PorcioNorbi Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy mi okozhatja azt, hogy a km órám jóval többet mutat a valós sebességnél, (tudom, hogy gyárilag van pár % plussz, de ez jóval több) Kb. úgy néz ki, hogy valós 50-es sebességnél már 60-65 között van a mutató, 90-es tempónál 105-110 körül a mutató. Az utcai sebességmérők és a gps is ugyanazt az értéket mutatja, valamint a gps a másik astránkban jó értéket mutat. Amióta megvan az autó többet mutat a mutató de akkor nem volt ekkora a különbség. Kerekek gyári méretek, 215/40 R17
scream24 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 3 perce, PorcioNorbi írta: Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy mi okozhatja azt, hogy a km órám jóval többet mutat a valós sebességnél, (tudom, hogy gyárilag van pár % plussz, de ez jóval több) Kb. úgy néz ki, hogy valós 50-es sebességnél már 60-65 között van a mutató, 90-es tempónál 105-110 körül a mutató. Az utcai sebességmérők és a gps is ugyanazt az értéket mutatja, valamint a gps a másik astránkban jó értéket mutat. Amióta megvan az autó többet mutat a mutató de akkor nem volt ekkora a különbség. Kerekek gyári méretek, 215/40 R17 Ezzel a gumimérettel azért majdnem kettő cm-el kisebb a kerékátmérő, igy már + 3-4 km/h a csúsztatás. Tehát gyárilag is 5-10km/h az eltérés, ehhez még hozzá jön az említett 3-4km/h és meg is van durván az eltérés. Enyém is csalt, de amikor ledesítettem a km órát, akkor állítottam egy picit a mutatón és igy kb 5km/h az eltérés. Ennyi meg kell, hogy ne jöjjön olyan sok levél Szombathelyről.
astra Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 18 órája, gergely2319 írta: On 2016. 10. 06. at 23:14, Tiu írta: Udv. Lenne egy igen fontos kerdesem. Az F17 valto C vag W... fuggetlenul, csereszabatos mind egymassal? Diesel a benzinessel es forditva is? Y17DT motoru G Astraban vagy C Corsaban milyen a kuplung még? 99es evjarat ha ez segit. Sima vagy kettostomegu? Koszi sima
Lóránd0607 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 18 órája, zotya975 írta: Tudomásom szerint a hátsó tengelynél nincs állítási lehetőség, a lógó csapágyat meg hallanád. Talán az út minősége vagy a sok körforgalom, de igazából ez csak találgatás. A kerekeket amúgy is érdemes a forgásirányt nem felcserélve előre-hátra pakolászni hogy kábé egyformán kopjanak. Problémát nem okoz, nem hiszem hogy olyan stílusban vezetsz hogy a valamennyire eltérő tapadás gondot okozzon, aztán ha a jobban kopott gumi eléri a határértéket le kell cserélni az összeset. Amit kidobtam tavaly szerintem azon sem volt egyforma a kopás mértéke, de nem méregettem pontosan mekkora a különbség. Szia! Köszönöm a választ. Nem vezetek durva stílusban jól gondoltad. A lógó csapágynak milyen jellegzetes hangja van? Milyen hangra kell ilyenkor figyelni? Mivel írtad hogy ezt hallanám csak azért kérdezzem.
Geopake Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 48 perce, scream24 írta: Ezzel a gumimérettel azért majdnem kettő cm-el kisebb a kerékátmérő, igy már + 3-4 km/h a csúsztatás. Tehát gyárilag is 5-10km/h az eltérés, ehhez még hozzá jön az említett 3-4km/h és meg is van durván az eltérés. Enyém is csalt, de amikor ledesítettem a km órát, akkor állítottam egy picit a mutatón és igy kb 5km/h az eltérés. Ennyi meg kell, hogy ne jöjjön olyan sok levél Szombathelyről. Az átváltó szerint 11 mm az átmérő különbsége.A gyári mérethez viszonyítva.(195/60 R15.) Amikor 100-at mutat az óra 98.18 a valós sebesség.Nekem is 215/45 R17 van rajta de nem csal az óra ennyit.Jövő nyáron rakok rá 205/45 R 17-et az pont gyári méret. https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/
bivajk Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 Sziasztok! Van egy bosszantó kis problémám az AC/benzin pumpámmal. Az van, hogy gyújtáskor ugye beindul szépen, ám nem áll le a nyomás létrehozása után. Gondolom mikor indítok utána is folyton megy. Reléjét kicseréltem de semmi változás. Az volt még fura, hogy mikor kihúztam a relét, gyújtáskor a pumpa akkor is ment. Autó nem akadozik, gyorsul. Benzinellátás van. Egy heti parkolás után is pöccre indul. Nem olyan mintha elvesztené a nyomást. Hibakódnak azt írta, hogy " Üzemanyag szivattyú relé feszültség alacsony". Lehet esetleg még egy relé a pumpánál is ami beszart? Van valakinek elektromos rajza erről a körről, mert látok valami vezetéktrükköt is az ac relé körül. Köszi szépen a segítséget.
Livi Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 Sajnos a Generátorom megint megdöglött de nem tudom hogy miért?Pedig nem volt benne 1 évig most fel lett újítva mert csak a fesz szabályzó ment tönkre benne,de az volt a furcsa a szaki szerint hogy a szervó olaj nem érte el a nívó pálca alját most tetünk bele ,ő is azt mondta hogy valahol szívároghat elfolyhat a kormány szervó olaj .Valakinek valamilyen ötlete mi lehet a pontos probléma?Mert rohadtul nincs kedvem évete generátort cserélni!
zotya975 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 6 órája, scream24 írta: Z-s motorokban nem hiszem, hogy van ilyen. Szerintem simán az ecu szabályozza, hogy mennyi nafta kerüljön a hengerbe. Ha nem tévedek nagyot. Lehetséges..és akkor az injektor nyitási idejével szabályozza a fordulatszámot nálatok a motorvezérlő? Én azt hittem fordulatszámot levegővel szabályzunk, a pillangószelep poti alapján meg "utánamegy" az injektorral hogy helyes legyen a keverék. Vagy itt pillangószelep és rajta potméter sincs?
tgabika76 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 1 óra, zotya975 írta: Lehetséges..és akkor az injektor nyitási idejével szabályozza a fordulatszámot nálatok a motorvezérlő? Én azt hittem fordulatszámot levegővel szabályzunk, a pillangószelep poti alapján meg "utánamegy" az injektorral hogy helyes legyen a keverék. Vagy itt pillangószelep és rajta potméter sincs? De. Alapjárati motor is van, része a pillangószelepháznak. Mivel a fojtószelep (és a gázpedál) elektromos, így kézenfekvő volt hogy ez az elektromotor akár nyitogathatná is a pillangót amíg hideg a motor, a hozzá való üzemanyagmennyiségről meg majd az ECU gondoskodik. 1
tgabika76 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 7 órája, Geopake írta: Az átváltó szerint 11 mm az átmérő különbsége.A gyári mérethez viszonyítva.(195/60 R15.) Amikor 100-at mutat az óra 98.18 a valós sebesség.Nekem is 215/45 R17 van rajta de nem csal az óra ennyit.Jövő nyáron rakok rá 205/45 R 17-et az pont gyári méret. https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/ Ez érdekes amit írtál, a 215/40 R17 ugyanis valóban gyári méret, a Z20LET motoros autóknál (OPC ill. turbo coupe/cabrio). Norbinak meg 1.8-asa van, lehetséges lenne hogy a turbónak más a sebességjeladója a kerékcsapágyban?
Geopake Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 58 perce, tgabika76 írta: Ez érdekes amit írtál, a 215/40 R17 ugyanis valóban gyári méret, a Z20LET motoros autóknál (OPC ill. turbo coupe/cabrio). Norbinak meg 1.8-asa van, lehetséges lenne hogy a turbónak más a sebességjeladója a kerékcsapágyban? Nem tudom.Az tény hogy nekem nem csal az órám csak annyit mint előtte.Pedig nekem 1.6-os van.
zotya975 Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 1 óra, tgabika76 írta: De. Alapjárati motor is van, része a pillangószelepháznak. Mivel a fojtószelep (és a gázpedál) elektromos, így kézenfekvő volt hogy ez az elektromotor akár nyitogathatná is a pillangót amíg hideg a motor, a hozzá való üzemanyagmennyiségről meg majd az ECU gondoskodik. Kösz, mindíg tanul valamit az ember.
PorcioNorbi Elküldve Október30, 2016 Elküldve Október30, 2016 2 órája, tgabika76 írta: Ez érdekes amit írtál, a 215/40 R17 ugyanis valóban gyári méret, a Z20LET motoros autóknál (OPC ill. turbo coupe/cabrio). Norbinak meg 1.8-asa van, lehetséges lenne hogy a turbónak más a sebességjeladója a kerékcsapágyban? A téli gumiszettel kicsit csökken a különbség annyit tudok még mondani, az meg a 205/50 R16 (gyári felnije) Azóta ilyen a km óra, mióta megvettem, ha hibás lenne a jeladó annak lenne hibakódja? Mert eddig másfél év nem volt. Vagy pl. az óracsoport is lehet rossz? Gondolom én.
gezoli Elküldve Október31, 2016 Elküldve Október31, 2016 20 órája, scream24 írta: Z-s motorokban nem hiszem, hogy van ilyen. Szerintem simán az ecu szabályozza, hogy mennyi nafta kerüljön a hengerbe. Ha nem tévedek nagyot. Nem tévedsz!
feel2006 Elküldve Október31, 2016 Elküldve Október31, 2016 On 2016. 10. 23. at 19:58, scream24 írta: A kátyúban, fekvőrendőrön való fémes csattogás, szinte biztos, hogy rugótörés eredménye lesz. Tapogasd körbe, főleg a rúgótányérba. Ezt annó én is megjártam. Meglett pár probléma oka. Ismét Weisz Dani a megoldó ember.:) A csattogás kátyún a két első gömbcsukló cseréjével megszűnt, kivoltak a régiek. A dadogás oka a MAGYAR Autoklubb SZARSZERVÍZE által 2 hete cserélt vezérlés rosszul visszarakása okozta (1 fokkal eltért a gyári értéktől). A fordulaton lévő csörömpölés pedig rezonancia, valami rezonál, de nem a motor és a futómű, hanem valami más.
ati72 Elküldve Október31, 2016 Elküldve Október31, 2016 Sziasztok ! Elszakadt a kézifék kötél (bowden) . A hátsó fékrendszert össze tudom rakni az nem gond ,csak azt nem tudom ,hogy középen mit kell felbontani (lebontani) a cseréhez. Előre is köszönöm! astra 1.4 16v x14xe
odorgg Elküldve November1, 2016 Elküldve November1, 2016 Sziasztok! Z14XE Astrám van. Az a probléma, hogy nagyobb gázadásra bal oldalt daráló hangot hallat az autó, a hiba 1-es 2-es fokozatban jelentkezik. Ha nagyon finoman nyomom a gázt, akkor nem jelentkezik a hiba. Nem tudom van e köze a dologhoz, de a probléma egy hete jelentkezett, előtte héten pucoltam folytószelepet, és a szívócsonkot, de utána pár napig jó volt még.
zotya975 Elküldve November1, 2016 Elküldve November1, 2016 20 órája, ati72 írta: Sziasztok ! Elszakadt a kézifék kötél (bowden) . A hátsó fékrendszert össze tudom rakni az nem gond ,csak azt nem tudom ,hogy középen mit kell felbontani (lebontani) a cseréhez. Előre is köszönöm! astra 1.4 16v x14xe Nem férni hozzá lentről az autó alól?
ati72 Elküldve November1, 2016 Elküldve November1, 2016 (edited) 21 órája, ati72 írta: Nem mert bemegy a középső kipufogó dob hővédő lemeze alá. Módosítva November1, 2016 : ati72
freedom Elküldve November1, 2016 Elküldve November1, 2016 Üdv mindenkinek kezdeném az elején az autó nehezen indult sokáig kellet öninditózni és rángatott is menet közben ezt orvosolva kapott új gyertyákat, benzinszűrőt, gyujtásmodult, egr szelepet de a probléma fenn állt ezek után új benzinszivatyut és minden rendbe jött gondoltam én mintha kicserélték volna az autót de a minap voltam vele hosszabb úton autópályán és újabb probléma adódott kb 100 km után leesett a fordulat 130-ról 80-ig visszaesett a sebesség mondanom se kell dudáltak mint az őrült és ezek után igy ment miden pihenőnél megálltam szinte mire elértem a célom a 2 órás útból 5 lett ezt a jelenséget csak autópályán produkálja naponta járok vele munkába 80km de mint az óra úgy megy de a pálya az kész volt már diagnosztikán többször is de nem találtak semmit ha esetleg v tud valamit vagy volt már hasonló helyzetben akkor megköszönném a segitséget astra g x14xe
egyhapsi Elküldve November2, 2016 Elküldve November2, 2016 (edited) Befér az a fékkötél, csak a hővédő lemezt egy kicsit lejjebb kell erőszakolni. Ott van közvetlen fölötte egy szem ahova az új fékkötél szem-t be lehet pattintani. Én utcán cseréltem tavaly ilyenkor. Féloldalasan fölálltam járdára, a másik oldalát pedig emelővel felemeltem. Módosítva November2, 2016 : egyhapsi
ati72 Elküldve November2, 2016 Elküldve November2, 2016 (edited) 3 órája, egyhapsi írta: Befér az a fékkötél, csak a hővédő lemezt egy kicsit lejjebb kell erőszakolni. Ott van közvetlen fölötte egy szem ahova az új fékkötél szem-t be lehet pattintani. Én utcán cseréltem tavaly ilyenkor. Féloldalasan fölálltam járdára, a másik oldalát pedig emelővel felemeltem. Kössz ! Módosítva November2, 2016 : ati72
odorgg Elküldve November2, 2016 Elküldve November2, 2016 On 2016. 11. 01. at 9:38, odorgg írta: Sziasztok! Z14XE Astrám van. Az a probléma, hogy nagyobb gázadásra bal oldalt daráló hangot hallat az autó, a hiba 1-es 2-es fokozatban jelentkezik. Ha nagyon finoman nyomom a gázt, akkor nem jelentkezik a hiba. Nem tudom van e köze a dologhoz, de a probléma egy hete jelentkezett, előtte héten pucoltam folytószelepet, és a szívócsonkot, de utána pár napig jó volt még. Erre valaki?
alibi Elküldve November3, 2016 Elküldve November3, 2016 Sziasztok. Nagy a gondom, sajnos a diagnosztika lámpa és a szerviz lámpa is elkezdett villogni. Csakhogy, akkor villog, ha bemelegszik a kocsi, ha kicsit pihen, vagy lehűl teljesen, akkor szépen megy. Olyan, mintha egy henger nem menne. Alapjáraton is remegve jár a motor.Benzin 1.4 z14xe ez a kocsi is, 2003 évjárat. Ha most beindítanám, nagyon szépen menne, húzna, meg minden, de ha bemelegedne, megint elkezdene villogni a két sárga lámpa, ja, azok el sem alszanak már sajnos. És nagyon sürgős lenne a javítás Debrecenben ha tudna valaki valami segítséget, nagyon megköszönöm.
Cs. Zoltán Elküldve November3, 2016 Elküldve November3, 2016 2 órája, alibi írta: Sziasztok. Nagy a gondom, sajnos a diagnosztika lámpa és a szerviz lámpa is elkezdett villogni. Csakhogy, akkor villog, ha bemelegszik a kocsi, ha kicsit pihen, vagy lehűl teljesen, akkor szépen megy. Olyan, mintha egy henger nem menne. Alapjáraton is remegve jár a motor.Benzin 1.4 z14xe ez a kocsi is, 2003 évjárat. Ha most beindítanám, nagyon szépen menne, húzna, meg minden, de ha bemelegedne, megint elkezdene villogni a két sárga lámpa, ja, azok el sem alszanak már sajnos. És nagyon sürgős lenne a javítás Debrecenben ha tudna valaki valami segítséget, nagyon megköszönöm. Szia! A legtöbb szervíz rendelkezik diagnosztikai műszerrel, szerintem vidd el a legközelebbi ilyenbe.
Recommended Posts