Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2 órája, Janó32 írta:

Próbáltad már, hogy leveszed az akkuról a sarut és úgy hagyod egy jó háromnegyed órára? Lehet h az éledéskor visszatanulna jól...

 

Kipróbáltam, nincs változás.. 

Még eszembe jutott hogy esetleg nincs-e elrepedve a leömlő. Attól lehetne ez?

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zocsa írta:

 

Kipróbáltam, nincs változás.. 

Még eszembe jutott hogy esetleg nincs-e elrepedve a leömlő. Attól lehetne ez?

 

Nekem el van repedve a szonda előtt közvetlen, de a spray javítás óta nincs hiba, szóval szerintem nem befolyásolja. (igaz számít az is hogy mekkora a repedés szerintem)

 

Visszagondolva, tegnap kicsit összekavarodtam az időben és a hibákban, szóval a sztori így volt pontosan időrendben:

- Eleve úgy vettem az autót hogy az általad küldött videón is látszik, meleg motornál három indításból kétszer indítás után ingadozó fordulatszám mutató, fulladozás (de nem fulladt le) míg be nem áll a helyére, gázadás helyre tette. Hidegen viszont semmi baja nem volt. De nem nagyon foglalkoztam vele, mert ha gyorsan leállítottam és vissza akkor sokszor melegen sem volt fulladozás indítás után. Szóval így volt és kész. Ekkor még nem volt semmi hibakód, sem lámpa.

- Használtam így az autót, aztán egyszer menetközben kicsit eröltetett gyorsításba kezdtem (3-asban túl alacsony fordulatnál tapostam oda kicsit), ekkor hibalámpa, erő elment, remegő autó, mintha lekapcsolta volna az egyik hengert.

- Hazaérve autó leállít, újraindít, hátha megjavul, de nem javult, megmaradt a fura hang, remegő autó, tényleg puffogó kipuffogó. Ekkor lett a hibakód kiolvasva (lent látható melyikek), majd a hibakód törlés után tökéletesen járt a motor, de pár km-el később a hiba újra előjött, ugyanúgy hibakóddal, hibalámpával, remegő autóval.

- Így használtam kb 2 hétig hogy törölgettem a hibakódot ha előjött a dolog, és ekkor jött a furcsa felismerés: a hibalámpás erőelvesztéses hiba megjelenésével eltűnt (és azóta sem volt) a meleg indításkor jelentkező fordulat ingadozás és fulladozás!!!

- Ekkor jött a szeleptisztító spray használata, és a hibalámpás remegő autós jelenség eltűnt végleg, és a meleg indításkor jelentkező fulladozás sem jött vissza.

 

Nekem az a tippem hogy valami lerakódás volt valahol a rendszerben nekem, majd mikor erőltetett gyorsítást csináltam, a lerakódás átkerült máshova a nyomástól, ekkor tűnt el az egyik hiba és jött elő a másik hiba.

 

Hibakódok amik nekem voltak:

P0300: Véletlenszerű/Többszörös henger gyújtáskimaradás B-025
P0301: 1. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0302: 2. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0303: 3. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0304: 4. Henger gyújtáskimaradás B-025

 

Szóval ezek után az a tippem hogy talán nálad is valami lerakódott ami hülyíti, hasonlóan mint nekem még a hibakódos dolog előtt.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyolc8 írta:

Nekem el van repedve a szonda előtt közvetlen, de a spray javítás óta nincs hiba, szóval szerintem nem befolyásolja. (igaz számít az is hogy mekkora a repedés szerintem)

 

Visszagondolva, tegnap kicsit összekavarodtam az időben és a hibákban, szóval a sztori így volt pontosan időrendben:

- Eleve úgy vettem az autót hogy az általad küldött videón is látszik, meleg motornál három indításból kétszer indítás után ingadozó fordulatszám mutató, fulladozás (de nem fulladt le) míg be nem áll a helyére, gázadás helyre tette. Hidegen viszont semmi baja nem volt. De nem nagyon foglalkoztam vele, mert ha gyorsan leállítottam és vissza akkor sokszor melegen sem volt fulladozás indítás után. Szóval így volt és kész. Ekkor még nem volt semmi hibakód, sem lámpa.

- Használtam így az autót, aztán egyszer menetközben kicsit eröltetett gyorsításba kezdtem (3-asban túl alacsony fordulatnál tapostam oda kicsit), ekkor hibalámpa, erő elment, remegő autó, mintha lekapcsolta volna az egyik hengert.

- Hazaérve autó leállít, újraindít, hátha megjavul, de nem javult, megmaradt a fura hang, remegő autó, tényleg puffogó kipuffogó. Ekkor lett a hibakód kiolvasva (lent látható melyikek), majd a hibakód törlés után tökéletesen járt a motor, de pár km-el később a hiba újra előjött, ugyanúgy hibakóddal, hibalámpával, remegő autóval.

- Így használtam kb 2 hétig hogy törölgettem a hibakódot ha előjött a dolog, és ekkor jött a furcsa felismerés: a hibalámpás erőelvesztéses hiba megjelenésével eltűnt (és azóta sem volt) a meleg indításkor jelentkező fordulat ingadozás és fulladozás!!!

- Ekkor jött a szeleptisztító spray használata, és a hibalámpás remegő autós jelenség eltűnt végleg, és a meleg indításkor jelentkező fulladozás sem jött vissza.

 

Nekem az a tippem hogy valami lerakódás volt valahol a rendszerben nekem, majd mikor erőltetett gyorsítást csináltam, a lerakódás átkerült máshova a nyomástól, ekkor tűnt el az egyik hiba és jött elő a másik hiba.

 

Hibakódok amik nekem voltak:

P0300: Véletlenszerű/Többszörös henger gyújtáskimaradás B-025
P0301: 1. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0302: 2. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0303: 3. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0304: 4. Henger gyújtáskimaradás B-025

 

Szóval ezek után az a tippem hogy talán nálad is valami lerakódott ami hülyíti, hasonlóan mint nekem még a hibakódos dolog előtt.

A hibakód az égéskimaradás és nem pedig gyújtás,nem mindegy a hibakeresés  szempontjából.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyolc8 írta:

Nekem el van repedve a szonda előtt közvetlen, de a spray javítás óta nincs hiba, szóval szerintem nem befolyásolja. (igaz számít az is hogy mekkora a repedés szerintem)

 

Visszagondolva, tegnap kicsit összekavarodtam az időben és a hibákban, szóval a sztori így volt pontosan időrendben:

- Eleve úgy vettem az autót hogy az általad küldött videón is látszik, meleg motornál három indításból kétszer indítás után ingadozó fordulatszám mutató, fulladozás (de nem fulladt le) míg be nem áll a helyére, gázadás helyre tette. Hidegen viszont semmi baja nem volt. De nem nagyon foglalkoztam vele, mert ha gyorsan leállítottam és vissza akkor sokszor melegen sem volt fulladozás indítás után. Szóval így volt és kész. Ekkor még nem volt semmi hibakód, sem lámpa.

- Használtam így az autót, aztán egyszer menetközben kicsit eröltetett gyorsításba kezdtem (3-asban túl alacsony fordulatnál tapostam oda kicsit), ekkor hibalámpa, erő elment, remegő autó, mintha lekapcsolta volna az egyik hengert.

- Hazaérve autó leállít, újraindít, hátha megjavul, de nem javult, megmaradt a fura hang, remegő autó, tényleg puffogó kipuffogó. Ekkor lett a hibakód kiolvasva (lent látható melyikek), majd a hibakód törlés után tökéletesen járt a motor, de pár km-el később a hiba újra előjött, ugyanúgy hibakóddal, hibalámpával, remegő autóval.

- Így használtam kb 2 hétig hogy törölgettem a hibakódot ha előjött a dolog, és ekkor jött a furcsa felismerés: a hibalámpás erőelvesztéses hiba megjelenésével eltűnt (és azóta sem volt) a meleg indításkor jelentkező fordulat ingadozás és fulladozás!!!

- Ekkor jött a szeleptisztító spray használata, és a hibalámpás remegő autós jelenség eltűnt végleg, és a meleg indításkor jelentkező fulladozás sem jött vissza.

 

Nekem az a tippem hogy valami lerakódás volt valahol a rendszerben nekem, majd mikor erőltetett gyorsítást csináltam, a lerakódás átkerült máshova a nyomástól, ekkor tűnt el az egyik hiba és jött elő a másik hiba.

 

Hibakódok amik nekem voltak:

P0300: Véletlenszerű/Többszörös henger gyújtáskimaradás B-025
P0301: 1. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0302: 2. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0303: 3. Henger gyújtáskimaradás B-025
P0304: 4. Henger gyújtáskimaradás B-025

 

Szóval ezek után az a tippem hogy talán nálad is valami lerakódott ami hülyíti, hasonlóan mint nekem még a hibakódos dolog előtt.

Köszi. Kipróbálom ezt a megoldást is. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Márkatársak! :)

 

X16SZR motoros B1 Vectrába a tankszellőztető szelepnek a működéséhez kérnék kis segítséget!

