Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szervusztok G Atsrások! Jó rég nem írtam, de még megvagyok. Kisasszony is megvan, túl a tizedik évén és immár a 45.000 kilométeren is :-)  (Tényleg) Kérdésem lenne: egyik napról a másikra 34°C lett a külső hőmérséklet. Mi pusztult el? Kontakthiba vagy jeladó? :blink:

üdvözlettel: maczko

Link to comment
Megosztás:

Bedobom a kérdést, hátha találkozott már valaki hasonlóval.

Álló helyzetben felment a vízhőfok 92-93 fokra majd 2-esen elindult a ventillátor és kidobta a hűtőrendszer hiba visszajelzőjét. Felugrott a fordulatszám 1050-re majd vissza 900-ra, hibajelző kialudt. Ezt eljátszotta 10 másodperc alatt 3-szor majd minden maradt normál állapotban. Kivéve annyit hogy gyújtás ráadásakor nem aludt ki a visszajelző de beindítás után már igen. Ma próbáltuk kiolvasni a hibát elm327-el de wp-s telefonnal nem jutottam semmire. Közben ismét 92-93 fok, ventillátor 2-es fokozat de már nem múlik el a dolog. Ha újra beindítom az autót égve marad a hibajelzője a hűtésnek és 2-esen megy a ventillátor. Mi lehet a probléma? Hőgomba, termosztát, hűtőmotor ellenállás?

Szerk.: Nem csak a vízhűtő hanem a klíma ventillátora is megy.

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

9 órája, DarthVödör írta:

4: Főleg őszi/téli használaton kívül a nyomáskapcsoló/érzékelő csatlakozója beoxidál. Valahogy víz/kosz kerül bele, és elindul a korrózió. Időnként a hűtőrendszer ikonja is bevillan. Később nem indítja a klíma ventilátorát, vagy pont fordítva, gyújtás nélkül is 2-es fokozaton pörgeti. Klímahűtő bal alsó részén található. 3 érintkezős. Nem kell kicserélni a nyomáskapcsoló/érzékelőt, csak az érintkezőket megtisztítani. Esetleg a vezeték végén levő csatlakozókat kicserélni. Nem találtam gyárit, de egy PC táp csatlakozóból lehet rá barkácsolni. Ne feledjük a biztos vízzáró szigetelést. Zsugorcsővekkel meg lehet oldani! 

Köszi a választ! A klíma nyomáskapcsolóját nyár végén cserélték. Ettől függetlenül lehet hogy ilyen hamar problémás lett a koszolódás/víz bejutás miatt?

Szerk.: Igazad volt, a nyomáskapcsolóval van a probléma. P0530=Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eltörött a termosztátom tetején az a kis műanyag vízcső. Sajnos külön nem lehet kapni azt a csövecskét így rendelek új termosztátot és a kérdésem, hogy melyik gyártót ajánljátok?

Febi, Facet, JP Group, Vernet?  Illetve a légtelenítésnél van valamiféle trükk amire oda kell figyelnem?

Link to comment
Megosztás:

21 perce, min írta:

Sziasztok!

Eltörött a termosztátom tetején az a kis műanyag vízcső. Sajnos külön nem lehet kapni azt a csövecskét így rendelek új termosztátot és a kérdésem, hogy melyik gyártót ajánljátok?

Febi, Facet, JP Group, Vernet?  Illetve a légtelenítésnél van valamiféle trükk amire oda kell figyelnem?

WAHLER

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pár napja minden induláskor kiírja a fedélzeti hogy Brake Pads ez a fékbetétek kopását jelzi úgy tudom. A héten viszem a szerelőmhöz megnézzük hogy mennyire sürgős ez a betét csere, fékezéskor nem érezni hogy kevésbé fogna. Ha mégis cserére kerül sor akkor ragaszkodjak a gyárihoz, vagy van nála jobb minőség is?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, min írta:

Sajnos az nincs a kedvezményes listán :-)

Hello,

Valaki itt leírta, hogy valamiféle FESTO (vagy más légtechnikai gyártó) által gyártott menetes könyök vagy menetes idom+könyök kombinációval orvosolta (M8x1 vagy M10x1 esetleg G1/8 csatlakozással). Lehet, hogy visszakeresni macerásabb, mint venni egy újat, de hátha ráakadsz. És esetedben is használható a megoldás.

Ha ilyened van, akkor ez segíthet:

http://mullerautowebshop.hu/vizcso/2191-cso-csonk-vizcso-a-vizpumpan-opel-m10.html

Módosítva : KMiki
Link to comment
Megosztás:

20 perce, KMiki írta:

Hello,

Valaki itt leírta, hogy valamiféle FESTO (vagy más légtechnikai gyártó) által gyártott menetes könyök vagy menetes idom+könyök kombinációval orvosolta (M8x1 vagy M10x1 esetleg G1/8 csatlakozással). Lehet, hogy visszakeresni macerásabb, mint venni egy újat, de hátha ráakadsz. És esetedben is használható a megoldás.

Ha ilyened van, akkor ez segíthet:

http://mullerautowebshop.hu/vizcso/2191-cso-csonk-vizcso-a-vizpumpan-opel-m10.html

Szerintem nem ilyen van neki. Ez az XEP-hez van. Neki derékszögű a csonk.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, KMiki írta:

Hello,

Valaki itt leírta, hogy valamiféle FESTO (vagy más légtechnikai gyártó) által gyártott menetes könyök vagy menetes idom+könyök kombinációval orvosolta (M8x1 vagy M10x1 esetleg G1/8 csatlakozással). Lehet, hogy visszakeresni macerásabb, mint venni egy újat, de hátha ráakadsz. És esetedben is használható a megoldás.

Ha ilyened van, akkor ez segíthet:

http://mullerautowebshop.hu/vizcso/2191-cso-csonk-vizcso-a-vizpumpan-opel-m10.html

Ohh yesss! Köszi.. Pedig tegnapelőtt voltam a boltjukban, de ma sikerült eltörnie :-(

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 25. at 20:40, CseGa írta:
29 perce, min írta:

az végül nem mindegy, hogy egyenes vagy derékszög? az a cső? Nem tudom, csak kérdezem...

Hibás lpg programozás. Eltanulta a gázos korrekciót. Akkusaru le, 30p után vissza. Ez csak egy ideig lesz jó, ha szegény a keverék ezek után is az lesz. Normálisan fel kellene programozni. 

31 perce, min írta:

az végül nem mindegy, hogy egyenes vagy derékszög? az a cső? Nem tudom, csak kérdezem...

Az xep-s motor hoz egyenes való és csak gyárit ne után gyártottat ha nem a akarsz szívni vele."végül nem mindegy, hogy egyenes vagy derékszög?"ezzel az erővel a papot is meg dughatod de én inkább a lányát:biggrin:cfp8x94togyv4eunyk2d.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, astra 1 írta:

Az xep-s motor hoz egyenes való és csak gyárit ne után gyártottat ha nem a akarsz szívni vele."végül nem mindegy, hogy egyenes vagy derékszög?"ezzel az erővel a papot is meg dughatod de én inkább a lányát:biggrin:

Nekem Z14XE van és tényleg nem értem, hogy ha a menet passzol akkor a víz útjának miért nem mindegy , hogy nem tesz meg egy derékszögű kanyart? Na meg úgyis kell más is onnan és ha nem jó felhasználom majd a készülő kompresszoromhoz és veszek egy termosztátot :-) 

Update!

Megnéztem és tényleg nem lesz jó az egyenes mert nem fér el a motorburkolat alatt . A boltot is felhívtam és ott is megerősítették, hogy ez az xep-s motorhoz való.

Köszönöm azért hogy foglalkoztatok a témával! :-)

Módosítva : min
Link to comment
Megosztás:

7 órája, DarthVödör írta:

Müködése: elektro-mechanikus az érzékelő. Csak annyit vizsgál, hogy szakadt, vagy zárlatos a vezeték ami a fékbetétre megy. 

Ezért, ha a vezetékezés/csatlakozások hibásak, a kijelzőn "brake pad" feliratot kaphatsz.

Nézd át a fékbetétekre menő vezetéket. Csatlakozókat.

Értem köszönöm! Akkor olyan kérdésem lenne, hogy a fékbetét az ilyenkor valami speciálisabb, mert most amit raktak bele az sima akusztikus visszajelzésű. Vagy annak nincs köze hozzá?

Link to comment
Megosztás:

46 perce, PorcioNorbi írta:

Értem köszönöm! Akkor olyan kérdésem lenne, hogy a fékbetét az ilyenkor valami speciálisabb, mert most amit raktak bele az sima akusztikus visszajelzésű. Vagy annak nincs köze hozzá?

De van! Elektromos érzékelős kell bele.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.