Jaszo Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 Sziasztok! Mint kiderult folyik a fagyallóm fütőradiátorra rá kellene nézni.Kérdésem az h lekell szerelni a teljes műszerfalat vagy elég az alsó részét ahhoz h kitudjam cserélni?x14xe behr klimás az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reggie Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 Sziasztok! Nekem lenne egy érdekes problémám az 1.6-os benzines astrámmal. Menet közben felpörög a motor 3-4 ezer fölé, általában a kuplung kinyomására, de volt már 5-6 ezres fordulat is, persze gázadás nélkül. Eleinte lecsökkent 1-2 perc után a fordulat, viszont mára már sokszor csak a leállítás segít a dolgon. Diagnosztika csak az Egr szelepet jelzi hibának, hozzáértők szerint ez nem okozhat ilyen jellegű problémát. A másik érdekesség a dologban, ugye egyfolytában ég a motorvisszajelző lámpa. 40-50 km/h-es sebességgel haladva egyszer csak kialszik a lámpa és ezzel egy időben rángat egyet az autó, aztán újra kigyullad a lámpa és a dadogás abbamarad. Közületek találkozott már valaki hasonló gonddal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 Sziasztok! Veletek fordult már elő olyan, hogy a motorháztető magától felpattant? (Pedig előtte biztosan jól csuktam le -hosszabb utat megelőző átnézést követően- de félreálltam egy kb 80km-es táv után -más miatt-. és a géptető nyitva volt...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 (edited) On 2016. 02. 11. at 20:38, TomH írta: Sziasztok! Csak annyit kérdeznék, hogy ők mit jelentenek? Az ECU volt nyáron cserélve. Ha ezek a hibák vannak akkor az autó kb. csak 5x-re indul. Szerintem kb ez a problémád: P1600 Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU) C-02 Programozza újra, vagy cserélje ki a Motorvezérlőt (ECU) P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés csökkent teljesítmény P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés kényszerített tétlenség P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés energiagazdálkodás P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés motor leállítás Az ECU Selftest Malfunction, egyébként ECU önteszt üzemzavar. Gondolom valamilyen tesztet futtatna le indítás előtt, de az nem megy végbe, vagy súlyos hibát ad ki. Az az ECU használt/bontott volt? Megfelelő az autóba? Módosítva Február13, 2016 : Szemilan Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 2 órája, Janó32 írta: Sziasztok! Veletek fordult már elő olyan, hogy a motorháztető magától felpattant? (Pedig előtte biztosan jól csuktam le -hosszabb utat megelőző átnézést követően- de félreálltam egy kb 80km-es táv után -más miatt-. és a géptető nyitva volt...) Nekem szokott lenni. Első nyitásra kiugrik vmiért. De csak akkor ha nem csapom le rendesen. Sajnálom is miatta de muszáj h rendesen beakadjon... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 6 órája, Atala írta: Nekem szokott lenni. Első nyitásra kiugrik vmiért. De csak akkor ha nem csapom le rendesen. Sajnálom is miatta de muszáj h rendesen beakadjon... Hát, most is épp úgy mint máskor, rendesen lecsaptam. Anno az F-ét nem kellett így levágni, azt elég volt tenyérrel az élénél megnyomni. Ez lecsapom, dörren akkorát mint a csuda, de mégis évente 1x-1x így visszanyílik menet közben. Félek hogy egyszer teljesen felnyit aztán lesz nemulass... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 On 2016. 02. 04. at 20:35, PorcioNorbi írta: 11 órája, Janó32 írta: Hát, most is épp úgy mint máskor, rendesen lecsaptam. Anno az F-ét nem kellett így levágni, azt elég volt tenyérrel az élénél megnyomni. Ez lecsapom, dörren akkorát mint a csuda, de mégis évente 1x-1x így visszanyílik menet közben. Félek hogy egyszer teljesen felnyit aztán lesz nemulass... Én pont az ellenkezovel kozduk.. Én hiába nyitom ki,nem ugrik ki a biztosító fekete kis műanyag.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 58 perce, Zolika77 írta: Én pont az ellenkezovel kozduk.. Én hiába nyitom ki,nem ugrik ki a biztosító fekete kis műanyag.. Makacs fajta, nemszereti ha piszkálják... Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila0022 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 Üdv.! Az lehetséges hogy az újonann vásárolt Automega EGR szelepem 3000 km-t bírt ki úgy hogy le van falazva? x16szr motorom van (itt van egy furat a lezárólemezen amibe a szelep beilleszkedik). Jobb lenne félrefordítani csak az a baj hogy ennél a típusnál nem sok hely van hozzá. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
marton.csaba2 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 T Attila0022! "... Automega ..." Ki mondta neked, hogy a legolcsóbb szállító alkatrészét vegyed meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila0022 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) 5 perce, marton.csaba2 írta: T Attila0022! "... Automega ..." Ki mondta neked, hogy a legolcsóbb szállító alkatrészét vegyed meg? Jogos, de azért vettem a legolcsóbbat (nem szokásom!) mert le van falazva!! csak a gyárival már dobta a hibát gondolom szorult a tengelye.. Nem mellesleg most nézem hogy cromaxéknál messze nem a legolcsóbb! Módosítva Február14, 2016 : attila0022 Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 3 perce, marton.csaba2 írta: T Attila0022! "... Automega ..." Ki mondta neked, hogy a legolcsóbb szállító alkatrészét vegyed meg? Mondjuk a pénztárca, de a kocsira meg szükség van! De tudom egy katalógus húszár ezt úgysem érti! Igaz mantec! Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila0022 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) 7 perce, morattila írta: Mondjuk a pénztárca, de a kocsira meg szükség van! De tudom egy katalógus húszár ezt úgysem érti! Igaz mantec! Nem a pénzen múlt mert vehettem volna 60 ezerért is de ha egyszer le van zárva! akkor minek.. de ezek szerint jobban jártam volna.. Ok én 16 ért (alkatreszek.hu) vettem de cromaxnál ugyan ez 39!! Módosítva Február14, 2016 : attila0022 Link to comment Megosztás: More sharing options...
marton.csaba2 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 T morattila! "... húszár ..." Huszár az. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jaszo Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) On 2016. 02. 08. at 13:00, Janó32 írta: Nálam sincs forgatva nagyon, pedig a benzines motornak nem lenne gond ha 3000-es fordulat felett használják (melegen), sőt inkább szükséges is. Az ECU-t még kár lenne emiatt piszkálni, első körben a jeladót érdemes megnézni/átnézni, széthúzni/átmozgatni (tisztára törölni ill. a csatlakozó belsejét megnézni). Könnyen lehet hogy szükséges a cseréje. Ha szerelőhöz viszed akkor majd ő kitalálja a hibát, és kicseréli az alkatrészt. Ha nem az a hiba forrása, akkor max szépen visszacseréli... https://cromax.hu/elektromos_rendszer/motor_erzekelokjeladok/vezermutengely_ford_szamjelado/vezermutengely_ford_szamjelado_opel_36164 Annál az évjáratnál -emlékeim szerint- még van fűtéscsap, és elég gyakran meg is adja magát. Ez viszonylag jó hír, mert megvan a hiba forrása és javítani sem költséges ellenben szívás. I Bocsi téves idézés ez a fórum rendszer az agyamra megy. Módosítva Február14, 2016 : Jaszo Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 15 órája, marton.csaba2 írta: T morattila! "... húszár ..." Huszár az. Na láttom sikerült kiragadni a lényeget! 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kovlaczy Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Üdv Mindenkinek! A segítségeteket szeretném kérni. Az autóm egy 2001-es Z14XE Astra 152000km-rel. Pár napja kezdődött. Először csak kicsit ingadozot kb +/- 100-rpm. Aztán tegnap mentem vele kb 500km-t autópályán. Semmi gond nem volt vele. Ma reggel mentem dolgozni és miután bemelegedett a motor többször egészen 500-ig leesett fordulat és néha mikor motorfék után benyomtam a kuplungot le is állt. Menet közben teljesen normálisan viselkedik, nem rángat, szépen húz. Nincs semmilyen hibakód. Merre induljak a hibakereséssel? Gondoltam az alapjárati motort tisztítom először ha végre nem esik az eső. Esetleg volt már valakinek hasonló? Esetleg más tipp? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 16 perce, kovlaczy írta: Üdv Mindenkinek! A segítségeteket szeretném kérni. Az autóm egy 2001-es Z14XE Astra 152000km-rel. Pár napja kezdődött. Először csak kicsit ingadozot kb +/- 100-rpm. Aztán tegnap mentem vele kb 500km-t autópályán. Semmi gond nem volt vele. Ma reggel mentem dolgozni és miután bemelegedett a motor többször egészen 500-ig leesett fordulat és néha mikor motorfék után benyomtam a kuplungot le is állt. Menet közben teljesen normálisan viselkedik, nem rángat, szépen húz. Nincs semmilyen hibakód. Merre induljak a hibakereséssel? Gondoltam az alapjárati motort tisztítom először ha végre nem esik az eső. Esetleg volt már valakinek hasonló? Esetleg más tipp? Előre is köszönöm! Nekem is volt hasonló. Alapos (!), szakszerű fojtószelep tisztítás első körben mindenképp javasolt. EGR szelep tisztítás, lefalazás. Benzinszűrő csere. Gyertya csere (gyári). Hosszabb távon: 2-3e rpm között vezess (vagy magasabban), városban nincs 4-5 fokozat, használj adalékos benzint (Maxxmotion, Racing, Neo), használj premium olajat. Nekem ezek váltak be. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kovlaczy Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 6 perce, outsider írta: Nekem is volt hasonló. Alapos (!), szakszerű fojtószelep tisztítás első körben mindenképp javasolt. EGR szelep tisztítás, lefalazás. Benzinszűrő csere. Gyertya csere (gyári). Hosszabb távon: 2-3e rpm között vezess (vagy magasabban), városban nincs 4-5 fokozat, használj adalékos benzint (Maxxmotion, Racing, Neo), használj premium olajat. Nekem ezek váltak be. Köszönöm! Az EGR már 3 éve le van zárva. MOst mentem vele 2x3 órán át 130km/h -val Gyertya kb fél éve cseréltem NGK-ra. Olajcsere óta kb 1500km-t mentem Castrol Edge 5W-40 olaj van benne. A benzinszűrőt kicserélem a fojtószelep tisztítás után! Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 On 2016. 02. 13. at 16:15, KMilán írta: Szerintem kb ez a problémád: P1600 Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU) C-02 Programozza újra, vagy cserélje ki a Motorvezérlőt (ECU) P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés csökkent teljesítmény P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés kényszerített tétlenség P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés energiagazdálkodás P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09 Elektromos gázpedál/fojtószelep vezérlés motor leállítás Az ECU Selftest Malfunction, egyébként ECU önteszt üzemzavar. Gondolom valamilyen tesztet futtatna le indítás előtt, de az nem megy végbe, vagy súlyos hibát ad ki. Az az ECU használt/bontott volt? Megfelelő az autóba? Újonnan vettem egy Opel alkatrész boltban, nyersen és az Opelnál programozták fel. Az gáz, ha újra kell cserélni vagy ilyesmi :P De az jó, ha az újra programozás ott van a lehetőségek között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 23 perce, kovlaczy írta: Köszönöm! Az EGR már 3 éve le van zárva. MOst mentem vele 2x3 órán át 130km/h -val Gyertya kb fél éve cseréltem NGK-ra. Olajcsere óta kb 1500km-t mentem Castrol Edge 5W-40 olaj van benne. A benzinszűrőt kicserélem a fojtószelep tisztítás után! Akkor jó úton jársz. Szerintem NGK felejtős. Én is azt cseréltem gyárira. Soha többet mást. Mellesleg a gyári kb a legolcsóbb. Nekem a fojtószelepben a karter járat el is volt dugulva. Ha sokat volt használva városban, nyugdíjas módban (mint az enyém) akkor a jó benzin és a jó olaj hosszabb távon (min. 5E km) csodákra képes. Esetleg egy üa. rendszer nyomást is mérethetsz, ha nem javul. Vagy a MAP szenzor is lehet ludas. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
feel2006 Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 Sziasztok, Segítséget kérnék, hol keressem még szerintetek a hibát? Tegnap este 23h-kor indulnék el, kapcsolom fel a lámpát és nem világít csak a helyzetjelző. Hiába kapcsolom le és vissza, csak a 2 helyzetjelző megy. Gyújtás le, vissza ugyan az. Gyorsan kikaptam a biztosítékokat, hibát nem látni, visszatettem ugyan az. Kapcsolót kicsit megkocogtattam, ugyan az, helyzetjelző világít csak, hiába kapcsoltam fel a tompítottat. Refi viszont működik. Gyanús, hogy csak a tompított nem megy, és egyszerre mind a kettő. Reggel még ment, illetve minden más lámpám világít. Mi lehet a gond? Kábel hiba? Vagy van valami alkatrész még a lámpa körbe amire nem gondoltam? Ma este majd műszerrel is neki esek, mert éjszaka nem volt kéznél semmi sajnos. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 (edited) On 2016. 02. 15. at 8:34, feel2006 írta: Módosítva Április4, 2016 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pyte Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 Sziasztok! Kb egy fél éve került a családba egy 2001-es Z14XE motorkódú astra aminek kb 1 hónapja kopog a motorja (óra szerint 189000 van benne) a szerelő azt mondta, hogy hidrotőke ki lettek cserélve javult a dolog de még mindig kopog valami az olajteknő környékén lehet hallani, kb 1500-2000- es fordulatig, utána pedig nem hallani vagy a motor hang nyomja el vagy megszűnik a kopogás. Most 5W40- es olajat kapott a szerviz könyve szerint is ez volt benne. A szerelőm hajtókar csapágyra gondol, de nem biztos benne, hogy az a baj. Már a szívótorok is szét lett szedve de abba nem talált semmi rendellenes dolgot. Valakinek volt már hasonló gond és született rá pontos diagnózis? Előre is köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
feel2006 Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 1 óra, DarthVödör írta: Cserélj izzót a tompítottba. Lehet egyszerre ment ki... Megnézem ma du, de nekem is fura lenne ha csak az első kettő és pont egyszerre. (de legyen igazad, mert ez lenne a legkisebb szívással járó hiba!). Abban tudsz esetleg segíteni, ha a kapcsoló ment tönkre, mely lábán lehet a tompítottat kimérni? Ez a kapcsoló könnyen kipattintható? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts