bonat Elküldve Október31, 2017 Megoszt Elküldve Október31, 2017 59 perce, L.Fazakas írta: Nem a gumijaid túl öregek? Nekem a kocsiban a hátsó részéből állandóan "daráló-dübörgő" hangokat hallottam - a kerekek irányából - akármilyen sík úton. Egyszer aztán nagyon berágtam és elvittem a szervibe, hogy ugyan nézzék máá meg - tán a hátsó csapágyak darálnak? Szinte a fél autót szétszerelték hátul, de nem találtak semmit. Még rösteltem is kissé magam, hogy majd fél napig dolgozgattak vele, de valójában nem csináltak semmit (hiszen nem találtak hibát), így aztán utána fizetnem se kellett. Aztán egyszer valaki azt mondotta nekem - nem túl öregek a gumijaim? Mert ha a gumi futófelülete elöregszik, felkérgesedik, általában az ad ilyen görgös-dübörgős hangokat. Tény és való, a gumijaim bizony egyidősek voltak az autómmal. Éppen akkor jött a gumiváltás, hát vettem is rá, majd felszereltettem egy teljesen új gumiszériát. És akkor lőn a NAGY csoda - hirtelen elmúlt az a hülye hanghatás! Most lett felrakva tegnap a vadi új gumi. Megnéztem a rugókat...semmi bajuk. Én lengéscsillapítóra gyanakszom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október31, 2017 Megoszt Elküldve Október31, 2017 (edited) 1 óra, bonat írta: Most lett felrakva tegnap a vadi új gumi. Megnéztem a rugókat...semmi bajuk. Én lengéscsillapítóra gyanakszom... 7 éve, 70 ezer km-rel ezelőtt lettek cserélve a lengéscsillapítóid. Elsőre nem írtam semmit, azt hittem kizártad őket, de akkor persze simán lehetnek. Nekem jobb hátulról, nagyobb mélyedéseknél rendszeresen jött a kopogás a képeken látható hogy milyen okból, VAGY hídszilent is lehet Nálad a probléma, bár annak hibájával még nem szembesültem.... Módosítva Október31, 2017 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve Október31, 2017 Megoszt Elküldve Október31, 2017 On 2017. 10. 20. at 20:25, timoboy írta: Sziasztok! Tegnap kivillant a töltésjelzőm. Mivel sajnos már sokszor volt ilyen az elmúlt 7 évben, így gondoltam, hogy megint a generátor hibájából adódik. Hazajöttem vele. Út közben úgy láttam, hogy alapjáraton folyamatosan világít, viszont fordulaton nagyon gyorsan villog. Ma elmentem vele a szerelőhöz. Megegyeztünk, hogy kicseréli a generátort, már ne toldozzuk-foltozzuk. Így is volt, minden jó végre... Hittem én. Hazajöttem, leállítottam. Mikor újra indítóztam, nem volt szervo megint. Viszont a töltés jelző nem világított. Egyből felhívtam a szerelőt, aki azt mondta, hogy kicsit legyengült az akksi, ahogy visszatölti a generátor, megjavul. Valóban így lehet ez?? Ma már mentem vele (igaz városban) jó pár km-t, de sajnos a hiba nem szűnt meg. Tehát amikor elindítom az autót, kő kemény a kormány, megmozdítom, hallok egy emelkedő búgó hangot (mintha akkor indulna a szervo), és utána újból van szervo. Ilyen hibával még soha nem találkoztam. Tudtok segíteni? Sziasztok! Sajnos a probléma még mindig fent áll. Viszont ma felfigyeltem egy dologra: Amikor ugyebár a kulcsot gyújtásra fordítom, felvillannak a lámpák, többek között a töltés jelző is. Többek között a töltésjelző lámpa nem alszik ki, míg el nem indítjuk az autót. Viszont! Amikor most gyújtásra tettem, felfigyeltem, hogy a töltésjelző egyet villan, tehát egyszer egy pillanatra kialszik, majd újból világít. Így elindítva az autót, újfent produkálja a fent leírt szervó hibát. A parkolóban játszottam a gyújtással, és van, mikor nem villan, tehát egyfolytában világít. Nos, ekkor gond nélkül üzemel a szervó indítás után. Tapasztaltatok már ilyet? Illetve mi lehet ez, hogy egyszer villanik, egyszer nem és ennek függvényében vagy jó, vagy nem jó a szervó??? Még annyi, hogy bár az akksi kb 2 éves, Bosch (44 AH, 440EN), amit kimértem, mind tökéletes értékek. 12,7 V hidegen, 14,48 V-al tölt a generátor.... stb... Meg hát amúgy is, generátor csere előtt ilyen problémám nem volt.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október31, 2017 Megoszt Elküldve Október31, 2017 (edited) 8 perce, timoboy írta: Sziasztok! Sajnos a probléma még mindig fent áll. Viszont ma felfigyeltem egy dologra: Amikor ugyebár a kulcsot gyújtásra fordítom, felvillannak a lámpák, többek között a töltés jelző is. Többek között a töltésjelző lámpa nem alszik ki, míg el nem indítjuk az autót. Viszont! Amikor most gyújtásra tettem, felfigyeltem, hogy a töltésjelző egyet villan, tehát egyszer egy pillanatra kialszik, majd újból világít. Így elindítva az autót, újfent produkálja a fent leírt szervó hibát. A parkolóban játszottam a gyújtással, és van, mikor nem villan, tehát egyfolytában világít. Nos, ekkor gond nélkül üzemel a szervó indítás után. Tapasztaltatok már ilyet? Illetve mi lehet ez, hogy egyszer villanik, egyszer nem és ennek függvényében vagy jó, vagy nem jó a szervó??? Még annyi, hogy bár az akksi kb 2 éves, Bosch (44 AH, 440EN), amit kimértem, mind tökéletes értékek. 12,7 V hidegen, 14,48 V-al tölt a generátor.... stb... Meg hát amúgy is, generátor csere előtt ilyen problémám nem volt.. Indítózás közben mennyi a feszültség? Érdemes lenne csekkolni továbbá kábelezés, testpontok... Csak mint tipp és amit könnyen meg lehet csinálni.... Módosítva Október31, 2017 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve Október31, 2017 Megoszt Elküldve Október31, 2017 11 perce, Maverick087 írta: Indítózás közben mennyi a feszültség? Érdemes lenne csekkolni továbbá kábelezés, testpontok... Csak mint tipp és amit könnyen meg lehet csinálni.... Ha emlékeim nem csalnak, az indítás pillanatában leesik a feszültség - ha minden igaz - 10,5 V-ra... De holnap erre rámérek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 12 órája, Maverick087 írta: az akksi kb 2 éves, Bosch (44 AH, 440EN) Hmm - milyen Opeled van? Nem gyenge egy kissé oda az az akksi? Nekem pl. 55 Ah-som van, holott csak 1200-es a motor. (Astra G) Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 3 perce, L.Fazakas írta: Hmm - milyen Opeled van? Nem gyenge egy kissé oda az az akksi? Nekem pl. 55 Ah-som van, holott csak 1200-es a motor. (Astra G) Teljesen igazad van, ezt már sokan megemlítették. Na de eddig soha nem volt a fentebb említett probléma... Pedig ugyan ilyen teljesítményű akku volt bent mindig... Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 6 perce, timoboy írta: Pedig ugyan ilyen teljesítményű akku volt bent mindig... Nekem pedig már az autóm megvásárlásakor 55 Ah-s akksi volt a kocsiban! Mondhatom tehát azt rá - GYÁRILAG! A valamikori Suzukim 1300-as motorjához viszont - a témában kutakodva - s bizony elég érdekes módon - bőven elég volt a 36 Ah-s. Hogy ki érti mindezt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 1 órával ezelőtt, timoboy írta: Teljesen igazad van, ezt már sokan megemlítették. Na de eddig soha nem volt a fentebb említett probléma... Pedig ugyan ilyen teljesítményű akku volt bent mindig... 44Ah a gyári méret Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta: Nekem pedig már az autóm megvásárlásakor 55 Ah-s akksi volt a kocsiban! Mondhatom tehát azt rá - GYÁRILAG! A valamikori Suzukim 1300-as motorjához viszont - a témában kutakodva - s bizony elég érdekes módon - bőven elég volt a 36 Ah-s. Hogy ki érti mindezt? még az SX4 is 36A-val jött ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 51 perce, csicsó írta: még az SX4 is 36A-val jött ki... Bizony, így ki is bírt 6év/25k km-t a gyári Varta szüleim SX4-es autójában. Azért egy közepesen felszerelt 1.5-ös 1200kg-os autóba gyárilag ilyen pici akksi meredek... Az akku szaküzletes pali se akarta elhinni h ez a gyári benne (mivel szüleim hozták ki a szalonból hát el kellett hinnie h ez így jött a gyárból), most már 45Ah Varta van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 Nekem 1.8-ban 44Ah van gyárilag, nagyobb nem is fér bele. Most cseréltem az előző Bosch (feliratú Varta) akksit, 5-6 éves volt. Ezek szerint a gyári is 5-6 évet bírt. Egyébként tünetet még nem okozott. Astrába a klímásba már mind 55Ah ment nagyobb talán 100A generátorral. Nekem fapadosban 44 Ah volt gyárilag 75A-es generátorral talán. Az előző tulaj megpróbálkozott egy 55Ah-val, 5 év alatt múlt ki. Én visszatértem a 44Ah-ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 2 órája, L.Fazakas írta: Nekem pedig már az autóm megvásárlásakor 55 Ah-s akksi volt a kocsiban! Mondhatom tehát azt rá - GYÁRILAG! A valamikori Suzukim 1300-as motorjához viszont - a témában kutakodva - s bizony elég érdekes módon - bőven elég volt a 36 Ah-s. Hogy ki érti mindezt? A gyártók mindíg a lehető legkisebb akkut teszik az autóba, cserekor érdemes ( ha belefér) egy kicsit nagyobbat beletenni. Amúgy az indító áramot is kell nézni nem csak a kapacitást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: A gyártók mindíg a lehető legkisebb akkut teszik az autóba, cserekor érdemes ( ha belefér) egy kicsit nagyobbat beletenni. Amúgy az indító áramot is kell nézni nem csak a kapacitást. Én kapacitásban nem, inkább indítóáramban szoktam fölélőni. Szerintem nincs értelme nagyobb kapacitásút venni, ha kisebbek is elmegy, és tovább sem bírja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 17 órája, timoboy írta: Tapasztaltatok már ilyet? Illetve mi lehet ez, hogy egyszer villanik, egyszer nem és ennek függvényében vagy jó, vagy nem jó a szervó??? Készítettem reggel egy videót: Ez lenne az. Látszik, hogy mikor először ráadom a gyújtást, egyet villan a töltésjelző. Ha ilyenkor indítom az autót, a szervó csak később indul. Viszont ha nem villan (tehát újból gyújtásra teszem), akkor viszont a szervóval semmi probléma... Hol lehetne kezdeni a hibakeresést? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 35 perce, outsider írta: Én kapacitásban nem, inkább indítóáramban szoktam fölélőni. Szerintem nincs értelme nagyobb kapacitásút venni, ha kisebbek is elmegy, és tovább sem bírja. Akkor van értelme hogy olyan extrém körülmények között és távolságra használod az autót hogy nem tudja visszatölteni a generátor az akkuból indításkor kivett energiát. Mivel az önindító mindegyik akkuból ugyanannyit használ el nagyobban több marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 (edited) 20 órája, csicsó írta: 44Ah a gyári méret Ez biztos? Nekem, amikor megvettem a kocsit, egy 55 (vagy tán 56) Ah-s zselés német akksi volt benne. El is mentem vele szépen - úgy kb. 8 - 9 évet - de akkor is csak azért cseréltem le, mert a közelgő tél előtt már nem igazán mertem vitézkedni vele. Így azután vettem bele egy ugyanolyan, de "hagyományosan" ólmos 55-öst. Lehet hogy valójában nem kell bele annyi? (bár az akksi tartójába simán belefér) Sokkal olcsóbb lenne (mert sajna hamarosan ismét esedékessé válik), és hogy oda bőven sok a 44 Ah-s? Módosítva November2, 2017 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 2 órája, outsider írta: Astrába a klímásba már mind 55Ah ment nagyobb talán 100A generátorral. Nekem pedig klimás az Astrám. Lehet hogy azért van az 55 Ah? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 7 perce, L.Fazakas írta: Nekem pedig klimás az Astrám. Lehet hogy azért van az 55 Ah? Lehet, a klímahűtő ventije nagy fogyasztónak számít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 3 perce, zotya975 írta: Akkor van értelme hogy olyan extrém körülmények között és távolságra használod az autót hogy nem tudja visszatölteni a generátor az akkuból indításkor kivett energiát. Mivel az önindító mindegyik akkuból ugyanannyit használ el nagyobban több marad. A "nagyobb" meg persze - a töltetlensége okán - egy idő után elkezd lustává lenni. Merthogy a generátor teljesítménye valójában és nem kimondottan hozzája van méretezve! Nekem mindezt egy öreg szervizes mondta - még a skodás időszakomban, amikor a nagyon hideg teleken egy 110 Ah-s (feltehetően dieselből a tél előttre már kidobott) jó nagy akksival jártam. Szinte be se fért az ülés mögötti rekeszébe ... így aztán a lyuk le volt takarva, és felette volt egy alu-lemezen - a simán meghosszabbított huzalokon. Ráadásul néha rátettem töltőre ... 2 telet így jól elvoltam. Aztán - a kidobott akksi végleg bejelezte, hogy valójában előtte miért is dobták ki? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 4 perce, L.Fazakas írta: A "nagyobb" meg persze - a töltetlensége okán - egy idő után elkezd lustává lenni. Merthogy a generátor teljesítménye valójában és nem kimondottan hozzája van méretezve! Nekem mindezt egy öreg szervizes mondta - még a skodás időszakomban, amikor a nagyon hideg teleken egy 110 Ah-s (feltehetően dieselből a tél előttre már kidobott) jó nagy akksival jártam. Szinte be se fért az ülés mögötti rekeszébe ... így aztán a lyuk le volt takarva, és felette volt egy alu-lemezen - a simán meghosszabbított huzalokon. Ráadásul néha rátettem töltőre ... 2 telet így jól elvoltam. Aztán - a kidobott akksi végleg bejelezte, hogy valójában előtte miért is dobták ki? Hát nem tudom ez mikor lustul el, 2010.09.30-án tettem bele. Meg igazából a generátornak azt kell visszatölteni amit kiveszel az akkuból, és hacsak nem építettél bele nagyobb fogyasztót akkor ugyanannyit veszel ki belőle mint előtte a kicsiből. Mivel rövid távra járok 10kilométer alatt, télen néha rátöltök. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 2 órája, L.Fazakas írta: Nekem pedig klimás az Astrám. Lehet hogy azért van az 55 Ah? Az ecat-on kinézte egyszer valaki, több alvázszámra, hogy milyen akku és generátor volt bennük gyárilag. Ez volt a statisztika. 2 órája, L.Fazakas írta: A "nagyobb" meg persze - a töltetlensége okán - egy idő után elkezd lustává lenni. Merthogy a generátor teljesítménye valójában és nem kimondottan hozzája van méretezve! Nekem mindezt egy öreg szervizes mondta - még a skodás időszakomban, amikor a nagyon hideg teleken egy 110 Ah-s (feltehetően dieselből a tél előttre már kidobott) jó nagy akksival jártam. Szinte be se fért az ülés mögötti rekeszébe ... így aztán a lyuk le volt takarva, és felette volt egy alu-lemezen - a simán meghosszabbított huzalokon. Ráadásul néha rátettem töltőre ... 2 telet így jól elvoltam. Aztán - a kidobott akksi végleg bejelezte, hogy valójában előtte miért is dobták ki? Én is így gondolom. 2 órája, zotya975 írta: Hát nem tudom ez mikor lustul el, 2010.09.30-án tettem bele. Meg igazából a generátornak azt kell visszatölteni amit kiveszel az akkuból, és hacsak nem építettél bele nagyobb fogyasztót akkor ugyanannyit veszel ki belőle mint előtte a kicsiből. Mivel rövid távra járok 10kilométer alatt, télen néha rátöltök. Nekem azt javasolták kereskedésben, hogy tél előtt és tavasszal töltsem fel rendes töltővel, mert egy generátor se úgy tölt, mint egy töltő. Én így is tettem az Astra-val. Egyébként a hőség kb ugyanolyan gyilkos tényező, mint a hideg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
timoboy Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 4 órája, timoboy írta: Készítettem reggel egy videót: Ez lenne az. Látszik, hogy mikor először ráadom a gyújtást, egyet villan a töltésjelző. Ha ilyenkor indítom az autót, a szervó csak később indul. Viszont ha nem villan (tehát újból gyújtásra teszem), akkor viszont a szervóval semmi probléma... Hol lehetne kezdeni a hibakeresést? Egyikőtök sem tapasztalt hasonló hibát? Remélem megint nem egy kirívóan egyedi problémával állok szemben... Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 6 perce, timoboy írta: Egyikőtök sem tapasztalt hasonló hibát? Remélem megint nem egy kirívóan egyedi problémával állok szemben... Az akkumulátort méretted már? Nem a feszültséget multiméterrel, az sokmindenről nem ad információt. Akkumulátor kereskedésben szokott lenni műszer, ami méri az indítóáramot, stb. Megmondja, hogy cserés-e már az akksi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibi-mano Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 (edited) Sziasztok, nem tudja valaki véletlenül, hogy az automata váltót hogyan lehet kivenni P állásból, ha baleset után beragadt P-be? (a könyvbe irtak szerinti kis piros reteszt nem találtam meg ) Módosítva November1, 2017 : tibi-mano Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts