Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

13 órája, HaPetya írta:

 "és csak tárcsafék van az üzemi és rögzítőfékre"

Érdekes, mert nekem bizony Astra G-m van, ám nincsenek hátul tárcsafékek. Csakis a dobfékek! Lehet az, hogy egyedül nekem lenne ilyen? Eléggé igalmas lehet ... Jaaa - és 2004-es évjáratú!

Módosítva : L.Fazakas
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, L.Fazakas írta:

Érdekes, mert nekem bizony Astra G-m van, ám nincsenek hátul tárcsafékek. Csakis a dobfékek! Lehet az, hogy egyedül nekem lenne ilyen? Eléggé igalmas lehet ... Jaaa - és 2004-es évjáratú!

Semmi baj. G astrákon már elhagyták a kombinált kivitelü féket. Azaz csak tárcsafék van vagy dobfék hátul. Remélem így már tiszta a dolog.

Egyszer egy munkatársamnak segítettem egy régi olasz autón féket felújítani. Elől-hátul tárcsa, de elöl dupla kör kettős működésű munkahengerrel, alu  munkahenger és alu nyereggel. Azt hittem agyvérzést kapok. Nyilván nem rohadt össze 30 éve után az egész cucc. Ahhoz képest az astra gyerekjáték.

 

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

23 perce, L.Fazakas írta:

Érdekes, mert nekem bizony Astra G-m van, ám nincsenek hátul tárcsafékek. Csakis a dobfékek! Lehet az, hogy egyedül nekem lenne ilyen? Eléggé igalmas lehet ... Jaaa - és 2004-es évjáratú!

Pedig egyszerű a képlet: nem olyan felszereltségű/motorizáltságú, ezért nincs hátul tárcsafék esetedben. De azért azt beláthatod, hogy csak azért kijelenteni hogy a G Astra-kon csak elől van tárcsafék mert a Tiéden így van, ez meredek...

Link to comment
Megosztás:

16 órája, L.Fazakas írta:

Lehet hogy kinn kissé hideg van, és Ti négyen - az utasokkal - simán belehelitek! Állítólag ilyen esetben - a már járó motornál - be kell indítani kissé a légkondit. az majd leszedi. Hogy közben hidegebb lesz benn, mint kinn? Hát - nagy kaland.

Jól fel kell öltözni. Avagy lehet törölgetni ezerrel a párát.
Egyszer talán csak megúnja ....

Az első felével egyet értek, viszont ahhoz hogy párátlanítson a légkondi, nem kell hűtenie is, mivel szárítja a benti levegőt. Amúgy az már szép teljesítmény, ha a légkondi télen hidegebb levegőt állít elő, mint a kinti hőmérséklet. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Janó32 said:

Pedig egyszerű a képlet: nem olyan felszereltségű/motorizáltságú, ezért nincs hátul tárcsafék esetedben. De azért azt beláthatod, hogy csak azért kijelenteni hogy a G Astra-kon csak elől van tárcsafék mert a Tiéden így van, ez meredek...

1999-es évjárat 1. 6 8v 75 paci, és szintén 4 tárcsa! 

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Janó32 said:

Pedig egyszerű a képlet: nem olyan felszereltségű/motorizáltságú, ezért nincs hátul tárcsafék esetedben. De azért azt beláthatod, hogy csak azért kijelenteni hogy a G Astra-kon csak elől van tárcsafék mert a Tiéden így van, ez meredek...

1999-es évjárat 1. 6 8v 75 paci, és szintén 4 tárcsa! 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, retfirD írta:

"az már szép teljesítmény, ha a légkondi télen hidegebb levegőt állít elő, mint a kinti hőmérséklet."

Ezt én nem tudom, mivel sohase mértem. Ha kinn pl.  -10 fok van, és a keringetés külső levegőre van beállítva, azt valójában nem tudom - az autó légkondija még mennyit tenne hozzá? Lehetséges az, hogy inkább "kissé melegít" is rajta?.

A hőmérséklet sohasem olyan, mint pl. a pénzek. Ha az egy mellé meg egyet teszek, akkor abból kettő lesz.  A hőmérséklet viszont nem adódik össze és nem vonódik ki sehonnan se. Csak simán összekeveredik, majd valami középarányosság lesz belőle. De ez már inkább tudományosan fizika ...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kope22 írta:

1999-es évjárat 1. 6 8v 75 paci, és szintén 4 tárcsa! 

Érdekes. Akkor tehát az Opelt is úgy megvariálgatták, mint kutya a b ...st!

Nekem pl. 2004-es évjáratú, de CSAK 1,2-es a motorja. Viszont 16 szelepes és szintén 75 ló!   Elől tárcsa-, hátul dobfékekkel ... Állítólag lengyel gyártás.

De láttam én már teljesen "opelkinézetű" autót, ami balkormányos volt - és az volt ráírva - Wauxhall. Elöl sima hűtőráccsal, nem volt benne semmiféle embléma.

Olyasmi lehet, mint egymás mellett a Suzuki 1,0 Swift, és szemmel látható ám kisebb eltérésekkel - Geo Metro (Chevrolet)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Geopake írta:

Ha tolatok elöl is az van :)

 

 

Ja jó, értem.:)

20 perce, L.Fazakas írta:

Érdekes. Akkor tehát az Opelt is úgy megvariálgatták, mint kutya a b ...st!

Nekem pl. 2004-es évjáratú, de CSAK 1,2-es a motorja. Viszont 16 szelepes és szintén 75 ló!   Elől tárcsa-, hátul dobfékekkel ... Állítólag lengyel gyártás.

De láttam én már teljesen "opelkinézetű" autót, ami balkormányos volt - és az volt ráírva - Wauxhall. Elöl sima hűtőráccsal, nem volt benne semmiféle embléma.

Olyasmi lehet, mint egymás mellett a Suzuki 1,0 Swift, és szemmel látható ám kisebb eltérésekkel - Geo Metro (Chevrolet)

A General Motors márkái

Pölö Opel Kadett = ( majdnem) Daewoo Racer

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

Pedig egyszerű a képlet: nem olyan felszereltségű/motorizáltságú, ezért nincs hátul tárcsafék esetedben. De azért azt beláthatod, hogy csak azért kijelenteni hogy a G Astra-kon csak elől van tárcsafék mert a Tiéden így van, ez meredek...

Annyira azért nem:

pl.az én off g-m 99-es volt 1.6 8v Elegance hátul tárcsafék  osztrák piacra gyártott

ismerős G-je.2001-es 1.6 16V Elegance hátul dobfék  magyar piacra gyártott

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

Érdekes. Akkor tehát az Opelt is úgy megvariálgatták, mint kutya a b ...st!

Nekem pl. 2004-es évjáratú, de CSAK 1,2-es a motorja. Viszont 16 szelepes és szintén 75 ló!   Elől tárcsa-, hátul dobfékekkel ... Állítólag lengyel gyártás.

De láttam én már teljesen "opelkinézetű" autót, ami balkormányos volt - és az volt ráírva - Wauxhall. Elöl sima hűtőráccsal, nem volt benne semmiféle embléma.

Olyasmi lehet, mint egymás mellett a Suzuki 1,0 Swift, és szemmel látható ám kisebb eltérésekkel - Geo Metro (Chevrolet)

 

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Ja jó, értem.:)

A General Motors márkái

Pölö Opel Kadett = ( majdnem) Daewoo Racer

 

 

2 perce, marton.csaba2 írta:

T zotya975!

".... GM márkái ..."

Majdnem.
Daewoo már nincs gyártásban.

Ezeket meg ma is gyártják:
Autobaujun,
Wuling,
Faw Jiefang.

Mondom először felkészülés, azután észosztás.

 

 

Senki nem mondta hogy gyártásban van, erről nem is volt szó. 

Látod hogy nem bírsz a seggeden nyugton maradni? Sír a szád hogy állandóan felnyomlak személyeskedésért, de csak nem tudsz normálisan viselkedni . Miért nem tudsz normálisan fórumozni mint az összes többi? 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

7 perce, marton.csaba2 írta:

T zotya975!

".... GM márkái ..."

Majdnem.
Daewoo már nincs gyártásban.

Ezeket meg ma is gyártják:
Autobaujun,
Wuling,
Faw Jiefang.

Mondom először felkészülés, azután észosztás.

 

 

:icon13: Köszönjük a lényegbevágó, felkészültséget tükröző hozzászólást....

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Érdekes. Akkor tehát az Opelt is úgy megvariálgatták, mint kutya a b ...st!

Nekem pl. 2004-es évjáratú, de CSAK 1,2-es a motorja. Viszont 16 szelepes és szintén 75 ló!   Elől tárcsa-, hátul dobfékekkel ... Állítólag lengyel gyártás.

De láttam én már teljesen "opelkinézetű" autót, ami balkormányos volt - és az volt ráírva - Wauxhall. Elöl sima hűtőráccsal, nem volt benne semmiféle embléma.

Olyasmi lehet, mint egymás mellett a Suzuki 1,0 Swift, és szemmel látható ám kisebb eltérésekkel - Geo Metro (Chevrolet)

Mint sokan írták, felszereltség/motorizáltság függő. Egy alap 1.2-es 75Le-höz nem érezte a gyártó szükségesnek a 4 tárcsaféket, pláne nem belépő árú modellnél az extra költséget gyártói oldalon... 

4 órája, csicsó írta:

Annyira azért nem:

pl.az én off g-m 99-es volt 1.6 8v Elegance hátul tárcsafék  osztrák piacra gyártott

ismerős G-je.2001-es 1.6 16V Elegance hátul dobfék  magyar piacra gyártott

De... :icon13: Nem arról volt szó, hogy az osztrák vagy angol vagy ausztrál stb piacra milyen fékekkel árulták ua modellt. A mi kis országunk határain belül gondolkozunk, magyar piacra gyártott modellekről volt szó (és nem is limitált modellekről mert azok nem széria felszereltséggel futnak)... :auto_2: 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Mint sokan írták, felszereltség/motorizáltság függő. Egy alap 1.2-es 75Le-höz nem érezte a gyártó szükségesnek a 4 tárcsaféket, pláne nem belépő árú modellnél az extra költséget gyártói oldalon... 

De... :icon13: Nem arról volt szó, hogy az osztrák vagy angol vagy ausztrál stb piacra milyen fékekkel árulták ua modellt. A mi kis országunk határain belül gondolkozunk, magyar piacra gyártott modellekről volt szó (és nem is limitált modellekről mert azok nem széria felszereltséggel futnak)... :auto_2: 

Miért érezte úgy a gyártó,hogy a 75Le-s motorral szerelt autoba kell a tárcsa hátra a 103 Le-s be meg dob is jó lesz?

Felszereltségben ugyanaz,a különbség,hogy hova gyártották

Sok esetben láthattuk ugyanaz a felszereltségi szint nem ugyanazt jelentette nyugaton mint keleten

Itt tárgyalt témában is ez látszik

Link to comment
Megosztás:

12 perce, csicsó írta:

Miért érezte úgy a gyártó,hogy a 75Le-s motorral szerelt autoba kell a tárcsa hátra a 103 Le-s be meg dob is jó lesz?

Felszereltségben ugyanaz,a különbség,hogy hova gyártották

Sok esetben láthattuk ugyanaz a felszereltségi szint nem ugyanazt jelentette nyugaton mint keleten

Itt tárgyalt témában is ez látszik

Mert azt Ausztriába szánták, ahol sok a hegy és völgy (nem dimbek meg dombok vannak), Magyarország meg ilyen szempontból lapos és ugyebár Tirol nem a Kékestető... :-)  De ez nem csak az autóipar sajátja h más terméket más felszereltséggel más-más piacokra szállít (lásd a mostani kettős mérce az élelmiszer piaci láncoknál kelet-közép Európa kontra nyugat Európa). Sőt, ez max etikailag megkérdőjelezhető, mert hivatalosan teljesen szabályos h azzal magyarázzák, hogy az adott piaci igényekhez igazítják a terméket. 

Link to comment
Megosztás:

Hello. Azt szeretném megtudni, hogy a belső keringetés motorjának mekkora áramot kell felvennie,hogy kikapcsolja az elektronika a tápáramot?

Ugy hallottam,hogy ezen az elven működik. Nálam persze eltörte a műanyag rudacskát ami összeköti az ajtóval. Leszereltem a motrot és kézzel próbáltam fékezni, hogy lássam megáll e,de persze nem áll meg akárhogy eröltetem. A kis műanyag rudacskát összeragasztottam de nem is szereltem vissza a motrot mert ugy is eltörné.... Van e erre valami megoldás??   

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 22. at 16:31, tgabika76 írta:

Nem jó autót néztél. Mármint nem jó teljesítményszintűt. Az Opel az 1.6 liter feletti lökettérfogatúaknál (benzinesnél legalábbis) alkalmazott hátul is tárcsaféket a G Astránál, de van ennél egyszerűbb megkülönböztetési lehetőség is: amelyik autónak 5 csavaros a kerékrögzítése, az hátul is tárcsás. :cool:

Ez azért így nem igaz! 1.4-est 1.6-ot is szereltek hátsó tárcsával és ezek 4x100-ok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.