Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

42 perce, Maverick087 írta:

Szia, 

Stabilizátor rúddal nem volt probléma? 

Nem. Legalábbis nem tapasztaltam semmit és a csere után a kopogás is megszűnt. Meyle került bele. A gömbfejnek nagyobb a külső átmérője és a rúd fémből van, de ez is vastagabb a szokásosnál.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, nyolc8 írta:

Azt írtad olyan mintha villamoson utaznának... ha ezt így elképzelem, nekem kerékcsapágy hang jut eszembe, vagy valami hajtáslánc (váltó) búgás. Családban volt egy F astra, annak például a váltó adott ilyesmi hangot (autó emelve, kerék levegőben forgatva kézzel - váltó felöl jött a búgó hang), aztán fura mód egyszer csak abbahagyta és nem is jött elő többet míg megvolt az autó. De akár még gumiabroncs is adhat csapágybúgás (ami szerintem "villamosos") szerű hangot

Link to comment
Megosztás:

2 órája, balasz13 írta:

Hát ez a búgó hang hallatszik menetközben, álló helyzetben, furdulatszám növelésnél erősödik, kerekek rendben vannak kerékcsapágyak is. Váltásnál a kuplung kinyomásakor a leghangosabb. 

Akkor gyanús, hogy valami a kuplungban van széthullva, nem?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, balasz13 írta:

Hát ez a búgó hang hallatszik menetközben, álló helyzetben, furdulatszám növelésnél erősödik, kerekek rendben vannak kerékcsapágyak is. Váltásnál a kuplung kinyomásakor a leghangosabb. 

 

6 órája, outsider írta:

Akkor gyanús, hogy valami a kuplungban van széthullva, nem?

Kinyomócsapágy? Azt kuplung kinyomásakor terheljük a legjobban. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Handbrake írta:

MEnnyi a km a kocsiban? CSerélted már?

Tudtommal - és általában -  a kuplung kinyomócsapágyát - durván kb. 100-150  ezernél - de illenék ám kicserélni.
Persze - ha nincs vele semmiféle baj, akkor nem - ámde mégis jobb a békesség!
Eléggé melós  a dolog, mert többnyire ki kell hozzá szedni magát a motort. (vagy a váltót a difiművel)

Én még - elég régen - az S100-as Skodámnál csináltam meg - 2x
Egyszer saját elhatározásomból (amikor a komplett motorfelújítást is megcsináltam),
egyszer pedig akkor, amikor már a sógoromék tőlem második autónak megvették (mivel nekem megjött az új) - egy kuplungcsere keretében! (Ha már ott vagyunk, szétszedtük, hát cseréljünk ki mindent!)
Éppen nyár volt és lenn nyaraltunk a Szelidi tavon (a sógoromékkal együtt - a nyaralójukban) és egyik napra nagyon gyorsan kitaláltuk, hogy akkor MOST megcsináljuk.
Reggel 6-kor nekiálltunk - s aztán kb. 10 órakor - sógorommal már azzal mentünk sörözni a Szittyó téri kiskocsmába!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Én 3 dolgot szeretnék kérdezni, ebből 2 már hibajelenség szerintem, de nem tudom mik a kiváltó okok.
(Illetve tudom...az évek és a megtett km-ek száma.)
1. Nagy Koppanás:
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy elindulás után 1-2, 2-3 váltás után kb (nem tudom pontosan, mert random jön elő a jelenség) hirtelen hallok egy koppanó hangot a motor felől középről. Mint hogy ha a gyorsítás alatt valami felemelkedne, és a váltás utáni lassuláskor meg visszaesne.
Nagyon ritkán, kb 2 naponta 1x. Párom is hallotta ma szerencsére, úgyhogy nem csak én vizionálom a dolgot. Rögtön az jutott eszembe, hogy 100%-ban olyan a hangja mikor elütök valami kisállatot és koppan a motor alján szegény, legalább is általában szokott lenni 1 koppanás ilyenkor, én rögtön erre asszociálok.

2. Csörgés-cicergés:
Ez már régóta van, de most már kicsit hangosabb, másnak nem sikerült megmutatnom, mert vagy nem hallják, vagy nem tudják mire kell figyelni!
Nem vezetek sportosan, és ez által valamikor hagyom nagyobb sebességben az autót (pl 4-edikben 1500-1800 fordulat), persze nem addig h lefulladjon . Ilyenkor mikor elkezdek neki gázt adni mondjuk 4.-ben 1800-nál, kezdem érezni, hogy gyorsulunk, de megtartom a gázállást, és csak annyit adok neki h haladjunk, akkor néha hallok halkan csörgő hangot a motortól. Ha ezután jobban nyomom a gázpedált és már kezd gyorsulni, akkor abban marad. Ez 3.-ban is előfordul, pl egy kisebb kanyarban, amikor csak megyek, de nem gyorsulok, épp csak annyit nyomom le a pedált, hogy haladjunk. Meg akkor is pl, ha a tempomat be van kapcsolva (pl 60-ra) és jön egy emelkedő, felüljáró, elkezd ugye adni neki nagyobb gázt az elektronika, de csak annyit hogy feljussunk-átjussunk a dombon. Persze sportos vezetésnél ez nem jön elő. Szóval csak akkor jön ez elő mikor nagyon óvatosan kezelem a gázpedált, vagy megtartom.

A 3. dolog még nem hiba, csak érdeklődök, hogy a lengőkarok végén van az a gömbcsukló (erre gondolok ), ez mennyit bír illetve mikor kellene cserélni?? Szerelőm azt mondta, hogy ha nem lóg a lengőkar akkor még nem kell cserélni. Ugye nekem most volt ott cserélve mellette a külső kormányösszekötő rúd pl. Szóval érdemes így nekiugrani ha ránézésre semmi baja, vagy várjak ahogy a szerelőm mondta??

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, bonat írta:

Én 3 dolgot szeretnék kérdezni, ebből 2 már hibajelenség szerintem, de nem tudom mik a kiváltó okok.
(Illetve tudom...az évek és a megtett km-ek száma.)
1. Nagy Koppanás:
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy elindulás után 1-2, 2-3 váltás után kb (nem tudom pontosan, mert random jön elő a jelenség) hirtelen hallok egy koppanó hangot a motor felől középről. Mint hogy ha a gyorsítás alatt valami felemelkedne, és a váltás utáni lassuláskor meg visszaesne.
Nagyon ritkán, kb 2 naponta 1x. Párom is hallotta ma szerencsére, úgyhogy nem csak én vizionálom a dolgot. Rögtön az jutott eszembe, hogy 100%-ban olyan a hangja mikor elütök valami kisállatot és koppan a motor alján szegény, legalább is általában szokott lenni 1 koppanás ilyenkor, én rögtön erre asszociálok.

2. Csörgés-cicergés:
Ez már régóta van, de most már kicsit hangosabb, másnak nem sikerült megmutatnom, mert vagy nem hallják, vagy nem tudják mire kell figyelni!
Nem vezetek sportosan, és ez által valamikor hagyom nagyobb sebességben az autót (pl 4-edikben 1500-1800 fordulat), persze nem addig h lefulladjon . Ilyenkor mikor elkezdek neki gázt adni mondjuk 4.-ben 1800-nál, kezdem érezni, hogy gyorsulunk, de megtartom a gázállást, és csak annyit adok neki h haladjunk, akkor néha hallok halkan csörgő hangot a motortól. Ha ezután jobban nyomom a gázpedált és már kezd gyorsulni, akkor abban marad. Ez 3.-ban is előfordul, pl egy kisebb kanyarban, amikor csak megyek, de nem gyorsulok, épp csak annyit nyomom le a pedált, hogy haladjunk. Meg akkor is pl, ha a tempomat be van kapcsolva (pl 60-ra) és jön egy emelkedő, felüljáró, elkezd ugye adni neki nagyobb gázt az elektronika, de csak annyit hogy feljussunk-átjussunk a dombon. Persze sportos vezetésnél ez nem jön elő. Szóval csak akkor jön ez elő mikor nagyon óvatosan kezelem a gázpedált, vagy megtartom.

A 3. dolog még nem hiba, csak érdeklődök, hogy a lengőkarok végén van az a gömbcsukló (erre gondolok ), ez mennyit bír illetve mikor kellene cserélni?? Szerelőm azt mondta, hogy ha nem lóg a lengőkar akkor még nem kell cserélni. Ugye nekem most volt ott cserélve mellette a külső kormányösszekötő rúd pl. Szóval érdemes így nekiugrani ha ránézésre semmi baja, vagy várjak ahogy a szerelőm mondta??

1, Motortartó bak? Amikor hirtelen gázt adsz egyenletes tempóról, a váltókar nem mozdul egy méreteset? 

2. Amióta G Astra-m van azóta ilyen. Állítólag a sok városi közlekedés/alacsony fordulatú használat miatt. Nem tudom van-e köze, de mintha a termosztát csere óta lényegesen ritkábban hallanám (mivel minél melegebb volt a motor annál inkább volt jellemző). Nyáron megfigyeltem, h premium benzinnel szinte alig csinálja (Shell VPower Racing 100 vagy mi)... 

3. Ez passz... 

 

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Janó32 írta:

2. Amióta G Astra-m van azóta ilyen. Állítólag a sok városi közlekedés/alacsony fordulatú használat miatt. Nem tudom van-e köze, de mintha a termosztát csere óta lényegesen ritkábban hallanám (mivel minél melegebb volt a motor annál inkább volt jellemző). Nyáron megfigyeltem, h premium benzinnel szinte alig csinálja (Shell VPower Racing 100 vagy mi)... 

Éppen ez az oka. 

Gondolom mindannyian tudjátok hogy minden motornak megvan egy bizonyos fordulatszámtartománya, amiben a leghatékonyabb a működése. Általánosságban elmondható hogy ez a hengerenkénti négyszelepes benzinmotoroknál jóval magasabb mint a kétszelepeseknél, konkrétan a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti fordulatszámot illene használni, ahelyett hogy 1500-1800-as fordulatról kis gázpedálállással gyorsítatok. Nemcsak hogy teljesítménye nincs ilyenkor az autónak, de a fogyasztása is jóval több, mint ha ideális fordulatról tennétek ezt. Bizonyára most sokan a fejükhöz kapnak, pedig igaz: a Z14XE-t 4000 és 6000 1/min között, a Z16XE-t pedig 3600 és 6000 1/min között kéne használni, pontosabban úgy, hogy váltáskor se essen vissza a fordulat az alacsonyabbik érték alá. A dolog amúgy nem ördögtől való, csak rá kell állnia a lábnak, én a Z10XE-t is rendszeresen 4000 fordulatnál váltom el, és meglepő módon nem eszik sokat így sem, városban is bőven 7 liter alatt marad. Nyáron az Astrával is rendszeresen 70km/h-nál váltom el a negyediket. Ha kipróbáljátok, észre fogjátok venni hogy elmúlik a csörgés, bármiféle csodaszer vagy üzemanyagadalék nélkül is.

  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

1, Motortartó bak? Amikor hirtelen gázt adsz egyenletes tempóról, a váltókar nem mozdul egy méreteset? 

2. Amióta G Astra-m van azóta ilyen. Állítólag a sok városi közlekedés/alacsony fordulatú használat miatt. Nem tudom van-e köze, de mintha a termosztát csere óta lényegesen ritkábban hallanám (mivel minél melegebb volt a motor annál inkább volt jellemző). Nyáron megfigyeltem, h premium benzinnel szinte alig csinálja (Shell VPower Racing 100 vagy mi)... 

3. Ez passz... 

 

Váltókar meg sem mozdul...
Mindig premium benzin van benne...

Link to comment
Megosztás:

10 órája, tgabika76 írta:

meglepő módon nem eszik sokat így sem, városban is bőven 7 liter alatt marad. Nyáron az Astrával is rendszeresen 70km/h-nál váltom el a negyediket.

Én 50-nél általában már az ötödikben vagyok (kb. 2000-es fordulaton), de sohase vettem észre, hogy az "alulpörgetett" motornál annyira sokkal többet "enne" a kocsi. Örülök, hogy átlag 6 literrel, vagy néha 6 és féllel kihúzom simán az autós közlekedést magát.
Nem azt mondom, hogy nagyon pontosan le tudom mérni, ámde mindig csontra tankolok, így aztán az akkor bevett literekből (no meg a hozzá megtett kilométerekből) általában könnyen számítható. Igaz tény, hogy nekem valójában csak 1,2-es a motorom.
(És való igaz, a régi 1,3-as Suzuki Swiftem - csupán 5 és felet evett meg /a 95-ös ólommentes benzinből/. Viszont annak a kocsinak egy lepkefing volt a mérhető önsúlya - például az Opeléhez képest)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Én 50-nél általában már az ötödikben vagyok (kb. 2000-es fordulaton), de sohase vettem észre, hogy az "alulpörgetett" motornál annyira sokkal többet "enne" a kocsi. Örülök, hogy átlag 6 literrel, vagy néha 6 és féllel kihúzom simán az autós közlekedést magát.
Nem azt mondom, hogy nagyon pontosan le tudom mérni, ámde mindig csontra tankolok, így aztán az akkor bevett literekből (no meg a hozzá megtett kilométerekből) általában könnyen számítható. Igaz tény, hogy nekem valójában csak 1,2-es a motorom.
(És való igaz, a régi 1,3-as Suzuki Swiftem - csupán 5 és felet evett meg /a 95-ös ólommentes benzinből/. Viszont annak a kocsinak egy lepkefing volt a mérhető önsúlya - például az Opeléhez képest)

266 678 km van a kocsiban, gyári kuplung, gyári kinyomócsapágy sosem volt még cserélve.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Janó32 írta:

1, Motortartó bak? Amikor hirtelen gázt adsz egyenletes tempóról, a váltókar nem mozdul egy méreteset? 

2. Amióta G Astra-m van azóta ilyen. Állítólag a sok városi közlekedés/alacsony fordulatú használat miatt. Nem tudom van-e köze, de mintha a termosztát csere óta lényegesen ritkábban hallanám (mivel minél melegebb volt a motor annál inkább volt jellemző). Nyáron megfigyeltem, h premium benzinnel szinte alig csinálja (Shell VPower Racing 100 vagy mi)... 

3. Ez passz... 

 

Motortartó bakot cseréltél már? Nekem eszméletlenül ropog a váltókarom mikor kanyarban dől az autó. Nem a váltókulissza, mert leszedtem a kardánalagút konzolját és a váltórúdon (F-13-as váltó) és érezhető. Megpróbáltam kanyarban kicsit ellenfeszíteni a rúdnak, hátha a váltórudazatnál van problem de ugyanúgy koppan - érezhetően, hallhatóan. 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, bonat írta:

Én 3 dolgot szeretnék kérdezni, ebből 2 már hibajelenség szerintem, de nem tudom mik a kiváltó okok.
(Illetve tudom...az évek és a megtett km-ek száma.)
1. Nagy Koppanás:
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy elindulás után 1-2, 2-3 váltás után kb (nem tudom pontosan, mert random jön elő a jelenség) hirtelen hallok egy koppanó hangot a motor felől középről. Mint hogy ha a gyorsítás alatt valami felemelkedne, és a váltás utáni lassuláskor meg visszaesne.
Nagyon ritkán, kb 2 naponta 1x. Párom is hallotta ma szerencsére, úgyhogy nem csak én vizionálom a dolgot. Rögtön az jutott eszembe, hogy 100%-ban olyan a hangja mikor elütök valami kisállatot és koppan a motor alján szegény, legalább is általában szokott lenni 1 koppanás ilyenkor, én rögtön erre asszociálok.

2. Csörgés-cicergés:
Ez már régóta van, de most már kicsit hangosabb, másnak nem sikerült megmutatnom, mert vagy nem hallják, vagy nem tudják mire kell figyelni!
Nem vezetek sportosan, és ez által valamikor hagyom nagyobb sebességben az autót (pl 4-edikben 1500-1800 fordulat), persze nem addig h lefulladjon . Ilyenkor mikor elkezdek neki gázt adni mondjuk 4.-ben 1800-nál, kezdem érezni, hogy gyorsulunk, de megtartom a gázállást, és csak annyit adok neki h haladjunk, akkor néha hallok halkan csörgő hangot a motortól. Ha ezután jobban nyomom a gázpedált és már kezd gyorsulni, akkor abban marad. Ez 3.-ban is előfordul, pl egy kisebb kanyarban, amikor csak megyek, de nem gyorsulok, épp csak annyit nyomom le a pedált, hogy haladjunk. Meg akkor is pl, ha a tempomat be van kapcsolva (pl 60-ra) és jön egy emelkedő, felüljáró, elkezd ugye adni neki nagyobb gázt az elektronika, de csak annyit hogy feljussunk-átjussunk a dombon. Persze sportos vezetésnél ez nem jön elő. Szóval csak akkor jön ez elő mikor nagyon óvatosan kezelem a gázpedált, vagy megtartom.

