Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
55 perce, gezoli írta:

Elem csere?

Több éve meg van már az autó, többször is volt már elem csere, de nem az a baja. Ezek szerint másnak távolabbról is nyitja? 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Én a konyha ablakból látom h villan az irányjelző a garázsban (külön épület a telek hátsó részén, kb 15m) ha megnyomom a gombot... Szóval nem...

Öö... de. :) Rossz hírem van, akkor a tied "rossz". Íme a vonatkozó rész a kézikönyvből:

 

centrál.jpg

  • Like 1
Elküldve
13 perce, kisMikola írta:

Több éve meg van már az autó, többször is volt már elem csere, de nem az a baja. Ezek szerint másnak távolabbról is nyitja? 

Nekem nyitja messzebbről is,na nem 10m,de még olyan 4-5m jó.

Elküldve (edited)
38 perce, tgabika76 írta:

Öö... de. :) Rossz hírem van, akkor a tied "rossz". Íme a vonatkozó rész a kézikönyvből:

 

centrál.jpg

T.kön szúrnám magam ha csak 3 méterről működne... :)  Mint írtam, 10 méterről megvan simán, még elemet nem cseréltem benne amióta nálam van (2013), ki tudja mikori az elem. Az igaz, hogy egy szaki gatyába rázta a kulcsot amikor megvettem, mindkét kulcson cseréltük a borítást, az elemtartókat rendbe tette, a kapcsolókat cserélte és beállította a nyomás érzetet (értsd, elég alig megnyomni és reagál, a mikrókapcsoló szárának magasságával állította be), átnézte az elektronikai részt is... De ennyi mindösszesen, mi így vettük.. . 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Elküldve
2 órája, kisMikola írta:

Sziasztok, 

A központi zárat távirányítóval csak kb 2-3 méterről tudom kinyitni. Ez minden G Astránál így van gyárilag vagy csak nálam? 

Köszönöm

Nem mértem sose le, de nekem is megvan min. 10 lépés távolság.

Ez elemcserés lesz... Bármely márkaszervizben megcsinálják néhány perc az egész. 5-8 évente szerintem ennyit megér.

De ha elég bátor és gyors vagy, akkor a számtalan leírás és youtube videó alapján is meg tudod csinálni. Ha lassan csinálod, akkor ha jól emlékszem elfelejti az immo kódot. 

  • Like 1
Elküldve
5 perce, bluemirage írta:

Nem mértem sose le, de nekem is megvan min. 10 lépés távolság.

Ez elemcserés lesz... Bármely márkaszervizben megcsinálják néhány perc az egész. 5-8 évente szerintem ennyit megér.

De ha elég bátor és gyors vagy, akkor a számtalan leírás és youtube videó alapján is meg tudod csinálni. Ha lassan csinálod, akkor ha jól emlékszem elfelejti az immo kódot

Dehogy... Az azért komolyabb rendszer... Csak újra kell tanítani a kulcsot. Szétkapod a kulcsot, elemcsere óvatosan hogy a műanyag tartó el ne törjön sehol (tipikus hiba, és elmozog így az elem emiatt pedig mindig letanul és nem nyit), beülsz a kocsiba, gyújtást ráadod, gomb megnyomkod, gyújtás levez és próba. Ezzel elvileg készen is van. Nem kell ehhez semmilyen márkaszerviz, szerviz vagy szerelő. Még egy kulcsos is megcsinálja Neked ha nincs hozzá kedved, de tényleg egyszerű dolog. 

Elküldve
45 perce, Janó32 írta:

Dehogy... Az azért komolyabb rendszer... Csak újra kell tanítani a kulcsot. Szétkapod a kulcsot, elemcsere óvatosan hogy a műanyag tartó el ne törjön sehol (tipikus hiba, és elmozog így az elem emiatt pedig mindig letanul és nem nyit), beülsz a kocsiba, gyújtást ráadod, gomb megnyomkod, gyújtás levez és próba. Ezzel elvileg készen is van. Nem kell ehhez semmilyen márkaszerviz, szerviz vagy szerelő. Még egy kulcsos is megcsinálja Neked ha nincs hozzá kedved, de tényleg egyszerű dolog. 

Így van,én már cseréltem benne elemet,csak újra kel tanítani ész kész.

Elküldve (edited)

Üdv!

Van egy 99-es 1.6 16V csapott hátuljú G-s Astrám. Olyan probléma jött elő ma reggel, hogy 70 km/h körül a hátsó utastér körül egy elég erős egyenletes bugó hang jelentkezett. Alacsonyabb sebességnél elmúlt. Egyszer már előjött ez a hang még régebben kb. egy 3 másodpercre, azóta semmi, de most több percen keresztül folyamatosan búgott. (Kicsit olyan mintha  valami elcseszett szélzaj lenne) Lehetséges, hogy hátsó kerékcsapágy gondok vannak?

Módosítva : Fulmen
Elküldve
1 órával ezelőtt, Fulmen írta:

Üdv!

Van egy 99-es 1.6 16V csapott hátuljú G-s Astrám. Olyan probléma jött elő ma reggel, hogy 70 km/h körül a hátsó utastér körül egy elég erős egyenletes bugó hang jelentkezett. Alacsonyabb sebességnél elmúlt. Egyszer már előjött ez a hang még régebben kb. egy 3 másodpercre, azóta semmi, de most több percen keresztül folyamatosan búgott. (Kicsit olyan mintha  valami elcseszett szélzaj lenne) Lehetséges, hogy hátsó kerékcsapágy gondok vannak?

Lehet. Fel kell emelni az autót a kereket kézzel megpörgetni, feszegetni oldalra-fel-le érezni-e kottyanást. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Fulmen írta:

Üdv!

Van egy 99-es 1.6 16V csapott hátuljú G-s Astrám. Olyan probléma jött elő ma reggel, hogy 70 km/h körül a hátsó utastér körül egy elég erős egyenletes bugó hang jelentkezett. Alacsonyabb sebességnél elmúlt. Egyszer már előjött ez a hang még régebben kb. egy 3 másodpercre, azóta semmi, de most több percen keresztül folyamatosan búgott. (Kicsit olyan mintha  valami elcseszett szélzaj lenne) Lehetséges, hogy hátsó kerékcsapágy gondok vannak?

Több mint valószínű (nekem is sanszos)  

Tisztelt fórumtársak, milyet ajánlotok? A furatos, ABS- szel szerelthez 21 különböző árat hoz a Cromax. 15 - 98 ezer Ft-ig. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Több mint valószínű (nekem is sanszos)  

Tisztelt fórumtársak, milyet ajánlotok? A furatos, ABS- szel szerelthez 21 különböző árat hoz a Cromax. 15 - 98 ezer Ft-ig. 

Ha a márkának hiszel akkor a 30 ezres SKF jó választás, ha a webshopnak akkor már a 15 ezresnél is írják hogy eredetivel megegyező prémium alkatrész, amúgy meg "eredeti opel" van 32 és 80-ért is  ( ki tudja mi a különbség?). Amúgy nem kell túl gyakran cserélni ( leginkább soha) nem hiszem hogy sok tapasztalat lenne ezen a téren. Bármelyik "I" betűre ráhúzod az egeret korrekt leírást adnak a gyártóról, ez alapján egyikről sem lehetne feltételezni hogy cart gyárt. 

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 02. 12. at 18:13, kisMikola írta:

 Ez minden G Astránál így van gyárilag vagy csak nálam?

Szerintem csak nálad van ez így! Gombelemcsere volt már? Lehetséges, hogy gyengecske ....

Nekem bő 10-12 méterről is simán nyit .... (kb. 5-6 kocsihossz)

Elküldve
11 órája, Fulmen írta:

 "Lehetséges, hogy hátsó kerékcsapágy gondok vannak?"

Ilyen esetem nekem is volt, aztán folyton füleltem, füleltem - majd egyből "csapágydarálásra" gondoltam. El is vittem hát a szervízbe, ahol aztán kiderült - a csapágyaknak semmi bajuk. Maga a gumi volt már kissé öreg (eredeti 11 éves 4 évszakos), az adta kikeményedett állapotában azt a búgós hangot. Gumicsere után - csodák csodája .... a zaj egyből ELTÜNT!

  • Like 1
Elküldve
10 órája, Maverick087 írta:

"milyet ajánlotok?" - "a 15 - 98 ezer Ft-ig."

Hááát - én nem a legdrágábbat, de NEM is a legolcsóbbat ajánlanám! Olyan huszon-harminc ezer forint között már elmegy pl. egy német (pl. FAG)

Én a bal első kerekemhez vettem (ABS forgás-érzékelőset), de nem a Cromax szervízben, mert az Üllői úti SKF szakboltban sokkal olcsóbb volt.

Aztán - úgy durván tizenezerért beszerelték - az Opel Szállás utcai szervizében. Így csupán 12 ezerrel jöttem ki olcsóbban, mint a Cromax árajánlatával ...

  • Like 1
Elküldve (edited)
On 2017. 02. 12. at 20:06, Janó32 írta:

" a kapcsolókat cserélte és beállította a nyomás érzetet (értsd, elég alig megnyomni és reagál, a mikrókapcsoló szárának magasságával állította be)"

Hmmm. Láttál Te már egyáltalán ilyen távkapcsolót belülről? Benne a mikrokapcsolók csupán egyfélék, de nem lehet rajtuk semmiféle szármagasságot állítani!

Ha már kissé nehezebben megy a nyomkodás, az ember alátesz az elektronikának egy méretre szabott kartonlapkát. A külső gumigombos burkolatot (többnyire 3-4 év alatt tönkremegy!) meg valami 7 vagy 800 forintért lehet megvenni! A nyomkodástól többnyire inkább az elemtartó fémpólusa szokott elválni a nyáktól.

De egy hegyesvégű forrasztópákával - és persze némi cínnel - szépen vissza lehet forrasztani. Én például a kulcsba egy kisméretű piros smd LED-et is tettem be (mivel a helye már gyárilag ott van), így aztán én azóta mindig látom, ha nyomkodás után egyáltalán jelet ad ki.

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve
12 órája, Fulmen írta:

Üdv!

Van egy 99-es 1.6 16V csapott hátuljú G-s Astrám. Olyan probléma jött elő ma reggel, hogy 70 km/h körül a hátsó utastér körül egy elég erős egyenletes bugó hang jelentkezett. Alacsonyabb sebességnél elmúlt. Egyszer már előjött ez a hang még régebben kb. egy 3 másodpercre, azóta semmi, de most több percen keresztül folyamatosan búgott. (Kicsit olyan mintha  valami elcseszett szélzaj lenne) Lehetséges, hogy hátsó kerékcsapágy gondok vannak?

És abbamaradt?A kerékcsapágybúgás magától nem szűnik meg nem?Nálam így volt,amikor megszólalt(jó mély hangon) onnantól szólt míg ki nem lett cserélve

Elküldve
1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Hmmm. Láttál Te már egyáltalán ilyen távkapcsolót belülről? Benne a mikrokapcsolók csupán egyfélék, de nem lehet rajtuk semmiféle szármagasságot állítani!

Ha már kissé nehezebben megy a nyomkodás, az ember alátesz az elektronikának egy méretre szabott kartonlapkát. A külső gumigombos burkolatot (többnyire 3-4 év alatt tönkremegy!) meg valami 7 vagy 800 forintért lehet megvenni! A nyomkodástól többynire inkább az elemtartó fémpólusa szokott elválni a nyáktól.

De egy hegyesvégű forrasztópákával - és persze némi cínnel - szépen vissza lehet forrasztani. Én például a kulcsba egy kisméretű piros smd LED-et is tettem be (mivel a helye már gyárilag ott van), így aztán én azóta mindig látom, ha nyomkodás után egyáltalán jelet ad ki.

Hm, akkor visszakérdeznék: Te láttál már ilyet közelről? A szár tömör műanyagból van ami hengeres kialakítású, vágható a megfelelő eszközzel és így finomhangolható a megfelelő kapcsolási magasság... Nem vagyok híve a pirossal jelölt tákolásnak és ezért cseréltük a kapcsolót ha már a raktárban akadt néhány százezer darab (Valeo-nak ültetjük bizonyos termékekbe), inkább a minőségi megoldásokat támogatom. Az aláhúzott részt meg nem is értem, nekem gyárilag van benne piros visszajelző fény... 

Elküldve
1 óra, L.Fazakas írta:

Ilyen esetem nekem is volt, aztán folyton füleltem, füleltem - majd egyből "csapágydarálásra" gondoltam. El is vittem hát a szervízbe, ahol aztán kiderült - a csapágyaknak semmi bajuk. Maga a gumi volt már kissé öreg (eredeti 11 éves 4 évszakos), az adta kikeményedett állapotában azt a búgós hangot. Gumicsere után - csodák csodája .... a zaj egyből ELTÜNT!

Én is így jártam a Good Year NCT-vel.Mikor kopott úgy búgott mintha csapágyas lett volna.Mondta is a gumis hogy a Good Year az ilyen :)

Elküldve
8 órája, Janó32 írta:

 Az aláhúzott részt meg nem is értem, nekem gyárilag van benne piros visszajelző fény... 

Akkor szerencséd van, vagy kifogtál egy olyat.

Nekem alapból nem volt benne, aztán kiszúrtam, hogy a nyákon bizony ott a helye.

Tehát akkor - ügyesen "modernizáltam" a távvezérlős slusszkulcsomat?

Elküldve
7 perce, L.Fazakas írta:

Akkor szerencséd van, vagy kifogtál egy olyat.

Nekem alapból nem volt benne, aztán kiszúrtam, hogy a nyákon bizony ott a helye.

Tehát akkor - ügyesen "modernizáltam" a távvezérlős slusszkulcsomat?

A ClassicII.-ből ezt is "kifelejtették" már! Súlycsökkentés=Fogyasztás csökkenés! :)

Elküldve
3 órája, L.Fazakas írta:

Akkor szerencséd van, vagy kifogtál egy olyat.

Nekem alapból nem volt benne, aztán kiszúrtam, hogy a nyákon bizony ott a helye.

Tehát akkor - ügyesen "modernizáltam" a távvezérlős slusszkulcsomat?

Ez nem szerencse kérdése, függ attól hogy mikori az autó ill. a felszereltségtől. Nekem kettő a videóban látható kulcs van hozzá gyárilag, továbbá 2 kisméretű kulcs a gyári riasztó inaktiválásához... 

 

Elküldve
16 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem csak nálad van ez így! Gombelemcsere volt már? Lehetséges, hogy gyengecske ....

Nekem bő 10-12 méterről is simán nyit .... (kb. 5-6 kocsihossz)

A ferde hátú 410cm, a kombi 428 cm hosszú, ha jól tudom. Akkor az 5 kocsihossz(5x410) min. 20,5 méter. Amúgy nekem is megy a nyitás 10 méterről. :)

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 02. 10. at 20:23, enduronyul írta:

Maverick087

Közbe dolgoznom kellett menni és holnap is megyek de szerintem holnap délutá lesz időm átnézni.. ha kell lefotózom neked majd de nem nehéz megtalálni őket..

1.) van a kiegyenlitő tartálytól pár centire az utastér felé..

2.) zárhídról megy rá a hengerfejre (legalábbis a Z16XE-nél)

3.) ha jól emlékszem van egy test a nyúlványon is alul a duda környékén, 

Lehet van több is de még nekem is átkell néznem még1szer mert nem tudok rájönni miért is nem megy szervó ha egyszer laptoppal tudom müködtetni..

Neked mi a baj az autóval hogy kábeleket nézed át?

üdv

A kiegyenlítő tartálynál lévőt megtaláltam ( kiszúrja az ember szemét :) ) 

A többiről tudnál egy képet kattintani ha lesz időd? 

Köszönettel

Elküldve
9 órája, Janó32 írta:

Ez nem szerencse kérdése, függ attól hogy mikori az autó ill. a felszereltségtől. Nekem kettő a videóban látható kulcs van hozzá gyárilag, továbbá 2 kisméretű kulcs a gyári riasztó inaktiválásához... 

 

Sziasztok!

A videón látható ablak emelést zárásra hogy lehet beprogramozni vagy mit kell tenni hogy így műküdjön?

 

köszi a választ.

 

üdv Tamás

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.