Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2018. 02. 25. at 20:03, L.Fazakas írta:

Egy kis mellékzönge, de!

Az akkumulátor és a fékolajtartály-biztosítékdoboz közötti részen - az a fekete micsoda (a közepén meg barnás) - az micsoda szerzet?
Nekem a kocsiban olyanom - nincsen! Valami utólag bele-berhelt pótszerkó?

Hali! Szerintem is gyári, nekem is van ilyen csatlakozó benne! :)

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 26. at 11:28, Maverick087 írta:

Nekem sem kellett volna felújíttatnom. 1 évet ment úgy a gyári még, hogy csapágy, fesz. szabály, diódasor is cserélve volt benne. Töltés az rendben volt, de nyikorgott már meg a szíjtárcsa is ütött. @Krajcso

Egy jól megcsinált generátort szinte agyonverni sem lehet.
Ha a tekercsei nem szakadtak,
vagy nincs leégve egyik se, és a diódasor normálisan megy,
a feszültségszabályzó pedig jól szabályoz (azaz - az akkumulátor felől nézve - tölt a szerkezet),
ott egyedül és CSAKIS a csapágyak meg a szénkefék a néha kicserélendő alkatrész.
Az elektronika - ha esetleg "megfőne", az elég simán cserélhető, - persze ha nincs beöntve mindenféle műtrutyival,
s akkor talán - még műszerészileg - de javítható is. (Ha persze egyáltalán megéri)

A szíjtárcsa pedig kimondottan mechanikus hiba, külön akár bontóban is beszerezhető. /már ha egyáltalán odaadják - generátor nélkül .../

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Töltés 16,2 - 16,4V!!! Nem gondoltam volna. Járattam, nem változott semmit. Leállít, további kétszeri indítás után lett egyszer csak 14,5V aztán annyival is jöttem.

Húúúú! Az már egy kissé SOK!
Nem egyből a szabályzóját kellene benne megnézni?: Nem "főzi" kifele a vizet az akksiból?

Link to comment
Megosztás:

11 perce, L.Fazakas írta:

Húúúú! Az már egy kissé SOK!
Nem egyből a szabályzóját kellene benne megnézni?: Nem "főzi" kifele a vizet az akksiból?

Csatlakozom, fesz szabalyzo csere, diodasor ellenőrzés. A szervo vezerloje nem tarol hibakodot? Gondolom lelovi magat a tulfesz miatt.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, L.Fazakas írta:

Húúúú! Az már egy kissé SOK!
Nem egyből a szabályzóját kellene benne megnézni?: Nem "főzi" kifele a vizet az akksiból?

Reggeli hidegindításkor van csak ez. 3 - 4 perc aztán jó. 

6 perce, Krajcso írta:

Csatlakozom, fesz szabalyzo csere, diodasor ellenőrzés. A szervo vezerloje nem tarol hibakodot? Gondolom lelovi magat a tulfesz miatt.

Sztem a szervo csak a fesz. hibára reagál hogy tilt, egyébként OP-COM nem írt hibakódot. Több helyen is lehet OP-COMOM belül hibakódot nézni? 

A generátor teljesen új - semmilyen felújított alkatrész nincs benne, ezt vásárlás előtt az UNIX-nál egyeztettem, ettől függetlenül lehet hulladék?! :)

Link to comment
Megosztás:

56 perce, Maverick087 írta:

Reggeli hidegindításkor van csak ez. 3 - 4 perc aztán jó. 

Sztem a szervo csak a fesz. hibára reagál hogy tilt, egyébként OP-COM nem írt hibakódot. Több helyen is lehet OP-COMOM belül hibakódot nézni? 

A generátor teljesen új - semmilyen felújított alkatrész nincs benne, ezt vásárlás előtt az UNIX-nál egyeztettem, ettől függetlenül lehet hulladék?! :)

Igen, tobb modulban is lehet hibakodot nezni: ABS, szervo, hutomodul, digit klima vezerlo,  tid kijelzo, stb

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Reggeli hidegindításkor van csak ez. 3 - 4 perc aztán jó. 

Sztem a szervo csak a fesz. hibára reagál hogy tilt, egyébként OP-COM nem írt hibakódot. Több helyen is lehet OP-COMOM belül hibakódot nézni? 

A generátor teljesen új - semmilyen felújított alkatrész nincs benne, ezt vásárlás előtt az UNIX-nál egyeztettem, ettől függetlenül lehet hulladék?! :)

Ami Kínából jön (az van ráírva - Made in China, vagy PRC), az máris mindent megmagyaráz. Tömeggyártás, tömegcikk, szúrópróba szerű MEO ellenőrzés.
Ez valahogy átment!

Van ilyen ... az összeszerelő autógyár nem igazán nézi, a végfelhasználó meg - szívhat ...

Link to comment
Megosztás:

46 perce, L.Fazakas írta:

Ami Kínából jön (az van ráírva - Made in China, vagy PRC), az máris mindent megmagyaráz. Tömeggyártás, tömegcikk, szúrópróba szerű MEO ellenőrzés.
Ez valahogy átment!

Van ilyen ... az összeszerelő autógyár nem igazán nézi, a végfelhasználó meg - szívhat ...

Nem mondom, hogy nincs igazság abban amit mondasz, de azért a Delco Remy mégiscsak autóipari beszállító és mint olyanra igen komoly előírások vonatkoznak, ráadásul a gyári generátorom is az volt ( GM felirat bele van nyomva az öntvénybe, a MADE IN FRANCE felirattal együtt). 

Link to comment
Megosztás:

28 perce, Maverick087 írta:

 ( GM felirat bele van nyomva az öntvénybe, a MADE IN FRANCE felirattal együtt). 

Óóó, Made in France ...
És az Opel eredetileg milyen autó? Szerintem német!
És aztán - beszállít nekik Lengyelország, Magyarország, Ukrajna, Kína, Franciaország, stb. Az Astra F pl. a német gyártás mellett még magyar is volt (Szentgothárd),
de az Astra G-t már Lengyelország gyárja.
Bár én láttam már utcán Vauxhall néven angiliai gyártásúakat is.

Az alkatrész meg? Jön onnan, ahol épp a legolcsóbban "utángyártják".
Ha egyszer átadják s gyártásjogot (licencet), többnyire azért valamiféle gépsort is adnak hozzá, így még szép, ha az öntőformákban, (vagy "présbélyegekben") benne van a  GM embléma.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, L.Fazakas írta:

Óóó, Made in France ...
És az Opel eredetileg milyen autó? Szerintem német!
És aztán - beszállít nekik Lengyelország, Magyarország, Ukrajna, Kína, Franciaország, stb. Az Astra F pl. a német gyártás mellett még magyar is volt (Szentgothárd),
de az Astra G-t már Lengyelország gyárja.
Bár én láttam már utcán Vauxhall néven angiliai gyártásúakat is.

Az alkatrész meg? Jön onnan, ahol épp a legolcsóbban "utángyártják".
Ha egyszer átadják s gyártásjogot (licencet), többnyire azért valamiféle gépsort is adnak hozzá, így még szép, ha az öntőformákban, (vagy "présbélyegekben") benne van a  GM embléma.

Astra G-t találhatsz Chevrolet Astra név alatt is, érdekességként pár kép róla és hogy mi különbözik:

https://www.netcarshow.com/Chevrolet-Astra_GSi_2.0_16V-2005-1600-08.jpg (rádió és kormányközép)

http://auto-database.com/image/chevrolet-astra-sedan-2002-280510.jpg (küszöb, csomagtér ajtó,hátsó lámpák, hátsó lökhárító)

https://www.netcarshow.com/Chevrolet-Astra_GSi_2.0_16V-2005-1600-03.jpg (motorháztető, lökhárító, lámpák, küszöb)

https://www.carsbase.com/photo/Chevrolet-Astra_mp15_pic_7607.jpg (küszöb, csomagtér ajtó,hátsó lámpák, hátsó lökhárító)

https://www.carsbase.com/photo/Chevrolet-Astra_mp15_pic_7595.jpg (motorháztető, lökhárító, lámpák) - ezen a képen egyébként jól látszik hogy nem egyforma a jobb és bal visszapillantó tükör (valahol itt a fórumon felmerült egyszer a dolog)

 

A motor pedig Chevrolet "FlexPower":
https://www.netcarshow.com/Chevrolet-Astra_2.0_Flexpower_Comfort-2005-1600-06.jpg (nem tudom hogy ez csak átcimkézett Opel motor e, vagy saját motort raktak e bele)

 

Egyébként ha jól tudom ez csak braziliában létezett, és akkortájt kezdték gyártani mikor az Opel már-már abbahagyta a Classic-ot is.

Módosítva : nyolc8
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Le lehet szedni az ajtókat (elsőt, hátsót) anélkül, hogy utána be kelljen állítani őket? Ha igen, hogyan?

Ki akarom tisztítani és rendesen megkenni a zsanérokat, mert nyekeregnek, kicsit nehezen záródnak, hiába nyomtam tele zsírral a kupak alatt illetve kentem meg az ajtóhatárolót.

 

Köszönöm 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Sziasztok! 

Le lehet szedni az ajtókat (elsőt, hátsót) anélkül, hogy utána be kelljen állítani őket? Ha igen, hogyan?

Ki akarom tisztítani és rendesen megkenni a zsanérokat, mert nyekeregnek, kicsit nehezen záródnak, hiába nyomtam tele zsírral a kupak alatt illetve kentem meg az ajtóhatárolót.

 

Köszönöm 

Kiütöd a zsanért , megtisztítod, visszateszed, ha kiveszed az ajtóhatárolót, akkor is kiderül hogy az szorul-e vagy a zsanér. Ugye ha nélküle nem zajong akkor az a bűnös. 

2776859-20180227-EKtDAo.jpg

2776860-20180227-MXRS1s.jpg

Ha egyszerre csak az egyiket veszed ki, akkor elég ha az ajtót alátámasztod, nem kell teljesen levenni. A szerszámokat, ( kalapácsot, kiütőt) érdemes szigetelő szalaggal vastagon betekerni ha mellémegy, akkor se pattanjon a fényezés. Ha az ajtóhatároló a gyanús van benne rugós-görgős fékezés, azt is érdemes megnézni nincs-e elkopva, autó függő hogy a hangszórót kiszedve rá lehet-e látni Bár akkor inkább kattogni szokott nyitáskor. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Kiütöd a zsanért , megtisztítod, visszateszed, ha kiveszed az ajtóhatárolót, akkor is kiderül hogy az szorul-e vagy a zsanér. Ugye ha nélküle nem zajong akkor az a bűnös. 

2776859-20180227-EKtDAo.jpg

2776860-20180227-MXRS1s.jpg

Ha egyszerre csak az egyiket veszed ki, akkor elég ha az ajtót alátámasztod, nem kell teljesen levenni. A szerszámokat, ( kalapácsot, kiütőt) érdemes szigetelő szalaggal vastagon betekerni ha mellémegy, akkor se pattanjon a fényezés. Ha az ajtóhatároló a gyanús van benne rugós-görgős fékezés, azt is érdemes megnézni nincs-e elkopva, autó függő hogy a hangszórót kiszedve rá lehet-e látni Bár akkor inkább kattogni szokott nyitáskor. 

A hátsó ajtóhatárolókat ki tudod venni a hangszóró leszerelését követően. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Kiütöd a zsanért , megtisztítod, visszateszed, ha kiveszed az ajtóhatárolót, akkor is kiderül hogy az szorul-e vagy a zsanér. Ugye ha nélküle nem zajong akkor az a bűnös. 

