Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
22 órája, kobraCode írta:

Rendben, nagyon várom a fotókat! Szétszedésen ne aggódjál, kb 20mp alatt szét lehet ám szedni a kulcsot darabokra!

Na persze! Valójában széjjelszedni sokkal könnyebb, mint lefotózni. Eléggé közelre kell menni hozzá, akkor meg már nem igazán akar beállni az élesre-állítás.

Aztán nagy nehezen csak sikerült - mert hát a képfeltöltő nem fogadta el a képet, mivel túl nagy. (és az csak 2MB képméretiig engedi)  A facebookról viszont állandóan ki vagyok tiltva.

https://www.kepfeltolto.com/kep/led-dioda-a-tavvezerloben

Módosítva : L.Fazakas
https://www.kepfeltolto.com/kep/led-dioda-a-tavvezerloben
Elküldve
9 órája, Geopake írta:

Nekem a Brembo :) Indikátor órával lett megmérve.Még jó hogy nem rakta fel a szerelő.Kicseréltette más fajtára.

Jól emlékeztem, csak nem tudtam hogy kinél volt ez :-)

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Na persze! Valójában széjjelszedni sokkal könnyebb, mint lefotózni. Eléggé közelre kell menni hozzá, akkor meg már nem igazán akar beállni az élesre-állítás.

Aztán nagy nehezen csak sikerült - mert hát a képfeltöltő nem fogadta el a képet, mivel túl nagy. (és az csak 2MB képméretiig engedi)  A facebookról viszont állandóan ki vagyok tiltva.

https://www.kepfeltolto.com/kep/led-dioda-a-tavvezerloben

Köszi! Milyen színű ledet tettél bele?

Elküldve

Na kérem, az önindító hibát megoldotta egy szerelő. Igaz 50-e körül lett a vége. Mivel elszállt a fűtéscső vissza irányú ága (lett rajta egy kis repedés, ami spriccelt) azt is cserélni kellett. De amúgy behúzótekercs, szénkefe és gyújtáskapcsoló elektromos része lett cserélve. Lekopogom, rendben van az autó.

  • Like 2
Elküldve
On 2017. 08. 16. at 20:30, tgabika76 írta:

Én eddig még csak azt a fekete előlapot szedtem le róla, tovább nem bontottam. De van otthon 3 ilyen fűtéskapcsolóm is amit nem sajnálok, az egyiket szétbarmolhatom ha gondolod, de legjobb esetben is csak vasárnap este.

Szia! Megoldódott a problémám, köszi!! Nehogy szétbarmold a kapcsolót! :)

Elküldve
7 órája, zolikaDB írta:

Sziasztok!

Lassan 30e km-nel jarok a gyertyaimmal. 

Tipusuk: Bosch FLR8LDCU+

Ketpolusu, sima, gyarival egyezo cucc.

Ennel jobbat, szebbet stb. tudtok-e ajanlani ill. erdemes-e betenni?

Koszonom!

Nem!

60Ekm-nél van csere.

Elküldve
On 2017. 08. 16. at 5:31, L.Fazakas írta:

Próbáld meg egy sima vízpumpafogóval (állítható csőrös fogó). Az általában jó nagyot átfog, ám viszonylag elég nagy erőt lehet vele - kis szenvedéssel - kifejteni.

Sajnos nem fér be, a hűtő és a motorblokk között kéne kinyitni, a cső párhuzamos a hűtővel, a felső részen van, a bilincs nyitó füle meg lefelé áll.

Elküldve
14 órája, L.Fazakas írta:

Na persze! Valójában széjjelszedni sokkal könnyebb, mint lefotózni. Eléggé közelre kell menni hozzá, akkor meg már nem igazán akar beállni az élesre-állítás.

Aztán nagy nehezen csak sikerült - mert hát a képfeltöltő nem fogadta el a képet, mivel túl nagy. (és az csak 2MB képméretiig engedi)  A facebookról viszont állandóan ki vagyok tiltva.

https://www.kepfeltolto.com/kep/led-dioda-a-tavvezerloben

Töltsél le egy picture resizer powetoy programocskát, beépül a jobb gombos menübe, és pillanatok alatt átméretezheted vele a képeket.

Nem tudom, hogy csinálja, de nagyon jó marad a kép, de a töredékére csökken a mérete.

Elküldve
23 órája, huggybear írta:

Sziasztok! Koszi megprobalom szetszedni. Az agyat letisztitottam drotkefevel alaposan bar nem pasztaztam be de ez ebbol a szempontbol nem szamit talan. Megprobalom a tarcsacseret talan az a leggyorsabb es legegyszerubb. A fekbetet jol van ugy ha a dugattyu kimarasaba megy a betet hatuljan levo butyok? Koszi. G.

Hogyan nézted meg azt, hogy mennyit üt, felcsavaroztad rá a kereket, vagy csak a csavarokkal húzattad a helyére?

Elküldve

Szeretnék vezérműszíjat cserélni, és azt szeretném megkérdezni valakitől, aki képben van, hogy a szíj megfeszítése az úgy történik, hogy miután minden alkatrész a helyén van, a vízpumpát addig kell eltekerni, amíg a rugós feszítőgörgő kis mutatója a két jel közé nem kerül?

Elküldve

Sziasztok! 

Ismerősömnek 2007-es 1.4 twinport astrája van.

Néha világít az ABS lámpája menet közben,kb 1 éve lett cserélve bal oldali kerékcsapágy (akkor is világított neki). Utánna jó volt egy darabig,aztán megint csinálja neki ezt a műsort,de nem mindig.

Ha leállítja a mocit,majd újra elindítja,már nem világít.  Aztán gondol egyet,és menet közben megint kivillan,és világít folyamatosan.

Mit nézzen meg,mivel lehet a probléma?

Segìtségeteket előre is köszönöm!

Elküldve
41 perce, wasquez írta:

Hogyan nézted meg azt, hogy mennyit üt, felcsavaroztad rá a kereket, vagy csak a csavarokkal húzattad a helyére?

Csak felraktam a tárcsát az egy rögzítő csavarral, rá a nyereg a betétekkel és körbeforgattam a tárcsát. Kerék nem volt rajta. G.

Elküldve (edited)
19 perce, huggybear írta:

Csak felraktam a tárcsát az egy rögzítő csavarral, rá a nyereg a betétekkel és körbeforgattam a tárcsát. Kerék nem volt rajta. G.

Az úgy nem jó, az az egy csavar nem fogja normálisan odafeszíteni a féktárcsát, az csak arra van, hogy addig pozícióba tartsa a tárcsát, amíg a kerékcsavarok nincsenek berakva és meghúzva. A féktárcsát a felni és a csavarjai feszítik a helyére. Rakd fel a kereket, és menj egy próbakört, ha nem lökdösi a fékpedált, akkor szerintem nem kell ezen feszengeni. Valójában elég nehezen tudom azt elképzelni, hogy egy új tárcsa jelentős mértékű axiális ütést produkáljon.

 

Módosítva : wasquez
Elküldve
7 órája, wasquez írta:

Az úgy nem jó, az az egy csavar nem fogja normálisan odafeszíteni a féktárcsát, az csak arra van, hogy addig pozícióba tartsa a tárcsát, amíg a kerékcsavarok nincsenek berakva és meghúzva. A féktárcsát a felni és a csavarjai feszítik a helyére. Rakd fel a kereket, és menj egy próbakört, ha nem lökdösi a fékpedált, akkor szerintem nem kell ezen feszengeni. Valójában elég nehezen tudom azt elképzelni, hogy egy új tárcsa jelentős mértékű axiális ütést produkáljon.

 

Nem vagyok autószerelő, de nem értek veled egyet ezzel az elméleteddel, mert valami oka van annak, hogy az egyik fékbetétem teljesen elkopott, a másik meg csak félig. Lehet, hogy pont emiatt, mert nem fut egyenesen valami ott jobb hátul. A bal oldal teljesen egyformán kopott. Nézd a képeket a jobb oldalról:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=51220170816_150858_f.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=87220170816_150901_f.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=75920170816_150906_f.jpg

A másik ami miatt lehet még, hogy a fékbetéten lévő bütyök kitámasztotta a betétet és nem feküdt fel a dugattyúra, mivel nem a dugattyú kimunkálásába volt benne. Bár ezt még nem erősítette meg senki, hogy úgy kellene legyen. G.

Elküldve (edited)
2 órája, huggybear írta:

Nem vagyok autószerelő, de nem értek veled egyet ezzel az elméleteddel, mert valami oka van annak, hogy az egyik fékbetétem teljesen elkopott, a másik meg csak félig. Lehet, hogy pont emiatt, mert nem fut egyenesen valami ott jobb hátul. A bal oldal teljesen egyformán kopott. Nézd a képeket a jobb oldalról:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=51220170816_150858_f.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=87220170816_150901_f.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=75920170816_150906_f.jpg

A másik ami miatt lehet még, hogy a fékbetéten lévő bütyök kitámasztotta a betétet és nem feküdt fel a dugattyúra, mivel nem a dugattyú kimunkálásába volt benne. Bár ezt még nem erősítette meg senki, hogy úgy kellene legyen. G.

Úszónyereg típusú féknyeregnél fékbetét félrekopást okozhat többek között a fékbetéttartó kiverődése. Így az egyik oldalon nehezebben mozog vagy megszorul a fékbetét.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=84804170055_mod.jpg

A fékbetétnél a két csap a dugattyú lemunkálásába feküdjön. A fékbetét alaplemeze sík felületen feküdjön fel a dugattyúra, és ne a két csapon.

 

Módosítva : HaPetya
Elküldve

Sziasztok. 
Elkezdett a kocsim kelepelni, de rendesen!!! Hallgatóztam nála, olajbeöntőnél, de inkább valahonnan, hátulról a szívó sor felől érkezik a hang, azt néztem rajta, hogy a szívósor nekem nem műanyag házas, ha nem alumínium, úgy nézem. Aztán addig füleltünk még a cimbivel, hogy arra is rá jöttünk, hogy fordulat függő, mert ahogy adom a gázt, úgy szaporázza a kelepelést, igaz van egy fordulat, amin csendbe marad, kb 2200-nál. Nem bírunk rájönni, mi a manó lehet az ami átalakította az 1.4 16 benzint, dízellé!? 2003 évjárat  Z14XEP 
Hidrotőke lenne? Vagy főtengely csapágy? Vagy van az enyémen is a szívósoron az a kar ami zörögne? 
Ha tudtok köszönöm előre is a segítséget!

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, alibi írta:

Sziasztok. 
Elkezdett a kocsim kelepelni, de rendesen!!! Hallgatóztam nála, olajbeöntőnél, de inkább valahonnan, hátulról a szívó sor felől érkezik a hang, azt néztem rajta, hogy a szívósor nekem nem műanyag házas, ha nem alumínium, úgy nézem. Aztán addig füleltünk még a cimbivel, hogy arra is rá jöttünk, hogy fordulat függő, mert ahogy adom a gázt, úgy szaporázza a kelepelést, igaz van egy fordulat, amin csendbe marad, kb 2200-nál. Nem bírunk rájönni, mi a manó lehet az ami átalakította az 1.4 16 benzint, dízellé!? 2003 évjárat  Z14XEP 
Hidrotőke lenne? Vagy főtengely csapágy? Vagy van az enyémen is a szívósoron az a kar ami zörögne? 
Ha tudtok köszönöm előre is a segítséget!

Van twinport szeleped, ha arra gondolsz. Itt van róla egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=FuhJCag9ePQ

Ebben meg az, hogyan tesztelheted le: https://www.youtube.com/watch?v=kCZ1oLATemY

Módosítva : KMilán
  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! nemrégiben vettem egy opel astra g caraván kombi 1.6 16 szelepes benzines autot . amiben  a segitségeteket kérném  mi lehet a probléma teljes fék felujitást csináltattam rajta mert bal első fék befogot  és mikor leszereltük látszot is hogy nagyon elkoptak a fékbetétek pusz a fék tárcsa is kicsit váls is volt  és persze a fék nyereg leszerelésénél kiderült levan törve  a  a kinyomo munkahenger részénél  aporcelán anyagbol egy darab . na  a lényeg erre fogtuk lecseréltettem a féknyerget  a féktárcsákat  afék betéteket persze a jobfelén is lekelet cserélni a féknyerget mert sajnos beletőrt a légtelenitő csavar igy azt is cseréltem fékcsőveket is lecseréltem mindkét oldalon és persze fékolaj csere is megtörtént ennek elenére   a bal első fék befog tehát a megfigyelés alapján mig nem melegszik fel a balelső fékmunkahenger adig tőkéletesen müködik de mihelyst felmelekszik mint a satu ugy beál a fék eben kérek tanácsokat 

 

Elküldve (edited)
2 perce, alibi írta:

Az enyém nem twinport, de vajon ennél is van ez a karocska? 

Nem, twinport szelepek csak a twinport motorokban vannak. Ezek a karocskák a mozgatásukra szolgálnak. Viszont, egész biztosan Z14XEP a motorkódod?

De amúgy könnyen meg tudod nézni, ugyan ott lesz, ahol a videóban látod.

Módosítva : KMilán
  • Like 1
Elküldve
2 perce, KMilán írta:

Nem, twinport szelepek csak a twinport motorokban vannak. Ezek a karocskák a mozgatásukra szolgálnak.

Ez szomorú hogy az enyémbe nincs, mert akkor lehet könnyebb lett volna a dolog, már mint a hiba lehet meg is lenne! 

Elküldve (edited)
14 perce, given.25 írta:

Sziasztok! nemrégiben vettem egy opel astra g caraván kombi 1.6 16 szelepes benzines autot . amiben  a segitségeteket kérném  mi lehet a probléma teljes fék felujitást csináltattam rajta mert bal első fék befogot  és mikor leszereltük látszot is hogy nagyon elkoptak a fékbetétek pusz a fék tárcsa is kicsit váls is volt  és persze a fék nyereg leszerelésénél kiderült levan törve  a  a kinyomo munkahenger részénél  aporcelán anyagbol egy darab . na  a lényeg erre fogtuk lecseréltettem a féknyerget  a féktárcsákat  afék betéteket persze a jobfelén is lekelet cserélni a féknyerget mert sajnos beletőrt a légtelenitő csavar igy azt is cseréltem fékcsőveket is lecseréltem mindkét oldalon és persze fékolaj csere is megtörtént ennek elenére   a bal első fék befog tehát a megfigyelés alapján mig nem melegszik fel a balelső fékmunkahenger adig tőkéletesen müködik de mihelyst felmelekszik mint a satu ugy beál a fék eben kérek tanácsokat 

 

Nem tudom, hogy a féknyeregnél hol van porcelán. Van ABS az autóban? Szisztematikusan végig kéne ellenőrizni a bal első fékkört. Valószínűleg nem a féknyereggel lesz a baj, inkább főfékhenger vagy ABS vezérlő. Megszorulás után ha főfékhengernél a megfelelő körön a hollandert egy kicsit lazítod és tehermentesül az a kör, akkor sanszos, hogy azzal van baj. De lehet még ABS, ha van az autóban.

Módosítva : HaPetya
Elküldve (edited)
2 órája, HaPetya írta:

Úszónyereg típusú féknyeregnél fékbetét félrekopást okozhat többek között a fékbetéttartó kiverődése. Így az egyik oldalon nehezebben mozog vagy megszorul a fékbetét.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=84804170055_mod.jpg

A fékbetétnél a két csap a dugattyú lemunkálásába feküdjön. A fékbetét alaplemeze sík felületen feküdjön fel a dugattyúra, és ne a két csapon.

 

Köszönöm a megerősítést, én is úgy gondoltam, hogy ne a bütykön feküdjön fel a betét. A nyereg kiverődést illetően értem amit mondasz, viszont nem gondolom, hogy nálam ez a baj, mert a négyből három azonos mértékben, kb. félig kopott és a negyedik van teljesen elkopva. Ha szorulna egy betét akkor pont fordított felállást mutatna a dolog. Persze cáfoljatok meg ha nem. Még valami, légtelenítés akkor J.E., B.E., J.H., B.H.? Elég a két hátsót légtelenítenem, ha csak azt piszkáltam? G.

Módosítva : huggybear
Elküldve (edited)
Just now, HaPetya írta:

Nem tudom, hogy a féknyeregnél hol van porcelán. Van ABS az autóban? Szisztematikusan végig kéne ellenőrizni a bal első fékkört. Valószínűleg nem a féknyereggel lesz a baj, inkább főfékhenger vagy ABS vezérlő. Megszorulás után ha főfékhengernél a megfelelő körön a hollandert egy kicsit lazítod és tehermentesül az a kör, akkor sanszos, hogy azzal van baj. De lehet még ABS, ha van az autóban.

igen abs van akocsiban  a féknyeregnél   porcelán anyagbol készült a kinyomo része de nem lényeges az cserélve lett kompletten.  és a féknyeregnél kilazitootuk a légtelenitő csavarnál hogy tehermentesitsük de  a fék befogva maradt  a fékkört teljesen átnéztuk még  az abs hez csatlakozo rézcsovet is megnéztük de semmi minden rendben van a főfék munkahengerel ha baj lenne akor  nemcsupán a bal első szorulna meg hanem a hátso job kerék is am ami alegfurcsáb hogy egy darabig a proba uton tökéletesen müködöt minden de egy idő után mikor felmelegszik gondolom üzemi hömérségletre befog a fék hogy ez mitől van jo kérdés lehett amit mondasz az abs vezérlő de az nem jelez hibát 

 

Módosítva : given.25
Elküldve
1 perc, given.25 írta:

igen abs van akocsiban  a  porcelán anyagbol készült a kinyomo része de nem lényeges az cserélve lett kompletten.  és a féknyeregnél kilazitootuk a légtelenitő csavarnál hogy tehermentesitsük de  a fék befogva maradt  a fékkört teljesen átnéztuk még  az abs hez csatlakozo rézcsovet is megnéztük de semmi minden rendben van a főfék munkahengerel ha baj lenne akor  nemcsupán a bal első szorulna meg hanem a hátso job kerék is am ami alegfurcsáb hogy egy darabig a proba uton tökéletesen müködöt minden de egy idő után mikor felmelegszik gondolom üzemi hömérségletre befog a fék hogy ez mitől van jo kérdés let amit mondasz az abs vezérlő de az nem jelez hibát 

 

Attól, hogy nem ad hibakódot lehet benne mechanikai hiba. Az ABS-nél kéne a hollandert oldani, ha úgy tehermenetesül akkor ott van a bibi.

Elküldve
2 órája, alibi írta:

Sziasztok. 
Elkezdett a kocsim kelepelni, de rendesen!!! Hallgatóztam nála, olajbeöntőnél, de inkább valahonnan, hátulról a szívó sor felől érkezik a hang, azt néztem rajta, hogy a szívósor nekem nem műanyag házas, ha nem alumínium, úgy nézem. Aztán addig füleltünk még a cimbivel, hogy arra is rá jöttünk, hogy fordulat függő, mert ahogy adom a gázt, úgy szaporázza a kelepelést, igaz van egy fordulat, amin csendbe marad, kb 2200-nál. Nem bírunk rájönni, mi a manó lehet az ami átalakította az 1.4 16 benzint, dízellé!? 2003 évjárat  Z14XEP 
Hidrotőke lenne? Vagy főtengely csapágy? Vagy van az enyémen is a szívósoron az a kar ami zörögne? 
Ha tudtok köszönöm előre is a segítséget!

Ha 2003-as akkor nem lehet XEP. Így nincs is benne Twinport szelep.

  • Like 1
  • Köszi! 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.