Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

50 perce, zotya975 írta:

Hát annyira nem vagyok bent a dolgokban de az öcsém nemrég volt kint céges autóval 3 emberrel Németországban, pár rolóvisszahúzó motort cseréltek nemtom milyen autókban reklamáció miatt. Maga a tényleges munka a gyárban fél óra volt, ezért kiküldtek 4 embert fizették a bérüket, a szállást, útiköltséget, kaját ésatöbbit.  Azt mondja már akkor biztos volt benne hogy nem lesz jó amikor beszerelésre került. De általában aki feljebb van a ranglétrán az mindíg okosabb. 

Nincs meg a kép, mert behalt egy vinyóm elég sok szerelgetős képpel, de kezembe került kormányösszekötő gömbfej, ugyanazzal a színnel, mérettel, öntési sorjával, de eltérő márkanévvel, árral és minőségi besorolással. A márkanév általában a gumi porvédőn van és nem a fém részegységen.

2666247-20171011-PZZCOt.jpg

Egy termék, gyártása során hatalmas változásokon mehet keresztül, amiről a felhasználó nem fog tudomást szerezni, az ezekkel a változásokkal foglalkozó "osztályt" egy szervezeten belül hívjuk Life Cylce Change Management-nek. Az általunk gyártott, egyik terméken pl. a 18-as verziónál tartok. Mind a 18 verzióra rendelkezem rajzzal, bemintázási dokumentációval, vevői jóváhagyással.  
Ezek a változások lehetnek technológiai, beszállítói nem megfelelőség, alapanyag változás stb. relevánsak. 
Vannak olyan hibák, nem megfelelőségek, amelyek a termék sok, sok éves használata után derülnek ki, mivel egyszerűen nem lehet felkészülni mindenre és akkor már keményen a sorozatgyártásban vagy. Persze léteznek tartóssági tesztek, klímakamrák, öregbítési tesztek amelyekkel lehet szimulálni bizonyos helyzeteket de nem lehet mindenre felkészülni. 
 

  

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

27 perce, Maverick087 írta:

Egy termék, gyártása során hatalmas változásokon mehet keresztül, amiről a felhasználó nem fog tudomást szerezni, az ezekkel a változásokkal foglalkozó "osztályt" egy szervezeten belül hívjuk Life Cylce Change Management-nek. Az általunk gyártott, egyik terméken pl. a 18-as verziónál tartok. Mind a 18 verzióra rendelkezem rajzzal, bemintázási dokumentációval, vevői jóváhagyással.  
Ezek a változások lehetnek technológiai, beszállítói nem megfelelőség, alapanyag változás stb. relevánsak. 
Vannak olyan hibák, nem megfelelőségek, amelyek a termék sok, sok éves használata után derülnek ki, mivel egyszerűen nem lehet felkészülni mindenre és akkor már keményen a sorozatgyártásban vagy. Persze léteznek tartóssági tesztek, klímakamrák, öregbítési tesztek amelyekkel lehet szimulálni bizonyos helyzeteket de nem lehet mindenre felkészülni. 
 

  

Értem én amit mondasz, és korábban láttam is, talán azt a filmet amit a tervezett elavulásról csináltak, csak azt nem értem, hogy régen ( :) ) miért gyártottak mindent az örökkévalóságnak? Én egyébként a harisnyás példán hültem el. Hogyan csinálták, ha nekik nem voltak kamráik, meg tesztereik, meg több éves nyúzópróbás dolgok. Sok dolgot említhetnék, vagy akár bárki amit 80 évek végén 90 évek elején csináltak és mai napig teszi a dolgát. Nem akarom senki autóját bántani, de pl. a Off Zőcccséges Mercik On még ma is járnak, a saját kategóriánkból F astra szívó dízel, ha oda van rá figyelve és nem rohad ki alólad, autó lesz. Ma is futnak még 92-es példányok, csak 25 éves autót már senki nem akar venni. Úgy gondolom én, egyszerű gondolkodású ember, hogy a mai világban már bármit le lehet modellezni, kevésbé extrém körülményektől, a teljesen szélsőséges időjáráson át bármit. Tudom, hogy fogyasztó társadalom, csak nehezen fogadom el és bármeddig képesek vagyunk harcolni ellene.

Az egyikre nyomnak logót a másikra nem pontosan így, vagy másikat nyomnak rá. Teljesen bevett szokás. Pl. bár az már élelmiszeres dolog a sajátmárkás termékeket is a nagyobb hasonló terméket gyártó cégek csinálják, még ők is csomagolják. Lehet, hogy épp a minőssége nem 100%, de attól még azon a gyártó soron készül. De mondhatnánk a söröket is, vagy bármi mást. Persze ezzel már messze kanyarodtunk a műszaki résztől.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, euvi írta:

Sziasztok,

Ingadozó töltés miatt imént lett felújítva a generátorom (csapágycsere, kommutátor felszabályozás, feszültségszabályozó csere) a Z14XEP motoros G Astrámban. Azóta álló helyzetben a kormányt eltekerve az alapjárat leesik kb. 200-at és a motor berezonál, de a kormányt megállítva visszaáll. Kipróbáltam 1250-en tartva a gázpedált, onnan kb. alapjáratig esik vissza a fordulat a kormány mozgatásakor. Az autóvillamos szerelő nem nagyon lát összefüggést a generátor javítással, viszont a jelenség egyértelműen azóta áll fenn. Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi,

euvi

Pedig ott lesz a gond, vagy a generátor felújjítás nem sikerült jól. Vagy az alkatrészek cseréje nem sikerült úgy ahogy kell. Nyílván azért esik le a fordulat, mert annyira beterheli a rendszert, ami a generátort is megfogja. Szerintem......

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

27 perce, Handbrake írta:

Értem én amit mondasz, és korábban láttam is, talán azt a filmet amit a tervezett elavulásról csináltak, csak azt nem értem, hogy régen ( :) ) miért gyártottak mindent az örökkévalóságnak? Én egyébként a harisnyás példán hültem el. Hogyan csinálták, ha nekik nem voltak kamráik, meg tesztereik, meg több éves nyúzópróbás dolgok. Sok dolgot említhetnék, vagy akár bárki amit 80 évek végén 90 évek elején csináltak és mai napig teszi a dolgát. Nem akarom senki autóját bántani, de pl. a Off Zőcccséges Mercik On még ma is járnak, a saját kategóriánkból F astra szívó dízel, ha oda van rá figyelve és nem rohad ki alólad, autó lesz. Ma is futnak még 92-es példányok, csak 25 éves autót már senki nem akar venni. Úgy gondolom én, egyszerű gondolkodású ember, hogy a mai világban már bármit le lehet modellezni, kevésbé extrém körülményektől, a teljesen szélsőséges időjáráson át bármit. Tudom, hogy fogyasztó társadalom, csak nehezen fogadom el és bármeddig képesek vagyunk harcolni ellene.

Az egyikre nyomnak logót a másikra nem pontosan így, vagy másikat nyomnak rá. Teljesen bevett szokás. Pl. bár az már élelmiszeres dolog a sajátmárkás termékeket is a nagyobb hasonló terméket gyártó cégek csinálják, még ők is csomagolják. Lehet, hogy épp a minőssége nem 100%, de attól még azon a gyártó soron készül. De mondhatnánk a söröket is, vagy bármi mást. Persze ezzel már messze kanyarodtunk a műszaki résztől.

Általánosságban - mert ugye semmi sem 100% :) - elmondható hogy amit "régebben" gyártottak azok tartósabbra sikerültek. Csak azóta változott sok minden. Az alapanyagok, az eljárások, a környezetvédelem és ami nagyon fontos a vevői igények. Szebb, jobb, kényelmesebb, biztonságosabb, gyorsabb, erősebb (ha maradunk az autóknál). Ameddig a CAD-CAM technológia nem létezett az autók "szögletesek" voltak.

Ami ezeken túl van, azok a szabványok - politikai, árverseny. Olyan esztétikai hibákkal dobatok ki termékeket, amiket a vevő semmilyen körülmények között nem venne észre. Funkcionálisan és felhasználó biztonság szempontjából abszolut rizikó mentes, DE nem felel meg a szabványnak. 

Autóüveg gyártó vállalatnál  is dolgoztam szintén mérnöki beosztásban. Pl. Oldal lejáró üveg, közép-felső kategóriás autó, 10mm-es hajszálkarc az üvegen és selejt! ( hajszálkarc - amiben nem akad el a körmöd, durvakarc amiben igen :) )  
Takarítónéni letörli a port a szalonban a kocsiról már tiszta karc. 

Ha a hátsó fűtött üveged nem felel meg a hőkamerás képen, selejt. Hiába megfelel a rajzi követelményeknek, feszültség áramerősség stb. kuka. Egyik oldalon pár fokkal, aszimmetrikusan fűti az üveget az nem jó. 

 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Handbrake írta:

Részben egyet értek az előttem szóloval, részben pedig nem. Hosszasan lehetne vitatkozni erről. Nem csak a relék kapcsán, de sok minden egyéb más kapcsán. ( vezérmű szíjj, csapágyak, feszítők stb. árkülönbségek). Nem igazán gondolom, hogy különbségnek kellene lennie relé és relé között, ha a feladatát ellátja. Az már persze megint egy másik kérdés, hogy helyettesítő alkatrészről van-e szó, vagy gyárilag oda valóról. Tény és való, hogy akármilyen alkatrészt, legfőképpen elektromosat nem feltétlen jó beletenni egy olyan rendszerbe mindenféle előzetes mérés, teszt, vagy nyúzópróba nélkül, ami nem oda való. Nem bírja a terhelést, nem bírja a hősokkot stb. Mindezek által az alkatrészgyártók adott típushoz mérten, annak megfelelő szabványok szerint gyártják azt a gyári, vagy a gyárival megeggyező minőségű csere vagy pótalkatrészt. Ezt pedig bőven kihasználják, és szépen megkérik az árát. Még akkor is ha a másik "mezei" relé esetlegesen ugyan abban a gyárban, ne adj isten ugyan abba a műszakban készül, csak az egyikre rányomják, hogy GM a másikra meg nem nyomnak semmit. De emlegethetnénk az OP-COM klónokat stb. Ezeket mindenki tudja, hogy rizikó használni, hallani sajnos ilyen olyan problémákról.

Viszont azzal sem értek egyet, amit Janó32 márkatárs említett, hogy "Autóiparban minden lépés szigorúan koordinált és előre leszabályozott előírás szerűen történik." Ha ez valóban így lenne, akkor a rengeteg visszahívásnak nem kellene megtörténnie, illetve a Dízel botránynak sem kellene megvalósulni.

Azért az tény és való, hogy az autó egy FEGYVER is lehet, főleg ha egy relé miatt elszáll valami 130-nál a pályán......

Valahogy úgy van ez, mint a versikében: 

Egy szög miatt a patkó elveszett.
A patkó miatt a ló elveszett.
A ló miatt a lovas elveszett.
A lovas miatt a csata elveszett.
A csata miatt az ország elveszett.
Máskor verd be jól a patkószeget!

 

A dízel botrány, az egyéb sumákolások (lásd a Takata ügy, az autóipar eddigi legnagyobb ilyen jellegű története) nem a minőséggel (minőség tervezéssel) függenek össze, ezek pusztán politikai döntések. Mármint üzletpolitikai döntések, természetesen a profit maximalizálás áll a középpontban (de ez hol nincs így?). A dízel botrány a VW válasza volt a betarthatatlan környezetvédelmi normákra. A Bosch szoftver bizony jól minőség tervezve és minőség biztosítva lett legyártva (mind egyforma, nem hibásodott meg, nem a működésképtelensége/instabil mivolta miatt volt visszahívás), a funkciója tervezett volt.  Az bizonyára mindenben végigment a folyamatokon, APQP-PPAP szinten, volt hozzá megfelelő CP, PF , PFMEA, képesség vizsgálatok és csak sorolni lehetne mi minden ami a gyártásához szükséges. Nem a termék és a gyártási körülmény nem fellelt meg a szabványnak, a termék funkciója (khm, célja) a kérdéses pont. Egyébként a szándékos alul-tervezés (tervezett avultatás) mellett egyre többször a tervezési hibák miatt van a baj, mert olyan rövidre csökkent a fejlesztési idők, hogy alig forrja ki magát egy technológia/új termék, már az újon kell dolgozni, és a kapkodás itt sem jó. Anno megterveztek egy Ascona-t (1980-as évek eleje), aztán lényegében mindenét építették bele az A Vectra-ba, F Astra-ba, majd gyártották akár 10 éven át lényegében ua konstrukciót, tehát közel 20 évig volt piacon ua fejlesztés.  Manapság? 5 évente modellváltás, face lift. Jönnek-mennek az új technológiák (pl xenon, már led, de már lézer világításnál tart az Audi, mindenzt 10 év alatt), mellé meg a költségek szorongatása. Ebből az egyenletből nem nehéz kihozni mi lesz az eredménye. 

A globalizált gyártás öröksége az, hogy teljes szériák sikerülnek rosszul. Írhatnék konkrét nagy cégneveket, aki itt a mi kis hazánkban ua gyártósoron gyárt Valeo, Bosch, gyári vagy ki tudja még milyen jelzésű alkatrészeket (tehát ha hiba esik a be, akkor mindegyik gyártó neve alattiban lehet jó vagy rossz is). Ua alapanyag, technológia csak a műszak meg a csomagoló anyag más. 

Emlékezetes amikor a VW mérnöke spórolás címszó alatt a Porsche Spyder-be beletervezett egy Audi 80-hoz a 80-as évek óta gyártott relét. Mehettünk hozzájuk elmagyarázni, hogy ez így vicces lesz és ezért sok a tesztelési gondjuk... 

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, euvi írta:

Sziasztok,

Ingadozó töltés miatt imént lett felújítva a generátorom (csapágycsere, kommutátor felszabályozás, feszültségszabályozó csere) a Z14XEP motoros G Astrámban. Azóta álló helyzetben a kormányt eltekerve az alapjárat leesik kb. 200-at és a motor berezonál, de a kormányt megállítva visszaáll. Kipróbáltam 1250-en tartva a gázpedált, onnan kb. alapjáratig esik vissza a fordulat a kormány mozgatásakor. Az autóvillamos szerelő nem nagyon lát összefüggést a generátor javítással, viszont a jelenség egyértelműen azóta áll fenn. Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi,

euvi

Akksi jó?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, euvi írta:

Sziasztok,

Ingadozó töltés miatt imént lett felújítva a generátorom (csapágycsere, kommutátor felszabályozás, feszültségszabályozó csere) a Z14XEP motoros G Astrámban. Azóta álló helyzetben a kormányt eltekerve az alapjárat leesik kb. 200-at és a motor berezonál, de a kormányt megállítva visszaáll. Kipróbáltam 1250-en tartva a gázpedált, onnan kb. alapjáratig esik vissza a fordulat a kormány mozgatásakor. Az autóvillamos szerelő nem nagyon lát összefüggést a generátor javítással, viszont a jelenség egyértelműen azóta áll fenn. Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi,

euvi

@gedikart, @Jaszo és én is küzdünk ezzel a problémával....
egyik szemem sír a másik nevet, hogy nem vagyok egyedül viszont megoldást sajnos még mindig nem találtunk....

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 09. at 11:45, PGA írta:

Köszi, FEBI nálam is dettó ugyanez... Gyárira (ami, ha minden igaz, BEHR) nem feltétlenül áldozok 30+ ezret, marad a Wahler, bár kaparós sorsjegy jellegű ez az egész...:blink:

Sziasztok! Látom a termosztát kérdés igencsak problémás nálatok is....A tapasztalatom nekem is az hogy mind egy rakás szar.....egy márka még úgy ahogy tartja magát az pedig a Behr ... Swag és Febi közt lényegében nincs külömbség ugyan az a gyártó csak más csomagolásban Behr ben általában gyári cucc van de már semmi sem garancia minden kinában  készített fos....Wahler sem rossz de fürödtünk már be azzal is...

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Handbrake írta:

főleg ha egy relé miatt elszáll valami 130-nál a pályán......

Nos - én ezt az állítólag "tesco-gazdaságos" (tehát nem akkreditált, nem tűzpróbázott, nem ISO szabványú, a Nemzetközi Autószövetség Alkatrészminősítő Bizottsága által nem hitelesített, bár a szabványoknak megfelel, mert egy az egyben belemegy a relé-foglalatba)
relét az autóba általam utólagosan beszerelt LED "nappali fénynek" a fényszórók esetén történő felgyújtásakor - annak sima lekapcsolásában venne részt.
Magyarul - egy kimondottan nem HŰŰ-DE létszükségleti áramkör.
Ha meg tényleg beszarik, akkor - legfeljebb majd nem kapcsolja le, s ezáltal együtt ég a nappali fény a tompítottal! Nagy kaland!

Mellesleg - a számítógépek alaplapjait és egyéb alkatrészeinek 98%-át Kína, Tajvan, Hong Kong  - a továbbiakban röviden - a Távol-Kelet gyártja. Aztán néha jönnek a nagyágyúk - IBM, Asus, DELL, Apple és a többiek, mindenféle tesztalapra rakják és elég alaposan nyúzzák ezeket a lapokat. Ami aztán nagyon megfelel nekik, arra egyből ráütik, vagy ráüttetik saját márkajelüket,
miközben a többit a nagy csóró többség "noname" gyártású néven és kiszerelésben vásárolhatja meg.
Vagy van olyan - egy kissé lebutítják a cuccot, hogy aztán nehogymáá túl jól járjon a "nem eredetit" megvásárló delikvens. Így van ez a relékkel is. Régebben az autókban - a kutyát sem érdekelte, hogy eredeti Bosch, Marutti, Nipkon, vagy csak egy csehszlovák PAL, orosz Ladás, román Daciás (Electro-banat), vagy mondjuk a magyar Bakony Művek magyar gyártású reléje került bele. Belekerült - és szépen ment vele!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

A márkanév általában a gumi porvédőn van és nem a fém részegységen.

2666247-20171011-PZZCOt.jpg

Az a gumi porvédő meg - akármikor lecserélhető. Én is vettem régen csak porvédő gumit, s ha a kocsimban a porvédők már öregnek látszottak, vagy a kissé repedezett-sérült oka folytán már beengedték volna a trutyit, hát szépen lecseréltem - és kész!
Valahol tán még most is akad itthon a pincében egy pár darab...

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Gábor630 írta:

Sziasztok! Látom a termosztát kérdés igencsak problémás nálatok is....A tapasztalatom nekem is az hogy mind egy rakás szar.....egy márka még úgy ahogy tartja magát az pedig a Behr ... Swag és Febi közt lényegében nincs külömbség ugyan az a gyártó csak más csomagolásban Behr ben általában gyári cucc van de már semmi sem garancia minden kinában  készített fos....Wahler sem rossz de fürödtünk már be azzal is...

Ezt úgy megmondtad, de keményen. Holnap megyek veszek Behr-t - mindjárt kettőt - ha már abban tényleg gyári a "cucc" úgy is.:icon13:  

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Maverick087 írta:

Ezt úgy megmondtad, de keményen. Holnap megyek veszek Behr-t - mindjárt kettőt - ha már abban tényleg gyári a "cucc" úgy is.:icon13:  

Én abban még nem csalódtam a saját kocsikba ha kapok csak azt teszek az ügyfelek nem mindenki veszi meg mert úristen drága....Természetesen mindennel be lehet fürödni de eddig ez bevált....

Link to comment
Megosztás:

37 perce, L.Fazakas írta:

Nos - én ezt az állítólag "tesco-gazdaságos" (tehát nem akkreditált, nem tűzpróbázott, nem ISO szabványú, a Nemzetközi Autószövetség Alkatrészminősítő Bizottsága által nem hitelesített, bár a szabványoknak megfelel, mert egy az egyben belemegy a relé-foglalatba)
relét az autóba általam utólagosan beszerelt LED "nappali fénynek" a fényszórók esetén történő felgyújtásakor - annak sima lekapcsolásában venne részt.
Magyarul - egy kimondottan nem HŰŰ-DE létszükségleti áramkör.
Ha meg tényleg beszarik, akkor - legfeljebb majd nem kapcsolja le, s ezáltal együtt ég a nappali fény a tompítottal! Nagy kaland!

Mellesleg - a számítógépek alaplapjait és egyéb alkatrészeinek 98%-át Kína, Tajvan, Hong Kong  - a továbbiakban röviden - a Távol-Kelet gyártja. Aztán néha jönnek a nagyágyúk - IBM, Asus, DELL, Apple és a többiek, mindenféle tesztalapra rakják és elég alaposan nyúzzák ezeket a lapokat. Ami aztán nagyon megfelel nekik, arra egyből ráütik, vagy ráüttetik saját márkajelüket,
miközben a többit a nagy csóró többség "noname" gyártású néven és kiszerelésben vásárolhatja meg.
Vagy van olyan - egy kissé lebutítják a cuccot, hogy aztán nehogymáá túl jól járjon a "nem eredetit" megvásárló delikvens. Így van ez a relékkel is. Régebben az autókban - a kutyát sem érdekelte, hogy eredeti Bosch, Marutti, Nipkon, vagy csak egy csehszlovák PAL, orosz Ladás, román Daciás (Electro-banat), vagy mondjuk a magyar Bakony Művek magyar gyártású reléje került bele. Belekerült - és szépen ment vele!

Gyári, nem gyári? Egyre komplexebbek az autók felépítése... Van jelentősége hogy mibe mit faragunk bele... https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/csunyan_rafizethetunk_az_utangyartott_alkatreszekkel_javitasra-20218?utm_source=hasznaltauto&utm_medium=site&utm_campaign=box_hasab

 

1 perc, Maverick087 írta:

Ezt úgy megmondtad, de keményen. Holnap megyek veszek Behr-t - mindjárt kettőt - ha már abban tényleg gyári a "cucc" úgy is.:icon13:  

Néhány hónapja pont a gyárival faragott rá outsider márkatársunk... Wahler jött be nála, hetek óta nálam is wahler üzemel, de mint kiderült, nem kellett volna cserélni, így vag egy valóban gyári (amivel kijött) tartalékom... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Maverick087 írta:

Ezt úgy megmondtad, de keményen. Holnap megyek veszek Behr-t - mindjárt kettőt - ha már abban tényleg gyári a "cucc" úgy is.:icon13:  

Nekem, amikor a ventilátor hibája, majd a szervizes ember sima töketlenkedése okán teljes mértéken tropa lett légkondi-rendszerem kondenzátora (hűtője), és végül ki kellett cserélni. Volt hát bele a szerviznél (Opel Duna) "eredeti", és volt - "utángyártott'. Az egyik x, a másik y forintba kerülő.
Én akkor valahogy úgy voltam vele - jó lesz oda az y árú is!  S akkor lőn a csoda!
Ami rosszat kiszereltek az autómból, az valójában gyártóilag francia volt ("eredeti"??? - hmmmm), amit pedig helyette beletettek, mint "utángyártottat" - NOS - az valami német gyártmány!
Állítom, hogy az összes mostani európai autóban egy vagy két nagy gyártó tolja a fődarabokat. A többi "eredeti" meg "nem eredeti" mese csupán nép-ámítás és kábítás. A nagy szervizes szövegekkel - és persze az áraikkal!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 11. at 23:03, Janó32 írta:

Azért egy valóban biztonsági berendezést - légzsákokat, gyári kormányoszlopot, bármely karosszéria kereszttartó elemet, stb.  - ne vegyünk már egy kalap alá egy sima lámpa kapcsolórelével, pollenszűrővel vagy pl. izzólámpával. Más kategória!
Én sem bontóban veszem pl. a fékbetéteket, keréktárcsát. De egy padlószőnyeg, belső tükör, ablakmosó folyadék - talán mégis más.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Maverick087 írta:

 

Az EGR-t lezártam, a check engine lámpa azért világít. Az alapjárat problémám továbbra is él és virul. Láthatjátok az egész videó alatt hogy ingadozik, a 0:46. másodpercnél ahogy bekapcsol a ventilátor úgy lerántja 500-ig hogy az egész autó megremeg. 

Ha az EGR-en rajta vannak a vezetékei, illetve szabadon tud nyitogatni, nem lenne szabad lámpáznia, feltéve, ha mechanikusan is jó. Nálam is volt hasonló alapjáratos jelenség régen, és a koszos fojtószelepház, illetve a halódó EGR okozta. Ha időnként meg-meg szorul, az már kiválthat lámpázást, továbbá ha kicsit átereszt, akkor a kipufogógáz fojthatja esetleg a stabil alapjáratot. Bár, a videó elején az apró mászkálást én nem tartanám egyáltalán hibának.

Jónéhány éve már, hogy le van zárva az EGR-em és a dadogó motort, instabil alapjáratot nem ismerem azóta. A visszavezetett kipufogógáztól csak elkokszosodik a szívósor, illetve az égéstér, a dugattyúgyűrűk hornyaiba is bemászik a koksz, aztán kész a baj, volt ebből komoly bajom. Ez egy végtelenül elcseszett alkatrész...

Továbbá változtattam a vezetési stílusomon: jobban forgatom a motort,  városban sokszor nem kap negyediket se. Eleinte borzasztóan utáltam így, „amatőr” módjára vezetni, de az Ecotec motor így szereti.:blush:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, PGA írta:

Ha az EGR-en rajta vannak a vezetékei, illetve szabadon tud nyitogatni, nem lenne szabad lámpáznia, feltéve, ha mechanikusan is jó. Nálam is volt hasonló alapjáratos jelenség régen, és a koszos fojtószelepház, illetve a halódó EGR okozta. Ha időnként meg-meg szorul, az már kiválthat lámpázást, továbbá ha kicsit átereszt, akkor a kipufogógáz fojthatja esetleg a stabil alapjáratot. Bár, a videó elején az apró mászkálást én nem tartanám egyáltalán hibának.

Jónéhány éve már, hogy le van zárva az EGR-em és a dadogó motort, instabil alapjáratot nem ismerem azóta. A visszavezetett kipufogógáztól csak elkokszosodik a szívósor, illetve az égéstér, a dugattyúgyűrűk hornyaiba is bemászik a koksz, aztán kész a baj, volt ebből komoly bajom. Ez egy végtelenül elcseszett alkatrész...

Továbbá változtattam a vezetési stílusomon: jobban forgatom a motort,  városban sokszor nem kap negyediket se. Eleinte borzasztóan utáltam így, „amatőr” módjára vezetni, de az Ecotec motor így szereti.:blush:

Ha nyitogatná a szelepet, de le van zárva, akkor nincs nyomásváltozás a szívóoldalon amiből rájön hogy valami nem stimmel, így dob egy hibalámát. Sok motornál csak emulátorral lehet megszüntetni a hibalámpázást lezárt egr-nél.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, PGA írta:

Ha az EGR-en rajta vannak a vezetékei, illetve szabadon tud nyitogatni, nem lenne szabad lámpáznia, feltéve, ha mechanikusan is jó. Nálam is volt hasonló alapjáratos jelenség régen, és a koszos fojtószelepház, illetve a halódó EGR okozta. Ha időnként meg-meg szorul, az már kiválthat lámpázást, továbbá ha kicsit átereszt, akkor a kipufogógáz fojthatja esetleg a stabil alapjáratot. Bár, a videó elején az apró mászkálást én nem tartanám egyáltalán hibának.

Jónéhány éve már, hogy le van zárva az EGR-em és a dadogó motort, instabil alapjáratot nem ismerem azóta. A visszavezetett kipufogógáztól csak elkokszosodik a szívósor, illetve az égéstér, a dugattyúgyűrűk hornyaiba is bemászik a koksz, aztán kész a baj, volt ebből komoly bajom. Ez egy végtelenül elcseszett alkatrész...

Továbbá változtattam a vezetési stílusomon: jobban forgatom a motort,  városban sokszor nem kap negyediket se. Eleinte borzasztóan utáltam így, „amatőr” módjára vezetni, de az Ecotec motor így szereti.:blush:

Az EGR szelepet azért zártam le mert már nagyon nem tudok mit kitalálni erre a nyamvadt alapjáratra, plusz a melegen ( megállás után 14-20 perc) nehezen indulásra. A fojtószelepházról kívül - belül enni lehet annyira tiszta. 
Bizonyos modelleknél a map szenzor dobja a sárga lámpát a zárt EGR miatt ha a depresszió nem változik a szívó és kipufogó oldalt között. Nem is ez a kis hullámzás a bajom, hanem pl. a kormánytekerésre dobálja az alapjáratot. 

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Ha nyitogatná a szelepet, de le van zárva, akkor nincs nyomásváltozás a szívóoldalon amiből rájön hogy valami nem stimmel, így dob egy hibalámát. Sok motornál csak emulátorral lehet megszüntetni a hibalámpázást lezárt egr-nél.

Z14XE, Z16XE-nél biztosan nem figyel nyomásváltozást, csak nyitott és zárt állapotot tart nyilván.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Maverick087 írta:

Az EGR szelepet azért zártam le mert már nagyon nem tudok mit kitalálni erre a nyamvadt alapjáratra, plusz a melegen ( megállás után 14-20 perc) nehezen indulásra. A fojtószelepházról kívül - belül enni lehet annyira tiszta. 
Bizonyos modelleknél a map szenzor dobja a sárga lámpát a zárt EGR miatt ha a depresszió nem változik a szívó és kipufogó oldalt között. Nem is ez a kis hullámzás a bajom, hanem pl. a kormánytekerésre dobálja az alapjáratot. 

 

:confused:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.