Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Ez a gyári amivel kijött a gyárból csak levált a tükörlap és azt ragasztottam vissza, emiatt vettem le... De ha ezt tudom, akkor a helyén ragasztom vissza... Köszi, megpróbálom így, bár szerintem már mindent megpróbáltam de erőfeszítéskor az állító bütykök visszarotyognak alaphelyzebe ahelyett h bepattanna. Szerintem a pöcköket fogom valahogy tágítani a tükörlap hátán...

Kend meg finoman, vékonyan a pöcköket, úgy könnyebben visszapattanik a helyére. Anno én is ragasztottam a tükörlapomat, 2x is. Aztán a második visszarakáskor szerencsésen el is törtem, mert nekem sem pattant vissza. Az új tükörlapot már kicsit "megkentem", bár nem egyből de könnyebben visszamentek a pöckök.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, kobraCode írta:

Kend meg finoman, vékonyan a pöcköket, úgy könnyebben visszapattanik a helyére. Anno én is ragasztottam a tükörlapomat, 2x is. Aztán a második visszarakáskor szerencsésen el is törtem, mert nekem sem pattant vissza. Az új tükörlapot már kicsit "megkentem", bár nem egyből de könnyebben visszamentek a pöckök.

Köszi a tippet, de eleve így futottam neki, sőt, a 22 fokos konyhában volt egész nap a tükörlap/műanyag hátlap... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni?

Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is.

Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag?

Köszönöm.

2004, Z14XE, klímával.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni?

Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is.

Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag?

Köszönöm.

2004, Z14XE, klímával.

Azt nem tudom hogyan lehet tesztelni,de nálam is ugyanezek voltak a hibajelenségek.Elötétellenállás csere megoldotta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni?

Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is.

Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag?

Köszönöm.

2004, Z14XE, klímával.

Multiméterrel. Szakadt vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, gezoli írta:

Multiméterrel. Szakadt vagy nem.

Az bizony egy nagyméretű, kerámia csőre gőzölögtetett néhány wattos (és ohm-os) fémréteg-ellenállás. Simán rá kell mérni ellenállásmérővel.

Ám ha nincs otthon kéziműszer, simán ki lehet próbálni még úgy is: - laposelem - zseblámpaizzó + ellenállás.  Ezeket sorba kapcsolva.
Ha világít az izzó - akkor,

ha nem - akkor szakadt.

De ki lehet egyből cserélni - valami ahhoz hasonlóra ....

Link to comment
Megosztás:

25 perce, gedikart írta:

Ma megadta magát a külső levegő hőmérséklet szenzor (---- vagy 69,5 C fokot mutat). Hova szerelték fel gyárilag?

Első lökhárító közepén lent. Nyisd fel a motorháztetőt és nézz be a zárhíd/hűtő és a lökhárító közé. Ahol az alsó levegő belépő nyílás van, arrafelé megtalálod... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Van nekem egy Y17DT G Astrám, ami minden reggel, illetve munkából hazafelé Check Engine lámpával örvendeztet. Elindulás után 5-10km-el elalszik a lámpa, de nagyon ritkán olyan is van, hogy egyáltalán nem alszik el. Ilyenkor érezhetően gyengébb az autó. 

fék+gáz+gyújtás módszerrel kivillogtattam a hibakódot, ami P0100, vagyis légtömegmérő hiba. Bontóból szereztem egy másik légtömegmérőt, kicseréltem, de nem oldotta meg a problémát. 

Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne még megnézni? 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

10 órája, kisMikola írta:

Sziasztok, 

Van nekem egy Y17DT G Astrám, ami minden reggel, illetve munkából hazafelé Check Engine lámpával örvendeztet. Elindulás után 5-10km-el elalszik a lámpa, de nagyon ritkán olyan is van, hogy egyáltalán nem alszik el. Ilyenkor érezhetően gyengébb az autó. 

fék+gáz+gyújtás módszerrel kivillogtattam a hibakódot, ami P0100, vagyis légtömegmérő hiba. Bontóból szereztem egy másik légtömegmérőt, kicseréltem, de nem oldotta meg a problémát. 

Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne még megnézni? 

Köszönöm

Nézd meg a legtomegmero csatlakozoja nem oxidos-e, egyszer ez szivatott engem a MAP szenzornal, az oxidacioval egyutt mar tul alacsony feszultseget latott az ECU.

Erdemes ellenőrizni még az EGR, wastegate, map szenzor mukodeset, mert ezeket egymashoz kepest is figyeli az ECU, igy allapitja meg pl ha nem nyit ki rendesen az EGR szelep, vagy az adott turbonyomashoz irrealis a beszivott levego mennyisege. Sajnos nem mindig a hibas alkatreszt jelzi a hibakod, csak hogy amit mer, az lehetetlen, de mas okbol. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Több mint 12 éve van egy 2004-es évjáratú, 1,4-es G Astram (5 ajtós). Sajnos egy-két elemen elkezdett fölpattogni a gyári lakk ezért el kell vinnem festetni. Viszont az első lámpabúrák is teljesen bemattultak, azt mondta a festő, hogy 6e-ért darabját fölpolírozza, lelakkozza.

A kérdésem az lenne, hogy políroztassam vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani. Emlékeim szerint "új" korában sem voltam teljesen megelégedve a lámpafénnyel. Tanácstalan vagyok, mert az interneten szétnézve találhat az ember új komplett lámpákat, csak abban nem vagyok biztos, hogy azok jobban fognak-e világítani.

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

52 perce, Kungacs írta:

Sziasztok!

 

Több mint 12 éve van egy 2004-es évjáratú, 1,4-es G Astram (5 ajtós). Sajnos egy-két elemen elkezdett fölpattogni a gyári lakk ezért el kell vinnem festetni. Viszont az első lámpabúrák is teljesen bemattultak, azt mondta a festő, hogy 6e-ért darabját fölpolírozza, lelakkozza.

A kérdésem az lenne, hogy políroztassam vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani. Emlékeim szerint "új" korában sem voltam teljesen megelégedve a lámpafénnyel. Tanácstalan vagyok, mert az interneten szétnézve találhat az ember új komplett lámpákat, csak abban nem vagyok biztos, hogy azok jobban fognak-e világítani.

Előre is köszi a segítséget!

Sajnos nem a kategória csúcsa ennek az autónak a fényszórója, nem is nagyon lehet vele mit kezdeni szerintem. A felújításnak még nézz utána, mert szerintem olcsóbban is meg lehet oldani. Egyelőre nincs tapasztalatom, de már nekem is időszerű lenne.  

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Krajcso írta:

Nézd meg a legtomegmero csatlakozoja nem oxidos-e, egyszer ez szivatott engem a MAP szenzornal, az oxidacioval egyutt mar tul alacsony feszultseget latott az ECU.

Erdemes ellenőrizni még az EGR, wastegate, map szenzor mukodeset, mert ezeket egymashoz kepest is figyeli az ECU, igy allapitja meg pl ha nem nyit ki rendesen az EGR szelep, vagy az adott turbonyomashoz irrealis a beszivott levego mennyisege. Sajnos nem mindig a hibas alkatreszt jelzi a hibakod, csak hogy amit mer, az lehetetlen, de mas okbol. 

Tudnál a MAP szenzorhoz referencia értéket esetleg? Ugyan nincs hibakódom de figyeltem OP-COMMAL a működését és a következő volt: 

775 fordulat: map szenzor nyomás: 0,30 bar; feszültség: 1,03 V
1800 fordulat: map szenzor nyomás: 0,24 bar; feszültség: 0,74 V

Hirtelen gázadásra sokkal jobban kilengnek az értékek, ha lassan nyomom a pedált akkor alig változnak. Ez rendellenes egyébként? 
 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

Nekem fura mód a lámpa búra felső kis része (az a felső perem ami síkban van a motorháztetővel) mattult be, mintha lepattogzott volna a lakk róla, mintha hámlana/ráncosodna vagy nem is tudom. A nagy első felülete a burának ahol világít a lámpa, nem matt. Na most a kérdés hogy ez vajon már polirozva van, és az akkori lakk jön le vagy gyárilag is volt rajta valami réteg? Funkcionalitásban nem gond egyébként csak az autó mellett állva (szemből nem látszik valamiért) furán néz ki a lámpatest, bizonyos szögből kb mintha a moha nőne a tetején egy foltban :D

NJoy (sötét hátteres) gyári GM-Hella lámpa amúgy, amire azt hallottam hogy kevésbé hajlamos mattulni. nem tudom ennek van e alapja.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kungacs írta:

 vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani.

Valójában és a gyakorlatban a Cromax-nál már 12 ezer alatt kaphatsz vadonás-új fényszórókat!
(Lehetséges, hogy valami távol-keleti vagy fejlődő európai ország által utángyártott - de legalább tök ÚJ!)

Nem pedig - az a holmi s "szépen felcsiszolt" /talán egy két évet bíró/ amatőrös barkácsáru.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert már teljesen tanácstalan vagyok! Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol! Amit eddig cseréltem: kipufogósor tömítés, csonk tömítés, rezonátor cső katalizátor, középdob, tűzkarika, hátsó dob (Paragi)! Volt vonóhorog az autón, a csomagtartó fenéklemezen a 4 lyukat letömítettem! Álló helyzetben nincs gond, csak menet közben, illetve ha felhúzott ablakoknál 3-ason megy a fűtés akkor sincs szag! A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan! 3 hónap múlva apa leszek és nem szeretném így a gyermekemet a kocsiban szállítani! Előre is köszönöm a tanácsokat!

Ennyire lóg ki a lökhárító alól a cső

Módosítva : RazoR
Link to comment
Megosztás:

48 perce, RazoR írta:

Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol!  A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan!

HAHA!

 

Lehetséges dolog,  hogy ez valójában egy IGAZI NÉMET kocsi!
A lehetséges módi - migránsok ellen készült. Régebben is - a migránsokat általában "megautóztatták" - valami teljesen ehhez hasonló megoldásban.

Jó dolog ám az a kipufogós buli, de azért ne vigyetek magatokkal CO mérő műszert

 

Persze - ezt az egészet csak viccnek szántam. Akit persze valahol érintene, attól valójában elnézést kérek!
Jót röhögni nem tilos ... az ilyen vicceken.

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

HAHA!

 

Lehetséges dolog,  hogy ez valójában egy IGAZI NÉMET kocsi!
A lehetséges módi - migránsok ellen készült. Régebben is - a migránsokat általában "megautóztatták" - valami teljesen ehhez hasonló megoldásban.

Jó dolog ám az a kipufogós buli, de azért ne vigyetek magatokkal CO mérő műszert

 

Persze - ezt az egészet csak viccnek szántam. Akit persze valahol érintene, attól valójában elnézést kérek!
Jót röhögni nem tilos ... az ilyen vicceken.

Én már nem tudom milyen jelzővel illesselek komolyan..... 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Valójában és a gyakorlatban a Cromax-nál már 12 ezer alatt kaphatsz vadonás-új fényszórókat!
(Lehetséges, hogy valami távol-keleti vagy fejlődő európai ország által utángyártott - de legalább tök ÚJ!)

Az hogy új, a fényszórók esetében nem feltétlenül előny. A projektorosból például egy jó állapotú gyári, tizenéves Hella még mindig jobban világít, mint egy vadonatúj Depo, utóbbinak elég bizonytalan/foltos a vetítési képe.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, RazoR írta:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert már teljesen tanácstalan vagyok! Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol! Amit eddig cseréltem: kipufogósor tömítés, csonk tömítés, rezonátor cső katalizátor, középdob, tűzkarika, hátsó dob (Paragi)! Volt vonóhorog az autón, a csomagtartó fenéklemezen a 4 lyukat letömítettem! Álló helyzetben nincs gond, csak menet közben, illetve ha felhúzott ablakoknál 3-ason megy a fűtés akkor sincs szag! A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan! 3 hónap múlva apa leszek és nem szeretném így a gyermekemet a kocsiban szállítani! Előre is köszönöm a tanácsokat!

Ennyire lóg ki a lökhárító alól a cső

Csak egy tipp. F-nél van ilyen szellőző féle valami a hátsó lökös alatt a jobb oldalon. Nem tudom G-nél van e ilyen, esetleg nem e sérült vagy nem e hiányzik belőle valami szűrő, vagy betét?! S esetleg ezért jut be a kipufgáz a csomagtartóba? Mutatom képen mire gondolok:

279IMAG0159.jpg

Link to comment
Megosztás:

9 órája, kobraCode írta:

Csak egy tipp. F-nél van ilyen szellőző féle valami a hátsó lökös alatt a jobb oldalon. Nem tudom G-nél van e ilyen, esetleg nem e sérült vagy nem e hiányzik belőle valami szűrő, vagy betét?! S esetleg ezért jut be a kipufgáz a csomagtartóba? Mutatom képen mire gondolok:

 

Ilyen szellőző a gyakorlatban csaknem minden autónál van, tehát nem mondható az, hogy csak "opeles" kiváltság.
Valójában eme szellőző mögött van egy gumilap, ami által inkább egyirányú "légszelepi" minőségében működik, azaz
- a kocsiból kifele mindent, befele meg - semmit se enged.
Csupán arra való, hogy a becsapott kocsiajtó esetében a belső térben nagy hirtelen megjelenő lég-túlnyomást hamar elvezesse.

Ha tényleg jók az ajtótömítések, s hirtelen bevágnánk az ajtót, lehet hogy valamelyik üveg röppenne ki a keletkező túlnyomás okán. Ezt vezetné le maga a szelep.
(Én már láttam Skodában, Suzukiban, Audiban és VW-ben is.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.