Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! 

Nekem egy 2005 1.6 benzin Twinport H Astrám van 165500km rel! A problémám vagyis a kocsinak, nekem nem világít,  hanem villog a hiba visszajelző lámpa de csak 50km/h felett! Emellett 0km/h  tól "rángat"! Azért írom így mert igazából nem rángat hanem nem is tudom! Érdekes! Tapasztalt esetleg valaki már ilyet? Ha igen mi volt a gond? Kb negyed tank benzinnél egy ismeretlen kúton tankoltam de csak 5 litert! Nem hinném vagyis remélem nem ez okozza! Ja és mintha az erejéből is veszített volna!

A válaszokat köszönöm szépen előre is!!!

Kellemes ünnepeket! 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Zolimentős írta:

Sziasztok! 

Nekem egy 2005 1.6 benzin Twinport H Astrám van 165500km rel! A problémám vagyis a kocsinak, nekem nem világít,  hanem villog a hiba visszajelző lámpa de csak 50km/h felett! Emellett 0km/h  tól "rángat"! Azért írom így mert igazából nem rángat hanem nem is tudom! Érdekes! Tapasztalt esetleg valaki már ilyet? Ha igen mi volt a gond? Kb negyed tank benzinnél egy ismeretlen kúton tankoltam de csak 5 litert! Nem hinném vagyis remélem nem ez okozza! Ja és mintha az erejéből is veszített volna!

A válaszokat köszönöm szépen előre is!!!

Kellemes ünnepeket! 

Ki kell olvasni a hibakódot, így nehéz bármit is mondani. Ha villog, akkor éppen jelen van a hiba, nem pedig tárolt hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ma én is meguntam az ablakok párásodási problémáját. Kimentem és kikaptam a kesztyűtartót, pollenszűrőt. Szűrő kicsit poros, de nem vészes. Nem vizes. Nekem digitklímám van és a belső/külső levegő közötti váltó gomb bizony működteti a nyitó/záró motort. Viszont párában nem volt különbség. Ránéztem arra is, és látom ám, hogy kiakadt a mozgató kar a buborék oldalán, illetve tengelyestől kijött a félgömb oldalából. És bizony belső keringtetes állásban maradt. Ezért párásodott.

Megpróbáltam visszatenni, de valamiért szorul a mozgó félgömb és csak az egyik irányba nyit. És az épp a belső keringtetés. Szóval én most kézzel bezártam, a kart kiakasztottam, hogy ne is lehessen belső keringést választani és lám megszűnt a pára.

Mindezt csak tapasztalatként írtam, hátha jól jön valakinek.

Boldog Karácsonyt. Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 23. at 19:29, daikini írta:

Sziasztok,

segítsetek légy szíves. G astra 2001 kombi 17YDT. Alig van benne fűtés, Hűtőfolyadék van benne, termosztátot cseréltünk. Valószínűleg a radiátort kell kicserélni. Eddig 3 szerelő mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat 40-50.000 Ft-ot mondott mind a 3. A neten pedig azt olvastam, hogy ki lehet cserélni anélkül, hogy kiszednénk a műszerfalat. Elég csak alul a váltó kulisszát kiszedni és arra kifér. Valaki szedte már így ki? köszi előre is, üdv-Szabolcs

nekem most egy honapja cserélték ugy hogy kardánboxot kellett csak kivenni meg alul van patentel felfogatva egy tálca és utána csere

 

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

49 perce, Atala írta:

Üdv.

 

RÜkinél szorul gomb, azaz üresbe tételtkor nem akar visszaugrani a gyűrű. Kérdés, hogy hogyan lehet a váltógombot leszedni? mert tegnap megpróbáltam a de kulisszából kiugrott az egész kar.

Köszi

Kollégánál mi a másik irányból futottunk neki. A váltószoknyát hajtottuk fel és onnan kenőanyaggal (csővel) mindent be lehetett fújni alaposan. Néhányszor megismételtük egymás után (vártunk vmennyit hogy bekusszon ahová kell), azóta nem ragad be.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, Janó32 írta:

Kollégánál mi a másik irányból futottunk neki. A váltószoknyát hajtottuk fel és onnan kenőanyaggal (csővel) mindent be lehetett fújni alaposan. Néhányszor megismételtük egymás után (vártunk vmennyit hogy bekusszon ahová kell), azóta nem ragad be.

Próbáltam én is de rájöttem hol ragad. Nem maga a rugórésznél hanem ahol a műanyag határoló van, ami nem engedi csak úgy behúzni rükibe, az akad. Befújtam lánckenővel de majd bekenem skfel is.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, astra írta:

nekem most egy honapja cserélték ugy hogy kardánboxot kellett csak kivenni meg alul van patentel felfogatva egy tálca és utána csere

 

Ez jó hír, eddig mindenki állította hogy csak úgy lehet, ha kiszedik a műszerfalat. Megmondod, hogy hol csinálták és mennyiért?

köszi előre is, üdv-Szabolcs

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, daikini írta:

Ez jó hír, eddig mindenki állította hogy csak úgy lehet, ha kiszedik a műszerfalat. Megmondod, hogy hol csinálták és mennyiért?

köszi előre is, üdv-Szabolcs

 

ha behr tipusu a szell.-fütö renszered akkor áll ez fenn egyébként soroksáron a Puchele opel sevice csinálta  06 12 2870310 a telefonjuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

3 hete égéskimaradásom, és műszerfali problémáim voltak egyszerre (Z14XE). A teljes jelenséget dec. 5-én leírtam ide, és hasznos tanácsot is kaptam. Gyújtótrafócsere segített a problémán, azóta a kocsi hibamentes.

Viszont a villáskulcsos lámpa nem alszik ki azóta sem (a check-lámpa kialudt még aznap). Villogtatással és a Bárdi Zoltán féle Opel Scannerrel próbáltam kiolvasni a hibakódot, de a hibatároló üres. A műszeregységé is, bár ha jó a kapcs. rajzom, ezt a ledet közvetlenül a motorvezérlő működteti.

Ami feltűnt, hogy gyújtás ráadásra teljes fénnyel világít, majd 1-2mp múlva csak fél fénnyel. Indítózáskor kialszik, beindulás után 3-4mp-ig fél fénnyel világít, majd újra teljes fényerővel.

Mi lehet a probléma szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, lunimaci írta:

Sziasztok!

3 hete égéskimaradásom, és műszerfali problémáim voltak egyszerre (Z14XE). A teljes jelenséget dec. 5-én leírtam ide, és hasznos tanácsot is kaptam. Gyújtótrafócsere segített a problémán, azóta a kocsi hibamentes.

Viszont a villáskulcsos lámpa nem alszik ki azóta sem (a check-lámpa kialudt még aznap). Villogtatással és a Bárdi Zoltán féle Opel Scannerrel próbáltam kiolvasni a hibakódot, de a hibatároló üres. A műszeregységé is, bár ha jó a kapcs. rajzom, ezt a ledet közvetlenül a motorvezérlő működteti.

Ami feltűnt, hogy gyújtás ráadásra teljes fénnyel világít, majd 1-2mp múlva csak fél fénnyel. Indítózáskor kialszik, beindulás után 3-4mp-ig fél fénnyel világít, majd újra teljes fényerővel.

Mi lehet a probléma szerintetek?

Ha nincs tárolt hibe és a kocsin sem tapasztalsz problémát, akkor vedd le az akku sarúkar egy fél órára... Hátha...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üzemanyagszűrőt akartam ma cserélni, de láttam, hogy a szervízben a legutóbbi cserénél sikeresen "odacsaptak" a rendszernek: az egyik gyári csatlakozó hiányzik, egy darab gumicsővel és 2 sima csőbilinccsel van összekötve a kék üa.cső és a szűrő... A szűrő másik végén megvan a gyári csatalakozó, de azon is látszik, hogy eléggé megnyúzták. Csak úgy lehet ezeket orvosolni (a szétcseszett illetve a hiányzó csatlakozókat), hogy azokat a teljes csőszakaszokat kicserélem? Honnan lehet egyáltalán ilyen csöveket szerezni (Z14XEP)? Csak bontó?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

2 órája, marton.csaba2 írta:

T nzozz!!

"... hol lehet ..."

Bármelyik márkaszervizben.
És csergo.hu, cromax.hu, mullerautowebshop.hu.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26566/

 

Igazából ha találnék is olyat, hogy tudnám szerelni ezeket? Túl keménynek tűnnek ezek a csövek, ahhoz hogy egy egyszerűen csak kihúzzam a régit és visszatoljak egy új csatlakozót a helyére, úgy hogy rendesen tömítsen is...

Vauxhall-Astra-G-Mk4-14-16-_1.jpg

(nem saját kép)

Plusz jó esélyt látok arra, hogy a hiányzó csatlakozónál le is vágtak az üzemanyagcsőből, ergó el se érne oda, ahova kell (ez csak akkor derülne ki, ha szétszedném a jelenlegi "összeállítást", amit cserealkatrészek nélkül egyenlőre nem akarok).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, nzozz írta:

Igazából ha találnék is olyat, hogy tudnám szerelni ezeket? Túl keménynek tűnnek ezek a csövek, ahhoz hogy egy egyszerűen csak kihúzzam a régit és visszatoljak egy új csatlakozót a helyére, úgy hogy rendesen tömítsen is...

Vauxhall-Astra-G-Mk4-14-16-_1.jpg

(nem saját kép)

Plusz jó esélyt látok arra, hogy a hiányzó csatlakozónál le is vágtak az üzemanyagcsőből, ergó el se érne oda, ahova kell (ez csak akkor derülne ki, ha szétszedném a jelenlegi "összeállítást", amit cserealkatrészek nélkül egyenlőre nem akarok).

Én egyszer jártam így, még a Corsával, ott végül meg kellett vennem a teljes csőszakaszt a rászerelt csatlakozóval együtt valami 14e Ft-ért (külön a csatlakozó nem szerelhető), és mivel ez a tankból jövő cső volt ami a tartály tetején csatlakozik, még le is kellett engedni hozzá a tankot hogy szerelni lehessen.:blush:

Link to comment
Megosztás:

10 órája, nzozz írta:

Igazából ha találnék is olyat, hogy tudnám szerelni ezeket? Túl keménynek tűnnek ezek a csövek, ahhoz hogy egy egyszerűen csak kihúzzam a régit és visszatoljak egy új csatlakozót a helyére, úgy hogy rendesen tömítsen is...

Vauxhall-Astra-G-Mk4-14-16-_1.jpg

(nem saját kép)

Plusz jó esélyt látok arra, hogy a hiányzó csatlakozónál le is vágtak az üzemanyagcsőből, ergó el se érne oda, ahova kell (ez csak akkor derülne ki, ha szétszedném a jelenlegi "összeállítást", amit cserealkatrészek nélkül egyenlőre nem akarok).

Úgy gondolom ,hogy egy szerviznek telik már egy ilyen fogóra nem biztos ,hogy ők okozták a kárt lehet csak egyszerűen a magas szegély vagy patkán meg akadt a kocsi és ők így orvosolták a javítást,természetesen nem védeni akarom a szervizet nekem is van negatív és pozitív tapasztalatom velük kapcsolatban,jwa7w2j3lhn25pl65g0s.jpg

Link to comment
Megosztás:

57 perce, tgabika76 írta:

Én egyszer jártam így, még a Corsával, ott végül meg kellett vennem a teljes csőszakaszt a rászerelt csatlakozóval együtt valami 14e Ft-ért (külön a csatlakozó nem szerelhető), és mivel ez a tankból jövő cső volt ami a tartály tetején csatlakozik, még le is kellett engedni hozzá a tankot hogy szerelni lehessen.:blush:

Hát ez "csodásan" hangzik... de köszi az infót! Nem tudom mi lenne a legideálisabb megoldás...

 

15 perce, astra 1 írta:

Úgy gondolom ,hogy egy szerviznek telik már egy ilyen fogóra nem biztos ,hogy ők okozták a kárt lehet csak egyszerűen a magas szegély vagy patkán meg akadt a kocsi és ők így orvosolták a javítást,természetesen nem védeni akarom a szervizet nekem is van negatív és pozitív tapasztalatom velük kapcsolatban,jwa7w2j3lhn25pl65g0s.jpg

A fene tudja, amikor először cserélni akartuk az üa.szűrőt otthon, nem tudtuk hogy kell és lepasszoltuk a szervíznek. Előtte még egyben volt minden. :D Azóta nem kellett az autó alján dolgozni és csak most vettem észre. 

Most én is tervezek venni az ebayről egy ilyesmi fogót, kb. 2500Ft -ért, itthon csak 6000Ft felett van, amennyit meg nekem kell, arra egy olcsó is megfelel. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

gyújtás ráadásakor az üzemanyag-szivattyú nem kezd el zúgni/búgni, és tapintásra se érezni, hogy működik. Elvileg ilyenkor már kellene működnie.

A szivattyú reléje viszont rendesen kattan.

Indulni indul az autó, viszont nehezen, 4-5 másodperc indítózás (néha több) is kell neki.

Az üzemanyag-szivattyúnál van egy nagy csatlakozó, ami a helyére be van dugva, de van egy szál vékony sárga vezeték is, aminek a vége le van szigetelve, de nincs bekötve sehova. Ennek mi lenne a szerepe?

Kérdés: A szivattyúnak ez a működése normális? Ha nem, akkor hol kellene elkezdeni a vizsgálódást?

Motorkód: Z14XE

Itt egy kép az üzemanyag-szivattyú csatlakozójáról:

IMAG0644.jpg

Hogy lehet megmérni (melyik lábakra kell próbalámpát/multimétert kötni), hogy eljut-e az áram a csatlakozóig?

Módosítva : OAG78
Link to comment
Megosztás:

1 óra, astra 1 írta:

Úgy gondolom ,hogy egy szerviznek telik már egy ilyen fogóra nem biztos ,hogy ők okozták a kárt lehet csak egyszerűen a magas szegély vagy patkán meg akadt a kocsi és ők így orvosolták a javítást,természetesen nem védeni akarom a szervizet nekem is van negatív és pozitív tapasztalatom velük kapcsolatban,jwa7w2j3lhn25pl65g0s.jpg

Ha az üza szűrő felakadna a padkán akkor már nem lenne küszöb az autón.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, astra 1 írta:

Úgy gondolom ,hogy egy szerviznek telik már egy ilyen fogóra nem biztos ,hogy ők okozták a kárt lehet csak egyszerűen a magas szegély vagy patkán meg akadt a kocsi és ők így orvosolták a javítást,természetesen nem védeni akarom a szervizet nekem is van negatív és pozitív tapasztalatom velük kapcsolatban,

 

4 órája, gezoli írta:

Ha az üza szűrő felakadna a padkán akkor már nem lenne küszöb az autón.

Bizony, én is úgy gondolom, hogy a szervizben volt sumákolás mert ahhoz csúnyán oda kellene csapni a kocsit hogy a szűrő környéke sérüljön, akkor most nem ez lenne a fájó tétel hanem a törött/küszöbsérült autó javítása. Bár ez több mint sumákolás ha csak ilyen barbár rombolással tudták szétszedni, azért némi türelemmel és ügyeskedéssel biztosan meg lehetett volna oldani ügyesen...  

Link to comment
Megosztás:

22 perce, Janó32 írta:

 

Bizony, én is úgy gondolom, hogy a szervizben volt sumákolás mert ahhoz csúnyán oda kellene csapni a kocsit hogy a szűrő környéke sérüljön, akkor most nem ez lenne a fájó tétel hanem a törött/küszöbsérült autó javítása. Bár ez több mint sumákolás ha csak ilyen barbár rombolással tudták szétszedni, azért némi türelemmel és ügyeskedéssel biztosan meg lehetett volna oldani ügyesen...  

Apám szokta intézni a szervizes történeteket, annál a cégnél ahova vinni szokta van valami ismerőse, de nem értem miért nem keres valaki mást, mert ez már nem az első eset lenne. Tavaly pl. vacakolt a szervó, motorindítás után 1-2 másodperccel indult csak, kimérték az akkut egy spéci Bosch műszerrel, kiderült, hogy az mindenképp cserés és mivel épp volt készleten olyan akku, amilyen kellett, abban maradtunk, hogy egyből ki is cserélik. De nem tudták kilazítani az akku lefogató tartó csavart, ezért kettétörték az akkutálcát... most egy nagy hombár kábelkötegelő fogja az akkut.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nzozz írta:

Apám szokta intézni a szervizes történeteket, annál a cégnél ahova vinni szokta van valami ismerőse, de nem értem miért nem keres valaki mást, mert ez már nem az első eset lenne. Tavaly pl. vacakolt a szervó, motorindítás után 1-2 másodperccel indult csak, kimérték az akkut egy spéci Bosch műszerrel, kiderült, hogy az mindenképp cserés és mivel épp volt készleten olyan akku, amilyen kellett, abban maradtunk, hogy egyből ki is cserélik. De nem tudták kilazítani az akku lefogató tartó csavart, ezért kettétörték az akkutálcát... most egy nagy hombár kábelkötegelő fogja az akkut.

Az Ég óvjon mindenkit az ilyen szervizektől/szerelőktől... Még ha ingyen dolgozik, még akkor is... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.