hosszug Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 02. at 21:21, Maverick087 írta: Alá? Azt hittem csaj a fojtószelepház éa a szívócső között van?! NEKTEK működik a link, outsider-től? Expand Így van a fojtószelepház és a szívócső közé kell a tömítés. 1
outsider Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 02. at 16:56, Maverick087 írta: Köszönöm a linkedet, de nekem nem jelenik meg hozzá semmi... Expand Most nézd meg az eredeti hozzászólást. 1
outsider Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 02. at 16:29, Janó32 írta: Lehet h ennek tisztításához nem is kell újra mindent darabokra szednem?.... Expand Nem. Caak lehúzod a csövet, és bedugsz egy drótot.... 1
nzozz Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 (edited) Sziasztok! Egy egyszerű kérdés: Z14XEP19MM1231 motorkódú motorba melyik fajta olajszűrő kell? A rövidebb és szélesebb vagy a hosszabb, keskenyebb. Mert eddig egyértelműnek gondoltam, most már nem annyira... Mondjuk Mann gyártmányú: https://catalog.mann-filter.com/EU/hun/vehicle/MANN-FILTER Katalog Europa/Gépjárművek/SZEMÉLYGÉPKOCSIK ÉS KISTEHERGÉPJÁRMŰVEK/OPEL/Astra G ~ Astra G Cabrio~Coupé/1.4 16V Z 14 XEP (T99843) Illetve hanyas torx a gyári olajleeresztő mérete? Mert azt is egyértelműnek gondoltam... Köszönöm Módosítva December3, 2016 : nzozz
outsider Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 03. at 15:36, nzozz írta: Sziasztok! Egy egyszerű kérdés: Z14XEP19MM1231 motorkódú motorba melyik fajta olajszűrő kell? A rövidebb és szélesebb vagy a hosszabb, keskenyebb. Mert eddig egyértelműnek gondoltam, most már nem annyira... Mondjuk Mann gyártmányú: https://catalog.mann-filter.com/EU/hun/vehicle/MANN-FILTER Katalog Europa/Gépjárművek/SZEMÉLYGÉPKOCSIK ÉS KISTEHERGÉPJÁRMŰVEK/OPEL/Astra G ~ Astra G Cabrio~Coupé/1.4 16V Z 14 XEP (T99843) Illetve hanyas torx a gyári olajleeresztő mérete? Mert azt is egyértelműnek gondoltam... Köszönöm Expand Az "MM" motorszám az "MA"után következik, tehát a 612-es. Ha PC-n nézed, akkor az aláírásomban találsz egy linket, hogy hogyan kell értelmezni a GM motorszámokat. Előtte nekem se volt világos...
nzozz Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 03. at 16:23, outsider írta: Az "MM" motorszám az "MA"után következik, tehát a 612-es. Ha PC-n nézed, akkor az aláírásomban találsz egy linket, hogy hogyan kell értelmezni a GM motorszámokat. Előtte nekem se volt világos... Expand Hát igen, de a balf@sz (mármint ÉN) mit nézett: 9234 alatti a "számozott" rész: HU712/8x mehet. Aztán leengedtem az olajat, kitekertem a szűrőház kupakját és megnéztem a szűrőt és úgy éreztem én itt és most felrobbanok, mert a másik szűrőt rendeltem és szombaton 14 óra után már nincs bolt nyitva. Pedig úgy voltam vele, hogy tavaly ugyanezt a Mann szűrőt rendeltem - csak akkor úgy alakult, hogy nem tudtuk otthon kicserélni az olajat, elvittük szervízbe ahol egy ismerős is dolgozik és ott megoldották - gondoltam, ha nem szóltak vagy nem adták vissza a szűrőt, mert nem ez a megfelelő típus, akkor valóban a 712 -es passzol bele, tehát idén is jó lesz. Csak valahogy a Mann szűrőből egy év alatt Bosch lett... A T45 torx (ami tudtommal kéne a leeresztőhöz) meg nem megy bele a nyílásba, a T40 -es meg kicsit ledarálta a csavart, de már az is mindegy...
Maverick087 Elküldve December3, 2016 Elküldve December3, 2016 On 2016. 12. 03. at 9:48, hosszug írta: Így van a fojtószelepház és a szívócső közé kell a tömítés. Expand Köszönöm. Holnap neki akartam álni, de tömítést nem tudtam szerezni, ha utólag cserélem, lehet valami problem, gondolom a jelenlegi állapotától is függ?!
hosszug Elküldve December4, 2016 Elküldve December4, 2016 (edited) Sziasztok! Elkiabáltam a dolgot fojtószelepház tisztítás után 100-200 km semmi rángatás olyan volt mint új korában most viszont ugyanúgy rángat mit tisztítás előtt. Hibát nem ír. Fogyasztása is megnőtt. Talán lambdaszonda, de akkor hibát írna.? Módosítva December5, 2016 : hosszug
hosszug Elküldve December4, 2016 Elküldve December4, 2016 On 2016. 12. 03. at 16:38, Maverick087 írta: Köszönöm. Holnap neki akartam álni, de tömítést nem tudtam szerezni, ha utólag cserélem, lehet valami problem, gondolom a jelenlegi állapotától is függ?! Expand Szerintem nem gond nálam el volt szakadva a tömítés azért is cseréltem. 1
ajtai.csaba Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 Sziasztok! Egy egyszerű kérdésem lenne. Mik a gyári méretek az ablaktörlő lapátokra (első), illetve milyet ajánlatok? Bosch, Valeo. stb..? A kocsit a jelenleg rajta lévő lapátokkal vettem, amik már nem törölnek rendesen (egy vékony réteget hagynak) és véleményem szerint nem a gyáriak lehetnek rajta.
Bombero Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 9:06, ajtai.csaba írta: Sziasztok! Egy egyszerű kérdésem lenne. Mik a gyári méretek az ablaktörlő lapátokra (első), illetve milyet ajánlatok? Bosch, Valeo. stb..? A kocsit a jelenleg rajta lévő lapátokkal vettem, amik már nem törölnek rendesen (egy vékony réteget hagynak) és véleményem szerint nem a gyáriak lehetnek rajta. Expand Ablaktörlők: Bal első: 490 mm (max. 520 mm) Jobb első: 470 mm (max. 475 mm) Hátsó: 410 mm (max. 420 mm) Márkájukra nem igazán tudok tanácsot adni. Bosch-t még nem vettem, Valeot már igen. Volt olyan, hogy a Valeo már újonnan csíkot húzott. Úgyhogy legutóbb az Auchan-ba vettem valami névtelent, ami már lassan két éve fent van és tökéletes.
Janó32 Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 9:06, ajtai.csaba írta: Sziasztok! Egy egyszerű kérdésem lenne. Mik a gyári méretek az ablaktörlő lapátokra (első), illetve milyet ajánlatok? Bosch, Valeo. stb..? A kocsit a jelenleg rajta lévő lapátokkal vettem, amik már nem törölnek rendesen (egy vékony réteget hagynak) és véleményem szerint nem a gyáriak lehetnek rajta. Expand Az előző autóra is és erre is csak a sima/mezei (nem ezt a hajlékony új trendi cuccot) Bosch-t vettem, maximálisan elégedett vagyok vele, a tartóssága is rendben. Szülők kocsiján a Valeo hamar elvérzett, azt nem erőltetném, de a Champion bejött náluk, két éve van fent és nincs vele gond.
Cs. Zoltán Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 9:06, ajtai.csaba írta: Sziasztok! Egy egyszerű kérdésem lenne. Mik a gyári méretek az ablaktörlő lapátokra (első), illetve milyet ajánlatok? Bosch, Valeo. stb..? A kocsit a jelenleg rajta lévő lapátokkal vettem, amik már nem törölnek rendesen (egy vékony réteget hagynak) és véleményem szerint nem a gyáriak lehetnek rajta. Expand Szia! Pár hónapja cseréltem, Bosoko 480-510 mm párosban. Bevált (nem hagy csíkot, csendes, olcsó).
ajtai.csaba Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 10:07, Bombero írta: Ablaktörlők: Bal első: 490 mm (max. 520 mm) Jobb első: 470 mm (max. 475 mm) Hátsó: 410 mm (max. 420 mm) Márkájukra nem igazán tudok tanácsot adni. Bosch-t még nem vettem, Valeot már igen. Volt olyan, hogy a Valeo már újonnan csíkot húzott. Úgyhogy legutóbb az Auchan-ba vettem valami névtelent, ami már lassan két éve fent van és tökéletes. Expand Köszönöm!
ajtai.csaba Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 10:41, Cs. Zoltán írta: Szia! Pár hónapja cseréltem, Bosoko 480-510 mm párosban. Bevált (nem hagy csíkot, csendes, olcsó). Expand Köszönöm!
ajtai.csaba Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 10:41, Cs. Zoltán írta: Szia! Pár hónapja cseréltem, Bosoko 480-510 mm párosban. Bevált (nem hagy csíkot, csendes, olcsó). Expand Köszönöm!
ajtai.csaba Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 10:38, Janó32 írta: Az előző autóra is és erre is csak a sima/mezei (nem ezt a hajlékony új trendi cuccot) Bosch-t vettem, maximálisan elégedett vagyok vele, a tartóssága is rendben. Szülők kocsiján a Valeo hamar elvérzett, azt nem erőltetném, de a Champion bejött náluk, két éve van fent és nincs vele gond. Expand Köszönöm!
outsider Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 9:06, ajtai.csaba írta: Sziasztok! Egy egyszerű kérdésem lenne. Mik a gyári méretek az ablaktörlő lapátokra (első), illetve milyet ajánlatok? Bosch, Valeo. stb..? A kocsit a jelenleg rajta lévő lapátokkal vettem, amik már nem törölnek rendesen (egy vékony réteget hagynak) és véleményem szerint nem a gyáriak lehetnek rajta. Expand On 2016. 12. 05. at 10:41, Cs. Zoltán írta: Szia! Pár hónapja cseréltem, Bosoko 480-510 mm párosban. Bevált (nem hagy csíkot, csendes, olcsó). Expand Én is Bosoko-t raktam fel. Teljesen jó, és nem volt 2E Ft a két darab... Azt hogy halk nem mondanám. De igazából csak az a hangos, amikor irányt vált, legalábbis a hagyományoshoz képest van egy ilyen fura koppanó hangja. De már megszoktam. Szerintem minden fexibilis ilyen, de törlés közben nincs hangja. Hagyományost már nem vennék. Csak több vele a gond, meg drága is... Nekem már kb egy éve fent van, semmi probléma vele.
lunimaci Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 Sziasztok! Elég összetett problémám jelentkezett ma a Z14XE motoros Astrámmal. Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem, segítsen! Gond nélkül autóztam, amikor egy elindulás után az tűnt fel, hogy ég az ü.a. lámpa, majd kialszik és a műszer felkúszik a valós fél tankig. (Mint később kiderült, az egész műszeregységet érintette a probléma.) Más hibát nem tapasztaltam, ezért nem foglalkoztam vele. Következő elindulásnál az összes mutató darabosan leesett, a kontrollámpák és a km-számláló vibrált, és ekkor már a motor is erőtlen lett, durrogott. Kb. 3-4 mp múlva helyreállt minden. A 3. eset után sikerült megfigyelnem, hogy a dolog úgy idézhető elő, ha jobban (60-70%-ig) benyomom a gázpedált. Helyre pedig akkor állt a dolog, amikor visszább engedtem, vagy a fordulatszám elérte a 3000-et. Egy idő után már a műszerfalas mizéria elmaradt, de a motorprobléma állandósult, pedálállástól független lett: erősebb a motor, mint 3 hengerrel, de rázkódva húz kb 3000-ig, aztán hirtelen megjönnek a lovak. Az alapjárat is simább, mint 3 hengerrel, de érződik a rázkódás. Kisebb gázadás után egészen kisimul, majd egy idő után újra rázza a kormányt. A check-lámpa nem világít, a hibatároló üres, és leállítás-újraindítás után sem változik semmi. Villamossági szerelőként szeretem, ha egy hibának több tünete van, mert könnyebb behatárolni, de ez nekem túlságosan szerteágazó tünetegyüttes, ezért kérem a hozzáértők segítségét. Köszönöm!
Geopake Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 11:02, outsider írta: Én is Bosoko-t raktam fel. Teljesen jó, és nem volt 2E Ft a két darab... Azt hogy halk nem mondanám. De igazából csak az a hangos, amikor irányt vált, legalábbis a hagyományoshoz képest van egy ilyen fura koppanó hangja. De már megszoktam. Szerintem minden fexibilis ilyen, de törlés közben nincs hangja. Hagyományost már nem vennék. Csak több vele a gond, meg drága is... Nekem már kb egy éve fent van, semmi probléma vele. Expand Nekem is koppan,mikor visszafordul.Én meg azt hittem a rendszer rossz
Cs. Zoltán Elküldve December5, 2016 Elküldve December5, 2016 On 2016. 12. 05. at 17:38, lunimaci írta: Sziasztok! Elég összetett problémám jelentkezett ma a Z14XE motoros Astrámmal. Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem, segítsen! Gond nélkül autóztam, amikor egy elindulás után az tűnt fel, hogy ég az ü.a. lámpa, majd kialszik és a műszer felkúszik a valós fél tankig. (Mint később kiderült, az egész műszeregységet érintette a probléma.) Más hibát nem tapasztaltam, ezért nem foglalkoztam vele. Következő elindulásnál az összes mutató darabosan leesett, a kontrollámpák és a km-számláló vibrált, és ekkor már a motor is erőtlen lett, durrogott. Kb. 3-4 mp múlva helyreállt minden. A 3. eset után sikerült megfigyelnem, hogy a dolog úgy idézhető elő, ha jobban (60-70%-ig) benyomom a gázpedált. Helyre pedig akkor állt a dolog, amikor visszább engedtem, vagy a fordulatszám elérte a 3000-et. Egy idő után már a műszerfalas mizéria elmaradt, de a motorprobléma állandósult, pedálállástól független lett: erősebb a motor, mint 3 hengerrel, de rázkódva húz kb 3000-ig, aztán hirtelen megjönnek a lovak. Az alapjárat is simább, mint 3 hengerrel, de érződik a rázkódás. Kisebb gázadás után egészen kisimul, majd egy idő után újra rázza a kormányt. A check-lámpa nem világít, a hibatároló üres, és leállítás-újraindítás után sem változik semmi. Villamossági szerelőként szeretem, ha egy hibának több tünete van, mert könnyebb behatárolni, de ez nekem túlságosan szerteágazó tünetegyüttes, ezért kérem a hozzáértők segítségét. Köszönöm! Expand Nekem, pontról pontra ezek a tünetek jelentkeztek, trafó hibánál. A végén már képtelenség volt használni, annyira rángatott, kihagyott a motor. Hibajelzés nálam sem volt, azt sem értettük miért bolondítja a mutatókat, de trafó csere után minden jelenség megszűnt. Nem biztos, hogy nálad is ez a hiba forrása, de ha tudsz csere darabot szerezni, esetleg próbáld meg azzal! 1
outsider Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 On 2016. 12. 05. at 17:38, lunimaci írta: Sziasztok! Elég összetett problémám jelentkezett ma a Z14XE motoros Astrámmal. Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem, segítsen! Gond nélkül autóztam, amikor egy elindulás után az tűnt fel, hogy ég az ü.a. lámpa, majd kialszik és a műszer felkúszik a valós fél tankig. (Mint később kiderült, az egész műszeregységet érintette a probléma.) Más hibát nem tapasztaltam, ezért nem foglalkoztam vele. Következő elindulásnál az összes mutató darabosan leesett, a kontrollámpák és a km-számláló vibrált, és ekkor már a motor is erőtlen lett, durrogott. Kb. 3-4 mp múlva helyreállt minden. A 3. eset után sikerült megfigyelnem, hogy a dolog úgy idézhető elő, ha jobban (60-70%-ig) benyomom a gázpedált. Helyre pedig akkor állt a dolog, amikor visszább engedtem, vagy a fordulatszám elérte a 3000-et. Egy idő után már a műszerfalas mizéria elmaradt, de a motorprobléma állandósult, pedálállástól független lett: erősebb a motor, mint 3 hengerrel, de rázkódva húz kb 3000-ig, aztán hirtelen megjönnek a lovak. Az alapjárat is simább, mint 3 hengerrel, de érződik a rázkódás. Kisebb gázadás után egészen kisimul, majd egy idő után újra rázza a kormányt. A check-lámpa nem világít, a hibatároló üres, és leállítás-újraindítás után sem változik semmi. Villamossági szerelőként szeretem, ha egy hibának több tünete van, mert könnyebb behatárolni, de ez nekem túlságosan szerteágazó tünetegyüttes, ezért kérem a hozzáértők segítségét. Köszönöm! Expand A műszeregység nem tudom hogy jön a képbe, de a fojtószelep-gázpedálérzékelő párost is érdemes lehet megnézni.
alibi Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 (edited) Kérdés. Ha leveszem mind két ablaktörlőlapátom, akkor alatta a két bordás tüske ott van, és mind a kettő, nagyon lötyög. Azokat ha leszerelem a műanyag borítás, akkor motorral, mindennel lehet cserélni, vagy van neki valami más módja is, hogy ne lötyögjenek a lapát tartó tüskék. https://goo.gl/photos/bouh2HHvGwHByw8G6 Módosítva December6, 2016 : alibi
zotya975 Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 On 2016. 12. 06. at 7:58, alibi írta: Kérdés. Ha leveszem mind két ablaktörlőlapátom, akkor alatta a két bordás tüske ott van, és mind a kettő, nagyon lötyög. Azokat ha leszerelem a műanyag borítás, akkor motorral, mindennel lehet cserélni, vagy van neki valami más módja is, hogy ne lötyögjenek a lapát tartó tüskék. https://goo.gl/photos/bouh2HHvGwHByw8G6 Expand Nem magán a motoron vannak a lapátok hanem egy mechanikán. Meg kell nézni hogy az egész mechanika lötyög, vagy maga a tengely a perselyben. Ha az előbbi akkor meg kell húzni a rögzítést ami valószinűleg egy műanyag anya kivülről, ha az utóbbi akkor csere. De amúgy ha ott nem jut be víz, és más problémát nem okoz, én csak megzsíroznám a tengelyt és visszaraknám. 1
lunimaci Elküldve December6, 2016 Elküldve December6, 2016 On 2016. 12. 05. at 22:12, Cs. Zoltán írta: Nekem, pontról pontra ezek a tünetek jelentkeztek, trafó hibánál. A végén már képtelenség volt használni, annyira rángatott, kihagyott a motor. Hibajelzés nálam sem volt, azt sem értettük miért bolondítja a mutatókat, de trafó csere után minden jelenség megszűnt. Nem biztos, hogy nálad is ez a hiba forrása, de ha tudsz csere darabot szerezni, esetleg próbáld meg azzal! Expand Köszönöm a választ. Igen, ma már szinte használhatatlan volt a kocsi, legjobb esetben is csak 3 henger megy + már világít mindkét hibajelző. Az 1. henger teljesen halott, aztán alapjáraton járatva pár mp. után valamelyik másik is megáll, majd pörgetve az újraindul. Kompresszió van; szikrát néztem, volt mindegyiken, de elég gyengének és rendszertelennek tűnnek. Holnap megpróbálok szerezni egy trafót, remélem csak annyi baja lesz. Majd megírom, hogy sikerrel jártam-e.
Recommended Posts