Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

8 perce, wasquez írta:

Nem vagyunk egyformák, nekem nincs kedvem azon rugózni, hogy kinek mihez van mersze, meg műszaki felkészültsége.

Én mielőtt belekezdek valamibe, alaposan körbejárom a témát, olvasgatok, meg kérdezgetek a tapasztaltabbaktól.

Aztán nekilátok, és rájövök, hogy túl van misztifikálva egy csomó dolog. És mivel ár nagyon régóta mindent javítok, a számok nem a szkeptikusokat igazolják, de mégis minden javítással kapcsolatos témánál le kell folytatni ezt a beszélgetést.

Én is így voltam sok mindennek,de azért nem állok neki mindennek.Csinálja az aki tanulta.Lassan interneten műtenek is.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Maverick087 írta:

Megpróbálom majd még egyszer. Durva volt a hang és rezgés.... Olyan volt mintha minden ( EGR, zárólemez) nélkül indítottam volna be az autót. 

Nekem is volt, Egy picit föllazítod a csavart és állítasz rajta. Valamiért berezonál. Nem tudom megmondani miért, az állítás után elmúlt. Először nekem is durvának tűnt. Amikor a kollégámét csináltam akkor is ez volt a szitu.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, wasquez írta:

A légszűrőt most cseréltem!

A lamda szonda értékét érdemes lenne mérni? 1,8V a referencia?

EGR akkor nem okozhat ilyet, mert az biztosan nem jó teljesen.

A mérő helyen a gyújtás átnézését említették.

De ha jól értettem az átadott infóból, akkor nagyon nem jó, alapjáraton, nagy fordulaton nincs probléma.

Tudomásom szerint a lambda szondánál ha csak a veszt mérjük az kevés, azt oszcilloszkóppal ellenőrzik, vagy a zöld kártya mérésnél is látni a lambda értéket, ami 1-körüli, kicsit kevesebb vagy több. Az EGR-kipufgázt vezet vissza a szívódalra, ha túl sokat ( részterhelésnél teljesen nyitva van)lefalazzák. De azt nem tudom hogy okozhat-e magas CO-t

1 óra, Geopake írta:

Én is így voltam sok mindennek,de azért nem állok neki mindennek.Csinálja az aki tanulta.Lassan interneten műtenek is.

Igen az interneten sok az okos, de ha azt nézed hogy most is ott vagyunk ( értsd a fórum) akkor lehet van mögötte tudás is nem? Tanulni meg sohasem késő.

Link to comment
Megosztás:

21 perce, zotya975 írta:

Tudomásom szerint a lambda szondánál ha csak a veszt mérjük az kevés, azt oszcilloszkóppal ellenőrzik, vagy a zöld kártya mérésnél is látni a lambda értéket, ami 1-körüli, kicsit kevesebb vagy több. Az EGR-kipufgázt vezet vissza a szívódalra, ha túl sokat ( részterhelésnél teljesen nyitva van)lefalazzák. De azt nem tudom hogy okozhat-e magas CO-t

Igen az interneten sok az okos, de ha azt nézed hogy most is ott vagyunk ( értsd a fórum) akkor lehet van mögötte tudás is nem? Tanulni meg sohasem késő.

Van csak ki kell szűrni :) Évek óta olvasok egy egészségügyi fórumot is a betegségemből kifolyólag.Ott most hypot isznak :)

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Geopake írta:

Én is így voltam sok mindennek,de azért nem állok neki mindennek.Csinálja az aki tanulta.Lassan interneten műtenek is.

Nyilván nem kell elhinni fenntartások nélkül mindent, több helyről kell informálódni, és a végén megtapasztalod, hogy mi az igazság!?

Hányan építenek erősítőt, vagy hangfalat, pedig nem az a szakmájuk, de ha van türelem, és kitartás, akkor van rá esély, hogy a boltinál jobb lesz a végeredmény.

Lehet szakmát tanulni, és lehet erre hivatkozni, de valakinek vagy van érzéke és igénye valamire, vagy nincs!

Engem például szétcsapott az ideg, amikor a légzsák hibát elvitte a párom kiüttetni egy tanult szerelőhöz, aki az igényesség látszatát elkerülve a lapos csavarhúzót úgy baszta bele a középkonzolba, hogy akkora lyuk maradt utána, hogy azt elmondani nem tudom! Szóval időnként a lelkes amatőrök jobban teljesítenek, mert nem robotból csinálják, hanem érdeklődésből, és van igény tudás megszerzésére. Ezt kéne elfogadni. 

Én például gépipari sulikat a szakmunkástól a főiskoláig végigjártam, gyakorlattal, és húsz év szakmai tapasztalattal. Mindent szerelek, javítok, ami elromlik, motortól a tablet kijelzőig.

