morattila Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 17 órája, tgabika76 írta: Izé... véletlenül nem épp a bal első kerékcsapágyat cserélted? Mert abban mindenképpen van jeladó, akkor is ha nem ABS-es az autó, mivel onnan veszi a kilométeróra a sebességjelet. Ha a többi keréknél nincs jeladó, akkor bizony nincsen ABS-ed. De azt cseréltem, mondjuk ettől függetlenül biztos hogy van benne ABS egyszer kétszer már jó szolgálatot tett. Meg ha jól tudom a Classic II-ben gyárilag volt már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cac Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 (edited) Sziasztok! A központi zárat nem nyitja a távkapcsoló. Mivel használtan vettem a kocsit, nem tudom, hogy a távkapcsoló vagy a kp-i zár vevője-e a rossz. Ha egy másik Astrás kolléga távkapcsolóját szinkronizáljuk az én autómmal az működhet? Módosítva Február26, 2017 : cac Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 44 perce, cac írta: Sziasztok! A központi zárat nem nyitja a távkapcsoló. Mivel használtan vettem a kocsit, nem tudom, hogy a távkapcsoló vagy a kp-i zár vevője-e a rossz. Ha egy másik Astrás kolléga távkapcsolóját szinkronizáljuk az én autómmal az működhet? Ellenőtizni kellene, hogy az elem jó-e? Ha jó, jöhet az elemtartó ellenőrzése. Ha az is, akkor a mikrókapcsoló ellenőrzése ill egy általános átnézés (minden a helyén van-e a nyákon/elektronikában) és tisztítás. Aztán megpróbálni feltanítani az autóddal. Ha így sem, akkor vagy halott a kulcsod vagy az autóban van a gikszer (ritka eset). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
cac Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 1 óra, Janó32 írta: Ellenőtizni kellene, hogy az elem jó-e? Ha jó, jöhet az elemtartó ellenőrzése. Ha az is, akkor a mikrókapcsoló ellenőrzése ill egy általános átnézés (minden a helyén van-e a nyákon/elektronikában) és tisztítás. Aztán megpróbálni feltanítani az autóddal. Ha így sem, akkor vagy halott a kulcsod vagy az autóban van a gikszer (ritka eset). Köszi a választ! Természetesen az elem jó. Működnek a mikrokapcsolók és elvileg a távirányító is, mert a ledek felvillanak gombnyomáskor. Megcsináltam a szinkronizálást is...pontosabban próbáltam, de szerintem nem sikerült. Legalábbis a manual szerint reteszelnie kéne a szinkronizálást követően a zárnak, ami nem történik meg. Szóval vagy mégsem jó a távirányító, vagy a kp-i zár vevője. Az előbbire gyanakszom, mert gányolt módon már forrasztva volt az elemtartó (le van tőrve a nyákról). Ettől függelenül látszólag működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 34 perce, cac írta: Köszi a választ! Természetesen az elem jó. Működnek a mikrokapcsolók és elvileg a távirányító is, mert a ledek felvillanak gombnyomáskor. Megcsináltam a szinkronizálást is...pontosabban próbáltam, de szerintem nem sikerült. Legalábbis a manual szerint reteszelnie kéne a szinkronizálást követően a zárnak, ami nem történik meg. Szóval vagy mégsem jó a távirányító, vagy a kp-i zár vevője. Az előbbire gyanakszom, mert gányolt módon már forrasztva volt az elemtartó (le van tőrve a nyákról). Ettől függelenül látszólag működik. Székesfehérváron tudok rá megbízható szakit aki elektronikailag totál rendbe tudja tenni. A hiba azonosításához látni kell a kulcs elektronikáját, mert látatlanban csak tippelgetni lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cac Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 9 perce, Janó32 írta: Székesfehérváron tudok rá megbízható szakit aki elektronikailag totál rendbe tudja tenni. A hiba azonosításához látni kell a kulcs elektronikáját, mert látatlanban csak tippelgetni lehet. Tükéletes! Megköszönöm a kontatktot, akár