Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Kedves Fórumozók!

 

Boldog új évet kívánok Mindenkinek!

 

Tudnátok ajánlani olyan szerelőt Baranya, Somogy vagy Tolna megyében, aki a megnőtt olajfogyasztást nem úgy akarja orvosolni, hogy „Töltsön bele vastagabb olajat!” vagy rá sem néz és motorgenerál, hanem megkeresi az okot vagy okokat.

Olaj: Castrol Edge titanium FST 0W-40.

Olajfogyasztás: 1,4 l / 1000 km az eddigi kb. 0,5 l / 1000 km helyett.

Motor: Z14XEP.

 

Köszönettel,

Gábor

Elküldve
  On 2018. 01. 01. at 18:07, Jajuribe írta:

Hello !

Z16XE katalizátoron lévő öntvénycsonk lyukadást lehet valahol javíttatni?Érdemes-e egyáltalán?

Újonnan kissé húzós árakat találtam.A bontott sem sokkal olcsóbb.Az enyém olyan 160 ezer körül lyukadt ki,ezért tartok kicsit a bontott alkatrésztől.

Ha valakinek van ebben tapasztalata és megosztaná,megköszönném

Expand  

Találsz olyan műhelyt akik profin tudnak öntvényt javítani. De hogy a Te esetedben ez mennyire lehetséges, gazdaságos, azt látatlanban senki nem fogja tudni megmondani. A bontott cucc lutri, sajnos benne van h az se lenne tartós, de lehet h éveket/sok tízezer km-t elfutna még... 

  On 2018. 01. 01. at 20:26, Drazsé írta:

Kedves Fórumozók!

 

 

Boldog új évet kívánok Mindenkinek!

 

 

Tudnátok ajánlani olyan szerelőt Baranya, Somogy vagy Tolna megyében, aki a megnőtt olajfogyasztást nem úgy akarja orvosolni, hogy „Töltsön bele vastagabb olajat!” vagy rá sem néz és motorgenerál, hanem megkeresi az okot vagy okokat.

Olaj: Castrol Edge titanium FST 0W-40.

Olajfogyasztás: 1,4 l / 1000 km az eddigi kb. 0,5 l / 1000 km helyett.

Motor: Z14XEP.

 

 

Köszönettel,

Gábor

Expand  

1,4L/1000km? Egy XEP-nél? Amikor nálam 1,1L/1000km volt, a Pólus Autóház (szak)szervize javította (Szekszárd), gyűrű csere, összes szelepszár szimering cserével. 3dl/1000km-re ment így le 4 év távlatában. Őket tudom ajánlani, anno nagyon korrektek voltak. 

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2018. 01. 01. at 18:07, Jajuribe írta:

Hello !

Z16XE katalizátoron lévő öntvénycsonk lyukadást lehet valahol javíttatni?Érdemes-e egyáltalán?

Újonnan kissé húzós árakat találtam.A bontott sem sokkal olcsóbb.Az enyém olyan 160 ezer körül lyukadt ki,ezért tartok kicsit a bontott alkatrésztől.

Ha valakinek van ebben tapasztalata és megosztaná,megköszönném

Expand  

Nekem Off autómon javították.

Függ a hibáról is. Lyukas, repedt stb...

Kell egy hozzáértő, aki látott már ilyet.

Elküldve
  On 2018. 01. 01. at 18:07, Jajuribe írta:

Hello !

Z16XE katalizátoron lévő öntvénycsonk lyukadást lehet valahol javíttatni?Érdemes-e egyáltalán?

Újonnan kissé húzós árakat találtam.A bontott sem sokkal olcsóbb.Az enyém olyan 160 ezer körül lyukadt ki,ezért tartok kicsit a bontott alkatrésztől.

Ha valakinek van ebben tapasztalata és megosztaná,megköszönném

Expand  

Valami képet róla?

Az öntvénycsonk helyszínén van valami nagyon fontos nyomáskülönbség? Pl. a katalizátor maga mennyire van nyomás alatt?
Csupán a kipufogógáz impulzált nyomása van jelen, vagy esetleg még más is?

Elküldve

Köszi a válaszokat.

Eddig senki nem vállalta a hegesztést merthogy öntvény.Én úgy látom hogy lyukadás van a leömlők közös ágában.

A szerelők azt mondták elég hogyha akkor cserélem ha a katalizátor tönkremegy.Igazából a hangja idegesítő és nem tudom hogy ez a fogyasztást mennyire befolyásolja.Állítólag nővekszík így a fogyasztás bár ezt nem nagyon értem miért.Attól hogy a gáz egy kis része ott távozik?

Nincs valakinek eladó katalizátora?:-):-)

 

Elküldve

 

  On 2018. 01. 01. at 22:16, outsider írta:

Nekem Off autómon javították.

Függ a hibáról is. Lyukas, repedt stb...

Kell egy hozzáértő, aki látott már ilyet.

Expand  

Egyébként neked hol tudták meghegeszteni?Érdekelne THX

Elküldve

Még sosem próbáltam (vagy csak nem emlékszem rá), úgyhogy nem tudom: öntvénybe lehet szokványos szerszámmal menetet fúrni? Mert akkor esetleg egy megfelelő méretű furat-menet-csavar-paszta eseménysor megoldás lehetne a problémára.

Elküldve
  On 2018. 01. 02. at 9:19, Jajuribe írta:

Köszi a válaszokat.

Eddig senki nem vállalta a hegesztést merthogy öntvény.Én úgy látom hogy lyukadás van a leömlők közös ágában.

A szerelők azt mondták elég hogyha akkor cserélem ha a katalizátor tönkremegy.Igazából a hangja idegesítő és nem tudom hogy ez a fogyasztást mennyire befolyásolja.Állítólag nővekszík így a fogyasztás bár ezt nem nagyon értem miért.Attól hogy a gáz egy kis része ott távozik?

Nincs valakinek eladó katalizátora?:-):-)

 

Expand  

Valójában és gyakorlatilag az öntvényt lehet hegeszteni, mondjuk  - direkt "öntvény-pálcával"!
Én eléggé megdöbbentem egyszer, mikor valahogy előttem derült ki - például /árammal/ még az alumiínium is elég simán hegeszthető! (alu-pálcával!)

Ha olyan a lyuk, hogy mondjuk hegesztéssel nem tölthető ki, akkor simán bele kell fúrni - azt eléggé bírja az öntvény - majd simán valami metrikus menetet bele - és végül egy záródugót!
Szerintem sokkal olcsóbb, mint szerezni egy ilyen új elemet ... (s talán házilag is hamarabb kivitelezhető!)

Elküldve
  On 2018. 01. 02. at 9:19, Jajuribe írta:

Köszi a válaszokat.

Eddig senki nem vállalta a hegesztést merthogy öntvény.Én úgy látom hogy lyukadás van a leömlők közös ágában.

A szerelők azt mondták elég hogyha akkor cserélem ha a katalizátor tönkremegy.Igazából a hangja idegesítő és nem tudom hogy ez a fogyasztást mennyire befolyásolja.Állítólag nővekszík így a fogyasztás bár ezt nem nagyon értem miért.Attól hogy a gáz egy kis része ott távozik?

Nincs valakinek eladó katalizátora?:-):-)

 

Expand  

Felénk -állítólag- boldog-boldogtalan hozzájuk fordul ha olyan jellegű gondjuk van mint Neked... 

http://www.heglak.hu/legtechnika/bemutatkozas/

 

 

Elküldve
  On 2018. 01. 01. at 21:35, Janó32 írta:

Találsz olyan műhelyt akik profin tudnak öntvényt javítani. De hogy a Te esetedben ez mennyire lehetséges, gazdaságos, azt látatlanban senki nem fogja tudni megmondani. A bontott cucc lutri, sajnos benne van h az se lenne tartós, de lehet h éveket/sok tízezer km-t elfutna még... 

1,4L/1000km? Egy XEP-nél? Amikor nálam 1,1L/1000km volt, a Pólus Autóház (szak)szervize javította (Szekszárd), gyűrű csere, összes szelepszár szimering cserével. 3dl/1000km-re ment így le 4 év távlatában. Őket tudom ajánlani, anno nagyon korrektek voltak. 

Expand  

Kedves Janó!

Köszönöm szépen!

Üdvözlettel,
Gábor

Elküldve
  On 2018. 01. 02. at 9:20, Jajuribe írta:

 

Egyébként neked hol tudták meghegeszteni?Érdekelne THX

Expand  

Hát már nem emlékszem. De kb mindegy is, mert valószínűleg én X helyen lakom, te meg Z-ben :)

  On 2018. 01. 02. at 16:46, L.Fazakas írta:

Valójában és gyakorlatilag az öntvényt lehet hegeszteni, mondjuk  - direkt "öntvény-pálcával"!
Én eléggé megdöbbentem egyszer, mikor valahogy előttem derült ki - például /árammal/ még az alumiínium is elég simán hegeszthető! (alu-pálcával!)

Ha olyan a lyuk, hogy mondjuk hegesztéssel nem tölthető ki, akkor simán bele kell fúrni - azt eléggé bírja az öntvény - majd simán valami metrikus menetet bele - és végül egy záródugót!
Szerintem sokkal olcsóbb, mint szerezni egy ilyen új elemet ... (s talán házilag is hamarabb kivitelezhető!)

Expand  

Azért nem olyan sima ügy az... 10 acél hegesztőből 2 fog tudni jól alumíniumot hegeszteni... És ez csak az egyik probléma. (Egyébként többek között lánggal is lehet alut...)

Egyébként úgy szokták, hogy ha repedésről van szó, kifúrják a repedés végeit, hogy ne terjedhessen tovább. Aztán meghegesztik...

Az enyémet is így csinálták.

Egyébként ha rozsdamentes acélöntvény, akkor még talán kevésbé problémásabb, mint az öntöttvas. Bár attól függ kinek mi jelent problémát :)

Elküldve
  On 2018. 01. 02. at 22:44, outsider írta:

 Azért nem olyan sima ügy az... 10 acél hegesztőből 2 fog tudni jól alumíniumot hegeszteni...

Expand  

Ezt valójában nem tudom, de nekem valamikor kb. 30 éve egy lakatos hegesztett alumínium-lemezeket össze. Csodálkoztam is rajta erősen, mert mi még a gépész technológiában úgy tanultuk (persze lehet az vagy kb. 50 éve), hogy alumíniumot nem lehet. Aztán - csak kiderült, hogy mégis. A gázzal hegesztős módszert sajna nem is ismerem, de ha Te mondod ...

Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 4:47, L.Fazakas írta:

Ezt valójában nem tudom, de nekem valamikor kb. 30 éve egy lakatos hegesztett alumínium-lemezeket össze. Csodálkoztam is rajta erősen, mert mi még a gépész technológiában úgy tanultuk (persze lehet az vagy kb. 50 éve), hogy alumíniumot nem lehet. Aztán - csak kiderült, hogy mégis. A gázzal hegesztős módszert sajna nem is ismerem, de ha Te mondod ...

Expand  

Te hány éves vagy? :)

Mert aluminiumot már régen hegesztenek... :-)
A nyomásos öntéssel készült alut valóban nem lehet, mert felhabzik...

Aztán az se mindegy hogyan hegesztik meg.

Ha csak az a cél, hogy "összehegedjen", mint a kerítés, akkor olyat "bárki" tud (persze ez se igaz).
Nálunk a karbantartáson is állítják, hogy tudnak alut hegeszteni, szerintem acélt se igazán... :) 
Tehát jó minőségben kevesebben tudnak, ami mondjuk autóiparban elvárt.

Bár voltam egyszer állásinterjún egy cégnél, alumínium alkatrészeket hegesztettek Jaguarba meg hasonlókba (Székesfehérváron).

Elém tett a srác egy lökhárító elemet, amibe bele volt hegesztve egy menetes csap. Félve kérdeztem, hogy ez az alkatrész jónak lett minősítve?
És igen... :) Na annál nálunk sokkal rondábbakat követnek el a TMK-sok aluminium hegesztés címén...

Elküldve

Én meg most olvasok vissza hogy jutottunk el az öntvény leömlőtől az alumíniumig.:goofy:  Az nem volt kérdés kinél siklott félre a történet, csak az hogy hol és mikor ( és miért?) ..egyébként ha két különböző anyagot hegesztenek össze akkor mihez való pálcát használnak? Teszemazt le van vágva az öntvény leömlő talpa és fel van rá hegesztve egy vastag lemez talp. 

Elküldve

Nekem is kirepedt a leömlő nyáron a nagy melegben egy velencei tó túra alkalmával (kb 2-3 cm hosszú hajszálrepedés lett rajta), megheggesztették, de kb 1 napig ha bírta, már ugyanúgy hallom.

Nem tudom lenne e értelme újra megheggesztettni, hátha jobban sikerül másnak, egyenlőre próbálom nem meghallani (szerencsére csak az autó elé állva feltűnő a "kattogós" hangja).:)

Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 11:52, nyolc8 írta:

Nekem is kirepedt a leömlő nyáron a nagy melegben egy velencei tó túra alkalmával (kb 2-3 cm hosszú hajszálrepedés lett rajta), megheggesztették, de kb 1 napig ha bírta, már ugyanúgy hallom.

Nem tudom lenne e értelme újra megheggesztettni, hátha jobban sikerül másnak, egyenlőre próbálom nem meghallani (szerencsére csak az autó elé állva feltűnő a "kattogós" hangja).:)

Expand  

Milyen hangja van ha repedt? Nem készítettél róla esetleg videót? Melyik része -szokott- repedni? Jól látható/észlelhető a repedés? 

Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 10:39, zotya975 írta:

Én meg most olvasok vissza hogy jutottunk el az öntvény leömlőtől az alumíniumig.:goofy:  Az nem volt kérdés kinél siklott félre a történet, csak az hogy hol és mikor ( és miért?) ..egyébként ha két különböző anyagot hegesztenek össze akkor mihez való pálcát használnak? Teszemazt le van vágva az öntvény leömlő talpa és fel van rá hegesztve egy vastag lemez talp. 

Expand  

Ez nem tűnik túl szakszerűnek... :-)

Nem véletlenül vag öntvényből. A hősokkállósága, és a rezgéscsillapító (tűrő) képessége sokkal jobb az öntvénynek.

Persze öntvény is van sokféle. Öntöttvas, acélöntvény stb...

Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 13:11, outsider írta:

Ez nem tűnik túl szakszerűnek... :-)

Nem véletlenül vag öntvényből. A hősokkállósága, és a rezgéscsillapító (tűrő) képessége sokkal jobb az öntvénynek.

Persze öntvény is van sokféle. Öntöttvas, acélöntvény stb...

Expand  

Jójó de csak így lehet összehozni a nagyblokkos leömlőt a kisbokkos hengerfejjel. 

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2018. 01. 03. at 12:52, Janó32 írta:

Milyen hangja van ha repedt? Nem készítettél róla esetleg videót? Melyik része -szokott- repedni? Jól látható/észlelhető a repedés? 

Expand  

Olyan gyors kattogó, nekem egy sima öngyujtó hangja jut eszembe róla :-) De nem olyan mint egy rossz dízel, annyira nem hangos szerencsére, csak nyitott ablaknál gyorsításkor feltűnő kicsit, ha direkt figyelek rá. Ha ilyen lett volna mikor megveszem, lehet fel se tűnt volna, azt hittem volna hogy ez ilyen hangú és kész. Sőt én azt hallottam az Opel Gaálosoktól (ők heggesztették), hogy ez szokványos dolog ezeknél, és sokan nem is csinálnak vele semmit, megszokják a hangot és kész. Ők mondjuk előre szóltak hogy elég nagy az esélye hogy a heggesztés nem lesz hosszú életű megoldás.

Nekem a közepén repedt meg egyébként, ahol már egybe olvad a 4 cső, de még nem keskenyedett le a katalizátorhoz. A repedés is látszik a leömlőn, mert fekete a repedés (szerintem az ott kijövő gázok kormosítják), de a rajta lévő lemez hőpajzson is látható belülről a kormos folt a repedés felett (ahova kifúj), tehát ha a leömlőn nem is látszik, a lemez hőpajzs vizsgálatával könnyen belőhető hol van a repedés. Videót nem csináltam mert amikor én láttam és szét volt szedve, akkor azthittem meg is lesz oldva (mielött elvittem heggesztetni) a probléma és nem kell vele foglalkoznom.

Módosítva : nyolc8
  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 9:05, outsider írta:

Te hány éves vagy? :)

Mert aluminiumot már régen hegesztenek... :-)
A nyomásos öntéssel készült alut valóban nem lehet, mert felhabzik...

Aztán az se mindegy hogyan hegesztik meg. Ha csak az a cél, hogy "összehegedjen", mint a kerítés, akkor olyat "bárki" tud (persze ez se igaz).

Expand  

Én kéremszépen 67 éves vagyok, s tényleg azt tanultuk valamikor a '70-es években a gépészet-technológia órán, hogy alumíniumot sajna nem lehet. (Rezet is csak borax-szal)
Rá is csodálkoztam erősen, mikor egyszer benn a gyárban mégis láttam. Igaz - fröcsögött a pálca, mint állat (mint amikor az ember villannyal hegeszt horganyzott csövet),
de akkor máris tanultam valamit ... ne mindig higgyek a tankönyveknek!
Amit nekem összehegesztettek később általam kiszabott lemezekből - igaz - nem is kimondottan szépek rajta a varratok, de céljának nálam bőven megteszi.
(Az otthoni FÉG gázkonvektorokban párologtató edények, darabonként 6 literesek. Amit eredetileg zománcozottban és gyárilag adnak hozzá, az meg talán ha 3 decis!)

  • Like 2
Elküldve

Sziasztok! 

Lenne egy olyan problémám hogy, az első ablaktörlőm, nem megfelelően működik. A probléma hogy felmegy a végállásba és ott megakad, vagy ha el is indul visszafelé akkor nagyon lassan, szakaszosan megy le, ilyenkor az alsó állást el se éri. Viszont ezt csak akkor csinálja hogyha 1-et akarok törölni vagy 1-es fokozaton használom. Ha 2-es vagy 3-as fokozaton használom akkor tökéletes. 

Kaptam egy tippet hogy a relé lehet a gond, itt az oldalon találtam egy magyarázatot a biztosíték táblára. Az alapján ki is szedtem a relét, de a relé hiánya nem volt hatással a működésre. 

A kérdésem hogy ha nincs benn a relé akkor nem azt kellett volna látnom hogy egyáltalán nem reagál az ablaktörlő? Illetve ha ez így rendben van akkor kizárhatom a relé hibát, és inkább a motorra gyanakodjak? 

Elküldve
  On 2018. 01. 06. at 11:59, Merkava írta:

Sziasztok! 

Lenne egy olyan problémám hogy, az első ablaktörlőm, nem megfelelően működik. A probléma hogy felmegy a végállásba és ott megakad, vagy ha el is indul visszafelé akkor nagyon lassan, szakaszosan megy le, ilyenkor az alsó állást el se éri. Viszont ezt csak akkor csinálja hogyha 1-et akarok törölni vagy 1-es fokozaton használom. Ha 2-es vagy 3-as fokozaton használom akkor tökéletes.

Expand  

Az az igazság, hogy az ablaktörlő motor 2 sebességes voltát általában több szénkefével éri el.
Tehát - van benne a hagyományosan egymással szemben levő páros, és van egy kissé eltolt helyzetű (kb. 30 fokkal) szénkefe. Az egyik sebességet általában az viszi.
Lehet, hogy a szénkefék már megfáradtak vagy elkoptak. Ki kell szépen szerelni a motort, a kefeháznál szétszedni, majd a kommutátorát alaposan megtisztítani, a benne levő szénkeféket (vagy szénkefe maradványokat) pedig egy az egyben cserélni. A siklócsapágyakat pedig - ha már egyszer szét van szedve - szépen be lehet olajozni.
Ablaktörlő motorba való szénkeféket - tipusa alapján lehet venni autósboltokban, vagy pl. az Opel autóalkatrészesnél (általában az a drágább) de lehet kissé olcsóbban is - a Népszinház utcai (majdnem a Blaha Lujza térnél) direkt eme célt szolgáló Szénkefe Szaküzletben ...
Jó munkát és sok sikert.

Vagy csak el kell vinni egy autóvillamossági szakműhelybe, és akkor nem lesz piszkos a kis kacsó.

Elküldve
  On 2018. 01. 06. at 14:03, L.Fazakas írta:

Az az igazság, hogy az ablaktörlő motor 2 sebességes voltát általában több szénkefével éri el.
Tehát - van benne a hagyományosan egymással szemben levő páros, és van egy kissé eltolt helyzetű (kb. 30 fokkal) szénkefe. Az egyik sebességet általában az viszi.
Lehet, hogy a szénkefék már megfáradtak vagy elkoptak. Ki kell szépen szerelni a motort, a kefeháznál szétszedni, majd a kommutátorát alaposan megtisztítani, a benne levő szénkeféket (vagy szénkefe maradványokat) pedig egy az egyben cserélni. A siklócsapágyakat pedig - ha már egyszer szét van szedve - szépen be lehet olajozni.
Ablaktörlő motorba való szénkeféket - tipusa alapján lehet venni autósboltokban, vagy pl. az Opel autóalkatrészesnél (általában az a drágább) de lehet kissé olcsóbban is - a Népszinház utcai (majdnem a Blaha Lujza térnél) direkt eme célt szolgáló Szénkefe Szaküzletben ...
Jó munkát és sok sikert.

Vagy csak el kell vinni egy autóvillamossági szakműhelybe, és akkor nem lesz piszkos a kis kacsó.

Expand  

Köszi a választ. Akkor ezekszerint inkább a motor felé kéne keresgélnem a hiba okát. Nagy valószínűséggel még a gyári van benne. Volt ideje szétkopni meg tönkremenni. 

Elküldve
  On 2018. 01. 06. at 11:59, Merkava írta:

Sziasztok! 

Lenne egy olyan problémám hogy, az első ablaktörlőm, nem megfelelően működik. A probléma hogy felmegy a végállásba és ott megakad, vagy ha el is indul visszafelé akkor nagyon lassan, szakaszosan megy le, ilyenkor az alsó állást el se éri. Viszont ezt csak akkor csinálja hogyha 1-et akarok törölni vagy 1-es fokozaton használom. Ha 2-es vagy 3-as fokozaton használom akkor tökéletes. 

Kaptam egy tippet hogy a relé lehet a gond, itt az oldalon találtam egy magyarázatot a biztosíték táblára. Az alapján ki is szedtem a relét, de a relé hiánya nem volt hatással a működésre. 

A kérdésem hogy ha nincs benn a relé akkor nem azt kellett volna látnom hogy egyáltalán nem reagál az ablaktörlő? Illetve ha ez így rendben van akkor kizárhatom a relé hibát, és inkább a motorra gyanakodjak? 

Expand  

Biztos hogy jó relét vettél ki? Nem vagyok egy elektromos zseni, de szerintem ha az áramkör bármilyen részen megszakad akkor nem kéne működnie az ablaktörlődnek. Ellenőrizd le még egyszer hogy jó relét vettél e ki. 

Relays_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
  On 2018. 01. 06. at 18:55, kobraCode írta:

Biztos hogy jó relét vettél ki? Nem vagyok egy elektromos zseni, de szerintem ha az áramkör bármilyen részen megszakad akkor nem kéne működnie az ablaktörlődnek. Ellenőrizd le még egyszer hogy jó relét vettél e ki. 

Relays_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Expand  

Igen azt vettem ki. Aztán mivel működött ugyanúgy, egyesével kipróbáltam a többit is. Ezért kérdeztem rá hogy nem kellett volna valamelyik hiánya miatt teljesen halottnak lennie? 

Így viszont felmerül az is hogy valami nem stimmel az elektromos rendszerrel...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.