Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
12 órája, KMilán írta:

 :D (Ja amúgy mai napon átment az autó a műszakin)

A műszaki vizsgán sohasem feltétel az, hogy beinduljon az autó, vagy hogy azt majd hányadjára teszi. Ott inkább a jó fék s a megállni tudás a lényeg ....

Mellesleg - meg kellene nézned (vagy nézetned) az önindítót. Vagy elfogytak benne a bronzkefék (egyesek szerint szénkefék), vagy valahogyan nem húz be igazán a Bendix. Lehet egy kis rozsda is akár .... Én találkoztam már olyannal. És gyárilag  kb. 1 hónapos új autónál kivételesen egy deka zsír, olaj (vagy más kenőanyag) se volt a potenciális helyeken!

Elküldve
2 órája, L.Fazakas írta:

A műszaki vizsgán sohasem feltétel az, hogy beinduljon az autó, vagy hogy azt majd hányadjára teszi. Ott inkább a jó fék s a megállni tudás a lényeg ....

Mellesleg - meg kellene nézned (vagy nézetned) az önindítót. Vagy elfogytak benne a bronzkefék (egyesek szerint szénkefék), vagy valahogyan nem húz be igazán a Bendix. Lehet egy kis rozsda is akár .... Én találkoztam már olyannal. És gyárilag  kb. 1 hónapos új autónál kivételesen egy deka zsír, olaj (vagy más kenőanyag) se volt a potenciális helyeken!

Igazából az hogy beinduljon alapfeltétel, önerőből kell rájárnia a padra nem úgy kell rátolni. 

Elküldve (edited)

A probléma megoldódott.

 

Sziasztok!

Adott egy X20DTL motorkódú, 98'-as évjáratú Opel Astra G és az előző tulaj említette, hogy a teljes elektronika cserélve lett benne (Boschra). A probléma, hogy 3600-as fordulatnál "letilt" ,vagy csak egyéb műszaki beállítás okozza, az autó, amit egy előzés alkalmával sikerült megtapasztalnom. Ez lehet elektornikai "hiba", értem alatta, hogy programozni kéne, vagy ami valószínűbb, hogy az adagolón kéne állítani?

Továbbá Fehérváron hol tudnám programoztatni Tech2-vel a fedélzeti számítógépet? (Francia nyelv nem gond még, de a többi adat nem jó. A fogyasztása egy 2.2-es benzinesé, kerékméret miatt több kilométert tesz meg a fedélzeti, bár lehet, hogy az a jó.. :D) 

Plusz egy, hátsó tárcsafékhez milyen fékbetétet ajánlotok? (talán Bosch rendszer)  8eFt körül lenne Mintex.

Köszönettel: quadorzo

Módosítva : quadorzo
megoldva
Elküldve
29 perce, zotya975 írta:

Igazából az hogy beinduljon alapfeltétel, önerőből kell rájárnia a padra nem úgy kell rátolni. 

Otthon betol (katalizátornak igencsak jót tesz), aztán szépen elmegy a vizsgára. Ott viszont a motort nem kötelező leállítani, így aztán fel tud menni a padra. Hogy utána majd letolni kell? Alapból nem hiszem, mivel álló motornál már eleve nem megy a fékszervó! (legalábbis nekem - pl. a Mozaik utcában sohasem kellett). A fékpadon meg - mindenképpen a 100%-os fék kell.

Elküldve
37 perce, L.Fazakas írta:

Otthon betol (katalizátornak igencsak jót tesz), aztán szépen elmegy a vizsgára. Ott viszont a motort nem kötelező leállítani, így aztán fel tud menni a padra. Hogy utána majd letolni kell? Alapból nem hiszem, mivel álló motornál már eleve nem megy a fékszervó! (legalábbis nekem - pl. a Mozaik utcában sohasem kellett). A fékpadon meg - mindenképpen a 100%-os fék kell.

Lehet velem van a gond, de ki visz el levizsgáztatni egy olyan autót ami nem képes önerőből beindulni?? 

Elküldve
45 perce, Maverick087 írta:

Lehet velem van a gond, de ki visz el levizsgáztatni egy olyan autót ami nem képes önerőből beindulni?? 

Nem veled van a gond!!! A barátunk kicsit másképp látja a dolgokat! Leragadt a Skodás korszakánál.

  • Like 2
Elküldve (edited)
9 perce, gezoli írta:

Nem veled van a gond!!! A barátunk kicsit másképp látja a dolgokat! Leragadt a Skodás korszakánál.

Hála istennek a vizsgán túl van és ott nem szóltak, hogy nem indult volna. Először 22-én csinálta, aztán semmi, egészen tegnapig. Ami furcsa, hogy mindig hosszabb klímázás után jelentkezett. Ezért is gondoltam, hogy valami elektromos gond lesz. De hát valószínűleg önindító vacakol. Nem találtam szerelőt, így most irány Hévíz, remélhetőleg beindul majd mindenhol. Pénteken meg megy a szerelőhöz. Remélhetőleg nem autómentővel....

A klímát meg hanyagolom, ebben a " rossz időben" úgyse kell. :auto_11:

Módosítva : KMilán
Elküldve
1 órával ezelőtt, KMilán írta:

Hála istennek a vizsgán túl van és ott nem szóltak, hogy nem indult volna. Először 22-én csinálta, aztán semmi, egészen tegnapig. Ami furcsa, hogy mindig hosszabb klímázás után jelentkezett. Ezért is gondoltam, hogy valami elektromos gond lesz. De hát valószínűleg önindító vacakol. Nem találtam szerelőt, így most irány Hévíz, remélhetőleg beindul majd mindenhol. Pénteken meg megy a szerelőhöz. Remélhetőleg nem autómentővel....

A klímát meg hanyagolom, ebben a " rossz időben" úgyse kell. :auto_11:

Marcaliban tudok szerelőt, szervízt ami megbízható! Ha esetleg el akarnál menni odáig. Hévíztől kb 30km.

Elküldve
4 órája, L.Fazakas írta:

Otthon betol (katalizátornak igencsak jót tesz), aztán szépen elmegy a vizsgára. Ott viszont a motort nem kötelező leállítani, így aztán fel tud menni a padra. Hogy utána majd letolni kell? Alapból nem hiszem, mivel álló motornál már eleve nem megy a fékszervó! (legalábbis nekem - pl. a Mozaik utcában sohasem kellett). A fékpadon meg - mindenképpen a 100%-os fék kell.

Én időpontra szoktam menni, ( telefonon kérek időpontot egy suzuki szalonba...)  előbb is érkezem, meg van hogy várni kell. Félreállok, szólok hogy megérkeztem, elkérik a papírokat meg a kulcsot, innentől kezdve én csak megfigyelő vagyok, ha leengedik az ajtót akkor még az sem. Ha sorra kerülök kijön a mókus és beviszi az autót. Ha megvolt a vizsga kifizetem adok borravalót és hazajövök. 

Elküldve
6 órája, gezoli írta:

Nem veled van a gond!!! A barátunk kicsit másképp látja a dolgokat! Leragadt a Skodás korszakánál.

Ki beszélt itt Skodás korszakról? Bár a második Skodám az valójában már szervós volt, de egy árva szóval se említettem!

Az 1300-as GLS Suzukirmól akkor meg mi hír?

3 órája, zotya975 írta:

kijön a mókus és beviszi az autót. Ha megvolt a vizsga kifizetem adok borravalót és hazajövök. 

Az nagyon uras vizsga lehet ám, hogy kijön a fószer ...  és mellékesen még borravalót is adni? Aki vezet - NE IGYON! Én a Mozaikban mindig magam mentem végig a vizsgasoron. Jatt se volt meg bérsofőr se ...

Egyszer-kétszer elég rendesen meg is szívtam persze. ... és még a skodás korszakomban. Szépen felkészítettem az autót műszaki vizsgára, első futómű, függőcsapszegek, excenterek beállítva, hézagolva, lezsírozva, az első-hátsó fékek kipucolva, motor CO beállítva, stb. - és elvittem. Aztán ott - pontosan a fékpadon szállt el a bal hátsó fékem. Elöntötte a fékolaj a fékpofát! Nekem meg a takony az agyam ... Persze hogy egyből megbuktam! Azt mondja a vizsgabiztos - "na uram, innen már csak trélerrel viheti ám majd el" ....

Persze mááá! Én helyette szépen beültem, oszt hazajöttem. És akkor a Schönherz Zoltán utcában (akkor még így hívták a Skoda boltot - ma Október 23.-a utca, de Skoda bolt sincs már) vettem hozzá két új hátsó fékmunkahengert (valami 800 forintomba került), s kinn az utcán egyből kicseréltem. Aztán vagy jó 2 hónapig még lejárkáltam sokat vidékre a kocsival - hogy "úgymond" - kissé bejárassam - majd bejelentettem vizsgára. Persze odafele - hááát - útvonalengedély az smafu. Odamentem .... és naná egyből átmentem!

A másik esetemnél meg - átcsináltam a két hátsó ködlámpát is bilux-izzóval féklámpának. Vettem bele Lada foglalatokat, és ügyesen beépítettem. Így aztán - amikor a fékre léptem, egyszerre négy vörös lámpa gyulladt fel a gyári kettő helyett. Meg is jegyezte rá egyből a vizsgabiztos - "hát uram, ez egyáltalán nem szabályos". Vagy megszünteti ezen állapotot (kap rá fél órát) vagy helyben meg van bukva!

Hááát - Ott a Mozaikban félreálltam, lehúztam a kábelsarukat az izzókról és a vizsgabiztosnak bemutattam. Meg is kaptam reá rögtön azt a vizsgapapírt - aztán persze - kinn az utcán - simán mindkét sarut visszadugtam - s viszlát! Mert a skodás időkben még elég lazán lehetett variálni. - Ma meg? A legmezeibb csavart se lehet igazán kiszedni, mert az is teljesen spéci.

Elküldve
29 perce, L.Fazakas írta:

 

Az nagyon uras vizsga lehet ám, hogy kijön a fószer ...  és mellékesen még borravalót is adni? Aki vezet - NE IGYON! Én a Mozaikban mindig magam mentem végig a vizsgasoron. Jatt se volt meg bérsofőr se ...

 

Nem tudom máshol hogy van én még csak itt jártam. Odaállsz beviszed a kulcsot, papírokat, aztán amikor végeztek, kijárnak fizetsz, odaadják a kulcsot és a forgalmit az új dátummal.  Mivel jó csaj volt a recepciós és dicsérte a kocsit ( nyilván mert én hozom a  pénzt) ezért kaptak némi jattot.  Ha nyitva hagyják az ajtót tudsz leselkedni, az ajtóból pont rálátni a lengéscsillapító-fékmérő monitorra , ha leeresztik így jártál. Be nem engednek.  Az ügyfélváróban lehet ücsörögni, de mivel onnan egyáltalán nem látni a kocsit, nem szoktam beülni, az udvaron nézegetem a többi autót. 

2604266-20170801-UDLqx9.png

 

Elküldve
1 óra, L.Fazakas írta:

Ki beszélt itt Skodás korszakról? Bár a második Skodám az valójában már szervós volt, de egy árva szóval se említettem!

Az 1300-as GLS Suzukirmól akkor meg mi hír?

Az nagyon uras vizsga lehet ám, hogy kijön a fószer ...  és mellékesen még borravalót is adni? Aki vezet - NE IGYON! Én a Mozaikban mindig magam mentem végig a vizsgasoron. Jatt se volt meg bérsofőr se ...

Egyszer-kétszer elég rendesen meg is szívtam persze. ... és még a skodás korszakomban. Szépen felkészítettem az autót műszaki vizsgára, első futómű, függőcsapszegek, excenterek beállítva, hézagolva, lezsírozva, az első-hátsó fékek kipucolva, motor CO beállítva, stb. - és elvittem. Aztán ott - pontosan a fékpadon szállt el a bal hátsó fékem. Elöntötte a fékolaj a fékpofát! Nekem meg a takony az agyam ... Persze hogy egyből megbuktam! Azt mondja a vizsgabiztos - "na uram, innen már csak trélerrel viheti ám majd el" ....

Persze mááá! Én helyette szépen beültem, oszt hazajöttem. És akkor a Schönherz Zoltán utcában (akkor még így hívták a Skoda boltot - ma Október 23.-a utca, de Skoda bolt sincs már) vettem hozzá két új hátsó fékmunkahengert (valami 800 forintomba került), s kinn az utcán egyből kicseréltem. Aztán vagy jó 2 hónapig még lejárkáltam sokat vidékre a kocsival - hogy "úgymond" - kissé bejárassam - majd bejelentettem vizsgára. Persze odafele - hááát - útvonalengedély az smafu. Odamentem .... és naná egyből átmentem!

A másik esetemnél meg - átcsináltam a két hátsó ködlámpát is bilux-izzóval féklámpának. Vettem bele Lada foglalatokat, és ügyesen beépítettem. Így aztán - amikor a fékre léptem, egyszerre négy vörös lámpa gyulladt fel a gyári kettő helyett. Meg is jegyezte rá egyből a vizsgabiztos - "hát uram, ez egyáltalán nem szabályos". Vagy megszünteti ezen állapotot (kap rá fél órát) vagy helyben meg van bukva!

Hááát - Ott a Mozaikban félreálltam, lehúztam a kábelsarukat az izzókról és a vizsgabiztosnak bemutattam. Meg is kaptam reá rögtön azt a vizsgapapírt - aztán persze - kinn az utcán - simán mindkét sarut visszadugtam - s viszlát! Mert a skodás időkben még elég lazán lehetett variálni. - Ma meg? A legmezeibb csavart se lehet igazán kiszedni, mert az is teljesen spéci.

Ismét köszönjük :):)

Elküldve (edited)
On 2017. 07. 31. at 16:51, KMilán írta:

SOS !! Tud valaki Veszprém megyében (esetleg Győr-Moson-Sopron) autóvillamossági szerelőt? Aki nem nyaral, vagy annyira elfoglalt, hogy nem ér rá a holnapi napon?

A történet már múlthét vasárnap óta tart. Leírtam, hogy nem indult el az autó, miután leállítottam. Pontosabban csak 3X indítózásra. A történet most is ugyan az.

Csak kattanik, vagy picit fordít az önindító, de harmadszori indítózásra elindul. Meg le kell vennem az összes elektromos fogyasztót.

A másik nagy örömöm, hogy holnap indulnánk nyaralni. Igaz 2 autóval, de egy Seat Cordoba-ba nem férünk el 6-an. :(

Ezt hívják szívásnak? :D (Ja amúgy mai napon átment az autó a műszakin)

Nekem vonat lett belőle... :)

Akksit nézetted már?

Módosítva : outsider
Elküldve
4 órája, L.Fazakas írta:

Ki beszélt itt Skodás korszakról? Bár a második Skodám az valójában már szervós volt, de egy árva szóval se említettem!

Az 1300-as GLS Suzukirmól akkor meg mi hír?

Az nagyon uras vizsga lehet ám, hogy kijön a fószer ...  és mellékesen még borravalót is adni? Aki vezet - NE IGYON! Én a Mozaikban mindig magam mentem végig a vizsgasoron. Jatt se volt meg bérsofőr se ...

Egyszer-kétszer elég rendesen meg is szívtam persze. ... és még a skodás korszakomban. Szépen felkészítettem az autót műszaki vizsgára, első futómű, függőcsapszegek, excenterek beállítva, hézagolva, lezsírozva, az első-hátsó fékek kipucolva, motor CO beállítva, stb. - és elvittem. Aztán ott - pontosan a fékpadon szállt el a bal hátsó fékem. Elöntötte a fékolaj a fékpofát! Nekem meg a takony az agyam ... Persze hogy egyből megbuktam! Azt mondja a vizsgabiztos - "na uram, innen már csak trélerrel viheti ám majd el" ....

Persze mááá! Én helyette szépen beültem, oszt hazajöttem. És akkor a Schönherz Zoltán utcában (akkor még így hívták a Skoda boltot - ma Október 23.-a utca, de Skoda bolt sincs már) vettem hozzá két új hátsó fékmunkahengert (valami 800 forintomba került), s kinn az utcán egyből kicseréltem. Aztán vagy jó 2 hónapig még lejárkáltam sokat vidékre a kocsival - hogy "úgymond" - kissé bejárassam - majd bejelentettem vizsgára. Persze odafele - hááát - útvonalengedély az smafu. Odamentem .... és naná egyből átmentem!

A másik esetemnél meg - átcsináltam a két hátsó ködlámpát is bilux-izzóval féklámpának. Vettem bele Lada foglalatokat, és ügyesen beépítettem. Így aztán - amikor a fékre léptem, egyszerre négy vörös lámpa gyulladt fel a gyári kettő helyett. Meg is jegyezte rá egyből a vizsgabiztos - "hát uram, ez egyáltalán nem szabályos". Vagy megszünteti ezen állapotot (kap rá fél órát) vagy helyben meg van bukva!

Hááát - Ott a Mozaikban félreálltam, lehúztam a kábelsarukat az izzókról és a vizsgabiztosnak bemutattam. Meg is kaptam reá rögtön azt a vizsgapapírt - aztán persze - kinn az utcán - simán mindkét sarut visszadugtam - s viszlát! Mert a skodás időkben még elég lazán lehetett variálni. - Ma meg? A legmezeibb csavart se lehet igazán kiszedni, mert az is teljesen spéci.

Meg 4 fékpofát is ugye?

Elküldve
3 órája, outsider írta:

Nekem vonat lett belőle... :)

Akksit nézetted már?

Nem nézettem, de 90% hogy önindító. Most benn áll a hotel mélygarázsban, hidegen indul. Haza útig ott parkol, addig nem zaklatom. Csak így ha kirándulni megyünk, kettőt kell fordulni. (2 autóval jöttünk)

Elküldve
1 perc, KMilán írta:

Nem nézettem, de 90% hogy önindító. Most benn áll a hotel mélygarázsban, hidegen indul. Haza útig ott parkol, addig nem zaklatom. Csak így ha kirándulni megyünk, kettőt kell fordulni. (2 autóval jöttünk)

Nekem otthon pihen 3 hengerrel...

A régi autóm 3 hengerrel is úgy ment mint a golyó. :)

Igaz több nem is volt benne :-):icon13:

Elküldve
8 órája, csicsó írta:

Meg 4 fékpofát is ugye?

Azt nem kellett! Fel lett szépen csiszolva a ferrodo-felület, majd metilénkloriddal zsírtalanítva, stb. Tán még most is az van benne!

Elküldve

X14XE motorról a szelepfedél hogy jön le teljesen?! Egyszerűen a két vezérműkerék miatt nem tudjuk leszedni ! Van valami trükkje? Mert szeretnék szelepfedél tömítést cserélni 

Elküldve

Sziasztok,

ugy tunik, a motorvezerlo javitasa megoldotta a multkori hidegen indul - melegen leall problemamat. Mivel a motorvezerlo legnagyobb adaz ellensege szerintem a motorbol arado forrosag, ezert arra gondoltam, hogy megelozendo az ujabb meghibasodast, valahogy megprobalom megvedeni az ECU-t ettol. Csinalt mar valaki ilyet? Hogyan? Varok barmilyen hasznos trukkot, praktikat.:)

Az, hogy nem kell semmit tenni, mert ugy lettek tervezve, hogy birniuk kell a hot, nem gyoz meg.

Elküldve
9 órája, sdavid14 írta:

X14XE motorról a szelepfedél hogy jön le teljesen?! Egyszerűen a két vezérműkerék miatt nem tudjuk leszedni ! Van valami trükkje? Mert szeretnék szelepfedél tömítést cserélni 

Szia! Nekem ugyan Z14XE röl van nem is olyan régi tapasztalatom de szerintem szinte mindegyiken ugyanúgy jön le! Vedd kia az összes csavart kösd le az összes kartel csövet és ha nem mostanában volt leszedve akkor bizony feszegetni kell de csak óvatosan hogy el ne törd! Elég keményen oda volt sülve az enyém is! A vezérműkereketől le kell hogy jöjjön!

 

Elküldve
22 perce, laci1978 írta:

Szia! Nekem ugyan Z14XE röl van nem is olyan régi tapasztalatom de szerintem szinte mindegyiken ugyanúgy jön le! Vedd kia az összes csavart kösd le az összes kartel csövet és ha nem mostanában volt leszedve akkor bizony feszegetni kell de csak óvatosan hogy el ne törd! Elég keményen oda volt sülve az enyém is! A vezérműkereketől le kell hogy jöjjön!

 

Üdv! Teljesen lecsupaszítva,lekötve minden csövet,kicsavarva az összes csavart ,szabaddá tettem a fedelet,de egyszerűen a vezérműkerekek műanyag burkolatától nem tudtam leszedni.

Jobb oldalát simán felszedtem a fedélnek,de a vezérlésoldalt a kerekeknél a műanyag ház nem engedi felemelni,se jobbra kicsusztatni! Azért próbálkozom még vele! 

Elküldve
2 órája, OAG78 írta:

Sziasztok,

ugy tunik, a motorvezerlo javitasa megoldotta a multkori hidegen indul - melegen leall problemamat. Mivel a motorvezerlo legnagyobb adaz ellensege szerintem a motorbol arado forrosag, ezert arra gondoltam, hogy megelozendo az ujabb meghibasodast, valahogy megprobalom megvedeni az ECU-t ettol. Csinalt mar valaki ilyet? Hogyan? Varok barmilyen hasznos trukkot, praktikat.:)

Az, hogy nem kell semmit tenni, mert ugy lettek tervezve, hogy birniuk kell a hot, nem gyoz meg.

Szia, 

Mi volt a pontos hiba és ha nem vagyok indiszkrét mennyibe került? 

Üdv

Elküldve
6 órája, sdavid14 írta:

Üdv! Teljesen lecsupaszítva,lekötve minden csövet,kicsavarva az összes csavart ,szabaddá tettem a fedelet,de egyszerűen a vezérműkerekek műanyag burkolatától nem tudtam leszedni.

Jobb oldalát simán felszedtem a fedélnek,de a vezérlésoldalt a kerekeknél a műanyag ház nem engedi felemelni,se jobbra kicsusztatni! Azért próbálkozom még vele! 

Elég nehezen jön ki a az a fele. Kissé oldalra és felfele kell húzni! Visszarakni is marha szar mikor már ki van nyomva oda a tömítőanyag is! Bár azt nem tudom hogy 100% megegyezik a két motor szelepfedele(z14xe és a x14xe)

Elküldve (edited)

Sziasztok,

sikerült ma egy vonóhorgot utolérnem gyökkettővel, ami beütötte a ködlámpát, ami meg gondolom a hűtőt, így most van egy lyukas hűtőm.. :)

Kérdésem, ha leszedem a lámpákat, lökhárítót, akkor onnantól merre induljak? A klímahűtő útban van, azt is lecsavarozom, és akkor hozzáférek mindenhez? Illetve visszaolvasva olvastam olyat, hogy lefele szedjem ki, ez igaz? :)

Előre is köszi,
Attila

mod: az kimaradt, X16XEL '99 Caravan, klímás.

Módosítva : KrenAti
csak
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.