Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

42 perce, leyattila írta:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni, kinek milyen tapasztalata volt motorvezérlő javítás kapcsán?

Melyik céget ajánlanátok? Minden információt, segítséget szívesen fogadok. :-)

Köszönöm!

autodigit.hu

Aki eddig itt volt náluk jó tapasztalatokkal távozott...

Én is kontaktoltam velük, végül nem került sor rá...

Link to comment
Megosztás:

6 perce, outsider írta:

autodigit.hu

Aki eddig itt volt náluk jó tapasztalatokkal távozott...

Én is kontaktoltam velük, végül nem került sor rá...

Köszi, én is őket néztem. Érdemes lehet vajon egy teljes felújításba beruházni? 80k :huh: vagy elegendő a problémás részek javítása? Mondjuk teljes felújítással az egészre 2 év garanciát vállalnak...

Link to comment
Megosztás:

A külső kormányösszekötő csere után voltam ma reggel az AKH-ba futóműállítási céllal.
Hát azt mondta a szaki h nagyon gatya a toronycsapágy meg a szilentje.....lengőkarokkal nincs gond...csak a torony résszel...fel is emelte az autót.
Kaptam is 48e-es árajánlatot (24e a 2 toronycsap+szilent, 7e a futóműállítás, 18e a munkadíj)...
Megnéztem, hogy mikor volt cserélve nálam ez a rész....2éve - 30e km mentek az alkatrészek.....Lemfölder..
Szóval télleg csak ennyit bírna a toronycsapágy???

Most kezdem nézegetni a toronycsapágy+szilent szetteket, az tűnt fel hogy van kemény meg normál.
Mi a különbség a kettő között???? Keményet is vehetek és tovább bírja??
Milyen márkát ajánlotok? ÉN most TRW-t vagy SWAG-ot néztem....

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 08. at 20:11, tgabika76 írta:

Éppen ez az oka. 

Gondolom mindannyian tudjátok hogy minden motornak megvan egy bizonyos fordulatszámtartománya, amiben a leghatékonyabb a működése. Általánosságban elmondható hogy ez a hengerenkénti négyszelepes benzinmotoroknál jóval magasabb mint a kétszelepeseknél, konkrétan a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti fordulatszámot illene használni, ahelyett hogy 1500-1800-as fordulatról kis gázpedálállással gyorsítatok. Nemcsak hogy teljesítménye nincs ilyenkor az autónak, de a fogyasztása is jóval több, mint ha ideális fordulatról tennétek ezt. Bizonyára most sokan a fejükhöz kapnak, pedig igaz: a Z14XE-t 4000 és 6000 1/min között, a Z16XE-t pedig 3600 és 6000 1/min között kéne használni, pontosabban úgy, hogy váltáskor se essen vissza a fordulat az alacsonyabbik érték alá. A dolog amúgy nem ördögtől való, csak rá kell állnia a lábnak, én a Z10XE-t is rendszeresen 4000 fordulatnál váltom el, és meglepő módon nem eszik sokat így sem, városban is bőven 7 liter alatt marad. Nyáron az Astrával is rendszeresen 70km/h-nál váltom el a negyediket. Ha kipróbáljátok, észre fogjátok venni hogy elmúlik a csörgés, bármiféle csodaszer vagy üzemanyagadalék nélkül is.

Persze, a benzin motor pörgetve él, csak nem életszerű ez így. Akkor városban max 2-esben kellene közlekedni (3600-as fordulat kettesben lehet hogy az 50km/h összejön), 3-asban 4000-es fordulat hány km/h? Lényegében ott tartunk, hogy akkor városban nem lehet használni a benzines autót mert sehogy nem ideális neki semmi, cserébe a dízeleknek sem... :-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, bonat írta:

A külső kormányösszekötő csere után voltam ma reggel az AKH-ba futóműállítási céllal.
Hát azt mondta a szaki h nagyon gatya a toronycsapágy meg a szilentje.....lengőkarokkal nincs gond...csak a torony résszel...fel is emelte az autót.
Kaptam is 48e-es árajánlatot (24e a 2 toronycsap+szilent, 7e a futóműállítás, 18e a munkadíj)...
Megnéztem, hogy mikor volt cserélve nálam ez a rész....2éve - 30e km mentek az alkatrészek.....Lemfölder..
Szóval télleg csak ennyit bírna a toronycsapágy???

Most kezdem nézegetni a toronycsapágy+szilent szetteket, az tűnt fel hogy van kemény meg normál.
Mi a különbség a kettő között???? Keményet is vehetek és tovább bírja??
Milyen márkát ajánlotok? ÉN most TRW-t vagy SWAG-ot néztem....

Magyar utak csodákra képesek... Kemény szilenteket verseny célra fejlesztették ki, jobban megterheli a kasztnit meg futómű többi elemét is, nyilván ez mellett sokkal jobb lesz a kocsi irányíthatósága, stabilitása. Én utcai használatra normál szettet rakatnék be. TRW nagyjából mindenből korrekt minőséget hoz, nagyon nem lehet vele mellélőni. SWAG márkáról nem is hallottam még. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Sabby1994 írta:

Magyar utak csodákra képesek... Kemény szilenteket verseny célra fejlesztették ki, jobban megterheli a kasztnit meg futómű többi elemét is, nyilván ez mellett sokkal jobb lesz a kocsi irányíthatósága, stabilitása. Én utcai használatra normál szettet rakatnék be. TRW nagyjából mindenből korrekt minőséget hoz, nagyon nem lehet vele mellélőni. SWAG márkáról nem is hallottam még. 

Nekem most a FEBI-t ajánlották.
TRW-t sehol nem lehet kapni...
A FEBI-nél van egy drágább PRO kit-es verzió is, ebben a leírás szerint van még egy plussz "szerelőkészlet"...ez nem tudom pontosan mit jelent.......

Link to comment
Megosztás:

5 perce, bonat írta:

Nekem most a FEBI-t ajánlották.
TRW-t sehol nem lehet kapni...
A FEBI-nél van egy drágább PRO kit-es verzió is, ebben a leírás szerint van még egy plussz "szerelőkészlet"...ez nem tudom pontosan mit jelent.......

A FEBI viszont jó márka! Azt hiszem a gyári beszállítók között is van! Azt bátran megveheted. PRO kit-re szerintem nincs szükséged.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, bonat írta:

Nekem most a FEBI-t ajánlották.
TRW-t sehol nem lehet kapni...
A FEBI-nél van egy drágább PRO kit-es verzió is, ebben a leírás szerint van még egy plussz "szerelőkészlet"...ez nem tudom pontosan mit jelent.......

Tartalmazza az önzáró anyát, rá a műanyag kupakot, a toronycsapágy rögzítő anyát és alátétet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 10. at 10:14, Janó32 írta:

Persze, a benzin motor pörgetve él, csak nem életszerű ez így. Akkor városban max 2-esben kellene közlekedni (3600-as fordulat kettesben lehet hogy az 50km/h összejön), 3-asban 4000-es fordulat hány km/h? Lényegében ott tartunk, hogy akkor városban nem lehet használni a benzines autót mert sehogy nem ideális neki semmi, cserébe a dízeleknek sem... :-)

Tegnap kipróbáltam a Z10XE-vel: 3-asban 2500-as fordulat az 50km/h, 4-esben 4000 körül volt a 100km/h. Egyik esetben sem volt zavaróan hangos a motor, még simán lehetett beszélgetni mellette, és ha kellett, még volt benne annyi tartalék hogy visszaváltás nélkül is tudjon gyorsulni valamelyest, ha a forgalmi helyzet úgy kívánja. Mindemellett város/országút vegyesben a fenti módon használva 5,55 literre jött ki a fogyasztás 100km-en. Szerintem meggyőző.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 10. at 8:56, bonat írta:

A külső kormányösszekötő csere után voltam ma reggel az AKH-ba futóműállítási céllal.
Hát azt mondta a szaki h nagyon gatya a toronycsapágy meg a szilentje.....lengőkarokkal nincs gond...csak a torony résszel...fel is emelte az autót.
Kaptam is 48e-es árajánlatot (24e a 2 toronycsap+szilent, 7e a futóműállítás, 18e a munkadíj)...
Megnéztem, hogy mikor volt cserélve nálam ez a rész....2éve - 30e km mentek az alkatrészek.....Lemfölder..
Szóval télleg csak ennyit bírna a toronycsapágy???

Most kezdem nézegetni a toronycsapágy+szilent szetteket, az tűnt fel hogy van kemény meg normál.
Mi a különbség a kettő között???? Keményet is vehetek és tovább bírja??
Milyen márkát ajánlotok? ÉN most TRW-t vagy SWAG-ot néztem....

Ha van időd, szerintem egy laza délelőtt kicserélheted magad is. Alap szerszámok, rugóösszehúzó némi készügyesség. Én tavaly cseréltem az összes lengéscsillapítót, ha már kivettem toronycsapágyat is cseréltem. Bárdi vagy Csergő kedvességgel.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Handbrake írta:

rugóösszehúzó némi készügyesség.

Lehet, hogy még rugóösszehúzó sem kell.
Mindig a megfelelő pontokon kell alátámasztani a kocsi, és hol felemelni, hol meg leengedni. A kocsi súlya szépen összenyomja a rugót, ha éppen akkor arra lenne szükség.
És egyszer a felső trapézkart például úgy cseréltem a Skodámon ... egy autoszerelő mondta el a trükköt, és az tényleg működött.

Tudooom - megint jövök ide a skodával, miközben ez már Opel.
Naés? De az alapelv ugyanaz!

Link to comment
Megosztás:

16 perce, L.Fazakas írta:

Lehet, hogy még rugóösszehúzó sem kell.
Mindig a megfelelő pontokon kell alátámasztani a kocsi, és hol felemelni, hol meg leengedni. A kocsi súlya szépen összenyomja a rugót, ha éppen akkor arra lenne szükség.
És egyszer a felső trapézkart például úgy cseréltem a Skodámon ... egy autoszerelő mondta el a trükköt, és az tényleg működött.

Tudooom - megint jövök ide a skodával, miközben ez már Opel.
Naés? De az alapelv ugyanaz!

 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, zotya975 írta:

A légkulcs is lehet nyomatékszabályzós, de gyanítom itt nem ilyen volt.

Van sajnos rossz tapasztalatom... Tavaly mikor a téli - nyári szettet váltottam, elvittem apám által ismert gumishoz a kocsit. 1 héttel később venném le a kereket stab. pálca csere miatt, nem megy. Majdnem 2m magas és 95 kg vagyok. Csak két zártszelvény és fater segítségével bírtuk leszedni a csavarokat, a keresztkulcs elhajlott.... 
Kellemes lett volna ezt átélni az út szélén defekt miatt...

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal elérkezik az autó a vezérlés cseréhez. Gondolkozom, hogy összekapcsolom a hidrotőkék cseréjével együtt. Hidegen néha van egy kerepelő hangja, de nem az összes szól, kb 2 másodpercenként hallani a hibásakat. Melegen nem kopog, hanem szelephangja van, tehát elereszti a nyomást. Ezt üzemmelegen hallani, leginkább az 1200-2000-es fordulatszám között. Milyen márkát érdemes, és melyiket nem ajánlatos megvenni? Ina, Ruville, Febi, stb.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

1 óra, gedikart írta:

Tavasszal elérkezik az autó a vezérlés cseréhez. Gondolkozom, hogy összekapcsolom a hidrotőkék cseréjével együtt. Hidegen néha van egy kerepelő hangja, de nem az összes szól, kb 2 másodpercenként hallani a hibásakat. Melegen nem kopog, hanem szelephangja van, tehát elereszti a nyomást. Ezt üzemmelegen hallani, leginkább az 1200-2000-es fordulatszám között. Milyen márkát érdemes, és melyiket nem ajánlatos megvenni? Ina, Ruville, Febi, stb.

Szia! A tőkéket csak akkor cseréld ha tuti az a baja! Én is kicseréltem a tőkéket most 3 hónap múlva ugyanúgy kopog .Nem jönnek rá hogy miért is van ez.Így most eljutottam oda hogy inkább veszek egy komplett jó állapotú hengerfejet(ezt kellett volna már az elején a tőkék árából). Ha tehát tuti csak a tőke szar akkor Ina tőkét kell venni az van benne gyárilag is.

Módosítva : laci1978
Link to comment
Megosztás:

1 óra, laci1978 írta:

Szia! A tőkéket csak akkor cseréld ha tuti az a baja! Én is kicseréltem a tőkéket most 3 hónap múlva ugyanúgy kopog .Nem jönnek rá hogy miért is van ez.Így most eljutottam oda hogy inkább veszek egy komplett jó állapotú hengerfejet(ezt kellett volna már az elején a tőkék árából). Ha tehát tuti csak a tőke szar akkor Ina tőkét kell venni az van benne gyárilag is.

Köszi. Másra nem tudok gondolni, csak a tőkére. Mint írtam, nem az a hangos, varrógép szerű kopogás. Melegen fülre olyan, mint amikor emelkedett az alapjárat, és a szelepnek van egyfajta (tompább) hangja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.