KMilán Elküldve December10, 2016 Megoszt Elküldve December10, 2016 Sziasztok! Mai nap lehet, hogy én bénáztam, de lehet nem....A történet: Gyújtás -> Kulcs elfordít, műszarfalon kialszanak a lámpák, minden világítás, km óra stb... de nem történik semmi. Mivel kapkodós voltam, lehet nem fordítottam el eléggé a kulcsot, illetve hamar is engedhettem vissza... Vagy önindító??? Utána elindult, menet közben semmi probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December10, 2016 Megoszt Elküldve December10, 2016 10 órája, kalmim írta: Sziasztok Szerintetek z16xe motor helyett be lehet épiteni x18xe1 motort ugy hogy a vezérlö maradna a régi meg a szivosor meg kipufogocsonk is? Nem. Teljesen más a vezérlő (az 1.6-osnak Bosch Multec S, a másiknak Siemens Simtec), szóval nemhogy kipufogócsonkot és szívósort, de ECU-t és komplett kábelköteget is kéne cserélni. A váltó maradhat, mindegyik kisblokkos, szóval a mostani passzol az X18XE1-re is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 12 órája, tgabika76 írta: Nem. Teljesen más a vezérlő (az 1.6-osnak Bosch Multec S, a másiknak Siemens Simtec), szóval nemhogy kipufogócsonkot és szívósort, de ECU-t és komplett kábelköteget is kéne cserélni. A váltó maradhat, mindegyik kisblokkos, szóval a mostani passzol az X18XE1-re is. Köszi És z18xe csak blokot bele lehet teni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Majorfoci Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 (edited) Sziasztok! Van egy x16szr motorkodos astra 1.6 8V . mostanaban azt jatsza, hogy a vizhofok felmegy kb 100ig, legnagyobb fokozaton megy a ventillator es csak 100 foknal hul vissza de akkor se 90 fokig hanem 95ig szoval a venti meg mindig forog csak alacsonyabb fordulaton. Felnyitottam a motorhaztetot es a hutobol jovo felso cso tuzforro volt az az also viszont hideg, majd ahogy kezdett visszahulni, az also cso is melegedett. A kerdesem , hogy vajon a termosztat rossz vagy a vizhofokjelado? Illetve sajnos egy lyukas radiator miatt megfott a motor. azota ki lett cserelve jarok is vele , nem hajtom, de az olajbetoltonel elegge sok sarga trutyi szokott osszegyulni. Valaki azt mondja , h ez normal ennel a motornal valaki pedig a viz-olaj osszefolyasat veli es , hogy hengerfejes a motor. HA a nivopalcat kihuzom akkor is jon ki mellette fust. A vizet is utan kell toltenem kb 200km 1liter. Koszonom a valaszokat! Módosítva December11, 2016 : Majorfoci Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 (edited) 1 órával ezelőtt, Majorfoci írta: Sziasztok! Van egy x16szr motorkodos astra 1.6 8V . mostanaban azt jatsza, hogy a vizhofok felmegy kb 100ig, legnagyobb fokozaton megy a ventillator es csak 100 foknal hul vissza de akkor se 90 fokig hanem 95ig szoval a venti meg mindig forog csak alacsonyabb fordulaton. Felnyitottam a motorhaztetot es a hutobol jovo felso cso tuzforro volt az az also viszont hideg, majd ahogy kezdett visszahulni, az also cso is melegedett. A kerdesem , hogy vajon a termosztat rossz vagy a vizhofokjelado? Illetve sajnos egy lyukas radiator miatt megfott a motor. azota ki lett cserelve jarok is vele , nem hajtom, de az olajbetoltonel elegge sok sarga trutyi szokott osszegyulni. Valaki azt mondja , h ez normal ennel a motornal valaki pedig a viz-olaj osszefolyasat veli es , hogy hengerfejes a motor. HA a nivopalcat kihuzom akkor is jon ki mellette fust. A vizet is utan kell toltenem kb 200km 1liter. Koszonom a valaszokat! levegős a rendszer,nincs vizkörforgás,de valszeg a henferfejtömítés is átégett a capuucinó is annak a jele Módosítva December11, 2016 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 43 perce, csicsó írta: levegős a rendszer,nincs vizkörforgás,de valszeg a henferfejtömítés is átégett a capuucinó is annak a jele Szia, fojtószelep tisztítás során vettem le ezt a csövet és ebben is volt ez a "cappucinós"-s lerakódás. Ez minek lehet a jele? https://drive.google.com/file/d/0B2oMI_DYFUl2ZU5ITVlkZlhnNHc/view?usp=sharing Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 18 perce, Maverick087 írta: Szia, fojtószelep tisztítás során vettem le ezt a csövet és ebben is volt ez a "cappucinós"-s lerakódás. Ez minek lehet a jele? https://drive.google.com/file/d/0B2oMI_DYFUl2ZU5ITVlkZlhnNHc/view?usp=sharing Semminek, ez kartergázcső szerintem, mindenkinek trutyis főleg télen. Termosztát nyit? Már csak azért kérdezem mert a hűtőd nem melegszik át. Az olajbetöltőn a trutyi a sok rövidtáv jele is lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Majorfoci Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 (edited) Nyitnia kell a termosztatnak kulonben nem esne vissza hirtelen 90re , de utana megint elkezd melegedni 95ig es ugy marad plussz beindul a venti. Ilyenkor mar meleg az egesz radiator es a csovek is . Ugy olvastam a legtelenitest h toltsem szintig a tulfolyot amikor jar a motor, es varjam meg amig nem jon buborek! Vagy van erre egy jobb modszer is? Illetve ha kihuzom a nivo palcat ott elegge fustol feheren. Az minek a jele? Módosítva December11, 2016 : Majorfoci Link to comment Megosztás: More sharing options...
marton.csaba2 Elküldve December11, 2016 Megoszt Elküldve December11, 2016 T Maverick807! "... minek lehet a jele ..." Hidrokrakk alapolajjal készült motorolajat használsz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 8 órája, Maverick087 írta: Szia, fojtószelep tisztítás során vettem le ezt a csövet és ebben is volt ez a "cappucinós"-s lerakódás. Ez minek lehet a jele? https://drive.google.com/file/d/0B2oMI_DYFUl2ZU5ITVlkZlhnNHc/view?usp=sharing Ez biztos x16szr? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 Majorfoci kérdésére és az enyémre adott válaszok keverve vannak. Alap kérdés tőle jön. Én köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 13 órája, Majorfoci írta: Nyitnia kell a termosztatnak kulonben nem esne vissza hirtelen 90re , de utana megint elkezd melegedni 95ig es ugy marad plussz beindul a venti. Ilyenkor mar meleg az egesz radiator es a csovek is . Ugy olvastam a legtelenitest h toltsem szintig a tulfolyot amikor jar a motor, es varjam meg amig nem jon buborek! Vagy van erre egy jobb modszer is? Illetve ha kihuzom a nivo palcat ott elegge fustol feheren. Az minek a jele? Neked ha jól tudom ott van az egyvezetékes vízhőfok jeladó az 1-es henger mögött a szívócsonkba betekerve, egy kábelsarú megy rá. Azt kell hideg motornál kitekerni és megvárni amig a víz kibuggyan. Aztán mehet vissza. Agyontépni nem kell, mert kúpos a menet és az tömít. Ha nem jön ki semmi, akkor le kell venni a kiegyenlítő sapit és akkor már fog. A nívópálca helyén a kartergáz jön ki, ez alapból tartalmaz vizes-olajos emulziót. Főleg télen párás időben. Ha arra gondolsz hogy hengerfejes a motor és összeszakadt az olaj-vízjárat akkor az olajszint nő, a víz csökken, és a felületén olajat látni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
alibi Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 (edited) On 2016. 12. 06. at 16:29, lunimaci írta: Köszönöm a választ. Igen, ma már szinte használhatatlan volt a kocsi, legjobb esetben is csak 3 henger megy + már világít mindkét hibajelző. Az 1. henger teljesen halott, aztán alapjáraton járatva pár mp. után valamelyik másik is megáll, majd pörgetve az újraindul. Kompresszió van; szikrát néztem, volt mindegyiken, de elég gyengének és rendszertelennek tűnnek. Holnap megpróbálok szerezni egy trafót, remélem csak annyi baja lesz. Majd megírom, hogy sikerrel jártam-e. Módosítva December12, 2016 : alibi Link to comment Megosztás: More sharing options...
alibi Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 On 2016. 12. 06. at 16:41, alibi írta: Köszi a segítséget!!!! Ja, amúgy ha ott betud jutni a víz, akkor tud nekem gyújtás problémát okozni? Mert esős időben, vagy nagy mosáskor, vagy télen, a hó rá esett, tavaly, volt hogy kínlódott, még le is állt. Le állni csak akkor állt, ha levettem a lábam a gázról. De egész nyáron, hogy nem volt vizesedés, mosni is óvatosan mostam, nem volt gond. Létezne, hogy ott beázna valami vezeték? De még szerintem, akkor is segítene a kicsi zsírzás, mert az is fékezi a vizet valamennyire, igaz nem szuper ha véletlen valami uton módon a szélvédőre kerül. Hol tudok venni ilyen szerkezetet, mert nem lehet húzni sehol rajta, de a motorháztetőbe bele ér és le piszkálja a festéket. Így csak kellene egy szerkezetet vennem, csak nem tudom hogy hol!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 On 2016. 12. 11. at 8:17, kalmim írta: Köszi És z18xe csak blokot bele lehet teni? Úgy érted hengerfejjel együtt? Jó kérdés, elvben lehetséges, de nem láttam még Z16XE-t közelről hogy megmondjam. Azt tudom hogy a Z18XE és a Z16LET (D Corsa OPC Turbo) nem kevés része megegyezik (leömlő, hengerfej, miegymás), de Weisz Dani a megmondhatója hogy még így is milliós összeg egy ilyen átépítés, szóval jobban jársz ha inkább komplett autót cserélsz ha nagyobbat akarnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 24 perce, tgabika76 írta: Úgy érted hengerfejjel együtt? Jó kérdés, elvben lehetséges, de nem láttam még Z16XE-t közelről hogy megmondjam. Azt tudom hogy a Z18XE és a Z16LET (D Corsa OPC Turbo) nem kevés része megegyezik (leömlő, hengerfej, miegymás), de Weisz Dani a megmondhatója hogy még így is milliós összeg egy ilyen átépítés, szóval jobban jársz ha inkább komplett autót cserélsz ha nagyobbat akarnál. Köszi a választ Csak azért érdeklödtem mert motort kell cserélnem a vectrámba, és ha már cserélem miért ne nagyobbra. x18xe1 van a kupémba, és ha paszolna akkor megpecsételödne a sorsa. De igy kap mégegy esélyt. A vectra meg egy z16xe-t ma találtam hozá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalmim Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 Sziasztok Az asztrámnál még mindig fen áll a légtömegmérö problémám. ( minden légtömegmérö rosz amitt beépitek) Opelnál kaptam olyan tipet hogy cseréljem a folytoszelep házat. Uj az elég huzos, bontotra gondoltam. Az lenne a kérdésem hátha valaki már megfigyelte hogy a pilangoszelep teljesen zár e ha zárt helyzetbe van nyomva. Az enyémnél marad egy hajszálnyi hézag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 4 órája, kalmim írta: Sziasztok Az asztrámnál még mindig fen áll a légtömegmérö problémám. ( minden légtömegmérö rosz amitt beépitek) Opelnál kaptam olyan tipet hogy cseréljem a folytoszelep házat. Uj az elég huzos, bontotra gondoltam. Az lenne a kérdésem hátha valaki már megfigyelte hogy a pilangoszelep teljesen zár e ha zárt helyzetbe van nyomva. Az enyémnél marad egy hajszálnyi hézag. https://goo.gl/photos/A3otRNS6MXQ3Jz5C8 Egy minimális rés van. Bontott fojtószelep jó tud lenni. Engem is az szivatott két éven keresztül, aztán egyszer szerencsére megadta magát. Motorkódtól függően 10-15 között találsz bontott szelepet. Olyen bontót keress, ahol megengedik, hogy belepróbáld. Ha megoldódik a problémád megveszed, ha nem, elköszönsz Nekem egy fórumtárs adott elfekvő bontott fojtószelepet ilyen módon. Végül benne maradt, és megvettem, mert az volt a nyűgje. Én Delphi légtömegmérővel kezdenék, ha cserélnem kéne... FAE, Facet sem rossz márka állítólag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 (edited) 13 órája, kalmim írta: Sziasztok Az asztrámnál még mindig fen áll a légtömegmérö problémám. ( minden légtömegmérö rosz amitt beépitek) Opelnál kaptam olyan tipet hogy cseréljem a folytoszelep házat. Uj az elég huzos, bontotra gondoltam. Az lenne a kérdésem hátha valaki már megfigyelte hogy a pilangoszelep teljesen zár e ha zárt helyzetbe van nyomva. Az enyémnél marad egy hajszálnyi hézag. Z14XE-ről beszélek, ott ki tudod próbálni, hogy kézzel mozgatod a szelepet. De a gyújtás még véletlenül se legyen rajta. Felfelé nyílik, tehát az alsó "sarkánál" kell megnyomnod ujjal, hogy függőlegesbe kerüljön. Amit érdemes még megnézni, hogy mikor visszaugrik a helyére, utána tudsz-e még lefelé nyomni rajta a felső részénél (teljesen nem lesz vízszintes pozícióban a szelep, de közelíti, az előző pozícióhoz képest kb 2-3 mm-t kerül még lejjebb). Ja igen, és még valami, ebből a közel vízszintes helyzetből is vissza kell ugrania, nem szabad hogy ragadjon. Ahogy néztem normál esetben a majdnem zárt, viszont amikor hideg alapjárat van, akkor húzza az ECU a vízszinteshez közeli pozícióba. Sümegi bontónál is érdeklődhetsz árakról (postáznak is), nekem 10 illetve 15 ezret mondtak, attól függően hogy milyen napjuk volt. Módosítva December13, 2016 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 2 órája, gedikart írta: Z14XE-ről beszélek, ott ki tudod próbálni, hogy kézzel mozgatod a szelepet. De a gyújtás még véletlenül se legyen rajta. Felfelé nyílik, tehát az alsó "sarkánál" kell megnyomnod ujjal, hogy függőlegesbe kerüljön. Amit érdemes még megnézni, hogy mikor visszaugrik a helyére, utána tudsz-e még lefelé nyomni rajta a felső részénél (teljesen nem lesz vízszintes pozícióban a szelep, de közelíti, az előző pozícióhoz képest kb 2-3 mm-t kerül még lejjebb). Ja igen, és még valami, ebből a közel vízszintes helyzetből is vissza kell ugrania, nem szabad hogy ragadjon. Ahogy néztem normál esetben a majdnem zárt, viszont amikor hideg alapjárat van, akkor húzza az ECU a vízszinteshez közeli pozícióba. Sümegi bontónál is érdeklődhetsz árakról (postáznak is), nekem 10 illetve 15 ezret mondtak, attól függően hogy milyen napjuk volt. Igen, alapjáraton 7-10% körül nyitja az ECU. Kiszerelt állapotban ez nyilván nem érzékelhető Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jaszo Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 Sziasztok, már feltettem a kérdést, de akkor nem válaszolt senki hátha most tudja vki a kérdésre a választ X14Xe motoros Astránál gázadásra ütemes tik tik hangot hallok a motortér jobb oldaláról ha elveszema gázt nincs hangja inkább kis tempónál hallom gyorsabban megyek akkor nem hallom. Mi lehet ez kell-e idegeskedni rajta? Másik téma: fütő ventillátorom néha zörög nyikorog föleg legkisebb fokozaton lehet ezt valahogy orvosolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 Nagy valószínűséggel a tank szellőztető amit hallasz,a ventilátort ki kell fújni a pórtól és WD 40 -nel meg fújni a sikló csapágyat ez olcsóbb meg oldás én száraz teflon használok mert ebbe nem ragad be semmi szösz meg por. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hard-ex Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 Sziasztok. Z14XE Vízhőfokom 85-ig alig ért el. Kicseréltem a termosztátot. Most alig mozdul el az alapállásból. Lakott területen kívűl szinte teljesen visszaesik a hőfok. Vízszint okés. Cseréljek másik termosztátra. A mostani FEBI. Azt hittem lehet benne bízni, mert erre eddig senki sem panaszkodott.. Vagy takarjam le a hűtőt? Amúgy kellett már a csere... https://drive.google.com/file/d/0BxXlMcelIz2KYXZNU1BYU1hpYUU/view?usp=drivesdk Így nézett ki... Válaszokat és Tippeket előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krueger Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 On 2015. 12. 19. at 16:27, Proh írta: Nem hagyott nyugodni a kíváncsiság, így megtettem 50 km-ert a kocsival, ebből 15 városban, többi autóúton. Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes: odafele menet a vízhőmérő nem akart elszakadni a kezdőponttól. Mikor megtettem a fele távot, megálltam, 15 percig járattam a motort, a vízhőmérséklet szépen felkúszott 90 fokig. Mikor elindultam visszafele, a hőmérséklete nagyon gyorsan esett a nulláig. Egyedül a városban volt hajlandó feljebb menni. a sorban állva. Szerk: korábban a víz városon kívűl mindig 80 fok fölött volt, most nem. Ezért is furcsa.... Hogy ez miért fontos?Mert ment mind a 4 henger, semmi gond nem volt. Húzott, gyorsult minden gond nélkül. Elhiszem, hogy semmi köze nem lehet a kettőnek egymáshoz, a gyakorlat mégis mást mutat. Lehetséges, hogy elektronikus szinten a kettő tudja egymást ütni? Valamint várom llaci89 véleményét a tapasztalatomról, mert az ő kocsija is ugyanilyen hibákat mutat, mint az enyém. Szia.Szeretném megkérdezni,hogy sikerült-e végére járnod a problémának? Link to comment Megosztás: More sharing options...
electroger Elküldve December14, 2016 Megoszt Elküldve December14, 2016 (edited) Üdv! Astra Classik II,2005 z14xep egr szelep hibakódokat produkált.Le lett szedve,kipucolva,vissza téve,ugyan az.Valószinűleg tönkrement.Gondoltuk. Vásároltam hozzá bontottan egy nyilvános csoportban egy megbízható személytől egy bontott,de hibátlan egr-t.10 nap garanciát is adott rá. Feltettük,az autó teljesen újjáéledt,nem rángatott,húzott,semmi hibakód.15-20 kilométer megtétele után elkezdte ugyan azt a hibát produkálni az autó. Gázadáskor pillanatokra megtorpanó,alapjáraton dadogva járó.majd cseklámpát dobáló üzemmód.GYújtás elvételével,vissza adásával ezek ideiglenesen megszünnek. Vissza a szervízbe,hibakód kiolvas,egr meghibásodás. Szerelő egyenlőre tehetetlen,teli van munkával,nem ér rá.Az újat 60 ezer forintért egyenlőre nem kapkodnám el. A kérdésem az lenne -az első körben feltételezve,hogy nem vertek át-,hogy milyen meghibásodás produkálhat már okozatként egr hibájelzést? Módosítva December14, 2016 : electroger Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts