zotya975 Elküldve Január6, 2018 Megoszt Elküldve Január6, 2018 28 perce, Merkava írta: Igen azt vettem ki. Aztán mivel működött ugyanúgy, egyesével kipróbáltam a többit is. Ezért kérdeztem rá hogy nem kellett volna valamelyik hiánya miatt teljesen halottnak lennie? Így viszont felmerül az is hogy valami nem stimmel az elektromos rendszerrel... Ha jól tudom ez csak intervallum relé, tehát a szakaszos törlésért felel. A folyamatos törlésnél közvetlenül a kapcsolótól kapja a tápot a biztosítékon keresztül, illetve a sebesség szabályzás meg úgy van ahogy L.Fazakas írta, több szénkefe van. A szakaszok hosszát meg itt is a programtárcsa szabja meg a motorban szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Január6, 2018 Megoszt Elküldve Január6, 2018 1 órával ezelőtt, kobraCode írta: Biztos hogy jó relét vettél ki? Nem vagyok egy elektromos zseni, de szerintem ha az áramkör bármilyen részen megszakad akkor nem kéne működnie az ablaktörlődnek. Ellenőrizd le még egyszer hogy jó relét vettél e ki. Nekem vagy 3 éve simán behalt a komplett ablaktörlő mozgatásom, oszt utána "se kép, se hang". És akkor - valahogyan mintha ráéreztem volna, hogy mindenképpen csakis egy relé lehet az okozó, mivel maga az ütemvezérlő se kapott áramot. És lőn a csodák csodája - bizony az egyik relé volt a hunyó - de én már biza meg nem mondanám, hogy ebben a táblázatban melyik? Mindenesetre gyorsan betettem a helyére (a csaknem ilyen foglalatba) egy régifajta "békebeli" zárós-bontós, ám még fémházas Dacia relét, és attól egyből beindult a műsor. Tehát számomra azzal egyértelművé vált, hogy valamiért a reléje szakadt meg! Aztán vettem vagy 540 forintért egy valamivel jobbat (mint a Daciáé), de azóta is azzal megy. Nekem nem igazán kell az "eredeti opeles" - kb. 2-3 ezer forintért. Olyasmit csak a sznobok és az újgazdagok használnak a kocsijukban, és mert - szerintem - minden relé - CSAK egy RELÉ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Január6, 2018 Megoszt Elküldve Január6, 2018 (edited) 27 perce, zotya975 írta: Ha jól tudom ez csak intervallum relé, tehát a szakaszos törlésért felel. A folyamatos törlésnél közvetlenül a kapcsolótól kapja a tápot a biztosítékon keresztül, illetve a sebesség szabályzás meg úgy van ahogy L.Fazakas írta, több szénkefe van. A szakaszok hosszát meg itt is a programtárcsa szabja meg a motorban szerintem. Így igaz! Nem vagyok kimondottan autószerelő zseni (bár valaha autodidakta megtanultam és Skodákat elég sokat szerelgettem) - így különösebben még autóvillamossági "lángelme zseni toronyész" sem vagyok - de ebben igazad van. A kapcsoló első - "főállásában" - teljesen direktben megy a törlés, ámde a felező, negyedelő, nyolcadozó (stb) - magyarul - maga az ütemvezérlő kapcsolt állapotában már mindig a relén keresztül adja át a matériját! Tehát - ha az a "köztes relé" behal, bizony egyből oda lesz az ablaktörlés! Módosítva Január6, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Merkava Elküldve Január6, 2018 Megoszt Elküldve Január6, 2018 25 perce, zotya975 írta: Ha jól tudom ez csak intervallum relé, tehát a szakaszos törlésért felel. A folyamatos törlésnél közvetlenül a kapcsolótól kapja a tápot a biztosítékon keresztül, illetve a sebesség szabályzás meg úgy van ahogy L.Fazakas írta, több szénkefe van. A szakaszok hosszát meg itt is a programtárcsa szabja meg a motorban szerintem. Na bonyolódik a sztori. Akkor ha jól értelmezem amit leírtál, relé gondom lesz mégiscsak. Mert csak a szakaszos törlésért felel. Pont ami nálam nem jó. Ugye 1-es fokozat vagy ha csak felpöccintem hogy 1-t töröljön rá. Viszont továbbra sem értem hogy ha nincs bent a relé akkor mitől indul el az ablaktörlő? Arra tudok gondolni hogy esetleg ne figyeltem és felnyomtam 2-es fokozatra. Amit írtál az megmagyarázná. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 11 órája, Merkava írta: Na bonyolódik a sztori. Akkor ha jól értelmezem amit leírtál, relé gondom lesz mégiscsak. Mert csak a szakaszos törlésért felel. Pont ami nálam nem jó. Ugye 1-es fokozat vagy ha csak felpöccintem hogy 1-t töröljön rá. Viszont továbbra sem értem hogy ha nincs bent a relé akkor mitől indul el az ablaktörlő? Arra tudok gondolni hogy esetleg ne figyeltem és felnyomtam 2-es fokozatra. Amit írtál az megmagyarázná. Hát nem volt a kezemben még G ablaktörlő motor, de szerintem itt is csak két csavar ránézni a szénkefére, ( nyilván miután kivetted a motort)addig nem érdemes semmit venni. Sajna ehhez nincs rajzom, hogy meg tudjam nézni egészen pontosan melyik fokozta honnan kapja a tápot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 31 perce, zotya975 írta: " nincs rajzom, hogy meg tudjam nézni egészen pontosan melyik fokozta honnan kapja a tápot. " Nem tök mindegy, hogy honnan kapja a tápot? A szénkeféket kiveszed, a kommutátort megpucolod, a siklócsapágyakba olajat teszel - és persze a minta alapján - veszel hozzá szép új szénkeféket. A visszaszerelés - fordítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 6 perce, L.Fazakas írta: Nem tök mindegy, hogy honnan kapja a tápot? A szénkeféket kiveszed, a kommutátort megpucolod, a siklócsapágyakba olajat teszel - és persze a minta alapján - veszel hozzá szép új szénkeféket. A visszaszerelés - fordítva. Hibakereséshez szoktam a rajzot használni, ha alapból tudom melyik vezeték mihez megy könnyebb. Csak F ablaktörlő motorom van itthon, ott a szánkefe réz vezetéke gyárilag préseléssel van rögzítve. Ha cserélni akarja csak forrasztani tudja, de jó ha fogóval ráfog a vezetékre hogy ne fusson rajta végig az ón, mert akkor merev lesz és nem rugalmas. Tovább a szénkefét csak a kommutátor felé lehet kihúzni, amihez ki kell szedni a forgórészt ehhez viszont bontani kell a csigahajtás házát is, mert ott van egy zeeger gyűrű. Elméletileg ki lehet hajtani a kefetartó végét és ki lehet onnan is cserélni a kefét, de szerintem az nehezebb. Visszahúzni a kefét mögé a rugót, azt megtartani amig visszahajtod a zárást. De ez F-motor, G-t még nem szedtem szét. De nem hinném hogy sok változás történt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 Sziasztok. Adott egy G astra X14XE 2000-es évjáratú 1.4 90Le motor. December 21.én értem vele haza hosszabb útról (végig autópálya) 100-120as tempo, 700kmt mentem vele akkor egybe. Másnap lemostam a kocsit és bejártam vele a garázsba, azóta nem volt elindítva,használva. Ma akartam elindítani az autót de nem indult el....akksi az rendben, 12,2V van benne és az önindító is teker meg minden, csak azt érzem hogy mintha vagy nem kapna benzint vagy valami esetleg letiltana, hibakód meg semmi sincs a műszerfalon, úgy indítottam mint szoktam máskor is. Többszöri próbálkozás után majdnem elindult, de aztán ,,visszafulladt". Nem tudom mi tévő legyek vele kapcsolatban, ötleteket tudnátok adni? Folytószelepházat levettem, kicsit megtakarítottam, gyertyák azok fél évesek, benzin van benne még kb 10-15 liter, eddig nem volt semmi gondja sem. Decemberbe 2800 km-t mentem vele hosszabb útra, oda 700-vissza is annyi, meg még egyszer megtettem az útat de semmi gondja sem volt az autónak. Csak annyi még hogy valami merítette az akksit és arra jutottam hogy még régebben Dartvödör adott tippet hogy a központi zár vezérlőbe kell egy átkötést csinálni és akkor magától felhúzza az ablakokat bezárásra. Szóval nekem ez merítette az akksimat nem tudom hogy miért, de két ünnep között kiszedtem ezt az átkötést, esetleg utána kell valamit a kocsival csinálni vagy programozni vagy ilyenek? esetleg ez nem okozhatja a problémámat? Köszi előre is a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gab3n Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 Sziasztok! Ismét a váltó miatt írok. Tervben van egy F17-es váltó beszerzése, tippeket kérnék hogy miből tudnám esetleg az állapotát megállapítani még mielőtt elhozom?Illetve a másik kérdésem, pontosan milyen olajat kellene belerakni?Több külföldi oldalt is olvastam, legtöbb helyen eltérő viszkozitású olajakat írtak, OPEL TIS 2000-ben nem találok semmit erről.A mostani rossz váltóba Fuchs 75w90-et raktunk, rosszabb nem lett tőle azóta sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Merkava Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 6 órája, zotya975 írta: Hát nem volt a kezemben még G ablaktörlő motor, de szerintem itt is csak két csavar ránézni a szénkefére, ( nyilván miután kivetted a motort)addig nem érdemes semmit venni. Sajna ehhez nincs rajzom, hogy meg tudjam nézni egészen pontosan melyik fokozta honnan kapja a tápot. Akkor a motor irányában indulok el, aztán kiderül milyen állapotban van. Köszönöm a leírást! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 4 órája, Erik1986 írta: Sziasztok. Adott egy G astra X14XE 2000-es évjáratú 1.4 90Le motor. December 21.én értem vele haza hosszabb útról (végig autópálya) 100-120as tempo, 700kmt mentem vele akkor egybe. Másnap lemostam a kocsit és bejártam vele a garázsba, azóta nem volt elindítva,használva. Ma akartam elindítani az autót de nem indult el....akksi az rendben, 12,2V van benne és az önindító is teker meg minden, csak azt érzem hogy mintha vagy nem kapna benzint vagy valami esetleg letiltana, hibakód meg semmi sincs a műszerfalon, úgy indítottam mint szoktam máskor is. Többszöri próbálkozás után majdnem elindult, de aztán ,,visszafulladt". Nem tudom mi tévő legyek vele kapcsolatban, ötleteket tudnátok adni? Folytószelepházat levettem, kicsit megtakarítottam, gyertyák azok fél évesek, benzin van benne még kb 10-15 liter, eddig nem volt semmi gondja sem. Decemberbe 2800 km-t mentem vele hosszabb útra, oda 700-vissza is annyi, meg még egyszer megtettem az útat de semmi gondja sem volt az autónak. Csak annyi még hogy valami merítette az akksit és arra jutottam hogy még régebben Dartvödör adott tippet hogy a központi zár vezérlőbe kell egy átkötést csinálni és akkor magától felhúzza az ablakokat bezárásra. Szóval nekem ez merítette az akksimat nem tudom hogy miért, de két ünnep között kiszedtem ezt az átkötést, esetleg utána kell valamit a kocsival csinálni vagy programozni vagy ilyenek? esetleg ez nem okozhatja a problémámat? Köszi előre is a segítséget. Egyszer jártam én is így ahogy te. Az akkum döglődött már akkor. Első pár próbálkozásnál még megtekerte valamennyire az önindítót de nem annyira hogy el is induljon az autó. Aztán már annyiszor próbáltam indítani hogy az akku végleg lemerült, az autó meg megszívta magát. A gyertyák úsztak a benzinben... Szóval gyertyák kiégetése, akku feltöltése, vagy újra cserélése és még utána sem indult be, úgy húzattuk be egy másik autóval. Hibakód nemvolt. Azt javaslom gyújtás és indítózás alatt mérjetek rá az akkura hogy úgy mit mutat. Illetve a gyertyákra ránézhetsz és kiszellőztetheted a hengereket is, azzal nem ártasz neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 3 órája, kobraCode írta: Egyszer jártam én is így ahogy te. Az akkum döglődött már akkor. Első pár próbálkozásnál még megtekerte valamennyire az önindítót de nem annyira hogy el is induljon az autó. Aztán már annyiszor próbáltam indítani hogy az akku végleg lemerült, az autó meg megszívta magát. A gyertyák úsztak a benzinben... Szóval gyertyák kiégetése, akku feltöltése, vagy újra cserélése és még utána sem indult be, úgy húzattuk be egy másik autóval. Hibakód nemvolt. Azt javaslom gyújtás és indítózás alatt mérjetek rá az akkura hogy úgy mit mutat. Illetve a gyertyákra ránézhetsz és kiszellőztetheted a hengereket is, azzal nem ártasz neki. Köszi szépen a gyors segítséget, de szerintem az akksival nincs semmi gond sem ( 2 éves akksi sincs). Délelőtt sokszori próbálgatás után sem indult el, egyszer kétszer volt olyan mintha majdnem elindult volna de nem....pedig a gázpedált is nyomkodtam de semmi. Délután is próbálkoztam vele és egyszer csak nagy nehezen elindult....azóta meg pöcre indul....szóval nem tudom hogy mi okozhatta ezt a problémát, ötletek esetleg? Benzinszűrő már rég volt cserélve, esetleg azt érdemes kicserélni?! Mert az a igazság hogy decemberbe 700 km-t tettem meg pályán oda és annyit vissza is, meg még egyszer megjártam ezt az utat abban a hónapba, de semmi gondom nem volt a kocsival szerencsére e hosszú út alatt. Esetleg a hosszabb menet utáni hosszabb állásnál lehetett a kocsinak valami lerakodása vagy eltömödhetett e valami? Mert máskor nem használtam a kocsit. Az akksit felraktam tölteni mert a sok indítozás azért 11,8ra levitte a feszültségét. Hibakód elindulás után sem volt. Köszönöm előre is a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Január7, 2018 Megoszt Elküldve Január7, 2018 17 perce, Erik1986 írta: Köszi szépen a gyors segítséget, de szerintem az akksival nincs semmi gond sem ( 2 éves akksi sincs). Délelőtt sokszori próbálgatás után sem indult el, egyszer kétszer volt olyan mintha majdnem elindult volna de nem....pedig a gázpedált is nyomkodtam de semmi. Délután is próbálkoztam vele és egyszer csak nagy nehezen elindult....azóta meg pöcre indul....szóval nem tudom hogy mi okozhatta ezt a problémát, ötletek esetleg? Benzinszűrő már rég volt cserélve, esetleg azt érdemes kicserélni?! Mert az a igazság hogy decemberbe 700 km-t tettem meg pályán oda és annyit vissza is, meg még egyszer megjártam ezt az utat abban a hónapba, de semmi gondom nem volt a kocsival szerencsére e hosszú út alatt. Esetleg a hosszabb menet utáni hosszabb állásnál lehetett a kocsinak valami lerakodása vagy eltömödhetett e valami? Mert máskor nem használtam a kocsit. Az akksit felraktam tölteni mert a sok indítozás azért 11,8ra levitte a feszültségét. Hibakód elindulás után sem volt. Köszönöm előre is a segítséget. Ladánál tapasztaltam hasonlót, amikor megszívattam. Nagy nehezen kidolgozta a fölösleget magából, utána indult. Lehet, hogy tényleg az üzemanyag útján történt valami. Szűrőcserét mindenképpen megejtenék a helyedben és -hozzáértés hiányában- szerelőmmel megnézetném az üzemanyag ellátás helyzetét. +gyertya nem tudom, milyen van neked benne és mióta, de 30.000 km fölött belevaló Boschra cserélném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 9 órája, Erik1986 írta: Köszi szépen a gyors segítséget, de szerintem az akksival nincs semmi gond sem ( 2 éves akksi sincs). Délelőtt sokszori próbálgatás után sem indult el, egyszer kétszer volt olyan mintha majdnem elindult volna de nem....pedig a gázpedált is nyomkodtam de semmi. Délután is próbálkoztam vele és egyszer csak nagy nehezen elindult....azóta meg pöcre indul....szóval nem tudom hogy mi okozhatta ezt a problémát, ötletek esetleg? Benzinszűrő már rég volt cserélve, esetleg azt érdemes kicserélni?! Mert az a igazság hogy decemberbe 700 km-t tettem meg pályán oda és annyit vissza is, meg még egyszer megjártam ezt az utat abban a hónapba, de semmi gondom nem volt a kocsival szerencsére e hosszú út alatt. Esetleg a hosszabb menet utáni hosszabb állásnál lehetett a kocsinak valami lerakodása vagy eltömödhetett e valami? Mert máskor nem használtam a kocsit. Az akksit felraktam tölteni mert a sok indítozás azért 11,8ra levitte a feszültségét. Hibakód elindulás után sem volt. Köszönöm előre is a segítséget. Sztem az akksit még nem zárhatod ki és ennek a alapján a generátort sem. Indítás pillanatában is mérni kéne egy feszültséget. Töltésed rendben van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
saca8771 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 Sziasztok. Ma reggel munkába menet nem volt fűtés az autóban. Még langyos levegőt sem fúj. A vízhőfok mérő normális értéket mutat, tegnap még tökéletesen működött minden. Mi lehet a gond? Motorkód X16SZR, Delphi rendszer. Előre is köszönöm a segítséget. Most költöztem Szolnokra, és esetleg valaki tudna mondani egy korrekt szerelőt itt a környéken. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 Sziasztok! Pár napja feltűnt, hogy 1 nap állás után a fékpedál felkeményedik, indítás után visszapuhul. Tehát valami a fékrásegítővel lehet, viszont ami érdekes hogy megállás után 4-5 pumpálásra keményedik csak fel. Én ebből valamilyen tömítetlenségre tippelnék, nem membránhibára. Mit gondoltok? Egyelőre csak ez tűnt fel szerencsére menetközben még nem produkál semmit. Egy ilyen csőrepedés mennyire költséges? A fékrásegítőt láttam hogy horror... Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 3 órája, saca8771 írta: Sziasztok. Ma reggel munkába menet nem volt fűtés az autóban. Még langyos levegőt sem fúj. A vízhőfok mérő normális értéket mutat, tegnap még tökéletesen működött minden. Mi lehet a gond? Motorkód X16SZR, Delphi rendszer. Előre is köszönöm a segítséget. Most költöztem Szolnokra, és esetleg valaki tudna mondani egy korrekt szerelőt itt a környéken. Termosztát hiba lesz a tiéd szerintem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 3 órája, saca8771 írta: Sziasztok. Ma reggel munkába menet nem volt fűtés az autóban. Még langyos levegőt sem fúj. A vízhőfok mérő normális értéket mutat, tegnap még tökéletesen működött minden. Mi lehet a gond? Motorkód X16SZR, Delphi rendszer. Előre is köszönöm a segítséget. Most költöztem Szolnokra, és esetleg valaki tudna mondani egy korrekt szerelőt itt a környéken. 6 perce, BoMa írta: Termosztát hiba lesz a tiéd szerintem. Akkor szerintem a hűtőfolyadék sem melegedne kellőképpen... Szokott lenni valami radiátor csap probléma is... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 5 órája, saca8771 írta: Sziasztok. Ma reggel munkába menet nem volt fűtés az autóban. Még langyos levegőt sem fúj. A vízhőfok mérő normális értéket mutat, tegnap még tökéletesen működött minden. Mi lehet a gond? Motorkód X16SZR, Delphi rendszer. Előre is köszönöm a segítséget. Most költöztem Szolnokra, és esetleg valaki tudna mondani egy korrekt szerelőt itt a környéken. Hidegen indítsd el és járasd a motort majd figyel a csövek hőmérsékletét kézzel (ésszel, mert tud kellemetlenül meleg lenni). http://ka-autoszerviz.hu/hogyan-ellenorizzuk-termosztat-hibat/ Ha ez rendben, akkor lehet valóban fűtés csap (ha a tiéd még olyan típus) ill. dugulás is a fűtésrendszerben... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
saca8771 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 Köszönöm szépen a válaszokat. Este megnézem a csöveket. Ha megoldódik a dolog akkor a részleteket majd leírom. Mégegyszer köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nferry Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 Lehet idióta kérdés lesz, de ha a csomagtér ajtó kábeleknél egyik elszakadt, azt össze tudom kötni, le kell venni hozzá az akku sarut vagy nem szükséges? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 Elektromos rendszeren bármit matatsz kösd csak le, meddig tart? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
saca8771 Elküldve Január8, 2018 Megoszt Elküldve Január8, 2018 8 órája, Janó32 írta: Hidegen indítsd el és járasd a motort majd figyel a csövek hőmérsékletét kézzel (ésszel, mert tud kellemetlenül meleg lenni). http://ka-autoszerviz.hu/hogyan-ellenorizzuk-termosztat-hibat/ Ha ez rendben, akkor lehet valóban fűtés csap (ha a tiéd még olyan típus) ill. dugulás is a fűtésrendszerben... Megnéztem a csöveket, meleg tehát a termosztát hiba kilőve. Holnap megnézzük a fűtés csapot, remélem nem kell hozzá nagyon szétszedni a műszerfalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Január9, 2018 Megoszt Elküldve Január9, 2018 (edited) Nagyjából így nézhet ki egy átlagos személygépkocsi hűtő-fűtő rendszere. A részletekre nem tértem ki (hőmérő, légkondi, stb), de alapjaiban ez lenne az elvi sematikus rajza. Módosítva Január9, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2018 Megoszt Elküldve Január9, 2018 5 órája, L.Fazakas írta: Nagyjából így nézhet ki egy átlagos személygépkocsi hűtő-fűtő rendszere. A részletekre nem tértem ki (hőmérő, légkondi, stb), de alapjaiban ez lenne az elvi sematikus rajza. Lehet hogy így van, csak olyan kicsi a kép, hogy nem lehet elolvasni mi van odaírva, nagyítva meg pixelesedik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts