Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

52 perce, patobranco írta:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy egy idő után az index visszavételénél a hang az megmarad. Mit tegyek hogy ne csinálja?

Az index "kattogó" hangjára gondolsz ? :) Esetleg kicserélhetnéd próbaképp az indexkart, vagy a biztosítéktábla hátulján lévő fekete műanyag burkolatú multitimer környékén kellene keresni a hibát. Még a két index relét is ellenőrizheted.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, kobraCode írta:

Akku rendben van? Gyújtáskapcsolót már nézted? Nem akad?

Az akku szerintem rendben. Nem produkál olyat mint ami merülőben lenne. A gyújtáskapcsoló simán megy, nem akad. Olyan mintha nem jutna feszültség az önindítóhoz. Lehet a gyújtáskapcsolóm ment tönkre?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, palicska írta:

Az akku szerintem rendben. Nem produkál olyat mint ami merülőben lenne. A gyújtáskapcsoló simán megy, nem akad. Olyan mintha nem jutna feszültség az önindítóhoz. Lehet a gyújtáskapcsolóm ment tönkre?

Köss egy próbalámpát ( vagy multimétert) az önindítóra. Ha világít, vagy méred a 12Voltot akkor önindító hiba, ha nem akkor lehet a gyujtáskapcsoló.  Esetleg lehet az önindítót kocogatni, bár a behúzótekercs inkább a régebbi autóknál szokott akadni.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Janó32 írta:

Ma amíg városban mentem (50-60km/h + lámpánál araszolgatás)  szépen lassan beállt 90 fok alá a vízhőmérséklet (4-5km) majd egy idő múlva 90 fokra (6-7km). Aztán ki kellett mennem a városból, kb 1km-t mentem egy külterületig és közben visszaesett 85 fok környékére amíg 90km/h-val mentem. Városba visszaérve szép lassan ismét elérte a ~90 fokot. A külső hőmérséklet változatlan volt (9,5 fok). A menetszél hűt rajta ennyit hirtelen a gyorsabb menettel és idővel városon kívül is beállna kb 90 fokra vagy valami gebasz van? 

Városban nekem is feljebb kúszik (88 köré, mutató alapján), városon kívül, a hűvösebb idők beálltával, 85-nél megáll. Nyáron valamivel tovább emelkedett.

Szerintem ez természetes, nem probléma.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

Ma amíg városban mentem (50-60km/h + lámpánál araszolgatás)  szépen lassan beállt 90 fok alá a vízhőmérséklet (4-5km) majd egy idő múlva 90 fokra (6-7km). Aztán ki kellett mennem a városból, kb 1km-t mentem egy külterületig és közben visszaesett 85 fok környékére amíg 90km/h-val mentem. Városba visszaérve szép lassan ismét elérte a ~90 fokot. A külső hőmérséklet változatlan volt (9,5 fok). A menetszél hűt rajta ennyit hirtelen a gyorsabb menettel és idővel városon kívül is beállna kb 90 fokra vagy valami gebasz van? 

Lakott területen kívül nekem sem éri el a 90 fokot, még nyáron sem nagyon tapasztaltam. Szerintem 90Km/h-nál már teszi a dolgát a menetszél.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 órája, topoftheworld írta:

.......megoldás, ha resetelnek szervizben. Vagy házilag is megoldható? erről nem tudsz valamit?......

tgabi írta neked a következőt: "csak akkusaru levétel után is újra kell tanultatni a zárt pozíciót a fojtószeleppel, ez Op-Com-mal lehetséges "

Ha van Op-Com otthon is tudod.  

Módosítva : forumadmin
(illetve zolee77 is írta bocsesz)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Köss egy próbalámpát ( vagy multimétert) az önindítóra. Ha világít, vagy méred a 12Voltot akkor önindító hiba, ha nem akkor lehet a gyujtáskapcsoló.  Esetleg lehet az önindítót kocogatni, bár a behúzótekercs inkább a régebbi autóknál szokott akadni.

Hol találom?????

Link to comment
Megosztás:

On 17.10.2016 at 18:43, tgabika76 írta:

Naszóval:

Bár nem tudom mit villogtattál, erősen valószínű hogy nálad a P1526 hibakód lesz érvényes, ezek ugyanis a motorra és az erőátvitelre vonatkozó hibakódok (P=powertrain), ennél villogtatáskor a check engine lámpa villog.

A B jelű hibakódlista a karosszéria (B=Body) hibáira vonatkozik (légkondi és egyéb elektromos kényelmi felszerelések, ilyen G Astránál még nincs, csak az újabb CAN-busos autóknál)

Ennek megfelelően a P1526 a fojtószelep ne megfelelő konfigurálását jelenti. Nem tudom hogy Z14XE-nél hogy van, de egyes motoroknál (Z10XE és Z18XE biztosan) a fojtószelep megbontásakor vagy akár csak akkusaru levétel után is újra kell tanultatni a zárt pozíciót a fojtószeleppel, ez Op-Com-mal lehetséges bizonyos körülmények (álló motor, feltöltött akku, 85°C-nál melegebb hűtőfolyadék-hőmérséklet, miegymás) mellett.

Holnap elviszem egy szerelőhöz, mert sajnos semmilyen diagnosztikai szoftverem, hardverem nincs.

Igen, a leírtak alapján akkor biztosan P lesz, mert a check engine villogtatta ki. Az a mondatod, miszerint akku saru levételnél is újra kell programozni a fojtószelepet, viszont megrémített. Ha majd később minden rendben van a kocsival és mondjuk akkut töltök vagy csak kicserélem egy újra akkor programozni kell a kocsit? Ez elég macerásan hangzik azért :S

Közben átgondoltam, aztán rájöttem, hogy hülyeséget kérdeztem. Ha lehúzom az akkusarut, de nem tisztítok/változtatok meg semmit, akkor nem probléma (sőt, épp ellenkezőleg), hogy megjegyzi az előző beállításokat. Tehát nem kell programozni semmit. :)

Viszont egy olyan megoldás jó lehet, hogy tisztítom a szelepet, összerakom, beindítom stb programozás nélkül, majd bízok benne, hogy a megnövekedett légbeáramlást érzékelve a kocsi magától visszavesz a pillangószelep állásán? Ha meg nem, akkor diagnosztikai szoftver...?

Mindegy, beszámolok majd a végeredményről, hátha valakinek ez az infó is jó szolgálatot tesz.

Módosítva : topoftheworld
Link to comment
Megosztás:

On 18.10.2016 at 19:10, topoftheworld írta:

Holnap elviszem egy szerelőhöz, mert sajnos semmilyen diagnosztikai szoftverem, hardverem nincs.

Igen, a leírtak alapján akkor biztosan P lesz, mert a check engine villogtatta ki. Az a mondatod, miszerint akku saru levételnél is újra kell programozni a fojtószelepet, viszont megrémített. Ha majd később minden rendben van a kocsival és mondjuk akkut töltök vagy csak kicserélem egy újra akkor programozni kell a kocsit? Ez elég macerásan hangzik azért :S

Közben átgondoltam, aztán rájöttem, hogy hülyeséget kérdeztem. Ha lehúzom az akkusarut, de nem tisztítok/változtatok meg semmit, akkor nem probléma (sőt, épp ellenkezőleg), hogy megjegyzi az előző beállításokat. Tehát nem kell programozni semmit. :)

Viszont egy olyan megoldás jó lehet, hogy tisztítom a szelepet, összerakom, beindítom stb programozás nélkül, majd bízok benne, hogy a megnövekedett légbeáramlást érzékelve a kocsi magától visszavesz a pillangószelep állásán? Ha meg nem, akkor diagnosztikai szoftver...?

Mindegy, beszámolok majd a végeredményről, hátha valakinek ez az infó is jó szolgálatot tesz.

A szerelőnél megnéztük egy diagnosztikai műszerrel, de semmilyen hiba nem volt. Szerinte a motor, kipufogó stb mind nagyon jó állapotról árulkodik, tehát felesleges a szelep tisztogatás egyelőre.

Miután hazaértem, lehúztam az akku-sarut, majd miután visszaraktam, a hibakódot már a fék-gáz lekérdezős módszerrel sem kaptam meg. Úgy néz ki megeshet, hogy valamiért ez a rendszer tárolja a hibát, de számítógépre kötve az már nem kimutatható.

Lényeg, hogy minden rendben!

Köszönöm mindenkinek, aki segített! Biztosan lesz még rá szükségem, de már látom, hogy ez egy igen értékes társaság. Csak így tovább :)

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

12 órája, topoftheworld írta:

A szerelőnél megnéztük egy diagnosztikai műszerrel, de semmilyen hiba nem volt. Szerinte a motor, kipufogó stb mind nagyon jó állapotról árulkodik, tehát felesleges a szelep tisztogatás egyelőre.

Miután hazaértem, lehúztam az akku-sarut, majd miután visszaraktam, a hibakódot már a fék-gáz lekérdezős módszerrel sem kaptam meg. Úgy néz ki megeshet, hogy valamiért ez a rendszer tárolja a hibát, de számítógépre kötve az már nem kimutatható.

Lényeg, hogy minden rendben!

Köszönöm mindenkinek, aki segített! Biztosan lesz még rá szükségem, de már látom, hogy ez egy igen értékes társaság. Csak így tovább :)

Ha van tárolt hibád, de a hiba megszűnt, akkor 5 hibamentes indítás után törlődik a kód. Kivéve a légzsák hibát, azt mindig törölni kell. Amíg nincs törölve addig nem is működik a légzsák.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van egy G Astra-m és egy olyan gond jött elő, hogy ha ráadom a gyújtást akkor rögtön elindul a szervokormány szivattyúja ami eddig csak járó motornál dolgozott. Ez által álló motornál gyújtás ráadásával már könnyen forgatható a kormány. Amit még észrevettem,hogy ha ráadom a gyújtást a töltés visszajelző lámpa nem világít. Poén: levettem az akkusarut kis idő múlva visszatettem és a visszajelző világított és a szervó motorja nem ment. Beindítottam az autót a visszajelző nem aludt el és kormány rásegítés sem volt. Motor leállít, gyújtás vissza, visszajelző nem világít,szervó szivattyú megy (álló motor). Ha valakinek van valami ötlete erre a hibára és ha van kedve kérem segítsen!

Előre is köszönöm! Üdv.:Agsika

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Köszi a befogadást , segítséget kérnék. Van egy G astrám 16 éve. 998-2000 ig gyártották ( x12xe) motorkód. Szinte sosem volt vele nagyobb baj nade most.... Egyik nap elkezdett rángatni. Diagnosztika irja alapjárati motor. Megvettem. Nem lett jo ,de akkor már a légtömeg mérőt irta a diagnosztika. Vettem azt is -nem lett jo. Akkor irta a folytoszelep hátulján levö potmétert.Vettem egyet -nem lett jo.Diagnosztika szerint ujra alapjárati motor. Ismét vettem ma egy ujat -és nem lett jo... Kérdésem lenne szerintetek mi lehet a baj?? Beszerelések elött mindig levettem az aksit. Beinditom , sárga lámpa ég , alapjárat 1200-1500 között ingadozik hidegen -melegen is. Gázadásnál meg félgáz után hirtelen pörög fel a motor....Folytoszelep pillango tükör tiszta , kitisztitottam azt is , és most 4 hét után lővésem sincs mi mindent kell még vennem. Köszi a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, pubi67 írta:

Sziasztok. Köszi a befogadást , segítséget kérnék. Van egy G astrám 16 éve. 998-2000 ig gyártották ( x12xe) motorkód. Szinte sosem volt vele nagyobb baj nade most.... Egyik nap elkezdett rángatni. Diagnosztika irja alapjárati motor. Megvettem. Nem lett jo ,de akkor már a légtömeg mérőt irta a diagnosztika. Vettem azt is -nem lett jo. Akkor irta a folytoszelep hátulján levö potmétert.Vettem egyet -nem lett jo.Diagnosztika szerint ujra alapjárati motor. Ismét vettem ma egy ujat -és nem lett jo... Kérdésem lenne szerintetek mi lehet a baj?? Beszerelések elött mindig levettem az aksit. Beinditom , sárga lámpa ég , alapjárat 1200-1500 között ingadozik hidegen -melegen is. Gázadásnál meg félgáz után hirtelen pörög fel a motor....Folytoszelep pillango tükör tiszta , kitisztitottam azt is , és most 4 hét után lővésem sincs mi mindent kell még vennem. Köszi a segitséget.

Ebben van EGR? Minden rákfenét az okoz :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Van benne EGR , nemrég lett tisztitva de most nem irja hibának. Akkor irta mikor tisztitva lett.

Azt veszem észre hogy ami küldi a jelet az alapjárati motornak , mintha nem jo jelet küldene mert nem liftezik rajt a motor ki be huzója.

Régen gyujtást adtam és zizegett liftezett ki-be az a kis motor ami mozgatja a pillangoszelepet.

Módosítva : pubi67
Link to comment
Megosztás:

2 órája, pubi67 írta:

Köszi. Van benne EGR , nemrég lett tisztitva de most nem irja hibának. Akkor irta mikor tisztitva lett.

Azt veszem észre hogy ami küldi a jelet az alapjárati motornak , mintha nem jo jelet küldene mert nem liftezik rajt a motor ki be huzója.

Régen gyujtást adtam és zizegett liftezett ki-be az a kis motor ami mozgatja a pillangoszelepet.

Szia!

Ha tudsz próbára cseredarabot szerezni, szerintem az EGR-t és a gyújtásmodult mindenképpen nézd meg. Nekem az utóbbi okozott hasonló problémát.

Persze, sok minden lehet még. Korrekt diagnosztika nélkül nehéz ügy lehet...

Sok sikert! 

Link to comment
Megosztás:

Na sracok, segítségre van szükségem!

Írtam pár napja, hogy az autóm új akkuval hibátlanul indul, jön megy, teszi a dolgát. Mentem vele 1200km-t teljesen jó volt minden. 5 napot állt most a garázsba, majd megpróbáltam beindítani. Hát nem sikerült. Kulcs elfordít, motor megforog elkezd pöffeni 2-t 3-at majd leáll. Innentől kezdve akárhogy indítózok, csak a ventilátor visszajelző lámpa ég és csak forog forog forog de nem robban be. Ha abbahagyom az indítózást hallom, hogy az AC menve marad.

Ha gyújtás le, kicsit később fel, akkor hallom ahogy felpumpál az AC. Érdekesség: üzemmelegen ha ugyan így kicsit várok, nem pumpál fel.

Megnyomkodtam párszor a gázpedált padlóig, majd padlón tartva ráindítottam, és beröffent, fel is pörgött 3 ezerig majd alapjárat és kész. Innentől bármit csináltam MINDIG beindult! Mentem vele 30km-t, indul jön megy.

Autópályáztam vasárnap, 600 kmt és volt egy fura esemény. Tempomat 110 és egyszer csak berántott egy nagyot, kb fél másodperces folyamat volt, majd ment tovább. Nincs hibakód! Városba ugyan ezt megcsinálta egyszer gyorsítás közben!

Arra lettem figyelmes hogy kintről elég hangosan hallom az AC-t. Pont olyan hangja van mint amikor a másik szobába porszívóznak és csukott ajtón keresztül hallod.

Van ötletetek? AC hogy ellenőrizhető?

 

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy tűnik mintha nem lenne elég benzinnyomásod (illetve hamar elengedi a nyomást az injektorhíd), emiatt megy az AC folyamatosan hidegindításkor, ezért van hogy ha padlóig nyomott gázzal indítózol akkor beindul, és talán emiatt is torpanhatott menet közben. Hogy az AC hogyan ellenőrizhető szállítási mennyiségre az jó kérdés, elvileg benzinnyomást lehet mérni az injektorhídon, de AC-re szerintem csak azt tudod nézni hogy megy vagy sem, hogy eleget szállít-e azt passzolom.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában sokat esik az eső, ma is esett, viszont ma feltűnően párásodott az autóm. Mikor hazaindultam belül minden ablakom párás volt, hátul ugye lefűtötte a fűtőszál, de elől alig bírtam lefújni 4-esen, klímával. Tulajdonképpen nem is sikerült teljesen (7km alatt).

Van valakinek ötlete, mitől lehet? Arra gondoltam, hogy a kárpittisztításnak köze lehet hozzá, de 3 napig szárítottam, nem hinném, hogy nedves maradt, illetve gondolom már korábban is párásodott volna, több, mint egy hónappal ezelőtt raktam össze.

Előre is köszönöm a segítséget. G.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Mostanában sokat esik az eső, ma is esett, viszont ma feltűnően párásodott az autóm. Mikor hazaindultam belül minden ablakom párás volt, hátul ugye lefűtötte a fűtőszál, de elől alig bírtam lefújni 4-esen, klímával. Tulajdonképpen nem is sikerült teljesen (7km alatt).

Van valakinek ötlete, mitől lehet? Arra gondoltam, hogy a kárpittisztításnak köze lehet hozzá, de 3 napig szárítottam, nem hinném, hogy nedves maradt, illetve gondolom már korábban is párásodott volna, több, mint egy hónappal ezelőtt raktam össze.

Előre is köszönöm a segítséget. G.

 

7 órája, Cs. Zoltán írta:

Az enyém is. :)

Mivel a külső levegőt fújja be a venti ha az párás, akkor nagyobb nedvességtartalmú jut be. A pollenszűrő egy darabig megfogja, de  annak a kapacitása is véges. A kárpittisztítással meg ugye alapból vizet vittél be. Az opelek szeretnek párásodni, ennek az okát még senki nem tudta megmondani. Én ilyenkor már berakom a páramentesítő készüléket a csomagtérbe, szárazabb a beltér. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Update ....

Ma első indítás előtt rányomtam a szelepre a hídon, csak levegő, lószar se jött ki. Csináltam egy gyújtást majd azonnal beindult. Gyorsan leállítottam, megint megnyomtam a szelepet, de nagyon óvatosan, és csak pisikélés lett belőle, semmi erőt nem éreztem. Vajon hova lett kb 12 óra alatt a hídból az üzemanyag?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kölyök írta:

Update ....

Ma első indítás előtt rányomtam a szelepre a hídon, csak levegő, lószar se jött ki. Csináltam egy gyújtást majd azonnal beindult. Gyorsan leállítottam, megint megnyomtam a szelepet, de nagyon óvatosan, és csak pisikélés lett belőle, semmi erőt nem éreztem. Vajon hova lett kb 12 óra alatt a hídból az üzemanyag?

Szia!

Én először ezt nézném meg: https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagcso/uzemanyagcso_ac-tol_a_tankig_opel_astra_g_91500

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.