Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

7 órája, Maverick087 írta:

Van sajnos rossz tapasztalatom... Tavaly mikor a téli - nyári szettet váltottam, elvittem apám által ismert gumishoz a kocsit. 1 héttel később venném le a kereket stab. pálca csere miatt, nem megy. Majdnem 2m magas és 95 kg vagyok. Csak két zártszelvény és fater segítségével bírtuk leszedni a csavarokat, a keresztkulcs elhajlott.... 
Kellemes lett volna ezt átélni az út szélén defekt miatt...

Én nem gumissal rakatom fel a kerekeket, ha eljön a csere ideje, leveszem a felniről a gumit, és elviszem, felgumizzák majd otthon kicserélem.  De amúgy a nyomaték kulccsal a 110Nm kevésnek tűnik, ezért még kicsit mindíg ráhúzok. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, laci1978 írta:

Szia! A tőkéket csak akkor cseréld ha tuti az a baja! Én is kicseréltem a tőkéket most 3 hónap múlva ugyanúgy kopog .Nem jönnek rá hogy miért is van ez.Így most eljutottam oda hogy inkább veszek egy komplett jó állapotú hengerfejet(ezt kellett volna már az elején a tőkék árából). Ha tehát tuti csak a tőke szar akkor Ina tőkét kell venni az van benne gyárilag is.

Honnan tudod egy használt, bontott hengerfejről, hogy jó állapotú?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Én nem gumissal rakatom fel a kerekeket, ha eljön a csere ideje, leveszem a felniről a gumit, és elviszem, felgumizzák majd otthon kicserélem.  De amúgy a nyomaték kulccsal a 110Nm kevésnek tűnik, ezért még kicsit mindíg ráhúzok. 

Én 130Nm-re szoktam állítani, szerintem az pont jó. A 110-et én is kicsit kevesellem. Amúgy én is így jártam a gumissal tavaly. Rimánkodott nekem hogy felrakja a kerekeket ha már ott náluk gumiztatok, légkulccsal húzta meg de utána ellenőrizte nyomatékkulccsal is, mondom de rendes nem kell vele szenvedni, aztán két hétre rá vettem egy kerékőr szettet. Mondanom sem kell, ketten tudtuk lelazítani a csavarokat egy 2m-es vas cső segítségével. Szerintem csuklott a gumis miközben imádkoztam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 perc, kobraCode írta:

Én 130Nm-re szoktam állítani, szerintem az pont jó. A 110-et én is kicsit kevesellem. Amúgy én is így jártam a gumissal tavaly. Rimánkodott nekem hogy felrakja a kerekeket ha már ott náluk gumiztatok, légkulccsal húzta meg de utána ellenőrizte nyomatékkulccsal is, mondom de rendes nem kell vele szenvedni, aztán két hétre rá vettem egy kerékőr szettet. Mondanom sem kell, ketten tudtuk lelazítani a csavarokat egy 2m-es vas cső segítségével. Szerintem csuklott a gumis miközben imádkoztam.

Szerintem 110Nm a kulcsom vége, nem is lehet erősebbre állítani. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, outsider írta:

Honnan tudod egy használt, bontott hengerfejről, hogy jó állapotú?

Hát igen ez egy jó kérdés! Beépítési garanciát aki mer rá vállalni az már talán rossz nem lehet! Találtam most egyet  Siófokon csak az Z16XE 100 ezret ment autóról való! 40 ezerét el tudnám hozni a komplett hengerfejet szelepekkel vezérműtengelyekkel  tőkékkel. Csak azt nem tudom biztosan hogy Z16XE hengerfeje azonos e a Z14XE hengerfejével!?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem tgabika76 leírását a fojtószelep tisztításáról.
Én is elvégeztem hétvégén a műveletet, csillog villog most belül minden.
A kérdésem az lenne, hogy ha szemből nézzük a szelepházat, akkor jobb oldalt a vízcső előtt van egy cső ami a motor felől megy bele a házba.
Tudja valaki, hogy ez mit csinál, mi van ha eldugul??
Azért kérdezem , mert ez nálam nagyon el volt dugulva!
A belső oldalán egy kicsi lukra szűkül, csak egy hústűvel tudtam kipucolni, meg némi oldószerrel!

Mintha jobban muzsikálna a motor a tisztítás óta!

Link to comment
Megosztás:

22 órája, outsider írta:

Honnan tudod egy használt, bontott hengerfejről, hogy jó állapotú?

Ha nincs sehol elrepedve, az bizony már fél siker. Ha a szelepülékek még dörzsárazhatóak, a szelepszár-szimmeringek pedig mind kicserélhetők,
és nincs az egész - az alsó lapja síkjába belenézve - olyan propeller-alakban meghajolva - na akkor mehet. De még a beépítése előtt illene egyszer látni.
Aztán a "felszerelvényezése" után - szintén. És akkor ott az új hengerfejtömítés, a hozzá való tömítőanyag, és a valóban nyomatékkulccsal való tök szabályos tőcsavaros meghűzás.
Utána - egy darabig még úgy kell járatni a motort, mintha tényleg vadiúj vagy bejáratós lenne ....

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, laci1978 írta:

Hát igen ez egy jó kérdés! Beépítési garanciát aki mer rá vállalni az már talán rossz nem lehet! Találtam most egyet  Siófokon csak az Z16XE 100 ezret ment autóról való! 40 ezerét el tudnám hozni a komplett hengerfejet szelepekkel vezérműtengelyekkel  tőkékkel. Csak azt nem tudom biztosan hogy Z16XE hengerfeje azonos e a Z14XE hengerfejével!?

Szerintem azonos.

31 perce, L.Fazakas írta:

Ha nincs sehol elrepedve, az bizony már fél siker. Ha a szelepülékek még dörzsárazhatóak, a szelepszár-szimmeringek pedig mind kicserélhetők,
és nincs az egész - az alsó lapja síkjába belenézve - olyan propeller-alakban meghajolva - na akkor mehet. De még a beépítése előtt illene egyszer látni.
Aztán a "felszerelvényezése" után - szintén. És akkor ott az új hengerfejtömítés, a hozzá való tömítőanyag, és a valóban nyomatékkulccsal való tök szabályos tőcsavaros meghűzás.
Utána - egy darabig még úgy kell járatni a motort, mintha tényleg vadiúj vagy bejáratós lenne ....

Kb lutri.

És a mechanika, a mozgó elemek, vezérműtengely, szelepek, hidrotőkék?
Ezek járatva derülnek ki.

Érdemesebb felújíttatni a meglévőt, ha ha érdemes rá.

Tehát ha tudod ha mi a baja a tiednek, nem repedt stb. Szerintem érdemes azt, arról többet tudsz...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

És a mechanika, a mozgó elemek, vezérműtengely, szelepek, hidrotőkék?

Ezekre írtam én csak lerövidítve azt - "Aztán a "felszerelvényezése" után".

Amúgy - valóban a saját hengerfej felújítása a legtutibb megoldás.
Az már egyszer jól működött, s nem dobálta senki, nem lett esőn hagyva ázni - és lerozsdásodni. Meg ha lehet hozzá vásárolni mindent, ami aztán tényleg "kopós",
akkor csakis azzal hadd szóljon!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, bonat írta:

Megnéztem tgabika76 leírását a fojtószelep tisztításáról.
Én is elvégeztem hétvégén a műveletet, csillog villog most belül minden.
A kérdésem az lenne, hogy ha szemből nézzük a szelepházat, akkor jobb oldalt a vízcső előtt van egy cső ami a motor felől megy bele a házba.
Tudja valaki, hogy ez mit csinál, mi van ha eldugul??
Azért kérdezem , mert ez nálam nagyon el volt dugulva!
A belső oldalán egy kicsi lukra szűkül, csak egy hústűvel tudtam kipucolni, meg némi oldószerrel!

Mintha jobban muzsikálna a motor a tisztítás óta!

Kartergáz cső. Könnyen tömődhet főleg az a pici járat a fojtószelepen amit említettél, jól tetted hogy pucoltad... 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 15. at 16:14, outsider írta:

Szerintem azonos.

Kb lutri.

És a mechanika, a mozgó elemek, vezérműtengely, szelepek, hidrotőkék?
Ezek járatva derülnek ki.

Érdemesebb felújíttatni a meglévőt, ha ha érdemes rá.

Tehát ha tudod ha mi a baja a tiednek, nem repedt stb. Szerintem érdemes azt, arról többet tudsz...

Épp itt a baj hogy nem tudja megmondani a szerelő konkrétan hogy mi a baja a hengerfejnek. Azzal kezdte hogy tuti hidrotőke. Ki lettek cserélve a tőkék le lett mérve a vezérműtengely bütyke hogy nem e az is el van kopva de azt jónak ítélte.Összerakta de kopog. Akkor jött az hogy nincs megfelelő olajnyomás és mérjünk nyomást és cseréljem ki a nyomás szabályzó szelep rugót mert biztos az lágyult ki. Csak rugót nem kaptam így vettem egy komplett olajszivattyút és annak a rugója lett berakva. Így is kopog. Végső ötlete most az volt hogy cseréljem le a két vezérműtengelyt mert akkor azok még sem jók. Na a két tengely 60 ezer lenne és mi a garancia hogy nem fog kopogni utána is. Így is 100 ezer ft körül tartok  csak anyagköltségben. Olvastam itt valahol hogy ha a hidrotőke fészke van kikopva akkor kuka a hengerfej. Akkor meg kár bele ölnöm ebbe feleslegesen a lóvét ha utána úgy is kuka lesz a hengerfej. 200 ezer km van az autóba(tényleg ennyi mert újonnan vettem szalonban) 8 ezrenként cseréltem az olajat és csakis Fuchs titan gt1 pro flex 5w30 ment bele. Ezért jutottam arra az elhatározásra hogy lehet jobban járok egy komplett bontott hengerfejjel .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, bonat írta:

Megszűnt a motor csörgésem a fojtószelepház tisztítás-dugulás tisztítása óta!!!

Hát igen.
Ha az a sok olajos trutyi a kartelgázokból bedugul ott, az adagoló (fojtószelepház) előtt, azt a fojtást az elektronika már csak + benzinnel oldja majd meg . És a fogyasztással rosszul jársz, a kartel meg ténylegesen nem szellőzik ki rendesen.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, laci1978 írta:

Épp itt a baj hogy nem tudja megmondani a szerelő konkrétan hogy mi a baja a hengerfejnek. Azzal kezdte hogy tuti hidrotőke. Ki lettek cserélve a tőkék le lett mérve a vezérműtengely bütyke hogy nem e az is el van kopva de azt jónak ítélte.Összerakta de kopog. Akkor jött az hogy nincs megfelelő olajnyomás és mérjünk nyomást és cseréljem ki a nyomás szabályzó szelep rugót mert biztos az lágyult ki. Csak rugót nem kaptam így vettem egy komplett olajszivattyút és annak a rugója lett berakva. Így is kopog. Végső ötlete most az volt hogy cseréljem le a két vezérműtengelyt mert akkor azok még sem jók. Na a két tengely 60 ezer lenne és mi a garancia hogy nem fog kopogni utána is. Így is 100 ezer ft körül tartok  csak anyagköltségben. Olvastam itt valahol hogy ha a hidrotőke fészke van kikopva akkor kuka a hengerfej. Akkor meg kár bele ölnöm ebbe feleslegesen a lóvét ha utána úgy is kuka lesz a hengerfej. 200 ezer km van az autóba(tényleg ennyi mert újonnan vettem szalonban) 8 ezrenként cseréltem az olajat és csakis Fuchs titan gt1 pro flex 5w30 ment bele. Ezért jutottam arra az elhatározásra hogy lehet jobban járok egy komplett bontott hengerfejjel .

Biztos hogy a hengerfejből jön a kopogás? Elég jó hallás kell hozzá, hogy kihallja az ember.
Éppenséggel maguk a szelepek is lehetnek, de akkor lehet megszakérteni, ha le van véve...

Nekem 140 ezerben állt meg a 16 szelep/szelepszárszimering cseréje...

Kollégám a Fordjánál (2000-es évekbeli 2.0 Mondeo) azt a megoldást választotta, mint te.
Mivel ő eladni akarta, mindegy hogy. Tehát ő nem foglalkozott azzal, hogy "jó-e" utána.
Fogta a megvett hengerfejet, felrakatta lesz ami lesz alapon. Úgy adta el az autót.

Neki 120 lett a vége... Szóval nem sokkal kevesebb mint nekem.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, laci1978 írta:

Épp itt a baj hogy nem tudja megmondani a szerelő konkrétan hogy mi a baja a hengerfejnek. Azzal kezdte hogy tuti hidrotőke. Ki lettek cserélve a tőkék le lett mérve a vezérműtengely bütyke hogy nem e az is el van kopva de azt jónak ítélte.Összerakta de kopog. Akkor jött az hogy nincs megfelelő olajnyomás és mérjünk nyomást és cseréljem ki a nyomás szabályzó szelep rugót mert biztos az lágyult ki. Csak rugót nem kaptam így vettem egy komplett olajszivattyút és annak a rugója lett berakva. Így is kopog. Végső ötlete most az volt hogy cseréljem le a két vezérműtengelyt mert akkor azok még sem jók. Na a két tengely 60 ezer lenne és mi a garancia hogy nem fog kopogni utána is. Így is 100 ezer ft körül tartok  csak anyagköltségben. Olvastam itt valahol hogy ha a hidrotőke fészke van kikopva akkor kuka a hengerfej. Akkor meg kár bele ölnöm ebbe feleslegesen a lóvét ha utána úgy is kuka lesz a hengerfej. 200 ezer km van az autóba(tényleg ennyi mert újonnan vettem szalonban) 8 ezrenként cseréltem az olajat és csakis Fuchs titan gt1 pro flex 5w30 ment bele. Ezért jutottam arra az elhatározásra hogy lehet jobban járok egy komplett bontott hengerfejjel .

INA tőkék mentek bele? Nekem, szeptemberi csere óta jól üzemelnek. Hülyeség volt komplett olajszivattyút venni, van külön rugó, dugattyú. Írtam is itt róla!

Más féle olajjal is csattog? Dugattyú törés kizárva? Szelephimbák? 

Én várnék még azzal a hengerfej cserével!!

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 14. at 8:33, gedikart írta:

Tavasszal elérkezik az autó a vezérlés cseréhez. Gondolkozom, hogy összekapcsolom a hidrotőkék cseréjével együtt. Hidegen néha van egy kerepelő hangja, de nem az összes szól, kb 2 másodpercenként hallani a hibásakat. Melegen nem kopog, hanem szelephangja van, tehát elereszti a nyomást. Ezt üzemmelegen hallani, leginkább az 1200-2000-es fordulatszám között. Milyen márkát érdemes, és melyiket nem ajánlatos megvenni? Ina, Ruville, Febi, stb.

Nekem most volt vezèrlèscserèm. Nálam hidegen semmi hangja nem volt, melegen viszont  volt varrógèpszerű?hangja.Olajat is cserèltünk. Most 10w40 helyett 5w40-et tettünk az x14xe motorba mert sok a rövid hideginditás. Kb 100 km-t mentem azóta de semmi hangja nincs nem akartam elhinni. Nem hinnèm, hogy a règi vezèrlèsnek lett volna ilyen hangja.Szerintem az olaj miatt szünt meg a hang.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Jaszo írta:

Nekem most volt vezèrlèscserèm. Nálam hidegen semmi hangja nem volt, melegen viszont  volt varrógèpszerű?hangja.Olajat is cserèltünk. Most 10w40 helyett 5w40-et tettünk az x14xe motorba mert sok a rövid hideginditás. Kb 100 km-t mentem azóta de semmi hangja nincs nem akartam elhinni. Nem hinnèm, hogy a règi vezèrlèsnek lett volna ilyen hangja.Szerintem az olaj miatt szünt meg a hang.

Az enyém nem zavaró melegebben, sőt, legszebben óra szerinti kb 70-80 fokos vízhőnél jár, 87 foknál már hallani, 90 foknál, ahol kapcsol a ventilátor pedig már zakatolósabb a hangja (de nem kopogós). Olajat 5w40-et használok, előtte 0w40-et tettem bele.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki szeretném cserélni a motortartó bakokat. A váltóoldalinak valami olyan csavarelrendezése van, hogy egyszerűen nem jöttem ma rá, hogy vegyem le. 
A pirossal jelölt csavarokhoz nem lehet hozzáférni normálisan. Jól gondolom hogy torx csillagkulcs (villáskulcs) készlet kéne hozzá. Dugókulccsal lehetetlen megközelíteni bármelyiket is. "Szenvedett" már valaki ezzel vagy csak nekem rejtvény? ( vagy nem elég nagy a szerszámparkom) :D 

Bakok.jpg

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Maverick087 írta:

Sziasztok!

Ki szeretném cserélni a motortartó bakokat. A váltóoldalinak valami olyan csavarelrendezése van, hogy egyszerűen nem jöttem ma rá, hogy vegyem le. 
A pirossal jelölt csavarokhoz nem lehet hozzáférni normálisan.

Bakok.jpg

A képen pirossal jelzett csavarhoz nem úgy lehetne hozzáférni, hogy előtte levesszük a felette levő, "háromszög alakú" (a hatlapfejes csavarokkal rögzített) valamit?
Én látom rosszul, avagy tényleg úgy van, hogy az az egység 2 darabos. A kép mindenesetre azt sugallja, de majd megnézem én ma a kocsimban a valóságot.
Az alsó képről nem tudok mit mondani ... ez a motortérben felülről vagy alulról van fotózva?

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

A képen pirossal jelzett csavarhoz nem úgy lehetne hozzáférni, hogy előtte levesszük a felette levő, "háromszög alakú" (a hatlapfejes csavarokkal rögzített) valamit?
Én látom rosszul, avagy tényleg úgy van, hogy az az egység 2 darabos. A kép mindenesetre azt sugallja, de majd megnézem én ma a kocsimban a valóságot.
Az alsó képről nem tudok mit mondani ... ez a motortérben felülről vagy alulról van fotózva?

A gumis egység a kasztni oldalába van rögzítve, abba a 3db hatlapfejűvel az egyik konzol, az pedig a 3db torx-xal rá a váltóra. A hatlapfejes egységet nem tudom levenni mert egy átmenő T55 csavar rögzíti a gumis egységbe. 

Itt meg tudod nézni, DE ezen kicsit más az elrendezés, egyszerűbb is levenni. 

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, gedikart írta:

Az alábbi motoröblítőt próbálta már valaki? XADO VitaFlush 

https://www.youtube.com/watch?v=UDJGHdq_cvk

majd

https://www.youtube.com/watch?v=4T4c9zgtZWg

 

Én Wynn's motor öblítőt használtam, amikor ismeretlen eredetű Castrol került bele. Ahogy néztem az összetevőket, nagyrészt gázolaj... Gondoltam azzal nagy kárt nem okozok...

XADO-ból csak maxi flush nevű injektortisztítót használtam egyszer. Ezt egy kicsit placebonak érzem. Szerintem 1 tank benzinnel (illetve ennyi idő alatt) nemigen lehet kitisztítani az injektorokat. Kell hozzá 5-10e km.

Illetve most XADO olaj van az Off autómban... Szép csendes, bár a marketing szöveget nem veszem be... Jövő hónapban cseréltetem, eljött az ideje.

Tehát jól körülírtam, hogy igazából semmi tapasztalatom az említett anyaggal :-)

 

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet hogy a tompított fényszóróm vetítési képének a felső vonala így néz ki?

SUSk3eS.png

A bal oldali felső ívében van egy szabályos szögletes lyuk. Búra ép, lámpára nézve nem látszik semmi rendellenes. Gyári njoy hella búrák. Osram Nightbreaker laser izzók. Gondolom nem ilyennek kéne lennie. Van valakinek ötlete?

Módosítva : nyolc8
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 17. at 12:20, Cs. Zoltán írta:

INA tőkék mentek bele? Nekem, szeptemberi csere óta jól üzemelnek. Hülyeség volt komplett olajszivattyút venni, van külön rugó, dugattyú. Írtam is itt róla!

Más féle olajjal is csattog? Dugattyú törés kizárva? Szelephimbák? 

Én várnék még azzal a hengerfej cserével!!

Igen INA tőkék mentek bele! Egyszer próbáltam Castrol olajjal azzal is kopogott! Sőt szerintem hangosabb volt mint most!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiégett az egyik izzó a műszerfalon a számlap mögött, sikerült is kicserélni az itteni leírás alapján, és ha már szét volt szedve minden izzót cseréltem, ahogy illik. Egy kérdésem lenne: a km számláló panel alatti izzó eredetileg laposfejű volt, az üzletben viszont csak rizs izzót tudtak adni. Elvileg nem ér az izzó csúcsa a panelhez lemértem, de nem gond hogy így közelebb van az izzó a panelhez? Nem fogja megégetni hosszabb távon?

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.