Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv Urak!

Újabb kérdésem... Astra G kombi 2005 (Z16XEP) hol a bánatban van a benzinszűrő? Azt írják mindenhol hogy a jobb hátsó kerék előtt van valahol, alul az alvázon. Még nem emeltem meg az autót, csak kézzel meg tükörrel / lámpával kutakodtam, de még a benzincsövet se látom nem hogy a szűrőt...  Azt se látom hol jön ki a benzincső a tartályból! Ülés alatt lenne valahol? A benzin szivattyú úgy emlékszem ott van valahol, akkor ott kéne legyen a szűrő is?  Vettem egyet még régebben, most a kezem ügyébe akadt és kicseréltem volna de elakadtam..

 

Köszi

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, rfamp írta:

Üdv Urak!

Újabb kérdésem... Astra G kombi 2005 (Z16XEP) hol a bánatban van a benzinszűrő? Azt írják mindenhol hogy a jobb hátsó kerék előtt van valahol, alul az alvázon. Még nem emeltem meg az autót, csak kézzel meg tükörrel / lámpával kutakodtam, de még a benzincsövet se látom nem hogy a szűrőt...  Azt se látom hol jön ki a benzincső a tartályból! Ülés alatt lenne valahol? A benzin szivattyú úgy emlékszem ott van valahol, akkor ott kéne legyen a szűrő is?  Vettem egyet még régebben, most a kezem ügyébe akadt és kicseréltem volna de elakadtam..

 

Köszi

Ahh...  közben találtam infót. Elvileg pont a túloldalon van mint amit eddig olvastam. Tehát a bal hátsó kerék előtt valahol. No majd holnap bevizsgálom...

Link to comment
Megosztás:

10 órája, rfamp írta:

Ahh...  közben találtam infót. Elvileg pont a túloldalon van mint amit eddig olvastam. Tehát a bal hátsó kerék előtt valahol. No majd holnap bevizsgálom...

Hát itt a a fórumon biztos nem olvastál ilyet és gondolom nem is írtak,hogy jobb oldalon van a üzem agyag szűrő,de ha küldesz egy emailcímet privátban küldök  több infot.:-)a szerelés menetéről.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, DM101 írta:

Csináltam néhány képet a problémáról.Mitől lehet szerintetek?

 

20160528_092314_www.kepfeltoltes.hu_.jpg20160528_092318_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hi.

Enyém is ilyen, Leszedtem de alatt nem volt vészes, pillangó szelep is tiszta a korához és km-ez képest. Csöveket kellett kitakarítani egy kicsit. Poén, hogy a légszűrőnek a csöve az tiszta volt.

Leszeded, körbetakarítod és ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

25 perce, Atala írta:

Hi.

Enyém is ilyen, Leszedtem de alatt nem volt vészes, pillangó szelep is tiszta a korához és km-ez képest. Csöveket kellett kitakarítani egy kicsit. Poén, hogy a légszűrőnek a csöve az tiszta volt.

Leszeded, körbetakarítod és ennyi.

Ez azért van, mert a trutyi nem a légszűrő felől érkezik hanem a szelepfedél alól a kartergázzal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello 2003/11 astra g 1.6 16 szelep z16xep 76kw/103 loeros autom van...

Ujj gyertyak szurok gyujtotetkercs..kitakaritott egr...rendben van az auto megis leadja a p0300/0301/0302/0303/0304 esp0110 hibakododt.....ritkan ojan mintha nem menne mind a 4 henger....tobbszor lettek kiutve a hibakodok deh egy ido utan megis viszajonnek....ha tudtok vaalmit errol lecci irjatok meg! koszi elore is!:D

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 27. at 14:58, Stofl írta:

Szüleimnek volt pontosan ugyan ez a hiba. A biztosíték tábla oldalában lévő multitimer csatlakozó nem volt rendesen a helyére pattintva!

Naaa én nem kutakodtam annyira,nem találtam csatlakozót,de amint az egész biztosíték táblát kifordítottam,megszűnt a probléma,ismét világít a műszerfal :D !!!!...Visszapattintottam a helyére a táblát,biztosítékokat benyomkodtam amennyire lehetett...sosem volt ilyen gondom vele a 9 év és 40.500 km alatt :D ..Ez a csatlakozó egyébként mögötte van??..Mert az oldalán nem láttam ilyesmit..mögé meg nem fért be a kezem ...kösziiii szépen a tippet :D !!!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Korábban írtam, hogy a lámpám nem mindig kapcsolt be, és a kapcsolóval lehet valami, hiába fordítom a végállásba, nem mindig kapcsolta be a tompítottat.

Szerencsére nem vettem láttatlanban újat - ami persze jó drága és utángyártott sem olcsó, kb 30E és 18E lehetett talán az ára. Hétvégén szétszedtem és teljesen jó is lett utána.

A kapcsoló házat kivenni a műszerfalból:

- kapcsolót kihúzni belső világításra, alul kis lyukba csavarhúzó benyom, és akkor kihúzható/eltávolítható a tekerő gomb. 

- két pici pl. műszercsavarhúzó kell, mindkét oldalt középtájon van egy fémes rugalmas fül, oldalt benyúlva kell a lyukját megfogni és kihajtani, kb a két csavarhúzó pont egymásnak feszül, ekkortól lehet az egész kapcsolót külső borítással együtt kihúzni.

- ki kell nyitni a kapcsolódobozt, elég könnyen szétjön, alján van pár kis pöcök, szép lassan meg kell indítani, kijön majd mint egy fiók. Belül 6 vagy 7 kis rugó viszi át a feszt az előlapi áramköri lap (fényszóró magasság, ködlámpák, műszerfal) és a hátsó érintkezők között, erre kell csak vigyázni, hogy ne repüljenek szét. Felfele nézzen a tekerő/gombok rész amikor szétemeled. A lámpakapcsoló tekerőjegombja a belső oldalon kapcsol, a forgó elemet elég szépen finoman ki lehet venni oldalradöntve. Itt az érintkezőknél volt nekem valami zsiros feket trutyi, amitől nem volt megfelelő az érintkezés a tompított állásban. Letisztítottam WD40 és egy pálcikával, összeraktam és teljesen rendben van azóta. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Z 16 XEP írta:

Naaa én nem kutakodtam annyira,nem találtam csatlakozót,de amint az egész biztosíték táblát kifordítottam,megszűnt a probléma,ismét világít a műszerfal :D !!!!...Visszapattintottam a helyére a táblát,biztosítékokat benyomkodtam amennyire lehetett...sosem volt ilyen gondom vele a 9 év és 40.500 km alatt :D ..Ez a csatlakozó egyébként mögötte van??..Mert az oldalán nem láttam ilyesmit..mögé meg nem fért be a kezem ...kösziiii szépen a tippet :D !!!!!!!

A képen a fekete a multitimer. Ez be van dugva a biztosítéktábla oldalába. A multitimer bal oldalán látod a csatlakozót. Ez már nem csúszik be a biztitáblába, egyszóval látható! Erről a csatlakozóról beszélt Stofl!

5eaplhx32svzwr48f6jo.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

53 perce, akoskombi írta:

Korábban írtam, hogy a lámpám nem mindig kapcsolt be, és a kapcsolóval lehet valami, hiába fordítom a végállásba, nem mindig kapcsolta be a tompítottat.

Szerencsére nem vettem láttatlanban újat - ami persze jó drága és utángyártott sem olcsó, kb 30E és 18E lehetett talán az ára. Hétvégén szétszedtem és teljesen jó is lett utána.

A kapcsoló házat kivenni a műszerfalból:

- kapcsolót kihúzni belső világításra, alul kis lyukba csavarhúzó benyom, és akkor kihúzható/eltávolítható a tekerő gomb. 

- két pici pl. műszercsavarhúzó kell, mindkét oldalt középtájon van egy fémes rugalmas fül, oldalt benyúlva kell a lyukját megfogni és kihajtani, kb a két csavarhúzó pont egymásnak feszül, ekkortól lehet az egész kapcsolót külső borítással együtt kihúzni.

- ki kell nyitni a kapcsolódobozt, elég könnyen szétjön, alján van pár kis pöcök, szép lassan meg kell indítani, kijön majd mint egy fiók. Belül 6 vagy 7 kis rugó viszi át a feszt az előlapi áramköri lap (fényszóró magasság, ködlámpák, műszerfal) és a hátsó érintkezők között, erre kell csak vigyázni, hogy ne repüljenek szét. Felfele nézzen a tekerő/gombok rész amikor szétemeled. A lámpakapcsoló tekerőjegombja a belső oldalon kapcsol, a forgó elemet elég szépen finoman ki lehet venni oldalradöntve. Itt az érintkezőknél volt nekem valami zsiros feket trutyi, amitől nem volt megfelelő az érintkezés a tompított állásban. Letisztítottam WD40 és egy pálcikával, összeraktam és teljesen rendben van azóta. 

 

 

12e vettem utángyártottat, amin rajta vannak a ködös kapcsolói is. kb éve használom.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 29. at 7:16, astra 1 írta:

Hát itt a a fórumon biztos nem olvastál ilyet és gondolom nem is írtak,hogy jobb oldalon van a üzem agyag szűrő,de ha küldesz egy emailcímet privátban küldök  több infót.:-)a szerelés menetéről.

Én e szerint indultam el: http://laci4.uw.hu/benzinszuro.html  Nem ebben a topicban, de végül itt az Opel fórumon találtam meg a frankó infót végül, a bal oldalon lévő benzinszűrőről. Az én Astrám G, 2005 kombi Z16XEP Twinport és tény hogy a bal hátsó kerék előtt van az üzemanyagszűrő és nem a jobb oldalon ahogy a linken írják.  Lecseréltem a szűrőt, most viszont rángat az autó, valószínűleg légteleníteni kéne mert a szűrő csere előtt ezt nem csinálta. (ez a rángatás teljesen más, mint az 1-2 es hengereket érintő égéskimaradás okozta jelenség, ami még sajnos mindig fennáll, bár valamit javult mióta magasabb fordulaton használom az autót )  Ennek a légtelenítésnek a folyamatáról tud valaki bővebbet? Valami légtelenítő bigyó valahol az injektoron..stb? Légtelenítő pumpáról találtam infót de nem szívesen feküdnék megint a verda alá, van erre valami egyszerűbb módszer?

A segítségedet előre is köszönöm: python93@t-online.hu

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

5 perce, rfamp írta:

Én e szerint indultam el: http://laci4.uw.hu/benzinszuro.html  Nem ebben a topicban, de végül itt az Opel fórumon találtam meg a frankó infót végül, a bal oldalon lévő benzinszűrőről. Az én Astrám G, 2005 kombi Z16XEP Twinport és tény hogy a bal hátsó kerék előtt van az üzemanyagszűrő és nem a jobb oldalon ahogy a linken írják.  Lecseréltem a szűrőt, most viszont rángat az autó, valószínűleg légteleníteni kéne mert a szűrő csere előtt ezt nem csinálta. (ez a rángatás teljesen más, mint az 1-2 es hengereket érintő égéskimaradás okozta jelenség, ami még sajnos mindig fennáll, bár valamit javult mióta magasabb fordulaton használom az autót )  Ennek a légtelenítésnek a folyamatáról tud valaki bővebbet? Valami légtelenítő bigyó valahol az injektoron..stb? Légtelenítő pumpáról találtam infót de nem szívesen feküdnék megint a verda alá, van erre valami egyszerűbb módszer?

A segítségedet előre is köszönöm: python93@t-online.hu

Nem kell légteleníteni! Jól tetted be a szűrőt? Nem mindegy az irány!

A normálisabb gyártók megjelölik az átfolyás irányát a szűrőn.

Amit linkkeltél az F Astra!

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Nem kell légteleníteni! Jól tetted be a szűrőt? Nem mindegy az irány!

A normálisabb gyártók megjelölik az átfolyás irányát a szűrőn.

Igen, ugyanúgy tettem be mint a régi volt. A nyíl a kocsi orra felé mutat, azaz a nyíl hegye az output, a másik fele input. A szűrő bemenetére egy szál cső megy a tank teteje felől, gondolom a szivattyúhoz megy közvetlenül. A kimenetére egy T elágazó van rakva közvetlen a kimeneti csatlakozó után. Hogy ott miért van elosztva az üzemanyag két felé azt nem igazán látom át...

F astra, pedig google testvérrel G astra bezinszűrőre kerestem, és közvetlen ezt a linket dobta fel nem a főoldalt. A főoldalon valóban F astrák láthatók... Ezt megettem.. :-)

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, palicska írta:

Sziasztok Cartársak!

Tudnátok abban segíteni, hogy milyen okai lehetnek ha az olajnyomás lámpám felvillan? Hidegen nem, de ha bemelegszik akkor olyan 2000-s fordulatnál alszik ki. Én az olajpumpára gondolok.

Az olajpumpa kiszedése előtt nézz rá az olajgombára, ha szivárgást látsz a csatlakozójánál, akkor csere. Csere esetén csak jó minőségűt vegyél bele, mert az olcsó 1 hónapig bírja, tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 30. at 16:10, Z 16 XEP írta:

Ahaaaa :D ..Értem!!!..Köszi szépen neked is a részletes,fényképes választ (y)  :) !!!!!!

Na, akkor csak ott van a bibi. Annyi, ha esetleg elkerülte volna a figyelmed, a fénykép fordítva áll, szóval a tábla jobb oldalán van a csatlakozó.

Világíts be lámpával, szemmel láthatóan nagyon a helyén kell lennie. Egy picit állt csak el nálam, és nem is akart tovább menni. De mivel volt a hiba, így gondoltam tolni kell azt még. Jó erővel kellett megnyomni, de bekattant a helyére, azóta nincs világítás probléma. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap mászkáltam a pláza parkolójában lehúzott ablakkal és az tűnt fel, hogy kb 15km/h-val mentem mikor fordultam jobbra és a kocsi bal eleje felől furcsa, sípoló hang jön. Nem tudom máshoz hasonlítani, mentem több kört is és mindig csak jobbra kanyarodáskor jön elő.

Ötletek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma átnézettem az autót, fékek, futómű, stb, és aránylag rendben talált a szerelő (megbízható) mindent, viszont szivárog az olaj a kormányműből. Nem csöpög és én semmi hibát nem vettem észre a szervóval, de felemelve az autót valóban olajos az a rész. A szerelő szerint minél előbb meg kellene csináltatni, ami kormánymű felújításból állna. Nem örültem a 70-80e forintos összegnek (felújítás + munkadíj). Ez valóban sürgősen orvosolandó probléma vagy nyugodtan maradhat így, illetve az ár reális érte?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.