itt, akár privátban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 5 órája, szopcsi13 írta: Nekem már kétszer ment el a hengerfejtömítés, de egyszer sem egyik percről a másikra. Eleinte csak kínlódott a fűtés, néha felhabzott a víz, meg ingadozott a hőfoka. Több ezer km-t mentem vele így, mirejött a vízforralás, meg a három hengerezés. Igaz az z14xep volt. Furcsa, hogy éppen a termosztát csere utáni héten történt..., de miután átvettem, nálam nem melegedett, nem forrt meg a víz. A csere után elvileg magától légtelenedik a rendszer, akkor se hiszem, hogy valami gubanc lett volna. A hf-tömítés baja nem önálló hiba szerintem, valami másnak a tünete. De minek? Nem szerette az új termosztátot? (Febi ment bele.) Vagy a vízpumpa esetleg meg-megáll néha, és nincs keringetés? De az meg a vezérlést is elszúrta volna (szíjas motor). Nem értem, mert a melegedést éreznem kellett volna, a műszernek mutatni kellett volna, vagy gőzfelhő, vagy valami... De minden előjel nélkül halt be.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 On 2017. 02. 25. at 18:40, zotya975 írta: A fékerő szabályzó lehet fix ami egy patron a fékcsövön és a terhelés függő amit írtál. Általában karosszéria kiviteltől függ, és a caravan-van ( kisárú szállító) szokott terhelés függő lenni a karosszéria-hátsó híd elmozdulásából " számol" csak idézőjelben ugye mert sima mechanikus működésű. Fékerőt növelni nem tud, tehát nem tud nagyobb fékfolyadék nyomást adni mint amakkorát te a fékpedál-főfékkel adsz. A fékerőt csökkenti a terheléstől függően. Alapból túl nagy fékerő jut hátra mert fékezéskor az autó bólint a hátsó kerekeken csökken a leszorító erő, hajlamosak a megcsúszásra. Piros kör. A Sedan is ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
VTX Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 Sziasztok! X16SZR, 99', 55 kW, F08 Régebb óta létező problémám az 1-es és 4-es gyertyák olajosodása, gyors leégése. A középső kettővel abszolút semmi gond nincs, de ez a két szélső nagyjából 1500-2000 kilométerenként cserére szorul. Ugyebár ez abnormális. Mikor kiveszem a szélsőket, ronggyal itatni lehet róla az olajat. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de a motoron is folydogál lassan az olaj. Ez valószínűleg egy szelepfedél-tömítéssel orvosolható lesz. Van ötletetek, mitől olajosodnak a gyertyák? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 41 perce, gezoli írta: A Sedan is ilyen. Igaz..amikor az enyémhez vadásztam bontottat, akkor találkoztam vele. Csak az talán rövidebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 On 2017. 02. 25. at 10:20, bucynus írta: Még nem szedtem szét a hátsó féket, tavaszi átálláskor tervezem, de jeladót nem láttam hátul, van? A kerékcsapágyban van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 On 2017. 02. 23. at 14:33, Janó32 írta: Mert azt Ausztriába szánták, ahol sok a hegy és völgy (nem dimbek meg dombok vannak), Erre én csak azt tudom mondani - De akkor mi van, ha pl. Ausztriába megyek a "Magyarországra gyártott autóval"? Beeshetek simán rögtön az első szakadékba? Azé .. mee ... magyar vagyok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 On 2017. 02. 23. at 17:59, Matisz írta: Van erre valami megoldás?? VAN! Én beletettem annak a kismotornak a házába - a fóliacsík átvágás után - egy 330 ohmos ellenállást. Akkor simán /a zsalu bármely végállásában/ megáll a motor, mivel az áram-terhelést maga az ellenállás veszi át. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 16 órája, PGA írta: Furcsa, hogy éppen a termosztát csere utáni héten történt..., de miután átvettem, nálam nem melegedett, nem forrt meg a víz. A csere után elvileg magától légtelenedik a rendszer, akkor se hiszem, hogy valami gubanc lett volna. A hf-tömítés baja nem önálló hiba szerintem, valami másnak a tünete. De minek? Nem szerette az új termosztátot? (Febi ment bele.) Vagy a vízpumpa esetleg meg-megáll néha, és nincs keringetés? De az meg a vezérlést is elszúrta volna (szíjas motor). Nem értem, mert a melegedést éreznem kellett volna, a műszernek mutatni kellett volna, vagy gőzfelhő, vagy valami... De minden előjel nélkül halt be.... Esetleg lehetett tömítettségi probléma? A z14xep ha be tudott levegősödni, a vízpumpa üresen forgott, a keringés meg összeomlott. Túlmelegedést nekem sem mutatott a műszer, mikor 150e-nél lerohadt a vízpumpa lapátja. A gomba közvetlen a termosztát mellett van. Szerintem beindult egyfajta gravitációs keringés a hűtő felé. A blokk másik vége meg megfőtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 11 órája, L.Fazakas írta: Erre én csak azt tudom mondani - De akkor mi van, ha pl. Ausztriába megyek a "Magyarországra gyártott autóval"? Beeshetek simán rögtön az első szakadékba? Azé .. mee ... magyar vagyok? Totális képzavarban vagy... Óriási a különbség abban, hogy valamit tartósan adott igénybevételre méreteznek, vagy olyanra ami kibírja károsodás nélkül de adott/tartós igénybevételnél már gondok lehetnek pl a hatásfokával. Lefordítva: nem fogsz leesni az útról, gond nélkül tudni fogja amit kell. A differencia abban van, ha Te azt az autót egész élettartama alatt ilyen terheléssel használod, akkor gyorsabb elhasználódás és egyéb hibalehetőségek előfordulásának halmozottan nagyobb az esélye. Talán így érthető h miért méreteznek/terveznek így dolgokat a gyártók. Pl hideg itt is van télen néha-néha, mégsem forgalmaznak nekünk beépített állófűtéses/motorfűtéses gépkocsikat mint mondjuk északon és sorolhatnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 11 órája, L.Fazakas írta: Erre én csak azt tudom mondani - De akkor mi van, ha pl. Ausztriába megyek a "Magyarországra gyártott autóval"? Beeshetek simán rögtön az első szakadékba? Azé .. mee ... magyar vagyok? Még az is lehet... több 10 ezer kilométert megtettem itthon gond nélkül jórészt sík terepen aztán az első komolyabb ausztriai hegymászás, ereszkedés során úgy elmelegedett a kisfék tömör tárcsával, hogy szinte megszűnt a fékhatás. Annak ellenére hogy a fék műszakin megfelelt, tehát közlekedésre alkalmas volt, ez még nem jeleneti azt hogy minden körülmények között huzamosabb ideig is megfelel. Ezért lehet hogy más piacra gyártott ugyanaz az autó más felszereltségű, most ugye például a fékről beszélünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 Sziasztok! Megtudja valaki mondani mennyi a megengedett olajfogyasztás Z14XEP-es motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matisz Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 11 órája, L.Fazakas írta: VAN! Én beletettem annak a kismotornak a házába - a fóliacsík átvágás után - egy 330 ohmos ellenállást. Akkor simán /a zsalu bármely végállásában/ megáll a motor, mivel az áram-terhelést maga az ellenállás veszi át. ha jól értem az ellenállás alatt van átvágva a lemez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 Nem tetszik nekem ez az olajfolyás A szerelőm meg azt kérte figyeljem az olajszintet, mert akkor kiderül, hogy főtengely szimering, vagy valahonnan máshonnan jön az olaj. Én azt látom, hogy alul is csöpög, meg a szűrőház belső részén is csupa olaj. Most akkor szimering, vagy csak a szűrőház tömítés? Én nem nagyon merem így használni, mert nem szeretném tönkretenni az autót. Vagy csak azért várat a szerelő, mert egész egyszerűen félreöntötte véletlen az olajat a cserénél? Az olajszint nem csökken. Itt egy lassított videó a szűrőházról és alulról. (akinek van türelme megnézni....nekem már elfogyott) https://youtu.be/fdDUxBfzBF8 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február27, 2017 Megoszt Elküldve Február27, 2017 2 órája, morattila írta: Sziasztok! Megtudja valaki mondani mennyi a megengedett olajfogyasztás Z14XEP-es motornál. 0.6 liter/1000 km. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 (edited) 13 órája, Matisz írta: ha jól értem az ellenállás alatt van átvágva a lemez? Sziasztok, nekem is ilyen gondom, van, megragasztottam épp hétvégén, és mára eltörte a motor. (szóval most kereshetek ilyen műanyag lapátot, meg házat...tud valaki vhol????) Akkor az ellenállás a megoldás? Meddig melegszik ez így? Nem akarom h felgyulladjon.... És gondolom nem sima ellenállás kell, hanem nagy teljesítményű, hogy ne olvadjon el. Én inkább kirakom a kábelre a motor elé szerintem.... vélemény???? Módosítva Február28, 2017 : bonat Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 1 órával ezelőtt, bonat írta: Sziasztok, nekem is ilyen gondom, van, megragasztottam épp hétvégén, és mára eltörte a motor. (szóval most kereshetek ilyen műanyag lapátot, meg házat...tud valaki vhol????) Akkor az ellenállás a megoldás? Meddig melegszik ez így? Nem akarom h felgyulladjon.... És gondolom nem sima ellenállás kell, hanem nagy teljesítményű, hogy ne olvadjon el. Én inkább kirakom a kábelre a motor elé szerintem.... vélemény???? Úgy látom a cromax már nem forgalmazza külön: https://cromax.hu/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futomotor_haz_alkatreszei/javito_klt_belso_keringtetohoz_opel_astra_g_astra_h_delphi_134542 Csak házzal együtt: https://cromax.hu/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futomotor_haz_alkatreszei/belso_keringtetohaz_opel_astra_g_astra_h_37043 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 2 órája, kobraCode írta: Úgy látom a cromax már nem forgalmazza külön: https://cromax.hu/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futomotor_haz_alkatreszei/javito_klt_belso_keringtetohoz_opel_astra_g_astra_h_delphi_134542 Csak házzal együtt: https://cromax.hu/futorendszer/futesrendszer_alkatreszei/futomotor_haz_alkatreszei/belso_keringtetohaz_opel_astra_g_astra_h_37043 Hagy segítsek még pár embernek akinek ezzel van baja. Külföldi gyártóval egyeztettem és kaptam egy magyar céget akinél lehet külön kapni a lapátot!!!!!Itt a bolt:Delman Trade Kft. - Soroksár 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
alibi Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 On 2017. 02. 22. at 19:53, L.Fazakas írta: Érdekes, mert nekem bizony Astra G-m van, ám nincsenek hátul tárcsafékek. Csakis a dobfékek! Lehet az, hogy egyedül nekem lenne ilyen? Eléggé igalmas lehet ... Jaaa - és 2004-es évjáratú! 2003-as Z14XE -van nekem is dobfékem van. Kombi . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Február28, 2017 Megoszt Elküldve Február28, 2017 21 órája, Geopake írta: 0.6 liter/1000 km. Nekem majdnem ennyi 10e kmen. :D. 11 órája, bonat írta: Sziasztok, nekem is ilyen gondom, van, megragasztottam épp hétvégén, és mára eltörte a motor. (szóval most kereshetek ilyen műanyag lapátot, meg házat...tud valaki vhol????) Akkor az ellenállás a megoldás? Meddig melegszik ez így? Nem akarom h felgyulladjon.... És gondolom nem sima ellenállás kell, hanem nagy teljesítményű, hogy ne olvadjon el. Én inkább kirakom a kábelre a motor elé szerintem.... vélemény???? Vagy végállás kapcsolót berakni. Én így oldottam meg mert nekem is eltört, így nincs folyamatos terhelés. Sajnos a leírást időközben törölték de hátha vkinek megvan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts