Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

28 perce, huggybear írta:

Köszönöm a megerősítést, én is úgy gondoltam, hogy ne a bütykön feküdjön fel a betét. A nyereg kiverődést illetően értem amit mondasz, viszont nem gondolom, hogy nálam ez a baj, mert a négyből három azonos mértékben, kb. félig kopott és a negyedik van teljesen elkopva. Ha szorulna egy betét akkor pont fordított felállást mutatna a dolog. Persze cáfoljatok meg ha nem. Még valami, légtelenítés akkor J.E., B.E., J.H., B.H.? Elég a két hátsót légtelenítenem, ha csak azt piszkáltam? G.

Megcáfollak! Igaza van HaPetya-nak! Úszónyerges típusú a fék. Stb, stb. Nem akarom újra leírni, Ő már pontosan kifejtette.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, gezoli írta:

Megcáfollak! Igaza van HaPetya-nak! Úszónyerges típusú a fék. Stb, stb. Nem akarom újra leírni, Ő már pontosan kifejtette.

Elfogadom, bár így nem értem egészen. A képen azt kell látnom, hogy nem egyenesek a körrel jelölt oldalak, hanem kis ív van bennük, ott kopott ki? Megoldás csak csere vagy más egyéb is lehet? A légtelenítésre dobjatok valamit kérlek, mert 12-13 körül meg akarnám csinálni. Köszi szépen. G.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, bocs írta:

Sziasztok! 

Ismerősömnek 2007-es 1.4 twinport astrája van.

Néha világít az ABS lámpája menet közben,kb 1 éve lett cserélve bal oldali kerékcsapágy (akkor is világított neki). Utánna jó volt egy darabig,aztán megint csinálja neki ezt a műsort,de nem mindig.

Ha leállítja a mocit,majd újra elindítja,már nem világít.  Aztán gondol egyet,és menet közben megint kivillan,és világít folyamatosan.

Mit nézzen meg,mivel lehet a probléma?

Segìtségeteket előre is köszönöm!

Szerintem a kábeleket, csatlakozókat kellene ellenőrizni, az (is) tud ilyen hibát generálni.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, alibi írta:

Igazad van,, csak simán Z14XE !! Akkor még mindig nem sikerül kideríteni a kelepelő okát. 

De legalább tudod milyen motorod van, ma is tanultál vmit :-)

A távolból, egy hevenyészet leírás alapján senki sem fogja megmondani neked a frankót...

Ezer dolog lehet. Akár főtengely, akár szelepek stb. Az mondjuk érdekes, hogy bizonyos fordulaton elhallgat.

Vidd el valakinek aki ért hozzá, és élőben meg tudja hallgatni. Egy autószerelő műhelybe...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, alibi írta:

Sziasztok. 
Elkezdett a kocsim kelepelni, de rendesen!!! Hallgatóztam nála, olajbeöntőnél, de inkább valahonnan, hátulról a szívó sor felől érkezik a hang, azt néztem rajta, hogy a szívósor nekem nem műanyag házas, ha nem alumínium, úgy nézem. Aztán addig füleltünk még a cimbivel, hogy arra is rá jöttünk, hogy fordulat függő, mert ahogy adom a gázt, úgy szaporázza a kelepelést, igaz van egy fordulat, amin csendbe marad, kb 2200-nál. Nem bírunk rájönni, mi a manó lehet az ami átalakította az 1.4 16 benzint, dízellé!? 2003 évjárat  Z14XEP 
Hidrotőke lenne? Vagy főtengely csapágy? Vagy van az enyémen is a szívósoron az a kar ami zörögne? 
Ha tudtok köszönöm előre is a segítséget!

Ha az olajbeöntőnél hallod, akkor gyanús, hogy a szelepek lesznek. Ha igen, az sok jót nem ígér.

A szívósoron nem nagyon van ami kerepelhet, hacsak nem az EGR.

Szerk:

Nem vmi ilyesmi?

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCS1pHc0JCTWc4cWc/view?usp=drivesdk

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 18. at 7:47, kobraCode írta:

Jól emlékeztem, csak nem tudtam hogy kinél volt ez :-)

Köszi! Milyen színű ledet tettél bele?

Valójában az tökre mindegy, mivel a távkapcsoló dobozán a kicsiny ablakocska a LED-nek - már gyárilag eleve piros. (legalábbis nálam)  De én pirosat is tettem bele, mert amikor kellett, az egyik kollegámtól csak olyat kaptam ... míg a 220 ohmos áramkorlátozó ellenállást - valahonnan simán lehegesztettem. Pl. egy rossz panelról ...

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 18. at 20:42, wasquez írta:

Töltsél le egy picture resizer powetoy programocskát, beépül a jobb gombos menübe, és pillanatok alatt átméretezheted vele a képeket.

Nem tudom, hogy csinálja, de nagyon jó marad a kép, de a töredékére csökken a mérete.

Köszi, de én általában az XnView programot szoktam használni. Az legalább tud magyarul is, s azt én már valamivel jobban ismerem.

Valójában nem is az átméretezéssel volt gondom, hanem magával a túl közeli fotóval.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Engem is utolért az EGR (AGR) szelep probléma. Egyelőre nem vettem bele újat, mert nincs  cca.70k, amit elkölthetnék most erre így iskolakezdés előtt, így lezárattam. Most jobban megy a verda és kevesebbet is fogyaszt, így eldöntöttem, hogy marad lezárva, de egy problémám van, a motorkontroll lámpa világít. Sajnos a szerelőm nem tudja leprogramozni. Tud valaki megoldást javasolni? Persze nem olyanra gondolok, hogy vegyem ki az izzót vagy ilyesmi... :-) X14XE a motorkód és Békéscsabán lakom.

Erről van valakinek tapasztalata/véleménye?
http://bolthely.hu/obddiag/id/25676_Opel_EGR_emulator_II__X14XE_X14XEL_X16XE_X16SZR_X16XEL_C14SEL_STB__motorkodhoz

 

 

Módosítva : celebrin
Link to comment
Megosztás:

20 órája, alibi írta:

De nagyon hasonlít a ehhez!!!! 

 

19 órája, Krajcso írta:

Ha szerencséd van, "csak" hidrotőke. De annak a hangnak olajcsere után változnia kell, és hőmérséklet függő is.

Én inkább szelepekre vagy főtengely csapágyra tippelnék. A videón anyósom volt autója hallható. Így adta el, így nem derült ki pontosan a hiba oka. Már akkor hengerfejes volt, habozott az olaj, mint a vesztés, nem kizárt hogy ez megviselte a csapágyakat, mivel így járt vele egy ideig. Volt "szerelő" aki szerint ez a hang normális volt :)

4 órája, celebrin írta:

Sziasztok,

Engem is utolért az EGR (AGR) szelep probléma. Egyelőre nem vettem bele újat, mert nincs  cca.70k, amit elkölthetnék most erre így iskolakezdés előtt, így lezárattam. Most jobban megy a verda és kevesebbet is fogyaszt, így eldöntöttem, hogy marad lezárva, de egy problémám van, a motorkontroll lámpa világít. Sajnos a szerelőm nem tudja leprogramozni. Tud valaki megoldást javasolni? Persze nem olyanra gondolok, hogy vegyem ki az izzót vagy ilyesmi... :-) X14XE a motorkód és Békéscsabán lakom.

Erről van valakinek tapasztalata/véleménye?
http://bolthely.hu/obddiag/id/25676_Opel_EGR_emulator_II__X14XE_X14XEL_X16XE_X16SZR_X16XEL_C14SEL_STB__motorkodhoz

 

 

Ennél a motornál nincs mit tenni, lámpázni fog. Viszont hibakóddal, meg nem célszerű autózni. Egy jó EGR, jó olaj, és jó benzin megoldás lehet.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, celebrin írta:

Sziasztok,

Engem is utolért az EGR (AGR) szelep probléma. Egyelőre nem vettem bele újat, mert nincs  cca.70k, amit elkölthetnék most erre így iskolakezdés előtt, így lezárattam. Most jobban megy a verda és kevesebbet is fogyaszt, így eldöntöttem, hogy marad lezárva, de egy problémám van, a motorkontroll lámpa világít. Sajnos a szerelőm nem tudja leprogramozni. Tud valaki megoldást javasolni? Persze nem olyanra gondolok, hogy vegyem ki az izzót vagy ilyesmi... :-) X14XE a motorkód és Békéscsabán lakom.

Erről van valakinek tapasztalata/véleménye?
http://bolthely.hu/obddiag/id/25676_Opel_EGR_emulator_II__X14XE_X14XEL_X16XE_X16SZR_X16XEL_C14SEL_STB__motorkodhoz

 

 

Bár más motorunk van de én találtam 35-ért Delphi EGR-t. Nem olcsó de sztem túlzás az a 70ezer....

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

37 perce, celebrin írta:

Igazad van! Eddig az Unixnál néztem csak, de a Cromaxnál találtam 31-ért Delphi-t! Nem gondoltam, hogy ekkora árkülönbségek lehetnek.

A tapasztalatom az, hogy az Unix és Bárdi árai általában magasabbak. Bárdi van itt nálunk is, járok hozzájuk mert kényelmes. Napi 3-szor jár a futár
a központból, gond nélkül cserélik az alkatrészeket vagy térítik vissza az árát, ez gondolom jó megoldás a profi szervizeknek, de mindig érdemes
máshol is körülnézni.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Maverick087 írta:

A tapasztalatom az, hogy az Unix és Bárdi árai általában magasabbak. Bárdi van itt nálunk is, járok hozzájuk mert kényelmes. Napi 3-szor jár a futár
a központból, gond nélkül cserélik az alkatrészeket vagy térítik vissza az árát, ez gondolom jó megoldás a profi szervizeknek, de mindig érdemes
máshol is körülnézni.

Jaja. Ezeknél a szerelők 40-50%-os kedvezményével együtt annyi az ára egy adott alkatrésznek, mint máshol alapból. Persze a szerelők többsége benyeli ezt a kedvezményt. Én csak mosolyogni tudok ezen az üzletpolitikán, de tény, hogy ők jól megélnek belőle.

Link to comment
Megosztás:

Na most az van, hogy tovább parázok a hűtés mizérián: elugrottunk megnézni  a helyi tűzijátékot, 21h-kor 22 fokos garázsból ki (kint 17 fok), nyugodt csorgás városon át (egy-két lámpa de elsőre áthaladtam rajtuk, nyugis forgalom, lehetett haladni 55-60-al. 8km-re indulási ponttól egyből parkoló, megállok, már kapcsolt is a hűtés (kint 15 fok). Tudom, túlparázom... Vagy mégsem? 15 fokban ennyi normális haladás után én ezt nem tartom ideálisnak. Termosztát? Rendeljem? Mi a csere folyamata vagy buktatói? Vagy nem termosztát? 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Janó32 írta:

Na most az van, hogy tovább parázok a hűtés mizérián: elugrottunk megnézni  a helyi tűzijátékot, 21h-kor 22 fokos garázsból ki (kint 17 fok), nyugodt csorgás városon át (egy-két lámpa de elsőre áthaladtam rajtuk, nyugis forgalom, lehetett haladni 55-60-al. 8km-re indulási ponttól egyből parkoló, megállok, már kapcsolt is a hűtés (kint 15 fok). Tudom, túlparázom... Vagy mégsem? 15 fokban ennyi normális haladás után én ezt nem tartom ideálisnak. Termosztát? Rendeljem? Mi a csere folyamata vagy buktatói? Vagy nem termosztát? 

Nekem is kb 10-15 fok körül csinálja. Alatta nem nagyon kapcsol a venti.

A termosztátot viszonylag könnyű kitesztelni. De egyébként a ventilátor kapcsolásnak nem sok köze van szerintem a termosztáthoz. A termosztát egy termomechanikus elem, a venti meg elektronikus úton kapja a jelet. Ha a venti rendesen lehűti a folyadékot, aztán kikapcsol, akkor szerintem a folyamat rendben van.

Ellenben, ha a termosztát esetleg nem nyit ki, akkor hiába kapcsol a venti, nincs rendes keringés, és csak a hűtőben álló hideg vizet hűti, ergo a motor hőfok nem csökken. Én így logikázok.

Egyébként ha mindig akkor van bajod, ha megállsz. Ne állj meg :-)

Link to comment
Megosztás:

38 perce, outsider írta:

Nekem is kb 10-15 fok körül csinálja. Alatta nem nagyon kapcsol a venti.

A termosztátot viszonylag könnyű kitesztelni. De egyébként a ventilátor kapcsolásnak nem sok köze van szerintem a termosztáthoz. A termosztát egy termomechanikus elem, a venti meg elektronikus úton kapja a jelet. Ha a venti rendesen lehűti a folyadékot, aztán kikapcsol, akkor szerintem a folyamat rendben van.

Ellenben, ha a termosztát esetleg nem nyit ki, akkor hiába kapcsol a venti, nincs rendes keringés, és csak a hűtőben álló hideg vizet hűti, ergo a motor hőfok nem csökken. Én így logikázok.

Egyébként ha mindig akkor van bajod, ha megállsz. Ne állj meg :-)

A folyamat rendben. Ellenben olyat nem tudhat a termosztát, hogy mondjuk nem nyit ki teljesen? Tehát az áramlás közben torlódik a forró hűtőfolyadék pont a jeladónál ami ott van lényegében rajta, így ott a hőmérséklet mondjuk épp annyival lesz magasabb, hogy kapcsolja a hűtést...  Mert a csövek és a hűtő ua meleg, tehát nyit. Azt vettem észre, hogy lehűléskor a hűtő és az összes cső amikor már épphogy langyos, akkor a felső vastag cső ahol a termosztát van még meleg, elég megfogni. Nem ilyen volt ez a fránya kocsi... 

Link to comment
Megosztás:

Jó kis Astra Classic II zár gondunk akadt. Első körben öreg elhagyta a pótkulcsot. Aztán azóta van 1 darab. Behányta magát a gyújtáskapcsoló, lett belőle bontott. Innen indul a gond keményebb része. Ez is rossz lesz lassan, érezni, hogy kontaktosodik. Külön szívás, hogy ugye most ha lemerül az elem meg van lőve az egész, mert az ajtóba és csomitartóba nem stimmel ez a kulcs, a régi meg ment a másik autóba és úgy adták tovább.

Néztem komplett szettet, 2 kulccsal és elviekben komfortelektronika dobozzal, amit így egyben aztán elküldenék szakihoz felújítani. Egyszerűbb lenne a mostani helyzetet megoldani, igen. Csak a kocsi napi használatban van, nem lehet letenni 1 napra sem, főleg nem elvinni messzire (Isten háta mögött van sajnos).

Kérdés: van-e bármi diffi a mostani bemart, téglalap alakú pöckös kulcs és a vételezni kívánt klasszikus fajta kulcs gyújtásháza, ajtózára és csomizárja között? Sima csere? Ha cserélek dobozt is, akkor elvben nincs programozás és megy ahogy mennie kellene? Garázs van, szerszám van, egyéb jártasság van, de járműelektronika nekem ilyen szinten még ismeretlen.

THX!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Kukacka írta:

Jó kis Astra Classic II zár gondunk akadt. Első körben öreg elhagyta a pótkulcsot. Aztán azóta van 1 darab. Behányta magát a gyújtáskapcsoló, lett belőle bontott. Innen indul a gond keményebb része. Ez is rossz lesz lassan, érezni, hogy kontaktosodik. Külön szívás, hogy ugye most ha lemerül az elem meg van lőve az egész, mert az ajtóba és csomitartóba nem stimmel ez a kulcs, a régi meg ment a másik autóba és úgy adták tovább.

Néztem komplett szettet, 2 kulccsal és elviekben komfortelektronika dobozzal, amit így egyben aztán elküldenék szakihoz felújítani. Egyszerűbb lenne a mostani helyzetet megoldani, igen. Csak a kocsi napi használatban van, nem lehet letenni 1 napra sem, főleg nem elvinni messzire (Isten háta mögött van sajnos).

Kérdés: van-e bármi diffi a mostani bemart, téglalap alakú pöckös kulcs és a vételezni kívánt klasszikus fajta kulcs gyújtásháza, ajtózára és csomizárja között? Sima csere? Ha cserélek dobozt is, akkor elvben nincs programozás és megy ahogy mennie kellene? Garázs van, szerszám van, egyéb jártasság van, de járműelektronika nekem ilyen szinten még ismeretlen.

THX!

De van! Nem ilyen egyszerű a dolog.

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Kukacka írta:

Jó kis Astra Classic II zár gondunk akadt. Első körben öreg elhagyta a pótkulcsot. Aztán azóta van 1 darab. Behányta magát a gyújtáskapcsoló, lett belőle bontott. Innen indul a gond keményebb része. Ez is rossz lesz lassan, érezni, hogy kontaktosodik. Külön szívás, hogy ugye most ha lemerül az elem meg van lőve az egész, mert az ajtóba és csomitartóba nem stimmel ez a kulcs, a régi meg ment a másik autóba és úgy adták tovább.

Néztem komplett szettet, 2 kulccsal és elviekben komfortelektronika dobozzal, amit így egyben aztán elküldenék szakihoz felújítani. Egyszerűbb lenne a mostani helyzetet megoldani, igen. Csak a kocsi napi használatban van, nem lehet letenni 1 napra sem, főleg nem elvinni messzire (Isten háta mögött van sajnos).

Kérdés: van-e bármi diffi a mostani bemart, téglalap alakú pöckös kulcs és a vételezni kívánt klasszikus fajta kulcs gyújtásháza, ajtózára és csomizárja között? Sima csere? Ha cserélek dobozt is, akkor elvben nincs programozás és megy ahogy mennie kellene? Garázs van, szerszám van, egyéb jártasság van, de járműelektronika nekem ilyen szinten még ismeretlen.

THX!

Szia,

Komfort modulra nincs szükséged, mert akármelyik távirányítót rá lehet programozni akármelyik modulra, Op-Commal belépbe van egy távirányító lista amit lehet módosítani, illetve Op-Com nélkül gyújtást adva a távirányítót működtetve is hozzá lehet adni új kulcsot (vagy a régit újra, mikor hosszú táp kimaradás esetén törlődik a lista)

A két fajta gyújtáskapcsoló és a másik két zár elsőre képről azonosnak tűníik, de azért le kellene ellenőrizni élőben.

Az új kulcsok, ha használtan veszed, már fel vannak tanítva egy másik autó immobilizerére, a kulcsban lévő chip egyszer írható, így azt kell majd üreset venni (ebay-en kb 1500Ft/db) és Op-Commal felprogramozni. Egy már felprogramozott kulcsot el lehet távolítani (pl ellopott/elvesztett kulcsot), de feltanítani csak egyszer lehet. Az immobilizerben való matatáshoz szükség van az autó security kódjára, ezt egy kártyán adják új korában az autóhoz (a rádió kódjával együtt), anélkül nem lehet belépni.

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.