Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

21 órája, revcorps írta:

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulnék hozzátok a kézifék jelző lámpa folyamatosan világít de viszont fékező hatás nincs emelkedő kocsi be állón próbáltam és simán legurul az autó! Lehet gondolom kézifék nem jelez hogy kivan engedve de lehet tévedek. Lehet ezt otthon orvosolni szerelő nélkül vagy nem javasolt hozzá nyúlni? Kiengedett állapotban elég könnyedén és puhán mozog a kézi fék kar!

Minden bizonnyal kézifékednél a pozícionáló kapcsolót kellene újra beállítani. Lehet az, hogy kissé elmozdult. Ne kérdezd meg hol van (nem tudom), de feltehetően - valahol ott a kézifék-kar közelében ... a hátsó középkonzolban rejtve. - A kézifék-kar alatt valahol.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, L.Fazakas írta:

Minden bizonnyal kézifékednél a pozícionáló kapcsolót kellene újra beállítani. Lehet az, hogy kissé elmozdult. Ne kérdezd meg hol van (nem tudom), de feltehetően - valahol ott a kézifék-kar közelében ... a hátsó középkonzolban rejtve. - A kézifék-kar alatt valahol.

Ez mekkora hülyeség megint! :confused:

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, vojni írta:

Sziasztok!

A belső visszapillantó tükröm folyamatosan elmozdul. Tudnátok rá esetleg mondani valami megoldást, hogy közel fixre lehessen állítani?

Köszi szépen előre is.

Vedd le, a tartójára tekerj egy kör szigszallagot, úgy tedd vissza.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 03. at 5:33, L.Fazakas írta:

Több napot a lószart! Bemész szépen a Cromaxba (Tisztes u. 1.), és ott van mindjárt jobbra a bejárat mellett - hegyekben áll egy raklapon!

Sziasztok! Ma egy 50 km út után nézegettem a felniket hogy mennyire melegszik a fékem! Hát elég meleg volt! Mindenkinél ennyire meleg az első féktől a felnije?

Városi út volt jó sok fékezéssel. Valahogy sosem néztem meg ezt hogy mennyire melegszik csak most a fékbetét probléma után nézegetem! Érdekes a hátsó teli tárcsák alig melegek. Ennyire kevés lenne a 256 mm első tárcsa pedig még hűtött is!?

Link to comment
Megosztás:

8 perce, laci1978 írta:

Sziasztok! Ma egy 50 km út után nézegettem a felniket hogy mennyire melegszik a fékem! Hát elég meleg volt! Mindenkinél ennyire meleg az első féktől a felnije?

Városi út volt jó sok fékezéssel. Valahogy sosem néztem meg ezt hogy mennyire melegszik csak most a fékbetét probléma után nézegetem! Érdekes a hátsó teli tárcsák alig melegek. Ennyire kevés lenne a 256 mm első tárcsa pedig még hűtött is!?

A mozgási energia a fékezéskor hővé alakul, az első kerekeken meg nagyobb a fékerő mint hátul, hogy ne csússzon meg a fara. 

Link to comment
Megosztás:

Ezt gondoltam én is! Legalább 40-50 fokos volt a felni de lehet melegebb is! Nézegettem egy barátom puntóját ott tök hideg szinte a felni egy jó menet után is! És a fékerő dobos hátsó fékkel is sokkal jobb mint az astráé. Lehet túlparázom már ezt az egészet így a szar első betét után!

Módosítva : laci1978
Link to comment
Megosztás:

54 perce, laci1978 írta:

Ezt gondoltam én is! Legalább 40-50 fokos volt a felni de lehet melegebb is! Nézegettem egy barátom puntóját ott tök hideg szinte a felni egy jó menet után is! És a fékerő dobos hátsó fékkel is sokkal jobb mint az astráé. Lehet túlparázom már ezt az egészet így a szar első betét után!

Hát minden autó más meg minden kerék is az alufelni pölö jobban elviszi a hőt. Új féknek össze kell kopnia ha a tárcsa a régi akkor meg pláne. A fékerő "érzése" meg nagyban függ a rásegítőtől is meg még minden mástól is. Megkeményedett öreg gumikat könnyebb megcsúsztatni az új jobb minőségűeket meg nehezebb, de ettől még nem rosszabb az utóbbival szerelt autó fékhatása.

