gezoli Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 1 órával ezelőtt, nzozz írta: Csinálni még én se csináltam, de féktisztítót, hígítót, benzint szoktak javasolni az eddig olvasottak alapján. Van direkt EGR tisztító spray is, de nem hiszem, hogy jobb lenne mint az előbb említettek, inkább csak drágább. Ugyanezekkel a cuccokkal esetleg a fojtószelep tisztítást is el lehet végezni, hátha az vacakol. Viszont EGR lefalazás után egy ECU átprogramozás se árt és akkor nincs hibakód. De erről sincs fogalmam, pedig én szeretnék megszabadulni az EGR -emtől (Z14XEP)... Van egy rossz hírem, Te nem fogsz megszabadulni az EGR-től. Az XEP EGR szelepe benne van a hűtőkörben. Egyébként a tisztításhoz az olyan anyag a legjobb ami oldja a kokszot. Én próbáltam már több mindennel, pl. nitrohígító, féktisztító, WD-40. A Preventnek van egy u.n. kátrányoldó spray-je, ez is nagyon sok koszt kihozott. De sajnos ezek csak időlegesek. A jelenlegi megoldás az volt, hogy vettem egy új EGR-t és így falaztam le. Szerencsém volt, a neten találtam gyárit ~ 19.000ft-ért. Így most hiba nélkül (rángatás mentesen) működik Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 (edited) 1 perc, gezoli írta: Van egy rossz hírem, Te nem fogsz megszabadulni az EGR-től. Az XEP EGR szelepe benne van a hűtőkörben. Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra. Módosítva Június26, 2016 : nzozz Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 5 perce, nzozz írta: Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra. Ha már lezártad akkor minek letiltani az ECU-ban? Nekem sincs és mégis minden OK! Az egyik kollégámnak próbáltak "EGR mentes" szoftot (2004) rakni az autójára (2001), de nem jött össze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 15 órája, outsider írta: Sajnos ez engem nem érint... Aktív szenes pollenszűrőm van, igaz a szag ellen az nem segít, de talán "az ellen megvéd" (ha atomtámadás ellen nem is... ) Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül A klímás élet sem fenékig tejfel... Ha esetleg nagyon hiányolod majd ezen extrát, nézd meg a klímás topic-ot, láthatod hogy mennyit lehet küzdeni vele meg költeni rá ha úgy jön ki a lépés... Persze amíg jó addig rendben a dolog. Hétvégén megint autózgattunk rokonnal, megint ámultam-bámultam a dolgokat (MB C kombi, 270cdi, full-full), aztán végigjátszottam fejben, hogy ha ezek extrák apránként kezdenek majd fogyni, akkor mi pénz lesz rendbe tenni. Elégedetten jöttem haza az Astra-val. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 18 órája, gezoli írta: Ha már lezártad akkor minek letiltani az ECU-ban? Nekem sincs és mégis minden OK! Az egyik kollégámnak próbáltak "EGR mentes" szoftot (2004) rakni az autójára (2001), de nem jött össze. Én a hibaüzenetek elkerülése miatt gondoltam a cserére, mert lezárás után állítólag nonstop hibát ír a rendszer, mert a MAP szenzor hiányolja azt a gázmennyiséget, aminek az EGR felől kéne jönnie. Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás, de hát vastagon kormos belül a szívócsonk, nem hiszem, hogy ennek így kéne maradnia, ezt szeretném felszámolni. Azt meg tudod mondani esetleg, hogy a fogyasztásra és a teljesítményre milyen hatással szokott lenni az EGR lezárás? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 18 órája, nzozz írta: Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra. Ha sikerült lezárni, szólj ,mert engem is érdekelne, hogy hogy lehet frankón offolni XEP-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 Sziasztok! Z14XEP szelepfedél tömítéscserében tudtok segíteni? Mi ennek a műveletnek a menete? Csak le kell szedni a szelepfedelet, kiszedni belőle a régi tömítést, beleigazítani az újat és mehet is vissza vagy motortömítő pasztát is érdemes használni? Szükséges tömítéskészletet venni (amiben a csavarokhoz is van tömítőgyűrű) vagy elég csak maga a szelepfedél tömítés (alapvetően ott szivárog). Van valami nehézsége/buktatója ennek a tömítéscserének? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
bucynus Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 19 órája, nzozz írta: Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra. Engem is érdekelne a megoldás. Ilyen lemez kell hozzá? http://www.ebay.com/itm/161862940682?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 Just now, bucynus írta: Engem is érdekelne a megoldás. Ilyen lemez kell hozzá? http://www.ebay.com/itm/161862940682?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Igen, ilyet vettem hozzá az eBayről egy lengyel eladótól, de sajnos még a beépítésig nem jutottam el, előbb tisztázni akarok minden felmerülő problémát. De az tuti, hogy az EGR szelep csavarjához 1/2 -es rövid e-torx dugókulccsal nem lehet hozzáférni (tömítést akartam cserélni, amikor a hűtővízfogyás okát kerestem), elég szűkösen van ott minden, tehát vagy kisebb dugókulcs kell (talán 1/4 -esből is van olyan méret) vagy hosszú kivitelű. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Humannet Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 Sziasztok Jobb hátsó Ajtó olyan jól sikerült bezárnom, hogy meg se nyikkan. Áramot is küldtem rá de semmi. ötlet hogy tudnám kinyitni? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Manfi01 Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 (edited) Sziasztok Olyan problémám van hogy reggel amikor beinditom az autót benzin szagot érzek.A kocsi megy rendesen de ha bemelegedik neki áll kicsit rángatni. Ha nekiállok és nyomom neki akkor villog a motor lámpa.Hibakod gyújtás kimaradás.De hidegen semmi megy mint a meszes.Nem tiprom a hideg motort csak húz ahogy kellene neki.A MOTORKOD Z16XE Én erg-re tippelek vagy injektorra.Valami ötlet? Köszönöm szépen a választ előre is. Módosítva Június29, 2016 : Manfi01 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 Lambda szonda? Úgy tudom ki lehet mérni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Manfi01 Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 11 perce, Cs. Zoltán írta: Lambda szonda? Úgy tudom ki lehet mérni. Oké rá fogok nézni . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Manfi01 Elküldve Június30, 2016 Megoszt Elküldve Június30, 2016 Sziasztok Ezzel a szenzorral a Trafó hidon találkoztam csak nem tudom mi is a szerepe. Ha esetleg tudnátok segiteni azt nagyon Megköszönném Motor kod z16xe alkatrész szám:0310025019 http://www.google.hu/search?q=09173956&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOq-jC-s7NAhWkKsAKHVaFAscQ_AUIBigB Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Június30, 2016 Megoszt Elküldve Június30, 2016 On 2016. 06. 25. at 9:19, tgabika76 írta: Én használom, fentebb le is írtátok a két fő funkcióját: egyrészt nem jön be a büdös, másrészt meg a klíma gyorsabban lehűti a forró belterű autót a belső levegő keringetés használatával. @Outsider: nem nehéz a kesztyűtartó nyitófül cseréje, csak határozottság kell hozzá, mert a régi nyitófület lefelé feszítve szinte úgy kell "kitörni" a kesztyűtartó ajtajából. Leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/162/astra_g_kesztyutarto_nyitoful_csereje On 2016. 06. 26. at 6:41, outsider írta: Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül Na, sikerült kiszedni. Közben rájöttem hogy korábban rossz irányba feszegettem Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolee77 Elküldve Június30, 2016 Megoszt Elküldve Június30, 2016 12 órája, Manfi01 írta: Sziasztok Ezzel a szenzorral a Trafó hidon találkoztam csak nem tudom mi is a szerepe. Ha esetleg tudnátok segiteni azt nagyon Megköszönném Motor kod z16xe alkatrész szám:0310025019 http://www.google.hu/search?q=09173956&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOq-jC-s7NAhWkKsAKHVaFAscQ_AUIBigB Szia! Zavarszűrő kondenzátor, a gyújtótrafóban keletkező elektromos zavarok kiszűrésére. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Manfi01 Elküldve Július1, 2016 Megoszt Elküldve Július1, 2016 11 órája, zolee77 írta: Szia! Zavarszűrő kondenzátor, a gyújtótrafóban keletkező elektromos zavarok kiszűrésére. Nagyon-nagyon szépen köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Július1, 2016 Megoszt Elküldve Július1, 2016 Sziasztok! Az normális jelenség, hogy amikor ma levettem a tanksapkát, egész hosszasan, még a sapka teljes lecsavarása után is sziszegett egy ideig és jól érezhetően nyomta ki magából a benzingőzt? Vagy eldugult valamelyik elvezető/szellőző? Az tény, hogy meleg volt az idő rendesen és tűzött is az autóra a Nap. Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
jkornel Elküldve Július2, 2016 Megoszt Elküldve Július2, 2016 Sziasztok, Adott egy Astra G 1.6, 2001' kigyulladt a motorhűtés visszajelző, de a check engine nem, így hibakódot se tudtam kinyerni az ócó' kinai OBD olvasómmal + torque software Tudtok vmi megoldást, h megtudjam mi a baj pontosan? Nem vinném szervízbe ha nem muszáj. háttérinfó: hűtőfolyadékszint rendben, tömítettség szintén, hőfokjelző 80-90 fok között, nincs semmilyen hang, se csapágy se ékszijj semmi, klima bekapcskor elindul a hőtőventi, kikapcsoláskor leáll. Valamelyik fokozat ment ki a ventiből? köszi előre is a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Július2, 2016 Megoszt Elküldve Július2, 2016 Hőgomba, esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Július2, 2016 Megoszt Elküldve Július2, 2016 Sziasztok! Régen jártam erre. Szerencsére jó ideje nem volt gond a géppel. Néhány napja alapjáraton elkezdett rángatni a motor. Fordulaton semmi baja nem volt. A szerelőm a légtömegmérőnél talált problémát. Megtisztította, és most jó az alapjárat. Viszont a szervizkulcs jel, csak akkor alszik ki, ha beindítom a motort. Eddig gyújtás ráadás után rövidesen kialudt. Lehet más probléma is? Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hood 21 Elküldve Július3, 2016 Megoszt Elküldve Július3, 2016 Sziasztok! Ismét elért a végzet... Tegnap eltűnt a kiegyenlítő tartályból a vizem. Furcsa volt mikor indítottam a motort kicsit egyenetlenül járt. A tartály melett fagyálló nyomokat is találtam, mintha nyomta volna ki a vizet.... Na töltöttem rá, motor beindít és bugyborékol vissza a víz. Gondolom hengerfejtömítés átéghetett. Valószínűleg a gázüzem sem segíthetett neki a magasabb hőérték miatt. Milyen márkájú tömítést érdemes venni? Én elringre gondoltam...? Amúgy a kocsi nem füstöl fehéren amennyire értek hozzá olajban sem láttam vizet. Párom minden nap jár vele dolgozni, ma is ment volna még jó hogy ránéztem, nagyobb baj is lehetett volna.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbee80 Elküldve Július3, 2016 Megoszt Elküldve Július3, 2016 6 órája, hood 21 írta: Sziasztok! Ismét elért a végzet... Tegnap eltűnt a kiegyenlítő tartályból a vizem. Furcsa volt mikor indítottam a motort kicsit egyenetlenül járt. A tartály melett fagyálló nyomokat is találtam, mintha nyomta volna ki a vizet.... Na töltöttem rá, motor beindít és bugyborékol vissza a víz. Gondolom hengerfejtömítés átéghetett. Valószínűleg a gázüzem sem segíthetett neki a magasabb hőérték miatt. Milyen márkájú tömítést érdemes venni? Én elringre gondoltam...? Amúgy a kocsi nem füstöl fehéren amennyire értek hozzá olajban sem láttam vizet. Párom minden nap jár vele dolgozni, ma is ment volna még jó hogy ránéztem, nagyobb baj is lehetett volna.. Szia! A kiegyenlítő tartályon a kupak jó? Régebben még egy Audival jártunk úgy, hogy kinyomta a vizet a kupaknál és persze mi is a hengerfejtömítésre gondoltunk, ami ki is lett cserélve (természetesen szétszedésnél nem látszott rajta semmi átégésre utaló jel), de a hiba továbbra is fennállt. Ezután szerelő javaslatára lett kicserélve a kupak és tökéletes lett az autó. Ahogy írtad, hogy látszik a fagyálló nyoma, akkor ez egy lehetséges hibaforrás. Ezekben a hűtőkben, amikor meleg a víz, akkor nyomás alakul ki és ha a kupak ezt a nyomást nem tartja meg az gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hood 21 Elküldve Július3, 2016 Megoszt Elküldve Július3, 2016 4 perce, norbee80 írta: Szia! A kiegyenlítő tartályon a kupak jó? Régebben még egy Audival jártunk úgy, hogy kinyomta a vizet a kupaknál és persze mi is a hengerfejtömítésre gondoltunk, ami ki is lett cserélve (természetesen szétszedésnél nem látszott rajta semmi átégésre utaló jel), de a hiba továbbra is fennállt. Ezután szerelő javaslatára lett kicserélve a kupak és tökéletes lett az autó. Ahogy írtad, hogy látszik a fagyálló nyoma, akkor ez egy lehetséges hibaforrás. Ezekben a hűtőkben, amikor meleg a víz, akkor nyomás alakul ki és ha a kupak ezt a nyomást nem tartja meg az gond. A kupakot tavaly cseréltem az jó lehet. Ha csak az lenne a gond miért bugyborékol a víz a tartályban mikor jár a motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbee80 Elküldve Július3, 2016 Megoszt Elküldve Július3, 2016 2 órája, hood 21 írta: A kupakot tavaly cseréltem az jó lehet. Ha csak az lenne a gond miért bugyborékol a víz a tartályban mikor jár a motor? Ha cserélted, akkor az biztos jó, ennyi idő alatt csak nem megy tönkre. Igazad van,ha bugyborékol a víz a tartályban, az elég hengerfej gyanús. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts