gezoli Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 7 perce, Kope22 írta: Hát igen! Én is ettől féltem! Köszönöm a gyors választ! Viszont azt nem értem hogy a felső munkahenger cseréje miért orvosolta átmenetileg a problémát? Valószínűleg légtelenítve lett, esetleg olajat cseréltek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 (edited) 16 perce, Kope22 írta: Hát igen! Én is ettől féltem! Köszönöm a gyors választ! Viszont azt nem értem hogy a felső munkahenger cseréje miért orvosolta átmenetileg a problémát? Mielőtt leveszik a váltót, ellenőrizd le a váltó tetején lévő hidraulika cső csatlakozást. Ha nem passzentos (főleg ha korábban volt már bontva) el tud szivárogni a folyadék és egy éjjel alatt lelevegősödik a rendszer. Szivárgás nyomot nem látni ilyenkor, mert becsöpög a kuplungházba a folyadék. Módosítva Január29, 2017 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomcsika1 Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 (edited) 20 órája, nzozz írta: Tudtommal a nagyobb motorral szerelt verziókban előfordult kiegészítő elektromos (PTC) utastérfűtés. A normál hűtővizes fűtőradiátor előtt vagy után egy, az előbb említettre nagyon hasonlító méretű és kinézetű fűtőtest. Akartam egyet a sajátomba, mert láttam egyet jó áron és megtetszett, de sajna Z14XEP -nél nincs ilyen funkció. és ez a ptc utólag is megvehető bele? tudnál esetleg valami képet linkelni róla amit te láttál? nagyon megköszönném! illetve hogy ennek az elektromos kütyünek megvan e alapbol a kábelezése az y17dt motorkódu autónál ? üdv Tamás Módosítva Január29, 2017 : tomcsika1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kope22 Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 29 minutes ago, Krajcso said: Mielőtt leveszik a váltót, ellenőrizd le a váltó tetején lévő hidraulika cső csatlakozást. Ha nem passzentos (főleg ha korábban volt már bontva) el tud szivárogni a folyadék és egy éjjel alatt lelevegősödik a rendszer. Szivárgás nyomot nem látni ilyenkor, mert becsöpög a kuplungházba a folyadék. Hogyan tudom ellenőrizni? Odáig el jutottam hogy a légtelenítő szeleptől megy egy kacskaringós fém cső a váltóhoz és ott egy fekete valamibe csatlakozik amit a csővel együtt lehet kicsit tekergetni. Közben van még egy toldás is. De ha befolyik hogyan ellenőrizhetem? Van valami módszer? Nagyon kezdő vagyok.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 45 perce, tomcsika1 írta: és ez a ptc utólag is megvehető bele? tudnál esetleg valami képet linkelni róla amit te láttál? nagyon megköszönném! illetve hogy ennek az elektromos kütyünek megvan e alapbol a kábelezése az y17dt motorkódu autónál ? üdv Tamás szia ez engem is érdekelne mert az y17dt-nek gyengébb ilyen idöben a fütés hatásfoka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 4 órája, tgabika76 írta: Öö... nem. Ha van ESP, akkor van kipörgésgátló is (8.x verziószámú ABS vezérlő), de a kipörgésgátló megléte nem jelenti önmagában azt hogy ESP is van (5.x verziószámú ABS vezérlő). Az ESP-hez tartozik kormányszögjeladó meg hasonló nyalánkságok amik a TC-hez (kipörgésgátló) nem kellenek. Ok,azért irtam hogy vagy forditva,mert nem tudtam biztosra Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 Sziasztok, jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404 Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 16 perce, kobraCode írta: Sziasztok, jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404 Köszi! Én is egy pólusút vettem bele.Azt mondták a boltba ez a jó hozzá. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
marton.csaba2 Elküldve Január29, 2017 Megoszt Elküldve Január29, 2017 T kobraCode, Geopake! "... FQR8LEU2 ..." Z14XEP motorba való gyertya. Z14XE-be való: -FR91X (4 pólus) -FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz) -FRL8LDCU+ (2 pólus) -FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm) -FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm) A fenti termékeket a Bosch gyártja. "... Azt mondták ..." Te meg elhitted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoca25 Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 8 órája, kobraCode írta: Sziasztok, jól emlékszem hogy az én motortípusomnál (Z14XE) a gyertyák csereperiódusa 60e km. Illetve hogy 2004-es modellévtől már elég az 1 pólusú is? Legalábbis a cromax is ezt hozza, most is és korábban is ilyet tettem bele: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404 Köszi! Én inkább ilyent vettem volna bele. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_flr8ldcu_ketpolusu_15584 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 8 órája, marton.csaba2 írta: T kobraCode, Geopake! "... FQR8LEU2 ..." Z14XEP motorba való gyertya. Z14XE-be való: -FR91X (4 pólus) -FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz) -FRL8LDCU+ (2 pólus) -FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm) -FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm) A fenti termékeket a Bosch gyártja. "... Azt mondták ..." Te meg elhitted. Teljesen rendben van a hozzászólásod, de a végén a szösszeneteket miért kell beszúrni?! Ha elhagynád az emberek még értékelnék is a tudásod! 6 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 Köszi mindenkinek, bár eddig nem volt gond az egy pólusú gyertyával sem, de cserekor akkor két polúsút rakok bele. Bár nem hiszem sok különbség lenne a kettő között. Csereperiódus 60e km, arra jól emlékszem? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 4 perce, kobraCode írta: Köszi mindenkinek, bár eddig nem volt gond az egy pólusú gyertyával sem, de cserekor akkor két polúsút rakok bele. Bár nem hiszem sok különbség lenne a kettő között. Csereperiódus 60e km, arra jól emlékszem? Köszi. Pedig van. Fogyasztásban is. 60Ekm 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 1 perc, gezoli írta: Pedig van. Fogyasztásban is. 60Ekm Ez érdekel. Mitől van fogyasztásban különbség az egypólusú és kétpólusú között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 (edited) 9 órája, HaPetya írta: Ez érdekel. Mitől van fogyasztásban különbség az egypólusú és kétpólusú között? Tökéletesebb az égés. Idézet: A többpólusú gyújtógyertyák fizikai alapja az, hogy az ív azon elektródák között keletlezik, ahol az ív létrehozása kisebb teljesítményt igényel, következésképpen mindig a lehető legintenzívebb szikrát adja a gyertya. Ez egy objektív előny, szélsőséges körülmények között a többpólusú gyertya biztosabban gyújt, így a motor teljesítménye ezen körülmények között nagyobb, mintha egypólusú gyertyát használnánk. Ezen szélsőséges körülmények például a nagy terhelés kis fordulaton, valamint a nagy fordulatú üzem. Itt elképzelhető, hogy ezzel a gyertyával nyerünk valamit, leginkább csökkentjük a szénhidrogén- és egyéb károsanyag-kibocsátást, így növeljük a katalizátor élettartamát. Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt. Módosítva Január30, 2017 : gezoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
csumlash Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 Sziasztok! 2000-es évjáratú, 1.6-os, 8 szelepes, benzines, G Astra Caravan ,,friss" tulaja vagyok (teljes átnézés és szerviz már megvolt). A mai harmadik utamon rögtön induláskor feltűnt, hogy nagyon nehéz a kormányt tekerni. Nézem a szervó olajat, bőven a minimum alatt van az olaj szint (a nívó pálca száraz). Megnéztem a kocsi beállót, olaj folt(ok) vannak. Alá néztem az autónak, hát látom, hogy a jobb első keréknél a kormányművön van egy gumiharang (ez teljesen épnek tűnik, nincs kiszakadva), viszont ennek a gumiharangnak a végén van egy bilincs és a bilincs csucsog az olajtól, onnan csöpög (talán) a lengőkarra az olaj. Kérdéseim: 1. ha lekapom a kereket, mennyire érdemes egy új bilincset felrakni és kipróbálni, hogy megszűnik-e az olaj folyás? 2. ha a szervó olaj elfolyik, használható az autó még 1-2 napig 3-4 városon belüli útra vagy egyértelműen károsít bármit az olaj hiánya (ergo: mennyire kell kapkodni, hogy megoldódjon)? Laikus vagyok, viszont szeretek babrálni és ha mondjuk esélyes megoldás egy egyszerű bilincs cserével, akkor az jóformán semmibe sem telik, max 1 óra és 1 új bilincs. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 5 perce, csumlash írta: Sziasztok! 2000-es évjáratú, 1.6-os, 8 szelepes, benzines, G Astra Caravan ,,friss" tulaja vagyok (teljes átnézés és szerviz már megvolt). A mai harmadik utamon rögtön induláskor feltűnt, hogy nagyon nehéz a kormányt tekerni. Nézem a szervó olajat, bőven a minimum alatt van az olaj szint (a nívó pálca száraz). Megnéztem a kocsi beállót, olaj folt(ok) vannak. Alá néztem az autónak, hát látom, hogy a jobb első keréknél a kormányművön van egy gumiharang (ez teljesen épnek tűnik, nincs kiszakadva), viszont ennek a gumiharangnak a végén van egy bilincs és a bilincs csucsog az olajtól, onnan csöpög (talán) a lengőkarra az olaj. Kérdéseim: 1. ha lekapom a kereket, mennyire érdemes egy új bilincset felrakni és kipróbálni, hogy megszűnik-e az olaj folyás? 2. ha a szervó olaj elfolyik, használható az autó még 1-2 napig 3-4 városon belüli útra vagy egyértelműen károsít bármit az olaj hiánya (ergo: mennyire kell kapkodni, hogy megoldódjon)? Laikus vagyok, viszont szeretek babrálni és ha mondjuk esélyes megoldás egy egyszerű bilincs cserével, akkor az jóformán semmibe sem telik, max 1 óra és 1 új bilincs. Köszönöm! Rossz hírem van. Kormánymű felújítás lesz belőle. Keress rá a neten vannak cégek akik vállalják. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csumlash Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 Just now, gezoli said: Rossz hírem van. Kormánymű felújítás lesz belőle. Keress rá a neten vannak cégek akik vállalják. Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 19 perce, csumlash írta: Azért ennél egyszerűbbnek ítéltem a problémát sacc / kb. egy kormánymű felújítás mekkora összegbe kerül (nem opel szalonban)? Értem itt azt, hogy 5-10 ezer vagy 30-40 ezer, esetleg több? https://www.google.hu/search?q=+kormánymű+felújítás&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=nYCPWPSbDqOt8weQhI7oBg Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 1 óra, gezoli írta: Tökéletesebb az égés. Idézet: A többpólusú gyújtógyertyák fizikai alapja az, hogy az ív azon elektródák között keletlezik, ahol az ív létrehozása kisebb teljesítményt igényel, következésképpen mindig a lehető legintenzívebb szikrát adja a gyertya. Ez egy objektív előny, szélsőséges körülmények között a többpólusú gyertya biztosabban gyújt, így a motor teljesítménye ezen körülmények között nagyobb, mintha egypólusú gyertyát használnánk. Ezen szélsőséges körülmények például a nagy terhelés kis fordulaton, valamint a nagy fordulatú üzem. Itt elképzelhető, hogy ezzel a gyertyával nyerünk valamit, leginkább csökkentjük a szénhidrogén- és egyéb károsanyag-kibocsátást, így növeljük a katalizátor élettartamát. Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt. Ez szuper. Én azt hittem a nagyobb teljesítményű ív létrehozása a cél, a biztos gyújtáshoz a motor minden munkapontjában és a lángfront terjedési sebesség növeléséhez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 20 órája, marton.csaba2 írta: T kobraCode, Geopake! "... FQR8LEU2 ..." Z14XEP motorba való gyertya. Z14XE-be való: -FR91X (4 pólus) -FGR8KQE0 (4 pólus, túlnyomó részt rövid utakhoz) -FRL8LDCU+ (2 pólus) -FR7DC+ (1 pólus, gázüzem, 15 ekm) -FR7KI332S (1 pólus, gázüzem, 30 ekm) A fenti termékeket a Bosch gyártja. "... Azt mondták ..." Te meg elhitted. Miért ne hittem volna el? Elvileg ők a "szakemberek" Akkor a 2005-ös Z16XE-be milyen való szerinted ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 1 perc, Geopake írta: Miért ne hittem volna el? Elvileg ők a "szakemberek" Akkor a 2005-ös Z16XE-be milyen való szerinted ? FRL8LDCU+ (2 pólus) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 17 perce, gezoli írta: FRL8LDCU+ (2 pólus) De a 2 pólusút 2004 ig írja a Cromax is meg a Müller is.Az enyém 2005.5 havi.Ezt hozza hozzá. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_suzuki_bosch_fqr8leu2_32404 http://mullerautowebshop.hu/gyujtogyertya/272-opel-astra-g-corsa-meriva-vectra-zafira-gyujtogyertya-gyertya-.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atlon Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj. 5 Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Január30, 2017 Megoszt Elküldve Január30, 2017 2 perce, Atlon írta: Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj. Ebből így főtengely csere lesz. Az sem olcsó mulatság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts