Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy a fékbetét kopásjelzőt mérve mit kell mutatni a zárlatkeresőnek?

Zárlatot vagy szakadást?

Nekem az egyik szakadást,a másik pedig ellenállást mutat!A fedélzeti írja a hibát!

Melyik a jó?astra g 1999 x18xe1 sedan

Köszönöm

Elküldve
  On 2016. 12. 29. at 20:22, csicso1976 írta:

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy a fékbetét kopásjelzőt mérve mit kell mutatni a zárlatkeresőnek?

Zárlatot vagy szakadást?

Nekem az egyik szakadást,a másik pedig ellenállást mutat!A fedélzeti írja a hibát!

Melyik a jó?astra g 1999 x18xe1 sedan

Köszönöm

Expand  

Tudomásom szerint záródik ilyenkor az áramkor, ( a kopásjelző a féktárcsával) de végülis neked mindegy, úgyis párban kell cserélni, ha  kiveszed meg fogod látni melyik van jobban kopva. Gyanitom a leveszed a kereket már akkor is látni. 

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! A következőt tapasztaltam: http://kepkezelo.com/images/ldo0s1t0x5ebp8pmqblb.jpg

Az autóm egy 136000 km - t futott 2006. - os Astra Classic II. Áprilisban cseréltem motorolajat / Total Classic 10W 40/ Azóta 4000 km  -t mentem. Naponta munkába járáskor 26 km  -t teszek meg, ebből kb 15 km  -t városi használatban. Hosszabb utakra ritkán megyek csak.  A nívópálcán az olaj szép sárgásbarna színű, olaj, és hűtővíz fogyást nem tapasztaltam. 

Szerintetek normális ebben a hidegben ilyen szintű habosodás a sapkán? Tavasszal mindenképpen valami bele való 5W30 - as olajat rakok majd bele. Vagy cseréljem le hamarabb? Köszi a válaszokat, Üdv: Balázs

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 18:44, Balazs831 írta:

Sziasztok! A következőt tapasztaltam: http://kepkezelo.com/images/ldo0s1t0x5ebp8pmqblb.jpg

Az autóm egy 136000 km - t futott 2006. - os Astra Classic II. Áprilisban cseréltem motorolajat / Total Classic 10W 40/ Azóta 4000 km  -t mentem. Naponta munkába járáskor 26 km  -t teszek meg, ebből kb 15 km  -t városi használatban. Hosszabb utakra ritkán megyek csak.  A nívópálcán az olaj szép sárgásbarna színű, olaj, és hűtővíz fogyást nem tapasztaltam. 

Szerintetek normális ebben a hidegben ilyen szintű habosodás a sapkán? Tavasszal mindenképpen valami bele való 5W30 - as olajat rakok majd bele. Vagy cseréljem le hamarabb? Köszi a válaszokat, Üdv: Balázs

Expand  

Elvileg az ilyen üzemeltetési körűlmények között,nálam ennél durvább volt a "capuccinó"mennyisége,majd hengerfejtömités csere után megszűnt...

  • Like 2
Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 18:44, Balazs831 írta:

Sziasztok! A következőt tapasztaltam: http://kepkezelo.com/images/ldo0s1t0x5ebp8pmqblb.jpg

Az autóm egy 136000 km - t futott 2006. - os Astra Classic II. Áprilisban cseréltem motorolajat / Total Classic 10W 40/ Azóta 4000 km  -t mentem. Naponta munkába járáskor 26 km  -t teszek meg, ebből kb 15 km  -t városi használatban. Hosszabb utakra ritkán megyek csak.  A nívópálcán az olaj szép sárgásbarna színű, olaj, és hűtővíz fogyást nem tapasztaltam. 

Szerintetek normális ebben a hidegben ilyen szintű habosodás a sapkán? Tavasszal mindenképpen valami bele való 5W30 - as olajat rakok majd bele. Vagy cseréljem le hamarabb? Köszi a válaszokat, Üdv: Balázs

Expand  

Nekem is szokott ilyen lenne,ha sokat rövid távon használom a kocsit.

Menj vele hosszabb távot(40-50km) és el fog tűnni,ha nem akkor gáz van......

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 8:46, zotya975 írta:

Tudomásom szerint záródik ilyenkor az áramkor, ( a kopásjelző a féktárcsával) de végülis neked mindegy, úgyis párban kell cserélni, ha  kiveszed meg fogod látni melyik van jobban kopva. Gyanitom a leveszed a kereket már akkor is látni. 

Expand  

Köszi a választ!Nemrég vettem az autót és a betéteket cserélte a régi tulaj,de a kopásjelzőt nem!

Csak egyet szeretnék cserélni!Na de melyiket?

Elküldve

Nem tudom. Szerintem nem normális ez a kapucsínózás.

Nekem sosem volt, pedig megyek rövid távokat.
Munkába oviba járás reggelente oda vissza 12 km. (oda 3 megálló, vissza 1 megálló)
Kb. 1100 km-t  megyek egy hónapban, tehát van mellette országút is.

Anyósomnál akkor láttam ilyet, mielőtt hengerfej tömítéses volt az autó.

Mondjuk én rendes olajat használok...

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 20:30, outsider írta:

Nem tudom. Szerintem nem normális ez a kapucsínózás.

Nekem sosem volt, pedig megyek rövid távokat.
Munkába oviba járás reggelente oda vissza 12 km. (oda 3 megálló, vissza 1 megálló)
Kb. 1100 km-t  megyek egy hónapban, tehát van mellette országút is.

Anyósomnál akkor láttam ilyet, mielőtt hengerfej tömítéses volt az autó.

Mondjuk én rendes olajat használok...

Expand  

Erről beszéltem

olajnak sztem nincs köze hozzá,tömités csere előtt a sok capuccino Mobil 5W-40-el volt,töm.csere után 0 habosodás GM 10W-40-el

  • Like 2
Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 20:41, csicsó írta:

Erről beszéltem

olajnak sztem nincs köze hozzá,tömités csere előtt a sok capuccino Mobil 5W-40-el volt,töm.csere után 0 habosodás GM 10W-40-el

Expand  

Most váltottam olajat GM-ről Mobilra, de én is észrevettem a capuccino effektust, igaz nem ennyire mint a fenti képen. Illetve azt figyeltem meg a Mobil olajjal hogy még 40 km után is egy erőteljes gyorsításkor gőzölgött a kipuff. GM olajjal sosem volt ilyen eddig a 60e km alatt. Lehet következő cserekor visszaváltok...

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 20:20, zsoca25 írta:

Nekem is szokott ilyen lenne,ha sokat rövid távon használom a kocsit.

Menj vele hosszabb távot(40-50km) és el fog tűnni,ha nem akkor gáz van......

Expand  

Nekem akkor sem habos trutyis ha keveset megyek.Napi 2x10 km-t megyek a melóba.2-3 hetente megyek hosszabb távot.( Gyöngyös-Bp meg vissza )

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 21:29, kobraCode írta:

Most váltottam olajat GM-ről Mobilra, de én is észrevettem a capuccino effektust, igaz nem ennyire mint a fenti képen. Illetve azt figyeltem meg a Mobil olajjal hogy még 40 km után is egy erőteljes gyorsításkor gőzölgött a kipuff. GM olajjal sosem volt ilyen eddig a 60e km alatt. Lehet következő cserekor visszaváltok...

Expand  

A kenőanyagnak lenne bármi köze a kipufogón távozó gőzhöz? Mert a gázösszetételhez van köze, de a gáz páramennyiségéhez inkább a rendszerben lecsapódott nedvesség (rövidtáv, hideg-párás idő stb. a dobokban megáll a kondenzvíz) és a melegedő motor plusz a melegedő kipufogógáz együttese játszik... 

  On 2016. 12. 30. at 21:58, Geopake írta:

Nekem akkor sem habos trutyis ha keveset megyek.Napi 2x10 km-t megyek a melóba.2-3 hetente megyek hosszabb távot.( Gyöngyös-Bp meg vissza )

Expand  

Gyakran napi 2x5km a táv amit megyek, semmilyen kenőanyaggal (Castrol Edge, Castrol Magnatec, Mobil 3000 XE; Total Classic) nem volt még habos semmi...

Elküldve (edited)
  On 2016. 12. 30. at 18:44, Balazs831 írta:

Sziasztok! A következőt tapasztaltam: http://kepkezelo.com/images/ldo0s1t0x5ebp8pmqblb.jpg

Az autóm egy 136000 km - t futott 2006. - os Astra Classic II. Áprilisban cseréltem motorolajat / Total Classic 10W 40/ Azóta 4000 km  -t mentem. Naponta munkába járáskor 26 km  -t teszek meg, ebből kb 15 km  -t városi használatban. Hosszabb utakra ritkán megyek csak.  A nívópálcán az olaj szép sárgásbarna színű, olaj, és hűtővíz fogyást nem tapasztaltam. 

Szerintetek normális ebben a hidegben ilyen szintű habosodás a sapkán? Tavasszal mindenképpen valami bele való 5W30 - as olajat rakok majd bele. Vagy cseréljem le hamarabb? Köszi a válaszokat, Üdv: Balázs

Expand  

Szia!

Z14XEP -men ugyanígy,  nagyobb hidegekben mégjobban habosodik. Castrolt és Eneost használtam eddig, de mindegy. (2x13km/nap)

Tavasszal, nyáron nulla habosodás.

Voltam olyan őrült és megnyaltam ezt a habos cuccot, nem édeskés íze volt, kimondottan keserű, benzinhez hasonló. Szóval nem fagyálló.

Ez a motorkonstrukció valamiért, úgy látszik sajnos ilyen.

Pályán hajtva, 50-60 km után már alig volt cucc a kupakon.

Sógorom e36-osa is habosodik most, bár sokkal kisebb mértékben.

Ha nem fogy a fagyállód, ne aggódj! Ellenben vagy kergesd meg hosszabb távon időnként vagy szelepfedél, kartercsövek le és takarítás, ugyanis nagy hidegben, ha kellő mennyiségű hab gyűlt már össze, be tud fagyni aztán kitolja a nívónál az olajat.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Elküldve

A hűtőfolyadék nem fogy szerencsére.  Akkor hétvégén megkergetem kicsit! Teszek bele szabványnak megfelelő olajat is.Egyébként tavasszal vettem az autót ismerőstől, aki vigyázott rá, a legkisebb felmerülő hibát is megcsináltatta. Érdekes, hogy amíg a miskolci Opel Hámorba hordta, addig megkapta a belevaló olajat. A kereskedés megszünése után az Opel Sajóhoz vitte, ahol már 10W40 került bele. A kereskedés pecsétje ott a szervízkönyvben, és a számlák is megvannak. No comment......  

Köszönöm a válaszokat, és BUÉK mindenkinek!

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 20:21, csicso1976 írta:

Köszi a választ!Nemrég vettem az autót és a betéteket cserélte a régi tulaj,de a kopásjelzőt nem!

Csak egyet szeretnék cserélni!Na de melyiket?

Expand  

Ezt hogy csinálta? A kopásjelző benne van a betétben. Épp az a lényege, hogyha elkopott a betét akkor "letestel".

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 31. at 7:40, csicso1976 írta:

ez a kopásjelző nincs a betétben fixen!rá kell nyomni egy kispatenttal!

Expand  

Akkor még egyszer, a kopás jelző benne van a betétben. Amiről te beszélsz az az elektromos vezetéke, nem ez fogja érzékelni a betét kopását.

https://www.google.hu/search?q=opel+astra+g+fékkopás+jelző&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjC2L7e_Z3RAhXIDcAKHazsAv8QsAQIHw&biw=1366&bih=604#imgrc=F-KUoDrxiU4x_M%3A

Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 20:21, csicso1976 írta:

Köszi a választ!Nemrég vettem az autót és a betéteket cserélte a régi tulaj,de a kopásjelzőt nem!

Csak egyet szeretnék cserélni!Na de melyiket?

Expand  

Veszel egyet, és kicseréled az anyósoldalon, ha megszűnik a jel, akkor jó, ha nem akkor átteszed a másik oldalra. Vagy a másik variáció, mivel ha jól tudom cserélni szokták alapból a betéttel együtt, és itt tudod hogy nem tették meg, cseréled mindegyiket, ha jól látom nem olyan nagy összeg. 

  On 2016. 12. 30. at 22:07, Janó32 írta:

A kenőanyagnak lenne bármi köze a kipufogón távozó gőzhöz? Mert a gázösszetételhez van köze, de a gáz páramennyiségéhez inkább a rendszerben lecsapódott nedvesség (rövidtáv, hideg-párás idő stb. a dobokban megáll a kondenzvíz) és a melegedő motor plusz a melegedő kipufogógáz együttese játszik... 

Gyakran napi 2x5km a táv amit megyek, semmilyen kenőanyaggal (Castrol Edge, Castrol Magnatec, Mobil 3000 XE; Total Classic) nem volt még habos semmi...

Expand  

Szerintem az sem mindegy hogy a dobot ellátták-e gyárilag egy pici furattal alul, és így nem gyűlik benne a víz, vagy sem. Márkája válogatja.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 30. at 22:07, Janó32 írta:

A kenőanyagnak lenne bármi köze a kipufogón távozó gőzhöz? Mert a gázösszetételhez van köze, de a gáz páramennyiségéhez inkább a rendszerben lecsapódott nedvesség (rövidtáv, hideg-párás idő stb. a dobokban megáll a kondenzvíz) és a melegedő motor plusz a melegedő kipufogógáz együttese játszik... 

Gyakran napi 2x5km a táv amit megyek, semmilyen kenőanyaggal (Castrol Edge, Castrol Magnatec, Mobil 3000 XE; Total Classic) nem volt még habos semmi...

Expand  

Nem tudom de míg GM olajat használtam ilyen nem volt. Sokszor csak 1-1,5-2 km-eket megyek a kocsival, van hogy hetekig majd utána hosszabb táv. De GM olajjal sosem csinált ilyet. Habosodást sem láttam sosem a kupakon.

Elküldve
  On 2016. 12. 31. at 8:53, zotya975 írta:

Veszel egyet, és kicseréled az anyósoldalon, ha megszűnik a jel, akkor jó, ha nem akkor átteszed a másik oldalra. Vagy a másik variáció, mivel ha jól tudom cserélni szokták alapból a betéttel együtt, és itt tudod hogy nem tették meg, cseréled mindegyiket, ha jól látom nem olyan nagy összeg. 

Szerintem az sem mindegy hogy a dobot ellátták-e gyárilag egy pici furattal alul, és így nem gyűlik benne a víz, vagy sem. Márkája válogatja.

Expand  

Gyáriba még nem láttam olyat, de anno az F-re a hátsó dob amit felszeretek a műhelyben (Bosal) az olyan volt, abból kifolyt gond nélkül. Jó ötlet/találmány.

  On 2016. 12. 31. at 15:50, kobraCode írta:

Nem tudom de míg GM olajat használtam ilyen nem volt. Sokszor csak 1-1,5-2 km-eket megyek a kocsival, van hogy hetekig majd utána hosszabb táv. De GM olajjal sosem csinált ilyet. Habosodást sem láttam sosem a kupakon.

Expand  

Nekem ez a második szezonom Mobil Super 3000XE 5w30-as kenőanyaggal, előtte volt Castrol Edge Titanium FST 5w40 ill Magnatec 5w40 C3, de sosem habosodott egyikkel sem (ua használatnál az F igen a Castrol 10w40-el)... Ha csak dolgozni megyünk, akkor oda és vissza kb 5-5km a táv, sokszor -sajnos- a hét 5 napjából csak ennyit megy.  

Elküldve
  On 2016. 12. 31. at 16:09, Janó32 írta:

Gyáriba még nem láttam olyat, de anno az F-re a hátsó dob amit felszeretek a műhelyben (Bosal) az olyan volt, abból kifolyt gond nélkül. Jó ötlet/találmány.

Nekem ez a második szezonom Mobil Super 3000XE 5w30-as kenőanyaggal, előtte volt Castrol Edge Titanium FST 5w40 ill Magnatec 5w40 C3, de sosem habosodott egyikkel sem (ua használatnál az F igen a Castrol 10w40-el)... Ha csak dolgozni megyünk, akkor oda és vissza kb 5-5km a táv, sokszor -sajnos- a hét 5 napjából csak ennyit megy.  

Expand  

Én most már mindegyiket megfúrom, igaz van ott neki egy kicsi mellékhangja. 

Elküldve

Sziasztok!

Ma egy viszonylag hosszabb utazás során, főúton, kicsit meghajtottam az autót, mivel sok a rövid út, alapvetően városi használat (G Astra, 2005-ös, 1.4 twinport). Éppen 3. fokozatban mentem kb. 5000 fordulaton néhány kilométeren át, amikor kigyulladt és világítani kezdett a check engine lámpa. Az autó teljesítménye érezhetően visszaesett (érzésre kb. 10-20 lóerőt), alapjárat rángat, menet közben a motor hangja "dízeles", morgó, rezonál, nehezen gyorsul. Újraindulás után egy darabig minden ok, de ismételt terhelésre (pl. intenzív terhelés előzéskor) újra előjön a probléma.

Tudja valaki, hogy mi történhetett. Lehet-e komoly baja az autónak. Vigyem el szervizbe minél előbb?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.

Elküldve
  On 2016. 12. 31. at 19:15, vectorka írta:

Sziasztok!

Ma egy viszonylag hosszabb utazás során, főúton, kicsit meghajtottam az autót, mivel sok a rövid út, alapvetően városi használat (G Astra, 2005-ös, 1.4 twinport). Éppen 3. fokozatban mentem kb. 5000 fordulaton néhány kilométeren át, amikor kigyulladt és világítani kezdett a check engine lámpa. Az autó teljesítménye érezhetően visszaesett (érzésre kb. 10-20 lóerőt), alapjárat rángat, menet közben a motor hangja "dízeles", morgó, rezonál, nehezen gyorsul. Újraindulás után egy darabig minden ok, de ismételt terhelésre (pl. intenzív terhelés előzéskor) újra előjön a probléma.

Tudja valaki, hogy mi történhetett. Lehet-e komoly baja az autónak. Vigyem el szervizbe minél előbb?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv.

Expand  

Az igen! Milyen hibakódok jöttek elő?

Elküldve

Astra G (1999, X16XSZ), következő problémát (?) produkálja: hidegben, az indulás utáni pár másodpercben nagyon halványan felvillan a folyadékszintjelző, de igen rövid ideig, már egy perces járás után nem látszik. A vízszint tökéletes, nem fogyaszt semmit, idén tavasszal minden át lett nézve, kivízkőtlenítve, motorhűtés tökéletesen működik, bár az utastéri fűtés nem annyira, mert a fűtőradiátor be van rakódva, már tisztították, de igazából cserélni kell. Nyáron volt egy hűtőventillátor kapcsoló hiba, akkor is mindent átnéztek hivatalos szervízben, azóta is tökéletesen megy minden. Klímás. Klíma is tökéletes, pillanatok alatt jéghideget csinál, gázt 4 év után is minimálisat kellett tölteni rá. Szóval, miért villanhat egy pillanatra a szintjelző? :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.