Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2016. 08. 22. at 12:43, Handbrake írta:

G astránál a hütő alján, ha szembe állsz bal kéz felől alul van egy leeresztő csapocska, ott szépen letudod engedni a vizet. Aztán valami hűtőmosóval átmosod az egész rendszert. Végül feltöltöd a megfelelő folyadékkal. Nem kell légteleníteni, de a fűtést is tedd majd rá, mert ugye oda is kell víz.

Ez leeresztésnél is így van gondolom, mivel onnan is ki kell folyatni a cuccot. Tekerjem fel a gombot pirosba és ennyi? Ilyenkor az nyit egy csapot?

Link to comment
Megosztás:

19 órája, retfirD írta:

Nézd meg közelebbről, ha látszik, csak nagyon halványan, akkor csak a háttérvilágítás lesz a gond. Ha nem látszik egyáltalán, akkor valami nagyobb gond lehet, de arra nincs ötletem.

 

10 órája, astra 1 írta:

ha ez nem segít küldj egy emailt.

Köszönöm Srácok, szerzek izzót, aztán jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő,  vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra?

Az ötleteket előre is köszi!

 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, FPepe írta:

Sziasztok!

Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő,  vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra?

Az ötleteket előre is köszi!

 

Nekem nincs ABS és működik a sebességmérő :)

 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, FPepe írta:

Sziasztok!

Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő,  vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra?

Az ötleteket előre is köszi!

 

Ha jól rémlik ez kerékcsapágy csere lesz jeladóval együtt. Nem biztos hogy törés/hiba volt ott amit orvosolni kellett volna, ha jól tudom kerékcsapágy haldoklásánál szokott az ABS felvillanni.  

Link to comment
Megosztás:

7 órája, FPepe írta:

Sziasztok!

Egy G Astrás barátomnak gondja támadt a kocsijával: az ABS időnként hibát jelzett, főleg sok kanyarodós közlekedés során. OP-Commal kiolvasva a bal első szenzorra panaszkodott. Ma megnézte közelebbről, megtalálta a törést a szenzor vezetékében. Kivágta a darabot, összeforrasztotta, zsugorcsövezte a vezetékeket, de azóta már a kilométeróra sem mutat semmit. Eddig ilyen akkor sem fordult elő, amikor az ABS hibát jelzett. Szerintetek tönkremehetett az ABS-vezérlő,  vagy még mindig annál a vezetéknél lehet a gond? A bal első szenzor jele alapján működik a kilométeróra?

Az ötleteket előre is köszi!

 

Igen! A bal elsőtől kapja a sebesség jelet is. Én leellenőrizném a forrasztást.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Köszönöm a sok reakciót, az éjszaka folyamán megszakértettük a dolgot, és kiderült, hogy a javított vezeték még egy helyen el volt törve, úgyhogy csatlakozótól csatlakozóig új vezetéket kapott, így már működik gond nélkül. Outsider, sztem Tiédben egy sebességjeladó van betekerve a váltóba, onnan kapja a jelet az ECU, és a kilométeróra. 

Más kérdés: az említett kocsiban nem gyári rádió van, a TID kijelző pedig nem mutat az alsó sorban semmit. Úgy tudom, egy vezetéket kell kiiktatni, hogy a dátumot mutassa. Melyik az a vezeték?

Előre is köszi!

 

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, hood 21 írta:

Sziasztok!

Első kerékaggyal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Milyen márkát érdemes venni? Cromaxban néztem a gyári védjeggyel ellátott 22.000ft. Esetleg olcsóbb márka is jó lehet?

ABS nélküli

Én 5 csavarosból TRW-t vettem két éve, hozzáteszem abs-es. Eddig tökéletes.

Módosítva : lacika555
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, FPepe írta:

Üdv!

Köszönöm a sok reakciót, az éjszaka folyamán megszakértettük a dolgot, és kiderült, hogy a javított vezeték még egy helyen el volt törve, úgyhogy csatlakozótól csatlakozóig új vezetéket kapott, így már működik gond nélkül. Outsider, sztem Tiédben egy sebességjeladó van betekerve a váltóba, onnan kapja a jelet az ECU, és a kilométeróra. 

Más kérdés: az említett kocsiban nem gyári rádió van, a TID kijelző pedig nem mutat az alsó sorban semmit. Úgy tudom, egy vezetéket kell kiiktatni, hogy a dátumot mutassa. Melyik az a vezeték?

Előre is köszi!

 

 

Téves! Az x-es motoroknál úgy volt, de a Z-s motoroknál az ABS-es bal első kerékcsapágyból két vezeték jön ki az ABS nélkülinél egy. Értelem szerűen az egyik az ABS a másik a sebesség jeladóé.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, FPepe írta:

Üdv!

Köszönöm a sok reakciót, az éjszaka folyamán megszakértettük a dolgot, és kiderült, hogy a javított vezeték még egy helyen el volt törve, úgyhogy csatlakozótól csatlakozóig új vezetéket kapott, így már működik gond nélkül. Outsider, sztem Tiédben egy sebességjeladó van betekerve a váltóba, onnan kapja a jelet az ECU, és a kilométeróra. 

Más kérdés: az említett kocsiban nem gyári rádió van, a TID kijelző pedig nem mutat az alsó sorban semmit. Úgy tudom, egy vezetéket kell kiiktatni, hogy a dátumot mutassa. Melyik az a vezeték?

Előre is köszi!

 

 

Helló FPepe,

 

Mennyire nehéz kicserélni a kábelt csatitól csatiig?

Hány eres kábel kell hozzá?

Esetleg, ha valaki meg tudja mondani, megvásárolható-e a kábel valamelyik autóalkatrészesnél?

 

köszi!

P.

Link to comment
Megosztás:

Astra g 1.4 16V (z14xep) menetközben letilt, elveszi a gázpedált. Újra inditást követően megy egy darabig....

Első hibakód alapján főtengely holtpont jelado csere, de a probléma maradt.

Következő hibakód vezérműtengely jelado. Cserét követően maradt a hiba.

Újabb hibakód fojtoszelep vezérlő tekercs magas áramfelvétel....

Mi a megoldás?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Burkovics írta:

Astra g 1.4 16V (z14xep) menetközben letilt, elveszi a gázpedált. Újra inditást követően megy egy darabig....

Első hibakód alapján főtengely holtpont jelado csere, de a probléma maradt.

Következő hibakód vezérműtengely jelado. Cserét követően maradt a hiba.

Újabb hibakód fojtoszelep vezérlő tekercs magas áramfelvétel....

Mi a megoldás?

 

Szia!

Rángat,  fullad is? Hidegen, melegen is csinálja? Egyéb tünet nincs?

Márkaszervizben olvastattad a hibakódokat?  Mennyi km van a motorban?

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Új vagyok az oldalon, és van egy 98as g astrám 3ajtós, és ha teljesítmény csökkenés/erőtlenség/rángatózásról szeretnék érdeklődni, akkor jó témában szólítottam meg a nagy érdeműt? 

Jól jönne tapasztalt segítség, mert már van egy története az esetnek de még mindíg fenn áll a probléma.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 24. at 21:55, Burkovics írta:

Astra g 1.4 16V (z14xep) menetközben letilt, elveszi a gázpedált. Újra inditást követően megy egy darabig....

Első hibakód alapján főtengely holtpont jelado csere, de a probléma maradt.

Következő hibakód vezérműtengely jelado. Cserét követően maradt a hiba.

Újabb hibakód fojtoszelep vezérlő tekercs magas áramfelvétel....

Mi a megoldás?

 

Ha konzekvensek vagytok, akkor fojtószelep csere :-)

Egyébként az tud ilyet okozni. Engem évek óta szivatott a döglődésével.

Aztán egyszer csak betrottyolt...

De ha ilyen sokféle hibakódod van, akkor az ECU hiba sem kizárható. Bár ez a motor nem tipikusan hajlamos erre.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 24. at 21:41, rpetya írta:

Helló FPepe,

 

Mennyire nehéz kicserélni a kábelt csatitól csatiig?

Hány eres kábel kell hozzá?

Esetleg, ha valaki meg tudja mondani, megvásárolható-e a kábel valamelyik autóalkatrészesnél?

 

köszi!

P.

Üdv!

Nem nagy nehézség, lehúzod a keréknél a jeladóról a csatit, a másik csatiját kicsit nehezebb széthúzni, jó gumitömítése van, és máris a kezedben a kb. fél méteres kábel. Kéteres egyébként, jól le kell szigetelni a toldásoknál (zsugorcső, erenként is, és egy hosszú kívülre még). Lehet kapni a kábelt, Ebay-en 7000Ft körül már láttam. Itt tudsz cikkszámokat nézni, attól függően, melyik fajta kábel van a Tiédben (amit mi csináltunk, az az 1-es számú volt).

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.