Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Déneske írta:

Helló mindenki!

Szeretnék én is egy kis infót, hátha tud segíteni valaki. Hétfő reggel vinnem kéne szemlére az autót de sajnos a kézifék bowden meghalt. A kerekektől kezdve természetesen könnyen le tudtam bontani de a középső dobnál ugye a hővédő lemez megálljt parancsol. Elég lesz nekem a lemezt lecsavarozni és befér a kezem annyira hogy ki tudjam cserélni? Mivel G Coupe x18XE1 motorral a középső dob is egy nagy dög.. Esetleg ha az nem elég leakasztom a kipuffrendszert úgy hozzáférek? Ha esélytelen egy óra alatt megcsinálni akkor hagyom a francba és betolom a gépet a legközelebbi tóba :)  Hétfő reggel tudom megvenni a bowdent és 8:45-kor átvizsgálás.

Az enyémen (Z14XE) elég volt a hővédő lemezt kivenni és hozzá tudtam férni a kötélhez. Nem kellett a kipufogót leengedni.

Link to comment
Megosztás:

45 perce, gezoli írta:

Az enyémen (Z14XE) elég volt a hővédő lemezt kivenni és hozzá tudtam férni a kötélhez. Nem kellett a kipufogót leengedni.

Köszi! A hővédő lemezt mennyire lehet arrébbtenni? Hirtelen alánézve oldalról túl nagy darab ahhoz hogy ki tudjam forgatni és teljesen levenni.

Módosítva : Déneske
Link to comment
Megosztás:

Üdv! Vizesedik a labterem a vezetőoldali jobban mint az utasoldali eddig a gumi labtörlőre gondoltam h alatta parasodik vagy vmi ilyesmi :) de picit olajosnak tünik a kárpit azt olvastam akkor a fütőradiátor szivároghat. Lehet ezt ellenörizni bontás nélkül? Másik gyanúm a szélvédö guminál elengedte a ragasztó bal oldalt. Tippek javaslatok?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Jaszo írta:

Üdv! Vizesedik a labterem a vezetőoldali jobban mint az utasoldali eddig a gumi labtörlőre gondoltam h alatta parasodik vagy vmi ilyesmi :) de picit olajosnak tünik a kárpit azt olvastam akkor a fütőradiátor szivároghat. Lehet ezt ellenörizni bontás nélkül? Másik gyanúm a szélvédö guminál elengedte a ragasztó bal oldalt. Tippek javaslatok?

Viszonylag egyszerű a megállapítása annak, hogy hűtőfolyadék-e vagy pl. esővíz.
Ha megtapogatod a nedves foltot és utána megnyalod az ujjad, két opció van:
- ha édeskés, akkor hűtőfolyadék (feltéve ha fagyállóval van feltöltve);
- ha nem édeskés akkor valószínűleg csapadék / mosás közben ázott be az autó. Sajnos ez utóbbit lehet nehezebben felderíteni. Ez esetben számos helyen találhat magának utat a víz: ajtókéderek mentén (elsősorban az első ajtó mellső éle), a tűzfal átvezetésein (pl. motortérnyitó bowden), első szélvédő ragasztás stb., de lehet a klíma csepptálcájának eltömődött kivezetőcsöve miatt a nyári klímázás kondenzvize köszön most vissza.

Link to comment
Megosztás:

Ma megneztem, szét se kellett szedni, hogy kiderüljön hol van a baj fogyott egy kicsi fagyálló és ha a gázpedál melletti fémcső alján végighúzom a kezem akkor nedves lesz. Ilyenkor mi lehet a baj valami csatlakozásnál szivároghat vagy a fütőradiátor a rossz?

Link to comment
Megosztás:

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

6 perce, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Én minden olajcserekor cserélem azt is. Lehet hülyeség, de 300 Ft...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

Ugyanígy jártam! Nem lehet kapni. Csere és Wahler-t raktam bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Szia! 

Próbáld meg vízpumpa fogóval megfogni a csavar külső felét, tudom nincs nagy felület de talán meg tudod annyira szorítani hogy megindítsd.

 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

6 perce, toma2105 írta:

Szia! 

Próbáld meg vízpumpa fogóval megfogni a csavar külső felét, tudom nincs nagy felület de talán meg tudod annyira szorítani hogy megindítsd.

 

Én a kezelhetetlen csavarokat vágóval szoktam megindítani, ha már mással nem jönnek ki. Ha van neki kiemelkedése, akkor flexel lehet neki két párhuzamos oldalt csinálni csavarkulcsnak.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, outsider írta:

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

 

46 perce, gezoli írta:

Ugyanígy jártam! Nem lehet kapni. Csere és Wahler-t raktam bele.

Febi termosztáttal van valakinek tapasztalata? Majd fele áron adják mint a Wahler-t. Be merjem vállalni?

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Szemilan írta:

Sziasztok!

Ezt a hibakódot hogyan kell értelmezni?

10-3-4-10

Ez a P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség lenne? Vagy a 10-et minek kell értelmezni? Mert 103410 hibakódot nem látok, de ha a 10=0, akkor 0340.

Köszi

 

10=0

Link to comment
Megosztás:

4 órája, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Nekem is volt vele gondom, én csőfogóval óvatosan kivettem, aztán vettem bele másikat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 perce, alibi írta:

Nekem is volt vele gondom, én csőfogóval óvatosan kivettem, aztán vettem bele másikat.

És gyárit vegyetek (igen, ebből is), mert én megvettem a 600Ft-os utángyártottat, és meghúzásnál letört a csavar feje... végül vissza kellett mennem az 1800Ft-os gyáriért... néha nem hiszem el hogy az utángyártó ipart már egy ilyen egyszerű dolog mint egy csavar is kihívás elé állítja...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, tgabika76 írta:

És gyárit vegyetek (igen, ebből is), mert én megvettem a 600Ft-os utángyártottat, és meghúzásnál letört a csavar feje... végül vissza kellett mennem az 1800Ft-os gyáriért... néha nem hiszem el hogy az utángyártó ipart már egy ilyen egyszerű dolog mint egy csavar is kihívás elé állítja...

Többféle belső kulcsnyílású csavarral is meggyűlt már a bajom, úgy látszik, azt nehezebb jó minőségben gyártani, mint a külsőket.

Ennek nincs esetleg sima külső hatlapfejű megfelelője? Igaz, kissé jobban kiállna a karter síkjából, de talán kevésbé problémás az oldása.

11. év felé közeledve már nekem is ajánlatos cserére gondolnom (talán még a tömítés is eredeti), bár eddig mindig simán ment.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, koopal írta:

Többféle belső kulcsnyílású csavarral is meggyűlt már a bajom, úgy látszik, azt nehezebb jó minőségben gyártani, mint a külsőket.

Ennek nincs esetleg sima külső hatlapfejű megfelelője? Igaz, kissé jobban kiállna a karter síkjából, de talán kevésbé problémás az oldása.

11. év felé közeledve már nekem is ajánlatos cserére gondolnom (talán még a tömítés is eredeti), bár eddig mindig simán ment.

Ha a tiéden is M14 x 1.5 a menet akkor van.

Link to comment
Megosztás:

Én sem cseréltem még soha az olajleeresztő csavart.Mindig ki tudtam tekerni rendesen.Igaz soha nem tépem meg.A benzinszűrőt kell még kicserélnem,nem volt már hangulatom ma nekiállni.Amit vettem azon nincsen nyíl.Ugyanúgy felrakom ahogy a régi van gondolom úgy jó lesz.Az egyik végén van perem a másikon nincs.Sima fogóval összetudom nyomni azt a műanyag prücköt ami fogja?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit elbizonytalanodtam hogy a fütőradiátor ereszte mert ismerős megnezte és szerinte érezni kellenne a szagot meg parasodni kellenne az ablaknak. Én ilyet nem tapasztaltam. Viszont az hogy fogy picit a fagyálló meg nedves a futescso a futoradiatorra tereli a gyanút szerintetek?? A fütéscsö lehet mástól nedves?

Módosítva : Jaszo
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.