Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2016. 04. 29. at 18:23, The Power írta:

Én is megcsináltam a tisztítást kétszer az elmúlt 1 évben de valószínűleg nem ez lesz a gondja a fojtószelepnek. Keresek bele egyet, kicserélem és majd megírom, hogy a probléma megszűnt-e. Bízom benne :)

Szia! 

Sikerült megszüntetni a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha az ajtó zár ellendarabon szeretnék állítani, ahhoz elég kívülről a csavart fellazítani, vagy az oszlopok burkolatát is el kell távolítani, hogy a másik feléhez is hozzáférjek?

Szervízkönyvhöz hozzá lehetne jutni valahogy egyébként?

Link to comment
Megosztás:

14 órája, rfamp írta:

Igen, sajnos nem írtam el. 2005 Astra G kombi,  Z16XEP Twinport motor. 15W40 et raktak az autóba, most néztem meg a kannát mert 5 literes és a maradékot oda adták. Régebben panaszkodtam hogy eszi az olajat ezért gondolom sűrűbbet tettek bele. Most 5W30 at raktam bele sk. Hígabbat már nem mernék mert 206000 van a motorban, szerintem hamar megenné a kopások miatt. Az olaj leeresztő csavar (T40 TORX)  jól megszivatott, alig akart kijönni és meg is volt gyilkolva. Végül meleg motornál csak a csavarra jégkockát szorítva / hűtve nagy roppanással megindult. Köv olajcserénél csere mert nagy szívás ha a belseje elnyalódik... Most is cseréltem volna ha tudom hogy tré, de nem néztem meg előre, ki gondolta...?

Benzinszűrő egyértelműen fordítva volt mert kínomban  "lesz ami lesz, rosszabb nem lehet" alapon megfordítottam és a rángatás megszűnt! Vagy én raktam be fordítva (bár ugyanúgy állt ahogy a régi, a leperemezett oldala van a motor felé a legömbölyített a hátsó kerék felé... a régin nem volt jelölés) vagy fordítva van a nyíl az új szűrőn mert most a nyíl a kocsi hátulja felé mutat és a rángatás teljesen megszűnt.

A G Astránál már nincs gyújtás (nagyfesz) kábel, a 4 trafó egybe van öntve. Kompakt kivitelű a "gyertyapipákkal" együtt egy egységet képez. Az egész kütyüt egyben kell rácuppantani közvetlenül gyertyákra.  Az teljes nagyfesz rész egy műgyantával kiöntött egység. Csak egy sorcsatlakozó van rajta, 6 vezeték, gondolom 2 a tápja + a 4 vezérlés. Így gondolom elektronika is van benne nem csak a nagyfesztekercsek. Lehet ráakasztok ma egy szkópot megnézem az egyes hengerre egyáltalán kap e vezérlést a trafósor?  Esetleg visszamérem az egyes henger kábelét az ECU ig szakadásra, hátha. De mitől szakadna el egy kábel magától? Az ECU javítás még garos, 24 hónapot kaptam rá. Gondolom a trafósort az ECU közvetlen vezérli tehát ha onnan nem jön vezérlő jel akkor ott lehet valami gikszer megint. Vagy lehet ez valami érzékelőtől is?

Tényleg... gyújtás "elosztó/ rotor" van ezekben? Hogy van megoldva a hengerenkénti gyújtás vezérlés/elosztás? Esetleg valami skicc róla, rajz..stb? Mert pl a rotortól lehet ilyen hiba, de gondolom az sem mechanikus (tehát nem kopik mint anno a LADA nál osztófej fedéllel együtt... :-))  hanem valami HALL jeladós elektronikus kütyü lehet. Még az lehet hiba ha nem maga az ECU. Hol van ez a jeladó?

Nézd meg jól van-e a trafósorra rádugva a csatlakozó.Mikor cseréltem a gyertyákat,nem jól dugtam össze azt a csatlakozót.A 6 lábból az egyik elhajlott nem ment rá rendesen.Mindjárt dobta a hibakódot,hogy nem megy 1 henger.Megigazítottam és lám semmi baj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, RokaRudi írta:

Sziasztok!

Ha az ajtó zár ellendarabon szeretnék állítani, ahhoz elég kívülről a csavart fellazítani, vagy az oszlopok burkolatát is el kell távolítani, hogy a másik feléhez is hozzáférjek?

Szervízkönyvhöz hozzá lehetne jutni valahogy egyébként?

egy email privátban

Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítés cseréjénél mindenképp kell paszta? Ha igen milyen és mennyire vastagon kell? Kicsit olyan érzésem van mint a csodaadalékokkal kapcsolatban (sok pénz nagy üzlet és ha szerencséd van nem árt), meg esetleg a gumi anyagával sincs barátságban a paszta. Jelenleg erősen folyik azért cserélem.

1.2 literesnél mekkora nyomatékkal húzzam meg a csavarokat?

Link to comment
Megosztás:

10 perce, 1199 írta:

Szelepfedél tömítés cseréjénél mindenképp kell paszta? Ha igen milyen és mennyire vastagon kell? Kicsit olyan érzésem van mint a csodaadalékokkal kapcsolatban (sok pénz nagy üzlet és ha szerencséd van nem árt), meg esetleg a gumi anyagával sincs barátságban a paszta. Jelenleg erősen folyik azért cserélem.

1.2 literesnél mekkora nyomatékkal húzzam meg a csavarokat?

Én a Vectránál nem pasztáztam soha.Igaz évente olajcserekor cseréltem a tömítést is Elring típusúra.Annyit kibírt. Az Astrán még nem cseréltem soha.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Geopake írta:

Én a Vectránál nem pasztáztam soha.Igaz évente olajcserekor cseréltem a tömítést is Elring típusúra.Annyit kibírt. Az Astrán még nem cseréltem soha.

Értem. Olajjal vagy zsírral se kented be?

Én is hajlok arra hogy nem teszek pasztát hisz a tömítést arra gyártják hogy tömítsen, nem logikus hogy más is kelljen kivéve ha a gyártó tömítése rossz.

Link to comment
Megosztás:

Na srácok lehet ötletelni hogy mi lehet a baj, eddig semmi megoldást nem találtam, szervízben sem mondtak semmi okosat. 

A probléma az alábbi:
A hang (sípolás - fütyülés) csak nyáron hallható akkor is csak akkor ha a külső hőmérséklet ~25fok felett van. Reggel-este semmi, ősszel, télen tavasszal semmi. A hang kb. az üzem meleg motor hőmérséklet elérése után nemsokkal jön elő. Előröl jön az biztos és szerintem bal oldalról. Féktárcsa - betét vadonat új. Eddig egy szerelő sem tudott rá semmit mondani.

videó itt van: 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, 1199 írta:

Értem. Olajjal vagy zsírral se kented be?

Én is hajlok arra hogy nem teszek pasztát hisz a tömítést arra gyártják hogy tömítsen, nem logikus hogy más is kelljen kivéve ha a gyártó tömítése rossz.

Nem kentem én semmivel.Parafajellegű az a tömítés.1 évet kibírt mindig.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, 1199 írta:

Szelepfedél tömítés cseréjénél mindenképp kell paszta? Ha igen milyen és mennyire vastagon kell? Kicsit olyan érzésem van mint a csodaadalékokkal kapcsolatban (sok pénz nagy üzlet és ha szerencséd van nem árt), meg esetleg a gumi anyagával sincs barátságban a paszta. Jelenleg erősen folyik azért cserélem.

1.2 literesnél mekkora nyomatékkal húzzam meg a csavarokat?

Az F Astránál paszta nélkül mindig folyt a szelepfedéltömítésem, mindegy milyen márkájú volt, de az egy 1991-es százszor szétszedett autó.

A mostani G-ben Elring van paszta nélkül és 3 éve/100.000km óta száraz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv ?Tisztelt fórumozok !Az volna a problémám hogy amikor ma el akartam indulni akkor világított a töltés jelző lámpa és elment a szervó kormány is .Mentem vele kb 50 métert és utána minden jó volt vissza jött a szervó + a töltés jelző sem égett!Kérdésem mi okozhatja ezt???Az a vicc hogy tavaly cseréltek benne generátort 2015.12. 1. Magnetit!Na az egyik szerelő azt mondta hogy vége a generátornak azért durva fél év után a másik szerelő meg azt hogy már szr az aksi de azt 2012 februárjában vettem Varta!Most akkor mi lehet a baj???Kérem aki tudd segítsen!

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Livi írta:

Üdv ?Tisztelt fórumozok !Az volna a problémám hogy amikor ma el akartam indulni akkor világított a töltés jelző lámpa és elment a szervó kormány is .Mentem vele kb 50 métert és utána minden jó volt vissza jött a szervó + a töltés jelző sem égett!Kérdésem mi okozhatja ezt???Az a vicc hogy tavaly cseréltek benne generátort 2015.12. 1. Magnetit!Na az egyik szerelő azt mondta hogy vége a generátornak azért durva fél év után a másik szerelő meg azt hogy már szr az aksi de azt 2012 februárjában vettem Varta!Most akkor mi lehet a baj???Kérem aki tudd segítsen!

Én akkura tippelnék ismételten. Mérj rá indulás előtt az akkura(12-13V között kell lennie), aztán beindítva 14V felett.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 05. at 18:36, Geopake írta:

Nézd meg jól van-e a trafósorra rádugva a csatlakozó.Mikor cseréltem a gyertyákat,nem jól dugtam össze azt a csatlakozót.A 6 lábból az egyik elhajlott nem ment rá rendesen.Mindjárt dobta a hibakódot,hogy nem megy 1 henger.Megigazítottam és lám semmi baj.

Már kapott fék tisztítót, kevés WD40 et...stb. De tény hogy mechanikailag még nem néztem meg. Hozzá se nyúltam mielőtt a hiba jelentkezett, csak azóta. De köszi a tippet, megnézem holnap!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 05. at 21:30, PorcioNorbi írta:

Na srácok lehet ötletelni hogy mi lehet a baj, eddig semmi megoldást nem találtam, szervízben sem mondtak semmi okosat. 

A probléma az alábbi:
A hang (sípolás - fütyülés) csak nyáron hallható akkor is csak akkor ha a külső hőmérséklet ~25fok felett van. Reggel-este semmi, ősszel, télen tavasszal semmi. A hang kb. az üzem meleg motor hőmérséklet elérése után nemsokkal jön elő. Előröl jön az biztos és szerintem bal oldalról. Féktárcsa - betét vadonat új. Eddig egy szerelő sem tudott rá semmit mondani.

videó itt van: 

Volt nálam hasonló, elöl a fék tárcsa mellett lévő takaró lemez hozzáért a tárcsához. Kis óvatos pajszerolás a lemezen és azóta csend van. Az hogy csak melegben jelentkezik gondolom a hőtágulás miatt lehet, gondolom csak pár tized/század mm van a tárcsa és a lemez között. Ez persze csak ötlet, de a jelenség hogy sebesség függő a hang, tuti hogy a kerékkel/tárcsával összefüggő dolog lehet.

Módosítva : rfamp
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 perce, rfamp írta:

Volt nálam hasonló, elöl a fék tárcsa mellett lévő takaró lemez hozzáért a tárcsához. Kis óvatos pajszerolás a lemezen és azóta csend van. Az hogy csak melegben jelentkezik gondolom a hőtágulás miatt lehet, gondolom csak pár tized/század mm van a tárcsa és a lemez között. Ez persze csak ötlet, de a jelenség hogy sebesség függő a hang, tuti hogy a kerékkel/tárcsával összefüggő dolog lehet.

Ma megnéztük, a porvédő tényleg közel volt hozzá (1mm se volt) az éles hang el is múlt, de a fütyülés megmaradt sajnos, így az még mindig rejtély. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam újabb hiba jelenségek... :

Az egyes henger felől járó motornál (alapjáraton is) iszonyú benzinszag. Folyni nem folyik, autó alatt sincs folt..stb Gondolom mert megy be a nafta de már egyáltalán nincs égés... De eddig ez nem volt!!  Reggel 5 kor hidegben még relatíve jól ment a kocsi, du. 3 kor hazafelé a melegben rángatni kezdett, majd benzinszag az utastérben. Haza már alig értem vele, alig járt a motor. Indul rendesen de érezhetően már egyáltalán nem megy az egyes henger. Hibakódok a szokásos 0301, 0302, 0300, 0300 + egy újabb 0460

Tegnap kivettem a műszer egységet mert a benzinszint mérőt kalibrálni kellett. Túl sokat mutatott. Ma délutánra :  " P0460     Tüzelőanyag-szint érzékelő A áramkör "

A műszeregység sorcsatlakozójának a közepe kiesett de visszafabrikáltam a helyére, és nem is volt gond vele tegnap óta.Jelenleg a benzinszint nérő műszer is működik, nem kúszik felfelé, méri azt a mennyiséget ami kb. a tankban van..stb- Nem igazán értem a hibát mert látható jele nincsen. Összefügghet ez a fent részletezett (az egyes henger felől érezhető benzinszag) jelenséggel?  És melyik az "A" áramkör?

köszi előre is.