A 3. dolog még nem hiba, csak érdeklődök, hogy a lengőkarok végén van az a gömbcsukló (erre gondolok ), ez mennyit bír illetve mikor kellene cserélni?? Szerelőm azt mondta, hogy ha nem lóg a lengőkar akkor még nem kell cserélni. Ugye nekem most volt ott cserélve mellette a külső kormányösszekötő rúd pl. Szóval érdemes így nekiugrani ha ránézésre semmi baja, vagy várjak ahogy a szerelőm mondta??

3. pont:

Nekem pont egy honapja kellett cserelni. Nem kopogott egyaltalan, viszont a kopas miatt terpesztett a futomu, ezert elkezdte mindket elso gumi belso elet lekoptatni, kb 5000 km alatt mar szembetuno volt (uj gumi volt az auton) Ugy tudod tesztelni, hogy alabakolod mindket oldalon az autot es elkezded a vizszintes tengely menten rangatni a kereket. Ha kottyan, kuka. Minosegi kibirhat siman 100ezret is, a legolcsobb par tizezer utan megint kotyog. Fugg attol is hogy a futomu tobbi alkatresze egyebkent jo-e.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, tgabika76 írta:

Éppen ez az oka. 

Gondolom mindannyian tudjátok hogy minden motornak megvan egy bizonyos fordulatszámtartománya, amiben a leghatékonyabb a működése. Általánosságban elmondható hogy ez a hengerenkénti négyszelepes benzinmotoroknál jóval magasabb mint a kétszelepeseknél, konkrétan a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti fordulatszámot illene használni, ahelyett hogy 1500-1800-as fordulatról kis gázpedálállással gyorsítatok. Nemcsak hogy teljesítménye nincs ilyenkor az autónak, de a fogyasztása is jóval több, mint ha ideális fordulatról tennétek ezt. Bizonyára most sokan a fejükhöz kapnak, pedig igaz: a Z14XE-t 4000 és 6000 1/min között, a Z16XE-t pedig 3600 és 6000 1/min között kéne használni, pontosabban úgy, hogy váltáskor se essen vissza a fordulat az alacsonyabbik érték alá. A dolog amúgy nem ördögtől való, csak rá kell állnia a lábnak, én a Z10XE-t is rendszeresen 4000 fordulatnál váltom el, és meglepő módon nem eszik sokat így sem, városban is bőven 7 liter alatt marad. Nyáron az Astrával is rendszeresen 70km/h-nál váltom el a negyediket. Ha kipróbáljátok, észre fogjátok venni hogy elmúlik a csörgés, bármiféle csodaszer vagy üzemanyagadalék nélkül is.

Van ötleted vagy valami infód hogy a Z16XEP-nek mi lehet az ideális tartománya? Sajnos hajlamos vagyok alacsony fordulaton menni vele (pl 4es fokozat, 2000 fordulat, 50km/h), az agyam valahogy azt sugalja hogy ha halkabb a motor akkor kímélem, és időnként erőlködésbe hajszolom szegényt emiatt.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, bonat írta:

Én 3 dolgot szeretnék kérdezni, ebből 2 már hibajelenség szerintem, de nem tudom mik a kiváltó okok.
(Illetve tudom...az évek és a megtett km-ek száma.)
1. Nagy Koppanás:
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy elindulás után 1-2, 2-3 váltás után kb (nem tudom pontosan, mert random jön elő a jelenség) hirtelen hallok egy koppanó hangot a motor felől középről. Mint hogy ha a gyorsítás alatt valami felemelkedne, és a váltás utáni lassuláskor meg visszaesne.
Nagyon ritkán, kb 2 naponta 1x. Párom is hallotta ma szerencsére, úgyhogy nem csak én vizionálom a dolgot. Rögtön az jutott eszembe, hogy 100%-ban olyan a hangja mikor elütök valami kisállatot és koppan a motor alján szegény, legalább is általában szokott lenni 1 koppanás ilyenkor, én rögtön erre asszociálok.