2776859-20180227-EKtDAo.jpg

2776860-20180227-MXRS1s.jpg

Ha egyszerre csak az egyiket veszed ki, akkor elég ha az ajtót alátámasztod, nem kell teljesen levenni. A szerszámokat, ( kalapácsot, kiütőt) érdemes szigetelő szalaggal vastagon betekerni ha mellémegy, akkor se pattanjon a fényezés. Ha az ajtóhatároló a gyanús van benne rugós-görgős fékezés, azt is érdemes megnézni nincs-e elkopva, autó függő hogy a hangszórót kiszedve rá lehet-e látni Bár akkor inkább kattogni szokott nyitáskor. 

Akkor össze-vissza 2 stift rögzíti az ajtót és különösebb utánállítás nélkül le lehet szedni és vissza lehet rakni az ajtót. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Akkor össze-vissza 2 stift rögzíti az ajtót és különösebb utánállítás nélkül le lehet szedni és vissza lehet rakni az ajtót. 

Úgy néz ki a dolog.
Van rajta egy zégergyűrű, általában azt kell róla elsőre levenni (no meg azt a gumi bizbaszt, ami ott valami porvédő sapka lehet).
Vagy simán a csapot (zsanér-stiftet) kell alulról ütögetni felfelé - bár azt valójában nem tudom, úgy egyáltalán kijön-e?
Mellesleg - az ajtól úgy is be lehet állítani, hogy az ember kinyitja teljesen, és a végén fel- vagy lefelé ráncigálja. ... Attól függően, hogy lóg-e vagy sem.
Akkor egyből az egész karosszériával együtt alakul a dolog... (meg az ajtó oldallemezével).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Akkor össze-vissza 2 stift rögzíti az ajtót és különösebb utánállítás nélkül le lehet szedni és vissza lehet rakni az ajtót. 

Igen , de 3 stift az ajtóhatárolóval együtt. Nem tud itt elállítódni, max csak akkor kell újra belőni, ha a nagyon kopott stift újra van cserélve és az ajtó lógása csökken. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, nyolc8 írta:

Astra G-t találhatsz Chevrolet Astra név alatt is, érdekességként pár kép róla és hogy mi különbözik:

https://www.netcarshow.com/Chevrolet-Astra_GSi_2.0_16V-2005-1600-08.jpg (rádió és kormányközép)

(...)

https://www.carsbase.com/photo/Chevrolet-Astra_mp15_pic_7595.jpg (motorháztető, lökhárító, lámpák) - ezen a képen egyébként jól látszik hogy nem egyforma a jobb és bal visszapillantó tükör (valahol itt a fórumon felmerült egyszer a dolog)

(...)

A motor pedig Chevrolet "FlexPower":
https://www.netcarshow.com/Chevrolet-Astra_2.0_Flexpower_Comfort-2005-1600-06.jpg (nem tudom hogy ez csak átcimkézett Opel motor e, vagy saját motort raktak e bele)

A műszerfali képen nekem sokkal érdekesebbnek tűnik a tempomat kapcsolója a középkonzolban, ott ahol Európában a vezetőoldali ülésfűtés kapcsolója szokott lenni.

A két tükör szerintem egyforma, csak ugye az anyósoldali talán hegyesebb szögben áll az autó hossztengelyéhez képest a láthatóság miatt. De lehet hogy csak csalós a perspektíva... akárhogy is, ezt mindaddig nem tudjuk meg, amíg hozzá nem férünk egyhez a valóságban is :cool:

A motor pedig ránézésre nagyon hasonlít az X20SE-re ami nálunk B Omegában és talán Fronterában volt, egyébként pedig a C20NE utódja. Csak gondolom náluk alkoholüzemű.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Van rajta egy zégergyűrű, általában azt kell róla elsőre levenni (no meg azt a gumi bizbaszt, ami ott valami porvédő sapka lehet).

Annak a gumi sapkának hivatalosan az a funkciója hogy megakadályozza a kenőzsír kicsöpögését a zsanérból. Ha benne marad a kenőanyag, akkor pedig elvileg nem is szorul meg a stift... Én vagyok olyan fanatikus hogy megvettem gyári újban ezeket a gumisapkákat, mert egyet már sikerült elhagynom...:blush:

Link to comment
Megosztás:

8 órája, L.Fazakas írta:

Óóó, Made in France ...
És az Opel eredetileg milyen autó? Szerintem német! (1)
És aztán - beszállít nekik Lengyelország, Magyarország, Ukrajna, Kína, Franciaország, stb. Az Astra F pl. a német gyártás mellett még magyar is volt (Szentgothárd),
de az Astra G-t már Lengyelország gyárja. (2)
Bár én láttam már utcán Vauxhall néven angiliai gyártásúakat is.

Az alkatrész meg? Jön onnan, ahol épp a legolcsóbban "utángyártják".
Ha egyszer átadják s gyártásjogot (licencet), többnyire azért valamiféle gépsort is adnak hozzá, így még szép, ha az öntőformákban, (vagy "présbélyegekben") benne van a  GM embléma.

Hát azért itt lenne mit pontosítani, mert: (1) Az Opel nagyon-nagyon rég volt német, mert ugye a General Motors nem német (de legalább most már francia az Opel, minthogy a Volvo kínai és sorolhatnánk). (2) Gyártotta és csak a Classic II szériát. 

8 órája, nzozz írta:

Sziasztok! 

Le lehet szedni az ajtókat (elsőt, hátsót) anélkül, hogy utána be kelljen állítani őket? Ha igen, hogyan?

Ki akarom tisztítani és rendesen megkenni a zsanérokat, mert nyekeregnek, kicsit nehezen záródnak, hiába nyomtam tele zsírral a kupak alatt illetve kentem meg az ajtóhatárolót.

 

Köszönöm 

Hihetetlen szívás.. Anno a 20éves F Astra ajtaja lötyögött, karosszériások el sem vállalták (itt kellett volna hogy gyanús legyen). Vettem új csapszegeket (gyárit/GM jelölésűt) és azzal csak a vezető oldali ajtót 3 órát anyázta a karosszérialakatos ismerős-ismerőse. Sikerült kicserélni, de mivel nem csak a szeg kopik, így akkor sem lesz már az igazi, ráadásul a legügyesebbnek is sikerül itt-ott megsérteni a fényezést a szűk helyen kalapálva. 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Janó32 írta:

Hát azért itt lenne mit pontosítani, mert: (1) Az Opel nagyon-nagyon rég volt német, mert ugye a General Motors nem német (de legalább most már francia az Opel, minthogy a Volvo kínai és sorolhatnánk). (2) Gyártotta és csak a Classic II szériát. 

Hihetetlen szívás.. Anno a 20éves F Astra ajtaja lötyögött, karosszériások el sem vállalták (itt kellett volna hogy gyanús legyen). Vettem új csapszegeket (gyárit/GM jelölésűt) és azzal csak a vezető oldali ajtót 3 órát anyázta a karosszérialakatos ismerős-ismerőse. Sikerült kicserélni, de mivel nem csak a szeg kopik, így akkor sem lesz már az igazi, ráadásul a legügyesebbnek is sikerül itt-ott megsérteni a fényezést a szűk helyen kalapálva. 

Nem akarom ismeretlenül leszólni, de elég béna volt, ha nulla tapasztalattal ki lehet cserélni egy udvarban ahol a kutya állandóan bactat hogy játszak vele, 10 perc alatt. 

2777687-20180228-aRMCL4.jpg

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

ráadásul a legügyesebbnek is sikerül itt-ott megsérteni a fényezést a szűk helyen kalapálva. 

2777687-20180228-aRMCL4.jpg

Hmmm. Még nem találták fel az illető autószerelőnél a dornit (kiütőtüske), és a gumikalapácsot? Meg előtte a WD-40 rozsdaoldó és gyors-olajzó szprét?
Mingyáá le kellett verni a fényezést?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Hmmm. Még nem találták fel az illető autószerelőnél a dornit (kiütőtüske), és a gumikalapácsot? Meg előtte a WD-40 rozsdaoldó és gyors-olajzó szprét?
Mingyáá le kellett verni a fényezést?

Hát, azzal a kis méretű gumikalapáccsal ami befér oda normálisan ütögetheted néhány hétig... Szóval szerinted nyomja össze, ezzel párhuzamosan támasszon oda egy kiütő tüskét majd egy gumikalapáccsal ütögesse abban a kis szűk térben ahol rendesen még megindítani sem tudod a kalapácsot. Rendben. Én örülök neki hogy Magyarország tele van zseni barkácsolóval, aztán másfelé meg azon keseregnek hogy mennyi a kókányolt autó... Nem kell magára venni ezt senkinek, ez csak az én véleményem. Hagyjuk hogy a szakik csinálják a dolgukat. Ha mindenki a saját szakterületén hozná ki magából a maximumot, és mindenki a saját szakmáját művelné a legmagasabb fokon, akkor talán ez egy szebb világ lehetne. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Hmmm. Még nem találták fel az illető autószerelőnél a dornit (kiütőtüske), és a gumikalapácsot? Meg előtte a WD-40 rozsdaoldó és gyors-olajzó szprét?
Mingyáá le kellett verni a fényezést?

A gumikalapács nem indítja meg ha még a gyári és bele van rohadva a kiütő tüske meg nem fér oda,mert nem tudod egyenesen tartani, de igazából az alsónál van gond, mert ott még kevesebb hely van. Főleg hogy felette ott az ajtóátvezető, és a határoló. Szóval egyszerűbb ha be van csomagolva a szerszám oldala. 

2778021-20180301-T47bQh.jpg

Igen tudom hogy ez F de nem hiszem hogy G-nél több hely van a stift konkrétan ugyanaz. Amúgy 3-4 X cseréltem már olyan autókon amiken a szakember nem vállalta. A "mester" megteheti hogy elhajtja a problémás kuncsaftot, én ( és szerencsére még sokan mások) sosem. 

 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Janó32 írta:

 "Hagyjuk hogy a szakik csinálják a dolgukat."

Hááát - kéremszépen.
Szerintem elég érdekes "szaki" lehet az, aki a környező fényezést is szépen-simán ledöngeti egy zsanércsap kiszerelésével (még ha oly szűk is ott a hely).
Na meg aztán - ha valóban annyira szűk a hely, miért nem lehet némiképpen hosszabb dornit alkalmazni? Csakis nagyon laikus kérdésnek szántam.
Én még sohasem ütöttem ki, így valójában azt se tudom - alulról kell felfelé, vagy felülről kell lefelé.
Más persze az "utca cucca", és teljesen más egy szervizes körülmények között jól megemelt kocsi esetében.

A fényezést oly lazán leverő szaki pedig ... basszaki!

Link to comment
Megosztás:

22 órája, zotya975 írta:

A gumikalapács nem indítja meg ha még a gyári és bele van rohadva, a kiütő tüske meg nem fér oda, mert nem tudod egyenesen tartani, de igazából az alsónál van gond, mert ott még kevesebb hely van. Főleg hogy felette ott az ajtóátvezető, és a határoló. Szóval egyszerűbb ha be van csomagolva a szerszám oldala.

Azt azért el tudnám képzelni, hogy csinál magának az ember (ha valóban "ipar-szerűen" azzal is foglalkozik, hogy kiüti a zsanérból a tüskét) egy igazi célszerszámot. Adott egy hosszabb fémrúd, ahol a csapszeghez eső rész kissé "fel is van tokozna" (hogy ne csússzon le folyton a tüskéről) - s akkor egyből nyerő az ügylet.

Tudom, itt már elég sokat kaptam bele a képembe - ez Opel .... DE -
"amikor még a Skodáim voltak", akkor bizony csináltattam a motorhoz vízpumpa-tengely kiütő szerszámot. Igaz, a gyakorlatban és általában nálam szépen kijött magától ... pedig az a célszerszám ezüstacélból volt, szépen edzve a "hatékonyabbik" vége, és esztergapadon randalírozva a szára.
Máig megvan. Sosem csúszik le, ha én nem akarom ....

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.