Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, Déneske írta:

Helló mindenki!

Szeretnék én is egy kis infót, hátha tud segíteni valaki. Hétfő reggel vinnem kéne szemlére az autót de sajnos a kézifék bowden meghalt. A kerekektől kezdve természetesen könnyen le tudtam bontani de a középső dobnál ugye a hővédő lemez megálljt parancsol. Elég lesz nekem a lemezt lecsavarozni és befér a kezem annyira hogy ki tudjam cserélni? Mivel G Coupe x18XE1 motorral a középső dob is egy nagy dög.. Esetleg ha az nem elég leakasztom a kipuffrendszert úgy hozzáférek? Ha esélytelen egy óra alatt megcsinálni akkor hagyom a francba és betolom a gépet a legközelebbi tóba :)  Hétfő reggel tudom megvenni a bowdent és 8:45-kor átvizsgálás.

Az enyémen (Z14XE) elég volt a hővédő lemezt kivenni és hozzá tudtam férni a kötélhez. Nem kellett a kipufogót leengedni.

Elküldve (edited)
45 perce, gezoli írta:

Az enyémen (Z14XE) elég volt a hővédő lemezt kivenni és hozzá tudtam férni a kötélhez. Nem kellett a kipufogót leengedni.

Köszi! A hővédő lemezt mennyire lehet arrébbtenni? Hirtelen alánézve oldalról túl nagy darab ahhoz hogy ki tudjam forgatni és teljesen levenni.

Módosítva : Déneske
Elküldve

Üdv! Vizesedik a labterem a vezetőoldali jobban mint az utasoldali eddig a gumi labtörlőre gondoltam h alatta parasodik vagy vmi ilyesmi :) de picit olajosnak tünik a kárpit azt olvastam akkor a fütőradiátor szivároghat. Lehet ezt ellenörizni bontás nélkül? Másik gyanúm a szélvédö guminál elengedte a ragasztó bal oldalt. Tippek javaslatok?

Elküldve (edited)

Szia!

Ha apadni látod a hűtőfolyadékod, valószinűsíthető a szivárgás. ->tudomásom szerint elég bontós játék a javítás/ csere...

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve
7 órája, Jaszo írta:

Üdv! Vizesedik a labterem a vezetőoldali jobban mint az utasoldali eddig a gumi labtörlőre gondoltam h alatta parasodik vagy vmi ilyesmi :) de picit olajosnak tünik a kárpit azt olvastam akkor a fütőradiátor szivároghat. Lehet ezt ellenörizni bontás nélkül? Másik gyanúm a szélvédö guminál elengedte a ragasztó bal oldalt. Tippek javaslatok?

Viszonylag egyszerű a megállapítása annak, hogy hűtőfolyadék-e vagy pl. esővíz.
Ha megtapogatod a nedves foltot és utána megnyalod az ujjad, két opció van:
- ha édeskés, akkor hűtőfolyadék (feltéve ha fagyállóval van feltöltve);
- ha nem édeskés akkor valószínűleg csapadék / mosás közben ázott be az autó. Sajnos ez utóbbit lehet nehezebben felderíteni. Ez esetben számos helyen találhat magának utat a víz: ajtókéderek mentén (elsősorban az első ajtó mellső éle), a tűzfal átvezetésein (pl. motortérnyitó bowden), első szélvédő ragasztás stb., de lehet a klíma csepptálcájának eltömődött kivezetőcsöve miatt a nyári klímázás kondenzvize köszön most vissza.

Elküldve

Ma megneztem, szét se kellett szedni, hogy kiderüljön hol van a baj fogyott egy kicsi fagyálló és ha a gázpedál melletti fémcső alján végighúzom a kezem akkor nedves lesz. Ilyenkor mi lehet a baj valami csatlakozásnál szivároghat vagy a fütőradiátor a rossz?

Elküldve

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Elküldve (edited)

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

Módosítva : outsider
Elküldve
6 perce, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Én minden olajcserekor cserélem azt is. Lehet hülyeség, de 300 Ft...

  • Like 2
Elküldve
1 órával ezelőtt, outsider írta:

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

Ugyanígy jártam! Nem lehet kapni. Csere és Wahler-t raktam bele.

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Szia! 

Próbáld meg vízpumpa fogóval megfogni a csavar külső felét, tudom nincs nagy felület de talán meg tudod annyira szorítani hogy megindítsd.

 

  • Like 2
Elküldve
6 perce, toma2105 írta:

Szia! 

Próbáld meg vízpumpa fogóval megfogni a csavar külső felét, tudom nincs nagy felület de talán meg tudod annyira szorítani hogy megindítsd.

 

Én a kezelhetetlen csavarokat vágóval szoktam megindítani, ha már mással nem jönnek ki. Ha van neki kiemelkedése, akkor flexel lehet neki két párhuzamos oldalt csinálni csavarkulcsnak.

Elküldve
5 perce, zotya975 írta:

Én a kezelhetetlen csavarokat vágóval szoktam megindítani, ha már mással nem jönnek ki. Ha van neki kiemelkedése, akkor flexel lehet neki két párhuzamos oldalt csinálni csavarkulcsnak.

Az se hülyeség,végülis a csavarnak már mindegy.

Elküldve
1 óra, outsider írta:

Na. Rajtakaptam egy hűtőfolyadék szivárgást... A termosztát kis műanyag könyökénél...

Jól emlékszem, hogy az nem kapható külön? Termosztát csere? Wahler?

Febit láttam még normális áron, az vállalható vajon?

A hűtőfolyadékot le kell hozzá cserélni?

 

46 perce, gezoli írta:

Ugyanígy jártam! Nem lehet kapni. Csere és Wahler-t raktam bele.

Febi termosztáttal van valakinek tapasztalata? Majd fele áron adják mint a Wahler-t. Be merjem vállalni?

Elküldve

Sziasztok!

Ezt a hibakódot hogyan kell értelmezni?

10-3-4-10

Ez a P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség lenne? Vagy a 10-et minek kell értelmezni? Mert 103410 hibakódot nem látok, de ha a 10=0, akkor 0340.

Köszi

 

 

 

  • Like 1
Elküldve
34 perce, Szemilan írta:

Sziasztok!

Ezt a hibakódot hogyan kell értelmezni?

10-3-4-10

Ez a P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség lenne? Vagy a 10-et minek kell értelmezni? Mert 103410 hibakódot nem látok, de ha a 10=0, akkor 0340.

Köszi

 

10=0

Elküldve
9 perce, gezoli írta:

10=0

Akkor már csak az a kérdés, hogy ez mekkora probléma.

P0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Illetve mit tudok vele kezdeni? Lehet ez szimplán elektromos hiba is? Tekintve, hogy egy érzékelőről van szó.

Elküldve
4 órája, peacetrang írta:

Sziasztok!

Az olajleeresztő csavar annyira el van már nyalva, hogy kb elforog benne a 45-os torx...valami ötlet, hogy itthon hogy tudom épen kiszedni? Ha nincs, inkább elfutok vele a szakimhoz, hogy faragja ki ő valahogy, aztán csere. 10évet/olajcserét bírt.

Nekem is volt vele gondom, én csőfogóval óvatosan kivettem, aztán vettem bele másikat.

  • Like 1
Elküldve
13 perce, alibi írta:

Nekem is volt vele gondom, én csőfogóval óvatosan kivettem, aztán vettem bele másikat.

És gyárit vegyetek (igen, ebből is), mert én megvettem a 600Ft-os utángyártottat, és meghúzásnál letört a csavar feje... végül vissza kellett mennem az 1800Ft-os gyáriért... néha nem hiszem el hogy az utángyártó ipart már egy ilyen egyszerű dolog mint egy csavar is kihívás elé állítja...

  • Like 1
Elküldve
38 perce, tgabika76 írta:

És gyárit vegyetek (igen, ebből is), mert én megvettem a 600Ft-os utángyártottat, és meghúzásnál letört a csavar feje... végül vissza kellett mennem az 1800Ft-os gyáriért... néha nem hiszem el hogy az utángyártó ipart már egy ilyen egyszerű dolog mint egy csavar is kihívás elé állítja...

Többféle belső kulcsnyílású csavarral is meggyűlt már a bajom, úgy látszik, azt nehezebb jó minőségben gyártani, mint a külsőket.

Ennek nincs esetleg sima külső hatlapfejű megfelelője? Igaz, kissé jobban kiállna a karter síkjából, de talán kevésbé problémás az oldása.

11. év felé közeledve már nekem is ajánlatos cserére gondolnom (talán még a tömítés is eredeti), bár eddig mindig simán ment.

Elküldve
13 perce, koopal írta:

Többféle belső kulcsnyílású csavarral is meggyűlt már a bajom, úgy látszik, azt nehezebb jó minőségben gyártani, mint a külsőket.

Ennek nincs esetleg sima külső hatlapfejű megfelelője? Igaz, kissé jobban kiállna a karter síkjából, de talán kevésbé problémás az oldása.

11. év felé közeledve már nekem is ajánlatos cserére gondolnom (talán még a tömítés is eredeti), bár eddig mindig simán ment.

Ha a tiéden is M14 x 1.5 a menet akkor van.

Elküldve

Én sem cseréltem még soha az olajleeresztő csavart.Mindig ki tudtam tekerni rendesen.Igaz soha nem tépem meg.A benzinszűrőt kell még kicserélnem,nem volt már hangulatom ma nekiállni.Amit vettem azon nincsen nyíl.Ugyanúgy felrakom ahogy a régi van gondolom úgy jó lesz.Az egyik végén van perem a másikon nincs.Sima fogóval összetudom nyomni azt a műanyag prücköt ami fogja?

Elküldve (edited)

Kicsit elbizonytalanodtam hogy a fütőradiátor ereszte mert ismerős megnezte és szerinte érezni kellenne a szagot meg parasodni kellenne az ablaknak. Én ilyet nem tapasztaltam. Viszont az hogy fogy picit a fagyálló meg nedves a futescso a futoradiatorra tereli a gyanút szerintetek?? A fütéscsö lehet mástól nedves?

Módosítva : Jaszo
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.