Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok,

tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása.

A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő.

Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el.

A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen.

4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó.

Ez mi a frász lehetett?

Elküldve
24 perce, OAG78 írta:

Sziasztok,

tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása.

A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő.

Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el.

A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen.

4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó.

Ez mi a frász lehetett?

Gyors tipp: a világításkapcsolód kezd fáradni. Az ötletet arra alapozom, hogy a világításkapcsolóban van a műszerfal fényerőszabályozója, és fura módon éppen azok a világítások mentek el, aminek a fényerejét tudod szabályozni. Nem biztos hogy azonnali intézkedést követel a dolog, de ha már idegesítő mértékűre sűrűsödik a jelenség, akkor világításkapcsoló csere lesz belőle előbb-utóbb.:cool:

Elküldve
26 perce, OAG78 írta:

Sziasztok,

tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása.

A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő.

Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el.

A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen.

4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó.

Ez mi a frász lehetett?

Vacakol a világításkapcsolód, egy néhány állásban be vannak égve, vagy oxidálódva az érintkezők. Szét kell szedni, meg kell tisztítani, esetleg a rugókon kicsit igazítani és jó lesz.http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

Elküldve
1 perc, tgabika76 írta:

Gyors tipp: a világításkapcsolód kezd fáradni. Az ötletet arra alapozom, hogy a világításkapcsolóban van a műszerfal fényerőszabályozója, és fura módon éppen azok a világítások mentek el, aminek a fényerejét tudod szabályozni. Nem biztos hogy azonnali intézkedést követel a dolog, de ha már idegesítő mértékűre sűrűsödik a jelenség, akkor világításkapcsoló csere lesz belőle előbb-utóbb.:cool:

Nálam is csinált ilyet, mikor cseréltem a kapcsolót olyanra amiben volt első ködlámpa kapcsoló. Aztán szétszedés tisztítás és azóta kop kop, pár éve már nem csinálja.

Elküldve
2 órája, zolikaDB írta:

Hogyan/hova kötötted be? Tudnál róla egy képet mutatni, hogyan néz ki? Milyen izzó megy bele? Kapcsolható vagy miképp jön működésbe?

Keresek egy feltöltő oldalt és küldöm, de szerda előtt nem megy.

Elküldve
9 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

tegnap éjszaka sötétben egyszer csak elment a műszerfal megvilágítása.

A tompított fényszóró volt felkapcsolva, a rádió ment még, illetve szivargyújtós telefontöltő.

Minden működött (lámpa, rádió, középkonzol világítása), egyedül a műszerfal (sebesség, fordulatszám stb.) sötétedett el.

A dátum+idő kijelzőt nem is figyeltem hirtelen.

4-5 másodperc múlva viszont magától helyreállt, és azóta is jó.

Ez mi a frász lehetett?

Lehetséges, hogy KH-s (kontakthibás) lett a sebességkijelző fényerő-szabályzó potenciométere! A kormánytól bal oldali kettőből az lenne az egyik! (a másik meg a fényszórók utasoktól függő magasság-beállítója).

Elküldve
17 perce, Maverick087 írta:

Sziasztok,

Balról az első és második cső az mi akar lenni? Elég érdekes kondícióban vannak....

 

 

 

Fékcsőnek néz ki, de ha végigköveted akkor tuti rájössz hogy az.  Vannak cégek ahova odaviszed az autót és kiszerelik, hajtanak egy pont ugyanolyat, beszerelik, légtelenítik, és eljössz. Vagy leméred, bemész pölö az unixba, veszel akkorát amekkora kell ( nagyjából)megfelelő hollandival, és kicseréled otthon, ez 8-10 ezer forint. Ha tudsz csövet peremezni, akkor vehetsz méterben úgy olcsóbb, és te magad szereled össze.  Másik lehetőség hogy veszel gyárit ami hajtogatva van, de az szerintem kábé az autó értékének a negyede-fele.

2647828-20170919-8T4Fac.jpg

 

2647829-20170919-TE1kZb.jpg

 

 

Elküldve

Sziasztok!
A kocsiba ventilátor csere megtörtént. Holnap meg az elektronikához, ugyanis ha meleg a motor a ventilátor nem tartja azt a fordulatszámot, amit kellene. Holnap hívnak, mi a helyzet vele, és mikor tudok érte menni.
A ventilátor csere mindennel együtt, 40.ezer Ft. Remélem nincs olyan nagy komoly gond.... :S

Elküldve

Van a hűtők mellett (a kocsi orrától nézve jobbra) valami huzal - igazi gyári OPEL kábelcsatlakozóval ellátva. Nálam pedig - ott lóg - simán a semmibe.

Az valójában mire való lenne?

Elküldve
On 2017. 09. 17. at 18:32, Janó32 írta:

Loctite power flex gel?  Tesco szintű helyeken is kapható 3g 600-700Ft + pl Duck tape-el bandázsolni utána (az üvegszálas ha jól rémlik), szintén sok helyen kapható (ha találsz egy tesco-t ott ez mindegyik lesz max 2000Ft-ból megvan)... Nem tudom mennyire lesz tartós, de jobb ötletem sajnos nincs. 

Hali! 

Nem sikerült megragasztanom. Nagyon szét ment már a cső. Úgyhogy kapott egy újat, Behr-Mahle márkájú, ilyet adott a boltos. 50 eurót fizettem. Kicseréltem, és most minden ok. ;)

Elküldve
2 órája, toma2105 írta:

Hali! 

Nem sikerült megragasztanom. Nagyon szét ment már a cső. Úgyhogy kapott egy újat, Behr-Mahle márkájú, ilyet adott a boltos. 50 eurót fizettem. Kicseréltem, és most minden ok. ;)

Ott helyben kicserélted? Én hétvégén tervezem, holnap megyek a Wahler-ért. Addig már eljutottam h ma vehettem másik torx szettet amiben van E8-as (amit anno vettem E10-től volt felfelé). Ellenben hogy erőm is lesz-e egy ilyen kis T-kulccsal kitekerni a csavarokat majd meglátjuk.. Ott valahol leeresztetted a hűtőfolyadékot? 

Elküldve
6 órája, Janó32 írta:

Ott helyben kicserélted? Én hétvégén tervezem, holnap megyek a Wahler-ért. Addig már eljutottam h ma vehettem másik torx szettet amiben van E8-as (amit anno vettem E10-től volt felfelé). Ellenben hogy erőm is lesz-e egy ilyen kis T-kulccsal kitekerni a csavarokat majd meglátjuk.. Ott valahol leeresztetted a hűtőfolyadékot? 

Szerencsére elég jól hozzá férhető helyen van, a hűtőfolyadékból meg kb 1-1,5l folyt el, mert csak a termosztátról vettem le a csöveket.Tettem alá dobozt. A csavarokat meg már az előző termosztát cserémnél, kicseréltem hatlapfejűre. :) 10-15 perc alatt ki lehet cserélni.

  • Köszi! 1
Elküldve
13 órája, L.Fazakas írta:

Van a hűtők mellett (a kocsi orrától nézve jobbra) valami huzal - igazi gyári OPEL kábelcsatlakozóval ellátva. Nálam pedig - ott lóg - simán a semmibe.

Az valójában mire való lenne?

Nem az első ködlámpának lesz a csatlakozója? Nekem azok vannak szépen szabadon a kocsi orrában.

Elküldve

Sziasztok! Tegnap a szerelők nem hívtak, ezért én hívtam őket fel. Egyenlőre vizsgálják a kocsit, és semmi hír.... Elkeserítő, hogy mi a fene van.....  Elektronikánál van, mert a ventilátor ha meleg a motor azt a fordulatszámot nem tudja tartani, amit kellene...

Elküldve
6 órája, toma2105 írta:

Szerencsére elég jól hozzá férhető helyen van, a hűtőfolyadékból meg kb 1-1,5l folyt el, mert csak a termosztátról vettem le a csöveket.Tettem alá dobozt. A csavarokat meg már az előző termosztát cserémnél, kicseréltem hatlapfejűre. :) 10-15 perc alatt ki lehet cserélni.

Valóban eléggé hozzáférhető a hely, ma elhoztam a termosztátot, meglátjuk szombaton mire jutok vele. Valahogy le akarom szívni vagy engedni amennyit szükséges egy tiszta edénybe és akkor csak minimálisat kell pótolni. Meg nem akarok a garázs padlóra kilocsolni másfél liter fagyállót, aztán szagolhatom hónapokon át... 

17 perce, Zpetra írta:

Sziasztok! Tegnap a szerelők nem hívtak, ezért én hívtam őket fel. Egyenlőre vizsgálják a kocsit, és semmi hír.... Elkeserítő, hogy mi a fene van.....  Elektronikánál van, mert a ventilátor ha meleg a motor azt a fordulatszámot nem tudja tartani, amit kellene...

Ha jól rémlik az ECU (motorvezérlő számítógép) vezérli a hűtést... Az költséges és bonyolult ha annak van baja, akkor azt szakműhelybe kell küldeni javításra utána pedig kezdődhet az új rendszer összetanítása az autóval... 

  • Like 1
Elküldve
Just now, Janó32 írta:

Ha jól rémlik az ECU (motorvezérlő számítógép) vezérli a hűtést... Az költséges és bonyolult ha annak van baja, akkor azt szakműhelybe kell küldeni javításra utána pedig kezdődhet az új rendszer összetanítása az autóval... 

Neee! :((( Fogalmam sincs most hol van, és mit csinálnak vele, ez a legszörnyűbb...... :(

  • Szomorú 1
Elküldve
4 órája, Janó32 írta:

Valóban eléggé hozzáférhető a hely, ma elhoztam a termosztátot, meglátjuk szombaton mire jutok vele. Valahogy le akarom szívni vagy engedni amennyit szükséges egy tiszta edénybe és akkor csak minimálisat kell pótolni. Meg nem akarok a garázs padlóra kilocsolni másfél liter fagyállót, aztán szagolhatom hónapokon át... 

Ha jól rémlik az ECU (motorvezérlő számítógép) vezérli a hűtést... Az költséges és bonyolult ha annak van baja, akkor azt szakműhelybe kell küldeni javításra utána pedig kezdődhet az új rendszer összetanítása az autóval... 

Nem kell újra összetanítani!

Elküldve

Hívtam a szerelőket, mert nem bírtam már tovább várni.... Azt mondták, jeladó volt rossz, azért nem ment úgy a ventilátor ahogy mennie kellene,  azt kicserélték, és most mennek a kocsiért. Azt mondták, még hívni fognak, hogy mikor lehet érte menni... Eddig nem hívtak, szerintem ma már nem is fognak. Remélem holnap mehetek érte....!
Eddig mindennel együtt (ventilátor csere+jeladó csere+munkadíj+mindenféle) összesen 53.ezer.

Elküldve
10 órája, Maverick087 írta:

Nem az első ködlámpának lesz a csatlakozója? Nekem azok vannak szépen szabadon a kocsi orrában.

Csak egyetlen egy van belőle! Lehet, hogy némi elágazással onnan megy tovább, de ha hétvégére nem lesz eső, még a végén egy műszerrel rámérek ...

Elküldve (edited)
On 2017. 09. 21. at 11:24, Zpetra írta:

Sziasztok! Tegnap a szerelők nem hívtak, ezért én hívtam őket fel. Egyenlőre vizsgálják a kocsit, és semmi hír.... Elkeserítő, hogy mi a fene van.....  Elektronikánál van, mert a ventilátor ha meleg a motor azt a fordulatszámot nem tudja tartani, amit kellene...

Ott - a motornál - valójában nincsen semmiféle elektronika! Van a hőkapcsoló elem - valahol a motor közelében (vagy magában a hűtőben), és van hozzá a ventilátor - motorral.

Meg alatta egy kis lyukacsos dobozka, amelyben 3 darab huzalellenállás rejtőzködik. Ezek szabályozzák a szükségnek éppen megfelelő fordulatszámot, hogy az éppen mennyi legyen. Ha nyáron nagyon meleg van, teljes gőzzel megy a motor, és hozzá még a légkondi is elég rendesen erőlködik, akkor jóval magasabb fordulaton kell neki mennie, mint például télen, amikor - mondjuk országúton szinte majdnem a menetszél is elég simán hűti a motort.

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve
3 órája, L.Fazakas írta:

Csak egyetlen egy van belőle! Lehet, hogy némi elágazással onnan megy tovább, de ha hétvégére nem lesz eső, még a végén egy műszerrel rámérek ...

Esetleg ha lefényképezed és feltöltöd könnyebben beazonosítjuk neked. Itt a fórumon van pár ember aki szerintem kapásból megmondja mi az ha látja...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.