Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 10. 12. at 18:25, matrix19 írta:

Köszönöm a segítséged.Az alsó.Tehát nekem Behr rendszer van.Próbálgattam kapcsolni a belső keringetést de épp hogy megmozdul a motor valószínű csatlakozó hiba lesz,de hogy rendesen átnézzem ki kell szednem ezt a kis vacak motort.Látom 3 csavar fogja csak nem latom milyen.Torex lesz?ha igen akkor ki bírom csavarozni anélkül hogy az egészet rendszert ki kellene szednem de ha nem akkor...ki az egész ventilátorral.Ott hol kezdjek hozzá?
Amúgy ha nincs bekapcsolva a keringetés milyen állapotba kell h álljon az a gömb?lecsukott v felnyitott?

Expand  

Ha csukott állapotban van a félgömb, akkor kintről szívja be a levegőt, tehát ilyenkor nincs bekapcsolva a belső levegő keringetés. A motort én még nem szedtem ki, nekem csak a zsalu mozgató rudazata volt lepattanva, azt kellett visszapattintani.

Elküldve

Sziasztok!

Úgy néz ki szivárog az olaj az olajteknőnél.

Ma beszéltem egy autóboltossal hogy megkérdezzem mennyibe kerülne egy tömítés, erre ő azt válaszolta hogy ott nincs tömítés, csak tömítő paszta.

Viszont én találtam a neten tömítést az én motorkódomhoz, szóval úgy gondoltam megkérdezlek titeket is hátha valaki cserélt már.... hogy akkor kell oda tömítés, vagy nem?

Köszi!

Elküldve
  On 2016. 10. 13. at 17:56, toma2105 írta:

 

Expand  

 

  On 2016. 10. 13. at 17:56, toma2105 írta:

Sziasztok!

Úgy néz ki szivárog az olaj az olajteknőnél.

Ma beszéltem egy autóboltossal hogy megkérdezzem mennyibe kerülne egy tömítés, erre ő azt válaszolta hogy ott nincs tömítés, csak tömítő paszta.

Viszont én találtam a neten tömítést az én motorkódomhoz, szóval úgy gondoltam megkérdezlek titeket is hátha valaki cserélt már.... hogy akkor kell oda tömítés, vagy nem?

Köszi!

Expand  

Nem jellemző szivárgás az olaj az olajteknőnél. Inkább a főtengely szimering valamelyik oldal,én le tisztítanám és utána keresném a szivárgást.csak a ladát ismerik:-)

 fqtg32ibuqvsrqluwz6f.jpg

 

 

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 10. 13. at 16:53, tgabika76 írta:

Ha csukott állapotban van a félgömb, akkor kintről szívja be a levegőt, tehát ilyenkor nincs bekapcsolva a belső levegő keringetés. A motort én még nem szedtem ki, nekem csak a zsalu mozgató rudazata volt lepattanva, azt kellett visszapattintani.

Expand  

és ez a baj Köszönöm szépen el sem hiszed mennyire örülök :-)Sikerült mozgatnom a csatlakozót és a motrom fordítva dolgozik ha bekapcsolom a keringetést akkor a gömb lecsukódik, kikapcs akkor felnyílik nem tudom mi lehet ennek az oka de nem is szenvedek vele lecsukott állapotban le is húztam a csatlakozót róla.Egyáltalán mi értelme van a belső keringetésnek klímához van köze?nem jobb mindig friss levegőt beengedni?

Elküldve
  On 2016. 10. 13. at 19:46, astra 1 írta:

 

Nem jellemző szivárgás az olaj az olajteknőnél. Inkább a főtengely szimering valamelyik oldal,én le tisztítanám és utána keresném a szivárgást.csak a ladát ismerik:-)

 

 

 

Expand  

20161008_164229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem tudtam még alá menni megnézni hogy pontosan honnan szivárog, kerékcserénél láttam, de mintha az olajnyomás érzékelő(ha az),és környéke is olajos lenne, pedig az a tömítés felett van. Egyébként köszi az ábrát. :icon13:

Elküldve (edited)
  On 2016. 10. 14. at 5:12, toma2105 írta:

 

Nem tudtam még alá menni megnézni hogy pontosan honnan szivárog, kerékcserénél láttam, de mintha az olajnyomás érzékelő(ha az),és környéke is olajos lenne, pedig az a tömítés felett van. Egyébként köszi az ábrát. :icon13:

Expand  

Ha csak az olajteknő tömítésed szivárogna, elég valószínűtlen hogy felmászna ennyire magasra az olaj, inkább körbemászna az egész olajteknő tömítésen. Vagy az olajnyomás érzékelő rézgyűrűjénél szivárog, vagy magánál a csatlakozónál is tud szivárogni, bár akkor a kábel is olajos lenne. Szerintem cseréld ki első körben a rézgyűrűt, aztán egy nagy adag féktisztító és egy pár km-es próbakör alatt ki is fog derülni jó lett-e.

Módosítva : Krajcso
  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 10. 13. at 20:59, matrix19 írta:

és ez a baj Köszönöm szépen el sem hiszed mennyire örülök :-)Sikerült mozgatnom a csatlakozót és a motrom fordítva dolgozik ha bekapcsolom a keringetést akkor a gömb lecsukódik, kikapcs akkor felnyílik nem tudom mi lehet ennek az oka de nem is szenvedek vele lecsukott állapotban le is húztam a csatlakozót róla.Egyáltalán mi értelme van a belső keringetésnek klímához van köze?nem jobb mindig friss levegőt beengedni?

Expand  

Gurulj egy öreg diesel után és megtudod,hogy miért találták ki.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 10. 14. at 8:15, Krajcso írta:

Ha csak az olajteknő tömítésed szivárogna, elég valószínűtlen hogy felmászna ennyire magasra az olaj, inkább körbemászna az egész olajteknő tömítésen. Vagy az olajnyomás érzékelő rézgyűrűjénél szivárog, vagy magánál a csatlakozónál is tud szivárogni, bár akkor a kábel is olajos lenne. Szerintem cseréld ki első körben a rézgyűrűt, aztán egy nagy adag féktisztító és egy pár km-es próbakör alatt ki is fog derülni jó lett-e.

Expand  

Az lesz! Remélem csak ott szivárog.... majd meglátjuk.

Elküldve
  On 2016. 10. 14. at 8:39, gezoli írta:

Gurulj egy öreg diesel után és megtudod,hogy miért találták ki.

Expand  

Így van, a belső levegő keringetés a szagokat is kiszűri. Egyszer volt "szerencsém" követni egy trágyát szállító teherautót 10-15km-en át (nem tudtam sehol megelőzni), azóta intenzíven használom. :cool:

Elküldve
  On 2016. 10. 12. at 18:49, Janó32 írta:

Miért vonatkozna párra? :) 

Expand  

Ez épp olyan mint a féktárcsa. Sosem értettem miért darabonként árulják és nem szettben. :) Pláne úgy, hogy minden értelmesebb webshop-ban a féktárcsából 2 a minimum rendelés.

Elküldve

helló mindenki.

99es G astra ferdehátu 2.0 DI 16v motorral van megáldva X20DTL es motorkóddal

nos ebbe a gépállatba szeretnék MiD kijelzőt, mert ami benne van sajnos feladta a harcot.

 3 soros GM száma 09130680

van rajta egy bazinagy AC felirat a stekker 32 pontos

ez esetleg helyettesíthető másik kódszámú kijelzővel?

segítségeteket előre is köszönöm.

Elküldve
  On 2016. 10. 13. at 20:59, matrix19 írta:

és ez a baj Köszönöm szépen el sem hiszed mennyire örülök :-)Sikerült mozgatnom a csatlakozót és a motrom fordítva dolgozik ha bekapcsolom a keringetést akkor a gömb lecsukódik, kikapcs akkor felnyílik nem tudom mi lehet ennek az oka de nem is szenvedek vele lecsukott állapotban le is húztam a csatlakozót róla.Egyáltalán mi értelme van a belső keringetésnek klímához van köze?nem jobb mindig friss levegőt beengedni?

Expand  

Valami értelme van de még én sem használtam soha.Bírom a bkv busz szagát:)

Elküldve
  On 2016. 10. 14. at 17:49, aranykr írta:

helló mindenki.

99es G astra ferdehátu 2.0 DI 16v motorral van megáldva X20DTL es motorkóddal

nos ebbe a gépállatba szeretnék MiD kijelzőt, mert ami benne van sajnos feladta a harcot.

 3 soros GM száma 09130680

van rajta egy bazinagy AC felirat a stekker 32 pontos

ez esetleg helyettesíthető másik kódszámú kijelzővel?

segítségeteket előre is köszönöm.

Expand  

Minden további nélkül, csak legfeljebb utána át kell majd programozni Tech2-vel esetleg Op-Com-mal, mert valószínűleg nem ehhez a motorhoz lesz beállítva (ergo a fogyasztási adatok hülyeséget fognak mutatni), de az is lehet hogy más nyelven fog kommunikálni mint a mostani, de ez programozással mind orvosolható. Általánosságban bármelyik MID-et berakhatod bármelyik másik helyére, inkább arra figyelj hogy ne legyen pixelhibás a kijelző ha másikat veszel.

Elküldve
  On 2016. 10. 02. at 13:42, gezoli írta:

A "Z"-s motort nem kell leprogramozni.

Expand  

Hát EGR lefalazás után a motor nem talál alapjáratot, kicsit ingadozik aztán leáll! Ha lehúzzuk a csatlakozót akkor van alapjárat viszont állandóan világít a motorvisszajelző természetesen. Ha nincs lefalazva és a csatlakozó is rajta akkor meg időnként ingadozik az alapjárat. Z14XE motoros. Egyébként ki is lett tisztítva az EGR de sokkal jobb nem lett.

Úgy látom csak egy új oldja meg a problémámat. 

Elküldve (edited)
  On 2016. 10. 15. at 15:37, Merkava írta:

Hát EGR lefalazás után a motor nem talál alapjáratot, kicsit ingadozik aztán leáll! Ha lehúzzuk a csatlakozót akkor van alapjárat viszont állandóan világít a motorvisszajelző természetesen. Ha nincs lefalazva és a csatlakozó is rajta akkor meg időnként ingadozik az alapjárat. Z14XE motoros. Egyébként ki is lett tisztítva az EGR de sokkal jobb nem lett.

Úgy látom csak egy új oldja meg a problémámat. 

Expand  

Úgy hallottam, hogy az EGR szelepet nem elég lefalazni, le is kell programozni. ... vagy legalábbis az újabb motoroknál így van és már szerintem a Tiednél is. Majd a jártasabbak pontosítják a tippemet. 

Módosítva : bluemirage
Elküldve
  On 2016. 10. 15. at 15:37, Merkava írta:

Hát EGR lefalazás után a motor nem talál alapjáratot, kicsit ingadozik aztán leáll! Ha lehúzzuk a csatlakozót akkor van alapjárat viszont állandóan világít a motorvisszajelző természetesen. Ha nincs lefalazva és a csatlakozó is rajta akkor meg időnként ingadozik az alapjárat. Z14XE motoros. Egyébként ki is lett tisztítva az EGR de sokkal jobb nem lett.

Úgy látom csak egy új oldja meg a problémámat. 

Expand  

 

  On 2016. 10. 15. at 16:04, bluemirage írta:

Úgy hallottam, hogy az EGR szelepet nem elég lefalazni, le is kell programozni. ... vagy legalábbis az újabb motoroknál így van és már szerintem a Tiednél is. Majd a jártasabbak pontosítják a tippemet. 

Expand  

Nem kell leprogramozni Z14XE-nél, elég félrefordítani. Gyári lemez (is) létezik hozzá, ha jól rémlik 2004-től ezen motorkódnál nem is volt EGR szelep. Ellenben hibajelzés lefalazás után csak akkor nincs, ha a szelep jó. Sokszor ez a megoldás már késő ha már egyszer megragadt a szelep. Újat kell venni, egyből lefalazni és többet nem lesz gond vele. A levegőbe nyit-zár, ECU boldog mert azt a jelet kapja vissza hogy minden patent, ellenben nem avatkozik be valósan és nem szennyeződik el a szelep. https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_alkatreszei/zarofedel_egr_lezarashoz_opel_60476

 

Elküldve

Ha le akarod falazni akkor próbáld meg műszerolajjal, a nyitott szelep mellett csurgass le egy kis mennyiséget majd járasd meg a szelepet

nekem segített 2 szelepnél is 

 

Elküldve
  On 2016. 10. 15. at 16:04, bluemirage írta:

Úgy hallottam, hogy az EGR szelepet nem elég lefalazni, le is kell programozni. ... vagy legalábbis az újabb motoroknál így van és már szerintem a Tiednél is. Majd a jártasabbak pontosítják a tippemet. 

Expand  

Édes jó istenem! Hányszor leírtam már, hogy nem kell leprogramozni!!!!

Elküldve (edited)

Sziasztok! 

1526os hibáról nem tud valaki valamit?
A lista alapján a következők jöhetnek szóba. (ha P jelű a hibakód. Mert láttam van más betűvel kezdődő is. Ezt honnan lehet megallapitani csak villogásból?) 


throttle position adaption error C-09
throttle position no adaption C-09
limp home adaption error C-09
lower limit adaption error C-09

Ha B jelű hibakódlistát nézek. 

B1526 Keyless entry circuit short to ground. 

Nem tudom mi lehet a baj. Z14XEP motor.
Egyetlen egyszer egy kicsit nehezebben indult. De semmi mást nem tapasztaltam eddig. Előre is köszönöm a segítséget! 

Módosítva : topoftheworld
Elküldve
  On 2016. 10. 16. at 4:35, marton.csaba2 írta:

T gezoli!

"... hányszor ..."

És mindig jönnek újak, akik jobban tudják.

Expand  

T. Mantec!

Teljesen feleslegesek ezek a lekicsinylő megjegyzések, tudjuk, hogy te vagy az"isten" G Astra-ban. Inkább a következő bejegyzésre reagálj hasznosan.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 10. 15. at 17:01, Janó32 írta:

 

Nem kell leprogramozni Z14XE-nél, elég félrefordítani. Gyári lemez (is) létezik hozzá, ha jól rémlik 2004-től ezen motorkódnál nem is volt EGR szelep. Ellenben hibajelzés lefalazás után csak akkor nincs, ha a szelep jó. Sokszor ez a megoldás már késő ha már egyszer megragadt a szelep. Újat kell venni, egyből lefalazni és többet nem lesz gond vele. A levegőbe nyit-zár, ECU boldog mert azt a jelet kapja vissza hogy minden patent, ellenben nem avatkozik be valósan és nem szennyeződik el a szelep. https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_alkatreszei/zarofedel_egr_lezarashoz_opel_60476

 

Expand  

Tehát lefalazom és az EGR szelepet ténylegesen elforgatva csavarozom vissza úgy hogy ha nyit a szelep akkor ne a csőbe nyisson hanem a cső mellett a "semmibe"?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.