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

Készen van az autóm! :-) 

Tanulságok..:

Sose bízz a bontott cuccokban! A kipróbált 3 db bontott trafósor mindegyike hibás volt!  Elvittem ma szervízbe a verdát, betettek egy másik G astrából egy trafósort próbára...lám műkszik az autó. Nem kértek semmit, trafósoruk nem volt raktáron csak holnapra hozattak volna, így kézbe vettem a dolgokat mert holnapra kell a verda. Ez meló után volt 3 órakor, telefon , új trafósor + 4 gyertya megrendel. 17 órára itt volt háznál, beszerelés 10 perc, autó működik. Ennyi... A hibákat még kijelzi, a szervizes ember azt mondta elvileg jó pár újra indítás után ki kell törlődjön magától, de nem igazán akaródszik törlődni... Levettem az akksi sarut is pár perce, úgysem törlődik. Lehet ezért még vissza kell mennem.. A jelzett hibák ugyan azok amiket eddig is jelzett, azzal a különbséggel hogy most minden henger megy és hibátlanul megy az autó.

Tehát egyelőre itt a mese vége... Köszi mindenkinek aki segített, vagy próbált.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, rfamp írta:

Készen van az autóm! :-) 

Tanulságok..:

Sose bízz a bontott cuccokban! A kipróbált 3 db bontott trafósor mindegyike hibás volt!  Elvittem ma szervízbe a verdát, betettek egy másik G astrából egy trafósort próbára...lám műkszik az autó. Nem kértek semmit, trafósoruk nem volt raktáron csak holnapra hozattak volna, így kézbe vettem a dolgokat mert holnapra kell a verda. Ez meló után volt 3 órakor, telefon , új trafósor + 4 gyertya megrendel. 17 órára itt volt háznál, beszerelés 10 perc, autó működik. Ennyi... A hibákat még kijelzi, a szervizes ember azt mondta elvileg jó pár újra indítás után ki kell törlődjön magától, de nem igazán akaródszik törlődni... Levettem az akksi sarut is pár perce, úgysem törlődik. Lehet ezért még vissza kell mennem.. A jelzett hibák ugyan azok amiket eddig is jelzett, azzal a különbséggel hogy most minden henger megy és hibátlanul megy az autó.

Tehát egyelőre itt a mese vége... Köszi mindenkinek aki segített, vagy próbált.

Elm327 vagy Op-COM-al ki tudod törölni a hibakódokat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!
Z14xep 16v motorkódú opel astra classik II. autómba megadta magát az EGR.Az elektronikája ment tönkre,mert a mechanikus része funkcionál.Visszacsatolási hibakódot,és rendellenes működés hibakódot dobál.A csere 70000 lenne.
Lenne három kérdésem,amiből a legelső érdekelne leginkább mint megoldás.
1.Ez elektronikus visszacsatolású,ezeket is ki lehet valahogy iktatni?Mert úgy hallottam hogy nem.
2.Lehet e az elektronikáját javítani?
3.Bontottal,beépítési garanciával érdemes foglalkozni?
Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, marton.csaba2 írta:

T electroger!

"... csere 70 ..."

Majdnem.
cromax.hu

Feltételezem, hogy az alkatrész cseréjének a munkadíja is benne van az ajánlatban (gondolom ajánlatot kért valahonnan, lehet hogy szakszerviztől). Úgy a 70 simán reális is lehet.... 

21 perce, trassher írta:

Olyan kérdésem volna, hogy az 5 és 3 ajtós g astra csomagtérajtaja ugyan az? 3 ajtósé passzol az 5 ajtósra?

Tudtommal azonos. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Feltételezem, hogy az alkatrész cseréjének a munkadíja is benne van az ajánlatban (gondolom ajánlatot kért valahonnan, lehet hogy szakszerviztől). Úgy a 70 simán reális is lehet.... 

Tudtommal azonos. 

Mutattak valami webshop kinálatot,58-65-ig voltak,így 70 körül állt volna meg a mutatvány.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.