Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 8:12, Janó32 írta:

Sajnos ez sokszor már nem segít, ha egyszer megragad akkor már lutri a félrefordítás hiszen ha mégsem jó a szelep jeladása akkor ua hibajel lesz belőle... emiatt én nem zárnám ki 100% biztosan az EGR esetleges hibáját... 

Expand  

Ismét egyetértek veled! :)

Még mindig azt mondom, hogy tipikus EGR hiba. Hiába van kifordítva.

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:02, gezoli írta:

Ismét egyetértek veled! :)

Még mindig azt mondom, hogy tipikus EGR hiba. Hiába van kifordítva.

Expand  

Lehet igazatok van, arra esetleg lenne tippetek, hogy hogyan lehetne kiszűrni az EGR hibát 100%osan? Gondolok itt mechanikus hibakeresésre, ha már szoftveresen nincs hiba a számítógép szerint...

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:20, daniel329 írta:

Lehet igazatok van, arra esetleg lenne tippetek, hogy hogyan lehetne kiszűrni az EGR hibát 100%osan? Gondolok itt mechanikus hibakeresésre, ha már szoftveresen nincs hiba a számítógép szerint...

Expand  

Kérj kölcsön egyet ismerőstől. Jobb ötletem nincs. Higgy nekem, nekem is ezt csinálta. Vettem egy gyári újat, kifordítottam és azóta megszűnt a rángatás.

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:31, gezoli írta:

Kérj kölcsön egyet ismerőstől. Jobb ötletem nincs. Higgy nekem, nekem is ezt csinálta. Vettem egy gyári újat, kifordítottam és azóta megszűnt a rángatás.

Expand  

Had kérdezzek valami, persze csak ha szabad: ha a szelep megragadása miatt részterhelésnél is túl sokat enged vissza a kipufogó gázból, és ezért rángat, akkor miért marad meg a jelenség ha ki van fordítva a szelep? Ilyenkor már semmit nem enged vissza vagy hogy van ez? 

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2016. 12. 20. at 9:38, zotya975 írta:

Had kérdezzek valami, persze csak ha szabad: ha a szelep megragadása miatt részterhelésnél is túl sokat enged vissza a kipufogó gázból, és ezért rángat, akkor miért marad meg a jelenség ha ki van fordítva a szelep? Ilyenkor már semmit nem enged vissza vagy hogy van ez? 

Expand  

Azért mert az ECU a szelep állását is figyeli. A nem megfelelő állás( nyitva marad ill. zárva marad) miatt rángat be. A szelepen 5db érintkező van. Kettő az elektromágnes tápja, a másik három pedig a szelep állását közvetíti az ECU felé. Általában a szelep zárt állapotban szorul meg. Vagyis amikor nyílnia kellene a lambda szonda érzékeli, hogy sok az el nem égetlen üzemanyag a kipufogó gázban. Ezért jelet ad az ECU-nak amely nyitná a szelepet, de mivel a szelep megragadt így nem tudja visszavezetni a kipufogógázt. Mivel alapesetben a visszavezetett kipufogógázban van némi üzemanyag ezért az ECU csökkenti az üzemanyag mennyiségét is, de mivel az szelep zárva van kevés lesz az üzemanyag. Ezért rángat a motor.

Ha esetleg valamiben tévednék akkor javítsatok.

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:51, gezoli írta:

Azért mert az ECU a szelep állását is figyeli. A nem megfelelő állás( nyitva marad ill. zárva marad) miatt rángat be. A szelepen 5db érintkező van. Kettő az elektromágnes tápja, a másik három pedig a szelep állását közvetíti az ECU felé. Általában a szelep zárt állapotban szorul meg. Vagyis amikor nyílnia kellene az lambda szonda érzékeli, hogy sok az el nem égetlen üzemanyag a kipufogó gázban. Ezért jelet ad az ECU-nak amely nyitná a szelepet, de mivel a szelep megragadt így nem tudja visszavezetni a kipufogógázt. Mivel alapesetben a visszavezetett kipufogógázban van némi üzemanyag ezért az ECU csökkenti az üzemanyag mennyiségét is, de mivel az szelep zárva van kevés lesz az üzemanyag. Ezért rángat a motor.

Ha esetleg valamiben tévednék akkor javítsatok.

Expand  

Értem..nagyjából, kösz!

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:38, zotya975 írta:

Had kérdezzek valami, persze csak ha szabad: ha a szelep megragadása miatt részterhelésnél is túl sokat enged vissza a kipufogó gázból, és ezért rángat, akkor miért marad meg a jelenség ha ki van fordítva a szelep? Ilyenkor már semmit nem enged vissza vagy hogy van ez? 

Expand  

Nem méri a visszavezetett gáz mennyiségét (akkor a lefalazás nem működne), nem emiatt rángat. Az EGR ad hibajelet ECU-nak (hiába van kifordítva ha ua nem jól mozog/akadozik a szelep), ECU meg orvosolni akar és a beavatkozása miatt rángat. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:55, Janó32 írta:

Nem méri a visszavezetett gáz mennyiségét (akkor a lefalazás nem működne), nem emiatt rángat. Az EGR ad hibajelet ECU-nak (hiába van kifordítva ha ua nem jól mozog/akadozik a szelep), ECU meg orvosolni akar és a beavatkozása miatt rángat. 

Expand  

Ebben is van valami! :icon13:

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:55, Janó32 írta:

Nem méri a visszavezetett gáz mennyiségét (akkor a lefalazás nem működne), nem emiatt rángat. Az EGR ad hibajelet ECU-nak (hiába van kifordítva ha ua nem jól mozog/akadozik a szelep), ECU meg orvosolni akar és a beavatkozása miatt rángat. 

Expand  

Nálam anno levolt zárva lemezzel a szelep,amikor megszorult sárga lámpát dobott,de nem rángatott soha emiatt:)

Ha kivettem a lemezt alola igy szorulós szeleppel akkor rángatott rendesen:(

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 9:57, gezoli írta:

Ebben is van valami! :icon13:

Expand  

Nem vagyok teljesen biztos a dologban, én laikusként így tudnám elképzelni a rendszert de csicsó tapasztalat ezt nem támasztja alá....

  On 2016. 12. 20. at 16:08, csicsó írta:

Nálam anno levolt zárva lemezzel a szelep,amikor megszorult sárga lámpát dobott,de nem rángatott soha emiatt:)

Ha kivettem a lemezt alola igy szorulós szeleppel akkor rángatott rendesen:(

Expand  

Hát akkor nem is tudom... Neked nem Z16SE volt? 

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 19:17, Janó32 írta:

Nem vagyok teljesen biztos a dologban, én laikusként így tudnám elképzelni a rendszert de csicsó tapasztalat ezt nem támasztja alá....

Hát akkor nem is tudom... Neked nem Z16SE volt? 

Expand  

X16XEL?

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 22:21, kalmim írta:

Akkor marad a sporolos megoldás egyszere csak egyet cserélek Késöbb meg a másikat, normális minöségre.

Expand  

Én TYC-et vettem nemrég.Annyira nem rossz,de azért nem Hella minőség.Mondjuk ezt az ára is tükrözi.

Elküldve
  On 2016. 12. 20. at 19:17, Janó32 írta:

Nem vagyok teljesen biztos a dologban, én laikusként így tudnám elképzelni a rendszert de csicsó tapasztalat ezt nem támasztja alá....

Hát akkor nem is tudom... Neked nem Z16SE volt? 

Expand  

X16SZR

Elküldve

Kellemes karácsonyi "ajándékként" utolérte autónkat is (Z14XEP) a vízhűtő csöpögése. Ugyanott mint sokan másoknak: szemből nézve a bal alsó sarokban. Ez már csak ráadás ahhoz, hogy a hidegek beálltával az LPG reduktorom tömítésénél is folyni kezdett a hűtővíz. Ez utóbbival nincs is olyan nagy baj mert már egyébként is megérett a felújításra. Lassan belekerül a nyolcvanezredik gázos kilométer. Viszont a vízhűtő meghibásodására egyáltalán nem készültem.

Nézegettem itt a cikkszámokat és a 2-es számú - GU jelű hűtőt - hozza fel az oldal egyedüliként, ha VIN szűrés be van kapcsolva. Ha viszont nincs akkor az 1-es számú - DQ jelű - is megjelenik mint lehetséges? alternatíva.

Arra szeretném kérni az EPC-vel rendelkező valamely márkatársak egyikét, hogy az ünnepek után nézze már meg nekem, hogy abban mit ajánl a rendszer. Nem akarnék olyat venni ami aztán nem jó bele.

A Kovács Autónál cikkszámra szűrve pl. az 1-es számú hűtő is megjelenik a találati listában de mint X12XE nem klímásként. Ráadásul itt a Valeo hűtő elég jó árban is van. Mivel régebben volt már a fórumban szó arról, hogy a Nissens-nek nem egyértelmű a megítélése, ezért esetleg az azóta keletkezett tapasztalatokról sem lenne rossz tudni.

Mivel senkit sem szeretnék elvonni a karácsonyi előkészületek elől és úgyis csak az ünnepek után kerül sor a javításra ezért nem sürgős a válasz. Előre is köszönöm a segítséget.

Itt is hagy kívánjak minden fórumozónak kellemes karácsonyt és boldog új évet.

Elküldve
  On 2016. 12. 23. at 17:18, Bombero írta:

Kellemes karácsonyi "ajándékként" utolérte autónkat is (Z14XEP) a vízhűtő csöpögése. Ugyanott mint sokan másoknak: szemből nézve a bal alsó sarokban. Ez már csak ráadás ahhoz, hogy a hidegek beálltával az LPG reduktorom tömítésénél is folyni kezdett a hűtővíz. Ez utóbbival nincs is olyan nagy baj mert már egyébként is megérett a felújításra. Lassan belekerül a nyolcvanezredik gázos kilométer. Viszont a vízhűtő meghibásodására egyáltalán nem készültem.

Nézegettem itt a cikkszámokat és a 2-es számú - GU jelű hűtőt - hozza fel az oldal egyedüliként, ha VIN szűrés be van kapcsolva. Ha viszont nincs akkor az 1-es számú - DQ jelű - is megjelenik mint lehetséges? alternatíva.

Arra szeretném kérni az EPC-vel rendelkező valamely márkatársak egyikét, hogy az ünnepek után nézze már meg nekem, hogy abban mit ajánl a rendszer. Nem akarnék olyat venni ami aztán nem jó bele.

A Kovács Autónál cikkszámra szűrve pl. az 1-es számú hűtő is megjelenik a találati listában de mint X12XE nem klímásként. Ráadásul itt a Valeo hűtő elég jó árban is van. Mivel régebben volt már a fórumban szó arról, hogy a Nissens-nek nem egyértelmű a megítélése, ezért esetleg az azóta keletkezett tapasztalatokról sem lenne rossz tudni.

Mivel senkit sem szeretnék elvonni a karácsonyi előkészületek elől és úgyis csak az ünnepek után kerül sor a javításra ezért nem sürgős a válasz. Előre is köszönöm a segítséget.

Itt is hagy kívánjak minden fórumozónak kellemes karácsonyt és boldog új évet.

Expand  

Nekem is lóg már egy ideje a levegőben a hűtőcsere, remélem nem szívóm meg (ezt is) amiért elhúzódik a dolog... Havonta 1dl-t kell utána tölteni, pont ott csepeg ahol írtad. Nissens ment anno az előző Astra-ba, 4-5 évig használtuk úgy gond nélkül majd eladtuk az autót. Nekem nem volt gondom a Nissens hűtővel, de ez már elég rég volt. Cromax-ba ezt látom a kocsidhoz: https://cromax.hu/hutorendszer/huto_ventilator_keret_es_resze/vizhuto/vizhuto_opel_astra_g_25880

 

Elküldve
  On 2016. 12. 23. at 17:28, Janó32 írta:

Nekem is lóg már egy ideje a levegőben a hűtőcsere, remélem nem szívóm meg (ezt is) amiért elhúzódik a dolog... Havonta 1dl-t kell utána tölteni, pont ott csepeg ahol írtad. Nissens ment anno az előző Astra-ba, 4-5 évig használtuk úgy gond nélkül majd eladtuk az autót. Nekem nem volt gondom a Nissens hűtővel, de ez már elég rég volt. Cromax-ba ezt látom a kocsidhoz: https://cromax.hu/hutorendszer/huto_ventilator_keret_es_resze/vizhuto/vizhuto_opel_astra_g_25880

 

Expand  

Néztem a Cromax oldalát is. Igaz nem játszik mert Szegeden már megszűnt az üzletük. A linked is kétesélyes mert ha beütöm a gyári - 1300211 és 1300186- cikkszámot akkor ezt hozza fel. Ennek a Cromax azonosítója 25800, a tiéd 25880. Úgy nézem, hogy többféle hűtő jó ehhez a motorkódhoz.

Elküldve

Sziasztok,

segítsetek légy szíves. G astra 2001 kombi 17YDT. Alig van benne fűtés, Hűtőfolyadék van benne, termosztátot cseréltünk. Valószínűleg a radiátort kell kicserélni. Eddig 3 szerelő mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat 40-50.000 Ft-ot mondott mind a 3. A neten pedig azt olvastam, hogy ki lehet cserélni anélkül, hogy kiszednénk a műszerfalat. Elég csak alul a váltó kulisszát kiszedni és arra kifér. Valaki szedte már így ki? köszi előre is, üdv-Szabolcs

Elküldve (edited)
  On 2016. 12. 23. at 18:29, daikini írta:

Sziasztok,

segítsetek légy szíves. G astra 2001 kombi 17YDT. Alig van benne fűtés, Hűtőfolyadék van benne, termosztátot cseréltünk. Valószínűleg a radiátort kell kicserélni. Eddig 3 szerelő mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat 40-50.000 Ft-ot mondott mind a 3. A neten pedig azt olvastam, hogy ki lehet cserélni anélkül, hogy kiszednénk a műszerfalat. Elég csak alul a váltó kulisszát kiszedni és arra kifér. Valaki szedte már így ki? köszi előre is, üdv-Szabolcs

Expand  

Igaz nekem x17dtl-em van de nekem kétszer szerelték a radiátort, utoljára cserélték konkrétan. 

Műszerfal szétbombázással mindkétszer.

nekem radiátor 20000+munkadíj 30000-be fájt

Módosítva : padarmisi
Elküldve
  On 2016. 12. 23. at 18:37, padarmisi írta:

Igaz nekem x17dtl-em van de nekem kétszer szerelték a radiátort, utoljára cserélték konkrétan. 

Műszerfal szétbombázással mindkétszer.

nekem radiátor 20000+munkadíj 30000-be fájt

Expand  

Ha Pest esetleg XVI kerület környékén vagy akkor megköszönném, ha elárulnád hol csináltattad, mert a 30e sem 40-50.000 Ft

köszi előre is

Elküldve
  On 2016. 12. 23. at 18:41, daikini írta:

Ha Pest esetleg XVI kerület környékén vagy akkor megköszönném, ha elárulnád hol csináltattad, mert a 30e sem 40-50.000 Ft

köszi előre is

Expand  

Ja most fogom fel, hogy neked is 50 e volt :(

Elküldve
  On 2016. 12. 23. at 18:42, daikini írta:

Ja most fogom fel, hogy neked is 50 e volt :(

Expand  

Hát igen

Plusz vissza kellett vinnem mert folyott majdnem úgy mint előtte!

kiderült egy tömítést nem jól tettek bele, szóval ők nekem tiltólistán vannak

Amúgy ez Esztergomban volt

Elküldve

Katalizátort hol lehet a legolcsóbban venni Z14XE 2003 hoz.
Még nem adta meg magát, de néha hogyha nagyobb tembokat adok neki, akkor kigyullad a minden sárga lámpa, és hibának a katalizátort írja. 
Mondta aki szokta nézni a hibakódot, hogy még ő szerinte elmegy, de valamikor számítanom kell rá hogy megadja magát. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.