Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
2 órája, gedikart írta:

Így néznek ki a Denso K16TT gyertyák az autóban (2004-es gép).

https://drive.google.com/open?id=0B6iul_KduTSWcDhUS1FzZjAzT1k

Mi a véleményetek, az 1-es, ill 2-es gyertya a szegényebb keveréktől ilyen? A 3-4-es gyertyákon szinte semmi lerakódás nincs a szigetelőn. A menet vége az kormos, gondolom az olajtól (2dl/1000 km).

Viszonyításképp, az előző Bosch gyertya így nézett ki:

https://drive.google.com/open?id=0B6iul_KduTSWR2RPejQ2MXhZYUk

 

Gondolom a gyártó okkal kétpólusú gyújtógyertyát ír elő (ha a tiédhez az kell, mert vagy akkor vagy most de nem a megfelelő alkatrésszel fut az autód). 

Elküldve
3 órája, Janó32 írta:

Gondolom a gyártó okkal kétpólusú gyújtógyertyát ír elő (ha a tiédhez az kell, mert vagy akkor vagy most de nem a megfelelő alkatrésszel fut az autód). 

Ha Cromaxot nézem, akkor 1 pólusú Bosch kell, mivel 2004-es autó. Ennek a megfelelője a Denso K16TT is. Ha a Bosch katalógust csekkolom, akkor a kétpólusú, mert Bosch nem tesz különbséget az évjáratok okán Z14XE-nél. Tudom gyári, nem gyári, de végül is mindegyik csak beszállító...

Elküldve
20 perce, gedikart írta:

Ha Cromaxot nézem, akkor 1 pólusú Bosch kell, mivel 2004-es autó. Ennek a megfelelője a Denso K16TT is. Ha a Bosch katalógust csekkolom, akkor a kétpólusú, mert Bosch nem tesz különbséget az évjáratok okán Z14XE-nél. Tudom gyári, nem gyári, de végül is mindegyik csak beszállító...

Igazából a két pólusú gyertya annyival jobb az egy pólusúnál , hogy kétszer annyi ideig tart. A szikra nem ugrik kétfele mindíg a közelebbi szélső elektóda és a középső között közlekedik, ha a távolság nagyobb lesz mint a másik elektróda felé akkor meg már oda. vannak olyan gyújtási rendszerek amik duplán, párosával gyújtanak, így hamarabb eszik az elektródát, ezért jobb ide a két pólusú...vagy valami ilyesmi. 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

G Astrámban eltört a bal első rugó. Szerintetek érdemes párban cserélni vagy elég ezt az egyet? Rugót mivel lehetne összenyomni a legegyszerűbben szereléskor?

Más: a vízhőfokom soha nem megy fel 80 fok fölé. inkább alatta van. Ezek szerint termosztátot kellene cserélnem?

Elküldve
Just now, EPI írta:

Sziasztok!

G Astrámban eltört a bal első rugó. Szerintetek érdemes párban cserélni vagy elég ezt az egyet? Rugót mivel lehetne összenyomni a legegyszerűbben szereléskor?

Más: a vízhőfokom soha nem megy fel 80 fok fölé. inkább alatta van. Ezek szerint termosztátot kellene cserélnem?

Nálam csak akkor adtak garanciát a rugóra ha párban cseréltettem!

Elküldve
5 perce, EPI írta:

Sziasztok!

G Astrámban eltört a bal első rugó. Szerintetek érdemes párban cserélni vagy elég ezt az egyet? Rugót mivel lehetne összenyomni a legegyszerűbben szereléskor?

Más: a vízhőfokom soha nem megy fel 80 fok fölé. inkább alatta van. Ezek szerint termosztátot kellene cserélnem?

Ha újat veszel akkor párban, ha bontottat akkor mindegy, mert nem tudhatod hogy amit kaptál az egy autóban volt-e. A rugót a fogak, és más egyéb testrészek épségének érdekében rugóösszehúzóval érdemes összenyomni. 

2448539-20170119-F5Uy1L.jpg

  • Like 2
Elküldve
1 órával ezelőtt, gedikart írta:

Ha Cromaxot nézem, akkor 1 pólusú Bosch kell, mivel 2004-es autó. Ennek a megfelelője a Denso K16TT is. Ha a Bosch katalógust csekkolom, akkor a kétpólusú, mert Bosch nem tesz különbséget az évjáratok okán Z14XE-nél. Tudom gyári, nem gyári, de végül is mindegyik csak beszállító...

Ott van a képen amit linkeltél, hogy milyen gyertya való bele. Se több, se kevesebb.

FLR8LDCU+

Gyárilag nem plus volt benne. A különbség annyi, hogy a Plusnak rézből van az elektródája.

Elküldve

Hello!

 

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy...Ezekben a szép napokban. REGGEL -14 C hidegben elindulván és a nagyvárosba 30 km után beérvén sem érzem az autóban azt a hatalmas nagy meleget:)  Hiába a digit klimás egységen fullra tekerve.... Igaz ECO-t használok de ha kiveszem sem változik.

nem igazán fűti fel a kocsit! A mutató mondjuk nyáron sem megy 83 fok fölé. Hát most sem, amugy is kell neki vagy 10 km mig elindul a mutató, és hát amikor majd el is éri a 80-83 fokot sem forro levegő inkább langyosat fúj.

Ez normális errefelé 1.7 DTI y17DT.

 

Köszönöm ha tudtok oksat mondani!!!!

 

Elküldve
5 perce, 8x57js írta:

Hello!

 

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy...Ezekben a szép napokban. REGGEL -14 C hidegben elindulván és a nagyvárosba 30 km után beérvén sem érzem az autóban azt a hatalmas nagy meleget:)  Hiába a digit klimás egységen fullra tekerve.... Igaz ECO-t használok de ha kiveszem sem változik.

nem igazán fűti fel a kocsit! A mutató mondjuk nyáron sem megy 83 fok fölé. Hát most sem, amugy is kell neki vagy 10 km mig elindul a mutató, és hát amikor majd el is éri a 80-83 fokot sem forro levegő inkább langyosat fúj.

Ez normális errefelé 1.7 DTI y17DT.

 

Köszönöm ha tudtok oksat mondani!!!!

 

Például nyitott állapotban maradt termosztát. A víz állandóan kering a hűtőben is, és a menetszél nem engedi felmelegedni. Próbáld meg hogy kartonnal letakarod a hűtő egy részét ha így melegszik akkor termosztát hiba. De a motort ne főzd meg figyeld a mutatót. 

  • Like 1
Elküldve
8 perce, zotya975 írta:

Például nyitott állapotban maradt termosztát. A víz állandóan kering a hűtőben is, és a menetszél nem engedi felmelegedni. Próbáld meg hogy kartonnal letakarod a hűtő egy részét ha így melegszik akkor termosztát hiba. De a motort ne főzd meg figyeld a mutatót. 

Köszönöm, valamit majd megnézek...Igazából kibirom :D :D Évek óta ilyen mert mondom nyáron 38fokban sem megy 85 főlé sohasem :) csakhát nem igazán volt az évek alatt mostanában tartósan -10 körül.... -1 -2 fokban elfogadható... NYÁRON MEG :D

 

Nem akarom megfőzni.. ááá épp most néztem egy teletankolást 1001km visszatankolást TELJES VEGYESBEN. Volt benne minden 48,1 ment vissza :) Nem is annyira szar :)

Elküldve (edited)
57 perce, zotya975 írta:

Például nyitott állapotban maradt termosztát. A víz állandóan kering a hűtőben is, és a menetszél nem engedi felmelegedni. Próbáld meg hogy kartonnal letakarod a hűtő egy részét ha így melegszik akkor termosztát hiba. De a motort ne főzd meg figyeld a mutatót. 

Ha nyitva marad a termosztát még 60 fokot sem éri el főleg ilyen idöben:(

Dízelnek a 85 fok normális,alacsonyabb az üzemi hőfokuk mint a benzineseknek mivel a jobb hatásfok miatt kevesebb hulladékhöt termelnek,így a fűtés sem túl hatásos

Ha a hűtöt letakarja ilyen üzemi hőfoknál túlmelegszik

Módosítva : csicsó
Elküldve
10 órája, csicsó írta:

Ha nyitva marad a termosztát még 60 fokot sem éri el főleg ilyen idöben:(

Dízelnek a 85 fok normális,alacsonyabb az üzemi hőfokuk mint a benzineseknek mivel a jobb hatásfok miatt kevesebb hulladékhöt termelnek,így a fűtés sem túl hatásos

Ha a hűtöt letakarja ilyen üzemi hőfoknál túlmelegszik

Félig nyitottan is meg tud ragadni, azért írtam hogy figyelje a hőfokot amig bent a karton. Meg kell nézni, a termosztát hibát egyszerű kiszűrni.

Elküldve

Sziasztok!

 

X14xe-s motorú g astrám fura hangot ad ki reggelente hideginditáskor.Miután beindul 1-2 másodpercig fura elektromos hangot hallok mintha egy villanymotor menne.Nos elèg nehèz leírni a hangot lehet kèszitek videót. Azóta hallom mióta ùj aksim  van a règi tönkrement ha egyáltalán közé van hozz á. Nem lehet h tùlpörgeti az aksi?:D Kèsöbb valamennyire melegen indulva nem hallom a hangot.

Elküldve
37 perce, Jaszo írta:

Sziasztok!

 

X14xe-s motorú g astrám fura hangot ad ki reggelente hideginditáskor.Miután beindul 1-2 másodpercig fura elektromos hangot hallok mintha egy villanymotor menne.Nos elèg nehèz leírni a hangot lehet kèszitek videót. Azóta hallom mióta ùj aksim  van a règi tönkrement ha egyáltalán közé van hozz á. Nem lehet h tùlpörgeti az aksi?:D Kèsöbb valamennyire melegen indulva nem hallom a hangot.

Tipp: szervokormány szivattyúja? 

  • Like 1
Elküldve

Szép estét mindenkinek. A váltógomb alatt található rugó cserélhető? Nem megy vissza ha rükiből kiveszem, rá kell segíteni kézzel. Már kentem zsírral is de nem lett jobb. Vagy valakinek van más ötlete?

Elküldve
13 perce, palicska írta:

Szép estét mindenkinek. A váltógomb alatt található rugó cserélhető? Nem megy vissza ha rükiből kiveszem, rá kell segíteni kézzel. Már kentem zsírral is de nem lett jobb. Vagy valakinek van más ötlete?

Ez engem is érdekel, de csak addig amíg be nem melegszik az autó. Váltógombot próbáltam leszedni de kijött komplettem a kar.

Elküldve
3 perce, Atala írta:

Ez engem is érdekel, de csak addig amíg be nem melegszik az autó. Váltógombot próbáltam leszedni de kijött komplettem a kar.

Én is így jártam először. :hehe: Majd kar vissza. Utána a mozgó részt bal kézzel lefelé toltam, jobb kézzel pedig a gombot húztam. Így lejött.:icon13:

  • Like 1
Elküldve
45 perce, palicska írta:

Szép estét mindenkinek. A váltógomb alatt található rugó cserélhető? Nem megy vissza ha rükiből kiveszem, rá kell segíteni kézzel. Már kentem zsírral is de nem lett jobb. Vagy valakinek van más ötlete?

Ilyen nagyobb minuszokban nekem is ilyen, húzd ki jobb szélre, mintha 5.be készülnél tenni és visszapattan. 

Elküldve
29 perce, peacetrang írta:

Ilyen nagyobb minuszokban nekem is ilyen, húzd ki jobb szélre, mintha 5.be készülnél tenni és visszapattan. 

Ezt még nem próbáltam. 

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, csicsó írta:

Az.

Módosítva : Jaszo
Ok. :) Ès ez okoz valamilyen problèmát? Vagy normális tavaly tèlen nem tünt fel igaz jóval enyhèbb volt a tèl.
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.