Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

20 órája, nyikszi írta:

Köszi. TYC nincs, Van Wezelt vettem, de már csak majd holnap napfényben rakom fel.

A titka hogy egy idegesítő hülye tervezés :D Simán kézzel esélytelen felrakni. Kis csőrös fogóval meg már nem emlékszem mivel fixáltam azt a kis tükörmozgató pöcköt hogy rá tudjam pattintani és utána ki is tudjam szedni a segédeszközöket a tükör mögül. Utálatos. Cseréltem már 5 típusban, mind fél perces móka..  Sikerült? :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Merkava írta:

Sziasztok!

nekem kb 2 hete cserélt termosztátot a szerelőm mivel nem melegedett fel sehogy a motor. Febi lett berakva de a 90-et sosem éri el a mutató. Nagyjából 3-4 km és túllép a 80-on. Aztán ingadozik 80-90 között. Sose ejti 80 alá de nem is engedi fel 90-ig. Teljesen mindegy neki hogy városi araszolgatás vagy országút, ha fűtök ha nem. Csak ingadozik tovább. Láttam hogy zsír új lett berakva, szóval nem hinném hogy egyből rossz... :D Aggódnom kéne?

Melegebb időben sem éri el a 90 fokot? Nekem ilyen időben minden délután mire hazaérek a cégtől és állok be a garázsba már 90 fokot mutat, ez nagyjából 5km. 

23 perce, Tomi G írta:

Szevasztok!2007es G astra-nal mi okozhatja a hátramenet kapcsoló gomb szorulását,hogy nem ugrik vissza?Lehet házilag javítani,vagy műhely?A válaszokat előre is köszönöm!!

Kézifékkar alatti burkolatot pattintsd ki a helyéről, a két csavart tekerd ki ami a váltószoknyát rögzítő elemet fogja, és a váltószoknyával együtt húzd óvatosan (kifordítva a szoknyát) fel és akkor hozzáférsz a a váltókar részeihez. Valami jobb kenőanyaggal (WD40-nél komolyabbal) alaposan be kell fújni a csúszó részt és alá is amennyire lehet, majd átmozgatni az egészet és ezt ismételni párszor. kollégánál így rendeződött. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, Janó32 írta:

Köszi! De te ezeket az adatokat honnan olvasod le (88-91; 88 fok...)? Mert a 85-öt még értem, mivel ha a 80 és a 90 közt középen áll, akkor kb legyen annyi...

Biztos emlékszel, pár hete panaszkodtam itt, hogy lassan megy fel a víz hőfok mutatóm. Nos pár napja már monitorozom, a hideg reggelek is megjöttek, igy van viszonyítási alapom. Nos obd-vel néztem. A víz már 76 fokos mire a mutató egyáltalán megmozdul. A víz 3 fokos volt, de pár kilométer és máris 75 fok volt. Egészen 88 fokig emelkedett, majd visszaesett  86 fokra. Mindez 90-100-as tempónál. Igy a termosztátot nem cserélem. A mutató nem az igazi. Városban nekem is 90 körül van. Mindenképpen valamilyen kütyüvel kellene nézned, mert úgy látod pontosan milyen ütemben melegszik, mikor nyit a termosztát stb...

2 órája, Tomi G írta:

Szevasztok!2007es G astra-nal mi okozhatja a hátramenet kapcsoló gomb szorulását,hogy nem ugrik vissza?Lehet házilag javítani,vagy műhely?A válaszokat előre is köszönöm!!

Ez főleg igy a hideg beálltával szokott nálam jelentkezni. Egy kis szilikon spray és működik rendesen. :)

 

 

Mantec. Ha találtál helyesírási hibát, fordulj a fal felé és tedd azt amire gondolok!!!!! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

33 perce, scream24 írta:

Biztos emlékszel, pár hete panaszkodtam itt, hogy lassan megy fel a víz hőfok mutatóm. Nos pár napja már monitorozom, a hideg reggelek is megjöttek, igy van viszonyítási alapom. Nos obd-vel néztem. A víz már 76 fokos mire a mutató egyáltalán megmozdul. A víz 3 fokos volt, de pár kilométer és máris 75 fok volt. Egészen 88 fokig emelkedett, majd visszaesett  86 fokra. Mindez 90-100-as tempónál. Igy a termosztátot nem cserélem. A mutató nem az igazi. Városban nekem is 90 körül van. Mindenképpen valamilyen kütyüvel kellene nézned, mert úgy látod pontosan milyen ütemben melegszik, mikor nyit a termosztát stb...

Van ELM327-em, de sehogy nem tudom összehozni a dolgot, pedig nem tartom magam kreténnek a kütyük terén. De ezt a  ketyerét és a telefont nem tudom bluetooth-on összepárosítani sehogy...:blush: :brooding:

1 órával ezelőtt, Merkava írta:

Teljesen mind1 neki hogy hány fok van. Ma ugyanannyira engedte felmelegedni országúton hajnalban 0-3 fok között mint a napokban városban 17 fokba! 

Mondjuk ez így legalább konstans működést mutat....

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Merkava írta:

A szerelőm szerint így jó. Egyrészt 80 fok felett már üzemi hőmérsékleten van a motor, másrészt sokkal hihetőbb mintha odalenne ragadva a mutató 90 fokra és soha semmilyen körülmények között el nem mozdulna! 

Hűha, ne sértődj meg, de ez így nettó butaság. 1, Attól mert a hűtőfolyadék 80 fokos (ennyit jelez a visszajelző), attól még a motor bizony nem üzemi hőmérsékletű. Egy benzines motornál min. 15-20km kell az említett hőmérsékletű hűtőfolyadékkal közlekedni, hogy a motor kezdjen valóban teljes egészében üzemi hőfokra beállni. Ekkor még nem beszéltünk a többi egységről, mint például a váltóról vagy a kipufogóról, azoknak még több idő kell. 2, Van szerencsém "zsír" új (értsd, null kilométeres) autókat használni, és bizton tudom h pl. a benzines J Astra, a Focus, az Sx4 beáll 90 fokra kb 4km-alatt és az onnan nem mozdul sehova amíg használod (csak nagy kánikulában dugóban de egyből ventizik és visszaáll 90-re), nincs kilengés semerre... De ezzel nem megkérdőjelezem a termosztátod működését, de ami tény az tény. 

Link to comment
Megosztás:

53 perce, Janó32 írta:

Van szerencsém "zsír" új (értsd, null kilométeres) autókat használni, és bizton tudom h pl. a benzines J Astra, a Focus, az Sx4 beáll 90 fokra kb 4km-alatt és az onnan nem mozdul sehova amíg használod (csak nagy kánikulában dugóban de egyből ventizik és visszaáll 90-re), nincs kilengés semerre... De ezzel nem megkérdőjelezem a termosztátod működését, de ami tény az tény. 

Szerintem ennek nem feltétlenül a termosztáthoz van köze. Köztudott, hogy a vízhőfokjelző kalibrálása nem lett a német precízió szimbóluma, G Astrák esetében.

Újabb típusoknál valószínűleg már pontosabb beállításokat alkalmaztak. Gondolom, ezért láthatod kiegyensúlyozottabbnak például a J esetében is.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

Hűha, ne sértődj meg, de ez így nettó butaság. 1, Attól mert a hűtőfolyadék 80 fokos (ennyit jelez a visszajelző), attól még a motor bizony nem üzemi hőmérsékletű. Egy benzines motornál min. 15-20km kell az említett hőmérsékletű hűtőfolyadékkal közlekedni, hogy a motor kezdjen valóban teljes egészében üzemi hőfokra beállni. Ekkor még nem beszéltünk a többi egységről, mint például a váltóról vagy a kipufogóról, azoknak még több idő kell. 2, Van szerencsém "zsír" új (értsd, null kilométeres) autókat használni, és bizton tudom h pl. a benzines J Astra, a Focus, az Sx4 beáll 90 fokra kb 4km-alatt és az onnan nem mozdul sehova amíg használod (csak nagy kánikulában dugóban de egyből ventizik és visszaáll 90-re), nincs kilengés semerre... De ezzel nem megkérdőjelezem a termosztátod működését, de ami tény az tény. 

Sértődés nem lesz :). Főleg mivel a szerelőm álláspontját adtam elő. Eddig megbíztam benne mégiscsak ezzel foglalkozik 10 éve! Személy szerint én nem értek hozzá, ha értenék magamnak javítanám...

Mivel ugye nem értek hozzá, ezért furcsa hogy állandóan változó körülmények között képes folyamatosan pont 90 fokon tartani a víz hőmérsékletét. Úgy értem hogy a mutató "bekattan 90-re" és onnan nem mozdul. Nekem ez kevésbé életszerű mintha akár pár fokot is ingadozik! De ha aztmondjátok hogy márpedig lehetséges, sőt ez egy elvárt működés, akkor simán elhiszem. Mivel nincs ilyen irányú képzettségem.

Viszont akkor már tényleg érdekelne hogy hibásan működik-e az enyém.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎10‎.‎27‎. at 21:58, Janó32 írta:

Köszi! De te ezeket az adatokat honnan olvasod le (88-91; 88 fok...)? Mert a 85-öt még értem, mivel ha a 80 és a 90 közt középen áll, akkor kb legyen annyi...

Csak a műszerfalról tudok leolvasni, de erősen gondolkodom én is egy ELM327 beszerzésén.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Janó32 írta:

Van ELM327-em, de sehogy nem tudom összehozni a dolgot, pedig nem tartom magam kreténnek a kütyük terén. De ezt a  ketyerét és a telefont nem tudom bluetooth-on összepárosítani sehogy...:blush: :brooding:

 

Ilyened van? Több fajtát próbáltam az olcsóbbak közül, de csak ez a fajta működött mindig, minden körülmények között. A többi vagy sehogy, vagy korlátozva. Ezt csak rádugod az obd csatira, majd gyújtásra teszed a szekeret (biztos ami biztos), telón kékfog bekapcs, eszköz párosítása , pinkód megadása (1234) majd telón progit elindítani pl. torqe. Ha igy nem megy, akkor nagy rá az esély , hogy döglött a ketyere. Még Windows-t futtató telcsivel is csatlakozik, ha netán az lenne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Menet közben folyamatosan világít az olajnyomás ellenőrzőlámpája, hideg motornál is. Még 4km et hazavezettem, de semmi érzékelhető baja nincs. Olaj szint jó, olaj áprilisi, km havi 600 van benne. Tavaly is ez a gond volt, akkor olaj gombát cserélték. De nem találom merre van a motoron, mert akkor megnézném nem-e olajos vagy rossza a csatlakozása.

Köszönöm a segítséget. Egyéb tippek van?

Opel astra g 1.4 16v x14xe 205.oooKm

Módosítva : razi
Link to comment
Megosztás:

4 perce, razi írta:

Sziasztok. Menet közben folyamatosan világít az olajnyomás ellenőrzőlámpája, hideg motornál is. Még 4km et hazavezettem, de semmi érzékelhető baja nincs. Olaj szint jó, olaj áprilisi, km havi 600 van benne. Tavaly is ez a gond volt, akkor olaj gombát cserélték. De nem találom merre van a motoron, mert akkor megnézném nem-e olajos vagy rossza a csatlakozása.

Köszönöm a segítséget. Egyéb tippek van?

Opel astra g 1.4 16v x14xe 205.oooKm

Az olajgomba az olajszivattyún van általában a vezérlés felől a motor hátsó részén a karter felett. Az olajgomba hibáján kívül okozhat még ilyet a túlnyomás visszacsapó szelep, ami pont szimetikusan a motor elején van ugyanitt lent. Ha fennakad a szelep már kis nyomásnál is visszaereszt. Ha egyik sem ad megoldást akkor olajnyomást kell méretni, mert ha valóban kicsi, súlyosan károsodhat a motor. Ha a mérés szerint kicsi az olajnyomás akkor meg olajpumpa csere. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, érdeklődni szeretnék hogy szerintetek mitől lehet hogy a hátsó gumijaim nem kopnak egyformán az egyik oldalon (jobb oldalon) 1 mm jobban kopik a gumi mint a másikon. Az első gumijaim egyformán kopnak.

A hátsók mitől nem kophatnak egyformán? Mi okozhatja ezt a problémát?

Okozhat ez valami különösebb műszaki problémát? Vezetés közben egyébként nem veszek észre semmi különöset.

A válaszokat és segítségeteket előre köszönöm.

 

Módosítva : Lóránd0607
Link to comment
Megosztás:

44 perce, Lóránd0607 írta:

Sziasztok, érdeklődni szeretnék hogy szerintetek mitől lehet hogy a hátsó gumijaim nem kopnak egyformán az egyik oldalon (jobb oldalon) 1 mm jobban kopik a gumi mint a másikon. Az első gumijaim egyformán kopnak.

A hátsók mitől nem kophatnak egyformán? Mi okozhatja ezt a problémát?

Okozhat ez valami különösebb műszaki problémát? Vezetés közben egyébként nem veszek észre semmi különöset.

A válaszokat és segítségeteket előre köszönöm.

 

Tudomásom szerint a hátsó tengelynél nincs állítási lehetőség, a lógó csapágyat meg hallanád. Talán az út minősége vagy a sok körforgalom, de igazából ez csak találgatás. A kerekeket amúgy is érdemes a forgásirányt nem felcserélve előre-hátra pakolászni hogy kábé egyformán kopjanak. Problémát nem okoz, nem hiszem hogy olyan stílusban vezetsz hogy a valamennyire eltérő tapadás gondot okozzon, aztán ha a jobban kopott gumi eléri a határértéket le kell cserélni az összeset. Amit kidobtam tavaly szerintem azon sem volt egyforma a kopás mértéke, de nem méregettem pontosan mekkora a különbség.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, scream24 írta:

Ilyened van? Több fajtát próbáltam az olcsóbbak közül, de csak ez a fajta működött mindig, minden körülmények között. A többi vagy sehogy, vagy korlátozva. Ezt csak rádugod az obd csatira, majd gyújtásra teszed a szekeret (biztos ami biztos), telón kékfog bekapcs, eszköz párosítása , pinkód megadása (1234) majd telón progit elindítani pl. torqe. Ha igy nem megy, akkor nagy rá az esély , hogy döglött a ketyere. Még Windows-t futtató telcsivel is csatlakozik, ha netán az lenne.

Pont ilyen... Egy ismerősöm működő Scan My Opel teljes verzióját szereztem meg androidos telóra (ill. a laptopra egy teljes Op-Com is van), ha jól rémlik pont így próbálkoztam csak hiába villog/világit az ELM nem látja a telefon bluetooth rendszere (ez a telefont eddig Wifi-n és bluetooth-on is mindennel tudtam párosítani). Egyébként valami Torque Lite is van a telefonon, de semmit nem tudok kezdeni ezen progikkal amíg a két eszköz nem látja egymást. 

Link to comment
Megosztás:

Hidegindításkor mi szabályozza (mi állítja be) a hideg-járati(?) emelt fordulatszámot? Arra gondoltam, hogy -talán- nekem ezért -is?- remeghet hidegen indítva kb 20 másodpercig utána már nem. De érdekes, mert ha a garázsba áll éjjel és ott is mondjuk 13-14 fok van végig (mint nappal amíg kint áll), ott nem feltétlenül csinálja. Amit észrevettem, hogy nekem semmilyen körülmények közt nem emeli 1000 fölé a fordulatot miközben a munkatárs Z12XE-je legalább 1100 de inkább 1200-as fordulaton jár legalább 20 mádospercig. Olyan, mintha nekem ez a rész kimaradna hidegindításkor. 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 28. at 18:15, Tomi G írta:

Szevasztok!2007es G astra-nal mi okozhatja a hátramenet kapcsoló gomb szorulását,hogy nem ugrik vissza?Lehet házilag javítani,vagy műhely?A válaszokat előre is köszönöm!!

Nálam ugyanez a helyzet már kb: fél éve így járok vele. Eddig nem foglalkoztam vele , megoldottam annyival, hogy amikor rükvercből visszaraktam üresbe (és ugyebár ilyenkor nem ugrik be magától), akkor a sebváltót még határozottan  elrántom jobbra ütközésig és ilyenkor mindig kiugrik üresbe. Vagy a másik módszer, hogy a felhúzó gyűrűt kézzel (középső és gyűrűs ujj, ugyanúgy, mint a felhúzásnál) visszatolom a helyére, akkor is visszaugrik. De ki fogom próbálni, amit írtak itt, mert idegesít, ha nem jó valami, még ha nem is olyan vészes a probléma, akkor is.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Janó32 írta:

Pont ilyen... Egy ismerősöm működő Scan My Opel teljes verzióját szereztem meg androidos telóra (ill. a laptopra egy teljes Op-Com is van), ha jól rémlik pont így próbálkoztam csak hiába villog/világit az ELM nem látja a telefon bluetooth rendszere (ez a telefont eddig Wifi-n és bluetooth-on is mindennel tudtam párosítani). Egyébként valami Torque Lite is van a telefonon, de semmit nem tudok kezdeni ezen progikkal amíg a két eszköz nem látja egymást. 

Nekem is van ELM327, működik és szoktam használni.Bár első alkalommal én is megszenvedtem a telóval való párosításkor. A scan my opel progi sem lite, sem full verzióval nem működött nálam párosítás után sem. A Torque-nak viszont megvan a full verziója, azzal tökélestesen működik. Sőt van hozzá egy "Racing Meter" nevű kiegészítő applikáció is, ilyen beépülő modul a főprogramba.A vízhőfok nálam kb:88 fok atom stabilan mutató szerint, miközben a Torque-n látom, hogy akár 95-96 fok környékén jár...Sza*ul mutat a G astra az biztos, látom nem vagyok ezzel egyedül. 

Ha kell valakinek esetleg a Torque Full verzió, írjon privibe mail címet és elküldöm szívesen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, gergely2319 írta:
On 2016. 10. 06. at 23:14, Tiu írta:

Udv. Lenne egy igen fontos kerdesem. Az F17 valto C vag W... fuggetlenul, csereszabatos mind egymassal? Diesel a benzinessel es forditva is? Y17DT motoru G Astraban vagy C Corsaban milyen a kuplung még? 99es evjarat ha ez segit. Sima vagy kettostomegu?

Koszi

Ezt pontosan nem tudom, de a kuplung szerintem független a váltótól. A C vagy W csak váltón belüli áttételezésben jelent különbséget.

Ami különbség lehet a váltók közt, hogy bowdenes vagy hidraulikus kuplungos, de elméletileg az is átszerelhető. Esetleg még a kmó meghajtás, de gondolom ez már elektromos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan probléma jelentkezik folyamatosan, hogy a kocsiban időnként leáll a fűtés pár percre / órára. 99-es G Astram van, már nyáron is ezt csinálta a klímánál, de télen a fűtésnél azért ez neccesebb lesz. A klíma egyébként ilyenkor is megy, csak a ventillátorok nem működnek. Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Biztosítéktáblán kellene valamit kicserélni?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Janó32 írta:

Hidegindításkor mi szabályozza (mi állítja be) a hideg-járati(?) emelt fordulatszámot? Arra gondoltam, hogy -talán- nekem ezért -is?- remeghet hidegen indítva kb 20 másodpercig utána már nem. De érdekes, mert ha a garázsba áll éjjel és ott is mondjuk 13-14 fok van végig (mint nappal amíg kint áll), ott nem feltétlenül csinálja. Amit észrevettem, hogy nekem semmilyen körülmények közt nem emeli 1000 fölé a fordulatot miközben a munkatárs Z12XE-je legalább 1100 de inkább 1200-as fordulaton jár legalább 20 mádospercig. Olyan, mintha nekem ez a rész kimaradna hidegindításkor. 

Az alapjárati léptető motor állítja be a fordulatszámot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.