Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 óra, L.Fazakas írta:

Na persze!
Aztán - amikor "felokosítom" a kulcsot, egyből elmúlik az a "törés" okozta hatás?

Na ne máá! Forrasztani azért még tudok ... 
A nyomógombok sem rosszalkodnak a csere után, holott azok sokkal nagyobb terhelésnek vannak állandóan kitéve (a folytonos nyomkodás miatt), mint az az elemtartó - a kb. 2-3 évenkénti elemcserével. Leejtegetni, dobálni meg - nemigen szoktam.

Elem tartó törött a forrasztásnál.

  • Haha 3
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 09. at 13:33, Krajcso írta:

Ugyanezt játszotta nekem is, ki kell cserélni a relét.

A két oldalnak külön reléje van, ezért tud "féloldalasan" elromlani.

Van GM szám alapján 4-5000 Ft-ért relé, de általánosat is lehet kapni bele kb 1500 Ft-ért, mivel szabványos a mérete és bekötése, egy segítőkész eladó ki tudja neked keresni.

Az utastérben a kis tároló rekesz mögötti biztosítéktáblán van a két relé, egymás mellett, ha jól emlékszem sárga színű a burkolatuk.

Sikerült kicserélni!!! A relé volt a hibás, 2 relé van benne, 5000 ft volt, nem is nehéz kicserélni! 
Igen lett volna 1200 ért is de azt mondták szerintük ez jobb, szerintem, meg neki eladó! :D Na, mindegy, meg vettem, és jó már.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombaton lebontottam az alsó motorvédő burkolatot, mert a kondenzvíz kivezető kis "csövet" kellett visszaszerelnem és nagy megdöbbenésemre csúnya látvány fogadott alulnézetből. Folyik az olajam orrán-száján. Ami leginkább aggaszt olyan, mint ha a kormányműből folyna. Csináltam pár képet, kérlek nézzétek meg Ti is, mi a véleményetek. Másik dolog, hogy az egyik képen látható egy bekarikázott repedés. Őszintén szólva ezt lent az aknában nem vettem észre csak a képen tűnt fel. Hétvégén alánézek mi lehet, de szerintem nem gyári. Mit gondoltok?

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=35220171021_120746_.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=24320171021_120755_.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=87420171021_120804_.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=85920171021_120813_x.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=54620171021_120825_.jpgú

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=23820171021_120836_.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=16520171021_121005_x.jpg

 

Előre is köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Az utolsó képen a lengőkar szilentnél szerintem csak repedésnek látszik mert ott gyárilag van egy hegesztés és ahogy elnézem csak ahogy a vaku rávillant olyan mint ha repedés lenne de így a képen nem tűnik annak, de meg kell nézni közelről mindenképp elvégre a futómű  nem játék... A kormányművet úgy tudod megállapítani hogy leugrasztod a gumiharangot a kormányműről ha a gumiharangból olaj folyik ki akkor sajna egy kormánymű felújítás vagy csere...beleszokott szivárogni a víz megrozsdásodik a fogasléc és nem tömít le a szimering.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, gezoli írta:

Elem tartó törött a forrasztásnál.

Ha én szédszedtem - mert nyomógombokat cseréltem benne - majd visszaforrasztottam, ott aztán nemigen lehet hiba!
És eléggé érdekes módon a távszabályzó a "felokosítása" óta teljesen normálisan működik. Ha forrasztási hiba lenne, folyton vacakolna.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, triump írta:

Sikerült kicserélni!!! A relé volt a hibás, 2 relé van benne, 5000 ft volt, nem is nehéz kicserélni! 
Igen lett volna 1200 ért is de azt mondták szerintük ez jobb, szerintem, meg neki eladó! :D Na, mindegy, meg vettem, és jó már.

4-5000 forint! Hmm. Én nemrég láttam darabonként 912 forintért - szinte csaknem ugyanolyat - a Cromax szerviz alkatrészboltjában.
És az ugyanúgy relé, ugyanúgy belemegy a "kis tároló mögötti" foglalatba! - Jaaa - és ugyanúgy kapcsolgat ...
 

Legfeljebb csak egy "nagy baja" van még. Nem oly szép színes a háza (a megemlített pl. sárga), hanem simán CSAK fekete!
Na és akkor mi van? Igazából nem látszik, de mindig müködjön jól !
Ahogyan az élő példa is megmutatta - az "eredeti" és a drága relé szintén el tud romlani, hát akkor meg - minek bele oly drágát?
(Általában mindnek a tekercse szakad meg ...)

show_image_in_imgtag.php?filename=P03689

Link to comment
Megosztás:

1 óra, huggybear írta:

 Mit gondoltok?

