Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok.

Én is kiolvastattam az előttem írók irományán felbuzdulva. :-)

4 hibakódot kaptam.

0136 Lambdaszonda (Bank 1, Szonda 2) funkció rendellenesség

0170 Tüzelőanyag korrekció (Bank 1) funkció rendellenesség

0141 Lambdaszonda-fűtőáramkőr (Bank 1, Szonda 2) funkció rendellenesség

0302 2. henger felismert gyújtás kimaradás

Itt a videót is megtudjátok nézni:

Gyanítom egy azon dolog okozza a négy kódot. Van véleményetek, hogy mi lehet a pontos hiba oka és mi a teendő? 

Köszi előre is a válaszokat!

Elküldve
1 órával ezelőtt, Hard-ex írta:

Sziasztok.

Én is kiolvastattam az előttem írók irományán felbuzdulva. :-)

4 hibakódot kaptam.

0136 Lambdaszonda (Bank 1, Szonda 2) funkció rendellenesség

0170 Tüzelőanyag korrekció (Bank 1) funkció rendellenesség

0141 Lambdaszonda-fűtőáramkőr (Bank 1, Szonda 2) funkció rendellenesség

0302 2. henger felismert gyújtás kimaradás

Itt a videót is megtudjátok nézni:

Gyanítom egy azon dolog okozza a négy kódot. Van véleményetek, hogy mi lehet a pontos hiba oka és mi a teendő? 

Köszi előre is a válaszokat!

2-es szonda csere?

Elküldve

Sziasztok

Adott egy Kombi G Astra 99-es

Nem nyitja a központi a bal hátsó ajtót! Hiába húzom fel az ajtó záró/nyitó pöcköt, az ajtó nem nyílik. Valami széteshetett benne.

odáig eljutottam, hogy kicsavartam az elvileg összesen 3 db csavart és az ablak tekerőt is leszedtem, de nem nagyon adja meg magát a kárpit és feszegetni jobban nagyon nem merem.

nehezíti a dolgom, hogy csukott ajtónál kellene leimátkozni a kárpitot!

valaki szedte már le? Vagy találkozott ezzel a dologgal? Mi adhatta memeg magát?

minden hasznos infót várok 

köszi

 

 

Elküldve
5 órája, Hard-ex írta:

Gyanítom egy azon dolog okozza a négy kódot. Van véleményetek, hogy mi lehet a pontos hiba oka és mi a teendő? 

Van, és azt javaslom ne siesd el azt a lambda-cserét!

Ne vedd készpénznek, de nagyjából ugyanezekkel a tünetekkel szenvedtem én is, a hibakódok is ugyanezek voltak, egyedül a P0141 nem volt köztük. Nálam a hiba végül egyszerű falslevegő volt szívóoldalon a légtömegmérő és a fojtószelepház között, és ha belegondolsz, logikus is:

A lambdaszonda méri a kipufogógáz oxigéntartalmát, azaz ha több levegő jut a motorba mint amennyit a légtömegmérő mér (mondjuk épp amiatt mert falsot szív), akkor rögtön szegény keverékre fog gyanakodni szegény lambda, és azonnal hibát jelez. Ezzel a P0136 meg is oldódott. A P0170 szintén ezzel függ össze, nem stimmel a benzin-levegő arány. A P0302 pedig az égéskimaradás a 2-es hengerben, ami ugye megintcsak érthető, lévén a plusz levegő miatt nem ideális az üzemanyag-levegő-arány, ergo nem tökéletes az égés valamelyik hengerben, nálad éppen a kettesben. Én azt javasolnám hogy keresd meg hol szív falsot, ha megvan, orvosold a hibát, töröld ki a hibakódokat, és nézd meg mi jön vissza belőle. Jó esetben semmi sem fog.

  • Like 4
Elküldve
On 2017. 03. 21. at 10:28, outsider írta:

 

Ha ráadod a gyújtást, pár másodperc múlva ki kell aludnia a villáskulcsos autó ikonnak.

Ha nem alszik ki, akkor tárolt hibakód van.

Nekem egyszer égett a villáskulcsos ikon. Aztán a következő indításra már nem.

Lehet az, hogy közben eltárolt valamit? Persze voltam azóta olajcserén, stb. Lehet, hogy az volt a nagy hiba, hogy eljött volna az ideje?

Elküldve
51 perce, Maverick087 írta:

Sziasztok!

Milyen fékbetétet és tárcsát ajánlotok? Csere érettek már lassan nálam....

Köszönöm 

Nagyon sokszor írtam már, hogy Zimmermann

Tárcsa is, betét is. Alumíniummal gőzölt, így nem rozsdásodik.

  • Like 1
Elküldve
1 óra, Maverick087 írta:

Sziasztok!

Milyen fékbetétet és tárcsát ajánlotok? Csere érettek már lassan nálam....

Köszönöm 

Szia! 

Sokszor írtuk már mostanában (is): Zimmermann, Textar..

  • Like 1
Elküldve

Üdvözlök mindenkit!

Rég jártam erre. Mindeddig kedvelt vasam tette a dolgát rendesen. Z14XEP. 

Ma ahogy megtankoltam, valami furcs azajt hallottam előlről de semmi furcsát nem láttam, ahogy felnyitottam a motorház tetőt. Csak egy szakaszosan előbukkanó hang, általában gázadáskor, de nem folyamatosan. 5 percre lakom a benzínkúttól. Amint hazaértem, felnyitottam a motorháztetőt, annyi tűnt csak fel, hogy nem forgatja az szíly a generátort. Leállítottam az autót, amikor újra indítottam, egy szisszenés, szétfröccsent a hűttővíz. Leállítottam a motort. Elfolyt minden vizem. Holnap világosban üntök vizet a kiegyenlítőbe, és megpróbálom kideríteni, hogy hol folyt el. Szerintetek, hogy rögtön leállítottam a motort, okozhatott valami problámát a motorban? Üzemmeleg volt a motor előtte.

Elküldve
23 perce, demura írta:

Üdvözlök mindenkit!

Rég jártam erre. Mindeddig kedvelt vasam tette a dolgát rendesen. Z14XEP. 

Ma ahogy megtankoltam, valami furcs azajt hallottam előlről de semmi furcsát nem láttam, ahogy felnyitottam a motorház tetőt. Csak egy szakaszosan előbukkanó hang, általában gázadáskor, de nem folyamatosan. 5 percre lakom a benzínkúttól. Amint hazaértem, felnyitottam a motorháztetőt, annyi tűnt csak fel, hogy nem forgatja az szíly a generátort. Leállítottam az autót, amikor újra indítottam, egy szisszenés, szétfröccsent a hűttővíz. Leállítottam a motort. Elfolyt minden vizem. Holnap világosban üntök vizet a kiegyenlítőbe, és megpróbálom kideríteni, hogy hol folyt el. Szerintetek, hogy rögtön leállítottam a motort, okozhatott valami problámát a motorban? Üzemmeleg volt a motor előtte.

Feltételezem, hogy a vízpumpáddal lett valami... Vagy esetleg egy vízcső adta meg magát és a szisszenés is a túlnyomás miatt lehetett... Ezt látni kellene... 

Elküldve
On 2017. 03. 16. at 20:32, kobraCode írta:

Megkérdezhetem mennyire engedte már az olajat? Illetve mennyiért csinálták meg? 

Bocsánat, hogy cask most válaszolok, de nem jártam errefelé mostanában. 

Teljesen elfolyt a kormányszervó kb 3 nap alatt. Először enyhén gyengébbnek éreztem a rásegítő hatást, aztán szép lassan teljesen megszűnt. Ez állítólag Opel Astra típushiba. Azon csodálkozott a szerelő, hogy ezt a 350k km-ert kibírta eddig. Kormánymű felújítás után viszont teljesen megszűnik a jelenség. Szóval elvileg elég egyszer hozzányúlni. Én egy bontott kormányművet tetettem be.

17 k - kormánymű csere
7k - futómű állítás
3k - szervoolaj

Egyébként  van egy jóember Velencén, aki konkrltan kormánymű felújítással foglalkozik. 50k úgy, hogy a tiédet otthagyod, és kapsz helyette egy jót.

  • Like 1
Elküldve (edited)
15 órája, Janó32 írta:

Feltételezem, hogy a vízpumpáddal lett valami... Vagy esetleg egy vízcső adta meg magát és a szisszenés is a túlnyomás miatt lehetett... Ezt látni kellene... 

Ma reggel hidegen után töltöttem egy kevés vizet a kiegyenlítő tartályba. Csak a vízpumpa csonknál látok egy kis szivárgást. Ráindítottam, de sehol nem kezdett el folyni a víz, a kiegyenlítő tartályban sem csökkent a vízszint. Lehet csak melegen folyik el? 

Amit még találtam, az az, hogy az olajbeöntő nyílásnál valami fehéres krém szzerü kicsapódás van.

Módosítva : demura
Elküldve (edited)
4 órája, demura írta:

Ma reggel hidegen után töltöttem egy kevés vizet a kiegyenlítő tartályba. Csak a vízpumpa csonknál látok egy kis szivárgást. Ráindítottam, de sehol nem kezdett el folyni a víz, a kiegyenlítő tartályban sem csökkent a vízszint. Lehet csak melegen folyik el? 

Amit még találtam, az az, hogy az olajbeöntő nyílásnál valami fehéres krém szzerü kicsapódás van.

Vidd el szerelőhöz! A vízpumpán levő műanyag csatlakozó idom előbb-utóbb törik.

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
On ‎2017‎. ‎03‎. ‎16‎. at 20:08, szopcsi13 írta:

Akkor legalább állj fel valami rámpaszerűségre.

Szia! Sikerült kicserélnem az önindítót. Egy emelő volt csak a segítségemre, de nem volt olyan vészes. Cromax-ból rendeltem, Magneti Marelli-t. Ami érdekes hogy Magneti marelli dobozban jött, de a motor házra Valeo volt írva. :) A lényeg h működik.

Elküldve
On ‎2017‎. ‎03‎. ‎17‎. at 21:52, Atala írta:

Akkor azt várjuk. Én Kivettem annó mind2. Baloldalit vmi bekötés miatt, jobb oldalit meg a ködzáró miatt, de nem vettem észre, hogy beázna azóta. Pedig kicsit csálén került vissza. :D.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=46420170317_174809.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=9920170317_174805.jpg

Nem tudom mennyire látszik, a lámpa sarkánál van egy lyuk a lemezen. Egyébként ha a lámpa szigetelő gumija megadja magát, attól még nem tud befolyni a víz a csomagtartóba.

De ezt minél előbb javítanom kell mert már elkezdett rozsdásodni belül is a csomagtartó. :doze:

  • Like 1
Elküldve
9 perce, toma2105 írta:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=46420170317_174809.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=9920170317_174805.jpg

Nem tudom mennyire látszik, a lámpa sarkánál van egy lyuk a lemezen. Egyébként ha a lámpa szigetelő gumija megadja magát, attól még nem tud befolyni a víz a csomagtartóba.

De ezt minél előbb javítanom kell mert már elkezdett rozsdásodni belül is a csomagtartó. :doze:

Nem volt törve az autód? A lámpa feletti részen olyan mintha kopna le a festéked, illetve a glettelés nem lett rendesen kicsiszolva.

Elküldve
7 perce, kobraCode írta:

Nem volt törve az autód? A lámpa feletti részen olyan mintha kopna le a festéked, illetve a glettelés nem lett rendesen kicsiszolva.

Ezt sajnos nem tudom biztosra megmondani, mivel kb 4-éve van nálam. És nem nagyon néztem utána az előéletének.

Elküldve
1 órával ezelőtt, toma2105 írta:

Ezt sajnos nem tudom biztosra megmondani, mivel kb 4-éve van nálam. És nem nagyon néztem utána az előéletének.

Csak azért kérdeztem mert így még nem láttam kilyukadni azon a helyen G-t. De lehet csak én találkoztam kevés ilyen autóval.

Elküldve

Sziasztok

 

Adott egy z14xe. Kaptam egy P1405 hibát Kipufogógáz visszavezetés érzékelő áramkör alacsony- jelen van.

Ez gondolom egr szelep lesz. Ahogy néztem a szelep nem szétszedhető, tehát gondolom csere.

Elküldve

Sziasztok olyan gondom van, hogy a bal hatso kerék felol éles cincogó hangot hallok menet közben, minél gyorsabban megyek annál sürübb. Az az érdekes hogy ha egy picit rálépek a fékre elhallgat. Nemrég lettek cserélve a betétek és le lettek szabályozva a féktárcsák lehet az csinálja? Vagy ez kerékcsapágy lesz? Annak nem mozgó hangja kellene hogy legyen? 

Elküldve
5 perce, matrix19 írta:

Sziasztok olyan gondom van, hogy a bal hatso kerék felol éles cincogó hangot hallok menet közben, minél gyorsabban megyek annál sürübb. Az az érdekes hogy ha egy picit rálépek a fékre elhallgat. Nemrég lettek cserélve a betétek és le lettek szabályozva a féktárcsák lehet az csinálja? Vagy ez kerékcsapágy lesz? Annak nem mozgó hangja kellene hogy legyen? 

Össze kell kopni, elvileg akkor majd meg fog szűnni. A betétek mögé lett téve rézpaszta?

Elküldve
21 órája, kelly írta:

Sziasztok

 

Adott egy z14xe. Kaptam egy P1405 hibát Kipufogógáz visszavezetés érzékelő áramkör alacsony- jelen van.

Ez gondolom egr szelep lesz. Ahogy néztem a szelep nem szétszedhető, tehát gondolom csere.

Első körben próbáld meg kitakarítani, szerintem akkor már szívósorral együtt. Aztán nem adok tippeket, ha működik, hogyan lehet kiiktatni.....

Elküldve
2 órája, Handbrake írta:

Össze kell kopni, elvileg akkor majd meg fog szűnni. A betétek mögé lett téve rézpaszta?

Igen lett bőven, akkor nem kérek csapágy lesz? 

Köszönöm a segítséged 

Elküldve
16 perce, matrix19 írta:

Igen lett bőven, akkor nem kérek csapágy lesz? 

Köszönöm a segítséged 

Kerékcsapágy inkább morog. Legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy felemeled a kocsit a kérdéses keréknél és megforgatod. Ha morog akkor csapágy, ha cincog, az szerintem csak a betét és tárcsa összekopásának hiánya. Óvatosan lehet "vasalni" is ezzel picit gyorsíthatod a folyamatot. ( menet közben pár másodpercre picit ráhúzod a kéziféket, nem FOGÁSIG!!! )

Elküldve

Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy az 1.8 cabrio digit klímásnak ugyan az a klímahűtő ventilátora és kerete mint a többi sima astrának kisebb/nagyobb motorral? Az enyémen hiányzik az egész és most láttam egy másik képen, hogy kellene legyen rajta. Amennyiben tud valaki bontva eladót komplett arra vevő lennék! Köszi!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.