Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

10 órája, electroger írta:

Üdv!
Z14xep 16v motorkódú opel astra classik II. autómba megadta magát az EGR.Az elektronikája ment tönkre,mert a mechanikus része funkcionál.Visszacsatolási hibakódot,és rendellenes működés hibakódot dobál.A csere 70000 lenne.
Lenne három kérdésem,amiből a legelső érdekelne leginkább mint megoldás.
1.Ez elektronikus visszacsatolású,ezeket is ki lehet valahogy iktatni?Mert úgy hallottam hogy nem.
2.Lehet e az elektronikáját javítani?
3.Bontottal,beépítési garanciával érdemes foglalkozni?
Köszönöm!

az a baj a beépitési garanciával hogy ha hirtelen nem tudod megcsinálni arra nincs gari de ha a szerelöd nem ér rá ki futsz a beépitési garancia idöböl igy eluszik  szerkezet ha a beépités után kiderül hogy mégsem jó az alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 08. at 21:17, Handbrake írta:

Elm327 vagy Op-COM-al ki tudod törölni a hibakódokat.

Köszi, OP-COM om van (kinai ebay es..)  csak valamiért nem hajlandó kommunikálni az ECU val. Passz... tavaly még működött. De a hibákat törölte az ECU magától kb 2 nap múlva. Ezt mondta a szerelő is, hogy előbb utóbb tesztet csinál az ECU és elalszik magától a hibajelzés, felesleges külön ezért töröltetni 4-5 ezerért.

Az OP-COM ra nincs valami ötletetek mi a bánatért nem megy? 10/2008 as és ver1.45 firmware van rajta. Az interfészt látja, driver fent van ott az OP-COM az eszközkezelőben (XP) hiba nélkül de kiolvasásnál azt írja nincs kapcsolat az ECU val. 2 notebook on is próbáltam két win verzióval de mindkettőnél ugyan ez a jelenség. Nem vágom... Köszi

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 09. at 19:55, astra írta:

az a baj a beépitési garanciával hogy ha hirtelen nem tudod megcsinálni arra nincs gari de ha a szerelöd nem ér rá ki futsz a beépitési garancia idöböl igy eluszik  szerkezet ha a beépités után kiderül hogy mégsem jó az alkatrész.

 

On 2016. 06. 09. at 9:03, electroger írta:

Üdv!
Z14xep 16v motorkódú opel astra classik II. autómba megadta magát az EGR.Az elektronikája ment tönkre,mert a mechanikus része funkcionál.Visszacsatolási hibakódot,és rendellenes működés hibakódot dobál.A csere 70000 lenne.
Lenne három kérdésem,amiből a legelső érdekelne leginkább mint megoldás.
1.Ez elektronikus visszacsatolású,ezeket is ki lehet valahogy iktatni?Mert úgy hallottam hogy nem.
2.Lehet e az elektronikáját javítani?
3.Bontottal,beépítési garanciával érdemes foglalkozni?
Köszönöm!

Csepelen az AUTODIGIT nél szerintem javítanak EGR elektronikát is, nekem az ECU t újították fel tavaly és tökéletes. 24 hó gar, profik nagyon. Telszámot nem tudok adni de a google egyből feldobja őket ha rákeresel.

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 09. at 13:09, electroger írta:

Mutattak valami webshop kinálatot,58-65-ig voltak,így 70 körül állt volna meg a mutatvány.

Nem tudom milyen webshop ot mutogattak Neked de a Cromax ot kéne eröltetni...

Referencia.. : Bárdinál trafósor (DELPHI) 40 - 50 e, Cromaxnál ugyanet 22e ért vettem. Bárdinál még vevőkódos kedvezménnyel is 35 körül lett volna. Ja, Cromaxnál volt már 16e ért is, de azt nem mertem beletenni... A DELPHI vel elment 11 évet, ezért maradt az ami benne volt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 09. at 19:55, astra írta:

az a baj a beépitési garanciával hogy ha hirtelen nem tudod megcsinálni arra nincs gari de ha a szerelöd nem ér rá ki futsz a beépitési garancia idöböl igy eluszik  szerkezet ha a beépités után kiderül hogy mégsem jó az alkatrész.

Mindenre csak akkor él a garancia ha számlával igazolod hogy szakszervízben lett beszerelve és beszerelés után hibakódolvasást is kell csinálni hogy valóban jó volt a beszerelés után közvetlenül. Legalábbis a Cromaxnál így működik a garancia érvényesítése, rákérdeztem. Tehát esetemben aki a bolt előtt szereltem át a trafósort (mert nem akartam 2 hengerrel hazamenni 60 kilométerről..) nincs is gari hacsak nem szerzek majd egy "umbulda számlát" valahonnét...

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy kis gondom az x17dtl 99-es verdámmal!

ma felemeltem a vezető oldali gumiszőnyegemet és alatta áll a fagyàlló!

kiegyenlítő tartály szinte üres volt!

egy hete lett a klímamegjavítva. Ennek lehet köze a dologhoz?

Ez fűtőradiátor probléma leget?

valaki tapasztalt ilyet?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, padarmisi írta:

Sziasztok!

van egy kis gondom az x17dtl 99-es verdámmal!

ma felemeltem a vezető oldali gumiszőnyegemet és alatta áll a fagyàlló!

kiegyenlítő tartály szinte üres volt!

egy hete lett a klímamegjavítva. Ennek lehet köze a dologhoz?

Ez fűtőradiátor probléma leget?

valaki tapasztalt ilyet?

fütöradiátor

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, padarmisi írta:

Nem örülök neki mert macerás szétszedni és a munkadíjra rámegy a gatyám is!

Kiszáradni meg soha nem fog a szőnyeg 

Hello,

Az évjárat alapján esetleg fűtéscsap? Vagy ha az nincs, akkor a fűtéscsapot kiváltó csövek O-gyűrűi? Mondjuk a munka ettől még nem lesz kevesebb.

Lehet, jobban járnál, ha kivennéd az első padlókárpitot (az első ülések vonalában végződik) és ha kint van akkor átmosni mosószeres vízzel, esetleg szőnyegtisztító géppel vagy száraz/nedves porszívóval kiszívatni a vizet és úgy hagyni megszáradni. Amilyen meleget mond a meteo, szerintem meglesz egy hét alatt. De szerintem nézz be a hátsó ülések lábteréhez is, mert oda is el tud jutni a lé.
 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, KMiki írta:

Hello,

Az évjárat alapján esetleg fűtéscsap? Vagy ha az nincs, akkor a fűtéscsapot kiváltó csövek O-gyűrűi? Mondjuk a munka ettől még nem lesz kevesebb.

Lehet, jobban járnál, ha kivennéd az első padlókárpitot (az első ülések vonalában végződik) és ha kint van akkor átmosni mosószeres vízzel, esetleg szőnyegtisztító géppel vagy száraz/nedves porszívóval kiszívatni a vizet és úgy hagyni megszáradni. Amilyen meleget mond a meteo, szerintem meglesz egy hét alatt. De szerintem nézz be a hátsó ülések lábteréhez is, mert oda is el tud jutni a lé.
 

Igen a meló szempontjából mindegy sajnos

Természetesen a takarítógépezés tervbe van a hiba elhárítása után 

Csak tartanánk már ott

másfél éve volt a fűtéssel gond decemberben nem volt fűtésem, akkor már szét lett kapva, szerelő el is cseszte a kárpitot a pedálok felett (lóg, elszakadt/berepedt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem, hogy 14XEP Combomnál a motor vezérműlánc oldalánál a földre elég sok olaj kicsöpög a motorból. A klímakompresszor tetejénél láttam sok olajat. Főtengely szimering  nem nagyon lehet. Ha van valakinek jó ötlete megköszönném.

Illetve lenne még egy kérdésem, hogy a 2005 -s combómban a fűtés állító szerkentyűk háttér világításánál, hogy tudok izzókat cserélni? 

Köszönöm

Módosítva : Koncsy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z12XE motorkódú G astrám van ,tanulságként leírom nektek,hogy jártam.

A km órát nem mindig mutatta ,kb 2 hét leforgása alatt teljesen elromlott és a check engine felirat is jelzett.

Elvittem hát a szerelőhöz és azt mondta ,hogy pár ezer forintos jeladóról van szó.

