Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2017. 02. 13. at 20:29, csicsó írta:

És abbamaradt?A kerékcsapágybúgás magától nem szűnik meg nem?Nálam így volt,amikor megszólalt(jó mély hangon) onnantól szólt míg ki nem lett cserélve

Abbamaradt. A szerelőmmel konzultáltam és ő is mondta, hogy a mechanikai kopás miatti búgás nem fog megszűnni. Felmerült ötletként, hogy lehet az üzemanyag-szivattyú búgott, vagy esetleg valami szennyeződés került a hátsó féktárcsára.  Azóta több mint 100 km eltelt és nem jelentkezett a búgás semmilyen formában. A gumik nálam is elég öregek, így ez is közrejátszhatott.

Módosítva : Fulmen
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 04. at 20:12, feel2006 írta:

Sziasztok, 

Új év, újabb probléma, van valakinek ötlete mit érdemes megnézni?

A jelenség, hideg motornál nincs. Amikor már üzem meleg 10-20km megtétele után képes a kocsi gyorsításkor berángatni. Jellemzően 1000-2300 ford/p között. Minden sebességfokozatban csinálja 1-estől az 5.-ig. 
Bosszantó, mert előzni is úgy kell, hogy ne ebben a tartományban, mert ha berángat nem húz, majd ha gáz el, gáz vissza, akkor mintha kizökkenne és ebben a gyorsítási fázisban nem csinálja tovább. Majd ha újra ebbe a tartományba kerül és újra gyorsítok csinálja ismét. 

EGR tavaly volt cserélve, ahogy gyári GM gyertyák / Olaj, benzin szűrő is. 
Hibakód nincs, más problémával sem találkoztam, csak ez a bosszantó jelenség van kb 3e km óta.

Köszi

 

Sziasztok, 

Valakinek valami tanácsa a fentiekre, hogy merre induljak el? A helyzet nem romlott, de nem is javult meg.. 

Köszönöm

 

Link to comment
Megosztás:

39 perce, zsoca25 írta:

Trafót nem nézted még.Nekem az volt a gond akkor volt ilyen rángatás,vagy még gyertya is lehet..

Másik trafóm nincsen, cserét szerezni meg nem olyan könnyű úgy, hogy 30-40km menet után rángat csak. Kimérni gondolom pl. multiméterrel nem lehet.

Gyertyára gyanakodok én is, mert előtte NGK volt, most gyári GM van bent, és máshol is olvasom, hogy másnak ez volt a baj.

http://sosekopelclub.hu/forum/viewtopic.php?p=69770&sid=4c51893c3ccf9b05e996585a0af07453#p69770

 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, feel2006 írta:

Másik trafóm nincsen, cserét szerezni meg nem olyan könnyű úgy, hogy 30-40km menet után rángat csak. Kimérni gondolom pl. multiméterrel nem lehet.

Gyertyára gyanakodok én is, mert előtte NGK volt, most gyári GM van bent, és máshol is olvasom, hogy másnak ez volt a baj.

http://sosekopelclub.hu/forum/viewtopic.php?p=69770&sid=4c51893c3ccf9b05e996585a0af07453#p69770

 

Ki kel próbálni másik gyertyával,hátha.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 16. at 20:01, Vilmoskörte írta:

Akkor mitől lehet és mitől párásodik eszementen az ablak? Pollenszűrő cserélve, beűlünk négyen és 5 perc múlva csorog a víz az ablakok belsején.

Lehet hogy kinn kissé hideg van, és Ti négyen - az utasokkal - simán belehelitek! Állítólag ilyen esetben - a már járó motornál - be kell indítani kissé a légkondit. az majd leszedi. Hogy közben hidegebb lesz benn, mint kinn? Hát - nagy kaland.

Jól fel kell öltözni. Avagy lehet törölgetni ezerrel a párát.
Egyszer talán csak megúnja ....

Link to comment
Megosztás:

46 perce, L.Fazakas írta:

Bocsi!

Az Opel Astrákban hátul nincsen féktárcsa! Azok simán zárt dobfékek - a legjobb tudomásom szerint. Tárcsafék CSAK elől van!

Ez nem igaz. Illetve csak félig, mert gyakran alkalmazták kombinált kivitelben is, azaz üzemi fék tárcsafék, a rögzítő pedig dobfék (f astra). Plusz csak tárcsafékkel (g astra).

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

1 perc, HaPetya írta:

Ez nem igaz. Illetve csak félig, mert gyakran alkalmaztak kombinált kivitelben, azaz üzemi tárcsafék, a rögzítő pedig dobfék.

Én biza olyat még nem láttam, pedig mentem néha kocsi alá. A fékdobja mögött lenne a hátsó tárcsafék? És akkor - kissé értelmezve a dolgokat - a dobfék csupán a kézifékhez lenne bekötve? Háát - az eléggé érdekes műszaki megoldás lehet. De amikor tavalyelőtt a fékdobokat pucoltam, nem láttam mögötte tárcsást ...

Olyasmi az talán, mint az az állítólagos zöldrendszámos "elektromos" autó, melyben a villanymotor mellett még valami benzinmotor is van ... oszt szépen növeli az önsúlyt!

Link to comment
Megosztás:

1 perc, L.Fazakas írta:

Én biza olyat még nem láttam, pedig mentem néha kocsi alá. A fékdobja mögött lenne a hátsó tárcsafék? És akkor - kissé értelmezve a dolgokat - a dobfék csupán a kézifékhez lenne bekötve? Háát - az eléggé érdekes műszaki megoldás lehet. De amikor tavalyelőtt a fékdobokat pucoltam, nem láttam mögötte tárcsást ...