Link to comment
Megosztás:

Új minden. Tárcsa betét gumi is! Volt már jó pár típusú autóm és jó sokféle autóval jártam már(céges autók) Valahogy mindig meg kellett szoknom azt hogy az astránál picit nyúlósabb a fék míg egy toyota vagy egy hyundai-nál vagy fordnál megfejeltem a kormányt ha úgy nyomtam a pedált mint az astránál.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, laci1978 írta:

Új minden. Tárcsa betét gumi is! Volt már jó pár típusú autóm és jó sokféle autóval jártam már(céges autók) Valahogy mindig meg kellett szoknom azt hogy az astránál picit nyúlósabb a fék míg egy toyota vagy egy hyundai-nál vagy fordnál megfejeltem a kormányt ha úgy nyomtam a pedált mint az astránál.

Ezzel én is így voltam, szinte mindegyik jobban harapott mint az opeleké.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, L.Fazakas írta:

Hülyeség? Az Opel Astra G szerelési kézikönyve alapján a kézifék elektromos kapcsolója ott van! És mindezt nem én találtam ki!

Nem ezzel van a gond (elsőre én is a kézifékkar kapcsolójára tippeltem, mert hát a fékfolyadék nekem még sosem fogyott) hanem azzal hogy azon nincs mit állítgatni. Ha elromlott, csere.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, vojni írta:

Sziasztok!

A belső visszapillantó tükröm folyamatosan elmozdul. Tudnátok rá esetleg mondani valami megoldást, hogy közel fixre lehessen állítani?

Köszi szépen előre is.

Valószínűleg nálad is az a helyzet, ami nálam is volt: el van repedve az a "kosár", amiben a golyó mozog, így túl laza lett a szerkezet. Megragasztanom nem sikerült, mert szét és összeszereléskor feszíteni kell, bontóból szereztem inkább másikat, 3000 volt.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, gezoli írta:

Kuka! Legalábbis nekem nem volt jó.

Bosch FLR8LDCU+ a gyári és a legjobb a Z-s motorokba.

Mondjuk ha írsz egy motorkódot akkor könnyebb a segítség.

Szia,

Egy ajánlást kérhetnék én is? 

Köszönöm

(ezek vannak jelenleg)

 

IMG_20170219_102911.jpg

 

IMG_20170219_102900.jpg

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

19 órája, laci1978 írta:

Sziasztok! Ma egy 50 km út után nézegettem a felniket hogy mennyire melegszik a fékem! Hát elég meleg volt! Mindenkinél ennyire meleg az első féktől a felnije?

Városi út volt jó sok fékezéssel. Valahogy sosem néztem meg ezt hogy mennyire melegszik csak most a fékbetét probléma után nézegetem! Érdekes a hátsó teli tárcsák alig melegek. Ennyire kevés lenne a 256 mm első tárcsa pedig még hűtött is!?

Nekem is melegszik, bár én 120km után néztem múlt héten a 32 fokban, meg is lepődtem én is :) A következő hozzászóláshoz pedig: sajnos Opelék nem a harapós fékekről híresek..bár lehet, hogy jobb is, mert ezt legalább taposod, ha nagyon kell és nem fejeled ki a szélvédőt, ha megpöckölöd a pedált :-) 

Link to comment
Megosztás:

32 perce, peacetrang írta:

Nekem is melegszik, bár én 120km után néztem múlt héten a 32 fokban, meg is lepődtem én is :) A következő hozzászóláshoz pedig: sajnos Opelék nem a harapós fékekről híresek..bár lehet, hogy jobb is, mert ezt legalább taposod, ha nagyon kell és nem fejeled ki a szélvédőt, ha megpöckölöd a pedált :-) 

Azért ez már nem igaz. :)  Az utóbbi évek Opel modelljeiből amiket kipróbáltam/vezettem (Astra J, Meriva B, Corsa E OPC) már mind baromira harapott, elég volt rátenni a lábad a fékpedálra.  

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

15 perce, Janó32 írta:

Azért ez már nem igaz. :)  Az utóbbi évek Opel modelljeiből amiket kipróbáltam/vezettem (Astra J, Meriva B, Corsa E OPC) már mind baromira harapott, elég volt rátenni a lábad a fékpedálra.  

Akkor a H-ig bezárólag, sajnos újabbat még nem vezettem :brooding:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.