2. Csörgés-cicergés:
Ez már régóta van, de most már kicsit hangosabb, másnak nem sikerült megmutatnom, mert vagy nem hallják, vagy nem tudják mire kell figyelni!
Nem vezetek sportosan, és ez által valamikor hagyom nagyobb sebességben az autót (pl 4-edikben 1500-1800 fordulat), persze nem addig h lefulladjon . Ilyenkor mikor elkezdek neki gázt adni mondjuk 4.-ben 1800-nál, kezdem érezni, hogy gyorsulunk, de megtartom a gázállást, és csak annyit adok neki h haladjunk, akkor néha hallok halkan csörgő hangot a motortól. Ha ezután jobban nyomom a gázpedált és már kezd gyorsulni, akkor abban marad. Ez 3.-ban is előfordul, pl egy kisebb kanyarban, amikor csak megyek, de nem gyorsulok, épp csak annyit nyomom le a pedált, hogy haladjunk. Meg akkor is pl, ha a tempomat be van kapcsolva (pl 60-ra) és jön egy emelkedő, felüljáró, elkezd ugye adni neki nagyobb gázt az elektronika, de csak annyit hogy feljussunk-átjussunk a dombon. Persze sportos vezetésnél ez nem jön elő. Szóval csak akkor jön ez elő mikor nagyon óvatosan kezelem a gázpedált, vagy megtartom.

A 3. dolog még nem hiba, csak érdeklődök, hogy a lengőkarok végén van az a gömbcsukló (erre gondolok ), ez mennyit bír illetve mikor kellene cserélni?? Szerelőm azt mondta, hogy ha nem lóg a lengőkar akkor még nem kell cserélni. Ugye nekem most volt ott cserélve mellette a külső kormányösszekötő rúd pl. Szóval érdemes így nekiugrani ha ránézésre semmi baja, vagy várjak ahogy a szerelőm mondta??

 

16 órája, Janó32 írta:

1, Motortartó bak? Amikor hirtelen gázt adsz egyenletes tempóról, a váltókar nem mozdul egy méreteset? 

2. Amióta G Astra-m van azóta ilyen. Állítólag a sok városi közlekedés/alacsony fordulatú használat miatt. Nem tudom van-e köze, de mintha a termosztát csere óta lényegesen ritkábban hallanám (mivel minél melegebb volt a motor annál inkább volt jellemző). Nyáron megfigyeltem, h premium benzinnel szinte alig csinálja (Shell VPower Racing 100 vagy mi)... 

3. Ez passz... 

 

A 1. nél én is motortartó bakra gondolnék...

A 2.-ról....

Kb (ennek) a motornak a halála 2000-es fordulat alatt járatni, pláne innen gyorsítani...
Van az a cikk a totalcaron (bár én igyekszem a totalcart magát a helyén kezelni) "nyomaték öl" címmel talán...
Érdemes elolvasni.
De egyébként a kezelési is írja 2-3E fordulat között az optimális a motor működése, és fogyasztása.

Nekem az  (off) 1.8-ast sincs szívem 60 alatt 4-esbe rakni, van aki 40-nél rakja a 6-ikat...
Pedig nyomaték van...

Nekem inkább a Z14XE-vel  kigyorsításkor volt csörgés 3000-es fordulat körül és ha picit visszaengedtem a fordulatot, megszűnt a csörgés.
Az előző tulaj(ok) bizonyosan jó kis kényelmes (nyugdíjas) városi tempóban tolták, 50-nél már 5-ik sebességben...
Szerintem ez hosszü távon kinyírja a motort. 5-10E km premium benzin és premium olaj segítségével sikerült nekem valamiféle "lobbanékonyságot" elérni az autóval. Mire kiégett belőle a sok szutyok, ami ezidő alatt lerakódott..
Ha 100-as benzint használtam, érdekes módon nem jött elő nekem sem a csörgés.

De sajnálatos módon akkor szűnt meg véglegesen a csörgés, mikor kicserélték a 16 szelepet... :(

Ezután már soha nem jelentkezett, és alapjáraton túráztatva is csendesebb lett a motor...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Handbrake írta:

266 678 km van a kocsiban, gyári kuplung, gyári kinyomócsapágy sosem volt még cserélve.

Óóóó - nekem még a fele km sincs benne, pedig már alapban 34 ezer kilométerrel vettem (én lettem a II. tulaja), és azóta bizony elég hamar - 13 éves lett a szekér ...
Az idei nyáron pl. csak nagyjából úgy 2500 km. ment bele - az szlovén-olasz-horvát összcsaládi tengerparti úttal.
Nálam is még feltehetően eredeti a kinyomó-csapágy, de szerencsére nincsen semmi baja. Pedig elég sokat használom ám, mert ha mondjuk lassítani kell, én általában sosem a  féket szoktam elsőre nyomni, hanem szépen, komótosan fokozatonként visszakapcsolgatok. Hadd dolgozzon inkább a motorfék - no meg -  addig se eszik benzint.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, L.Fazakas írta:

Óóóó - nekem még a fele km sincs benne, pedig már alapban 34 ezer kilométerrel vettem (én lettem a II. tulaja), és azóta bizony elég hamar - 13 éves lett a szekér ...
Az idei nyáron pl. csak nagyjából úgy 2500 km. ment bele - az szlovén-olasz-horvát összcsaládi tengerparti úttal.
Nálam is még feltehetően eredeti a kinyomó-csapágy, de szerencsére nincsen semmi baja. Pedig elég sokat használom ám, mert ha mondjuk lassítani kell, én általában sosem a  féket szoktam elsőre nyomni, hanem szépen, komótosan fokozatonként visszakapcsolgatok. Hadd dolgozzon inkább a motorfék - no meg -  addig se eszik benzint.

Nem tudok mellette elmenni szó nélkül. Egy laza hónapban megyek 2500-3000km-t. S nem kifejezettem mondanám rá hogy sokat használom, biztos van aki ettől még többet megy. Szerintem egy kicsit meredek kijelentés volt tőled hogy sokat használod ha 3-4 hónap alatt teszel bele 2500km-t.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, nyolc8 írta:

Van ötleted vagy valami infód hogy a Z16XEP-nek mi lehet az ideális tartománya? Sajnos hajlamos vagyok alacsony fordulaton menni vele (pl 4es fokozat, 2000 fordulat, 50km/h), az agyam valahogy azt sugalja hogy ha halkabb a motor akkor kímélem, és időnként erőlködésbe hajszolom szegényt emiatt.

Ugyanúgy 3600-on van a nyomatékmaximum, és 6000-en a teljesítménymaximum, mint a twinport nélküli Z16XE-nek. Mindössze annyi az eltérés, hogy kicsit több a teljesítmény, és kicsit kevesebb a nyomaték, mint annál.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kobraCode írta:

Nem tudok mellette elmenni szó nélkül. Egy laza hónapban megyek 2500-3000km-t. S nem kifejezettem mondanám rá hogy sokat használom, biztos van aki ettől még többet megy. Szerintem egy kicsit meredek kijelentés volt tőled hogy sokat használod ha 3-4 hónap alatt teszel bele 2500km-t.

Gondolom a kuplungot használja sokat, nem magát az autót... legalábbis én így értettem.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

11 perce, tgabika76 írta:

Gondolom a kuplungot használja sokat, nem magát az autót... legalábbis én így értettem.

Lehet, de ha keveset megy az autóval szerintem akkor keveset is kell kuplungolni.

Amúgy szerintem ha valaminek nincs baja, és nincs előírva a kötelező cseréje, szervize X km-enként én biztos hogy nem cserélném. Attól jobb és megbízhatóbb sosem lesz az autó mint amikor kijött a gyárból, és összerakták azokkal az alkatrészekkel. Ha  valamit cserélsz bontasz az már kétes eredetű minőségű, onnantól azon kattogsz majd ez meddig bírja. Lásd kutyacsont, az eredetivel elmentek a kocsik tizen x évet, beteszel másikat azzal meg jó ha 2-3 évet megy gond nélkül. És sorolhatnám a többi alkatrészt is, lásd nemrégiben a sokak által "dícsért" termosztátokat.

Természetesen ez csak az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, kobraCode írta:

Nem tudok mellette elmenni szó nélkül. Egy laza hónapban megyek 2500-3000km-t. S nem kifejezettem mondanám rá hogy sokat használom, biztos van aki ettől még többet megy. Szerintem egy kicsit meredek kijelentés volt tőled hogy sokat használod ha 3-4 hónap alatt teszel bele 2500km-t.

Már bocsika, de én sehol SOHA NEM MONDTAM (írtam), hogy a kocsimat sokat használom!
A kuplungot használom sokat ....

ez Nálad feltehetően mondat-értelmezési hiba lehet.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.