Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2 órája, paprikab4 írta:

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy az 1.8 cabrio digit klímásnak ugyan az a klímahűtő ventilátora és kerete mint a többi sima astrának kisebb/nagyobb motorral? Az enyémen hiányzik az egész és most láttam egy másik képen, hogy kellene legyen rajta. Amennyiben tud valaki bontva eladót komplett arra vevő lennék! Köszi!

2002-től egy ventilátorral szerelték az 1.4, 1.6 xe motorokat. Szerintem az 1.8-at is.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, paprikab4 írta:

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy az 1.8 cabrio digit klímásnak ugyan az a klímahűtő ventilátora és kerete mint a többi sima astrának kisebb/nagyobb motorral? Az enyémen hiányzik az egész és most láttam egy másik képen, hogy kellene legyen rajta. Amennyiben tud valaki bontva eladót komplett arra vevő lennék! Köszi!

Van hűtőmodulod? (a bal első lámpa alatt, a lökhárító mögött) A kétventis autóknak van ilyenjük, ha nincs, akkor ahogy előttem is mondták, már gyárilag egy ventillátoros az autód.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 Nem tudom, hogy néz ki de csináltam pár képet, csatlakozót nem találtam csak a hűtőn van meg a helye. Az érdekes, hogy mikor bekapcsolom a klímát akkor sem megy a venti csak ha melegszik a motor. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=403IMG_20170327_202257.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=155IMG_20170327_202237.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=665IMG_20170327_202242.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=194IMG_20170327_202309.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 24. at 19:06, gezoli írta:

Nagyon sokszor írtam már, hogy Zimmermann

Tárcsa is, betét is. Alumíniummal gőzölt, így nem rozsdásodik.

Köszönöm. 

Az alkatrész.hu oldalon nézem őket és a kocsi típus kiválasztás után, 5 különböző fajta van 5 eltérő áron de ugyanazokkal a technikai paraméterekkel. 

Féktárcsa fajta: Tele
Feldolgozás: magas széntartalmú
Felület: bevonatolt
Külső átmérő [mm]: 240
Vastagság [mm]: 10
Minimális vastagság [mm]: 8
Magasság [mm]: 42
Furat/lyukszám: 5/4
Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

22 órája, matrix19 írta:

a bal hatso kerék felol éles cincogó hangot hallok menet közben, minél gyorsabban megyek annál sürübb.

Szerintem fordítva akasztották vissza a fékpofa visszahúzó rugóját - benn a dobban - és így az kissé hozzáér. Nem mindegy (illetve - magánál a fékhatásnál nem érdekes), ám a rugóvég hozzáérése minden bizonnyal e hangtani "cincogást" eredményezheti.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, tgabika76 írta:

már gyárilag egy ventillátoros az autód.

Az én Astra G-m is egy ventilátoros. A különböző fordulatszámokat - annak függvényében, hogy megy a klíma, vagy sem - egy huzalellenállás-hidas megoldással hozták össze!

Nesze neked XXI. század! Mintha a teljesítmény-tirisztorokat még nem ismernék, és a fázishasításos fordulatszámvezérlést se igazán...

Nekem egyszer a huzalellenállás egyik lába törött el, így aztán nem hűtőtte kellően a klimarendszer hőcserélőjét. Persze ettől simán kifőtt a rendszerből a gáz. Aztán addig-addig cserélgették, illetve töltögették bele az új gázokat, míg a végére még új hűtőt is kellett vennem. No meg persze - a komplett ventilátor-motort! Most lenn van a pincében, mert időközben azért megcsináltam azt a törött lábat ... így van tartalékban!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, paprikab4 írta:

 "csatlakozót nem találtam csak a hűtőn van meg a helye. Az érdekes, hogy mikor bekapcsolom a klímát akkor sem megy a venti csak ha melegszik a motor."

Feltehető, hogy a klimahűtő kompatibilis az Astra F, és Astra G (de talán még az Astra H) márkákkal is. És azért van rajta a ventilátor gyárilag kialakított helye. Bár én az eredetimre már nem emlékszem, de ami most van - egy francia utángyártott hűtő. Azon bezzeg ott a csavarok ....

Amúgy - a ventilátor csakis akkor indul be, ha egy bizonyos hőmérsékletet már elért a klimarendszer hűtőközege (gáza)

Nekem például van a hűtőm mellett/alatt a jobboldalon valami szabadon lógó érintkező-csatlakozó. Lehetséges - az lenne hivatott a 2 ventilátoros üzemre? Csak valahogyan benne maradt a kábelkorbácsban, mivel a kocsim 2004-es kiadás, s akkortól már elég régóta csak egyetlen ventivel osztották ki ...

Módosítva : L.Fazakas
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem fordítva akasztották vissza a fékpofa visszahúzó rugóját - benn a dobban - és így az kissé hozzáér. Nem mindegy (illetve - magánál a fékhatásnál nem érdekes), ám a rugóvég hozzáérése minden bizonnyal e hangtani "cincogást" eredményezheti.

Nem dobfékes, hanem tárcsás 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, paprikab4 írta:

Amúgy nektek milyen gyakran kapcsol a venti a víz miatt? Nekem ha üzemmelegen megállok kb 10perc alapjárat és már túl is megy a hőfok 90-en és kapcsol a venti. Kicsit úgy tűnik mintha nagyon melegedne mert egy rövid de nagyobb emelkedő után nagyon hamar "elmelegszik".

Ilyen időben (15 fok és felette) városi használatnál nekem is kapcsol. Ha városon kívül megyek, a menetszél teszi a dolgát... 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 22. at 7:06 AM, KMilán said:

Olvasd ki a hibakódot az autódból, szerintem már elektromos gázpedál lesz benne. Tehát:

- beülsz az autódba, beteszed  a kulcsot

- a fékpedált és a gázpedált együtt lenyomod és ott tartod

- ráadod a gyújtást (nem kell indítózni!)

- számolod a kis villáskulcs villogásait (vagy felveszed videóra és belinkeled ide)

1-9 értelemszerű, a 10 villogás = 0.

Aztán, ha végre abbamaradt a villogás, felengeded a pedálokat. (ikon, világít)  Papír, ceruza nem árt, ha van nálad. Ez pl 10-3-4-10, vagyis 0340.  OBD2 hibakód alapján: P0340     Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör (1.hengersor vagy egyedülálló szenzor)

https://www.youtube.com/watch?v=y6xacFYe1HQ

Szia! Kivillogtattam a hibakódot. Az eredmény 0335. Ami ugye főtengelyhelyzet jeladó rendellenesség. Hol van ez a jeladó, és milyen elven működik?

Köszönöm, Zoli

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Egy problémámmal fordulok hozzátok.

Valamikor egy hónapja, olajcsere előtt egy nappal észrevettem, hogy nagyon alacsony a hűtővíz szint az autóban.

Megijedtem, hogy a motorba távozott de az olajcsere után a tiszta olajba nem látok semmi elváltozást, az olaj tiszta és világosbarna amilyennek kell lenni.

Feltöltöttem a hűtővíz tartályt is átnéztem a csatlakozásokat de sehol nem láttam, hogy eresztett volna.

Ma újra ellenőriztem, a hűtővíz most is fogy de csöpögést tömítetlenséget nem tapasztalok sehol, a motorolaj tiszta.

 

Van valakinek ötlete hol szökhet el a hűtővíz, mit nézzek át??

 

Válaszokat előre is köszönöm!!

 

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, paprikab4 írta:

Amúgy nektek milyen gyakran kapcsol a venti a víz miatt? Nekem ha üzemmelegen megállok kb 10perc alapjárat és már túl is megy a hőfok 90-en és kapcsol a venti. Kicsit úgy tűnik mintha nagyon melegedne mert egy rövid de nagyobb emelkedő után nagyon hamar "elmelegszik".

Nagyon úgy tűnik hogy neked gyárilag egy ventid van, különben világítania kéne a hűtőmodul-hibajelzőnek ha be akarod kapcsolni a klímát. Amúgy a régebbi fajta, két ventillátoros verziónál ez a normális működés:

Klíma üzem: Klíma bekapcsol, 12-14 bar-nál indul az első venti és a hátsó 1es fokozaton ha tovább nő a nyomás akkor, 20-22 barnál indul az első venti 2es en a hátsó marad 1es majd 24-25 nél a hátsó is felkapcsol 2es re ha ez sem elég akkor vhol 28 barnál lelövi a rendszer a komprit még a nyomás nem megy 24 bar alá.
Vízhűtésnél 95 fokál indul a az első és a hátsó venti is 88 foknál kapcsol ki. Ha nem képes lehűteni a vizet és az vagy tovább növekszik 105 foknál vagy 95-100 fokos tartományban marad 180 mp ig akkor indul mindkét venti 2es en.

Vegyes üzem: Tehát klíma üzemel és a motor 95 fok fölé növekszik (ez nem normális üzemállapot ugyanis az alapban járó ventiknek képesnek kell lennie 95 fok alatt tartani a vizet) akkor is indul mind2 venti teljes gázon.

Egyéb védelmi funkciói a hűtőmodulnak: Szakadt hűtővíz jeladó köre esetén mind2 venti a gyújtás ráadása után indul 1es fokozaton+hűtés és ECU lámpa világít. Szakadt vagy nem jelenlévő venti esetén ha az első venti nincsen jelen vagy a csati nincsen rádugva mihelyst indul a klíma hibajelző kivilágít +hátsó venti teljes gőzzel üzemel. Ha a hátsó hiányzik vagy szakadt a köre akkor a klíma nem indul illetve ha üzem közben következik be akkor lekapcsolja. Illetve a hátsó hibánál folyamatosan megy az első és villog a hibajelző lámpa.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 28. at 18:08, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Egy problémámmal fordulok hozzátok.

Valamikor egy hónapja, olajcsere előtt egy nappal észrevettem, hogy nagyon alacsony a hűtővíz szint az autóban.

Megijedtem, hogy a motorba távozott de az olajcsere után a tiszta olajba nem látok semmi elváltozást, az olaj tiszta és világosbarna amilyennek kell lenni.

Feltöltöttem a hűtővíz tartályt is átnéztem a csatlakozásokat de sehol nem láttam, hogy eresztett volna.

Ma újra ellenőriztem, a hűtővíz most is fogy de csöpögést tömítetlenséget nem tapasztalok sehol, a motorolaj tiszta.

 

Van valakinek ötlete hol szökhet el a hűtővíz, mit nézzek át??

 

Válaszokat előre is köszönöm!!

 

Üdv!

Szia!

Esetleg a fűtéskör vagy amivel én kocsimnál baj volt, az a vezérműfedél tömítése.

Üdvözlettel,
Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volna egy kis problémám! Rá nem tudok jönni mi adhatja ezt a hangot menet közben bizonyos kormányállásnál! https://youtu.be/K3Kaw3xW-XU

Érdekes hogy csak ha negyed fél fordulatot tekerek a kormányon jobbra akkor adja csak ezt a hangot!

Szervó olaj szintre gondoltam utána is kellett tölteni egy keveset de ez a hang nem szűnt meg!

 

 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Drazsé írta:

Szia!

Esetleg a fűtéskör vagy amivel én kocsimnál baj volt, az a vezérműfedél tömítése.

Üdvözlettel,
Gábor

Generátor mögött van csőcsonk, annak a tömítése megy el nekem legalábbis Y17DT-nél vagy 3-4 évig cseperészett mire rájöttem, hol megy el. Azóta semmi....

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 28. at 18:08, vaszabi79 írta:

nagyon alacsony a hűtővíz szint az autóban. - a tiszta olajba nem látok semmi elváltozást, az olaj tiszta és világosbarna amilyennek kell lenni. -
Van valakinek ötlete hol szökhet el a hűtővíz, mit nézzek át??

Nekem konkrét véleményem van, mert én is jártam már így. Szemben állva a kocsival - a motor baloldalán van a hűtővíz-keringető szivattyú (magyarul csak vízpumpa). Nos - az szokott ilyesmiket megcsinálni, ha "kifekszik" benne a szimmering, s kezdi szépen elengedni a hűtőfolyadékot. Persze az nagyon nem is látszik, csupán annyit mutat, hogy a tágulási tartályából szép lassacskán elfogy!

És mert az Opel már nem a régi Zsiguli vagy Skoda, hogy csak úgy elmegyünk az autósboltba és veszünk bele csapágyat meg szimmeringet, hát sajnálatos dolog, de ki kell cseréltetni az egész cuccost - úgy ahogy van - tokkal-vonóval.

A vízpumpa egység sajna nem szétszedhetőre van megcsinálva. Igaz, az ilyesmi eléggé szemét dolog, de manapság akkor is ez van!

Nekem a Cromaxnál - nagyjából úgy egy éve - 28 ezerből a komplett meló (anyag, munkadíj, stb.) kijött.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.