És már egyre nehezebben megy, hogy kulturáltan válaszoljak azokra a felvetésekre, hogy vigyed szerelőhöz, ha nem tudod, azt, hogy az  alsó nagy gömbcsuklónak mi a pontos neve, akkor nehogy megpróbálj hozzányúlni, mert csak meghalsz, olyan veszélyes. Szerintem majd én azt tudni fogom, hogy három csavart le tudok e szedni, meg visszatenni, és három szegecset lefúrni sem jelent problémát, a gömbbizbasz kicseréléséhez, még ha alapból nem is tudom, hogy az a talpas. Vagy egy hátsó lengéscsillapító kicserélése sem olyan nagy ügy, hogy a szerelők hülyének néznek, hogy azt, hogyan képzelem, hogy majd otthon kicserélem.

Van aki meri, és van aki meg sem próbálja, kinek mi? De szerintem az a konstruktív hozzáállás, ha akarsz és tudsz segíteni, akkor segítesz, ha meg nem akarsz, vagy nem tudsz, akkor nem kell osztani a tudományt, hogy vidd szervizbe, erre szerintem senki nem kíváncsi.

De ezt nehogy magadra vegyed, nem neked szántam, csak általánosságban ezt tapasztalom nagyon sokszor, ha valami olyan dologgal kapcsolatban kér az ember információt, amitől mások tartanak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, L.Fazakas írta:

Feltehetően tele van sárral, rozsdával, fékporral és más egyébbel. Illene szépen szétszedni és kissé alaposabban kipucolni. No meg - a fékbetéteket nem ártana kissé (alul-fölül) megcsiszolni, hogy némiképpen lazán mozogjanak a csúszkájukban. Annak minden esetben vissza kellene mennie magától. Régen - amikor nekem még Skodám volt (S100-as)  - a tárcsafékek dugattyúin volt egy "peckes kialakítás". A belevaló fékbetétek hátulján meg volt egy villaszerű rugós valami. Összerakáskor szépen rá kellett csúsztatni a fékbetéteket a dugattyúkra - így az a fékezések után a betéteket rendre visszahúzta. (Jaaa - és akkor persze mindkét oldalon volt fék-munkahenger)

Később persze elég "nagyot újítottak rajta"  (S105; S120-nál) - így máris elmaradt a jó megoldás. Lett helyette az egyoldalas munkahenger-kivitel és hozzá az a "mozgókengyel" - a fékbetétekkel. Oszt aztán máris egyből cincogott minden hozzáérő fékbetét a féktárcsájával. Sajnos van, amikor a technika egy kissé hátrafelé halad ...

Az 1300-as VW bogárnál is ez a megoldás volt (mert egyszer olyat javítottam), de az Opelnél is ez van ... Egyszerű, nagyszerű - ámde egy kissé szar megoldás!

Abban a rém koszos környezetben ....? Hóban, sárban, porban, nyárban ....

Köszönöm szépen! Ma volt időm egy kicsit jobban megnézni! Sár, rozsda nem nagyon van! Viszont, ahogy írtad a csúszka eléggé száraz volt! Köszi! ;)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Ismét kérdésekkel fordulok hozzátok.

 

A legutóbbi két olajcserekor (10000 km-ént) észrevettem hogy elkezdte enni a kocsi az olajat.

12000 km-nél volt teljes vezérléscsere, addig nem tapasztaltam ilyet.

Most 10000 km-ént megeszik 1- 1.5 liter olajat.

Körbenéztem az egész ,motort, szivárgás sehol (egyedül az olajbetöltő nyílást záró sapka mellett olajosodott a motor külseje de azt orvosoltam, vettem egy új sapkát), a kipufogógázon nem vettem észre hogy olajat égetne ( nem volt fehér vagy kék).

Akkor hova tűnik az a sok olaj????

 

Valaki valami ötlet??

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wasquez írta:

Nyilván nem kell elhinni fenntartások nélkül mindent, több helyről kell informálódni, és a végén megtapasztalod, hogy mi az igazság!?

Hányan építenek erősítőt, vagy hangfalat, pedig nem az a szakmájuk, de ha van türelem, és kitartás, akkor van rá esély, hogy a boltinál jobb lesz a végeredmény.

Lehet szakmát tanulni, és lehet erre hivatkozni, de valakinek vagy van érzéke és igénye valamire, vagy nincs!

Engem például szétcsapott az ideg, amikor a légzsák hibát elvitte a párom kiüttetni egy tanult szerelőhöz, aki az igényesség látszatát elkerülve a lapos csavarhúzót úgy baszta bele a középkonzolba, hogy akkora lyuk maradt utána, hogy azt elmondani nem tudom! Szóval időnként a lelkes amatőrök jobban teljesítenek, mert nem robotból csinálják, hanem érdeklődésből, és van igény tudás megszerzésére. Ezt kéne elfogadni. 

Én például gépipari sulikat a szakmunkástól a főiskoláig végigjártam, gyakorlattal, és húsz év szakmai tapasztalattal. Mindent szerelek, javítok, ami elromlik, motortól a tablet kijelzőig.

És már egyre nehezebben megy, hogy kulturáltan válaszoljak azokra a felvetésekre, hogy vigyed szerelőhöz, ha nem tudod, azt, hogy az  alsó nagy gömbcsuklónak mi a pontos neve, akkor nehogy megpróbálj hozzányúlni, mert csak meghalsz, olyan veszélyes. Szerintem majd én azt tudni fogom, hogy három csavart le tudok e szedni, meg visszatenni, és három szegecset lefúrni sem jelent problémát, a gömbbizbasz kicseréléséhez, még ha alapból nem is tudom, hogy az a talpas. Vagy egy hátsó lengéscsillapító kicserélése sem olyan nagy ügy, hogy a szerelők hülyének néznek, hogy azt, hogyan képzelem, hogy majd otthon kicserélem.

Van aki meri, és van aki meg sem próbálja, kinek mi? De szerintem az a konstruktív hozzáállás, ha akarsz és tudsz segíteni, akkor segítesz, ha meg nem akarsz, vagy nem tudsz, akkor nem kell osztani a tudományt, hogy vidd szervizbe, erre szerintem senki nem kíváncsi.

De ezt nehogy magadra vegyed, nem neked szántam, csak általánosságban ezt tapasztalom nagyon sokszor, ha valami olyan dologgal kapcsolatban kér az ember információt, amitől mások tartanak.

Nem vettem magamra,ha van hozzá affinitásod csináld,csak vigyázz.Abban egyetértek hogy amit magadnak csinálsz az meg van csinálva rendesen.A másikat nem érdekli a tulajdonod.Régen a céges Kia teherautót hordtam szervizbe.Úgy szétcseszték a műszerfalat hogy csak na.Mikor szóvá tettem azt mondja mi a bajom ez teherautó :) Én is csak a haveromhoz hordom a kocsit.Ott vagyok amikor csinálja ha ráérek.Ha nem akkor megmutogatja mit csinált és miért. A rossz alkatrészeket megmutatja kidobja.Ha akarom én viszem a cuccot hozzá,ha mondom neki megveszi.A Vectrámat is én lakatoltam ki miután a lakatos elhajtott :)

Link to comment
Megosztás:

39 perce, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Ismét kérdésekkel fordulok hozzátok.

 

A legutóbbi két olajcserekor (10000 km-ént) észrevettem hogy elkezdte enni a kocsi az olajat.

12000 km-nél volt teljes vezérléscsere, addig nem tapasztaltam ilyet.

Most 10000 km-ént megeszik 1- 1.5 liter olajat.

Körbenéztem az egész ,motort, szivárgás sehol (egyedül az olajbetöltő nyílást záró sapka mellett olajosodott a motor külseje de azt orvosoltam, vettem egy új sapkát), a kipufogógázon nem vettem észre hogy olajat égetne ( nem volt fehér vagy kék).

Akkor hova tűnik az a sok olaj????

 

Valaki valami ötlet??

 

Előre is köszi!

 

Üdv!

Ezer km-re 1-1,5 dl olaj, relatíve nem sok.

Előző, 300.000kmt futott 1.4-es xep-m is ennyit csipegetett. A mostani, közel a 200.000-hez, nem fogyaszt jelentősen (7-8000 km-re nem észrevehető Eneos-al, Castrolból ennyi futásra 2dl  -t)

Biztos a 120.000 km (gondolom elírás a 12.000-es futás)?

Ha nem látsz külső folyásnyomot, ill. ha nincs más rendellenesség sem, és csak ennyit eszik az olajból, akkor törődj bele, fogadd el, használd örömmel! :)

Csak érdeklődésképpen: milyen olajat használsz?

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Geopake írta:

Van csak ki kell szűrni :) Évek óta olvasok egy egészségügyi fórumot is a betegségemből kifolyólag.Ott most hypot isznak :)

 

Az igen, és bevált valakinek? :-) Tudod lassan egy évtizedes fórumozás után amikor az emberkék jelentős része  autószerelőtől érkezik ide a problémával, kezdem azt hinni hogy a tudást nem az iskolában lehet megszerezni, vagy ha mégis akkor nem értem miért nem használják. 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Az igen, és bevált valakinek? :-) Tudod lassan egy évtizedes fórumozás után amikor az emberkék jelentős része  autószerelőtől érkezik ide a problémával, kezdem azt hinni hogy a tudást nem az iskolában lehet megszerezni, vagy ha mégis akkor nem értem miért nem használják. 

Persze az orvosoknak :) Aki ide érkezik az autószerelő után az nem jól választott szerelőt.Olyan ez mint a házasság.Valaki 3-szor elvált és a neten keresi a következőt -Nekem azt mondta  a tanárom,hogy azért vagyunk a suliba hogy ne az utcán csövezzünk.Kőhalmi meg azt,hogy nem azért kell valamit megtanulni mert hasznos,hanem azért mert kérdezik :) 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cs. Zoltán írta:

Ezer km-re 1-1,5 dl olaj, relatíve nem sok.

Előző, 300.000kmt futott 1.4-es xep-m is ennyit csipegetett. A mostani, közel a 200.000-hez, nem fogyaszt jelentősen (7-8000 km-re nem észrevehető Eneos-al, Castrolból ennyi futásra 2dl  -t)

Biztos a 120.000 km (gondolom elírás a 12.000-es futás)?

Ha nem látsz külső folyásnyomot, ill. ha nincs más rendellenesség sem, és csak ennyit eszik az olajból, akkor törődj bele, fogadd el, használd örömmel! :)

Csak érdeklődésképpen: milyen olajat használsz?

Szia!

 

Igen elírás volt. 120000 -nél volt a vez. csere.

Azóta utánaolvasgattam és úgy tűnik nem is olyan sok az a 1-1.5 liter tízezer km-re.

Csak gyanús volt, a vez. csere előtt olajcserekor annyi jött ki mint amennyit beleöntöttem, most meg ha nem ellenőrzöm rendszeresen a fogyást járt volna a motor olaj nélkül amíg tud. :-)

Egyébként Castrol Magnatek 10W 40 olajat használok.

A gépkönyv és az előző tulaj szerint is(aki autószerelő volt) ez volt benne gyárilag is.

 

Akkor nem ilyedek meg annyira de azért rajta tartom a szemem.

 

Üdv!

 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Geopake írta:

Persze az orvosoknak :) Aki ide érkezik az autószerelő után az nem jól választott szerelőt.Olyan ez mint a házasság.Valaki 3-szor elvált és a neten keresi a következőt -Nekem azt mondta  a tanárom,hogy azért vagyunk a suliba hogy ne az utcán csövezzünk.Kőhalmi meg azt,hogy nem azért kell valamit megtanulni mert hasznos,hanem azért mert kérdezik :) 

Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen.  Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...

 

 

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

10 órája, vaszabi79 írta:

Szia!

 

Igen elírás volt. 120000 -nél volt a vez. csere.

Azóta utánaolvasgattam és úgy tűnik nem is olyan sok az a 1-1.5 liter tízezer km-re.

Csak gyanús volt, a vez. csere előtt olajcserekor annyi jött ki mint amennyit beleöntöttem, most meg ha nem ellenőrzöm rendszeresen a fogyást járt volna a motor olaj nélkül amíg tud. :-)

Egyébként Castrol Magnatek 10W 40 olajat használok.

A gépkönyv és az előző tulaj szerint is(aki autószerelő volt) ez volt benne gyárilag is.

 

Akkor nem ilyedek meg annyira de azért rajta tartom a szemem.

 

Üdv!

 

Milyen motorral szerelt az autód hogy gyárilag 10w40 volt benne? Csak mert lehet, hogy pont a 10w40-nek (is) köszönhető hogy  a futott km-ek számával együtt emelkedik az olaj fogyasztás, mert ugye hidegindításkor a 10w nem éppen a legjobb védelmet adja a motornak. Az én autómba az előző tulaj azt tetetett (új korától amíg hozzám nem került), pontosabban a szakszerviz azt tett bele, így a tulaj abban a hittben élt, hogy ő maximálisan eleget tesz ez ügyben. Csakhogy volt hogy közel 2 és fél évet volt ua töltet a kocsiban, mert a szakszerviz a longlife ciklust saját kénye-kedve eszerint alkalmazta, tehát nem a megfelelő kenőanyaggal de legalább rossz intervallumig használták (és ki tudja mennyi ideig mehetett mondjuk akár alacsony olajszinttel a motor). Gyűrűzés és szelepszár szimering csere kellett 125000km-nél mert már 0,8-1l/1000km ment bele 10w40-ből. Aztán azóta 5w40 vagy 5w30 van benne, utóbbiból már most is közel 3dl/1000km fogyogat a ciklus második részében (csak két dugattyún gyűrűztek mert ott le volt ragadva). Lehet h 10w40-el ez még jobb lenne, lehet hogy nem lenne 1dl/1000km sem és talán a motor is halkabb lenne tőle, de nem tudom rávenni magam hogy azt tegyek bele pedig már 15 éves autó, tehát az a szemlélet már állna rá, hogy idős/sokat futott motorba 10w40 kell. 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Milyen motorral szerelt az autód hogy gyárilag 10w40 volt benne? Csak mert lehet, hogy pont a 10w40-nek (is) köszönhető hogy  a futott km-ek számával együtt emelkedik az olaj fogyasztás, mert ugye hidegindításkor a 10w nem éppen a legjobb védelmet adja a motornak. Az én autómba az előző tulaj azt tetetett (új korától amíg hozzám nem került), pontosabban a szakszerviz azt tett bele, így a tulaj abban a hittben élt, hogy ő maximálisan eleget tesz ez ügyben. Csakhogy volt hogy közel 2 és fél évet volt ua töltet a kocsiban, mert a szakszerviz a longlife ciklust saját kénye-kedve eszerint alkalmazta, tehát nem a megfelelő kenőanyaggal de legalább rossz intervallumig használták (és ki tudja mennyi ideig mehetett mondjuk akár alacsony olajszinttel a motor). Gyűrűzés és szelepszár szimering csere kellett 125000km-nél mert már 0,8-1l/1000km ment bele 10w40-ből. Aztán azóta 5w40 vagy 5w30 van benne, utóbbiból már most is közel 3dl/1000km fogyogat a ciklus második részében (csak két dugattyún gyűrűztek mert ott le volt ragadva). Lehet h 10w40-el ez még jobb lenne, lehet hogy nem lenne 1dl/1000km sem és talán a motor is halkabb lenne tőle, de nem tudom rávenni magam hogy azt tegyek bele pedig már 15 éves autó, tehát az a szemlélet már állna rá, hogy idős/sokat futott motorba 10w40 kell. 

De miért kellene az bele? A 100°C on mért vízkozitása mindkét motorolajnak ugyanaz, tehát nem sűrűbb egyik sem az üzemi hőmérsékleten. Az 5W40 -35 fokon is eljut a kenési helyekre, a 10W40 meg -25 fokig tudja ezt. Az indításoknál lényeges az, hogy mennyi ideig áll fenn a rossz kenési viszony, egy jobban szivattyúzható olaj a motor élettartamára kedvezőbben hat, hidegen hamarabb eljut a kenési pontokhoz az olaj. Valószínűleg az olajfogyás a bemelegedési időben más, esetleg az olaj nagyobb párolgásával függhet össze, ezért fogyhat jobban, de még ez sem biztos. Viszont a motort az indítás gyilkolja az elégtelen kenés miatt, és ez nagyobb probléma, mint az olajfogyás.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Hát van ilyen meg olyan tudás..diferenciál egyenletet nem sűrűn használtam a suli óta, mást igen.  Hát biztos van jó szerelő is, majd ha egyszer találok egyet, akinél nem áll a kocsi hetekig mert nincs ideje, vagy nem hozom el 3X még mindíg ugyanazzal a hibával, vagy nem úgy áll neki lakatolni hogy a "következő műszakin még átmegy" , vagy nem veszek ki 20 autóból belerohadt pollenszűrőt pedig a szerelő szerint ebbe nincs, és csak azért párásodik mert az astra betegség, akkor majd én sem szerelek otthon. Nade OFF vége...

 

 

Nem tudok hozzászólás nélkül elmenni a dolog mellett.

Ma a legnagyobb gond sajnos a pénzszerzés. Mindenki minnél rövidebb idő alatt akar sokat szerezni. Saját tapasztalat, itt a cég udvarán van egy autószerelő, hegyekbe állnak a kocsik, és mindig van. Gondolom a minnél tovább áll itt annál drágább lesz műsor a lényeg!  Már korábban lehet írtam róla, hogy kolléganő kocsiján kicserélték az alapjárati motort bontottra, előtte vagy 1,5 hétig állt náluk a kocsi, hozzá se szagoltak. Aztán 2 napig volt jó 25 ezer ft-ért. Kicsit megtúrtuk a netet, és megoldottuk a problémát 0 Ft-ból.

Szóval én olyan típus szerelőt szeretnék már akihez oda megyek, és a szériahibákat, tüneteket, megoldási javaslatokat "polcról" megoldja. Csak bemegyek, mondom a tüntetet, ja ez ez..... megmutat, elmagyaráz, beszerel, kifizet jó utat! de ilyen csak az álmomban létezik. Ezt iskolában megtanulni nem hiszem, hogy lehet. ( itt jegyzem meg csendben, hogy a márkaszervízben várnám ezt, csak a világ pénze nem lenne elég, hogy ott valamit megcsináltassak)

Addig marad a fórum, a sok fej, a sok megtapasztalt dolog, néhány kisérletező képességű emberke. Rengeteg kérnek tanácsot, írnak problémát nem csak itt Facebook csoportokban is. Néha tényleg alapvető dolgokat sem tudnak, az olyan tényleg ne álljon neki szerelni, aki nem tudja a kocsit megemelni, vagy nincs egy villáskulcskészlete.

Persze van a másik véglet, aki arra esküszik, hogy majd a javított adagolóvezérlő is beszarik, inkább vesz bontottat mindig. Ez is lehet felfogás. Számtalan példával.

Én mindig azt mondtam és vallottam, amit már korábban olvastam ha te magad csinálod, akkor tudod, hogy ki van cserélve, meg van húzva, le van ellenőrizve. Lassan már ott tartunk, hogy mire elvinném a kocsit olajcserére, addigra 2x megcsinálom otthon...... :) Majdnem mint a magyar egészségügy..... de nem politizálok.... Mindezek tetejére jön rá, hogy az alkatrészt is olcsón be lehet szerezni, ha van az embernek egy jó ismerőse, vagy csak tagja egy jó KLUB-nak! :)

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

 

Egy nagyon fontos és sürgős kérdésem lenne ...van egy 1.6-os g astrám amit mai nap leállitotam  de  nem indul...nem teker se az öninditó semmit nem csinál-eddig 1-szer csinált ilyet de akkor ki kellet cserélni a gyujtáskapcsolót és azóta nem csinálta eddig.. Légyszi segítsetek hogy mi lehet a hiba .

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

Milyen motorral szerelt az autód hogy gyárilag 10w40 volt benne? Csak mert lehet, hogy pont a 10w40-nek (is) köszönhető hogy  a futott km-ek számával együtt emelkedik az olaj fogyasztás, mert ugye hidegindításkor a 10w nem éppen a legjobb védelmet adja a motornak. Az én autómba az előző tulaj azt tetetett (új korától amíg hozzám nem került), pontosabban a szakszerviz azt tett bele, így a tulaj abban a hittben élt, hogy ő maximálisan eleget tesz ez ügyben. Csakhogy volt hogy közel 2 és fél évet volt ua töltet a kocsiban, mert a szakszerviz a longlife ciklust saját kénye-kedve eszerint alkalmazta, tehát nem a megfelelő kenőanyaggal de legalább rossz intervallumig használták (és ki tudja mennyi ideig mehetett mondjuk akár alacsony olajszinttel a motor). Gyűrűzés és szelepszár szimering csere kellett 125000km-nél mert már 0,8-1l/1000km ment bele 10w40-ből. Aztán azóta 5w40 vagy 5w30 van benne, utóbbiból már most is közel 3dl/1000km fogyogat a ciklus második részében (csak két dugattyún gyűrűztek mert ott le volt ragadva). Lehet h 10w40-el ez még jobb lenne, lehet hogy nem lenne 1dl/1000km sem és talán a motor is halkabb lenne tőle, de nem tudom rávenni magam hogy azt tegyek bele pedig már 15 éves autó, tehát az a szemlélet már állna rá, hogy idős/sokat futott motorba 10w40 kell. 

Az autó Z14 XEP láncos.

12000-nél volt a vezérlés csere és akkor 5W30 ment bele és akkor vettem először észre, hogy jobban fogy az olaj , mint előtte.

Örök vita lenne abból ha most olajhasználatról beszélnénk.

Ha a 10W40 volt benne gyárilag(bár ennek ki tudna utánanézni) és az elvileg ugyan úgy eljut a kenési pontokra mint az 5W30 -25 fokig akkor nincs gond.

Magyarországon ritkán fordul elő ennél hidegebb.

Szerencsére a használatból kifolyólag is kerülöm a sok hidegindítást, a minimum táv 25 km ebből 5 km alacsony fordulaton városban aztán a maradék pálya meleg motorral 100-as tempón.

Van aki azt mondja 10W40 van aki az 5W30 mellett voksol.

Azért köszi a válaszokat.

A lényeg folyamatosan odafigyelni a motorra aztán baj nem lehet.

 

:-)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Handbrake írta:

Nem tudok hozzászólás nélkül elmenni a dolog mellett.

Ma a legnagyobb gond sajnos a pénzszerzés. Mindenki minnél rövidebb idő alatt akar sokat szerezni. Saját tapasztalat, itt a cég udvarán van egy autószerelő, hegyekbe állnak a kocsik, és mindig van. Gondolom a minnél tovább áll itt annál drágább lesz műsor a lényeg!  Már korábban lehet írtam róla, hogy kolléganő kocsiján kicserélték az alapjárati motort bontottra, előtte vagy 1,5 hétig állt náluk a kocsi, hozzá se szagoltak. Aztán 2 napig volt jó 25 ezer ft-ért. Kicsit megtúrtuk a netet, és megoldottuk a problémát 0 Ft-ból.

Szóval én olyan típus szerelőt szeretnék már akihez oda megyek, és a szériahibákat, tüneteket, megoldási javaslatokat "polcról" megoldja. Csak bemegyek, mondom a tüntetet, ja ez ez..... megmutat, elmagyaráz, beszerel, kifizet jó utat! de ilyen csak az álmomban létezik. Ezt iskolában megtanulni nem hiszem, hogy lehet. ( itt jegyzem meg csendben, hogy a márkaszervízben várnám ezt, csak a világ pénze nem lenne elég, hogy ott valamit megcsináltassak)

Addig marad a fórum, a sok fej, a sok megtapasztalt dolog, néhány kisérletező képességű emberke. Rengeteg kérnek tanácsot, írnak problémát nem csak itt Facebook csoportokban is. Néha tényleg alapvető dolgokat sem tudnak, az olyan tényleg ne álljon neki szerelni, aki nem tudja a kocsit megemelni, vagy nincs egy villáskulcskészlete.

Persze van a másik véglet, aki arra esküszik, hogy majd a javított adagolóvezérlő is beszarik, inkább vesz bontottat mindig. Ez is lehet felfogás. Számtalan példával.

Én mindig azt mondtam és vallottam, amit már korábban olvastam ha te magad csinálod, akkor tudod, hogy ki van cserélve, meg van húzva, le van ellenőrizve. Lassan már ott tartunk, hogy mire elvinném a kocsit olajcserére, addigra 2x megcsinálom otthon...... :) Majdnem mint a magyar egészségügy..... de nem politizálok.... Mindezek tetejére jön rá, hogy az alkatrészt is olcsón be lehet szerezni, ha van az embernek egy jó ismerőse, vagy csak tagja egy jó KLUB-nak! :)

Nem, ilyen van a valóságban is csak nagyon ritka. Sokat olvasom a fórumot, látom én is ki mennyire küzd a szerelőkkel. Én ilyenkor összeteszem a két kezem, s ezért járok vissza 70 km-re a szerelőmhöz. Becsületes, rutinos, megbeszélem vele mi a probléma 1-2 héten de sokszor 1-2 napon belül fogad. Ha pár óra alatt javítható a verda akkor megvárom ha nem akkor másnap mehetek érte. Mindemellett nem akarja minden alkalommal üresre pakolni a pénztárcámat sem, egyszóval örülök hogy ilyen szerelőm van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, wasquez írta:

De miért kellene az bele? A 100°C on mért vízkozitása mindkét motorolajnak ugyanaz, tehát nem sűrűbb egyik sem az üzemi hőmérsékleten. Az 5W40 -35 fokon is eljut a kenési helyekre, a 10W40 meg -25 fokig tudja ezt. Az indításoknál lényeges az, hogy mennyi ideig áll fenn a rossz kenési viszony, egy jobban szivattyúzható olaj a motor élettartamára kedvezőbben hat, hidegen hamarabb eljut a kenési pontokhoz az olaj. Valószínűleg az olajfogyás a bemelegedési időben más, esetleg az olaj nagyobb párolgásával függhet össze, ezért fogyhat jobban, de még ez sem biztos. Viszont a motort az indítás gyilkolja az elégtelen kenés miatt, és ez nagyobb probléma, mint az olajfogyás.

Üzemi hőmérsékleten szinte mindegy valóbak, csakhogy a kritikus pont mindig a hidegindítás és a hidegüzem (amíg el nem éri az ideális üzemi hőmérsékletet, és az nem akkor van amikor a hőfokmérő eléri a 80-90 fokot). A motor kopása lényegében a hidegüzemben következik be. Emiatt nem mindegy hogy 10w, 5w vagy 0w, a kémiai összetevőkről nem is beszélve (mondjuk a differencia egy szintetikus vagy egy félszintetikus kenőanyag közt, ugyebár a lerakodások, savasodás és sorolhatnám). Pont ez a lényeg, a 10w-nek több időre van szüksége ahhoz hogy a kenési pontokat elérje ugyebár, ezért jobb bele.

2 órája, vaszabi79 írta:

Az autó Z14 XEP láncos.

12000-nél volt a vezérlés csere és akkor 5W30 ment bele és akkor vettem először észre, hogy jobban fogy az olaj , mint előtte.

Örök vita lenne abból ha most olajhasználatról beszélnénk.

Ha a 10W40 volt benne gyárilag(bár ennek ki tudna utánanézni) és az elvileg ugyan úgy eljut a kenési pontokra mint az 5W30 -25 fokig akkor nincs gond.

Magyarországon ritkán fordul elő ennél hidegebb.

Szerencsére a használatból kifolyólag is kerülöm a sok hidegindítást, a minimum táv 25 km ebből 5 km alacsony fordulaton városban aztán a maradék pálya meleg motorral 100-as tempón.

Van aki azt mondja 10W40 van aki az 5W30 mellett voksol.

Azért köszi a válaszokat.

A lényeg folyamatosan odafigyelni a motorra aztán baj nem lehet.

 

:-)

Nos, tudomásom szerint a Z motorkódtól (2001-es modellévtől) 5w30 longlife volt a motorok első töltete. Azért a láncos motornál nem éppen normális a 120000km utáni lánccsere, ez pont a 10w miatt is lehet, ugyanis a feszítést az olajnyomás oldja meg, nem mindegy hogy milyen hidegoldali viszkozitással próbálja megoldani (Z12XE C Corsa 210000kn-nél gyári vezérléssel futott gond nélkül, végig valamilyen de 5w30 volt benne de sajnos GTK-ra törték). Ne hidd, hogy -25 fokig a 10w és az 5w azonosan működik, a 10w lassabban olajozza át a motort. Már -5 vagy -10 fokon is jelentős differencia van köztük, annyi nálunk is van télen ha kint alszik az autó. Ha pont úgy viselkedne, akkor miért fogyna 5w-ből több? 

 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Janó32 írta:

Üzemi hőmérsékleten szinte mindegy valóbak, csakhogy a kritikus pont mindig a hidegindítás és a hidegüzem (amíg el nem éri az ideális üzemi hőmérsékletet, és az nem akkor van amikor a hőfokmérő eléri a 80-90 fokot). A motor kopása lényegében a hidegüzemben következik be. Emiatt nem mindegy hogy 10w, 5w vagy 0w, a kémiai összetevőkről nem is beszélve (mondjuk a differencia egy szintetikus vagy egy félszintetikus kenőanyag közt, ugyebár a lerakodások, savasodás és sorolhatnám). Pont ez a lényeg, a 10w-nek több időre van szüksége ahhoz hogy a kenési pontokat elérje ugyebár, ezért jobb bele.

Nos, tudomásom szerint a Z motorkódtól (2001-es modellévtől) 5w30 longlife volt a motorok első töltete. Azért a láncos motornál nem éppen normális a 120000km utáni lánccsere, ez pont a 10w miatt is lehet, ugyanis a feszítést az olajnyomás oldja meg, nem mindegy hogy milyen hidegoldali viszkozitással próbálja megoldani (Z12XE C Corsa 210000kn-nél gyári vezérléssel futott gond nélkül, végig valamilyen de 5w30 volt benne de sajnos GTK-ra törték). Ne hidd, hogy -25 fokig a 10w és az 5w azonosan működik, a 10w lassabban olajozza át a motort. Már -5 vagy -10 fokon is jelentős differencia van köztük, annyi nálunk is van télen ha kint alszik az autó. Ha pont úgy viselkedne, akkor miért fogyna 5w-ből több? 

 

Nem teljesen értem, hogy te most mit szerettél volna az érveléseddel!?

Miért lenne jobb bele a 10w40, mint az 5w40? Azért, mert lassabban ér el a kenési pontokra a 10w40, és addig rossz kenési viszonyok vannak?

 

Ha pont úgy viselkedne, akkor miért fogyna 5w-ből több?  ezt sem értem, hogy mit akartál írni?

Link to comment
Megosztás:

A lamda szondámban van négy vezeték, melyiken, és milyen értéket kellene mérnem feszültségben?

Csak két vezeték közt tudok 0,9v-ot kimérni, a többin 0,2 körül van maximum az érték.

Ugrál az alapjárat, elég erőteljesen füstöl, a gyertyáim kormosak szoktak lenni, a lamdaszonda viszont szép barna.

Visszaraktam a blindelést, a füstölés megszűnt, az alapjárat visszaállt 1000 környékére, viszont még dübög időnként a kipufogó, kihagy egy-egy ütemet.

Rövid távokon 9-10 litert eszok, hosszú távon viszont 6-7 között van a fogyasztás.

Így is a lamdaszonda a gyanús?

Szerencsére már a hengerfejtömítés is átengedi a vizet, az olajba.

Azt nem értem, hogy a vízben nem kellene megjelennie az olajnak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1614-es hibakód, rossz transzponder kulcs! Hogy lehet orvosolni vagy mit kéne csinálni? Gyújtásnál nem tünt el a "villáskulcsos" autó és kivillogtattam, ezt dobta! Menetközben nincs hiba lámpa, és minden jól működik! Le is kopogom ... Köszi a hasznosat! 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kobraCode írta:

Nem, ilyen van a valóságban is csak nagyon ritka. Sokat olvasom a fórumot, látom én is ki mennyire küzd a szerelőkkel. Én ilyenkor összeteszem a két kezem, s ezért járok vissza 70 km-re a szerelőmhöz. Becsületes, rutinos, megbeszélem vele mi a probléma 1-2 héten de sokszor 1-2 napon belül fogad. Ha pár óra alatt javítható a verda akkor megvárom ha nem akkor másnap mehetek érte. Mindemellett nem akarja minden alkalommal üresre pakolni a pénztárcámat sem, egyszóval örülök hogy ilyen szerelőm van.

Nekem is ilyen van csak 500 méterre :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.