Meg is rendelte ,majd mondta másnap menjek vissza és bele is pakolja,még aznap délután meg érkezett a jeladó.(15k volt az ára)

Így is tettem visszamentem másnap, hogy beleszerelje a jeladót, a szerelő nézegette,felemelte csápos emelőn,majd letette motortérben kell lennie,mondta ő.

Vagy fél órán keresztül nézegette ,nem találta ,otthagytam a verdát ,mert majd később jön meg a mester akié a műhely majd ő megnézi.

Felhívtam hát a szerelőt még aznap délután ,hogy mi a helyzet és mondta ,hogy nagy nehezen kitalálta hogy ez nem olyan fajta ,mivel nincs benne ABS,így 

a kerékagyban van a jeladó,így a kerékagyat kell kicserélni.

Teljesen más lett a helyzet mert 15k,helyett szereléssel 35k lett,de asszem Meyle lett beletéve.

Üdv,

Csabi

 

 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zolikaDB írta:

Üdv mindenki!

Akadt két problémám az autómmal kapcsolatban, csak nem tudom, mi lehet a baj!
Aki tud, kérem segítsen.
Kb 2 éve volt bal első kutyacsont cserélve, utána rúdfej-inga, idén pedig két első szilent.
Pár hete a következő zajokat hallom:
1, elindulásnál (1-es, nagyobb gáz) koppanás, mintha a jobb oldalról érkezne
2, ha parkoláskor 1-esben gurulva tekerem a kormányt, enyhe morgás, ropogás
Mi okozhatja ezeket?

Üdv!

Szerintem toronycsapágy. Nekem hasonló tünetekkel az volt a ludas.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Roland196 írta:

https://www.youtube.com/watch?v=mdV2h-co6pk

G Astra 1,6 16v Mi lehet a gond? Télen normálisan indul, de amint 10fok fölé megy a kinti hőmérséklet minden első indításnál így pörög "zakatol" és pár perc után beáll normálisra...meleg motornál normálisan indul...

Az enyém is ilyen,meg mindenkié.Télen is így kellene indulnia.(Automata szívató)

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Geopake írta:

Az enyém is ilyen,meg mindenkié.Télen is így kellene indulnia.(Automata szívató)

Ha neked az normális, hogy úgy rángatózik a kocsi álló helyzetben mint egy versenyló akkor használd egészséggel...normálisan úgy kellene működnie, hogy beindítod felpörög és rögtön vissza esik a fordulat a normális 800-900 körüli helyzetbe...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Roland196 írta:

https://www.youtube.com/watch?v=mdV2h-co6pk

G Astra 1,6 16v Mi lehet a gond? Télen normálisan indul, de amint 10fok fölé megy a kinti hőmérséklet minden első indításnál így pörög "zakatol" és pár perc után beáll normálisra...meleg motornál normálisan indul...

Ez télen vagy most a 10+ fokokban készült felvétel (hidegindítás)? Az hogy az elején felpörög még talán rendben (nekem nem rémlik hogy 2000 környékére menne bármikor a fordulat indítást követően), kb 1200 környékén pörög talán 20 másodpercig és utána ejti is vissza a fordulatot 800 környékére. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Roland196 írta:

G Astra 1,6 16v Mi lehet a gond? Télen normálisan indul, de amint 10fok fölé megy a kinti hőmérséklet minden első indításnál így pörög "zakatol" és pár perc után beáll normálisra...meleg motornál normálisan indul...

Az enyém is ilyen és páromé is. Pedig csak harmadannyi km. van bennük.

Télen min. 1 perc mire 1000 alá esik a fordulat, nyáron 20-30 mp. is lehet, mire elcsendesedik az első indítás után és beáll az alapjárat.

Ugyanez volt az F-Astra-nál is.

Nagy melegben, a közel 2 perc nekem soknak tűnik, de nem foglalkoznék vele. A legközelebbi szerviz látogatáskor hibakódot olvastatnék, hátha valamelyik szenzor valami fals vagy hibás értéket dob ki. De kb. ennyire érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Roland196 írta:

Ha neked az normális, hogy úgy rángatózik a kocsi álló helyzetben mint egy versenyló akkor használd egészséggel...normálisan úgy kellene működnie, hogy beindítod felpörög és rögtön vissza esik a fordulat a normális 800-900 körüli helyzetbe...

Szerinted!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.