Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok, 

Trafósoromat szeretném átcserélni egy próbára ismerősöm kocsijával. 

Milyen paramétereknek kell megfelelni motorikusan, hogy át lehessen tenni? 

Enyém: 1,6 16V Benzin, '99

Övé: 1,6 8V Benzin, '99

Kárt lehet tenni bármilyen úton, módon a cserével a kocsiban vagy a trafóban? 

Köszi 

Elküldve (edited)
20 perce, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Trafósoromat szeretném átcserélni egy próbára ismerősöm kocsijával. 

Milyen paramétereknek kell megfelelni motorikusan, hogy át lehessen tenni? 

Enyém: 1,6 16V Benzin, '99

Övé: 1,6 8V Benzin, '99

Kárt lehet tenni bármilyen úton, módon a cserével a kocsiban vagy a trafóban? 

Köszi 

a 8V kocka trafós a16V meg sortrafós nem?megnéztétek?

 

Módosítva : csicsó
Elküldve
12 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

Egyrészt azt szeretném megtudni, hogy mennyi a Z14XEP maximális megengedhető hűtőfolyadék hőmérséklete, illetve motorolaj hőmérséklete és nyomása.

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy hol lehetne 1-2 kisebb kábelt a motortérből az utastérbe bejuttatni, az utóbbi beázása és szétfúrása nélkül. 

 

Köszönöm

Szia!

A tűzfalon be tudsz húzni kábelt, találsz ott egy gumi vakdugót a pedáloktól feljebb, én ott húztam be a tápkábelt, nem ázik be.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

A mai nap közben jött elő a probléma az út során balra illetve jobbra index esetén bekapcsol a távolsági fényszóró jobbra index esetén folyamatosan be kapcsol balra index esetén csak vissza kapcsoláskor illetve mikor nincs irányjelzés és csak egyenesen megyek az út kisebb rázkódása miatt furán zümmög illetve be kapcsol. Mi lehet az oka zárlat vagy szimplán csak eltört benne valami ?

Elküldve
4 órája, revcorps írta:

Sziasztok!

A mai nap közben jött elő a probléma az út során balra illetve jobbra index esetén bekapcsol a távolsági fényszóró jobbra index esetén folyamatosan be kapcsol balra index esetén csak vissza kapcsoláskor illetve mikor nincs irányjelzés és csak egyenesen megyek az út kisebb rázkódása miatt furán zümmög illetve be kapcsol. Mi lehet az oka zárlat vagy szimplán csak eltört benne valami ?

Beégtek az érintkezői az index/fényváltókapcsolónak, tehát zárlat. Csere a megoldás, ha nincs tempomatod, akkor már 4-5e Ft-ért is kapsz másik kapcsolót (a tempomatos kicsit drágább), a csere pedig 10 perc.

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Beégtek az érintkezői az index/fényváltókapcsolónak, tehát zárlat. Csere a megoldás, ha nincs tempomatod, akkor már 4-5e Ft-ért is kapsz másik kapcsolót (a tempomatos kicsit drágább), a csere pedig 10 perc.

köszönöm szépen a válaszod akkor szerencse hogy tempomat nélküli. csak az a baj, hogy nem igazán merek hozzá nyúlni mert nem tudom, hogy is kéne csinálni de 10 perces munkára elvinni szerelőhöz nagyon feleslegesnek tűnik de esedékes műszaki miatt muszáj lesz

Módosítva : revcorps
Elküldve
1 órával ezelőtt, revcorps írta:

köszönöm szépen a válaszod akkor szerencse hogy tempomat nélküli. csak az a baj, hogy nem igazán merek hozzá nyúlni mert nem tudom, hogy is kéne csinálni de 10 perces munkára elvinni szerelőhöz nagyon feleslegesnek tűnik de esedékes műszaki miatt muszáj lesz

A kormányt eltekered jobbra, akkor látsz majd az alsó és felső kormányburkolatot összetartó csavart, azt kitekered, majd eltekered balra a kormányt és ott is kiszeded a csavart. A művelet felcserélhető :D S máris hozzáférsz az index kapcsolóhoz. Azt nem tudom hogy a kormány alsó burkolatát le kell e venni, ha igen akkor azon alul középen van még egy csavar. Az indexkaron 2 fül van amit ha benyomsz ki tudod húzni a helyéről. A csatlakozót pedig értelem szerűen lehúzni, majd az újra rádugni. Leírni tovább tart mint megcsinálni.

Elküldve
16 órája, kobraCode írta:

A kormányt eltekered jobbra, akkor látsz majd az alsó és felső kormányburkolatot összetartó csavart, azt kitekered, majd eltekered balra a kormányt és ott is kiszeded a csavart. A művelet felcserélhető :D S máris hozzáférsz az index kapcsolóhoz. Azt nem tudom hogy a kormány alsó burkolatát le kell e venni, ha igen akkor azon alul középen van még egy csavar. Az indexkaron 2 fül van amit ha benyomsz ki tudod húzni a helyéről. A csatlakozót pedig értelem szerűen lehúzni, majd az újra rádugni. Leírni tovább tart mint megcsinálni.

köszönöm a segítséget akkor meg is ejtem a hétvégén :)

Elküldve
On 2017. 05. 23. at 17:47, huggybear írta:

Sziasztok!

Ebben tud valaki segíteni? Köszi. G.

Szia. ugyanezt a műveletet hajtottam végre kb fel éve .

Először az alsó csavarokat tedd be , majd enyhen feszítve megemeled alulról a műszerfalat és közben becsavarod a felső csavarokat is , így sikerült nekem is.

Sok sikert.

Elküldve (edited)
On 2017. 05. 23. at 17:47, huggybear írta:

Sziasztok!

Ebben tud valaki segíteni? Köszi. G.

 

Módosítva : cryboy21
Elküldve
2 perce, L.Fazakas írta:

 A benzinszűrő cseréjéhez illik kissé felemelni a kocsit, avagy el lehet alatta "úgy is" ügyködni?

Szerintem érdemes valahogy megoldani, hogy kellően messze legyen szerelés közben az arcod a szűrőtől, nehogy valahonnan a szemedbe is kerüljön a benzinből. Azt meg te érzed, hogy hogy férsz el ott. Szerintem célszerű megemelni. Meg az üzemanyaghídon "leengedni" a nyomást, biztos, ami biztos.

Elküldve
2 órája, L.Fazakas írta:

 A benzinszűrő cseréjéhez illik kissé felemelni a kocsit, avagy el lehet alatta "úgy is" ügyködni?

Érdemes aknából csinálni, vagy megemelni, meg tud szivatni. A szemedre vigyázz! 

Elküldve
11 órája, nzozz írta:

Szerintem érdemes valahogy megoldani, hogy kellően messze legyen szerelés közben az arcod a szűrőtől, nehogy valahonnan a szemedbe is kerüljön a benzinből. Azt meg te érzed, hogy hogy férsz el ott. Szerintem célszerű megemelni. Meg az üzemanyaghídon "leengedni" a nyomást, biztos, ami biztos.

Óóó, szemembe-számba ... már nem is egyszer ment! Kissé csípős, és biza elég szar íze van. De tegyük félre a viccet. Az üzemanyaghídon hol található az a "nyomás leengedő"? Egyáltalán - hol található az az "üzemanyag-híd"? Az adagoló alatt lenne - elől a motortérben? Vagy a jobb oldali sárvédőnél - az az oldható valami?

Elküldve
8 órája, peacetrang írta:

Érdemes aknából csinálni, vagy megemelni, meg tud szivatni. A szemedre vigyázz! 

Kössz! A 40 éves "első-lépcsős" nehézvegyipari és 10 éves munkavédelmis multam után ...

Elküldve
2 órája, L.Fazakas írta:

Óóó, szemembe-számba ... már nem is egyszer ment! Kissé csípős, és biza elég szar íze van. De tegyük félre a viccet. Az üzemanyaghídon hol található az a "nyomás leengedő"? Egyáltalán - hol található az az "üzemanyag-híd"? Az adagoló alatt lenne - elől a motortérben? Vagy a jobb oldali sárvédőnél - az az oldható valami?

Milyen motorod van?

Elküldve
3 órája, L.Fazakas írta:

Óóó, szemembe-számba ... már nem is egyszer ment! Kissé csípős, és biza elég szar íze van. De tegyük félre a viccet. Az üzemanyaghídon hol található az a "nyomás leengedő"? Egyáltalán - hol található az az "üzemanyag-híd"? Az adagoló alatt lenne - elől a motortérben? Vagy a jobb oldali sárvédőnél - az az oldható valami?

Most egy kicsit azért keverednek a dolgok. Benzinszűrőt és adagolót írtál, a kettő egy autóban nincs.

Ha benzines, akkor az üzemanyagszűrő hátul az autó alatt van, talán a bal hátsó kerék környékén, az üzemanyaghíd pedig a szívósor felett, az egyik végén egy kis fekete műanyag kupak alatt egy olyasmi szeleppel, mint a gumiabroncsoknál szokásos (középen kis pöcköt óvatosan benyomod valamivel, akkor nyit és "nyomástalanít". Meg amúgy üa. nyomást lehetne ott mérni műszerrel). Az üzemanyagcsövek elég speciális csatlakozókkal vannak szerelve. Az enyémet mondjuk a szervízben cseszték szét, majd kötötték be egy darab gumicsővel és 2 csőbilinccsel, én meg néztem nagyokat, amikor legutóbb itthon akartam szűrőt cserélni, hogy na most mégis mit csináljak, hogy ez jó legyen...  Persze külön nem lehet ezeket cserélni, csak egyben a komplett csőszakaszokat.

A képeken valamennyire talán látszik, hogy hogyan is néznek ki ezek a csatlakozók illetve mivel lenne célszerű szerelni őket. 

dsc09709-medium-jpg.42763fuel-line-connector-pliers-4734-ehardwarestore-1509-30-ehardwarestore@6.jpg

Ha meg adagoló van, akkor igazából gőzöm nincs, a dieseleket nem ismerem, de ott a motortérben van az üzemanyagszűrő is, viszont csere után a légtelenítéssel lehetnek gondok.

Elküldve
18 órája, nzozz írta:

Most egy kicsit azért keverednek a dolgok. Benzinszűrőt és adagolót írtál, a kettő egy autóban nincs.

Igen - adagolót írtam! Mert ha azt írnám, hogy porlasztó (ami persze nem igaz) akkor itt mindenki csak kiröhögne.

Én adagoló alatt a motor "szívó-csövén" levő fémes, fekete műanyag fedelű micsodát értem, amelyik a benzint a motorba adagolja. Lehet, hogy elnevezése részemről valóban nem kimondottan adagoló, hanem inkább benzin-befecskendező, de akkor újra jönne majd az ellenvélemény, hogy olyan is csak diesel-motoroknál van. A lényeg - amibe a benzin szépen belemegy - s ahonnan a hengerek azt utána majd számítógép-vezérelten megkapják!

Elküldve
2 órája, L.Fazakas írta:

Igen - adagolót írtam! Mert ha azt írnám, hogy porlasztó (ami persze nem igaz) akkor itt mindenki csak kiröhögne.

Én adagoló alatt a motor "szívó-csövén" levő fémes, fekete műanyag fedelű micsodát értem, amelyik a benzint a motorba adagolja. Lehet, hogy elnevezése részemről valóban nem kimondottan adagoló, hanem inkább benzin-befecskendező, de akkor újra jönne majd az ellenvélemény, hogy olyan is csak diesel-motoroknál van. A lényeg - amibe a benzin szépen belemegy - s ahonnan a hengerek azt utána majd számítógép-vezérelten megkapják!

Kicsit megkavarodtál! :hiya:

  • Like 1
Elküldve
4 órája, L.Fazakas írta:

Igen - adagolót írtam! Mert ha azt írnám, hogy porlasztó (ami persze nem igaz) akkor itt mindenki csak kiröhögne.

Én adagoló alatt a motor "szívó-csövén" levő fémes, fekete műanyag fedelű micsodát értem, amelyik a benzint a motorba adagolja. Lehet, hogy elnevezése részemről valóban nem kimondottan adagoló, hanem inkább benzin-befecskendező, de akkor újra jönne majd az ellenvélemény, hogy olyan is csak diesel-motoroknál van. A lényeg - amibe a benzin szépen belemegy - s ahonnan a hengerek azt utána majd számítógép-vezérelten megkapják!

Mindegy, hagyjuk szerintem, hogy mit minek kéne hívni. :D

A lényeg, hogy benzines. Arról írtam 1-2 sort, nem egy nagy művelet, de ha valami még nem tiszta, majd megírod, aki meg tudja a választ, majd jól megválaszolja. :D

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.Z16XE a beteg (G Astra 2002). Indításkor 8-10 forgás után kapja csak el. Hidegen melegen egyaránt. Gyújtásra téve AC nem megy, indítózáskor már igen. Menet közben semmi gond, nem áll le, nagy fordulaton is nyomatékos  szóval AC nyomás elvileg jó, de nem mértem. Relé átviszi a 12 V-ot. Ha a reléfoglalat 30-as és 87-es helyét indítás előtt összezárom (működni kezd az AC) és indítózok, akkor 2-3 forgás után beindul a motor. A motortérben az injektorsor előtt a benzincső kézzel összenyomható egy kicsit mielőtt az Ac-t működtetem. Ötlet valakinek hogy merre tovább?

Elküldve
On 2017. 05. 22. at 20:50, zotya975 írta:

Nem felejtetted el visszakötni a testkábeleket? A műszarfal mögött- alatt több testpont is szokott lenni. 

nézd meg az elakadásjelzőt vissza dugtad-e. az is letudja tiltani.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.