Bmájki Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 On 2017.02.17. at 16:48, Veritas írta: Sziasztok! Kb. fél éve vagyok tulajdonosa egy '99-es évjáratú G astrának, X16XEL. Már túl vagyunk egy gyűrűzéses, szelepszár-szimeringes történeten. Volt még fűtőradiátor tömítés csere (még itatom a fagyállót rongyokkal a vezetőülés alól, míg kitavaszodik és ki tudom kárpit-tisztítózni), meg sok más dolog is. A problémám a hátsó kotyogás egyenetlen úton. Sima felületen teljesen zajtalan a kocsi, de városban foltozott utakon kotyog hátul, jobb oldalt erősebben. Szerelő szerint teleszkóp, de az előző szerelő pár hónapja cserélte vadi újra. Ezt meg is nézte a jelenlegi, tényleg újak. Hátsó szilent is volt cserélve műszakira. Már kiszedtem minden kárpitot, pótkereket, és haverral felváltva befeküdtünk a csomagtartóba hallgatózni. Menet közbe egyenetlen úton kotyog a tanksapka vonalában. Álló helyzetben, ha nyomkodod a hátulját, semmi hang. A hátsó rugó felső tányérgumija is cserélve lett. Van esetleg valakinek tapasztalata, ötlete, hogy mi lehet? Új teleszkóp is kopoghat a kocsiban? Bocsi, csak érdeklődnék, hogy ez a gyűrűzéses, szelepszár-szimeringes történet mennyibe fájt? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 (edited) Ha már így szóba került, nekem is dobos hátul. Ilyeneknél az ABS hogy működik? Kerestem de nem találtam. Nem nagyon voltam megelégedve vele télen, az előző autóm, R19, 4 tárcsás volt, valahogy sokkal jobbnak éreztem benne az ABS-t. Módosítva Február25, 2017 : bucynus Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 7 perce, bucynus írta: Ha már így szóba került, nekem is dobos hátul. Ilyeneknél az ABS hogy működik? Kerestem de nem találtam. Nem nagyon voltam megelégedve vele télen, az előző autóm, R19, 4 tárcsás volt, valahogy sokkal jobbnak éreztem benne az ABS-t. Ugyanúgy a fékerőt csökkenti mint a tárcsás ha blokkol a kerék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 1 perc, zotya975 írta: Ugyanúgy a fékerőt csökkenti mint a tárcsás ha blokkol a kerék. Még nem szedtem szét a hátsó féket, tavaszi átálláskor tervezem, de jeladót nem láttam hátul, van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 Just now, bucynus írta: Még nem szedtem szét a hátsó féket, tavaszi átálláskor tervezem, de jeladót nem láttam hátul, van? Hát ha van ABS akkor kell hogy legyen különben nem tudja a vezérlő hogy az adott kerék már nem forog. Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 Just now, zotya975 írta: Hát ha van ABS akkor kell hogy legyen különben nem tudja a vezérlő hogy az adott kerék már nem forog. Szerintem. Szerintem is. Akkor rendben, valószínűleg csak a dobfék miatt éreztem butábbnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Hát ha van ABS akkor kell hogy legyen különben nem tudja a vezérlő hogy az adott kerék már nem forog. Szerintem. 1 órával ezelőtt, bucynus írta: Szerintem is. Akkor rendben, valószínűleg csak a dobfék miatt éreztem butábbnak. Az ABS csak az első kerekekre van, nem? Azért, hogy vészfékezéskor irányítható maradjon az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 37 perce, Janó32 írta: Az ABS csak az első kerekekre van, nem? Azért, hogy vészfékezéskor irányítható maradjon az autó. Mind a négyre van hatással. Hátsó kerék keresztirányú megcsúszása a legveszélyesebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 1 órával ezelőtt, Janó32 írta: Az ABS csak az első kerekekre van, nem? Azért, hogy vészfékezéskor irányítható maradjon az autó. 20 perce, HaPetya írta: Mind a négyre van hatással. Hátsó kerék keresztirányú megcsúszása a legveszélyesebb. Ha megnézitek az ABS kockát 2 fékcső megy bele és 4 megy tovább a 4 kerékhez. Ugye 2 körös fékünk van. Ahol még nincs, ott fékerőszabályzóval oldották meg a hátsó kerekek megcsúszásának a problémáját, itt ugye már nem kell az ABS miatt. Vagy valami ilyesmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 56 perce, Janó32 írta: Az ABS csak az első kerekekre van, nem? Azért, hogy vészfékezéskor irányítható maradjon az autó. 16 perce, HaPetya írta: Mind a négyre van hatással. Hátsó kerék keresztirányú megcsúszása a legveszélyesebb. 4 kerékre kellene és pont ezért. Nekem is ez volt a bajom vele, hogy dolgozott az ABS jégen, mégis megindult a hátulja, mintha lassabban vagy nem dolgozott volna hátul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 2 perce, bucynus írta: 4 kerékre kellene és pont ezért. Nekem is ez volt a bajom vele, hogy dolgozott az ABS jégen, mégis megindult a hátulja, mintha lassabban vagy nem dolgozott volna hátul. Jégen akkor is megindulhat oldalra ha nem blokkol a kerék, de lehet hogy a dobféknek lassabb a működése a felépítése miatt mint a tárcsának, több benne az alkatrész bonyolultabb..stb. Úgy értem nem enged ki olyan gyorsan mint a tárcsa amikor az ABS kocka csökkenti a nyomást. De ez csak feltételezés. Alapból az a probléma vele hogy mivel nem éri a menetszél a fékező felületeket mint a tárcsánál ( és főleg a hűtött tárcsánál) hamarabb elmelegszik, meg a fékpor sem tud távozni belőle, a dob-pofa közé kerülve csökkenti a súrlódást. De egy adott fékezésnél nem lehet kijelenteni hogy a dob rosszabb fékhatás eredményez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 (edited) 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Jégen akkor is megindulhat oldalra ha nem blokkol a kerék, de lehet hogy a dobféknek lassabb a működése a felépítése miatt mint a tárcsának, több benne az alkatrész bonyolultabb..stb. Úgy értem nem enged ki olyan gyorsan mint a tárcsa amikor az ABS kocka csökkenti a nyomást. De ez csak feltételezés. Alapból az a probléma vele hogy mivel nem éri a menetszél a fékező felületeket mint a tárcsánál ( és főleg a hűtött tárcsánál) hamarabb elmelegszik, meg a fékpor sem tud távozni belőle, a dob-pofa közé kerülve csökkenti a súrlódást. De egy adott fékezésnél nem lehet kijelenteni hogy a dob rosszabb fékhatás eredményez. Én is erre tippelek, kicsit lomhább, ez a "megindulás", alig volt érezhető, de volt némi késedelem. Azért a dobnak rosszabb a hatásfoka, nem véletlenül kopott ki először elölről, majd a nagyobb teljesítményű autóknál hátulról is. Ide írom, mert válaszolni már nem tudok. " Hát a fene tudja, de egy adott keréken egy fékezésnél nem tudsz annál nagyobb fékhatás előállítani, mint hogy blokkolod a kereket, ezt már a dob is tudja ezért is kell esetenként gyengíteni fékerő szabályzóval, majd később ugye ABS-el. Nyilván a való életben nem csak egy alkalommal kell fékezni hanem sokszor egymás után amihez viszont már a tárcsa sokkal jobb. A dob bonyolultabb is, egy csomó alkatrész, rugó van benne, össze tud rohadni, vállasodik akkor meg nem jön le, bent marad a fékpor, megatöbbi. " Az sem mindegy, hogy mekkora sebességnél tudja blokkolni a kereket, mert azonos körülmények esetén tárcsával beleszól az ABS mondjuk 80-nál, dobbal lehet csak 50-nél. Ezt még, többet nem írok, nehogy kikapjak, de ez korlátozás idegesítő. " Én csak annyit tudok, hogy a bal első kerék csapágyon van az ABS jeladó, a többi keréknél nem láttam." Ha ez igaz, akkor ez nem ABS hanem vicc. Mi van ha rád előznek szemből? Húzódsz lefelé, taposod a féket, a jobb oldala fűre kerül, az ABS nyugton van, mert a bal első még forog, a jobb oldala meg blokkol a füvön, te meg pörögsz mint a búgócsiga, mert bíztál az ABS-ben! Módosítva Február25, 2017 : bucynus Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 4 perce, bucynus írta: Én is erre tippelek, kicsit lomhább, ez a "megindulás", alig volt érezhető, de volt némi késedelem. Azért a dobnak rosszabb a hatásfoka, nem véletlenül kopott ki először elölről, majd a nagyobb teljesítményű autóknál hátulról is. Hát a fene tudja, de egy adott keréken egy fékezésnél nem tudsz annál nagyobb fékhatás előállítani, mint hogy blokkolod a kereket, ezt már a dob is tudja ezért is kell esetenként gyengíteni fékerő szabályzóval, majd később ugye ABS-el. Nyilván a való életben nem csak egy alkalommal kell fékezni hanem sokszor egymás után amihez viszont már a tárcsa sokkal jobb. A dob bonyolultabb is, egy csomó alkatrész, rugó van benne, össze tud rohadni, vállasodik akkor meg nem jön le, bent marad a fékpor, megatöbbi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 Én csak annyit tudok, hogy a bal első kerék csapágyon van az ABS jeladó, a többi keréknél nem láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicso1976 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 25 perce, morattila írta: Én csak annyit tudok, hogy a bal első kerék csapágyon van az ABS jeladó, a többi keréknél nem láttam. Az nem lehet,hogy az csak kilométerórához a sebességjel?Szerintem neked nincs abs a kocsidban! Ha lenne,akkor mind a 4 keréknél lenne vezeték a kerékagyhoz! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 1 órával ezelőtt, csicso1976 írta: Az nem lehet,hogy az csak kilométerórához a sebességjel?Szerintem neked nincs abs a kocsidban! Ha lenne,akkor mind a 4 keréknél lenne vezeték a kerékagyhoz! Hát az ABS kocka elég feltűnő a motortérben, meg lehet nézni hogy van vagy nincs. Vagy vizes úton nyomni kell egy satut. Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 2 órája, csicso1976 írta: Az nem lehet,hogy az csak kilométerórához a sebességjel?Szerintem neked nincs abs a kocsidban! Ha lenne,akkor mind a 4 keréknél lenne vezeték a kerékagyhoz! Van benne ABS, mert pont az miatt kellet cserélnem a csapágyat mert tönkre ment a jeladó. Hogy a többihez miért nem megy vezeték azt passzolom, vagy én nem vettem észre a vezetéket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 Sziasztok! Van egy „kis” gond a gépemmel. Hengerfejes lett. 1-es, 2-es hengerben 12-12 bar a kompresszió, 3-as, 4-esben 6-6 bar... A két henger között döglött meg a tömítés. Még nincs szétszedve, pontosabbat nem tudni, de nem igazán értem, mi okozhatta ezt. Előtte való héten volt termosztát és hűtőfolyadék csere, de a motor nem melegedett el, semmi rendellenes nem volt észlelhető azóta, meg előtte se. Egyik-napról a másikra elkezdett darabosan járni, meg persze dobta a hibákat. Volt egy motorfelújításom ezelőtt kb. 125.000 km-rel, akkor természetesen volt cserélve a hf-tömítés is gyári szettben, hengerfej csavarokkal együtt. Fel is volt szabályozva előírás szerint. Szerintetek mi okozhatta ezt, vagy a hf-megbontás után ennyi van a dologban? Z14XE, 285.000 km Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 3 órája, csicso1976 írta: Az nem lehet,hogy az csak kilométerórához a sebességjel?Szerintem neked nincs abs a kocsidban! Ha lenne,akkor mind a 4 keréknél lenne vezeték a kerékagyhoz! Az nem lehet,hogy csak a hátul tárcsafékkel szerelt autóknál van ABS? Nekem vhogy ez rémlik,legalábbis a G nél Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 5 órája, zotya975 írta: Ha megnézitek az ABS kockát 2 fékcső megy bele és 4 megy tovább a 4 kerékhez. Ugye 2 körös fékünk van. Ahol még nincs, ott fékerőszabályzóval oldották meg a hátsó kerekek megcsúszásának a problémáját, itt ugye már nem kell az ABS miatt. Vagy valami ilyesmi. A hátso fékeröszabályozo a terhelés függvényében szabályoz Nem a megcsúszást hivatott megakadályozni hanem a nagyobb terhelés miatt a fékeröt növelni...sztem Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 1 óra, morattila írta: Van benne ABS, mert pont az miatt kellet cserélnem a csapágyat mert tönkre ment a jeladó. Hogy a többihez miért nem megy vezeték azt passzolom, vagy én nem vettem észre a vezetéket. Keressed bőszen! 7 perce, csicsó írta: Az nem lehet,hogy csak a hátul tárcsafékkel szerelt autóknál van ABS? Nekem vhogy ez rémlik,legalábbis a G nél Nem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 23 perce, csicsó írta: A hátso fékeröszabályozo a terhelés függvényében szabályoz Nem a megcsúszást hivatott megakadályozni hanem a nagyobb terhelés miatt a fékeröt növelni...sztem A fékerő szabályzó lehet fix ami egy patron a fékcsövön és a terhelés függő amit írtál. Általában karosszéria kiviteltől függ, és a caravan-van ( kisárú szállító) szokott terhelés függő lenni a karosszéria-hátsó híd elmozdulásából " számol" csak idézőjelben ugye mert sima mechanikus működésű. Fékerőt növelni nem tud, tehát nem tud nagyobb fékfolyadék nyomást adni mint amakkorát te a fékpedál-főfékkel adsz. A fékerőt csökkenti a terheléstől függően. Alapból túl nagy fékerő jut hátra mert fékezéskor az autó bólint a hátsó kerekeken csökken a leszorító erő, hajlamosak a megcsúszásra. Piros kör. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 Elég csúnyán olajos a gép alja a motor alatt. Úgyhogy meglesz hamarosan a főtengely szimering csere. (már, ha az okozza az olajfolyást) https://1drv.ms/f/s!AhHWgHvPmgX6gYMJTx6CTo-O0ZGZDg Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február25, 2017 Megoszt Elküldve Február25, 2017 4 órája, morattila írta: Van benne ABS, mert pont az miatt kellet cserélnem a csapágyat mert tönkre ment a jeladó. Hogy a többihez miért nem megy vezeték azt passzolom, vagy én nem vettem észre a vezetéket. Izé... véletlenül nem épp a bal első kerékcsapágyat cserélted? Mert abban mindenképpen van jeladó, akkor is ha nem ABS-es az autó, mivel onnan veszi a kilométeróra a sebességjelet. Ha a többi keréknél nincs jeladó, akkor bizony nincsen ABS-ed. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február26, 2017 Megoszt Elküldve Február26, 2017 20 órája, PGA írta: Sziasztok! Van egy „kis” gond a gépemmel. Hengerfejes lett. 1-es, 2-es hengerben 12-12 bar a kompresszió, 3-as, 4-esben 6-6 bar... A két henger között döglött meg a tömítés. Még nincs szétszedve, pontosabbat nem tudni, de nem igazán értem, mi okozhatta ezt. Előtte való héten volt termosztát és hűtőfolyadék csere, de a motor nem melegedett el, semmi rendellenes nem volt észlelhető azóta, meg előtte se. Egyik-napról a másikra elkezdett darabosan járni, meg persze dobta a hibákat. Volt egy motorfelújításom ezelőtt kb. 125.000 km-rel, akkor természetesen volt cserélve a hf-tömítés is gyári szettben, hengerfej csavarokkal együtt. Fel is volt szabályozva előírás szerint. Szerintetek mi okozhatta ezt, vagy a hf-megbontás után ennyi van a dologban? Z14XE, 285.000 km Nekem már kétszer ment el a hengerfejtömítés, de egyszer sem egyik percről a másikra. Eleinte csak kínlódott a fűtés, néha felhabzott a víz, meg ingadozott a hőfoka. Több ezer km-t mentem vele így, mirejött a vízforralás, meg a három hengerezés. Igaz az z14xep volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts