Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 06. 15. at 21:29, Janó32 írta:

Ez télen vagy most a 10+ fokokban készült felvétel (hidegindítás)? Az hogy az elején felpörög még talán rendben (nekem nem rémlik hogy 2000 környékére menne bármikor a fordulat indítást követően), kb 1200 környékén pörög talán 20 másodpercig és utána ejti is vissza a fordulatot 800 környékére. 

Expand  

 

  On 2016. 06. 16. at 0:33, bluemirage írta:

Az enyém is ilyen és páromé is. Pedig csak harmadannyi km. van bennük.

Télen min. 1 perc mire 1000 alá esik a fordulat, nyáron 20-30 mp. is lehet, mire elcsendesedik az első indítás után és beáll az alapjárat.

Ugyanez volt az F-Astra-nál is.

Nagy melegben, a közel 2 perc nekem soknak tűnik, de nem foglalkoznék vele. A legközelebbi szerviz látogatáskor hibakódot olvastatnék, hátha valamelyik szenzor valami fals vagy hibás értéket dob ki. De kb. ennyire érdekelne.

Expand  

Szerintem nem a magas fordulattal van a baja, hanem a motor járásával, hallani hogy össze-vissza ketyeg.

Nekem is ezt csinálja (15C-felett, alatta soha ) plusz még a fordulat felmegy 2500-ra is és nagyon érzékenyen reagál a gázra,pár fórumtársnak ugyan ez a problémája, de még nem jött rá megoldás.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

 

Tegnap este történt a következő: indulnék haza, kocsi kinyit, gyújtás ráad, kulcs elfordít, semmi. A kulcs szabadon forog a gyújtáskapcsolóban, nem kapcsol semmilyen állásba, hanem simán elfordul a végállásig és nem történik semmi, ha kiveszem a kulcsot akkor is rajtamarad a gyújtás!!! Akksi tuti nem mert világtás van, zene szól. Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Módosítva : RazoR
Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 3:25, toma2105 írta:

 

Szerintem nem a magas fordulattal van a baja, hanem a motor járásával, hallani hogy össze-vissza ketyeg.

Nekem is ezt csinálja (15C-felett, alatta soha ) plusz még a fordulat felmegy 2500-ra is és nagyon érzékenyen reagál a gázra,pár fórumtársnak ugyan ez a problémája, de még nem jött rá megoldás.

Expand  

Tegnap készült a felvétel. Igen én is hallom hogy össze vissza jár...szerintem a fogyasztásom is megnőtt azért sem akartam hanyagolni a dolgot.

Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 6:58, Roland196 írta:

Tegnap készült a felvétel. Igen én is hallom hogy össze vissza jár...szerintem a fogyasztásom is megnőtt azért sem akartam hanyagolni a dolgot.

Expand  

Próbáltad hogy, ilyenkor üresben rápöckölsz kicsit a gázra. Ilyenkor nekem általában abba hagyja és utána már szép egyenletesen jár.

De mondom, 15 fok alatt soha nem produkálja,felette is csak az első indításnál.

A fogyasztásom nekem nem nőtt meg.

 

Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 15:49, toma2105 írta:

Próbáltad hogy, ilyenkor üresben rápöckölsz kicsit a gázra. Ilyenkor nekem általában abba hagyja és utána már szép egyenletesen jár.

De mondom, 15 fok alatt soha nem produkálja,felette is csak az első indításnál.

A fogyasztásom nekem nem nőtt meg.

 

Expand  

Az alapjárat nagysága függ a beáramló levegő mennyiségétől. (vagy a sebességtől?, ha álló helyben van az autó, 860 az alapjárat, 90-el gurulva üresben 1100 kb) Ezeket a problémákat nem okozhatja a légtömeg mérő, vagy áramlásmérő hibája nálatok? Álló helyben bizonyos hőmérsékleten lehet meg van bolondulva.

Csak egy ötlet.....

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 06. 15. at 20:47, Roland196 írta:

Ha neked az normális, hogy úgy rángatózik a kocsi álló helyzetben mint egy versenyló akkor használd egészséggel...normálisan úgy kellene működnie, hogy beindítod felpörög és rögtön vissza esik a fordulat a normális 800-900 körüli helyzetbe...

Expand  

Feljebb nem írtad  hogy rángatózik.Azt az enyém sem csinálja.Beindítom,akár tél van akár nyár feljebb veszi az alapjáratot,aztán visszaesik normálisra.

Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 16:13, Stofl írta:

Az alapjárat nagysága függ a beáramló levegő mennyiségétől. (vagy a sebességtől?, ha álló helyben van az autó, 860 az alapjárat, 90-el gurulva üresben 1100 kb) Ezeket a problémákat nem okozhatja a légtömeg mérő, vagy áramlásmérő hibája nálatok? Álló helyben bizonyos hőmérsékleten lehet meg van bolondulva.

Csak egy ötlet.....

Expand  

Amikor először ezt tapasztaltam,alapjárati motor hibára gyanakodva,kipucoltam az alapjárati motort, meg a fojtószelepházat is,de a hiba továbbra is fenn áll.

Megmondom őszintén,tovább nem mentem a hiba feltárása érdekében,úgyhogy többet erről nem tudok mondani,de valószínűleg van abban valami amit mondtál.

Gyanakodtam még Lambdaszondára is,nem tudom,de miért dadog ilyen egyenletlenül? Ki kéne mérni ezeket a cuccokat.

Majd és is felveszem videóra.

Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 6:33, RazoR írta:

Sziasztok!

 

Tegnap este történt a következő: indulnék haza, kocsi kinyit, gyújtás ráad, kulcs elfordít, semmi. A kulcs szabadon forog a gyújtáskapcsolóban, nem kapcsol semmilyen állásba, hanem simán elfordul a végállásig és nem történik semmi, ha kiveszem a kulcsot akkor is rajtamarad a gyújtás!!! Akksi tuti nem mert világtás van, zene szól. Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Expand  

Lehet hogy szétesett a gyújtáskapcsolód zárbetétje?

Elküldve

Sziasztok!

Az mitől lehet hogy, néha nehezen veszi az egyest, és a rükvercet az autóm?

Astra G Z14XE 2002

Válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve (edited)
  On 2016. 06. 16. at 17:35, toma2105 írta:

Amikor először ezt tapasztaltam,alapjárati motor hibára gyanakodva,kipucoltam az alapjárati motort, meg a fojtószelepházat is,de a hiba továbbra is fenn áll.

Megmondom őszintén,tovább nem mentem a hiba feltárása érdekében,úgyhogy többet erről nem tudok mondani,de valószínűleg van abban valami amit mondtál.

Gyanakodtam még Lambdaszondára is,nem tudom,de miért dadog ilyen egyenletlenül? Ki kéne mérni ezeket a cuccokat.

Majd és is felveszem videóra.

Expand  

Próbáltam, van amikor beáll normálisra gázadásra de van amikor nem...állítólag a lambda hibát mindenképpen kijelezné a műszerfalon, én már mindenre gyanakszom :)
Van aki szerint a szívócső nyomás érzékelő a hibás. kipucoltam én is az alapjárati motort semmi nem történt arra meg azt mondta a szerelő, hogy hülyeség takarítani,
Mindent sajnos nem cserélhetek le találgatás gyanánt :)

Módosítva : Roland196
Elküldve

Sziasztok!

 

A következő problémám lenne(vagyis csak kérdés).

A legutóbbi műszakin az év elején a szaki azt mondta semmi baja az autónak de a lengőkar szilentek el vannak tökösödve, ha kopog akkor ki kell cserélni.

Hát hamarosan jelentkezett is a kopogás.

Pár napja kicseréltem magam, itthon a szilenteket, kellett vele bírkzni de megvan(bár szerintem a gyáriaknak nem volt semmi baja).

Igaz csendesebb lett de úgy hallom a kopogás megmaradt. :-((((

A szilenteken kívül mi lehet még a baj??

Üdv!

 

Elküldve
  On 2016. 06. 17. at 4:10, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

A következő problémám lenne(vagyis csak kérdés).

A legutóbbi műszakin az év elején a szaki azt mondta semmi baja az autónak de a lengőkar szilentek el vannak tökösödve, ha kopog akkor ki kell cserélni.

Hát hamarosan jelentkezett is a kopogás.

Pár napja kicseréltem magam, itthon a szilenteket, kellett vele bírkzni de megvan(bár szerintem a gyáriaknak nem volt semmi baja).

Igaz csendesebb lett de úgy hallom a kopogás megmaradt. :-((((

A szilenteken kívül mi lehet még a baj??

Üdv!

 

Expand  

Elég sok minden. Pl.: Stabilizátor rúd (kutyacsont), lengőkar gömbfej, kormány összekötő gömbfej (külső ill. belső), toronycsapágy.

Ezek közül én a stabilizátor rudat ellenőrizném először, mert ez az egyik gyenge láncszem.

https://www.google.hu/search?q=opel+astra+g+stabilizátor+rúd&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjnwdPloK7NAhXnYpoKHZTzAasQsAQIKg&biw=1708&bih=794&dpr=0.8

Elküldve
  On 2016. 06. 17. at 4:47, gezoli írta:

Elég sok minden. Pl.: Stabilizátor rúd (kutyacsont), lengőkar gömbfej, kormány összekötő gömbfej (külső ill. belső), toronycsapágy.

Ezek közül én a stabilizátor rudat ellenőrizném először, mert ez az egyik gyenge láncszem.

https://www.google.hu/search?q=opel+astra+g+stabilizátor+rúd&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjnwdPloK7NAhXnYpoKHZTzAasQsAQIKg&biw=1708&bih=794&dpr=0.8

Expand  

Egyet értek az előttem szólóval!

Nekem nemrég lett a "kutyacsont" cserélve emiatt mert kopogott!

Úgy vettem észre, hogy hobás hogy a kormányt eltekertem teljesen és a porvédő gumi ki volt szakadva

Elküldve
  On 2016. 06. 17. at 6:50, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

És milyen módszerrel ellenőrizzem?

Rángassam meg vagy sérüléseket keressek?

A lengőkar gömbfejen nem láttam semm hibát.

 

Üdv!

Expand  

A gumi szakadásán kívül nem is fogsz!

Elküldve
  On 2016. 06. 17. at 12:35, RazoR írta:

Az remek, 14k-ért mondják meg... Ez kezd a hihetetlen kategória lenni!

Expand  

Kell venni egy bontott gyújtáskapcsolót, záras szaki megcsinálja neked (átnézi, kitisztítja, átállítja a lamellákat a mostani kulcshoz), azt beszerelni és kész. Persze ez is sok idő/pénz/utánjárás, de ez sajnos ilyen... Vagy szakszerviz, mindent megcsinálnak, de ülj le még mielőtt megnézed a számlát. 

Elküldve

Ma amikor fertőtlenítettem a klímát a "bombával" és járattam a kocsit, láttam hogy csöpög a víz a kipuffogóból.

Lehet kellene fúrnom rá egy 3-as furatot a dobba?

Elküldve
  On 2016. 06. 16. at 21:14, Roland196 írta:

 kipucoltam én is az alapjárati motort semmi nem történt arra meg azt mondta a szerelő, hogy hülyeség takarítani,
Mindent sajnos nem cserélhetek le találgatás gyanánt :)

Expand  

Azért sok esetben segít a tisztítás,nekem pl, megszűntette az alapjárat ingadozást.

Az meg igaz hogy az alkatrész cserélgetés nem a leg gazdaságosabb módja a hiba feltárásnak :)

Elküldve

Sziasztok! Nem tudom, hogy melyik topikba írjam, így ide írom, hát ha tud valaki pontos választ adni. Van egy 2000-es 1.4 16V G astrám. Nem rég vettem. Eddig semmi furcsaságot nem tapasztaltam, de 2 napja elő jött egy zavaró dolog. Tolatásnál (parkolás balra vagy jobbra) berezonál a kipufogó (legalább is szerintem), de ha kinyomom a kuplungot elhalkul. Minek lehet a hangja szerintetek? Szerelőhöz még nem vittem el. Válaszokat előre is köszönöm. :-)

Elküldve
  On 2016. 06. 17. at 19:20, Hard-ex írta:

Sziasztok! Nem tudom, hogy melyik topikba írjam, így ide írom, hát ha tud valaki pontos választ adni. Van egy 2000-es 1.4 16V G astrám. Nem rég vettem. Eddig semmi furcsaságot nem tapasztaltam, de 2 napja elő jött egy zavaró dolog. Tolatásnál (parkolás balra vagy jobbra) berezonál a kipufogó (legalább is szerintem), de ha kinyomom a kuplungot elhalkul. Minek lehet a hangja szerintetek? Szerelőhöz még nem vittem el. Válaszokat előre is köszönöm. :-)

Expand  

Anno F Astra-mon volt ilyen, a kipufogó rezgéscsillapító gumijait (gumi rögzítőket) kicserélték és ezzel megszűnt a hang. 

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a választ. Én is ebben reménykedem. Csak az fusztrál, hogy nem kellene ez esetben máskor is? Vagy ez nem tényező csak alacsony a fordulat és olyankor rezonál be?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.