Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

16 perce, Kope22 írta:

Hát igen! Én is ettől féltem! Köszönöm a gyors választ! Viszont azt nem értem hogy a felső munkahenger cseréje miért orvosolta átmenetileg a problémát? 

Mielőtt leveszik a váltót, ellenőrizd le a váltó tetején lévő hidraulika cső csatlakozást. Ha nem passzentos (főleg ha korábban volt már bontva) el tud szivárogni a folyadék és egy éjjel alatt lelevegősödik a rendszer. Szivárgás nyomot nem látni ilyenkor, mert becsöpög a kuplungházba a folyadék.

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

20 órája, nzozz írta:

Tudtommal a nagyobb motorral szerelt verziókban előfordult kiegészítő elektromos (PTC) utastérfűtés. A normál hűtővizes fűtőradiátor előtt vagy után egy, az előbb említettre nagyon hasonlító méretű és kinézetű fűtőtest. Akartam egyet a sajátomba, mert láttam egyet jó áron és megtetszett, de sajna Z14XEP -nél nincs ilyen funkció. 

és ez a ptc utólag is megvehető bele? tudnál esetleg valami képet linkelni róla amit te láttál? nagyon megköszönném! illetve hogy ennek az elektromos kütyünek megvan e alapbol a kábelezése az y17dt motorkódu autónál ?

 

üdv Tamás

Módosítva : tomcsika1
Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, Krajcso said:

Mielőtt leveszik a váltót, ellenőrizd le a váltó tetején lévő hidraulika cső csatlakozást. Ha nem passzentos (főleg ha korábban volt már bontva) el tud szivárogni a folyadék és egy éjjel alatt lelevegősödik a rendszer. Szivárgás nyomot nem látni ilyenkor, mert becsöpög a kuplungházba a folyadék.

Hogyan tudom ellenőrizni? Odáig el jutottam hogy a légtelenítő szeleptől megy egy kacskaringós fém cső a váltóhoz és ott egy fekete valamibe csatlakozik amit a csővel együtt lehet kicsit tekergetni. Közben van még egy toldás is. De ha befolyik hogyan ellenőrizhetem? Van valami módszer? Nagyon kezdő vagyok.... 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, tomcsika1 írta:

és ez a ptc utólag is megvehető bele? tudnál esetleg valami képet linkelni róla amit te láttál? nagyon megköszönném! illetve hogy ennek az elektromos kütyünek megvan e alapbol a kábelezése az y17dt motorkódu autónál ?

 

üdv Tamás

szia ez engem is érdekelne mert az y17dt-nek gyengébb ilyen idöben a fütés hatásfoka.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tgabika76 írta:

Öö... nem. Ha van ESP, akkor van kipörgésgátló is (8.x verziószámú ABS vezérlő), de a kipörgésgátló megléte nem jelenti önmagában azt hogy ESP is van (5.x verziószámú ABS vezérlő). Az ESP-hez tartozik kormányszögjeladó meg hasonló nyalánkságok amik a TC-hez (kipörgésgátló) nem kellenek.

Ok,azért irtam hogy vagy forditva,mert nem tudtam biztosra

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

16 perce, kobraCode írta:

Sziasztok,

jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404

Köszi!

Én is egy pólusút vettem bele.Azt mondták a boltba ez a jó hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T kobraCode, Geopake!

"... FQR8LEU2 ..."
Z14XEP motorba való gyertya.

Z14XE-be való:
-FR91X (4 pólus)
-FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz)
-FRL8LDCU+ (2 pólus)
-FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm)
-FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm)

A fenti termékeket a Bosch gyártja.

"... Azt mondták ..."
Te meg elhitted.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, kobraCode írta:

Sziasztok,

jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404

Köszi!

Én inkább ilyent vettem volna bele.

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_flr8ldcu_ketpolusu_15584

Link to comment
Megosztás:

8 órája, marton.csaba2 írta:

T kobraCode, Geopake!

"... FQR8LEU2 ..."
Z14XEP motorba való gyertya.

Z14XE-be való:
-FR91X (4 pólus)
-FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz)
-FRL8LDCU+ (2 pólus)
-FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm)
-FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm)

A fenti termékeket a Bosch gyártja.

"... Azt mondták ..."
Te meg elhitted.

Teljesen rendben van a hozzászólásod, de a végén a szösszeneteket miért kell beszúrni?!

Ha elhagynád az emberek még értékelnék is a tudásod!

  • Like 6
Link to comment
Megosztás:

4 perce, kobraCode írta:

Köszi mindenkinek, bár eddig nem volt gond az egy pólusú gyertyával sem, de cserekor akkor két polúsút rakok bele. Bár nem hiszem sok különbség lenne a kettő között.

Csereperiódus 60e km, arra jól emlékszem?

Köszi.

Pedig van. Fogyasztásban is.

60Ekm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, HaPetya írta:

Ez érdekel. Mitől van fogyasztásban különbség az egypólusú és kétpólusú között?

Tökéletesebb az égés.

Idézet:

A többpólusú gyújtógyertyák fizikai alapja az, hogy az ív azon elektródák között keletlezik, ahol az ív létrehozása kisebb teljesítményt igényel, következésképpen mindig a lehető legintenzívebb szikrát adja a gyertya. Ez egy objektív előny, szélsőséges körülmények között a többpólusú gyertya biztosabban gyújt, így a motor teljesítménye ezen körülmények között nagyobb, mintha egypólusú gyertyát használnánk. Ezen szélsőséges körülmények például a nagy terhelés kis fordulaton, valamint a nagy fordulatú üzem. Itt elképzelhető, hogy ezzel a gyertyával nyerünk valamit, leginkább csökkentjük a szénhidrogén- és egyéb károsanyag-kibocsátást, így növeljük a katalizátor élettartamát. Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt.

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000-es évjáratú, 1.6-os, 8 szelepes, benzines, G Astra Caravan ,,friss" tulaja vagyok (teljes átnézés és szerviz már megvolt).

A mai harmadik utamon rögtön induláskor feltűnt, hogy nagyon nehéz a kormányt tekerni. Nézem a szervó olajat, bőven a minimum alatt van az olaj szint (a nívó pálca száraz). Megnéztem a kocsi beállót, olaj folt(ok) vannak. Alá néztem az autónak, hát látom, hogy a jobb első keréknél a kormányművön van egy gumiharang (ez teljesen épnek tűnik, nincs kiszakadva), viszont ennek a gumiharangnak a végén van egy bilincs és a bilincs csucsog az olajtól, onnan csöpög (talán) a lengőkarra az olaj.

Kérdéseim:

1. ha lekapom a kereket, mennyire érdemes egy új bilincset felrakni és kipróbálni, hogy megszűnik-e az olaj folyás?

2. ha a szervó olaj elfolyik, használható az autó még 1-2 napig 3-4 városon belüli útra vagy egyértelműen károsít bármit az olaj hiánya (ergo: mennyire kell kapkodni, hogy megoldódjon)?

Laikus vagyok, viszont szeretek babrálni és ha mondjuk esélyes megoldás egy egyszerű bilincs cserével, akkor az jóformán semmibe sem telik, max 1 óra és 1 új bilincs.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, csumlash írta:

Sziasztok!

2000-es évjáratú, 1.6-os, 8 szelepes, benzines, G Astra Caravan ,,friss" tulaja vagyok (teljes átnézés és szerviz már megvolt).

A mai harmadik utamon rögtön induláskor feltűnt, hogy nagyon nehéz a kormányt tekerni. Nézem a szervó olajat, bőven a minimum alatt van az olaj szint (a nívó pálca száraz). Megnéztem a kocsi beállót, olaj folt(ok) vannak. Alá néztem az autónak, hát látom, hogy a jobb első keréknél a kormányművön van egy gumiharang (ez teljesen épnek tűnik, nincs kiszakadva), viszont ennek a gumiharangnak a végén van egy bilincs és a bilincs csucsog az olajtól, onnan csöpög (talán) a lengőkarra az olaj.

Kérdéseim:

1. ha lekapom a kereket, mennyire érdemes egy új bilincset felrakni és kipróbálni, hogy megszűnik-e az olaj folyás?

2. ha a szervó olaj elfolyik, használható az autó még 1-2 napig 3-4 városon belüli útra vagy egyértelműen károsít bármit az olaj hiánya (ergo: mennyire kell kapkodni, hogy megoldódjon)?

Laikus vagyok, viszont szeretek babrálni és ha mondjuk esélyes megoldás egy egyszerű bilincs cserével, akkor az jóformán semmibe sem telik, max 1 óra és 1 új bilincs.

Köszönöm!

Rossz hírem van. Kormánymű felújítás lesz belőle.

Keress rá a neten vannak cégek akik vállalják.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, gezoli said:

Rossz hírem van. Kormánymű felújítás lesz belőle.

Keress rá a neten vannak cégek akik vállalják.

Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát :( sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több? :(

Link to comment
Megosztás:

19 perce, csumlash írta:

Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát :( sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több? :(

https://www.google.hu/search?q=+kormánymű+felújítás&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=nYCPWPSbDqOt8weQhI7oBg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, gezoli írta:

Tökéletesebb az égés.

Idézet:

A többpólusú gyújtógyertyák fizikai alapja az, hogy az ív azon elektródák között keletlezik, ahol az ív létrehozása kisebb teljesítményt igényel, következésképpen mindig a lehető legintenzívebb szikrát adja a gyertya. Ez egy objektív előny, szélsőséges körülmények között a többpólusú gyertya biztosabban gyújt, így a motor teljesítménye ezen körülmények között nagyobb, mintha egypólusú gyertyát használnánk. Ezen szélsőséges körülmények például a nagy terhelés kis fordulaton, valamint a nagy fordulatú üzem. Itt elképzelhető, hogy ezzel a gyertyával nyerünk valamit, leginkább csökkentjük a szénhidrogén- és egyéb károsanyag-kibocsátást, így növeljük a katalizátor élettartamát. Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt.

Ez szuper. Én azt hittem a nagyobb teljesítményű ív létrehozása a cél, a biztos gyújtáshoz a motor minden munkapontjában és a lángfront terjedési sebesség növeléséhez.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, marton.csaba2 írta:

T kobraCode, Geopake!

"... FQR8LEU2 ..."
Z14XEP motorba való gyertya.

Z14XE-be való:
-FR91X (4 pólus)
-FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz)
-FRL8LDCU+ (2 pólus)
-FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm)
-FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm)

A fenti termékeket a Bosch gyártja.

"... Azt mondták ..."
Te meg elhitted.

Miért ne hittem volna el? Elvileg ők a "szakemberek"

Akkor a 2005-ös Z16XE-be milyen való szerinted ?

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő.

Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma.
Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm.

Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog.

Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége.

http://www.kephost.com/image/wAED

http://www.kephost.com/image/wAEn

Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták.

Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból!

Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is.

Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.

 

 

 

  • Like 5
Link to comment
Megosztás:

2 perce, Atlon írta:

Sziasztok!

Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő.

Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma.
Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm.

Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog.

Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége.

http://www.kephost.com/image/wAED

http://www.kephost.com/image/wAEn

Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták.

Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból!

Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is.

Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.

 

 

 

Ebből így főtengely csere lesz. Az sem olcsó mulatság.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.