Olyan, mintha a kartelltömítés ment volna kissé el. Nem nézted meg a csavarokat azon a felén? Nincsenek esetleg kissé ellazulva?
Ha nem - akkor nem ártana majd olajcsere előtt egy tömítéscsere ... nem vészes, de az a kosz zavaró.
Olaj a motorból nem fogy nagyon?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gábor630 írta:

Helló!

Az utolsó képen a lengőkar szilentnél szerintem csak repedésnek látszik mert ott gyárilag van egy hegesztés és ahogy elnézem csak ahogy a vaku rávillant olyan mint ha repedés lenne de így a képen nem tűnik annak, de meg kell nézni közelről mindenképp elvégre a futómű  nem játék... A kormányművet úgy tudod megállapítani hogy leugrasztod a gumiharangot a kormányműről ha a gumiharangból olaj folyik ki akkor sajna egy kormánymű felújítás vagy csere...beleszokott szivárogni a víz megrozsdásodik a fogasléc és nem tömít le a szimering.

Nem ismerem az Opel autók kormányművét, de volt nekem régen másmilyen autóm, amelyben a kormányművet újítottam fel. Abban például az egész kormányházat (mindkét gumiharmonikát és magát a fogasléces középrészét) sűrű olajjal kellett tölteni.
Ha maga a harmonika lyukas, s - neadjisten - az Opelé is ilyen töltött, akkor simán előfordul, hogy a harmonika az időnek múlásával "szépen elhúzta a nótáját"? Elég ha csak icipicit kireped ... Semmi sem tart örökké.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, L.Fazakas írta:

Nem ismerem az Opel autók kormányművét, de volt nekem régen másmilyen autóm, amelyben a kormányművet újítottam fel. Abban például az egész kormányházat (mindkét gumiharmonikát és magát a fogasléces középrészét) sűrű olajjal kellett tölteni.
Ha maga a harmonika lyukas, s - neadjisten - az Opelé is ilyen töltött, akkor simán előfordul, hogy a harmonika az időnek múlásával "szépen elhúzta a nótáját"? Elég ha csak icipicit kireped ... Semmi sem tart örökké.

Ezeknél a kormányműveknél ha a gumiharag alatt olaj van akkor az sajna a szervoolaj aminek nem szabadna ott lennie.Egy pár esetben előfordult hogy a gumiharang sajnos műanyagból készül és az évek alatt nem fog tökéletesen tömíteni...először a víz folyik be a gumiharang alá és megrozsdásodik tőle a fogasléc majd a rozsda miatt kezd el kilépni az olaj a gumiharangba. Astra G ben meg Zafira A ban elég sok kormánymű cserénk volt ilyen probléma miatt. lehúzod a gumiharangot a kormányműről és ha folyik akkor előbb utóbb csere vagy javítás mert az az olaj már hiányozni fog a szervoollajtartályból.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Gábor630 írta:

Ezeknél a kormányműveknél ha a gumiharag alatt olaj van akkor az sajna a szervoolaj aminek nem szabadna ott lennie.Egy pár esetben előfordult hogy a gumiharang sajnos műanyagból készül és az évek alatt nem fog tökéletesen tömíteni...először a víz folyik be a gumiharang alá és megrozsdásodik tőle a fogasléc majd a rozsda miatt kezd el kilépni az olaj a gumiharangba. Astra G ben meg Zafira A ban elég sok kormánymű cserénk volt ilyen probléma miatt. lehúzod a gumiharangot a kormányműről és ha folyik akkor előbb utóbb csere vagy javítás mert az az olaj már hiányozni fog a szervoollajtartályból.

Okés, akkor gumiharang le aztán meglátjuk. Igyekszem hétvégén megnézni és jelzem, hogy mi volt a hiba. A dekni tömítését viszont csak jövőre fogom kicserélni, mert ebben a hidegben nincs kedvem annyira szerelgetni és ez már jobb nem lesz :). Egyébként a motorolajam abszolút nem fogy... Köszi a tanácsokat. G.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

4-5000 forint! Hmm. Én nemrég láttam darabonként 912 forintért - szinte csaknem ugyanolyat - a Cromax szerviz alkatrészboltjában.
És az ugyanúgy relé, ugyanúgy belemegy a "kis tároló mögötti" foglalatba! - Jaaa - és ugyanúgy kapcsolgat ...
 

Legfeljebb csak egy "nagy baja" van még. Nem oly szép színes a háza (a megemlített pl. sárga), hanem simán CSAK fekete!
Na és akkor mi van? Igazából nem látszik, de mindig müködjön jól !
Ahogyan az élő példa is megmutatta - az "eredeti" és a drága relé szintén el tud romlani, hát akkor meg - minek bele oly drágát?
(Általában mindnek a tekercse szakad meg ...)

show_image_in_imgtag.php?filename=P03689

Én is az "általános" fekete burolatút vettem, mert ahol néztem, rendelni kellett volna a GM-et.

Azonban ha 5000-ért a kollégának a "hivatalos" relé megint kibír 15 évet, akkor azért nem járt olyan rosszul szerintem.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Krajcso írta:

Én is az "általános" fekete burolatút vettem, mert ahol néztem, rendelni kellett volna a GM-et.

Azonban ha 5000-ért a kollégának a "hivatalos" relé megint kibír 15 évet, akkor azért nem járt olyan rosszul szerintem.

Legtöbbször a másik (az olcsóbb) is simán kibírja a 15 évet. De van olyan eset, amikor az az 5 ezres drága meg nem.  Itt csaknem minden autósbolt (v. szerviz) ugyanazt az alkatrészt árulja, csak van ahol ennyiért, van ahol meg annyiért. Az autós viszont megveszi a drágábbat.

Pontosan olyan ez, mint a téli vagy nyári szélvédő-mosó folyadék.
Sok autós veszi a márkásat, miközben a vegyszerboltban szinte fillérekért megvehetné ugyanazt - izopropil-alkohol néven. Gyárilag a télibe egy kék, a nyáriba meg egy zöld golyóstollbetétet illik mártogatni (színezés), és attól máris olyan, mint az eredeti.
Egy időben lehetett kapni Karipol néven kátránylemosó folyadékot - autókhoz. Nem volt kimondottan drága, de azért túlzottan olcsó se. És mi volt a flaskában valójában? Sárgára színezett sima mezei xilol (azt már nem tudom, hogy orto, meta, vagy para), de mindez egy összekátrányosodott autó-karosszéria lemosásánál teljesen tök mindegy!

Vettem én már 3 ezerért az Intersparban olyan "noname" flexet (sarokcsiszolót) hogy nálam majd 20 évig bírta. A csaknem 10 ezerrel drágábban vett Hitachi viszont 3 hónap után a ki-bekapcsolója javíttatására szorult! (garanciában persze). A Bosch viszont általában kínai.
Tehát - eleve nálam CSAK az ára sohasem jelent semmit!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Legtöbbször a másik (az olcsóbb) is simán kibírja a 15 évet. De van olyan eset, amikor az az 5 ezres drága meg nem.  Itt csaknem minden autósbolt (v. szerviz) ugyanazt az alkatrészt árulja, csak van ahol ennyiért, van ahol meg annyiért. Az autós viszont megveszi a drágábbat.

Pontosan olyan ez, mint a téli vagy nyári szélvédő-mosó folyadék.
Sok autós veszi a márkásat, miközben a vegyszerboltban szinte fillérekért megvehetné ugyanazt - izopropil-alkohol néven. Gyárilag a télibe egy kék, a nyáriba meg egy zöld golyóstollbetétet illik mártogatni (színezés), és attól máris olyan, mint az eredeti.
Egy időben lehetett kapni Karipol néven kátránylemosó folyadékot - autókhoz. Nem volt kimondottan drága, de azért túlzottan olcsó se. És mi volt a flaskában valójában? Sárgára színezett sima mezei xilol (azt már nem tudom, hogy orto, meta, vagy para), de mindez egy összekátrányosodott autó-karosszéria lemosásánál teljesen tök mindegy!

Vettem én már 3 ezerért az Intersparban olyan "noname" flexet (sarokcsiszolót) hogy nálam majd 20 évig bírta. A csaknem 10 ezerrel drágábban vett Hitachi viszont 3 hónap után a ki-bekapcsolója javíttatására szorult! (garanciában persze). A Bosch viszont általában kínai.
Tehát - eleve nálam CSAK az ára sohasem jelent semmit!

Azért a filléres izopropilnak 1700 forint Literje . Vagy kevered deszt vízzel? Ha igen milyen arányban? A tömény ipa inkább csak jégoldásra való, a mostani sprékbe, spiccelős flakonokba is az van, de szélvédőt mosni nem. A lámpánál a mellettem várakozó bagózó motorosnak ráolvadna a bukósisak a fejére.

 

Link to comment
Megosztás:

33 perce, holaszlo írta:

Sziasztok! 2004-es G Astrám leömlője (öntvény) az 1. hengernél elrepedt. Mivel a katalizátorral vagy egybeépítve, horror összeg lenne a csere. A katalizátor teljesen jó,  tudnátok-e valamilyen megoldást a javításra. Nagyon megköszönném a segítséget. Laci

Nekem anno hegesztették off autón. Nem volt vele gond utána. Tapasztalt hegesztőt, és megfelelő technológiát kíván.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, L.Fazakas írta:

Legtöbbször a másik (az olcsóbb) is simán kibírja a 15 évet. De van olyan eset, amikor az az 5 ezres drága meg nem.  Itt csaknem minden autósbolt (v. szerviz) ugyanazt az alkatrészt árulja, csak van ahol ennyiért, van ahol meg annyiért. Az autós viszont megveszi a drágábbat.

Pontosan olyan ez, mint a téli vagy nyári szélvédő-mosó folyadék.
Sok autós veszi a márkásat, miközben a vegyszerboltban szinte fillérekért megvehetné ugyanazt - izopropil-alkohol néven. Gyárilag a télibe egy kék, a nyáriba meg egy zöld golyóstollbetétet illik mártogatni (színezés), és attól máris olyan, mint az eredeti.
Egy időben lehetett kapni Karipol néven kátránylemosó folyadékot - autókhoz. Nem volt kimondottan drága, de azért túlzottan olcsó se. És mi volt a flaskában valójában? Sárgára színezett sima mezei xilol (azt már nem tudom, hogy orto, meta, vagy para), de mindez egy összekátrányosodott autó-karosszéria lemosásánál teljesen tök mindegy!

Vettem én már 3 ezerért az Intersparban olyan "noname" flexet (sarokcsiszolót) hogy nálam majd 20 évig bírta. A csaknem 10 ezerrel drágábban vett Hitachi viszont 3 hónap után a ki-bekapcsolója javíttatására szorult! (garanciában persze). A Bosch viszont általában kínai.
Tehát - eleve nálam CSAK az ára sohasem jelent semmit!

A szélvédőmosó folyadék pont rossz példa. Én azért veszem a drágábbat, márkásabbat (vagy mondjuk úgy: beváltat), mert már jártam rosszul többször az olcsóbbakkal. Egyrészt büdösek voltak (poshadt, echte sz#r szagú, le kellett szívni konkrétan a tartályból), ha meg nem, akkor megmarták, megfakították a gumikédert... Igencsak nem mindegy mit töltesz bele...

Nekem a Prelix márka jött be téliben, nyáriban... Magyar termék, Medikémia azt hiszem... 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

Azért a filléres izopropilnak 1700 forint Literje . Vagy kevered deszt vízzel? Ha igen milyen arányban? A tömény ipa inkább csak jégoldásra való, a mostani sprékbe, spiccelős flakonokba is az van, de szélvédőt mosni nem. A lámpánál a mellettem várakozó bagózó motorosnak ráolvadna a bukósisak a fejére.

 

:-):-):-):icon13: Sírok 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

Azért a filléres izopropilnak 1700 forint Literje . Vagy kevered deszt vízzel? Ha igen milyen arányban? A tömény ipa inkább csak jégoldásra való, a mostani sprékbe, spiccelős flakonokba is az van, de szélvédőt mosni nem. A lámpánál a mellettem várakozó bagózó motorosnak ráolvadna a bukósisak a fejére.

 

Jaaa.
Nem proanal tisztaságút kell ám oda venni, mert szélvédőt mosni bőven elég a technikai IPA.
A valamikori Tükör ablaktisztító se HPLC tisztaságú volt, de mégis szépen vitte az ablakot .... és miért kellene még desztvízzel is bekeverni, ha simán jó bele a csapvíz!???
Én mindig töményen, vagy nyáron pl. felesben használtam, mert az ablakmosásnak aztán tökre mindegy. Télen is csak azért hagytam mindig tisztán alkoholnak (100%) hogy ne fagyjon bele az ablakmosóba a víz.
Jó oda persze még az etilalkohol, de az kissé drágább - és én azt inkább megiszom.
Vagy ott van akár a denszesz - vegyész nevén metanol (vagy magyarán a spiritusz), ami a benne oldott kevés piridin miatt rettentően büdös! (hogy tényleg ne igyák meg!)
Az autósok sokszor nem is tudják, hogy némely olcsó autósvegyszer nagyon hangzatos néven és mindenféle csicsás kiszerelésben - no meg persze jóval drágábban - általában mindig ugyanaz!
A szegedi Medikémia vállalat - na mit gondolsz - miből csinálja a téli vagy nyári ablakmosó folyadékát?
Majd drága analitikai vegyszert tesz bele ... Áááá!
Bekeveri, beszínezi - a sima iparit - oszt mehet. Bekerülési ára - kb. 5 Ft/liter, eladási ára 400 Ft/liter ... vagy annál néha még sokkal több.
A mindenféle fagyállók se csodaszerek általában. Némi nemű ipari etilén-glikol, kevéske szódabikarbóna meg még valami inhibitor anyag, és egy kevéske nátrium-benzoát - oszt "máris mehet a levesbe" - illetve az autósoknak - bele a hűtőbe, motorba.
Így működik a "kis pénz nagy haszon" elmélet .... vagy ahogy a közmondásban: - "Míg lószar van, veréb is" ...

Link to comment
Megosztás:

57 perce, L.Fazakas írta:

Jaaa.
Nem proanal tisztaságút kell ám oda venni, mert szélvédőt mosni bőven elég a technikai IPA.
A valamikori Tükör ablaktisztító se HPLC tisztaságú volt, de mégis szépen vitte az ablakot .... és miért kellene még desztvízzel is bekeverni, ha simán jó bele a csapvíz!???
Én mindig töményen, vagy nyáron pl. felesben használtam, mert az ablakmosásnak aztán tökre mindegy. Télen is csak azért hagytam mindig tisztán alkoholnak (100%) hogy ne fagyjon bele az ablakmosóba a víz.
Jó oda persze még az etilalkohol, de az kissé drágább - és én azt inkább megiszom.
Vagy ott van akár a denszesz - vegyész nevén metanol (vagy magyarán a spiritusz), ami a benne oldott kevés piridin miatt rettentően büdös! (hogy tényleg ne igyák meg!)
Az autósok sokszor nem is tudják, hogy némely olcsó autósvegyszer nagyon hangzatos néven és mindenféle csicsás kiszerelésben - no meg persze jóval drágábban - általában mindig ugyanaz!
A szegedi Medikémia vállalat - na mit gondolsz - miből csinálja a téli vagy nyári ablakmosó folyadékát?
Majd drága analitikai vegyszert tesz bele ... Áááá!
Bekeveri, beszínezi - a sima iparit - oszt mehet. Bekerülési ára - kb. 5 Ft/liter, eladási ára 400 Ft/liter ... vagy annál néha még sokkal több.
A mindenféle fagyállók se csodaszerek általában. Némi nemű ipari etilén-glikol, kevéske szódabikarbóna meg még valami inhibitor anyag, és egy kevéske nátrium-benzoát - oszt "máris mehet a levesbe" - illetve az autósoknak - bele a hűtőbe, motorba.
Így működik a "kis pénz nagy haszon" elmélet .... vagy ahogy a közmondásban: - "Míg lószar van, veréb is" ...

Ez mindennel így van, a 100Forintos Hypót is el lehet adni Domestos néven higítva, illatosítva szebb csomagolásban többszörös áron. De a csapvíz vízkőfoltokat hagy az üvegen amikor megszárad, és a fúvóka is el tud tömődni tőle. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Ez mindennel így van, a 100Forintos Hypót is el lehet adni Domestos néven higítva, illatosítva szebb csomagolásban többszörös áron. De a csapvíz vízkőfoltokat hagy az üvegen amikor megszárad, és a fúvóka is el tud tömődni tőle. 

Az a 100 forintos Hypo legtöbbször még annyiba sincs. Én pl. a múltkoriban 59 Ft-ért vettem.
Valóban igaz, ha illatosítják, színezik, és csicsás flakonokba teszik, többet lehet érte kérni. Ám mindezt meg is teszik rendesen.

Én még sohase láttam a szélvédőmön vízkő-foltokat.
Ha az ablakmosót csak csapvízzel higítgatnám, annak NK fok tartalma alapján - csaknem 100 év alatt válna ki belőle annyi vízkő, ami aztán már számottevően látható. A fúvóka eltömődése pedig - az tán még 1000 évbe is beletelne.Mert nem eszik olyan forrón a kását.
Otthon a mosogatógép se vízkövezi össze a poharakat, tányérokat, belepakolt fém eszcájgot. Pedig az simán csapvízzel megy, igaz abba kell valami lágyító-só és maga a mosogatószeres tabletta is.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Geopake írta:

Én azt használom nyáron.

 

Holott nyáron - bőven elég a csapvíz.
Vagy aki még flancosabban akarja, annak az ioncserélt vagy a desztillált. Létezik valami tabletta, amit szépen bele lehet oldani, s akkortól fogva máris egyből brutális tisztítás, illetve bogároldó hatása lesz.
Nekem még van vagy 2 tasakkal, valami autós fesztiválon osztogatták a Toyotánál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.