Olyasmi az talán, mint az az állítólagos zöldrendszámos "elektromos" autó, melyben a villanymotor mellett még valami benzinmotor is van ... oszt szépen növeli az önsúlyt!

F astrákon nagyobb motorteljesítményhez szerelték a kombinált kivitelű hátsó féket. Az üzemi fék tárcsafék és annak a belső agy felőli részén van a pici dobfék. G astrákon már elhagyták és csak tárcsafék van az üzemi és rögzítőfékre.

Link to comment
Megosztás:

56 perce, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

Egy kérdést szeretnék feltenni.

Mivel szoktátok vagyis mivel lehet tisztítani a fojtószelepet.

A hétvégén olajcsere meg egy kis kényeztetés lesz a vasnak és ezt is meg akarom csinálni.

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv!

 

Például féktisztítóval.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, L.Fazakas írta:

Bocsi!

Az Opel Astrákban hátul nincsen féktárcsa! Azok simán zárt dobfékek - a legjobb tudomásom szerint. Tárcsafék CSAK elől van!

Na ne viccelj már, dehogy nincs gyárilag hátul is tárcsafékes Astra G.... :icon13:

4 órája, L.Fazakas írta:

Lehet hogy kinn kissé hideg van, és Ti négyen - az utasokkal - simán belehelitek! Állítólag ilyen esetben - a már járó motornál - be kell indítani kissé a légkondit. az majd leszedi. Hogy közben hidegebb lesz benn, mint kinn? Hát - nagy kaland.

Jól fel kell öltözni. Avagy lehet törölgetni ezerrel a párát.
Egyszer talán csak megúnja ....

Arra nem gondoltál, hogy bekapcsolt klímánál is lehet a "piros" mezőig tekerni a hőfokszabályzót? 

3 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

Egy kérdést szeretnék feltenni.

Mivel szoktátok vagyis mivel lehet tisztítani a fojtószelepet.

A hétvégén olajcsere meg egy kis kényeztetés lesz a vasnak és ezt is meg akarom csinálni.

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv!

 

Leszedtük az egységet és egy kis edénybe hígítót (nitro) öntöttünk, abban ázott majd egy kis ecsettel gyönyörűen tisztára lehetett mosni. Utána kivettük a löttyből és kívül-belül féktisztító spray-el alaposan átöblítettük majd visszatettük (új tömítéssel). 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Maverick087 írta:

Sziasztok,

EGR szelep alá milyen tömítést ajánlotok? 

Cromax-ban az autóm motorkódjához nincs konkrét és az anyaguk is eltérő. Van szövet, fém...

Köszönöm a válaszokat

A héten cseréltük épp ki mi is, Z14XEP-ről tudok így nyilatkozni: fém volt alatta és azt is raktuk alá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, L.Fazakas írta:

Bocsi!

Az Opel Astrákban hátul nincsen féktárcsa! Azok simán zárt dobfékek - a legjobb tudomásom szerint. Tárcsafék CSAK elől van!

A közkedvelt H. R. Etzold: Így csináld! kézikönyvben (158. oldal) a hátsó féknél meg csak tárcsafékről ír. Dobfékről egy szó sincs.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, L.Fazakas írta:

Én biza olyat még nem láttam, pedig mentem néha kocsi alá. A fékdobja mögött lenne a hátsó tárcsafék? És akkor - kissé értelmezve a dolgokat - a dobfék csupán a kézifékhez lenne bekötve? Háát - az eléggé érdekes műszaki megoldás lehet. De amikor tavalyelőtt a fékdobokat pucoltam, nem láttam mögötte tárcsást ...

Olyasmi az talán, mint az az állítólagos zöldrendszámos "elektromos" autó, melyben a villanymotor mellett még valami benzinmotor is van ... oszt szépen növeli az önsúlyt!

Nem jó autót néztél. Mármint nem jó teljesítményszintűt. Az Opel az 1.6 liter feletti lökettérfogatúaknál (benzinesnél legalábbis) alkalmazott hátul is tárcsaféket a G Astránál, de van ennél egyszerűbb megkülönböztetési lehetőség is: amelyik autónak 5 csavaros a kerékrögzítése, az hátul is tárcsás. :cool:

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Fulmen írta:

Csak látom milyen a fék hátul, márpedig ott is tárcsa van. Egyébként egy másik szintén 1.6 16V G Astra-ban amit még néztünk vásárlás előtt, szintén tárcsa fék volt hátul. 

Asszem az 1.6 pont választóvonal: ugyan csak 4 csavaros a kerékrögzítése, de volt belőle tárcsás és dobos is, ami a hátsó féket illeti. Gyanítom itt még extra volt a hátsó tárcsafék, nagyobb lökettérfogatúaknál széria.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Janó32 írta:

Na ne viccelj már, dehogy nincs gyárilag hátul is tárcsafékes Astra G.... :icon13:

Arra nem gondoltál, hogy bekapcsolt klímánál is lehet a "piros" mezőig tekerni a hőfokszabályzót? 

Leszedtük az egységet és egy kis edénybe hígítót (nitro) öntöttünk, abban ázott majd egy kis ecsettel gyönyörűen tisztára lehetett mosni. Utána kivettük a löttyből és kívül-belül féktisztító spray-el alaposan átöblítettük majd visszatettük (új tömítéssel). 

az enyém 2001 y17dt és gyárilag tárcsafékes elöl hátul. caraván.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.