Korábban már cseréltem aktív szén szűrőt, kitakarítottuk a csöveket a széndarabkáktól... a tankszellőztető szelepet is kipucoltam amennyire lehetett.

Viszont azóta nagyon szisszen a tanknál, ha leveszem a tanksapkát. Sőt mikor üres tankra tele tankolom a kocsit olyan hang volt, mintha akkor "rúgta volna ki magát" a tank, mintha össze lett volna horpadva a vákumtól... Remélem érthetően írtam le.

Most beszereztem egy bontott tankszellőztető szelepet... 

A kérdés az lenne, hogy a tankszellőztető szelepet át lehet fújni ilyenkor ha le van véve? Melyik az alap állapota? Zárva vagy nyitva van?

Vagyis hogy valamelyik csatlakozásáról  ha belefújok szabadon kéne átmennie a levegőnek? Vagy csak akkor enged át, ha rá van dugva a csatlakozó és menet közben úgy érzékeli, hogy nyitnia kell?

 

Előre is köszi a tanácsokat! 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Korositomi írta:

Sziasztok Márkatársak! :)

 

X16SZR motoros B1 Vectrába a tankszellőztető szelepnek a működéséhez kérnék kis segítséget!

Korábban már cseréltem aktív szén szűrőt, kitakarítottuk a csöveket a széndarabkáktól... a tankszellőztető szelepet is kipucoltam amennyire lehetett.

Viszont azóta nagyon szisszen a tanknál, ha leveszem a tanksapkát. Sőt mikor üres tankra tele tankolom a kocsit olyan hang volt, mintha akkor "rúgta volna ki magát" a tank, mintha össze lett volna horpadva a vákumtól... Remélem érthetően írtam le.

Most beszereztem egy bontott tankszellőztető szelepet... 

A kérdés az lenne, hogy a tankszellőztető szelepet át lehet fújni ilyenkor ha le van véve? Melyik az alap állapota? Zárva vagy nyitva van?

Vagyis hogy valamelyik csatlakozásáról  ha belefújok szabadon kéne átmennie a levegőnek? Vagy csak akkor enged át, ha rá van dugva a csatlakozó és menet közben úgy érzékeli, hogy nyitnia kell?

 

Előre is köszi a tanácsokat! 

Ebben is olyan fekete műanyag ki biszbasz van 3 csonkkal? Mert azt szerintem szét is lehet pattintani és bele tudsz nézni. Amúgy az AC pumpa össze tudja szívni a tankot, szóval amig nincs megoldva a probléma addig csak óvatosan, esetleg vehetsz egy pár 100 forintos univerzális tanksapkát ami nem zár légmentesen és tud szellőzni a tank  . 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Korositomi írta:

Nekem a motortérben van szemből nézve a motor jobb oldalán, közel a fojtószelepházhoz.

Nem igazán szétszedhető, 2 csonk van rajta. Egyik cső az aktív szénszűrőhöz megy a jobb első sárvédő mögé, a másik cső a fojtószelepházra csatlakozik.

 

Azt nézted hogy az aktívszén szűrő, és a tank között a cső átjárható-e? Ha már ott dugulás van, akkor hiába jó a szelep. Ugye itt kettős működés van, egyrészt a motor beszívja a keletkezett benzingőzt ( hőtágulás pölö) másrészt levegőt enged be az AC-által kiszívott és a motor által elhasznált benzin helyére. 

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat! 

Igen a szénszűrőt cseréltem bontottra (de jóra), a csöveket végig kipucoltuk a széndaraboktól, átjárható mind. Most szereztem be ezt a szintén bontott tankszellőztetőt.

A hétvégén be is fogom rakni. Előtte természetesen újra átnézem, hogy a csövek átjárhatóak-e ahogy írtad! :)

A kocsiban lévő tankszellőztető szelep levett (széthúzott csatis) állapotban átfújható az egyik csonkon. 

Ez a bontott nem átfújható, ezért is volt a kérdés :) Elvileg csak akkor kell átengednie, ha a  csatin keresztül erre jelet kap... ezt mondta szerelő.

 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Ebben is olyan fekete műanyag ki biszbasz van 3 csonkkal? Mert azt szerintem szét is lehet pattintani és bele tudsz nézni. Amúgy az AC pumpa össze tudja szívni a tankot, szóval amig nincs megoldva a probléma addig csak óvatosan, esetleg vehetsz egy pár 100 forintos univerzális tanksapkát ami nem zár légmentesen és tud szellőzni a tank  . 

Hát igen!

Persze megint a skodás időszakomból jövök elő mese-ként a szituval.
Kicseréltem az S100-ason a karosszériát, de nekem az eredeti első sárvédőn (a jobboldalon bowdenes) volt a tanksapkája (a megfelelő szellőztetővel együtt).
Én meg persze vettem az új sárvédőt, ami azonban már csavarható (később kulccsal zárható is) tanksapkával egy kis ajtó mögött bújt meg.
Aztán - bár amikor lecseréltem - láttam én a bevezető csövön egy elágazó szabad-csonkot, ámde nem tudtam mire vélni, az új sárvédőn nem ment sehová - így aztán ledugóztam.
Az új tankcsatlakozónál nem volt értelme.
PEDIG DEHOGYNEM VOLT.
Megyünk egyszer az úton, s egy nagy csattanás elölről. (Skodáknál ott volt a tank)
Alapjában nem sokra véltem, bár megálltam körülnézni, de nem ütöttem el semmit, még csak nagyobb követ se csaptam fel. Viszont amikor megtankoltam, elég hamar végeztem. Csodálkoztam is rajta, mert annak előtte elég rendszeresen de mindig ugyanannyi ment bele.
Aztán egyszer majdnem "csontra lehajtottam" a tankot és csak akkor vettem tele benzinnel. Csupán 26 liter fért bele, holott a gépkönyve szerint a kocsi tankja 32 literes.

Aztán egyszer nagy szerelés a kocsi eleje alatt - és nézem, nézegetem - a benzintank alaposan be volt horpadva!
Tehát az AC szívta-szívta, de csak a lemez engedett, miután a levegő utánpótlást sehonnan sem kapta meg. Az lehetett az a nagy csattanás.
Később aztán ki is kellett cserélni, mert szépen kilyukadt a horpadási törésnél ...

Módosítva : L.Fazakas
  • Like 1
  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Korositomi írta:

Nekem a motortérben van szemből nézve a motor jobb oldalán, közel a fojtószelepházhoz.

Nem igazán szétszedhető, 2 csonk van rajta. Egyik cső az aktív szénszűrőhöz megy a jobb első sárvédő mögé, a másik cső a fojtószelepházra csatlakozik.

 

Köszi, megnézem majd, kicsit hülyén érzem magam, azt hittem hátul van valahol a tanknál vagy a tankoló csőnél :auto_10:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyolc8 írta:

Köszi, megnézem majd, kicsit hülyén érzem magam, azt hittem hátul van valahol a tanknál vagy a tankoló csőnél :auto_10:

Szerintem nekem is olyasmi van
- a motortérben - közvetlenül a szélvédő alatt - a kocsit szemből nézve annak bal oldalán (a légszűrőház fölött), és dugós kábel meg mindenféle gyors-záras csövek mennek rá.

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem tudom mikor vettem a kocsit is ez a biztosíték volt benne és a kis könyv szerint is az kell bele igazából már nem tudom mi lehet a baj.

Közben egy igen furcsa és szokatlan dolog jött elő amit nem tudok hová tenni 50-60 km/h jelentkezik elsőnek teljesen mindegy milyen fokozatban van a kocsi istentelen zugas hallatszik belülre (konkrétan mint ha a motor bent lenne az utastérben  és azt hallanam)60 km/h felett megszűnik majd megint jelentkezik 80-90 ig és 90 felett már folyamatos . De ami fel tűnt mikor balra eltekerem a kormányt akkor érdekes megszűnik de amint vissza áll a kormány középre illetve jobbra tekeresnel a zaj továbbra is meg van nem tudom mi lehet. Kérdeztem szerelőt de azt mondta a téli gumi okozza hát erre elég kicsi az esély mert akkor nem lenne egy kormány állás mikor nem okoz ilyen hangot és nem igazán tudom hogy mi lehet a probléma oka . 

Valaki esetleg hasonlót tapasztalt vagy hallott már?

On 2017. 11. 30. at 18:01, L.Fazakas írta:

Nem alacsony Nálad a biztosíték értéke?
Ott valójában semmi sem tud rövidzárba átmenni, legfeljebb csak az odamenő vez

Link to comment
Megosztás:

10 órája, revcorps írta:

Igazából nem tudom mikor vettem a kocsit is ez a biztosíték volt benne és a kis könyv szerint is az kell bele igazából már nem tudom mi lehet a baj.

Közben egy igen furcsa és szokatlan dolog jött elő amit nem tudok hová tenni 50-60 km/h jelentkezik elsőnek teljesen mindegy milyen fokozatban van a kocsi istentelen zugas hallatszik belülre (konkrétan mint ha a motor bent lenne az utastérben  és azt hallanam)60 km/h felett megszűnik majd megint jelentkezik 80-90 ig és 90 felett már folyamatos . De ami fel tűnt mikor balra eltekerem a kormányt akkor érdekes megszűnik de amint vissza áll a kormány középre illetve jobbra tekeresnel a zaj továbbra is meg van nem tudom mi lehet. Kérdeztem szerelőt de azt mondta a téli gumi okozza hát erre elég kicsi az esély mert akkor nem lenne egy kormány állás mikor nem okoz ilyen hangot és nem igazán tudom hogy mi lehet a probléma oka . 

Valaki esetleg hasonlót tapasztalt vagy hallott már?

Elsö kerékcsapágyra tippelnék,még hajdanán az asconám produkált hasonló tüneteket,akkor a csapágy csere megoldotta a problémát:)

Link to comment
Megosztás:

23 órája, csicsó írta:

Elsö kerékcsapágyra tippelnék,még hajdanán az asconám produkált hasonló tüneteket,akkor a csapágy csere megoldotta a problémát:)

Nekem hasonlóan dübörgő kerékzajok jöttek be a fülkébe, de inkább hátulról. Én is egyből csapágyhibára gyanakodtam, így elvittem a szervizbe. Ott majd fél napig nézegették, de semmit nem találtak. (még fizetnem se kellett érte, azt mondta a szervizes ember - nem csináltunk semmit, így nem jár érte semmi).
Aztán később valaki azt mondta - túl régiek a gumijaim, és el van "kérgesedve" a futófelület - az adja a zajt. Hát valóban - csaknem 10 évesek voltak a gumijaim.
Aztán így vettem a kocsira újakat - s a zaj egyből eltűnt!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, csicsó írta:

Elsö kerékcsapágyra tippelnék,még hajdanán az asconám produkált hasonló tüneteket,akkor a csapágy csere megoldotta a problémát:)

A kerékcsapágy morogni szokott és szerintem az nem sebességfüggő, nem tűnik el a hátsó az folyamatos, az első kanyarban szokott elhallgatni amikor az adott csapágyon csökken a terhelés. Persze minden eset más. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2004-es 1.4 benzies (Z14XE) G Astrámban az egyik henger rendszeresen leáll, majd újraindítás után gond nélkül működik, a sárga motor ikon világít a műszerfalon. Gyertyák, gyújtástrafó cserélve. Gyanakszom befecskendezőszelep problémára.(Rosszabb esetben motorvezérlő computer...?) Az autót sokat használom rövid távon, esetleg egy szeleptisztító adalék+ benzinszűrő csere megoldással érdemes próbálkoznom? Előre is köszönöm a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gccastrasopron írta:

Sziasztok! 2004-es 1.4 benzies (Z14XE) G Astrámban az egyik henger rendszeresen leáll, majd újraindítás után gond nélkül működik, a sárga motor ikon világít a műszerfalon. Gyertyák, gyújtástrafó cserélve. Gyanakszom befecskendezőszelep problémára.(Rosszabb esetben motorvezérlő computer...?) Az autót sokat használom rövid távon, esetleg egy szeleptisztító adalék+ benzinszűrő csere megoldással érdemes próbálkoznom? Előre is köszönöm a tanácsokat!

Amikor megy mind a négy henger akkor hajtsd meg az autót 3.-4. fokozatban 4000rpm fölött 20-25km-en keresztül (ne kíméld). Ezután városban is csak 3.-4.-et használj maximum.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, gccastrasopron írta:

Sziasztok! 2004-es 1.4 benzies (Z14XE) G Astrámban az egyik henger rendszeresen leáll, majd újraindítás után gond nélkül működik, a sárga motor ikon világít a műszerfalon. Gyertyák, gyújtástrafó cserélve. Gyanakszom befecskendezőszelep problémára.(Rosszabb esetben motorvezérlő computer...?) Az autót sokat használom rövid távon, esetleg egy szeleptisztító adalék+ benzinszűrő csere megoldással érdemes próbálkoznom? Előre is köszönöm a tanácsokat!

A sokat rövidtávozol akkor mindenképpen prémium benzin (pl Shell Vpower Racing 100), prémium kenőanyag, max 4 sebességig kapcsolni városban. Én egyébként a helyedben tennék be 4 új gyári gyertyát (ha nem az van benne, mert a többivel szokott gondja lenni az Opel motoroknak).  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.