Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Villámkérdés: X18xe1-es kódú motorban(4ajtós,99-es,sedan) van-e egr szelep?Félre lehet-e fordítani?

Érdemes-e?Ennek a motornak van -e valami gyengéje,amire figyelni kell?Esetleg tempomat bonyolult beszerelni?Köszi

Módosítva : csicso1976
Elküldve
4 órája, Merkava írta:

Tehát lefalazom és az EGR szelepet ténylegesen elforgatva csavarozom vissza úgy hogy ha nyit a szelep akkor ne a csőbe nyisson hanem a cső mellett a "semmibe"?

Igen. A szelepet leszeded (2 csavar, nem kell a csatit lekötni), megtisztítod a felületet ha szükséges, lemez ráhelyez, motor felé eső oldali csavar nehet us a helyére tövig betekerve, a másiknál pedig a szelepet elfordítva a kettőt együtt (=szelep+alátét/lezáró) visszcsavarozod a helyére. Arra kell figyelni, h a szelep biztosan ne ütközzön neki semminek és akkor nem akad tehát többé ezzel nem lesz gondod. Z14XE és Z16XE -nél biztosan mükődik a leírt módszer (ha a szelep jó).

Elküldve (edited)
5 perce, Janó32 írta:

Igen. A szelepet leszeded (2 csavar, nem kell a csatit lekötni), megtisztítod a felületet ha szükséges, lemez ráhelyez, motor felé eső oldali csavar nehet us a helyére tövig betekerve, a másiknál pedig a szelepet elfordítva a kettőt együtt (=szelep+alátét/lezáró) visszcsavarozod a helyére. Arra kell figyelni, h a szelep biztosan ne ütközzön neki semminek és akkor nem akad tehát többé ezzel nem lesz gondod. Z14XE és Z16XE -nél biztosan mükődik a leírt módszer (ha a szelep jó).

Köszönöm a választ! Akkor ez lesz a megoldás a hibajelenségre. 

 

Más. Lehet valahonnan szerezni antenna alátétet kombihoz? Ami nekem van az nemsokára elporlad, attól tartok hogy beázik. 

Módosítva : Merkava
Elküldve
10 órája, flali írta:

T. Mantec!

Teljesen feleslegesek ezek a lekicsinylő megjegyzések, tudjuk, hogy te vagy az"isten" G Astra-ban. Inkább a következő bejegyzésre reagálj hasznosan.

 

8 órája, marton.csaba2 írta:

T fllali!

Gyógyulást!

 

7 órája, flali írta:

Hülyegyerek, menj a pics@ba!

Jaj de szép hozzászólást kezdtem írni erre, minek töröltem ki nem is tudom....tán azért mert akinek szól úgysem érti meg.:-) Kicsit OFF leszek, de egy időben dolgoztam értelmi fogyatékkal élők közelében. Na és tudjátok mi volt a furcsa? Annak ellenére hogy zárt intézményben voltak, nagy részük tudod normális módon kommunikálni. Kérdeztél tőle valamit, és rendesen válaszolt..ijesztő mi? Meg kizavartad a szobából, mert rosszul viselkedett akkor nem mászott vissza az ablakon még 3X...valahogy egyszerre megértették mik a játékszabályok..aztán még ők voltak bezárva a fene sem érti.

  • Like 2
Elküldve
24 perce, marton.csaba2 írta:

T Urak!

Ez itt a névtelen, bátrak hőzöngő topicja?

Nem, minden hozzászóló rendelkezik profilnévvel, ami alapján - gyengébbek kedvéért - beazonosítható, "T. Mantec"

A profilkép alatt van egy zöld szám, + jellel - na azt kell "gyűjteni", nem csak a hozzászólások számát többféle profillal.

 

  • Like 1
Elküldve
3 perce, topoftheworld írta:

1526 hibára senkinek semmi ötlete, vagy csak az indulatok hevében veszett el a kérdésem? :)

Türelem, vannak segítőkész fórumtársak is:icon13:

Elküldve

Héllóóóó! 

Kérek szépen mindenkit, térjetek vissza a normális hangnemhez. Próbáljatok meg válaszolni például "topoftheworld" cartárs kérdésére. Személyeskedést kerüljétek.

Köszönöm szépen. 

  • Like 3
Elküldve
On 2016. 10. 16. at 7:38, topoftheworld írta:

Sziasztok! 

1526os hibáról nem tud valaki valamit?
A lista alapján a következők jöhetnek szóba. (ha P jelű a hibakód. Mert láttam van más betűvel kezdődő is. Ezt honnan lehet megallapitani csak villogásból?) 


throttle position adaption error C-09
throttle position no adaption C-09
limp home adaption error C-09
lower limit adaption error C-09

Ha B jelű hibakódlistát nézek. 

B1526 Keyless entry circuit short to ground. 

Nem tudom mi lehet a baj. Z14XEP motor.
Egyetlen egyszer egy kicsit nehezebben indult. De semmi mást nem tapasztaltam eddig. Előre is köszönöm a segítséget! 

Szia!

Valószínűleg fojtószelep gondot jelez a hiba. Vagy a fojtószeleppel kezd gond lenni, vagy csak kezd bekoszolódni.
Tisztításához leszeded a légszűrőházról a fojtószelepre menő műanyag csövet és kitisztítod a fojtószelepet.
Sok városi használat alatt bekoszolódhat és lerakódások lehetnek rajta, nem árt néha ránézni.
Autósboltban karburátortisztító spray-t vegyél vagy féktisztító spray is jó. Kicsit meg kell mozgatni, jól befújni és ronggyal áttörölni.
Itt a részletes link segítségképpen tgabika76 kartárs tollából: Fojtószelep tisztítás menete
Amúgy alapjárati ingadozást nem tapasztaltál?
 

  • Like 4
Elküldve
On 2016. 10. 16. at 7:38, topoftheworld írta:

Sziasztok! 

1526os hibáról nem tud valaki valamit?
A lista alapján a következők jöhetnek szóba. (ha P jelű a hibakód. Mert láttam van más betűvel kezdődő is. Ezt honnan lehet megallapitani csak villogásból?) 


throttle position adaption error C-09
throttle position no adaption C-09
limp home adaption error C-09
lower limit adaption error C-09

Ha B jelű hibakódlistát nézek. 

B1526 Keyless entry circuit short to ground. 

Nem tudom mi lehet a baj. Z14XEP motor.
Egyetlen egyszer egy kicsit nehezebben indult. De semmi mást nem tapasztaltam eddig. Előre is köszönöm a segítséget! 

Naszóval:

Bár nem tudom mit villogtattál, erősen valószínű hogy nálad a P1526 hibakód lesz érvényes, ezek ugyanis a motorra és az erőátvitelre vonatkozó hibakódok (P=powertrain), ennél villogtatáskor a check engine lámpa villog.

A B jelű hibakódlista a karosszéria (B=Body) hibáira vonatkozik (légkondi és egyéb elektromos kényelmi felszerelések, ilyen G Astránál még nincs, csak az újabb CAN-busos autóknál)

Ennek megfelelően a P1526 a fojtószelep ne megfelelő konfigurálását jelenti. Nem tudom hogy Z14XE-nél hogy van, de egyes motoroknál (Z10XE és Z18XE biztosan) a fojtószelep megbontásakor vagy akár csak akkusaru levétel után is újra kell tanultatni a zárt pozíciót a fojtószeleppel, ez Op-Com-mal lehetséges bizonyos körülmények (álló motor, feltöltött akku, 85°C-nál melegebb hűtőfolyadék-hőmérséklet, miegymás) mellett.

  • Like 3
Elküldve

Sziasztok! Van egy kis gondom. Nem indul az autó. Ráadom a gyújtást majd indítás és nem történik semmi. Minden világít még a lámpák sem alszanak ki. Múlt pénteken is csinálta ezt de harmadik próbára beindult. Tolásra indul. Valakinek volt hasonló, vagy ötlete merre induljak.A válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve
22 perce, tgabika76 írta:

Naszóval:

Bár nem tudom mit villogtattál, erősen valószínű hogy nálad a P1526 hibakód lesz érvényes, ezek ugyanis a motorra és az erőátvitelre vonatkozó hibakódok (P=powertrain), ennél villogtatáskor a check engine lámpa villog.

A B jelű hibakódlista a karosszéria (B=Body) hibáira vonatkozik (légkondi és egyéb elektromos kényelmi felszerelések, ilyen G Astránál még nincs, csak az újabb CAN-busos autóknál)

Ennek megfelelően a P1526 a fojtószelep ne megfelelő konfigurálását jelenti. Nem tudom hogy Z14XE-nél hogy van, de egyes motoroknál (Z10XE és Z18XE biztosan) a fojtószelep megbontásakor vagy akár csak akkusaru levétel után is újra kell tanultatni a zárt pozíciót a fojtószeleppel, ez Op-Com-mal lehetséges bizonyos körülmények (álló motor, feltöltött akku, 85°C-nál melegebb hűtőfolyadék-hőmérséklet, miegymás) mellett.

Z14XE-nél is így van.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Op-commal próbáltunk felcsatlakozni az autóra adatira de sajnos sikertelenül. Motor diagnosztikát nem, azon kívül mindent engedett. Mi lehet a probléma? Esetleg az ecu-ja nem olyan? (2000 x14xe autóról van szó) más motorkódnál működött.

Elküldve
2 órája, zolee77 írta:

Szia!

Valószínűleg fojtószelep gondot jelez a hiba. Vagy a fojtószeleppel kezd gond lenni, vagy csak kezd bekoszolódni.
Tisztításához leszeded a légszűrőházról a fojtószelepre menő műanyag csövet és kitisztítod a fojtószelepet.
Sok városi használat alatt bekoszolódhat és lerakódások lehetnek rajta, nem árt néha ránézni.
Autósboltban karburátortisztító spray-t vegyél vagy féktisztító spray is jó. Kicsit meg kell mozgatni, jól befújni és ronggyal áttörölni.
Itt a részletes link segítségképpen tgabika76 kartárs tollából: Fojtószelep tisztítás menete
Amúgy alapjárati ingadozást nem tapasztaltál?
 

Köszönöm a válaszod!

Nem, alapjárat szépen állandó marad. A tisztítást megtaláltam, de olvastam olyat, hogy a folyamatos koszolódás miatt a computer mindig állít kicsit a szelepen. Egyre jobban kinyit, aztán amikor már nagyon koszos, akkor jönnek elő a problémák. Kipucolom, ami jó, de az elektronika nem áll vissza az alap szelepállásra és ezért hibás lesz a keverék. Megoldás, ha resetelnek szervizben. Vagy házilag is megoldható? erről nem tudsz valamit?

Vagy az egész infó helytelen? A mechanikus dolgokat megoldom, de az elektronika nem az én asztalom. Ezért nem mertem eddig nekiállni.

Elküldve

Ma amíg városban mentem (50-60km/h + lámpánál araszolgatás)  szépen lassan beállt 90 fok alá a vízhőmérséklet (4-5km) majd egy idő múlva 90 fokra (6-7km). Aztán ki kellett mennem a városból, kb 1km-t mentem egy külterületig és közben visszaesett 85 fok környékére amíg 90km/h-val mentem. Városba visszaérve szép lassan ismét elérte a ~90 fokot. A külső hőmérséklet változatlan volt (9,5 fok). A menetszél hűt rajta ennyit hirtelen a gyorsabb menettel és idővel városon kívül is beállna kb 90 fokra vagy valami gebasz van? 

Elküldve
1 óra, palicska írta:

Sziasztok! Van egy kis gondom. Nem indul az autó. Ráadom a gyújtást majd indítás és nem történik semmi. Minden világít még a lámpák sem alszanak ki. Múlt pénteken is csinálta ezt de harmadik próbára beindult. Tolásra indul. Valakinek volt hasonló, vagy ötlete merre induljak.A válaszokat előre is köszönöm.

Akku rendben van? Gyújtáskapcsolót már nézted? Nem akad?

Elküldve
1 órával ezelőtt, topoftheworld írta:

Köszönöm a válaszod!

Nem, alapjárat szépen állandó marad. A tisztítást megtaláltam, de olvastam olyat, hogy a folyamatos koszolódás miatt a computer mindig állít kicsit a szelepen. Egyre jobban kinyit, aztán amikor már nagyon koszos, akkor jönnek elő a problémák. Kipucolom, ami jó, de az elektronika nem áll vissza az alap szelepállásra és ezért hibás lesz a keverék. Megoldás, ha resetelnek szervizben. Vagy házilag is megoldható? erről nem tudsz valamit?

Vagy az egész infó helytelen? A mechanikus dolgokat megoldom, de az elektronika nem az én asztalom. Ezért nem mertem eddig nekiállni.

A reset szerintem segíthet. Házilag Op-com szoftverrel gondolom lehetséges bár nem ismerem, lehet szervízes Tech2-vel jobban járnál. Sokszor tisztítottam már a saját autómon, igaz sose szereltem le teljesen a fojtószelepházat és nem is húztam le a csatiját tisztítás alatt, de nem is volt eddig szükség sosem resetre és az autóval minden rendben van.
 

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.