Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2 hours ago, laci1978 írta:

Arra nem dobna hibát külön ha azzal lenne gáz? Olyan érdekes a jelenség! Nekem jó nagy sportdob van fent hátul és ilyen hideg időben úgy szokott füstölni mint az állat! Most meg alig jön füst és hangja sincs! Létezik hogy szétment a katalizátorom és eldugítja a füst útját és ez folytja le a motort és ezért nem tud felpörögni 3 ezernél jobban?

Az se kizárt, ütögesd meg kézzel kicsit, hogy nem-e zörög. Nem biztos, hogy kidobná a hibát külön, bár ha azzal lenne baj, akkor inkább néha nem indulna, vagy akár meg is állna (renault megan-nál jártam így amúgy, az semmi hibát nem dobott).

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, laci1978 írta:

Arra nem dobna hibát külön ha azzal lenne gáz? Olyan érdekes a jelenség! Nekem jó nagy sportdob van fent hátul és ilyen hideg időben úgy szokott füstölni mint az állat! Most meg alig jön füst és hangja sincs! Létezik hogy szétment a katalizátorom és eldugítja a füst útját és ez folytja le a motort és ezért nem tud felpörögni 3 ezernél jobban?

Nekem anno eltömődött a katalizátor, hibakód nem volt, viszont semmit nem gyorsult a kocsi, 3000 fölé nem nagyon pörgött, azt elérni is egy örökkévalóságnak tűnk. Ezt legegyszerűbben úgy ellenőrizheted, hogy a leömlőnél szétkapod a kipufogót, ha ennek hatására megtáltosodik, akkor katalizátor csere, ami ennél a motornál elég húzós tétel (esetleg bontott, de az meg lutri, meddig húzza), vagy átfúrni a katalizátort, és akkor a következő műszakiig nyersz időt vele.

Link to comment
Megosztás:

Leömlőnél? Közvetlenül a hengerfejnél kéne lebontani akkor? Ez még a motor jobb oldalán könnyen is ment de a bal oldalán a termosztát vízcső és a klíma cső miatt nem férek hozzá az anyákhoz! Aki bontott már le leömlőt az tudna abban segíteni hogy ezt hogyan csinálta!

Módosítva : laci1978
Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, nemethge írta:

Sziasztok, 

Még új vagyok itt és szeretnék tanácsot kérni. Adott az én kis G astrám 1.4 classic. Motorkódot most fejből nem tudok a forgalmi meg nincs nálam. 

Az utobbi időben 4x fordul elő az a hiba, hogy kigyullad a "motorvezérlés" kontroll láma és az auto erőtlen lesz átmegy traktor üzemmódba.

A szerelő akihez évek óta jártam, kiolvasta a hibakódot ami a 3. hengerre utalt. Kicserélte a gyertyák fölötti "gyujtáselsoztót" a hibát kiütötte és ment a kocsi kb 400km-t majd újra jelentkezett a probléma. Jött egy gyertyacsere hibakód kiütve és ismét működött kb 300km-n keresztül. Visszavittem ismét kód kiüt és nem produkálta a hibát. Csak miután mentem vele megint 300km-t. Leraktam a garázsba pihenni az autót a "traktor" üzemmód elmúlt a kontrollámpa persze világít. 

Elvittem egy másik szerelőhöz aki kiütötte a hibakódot és mondta, hogy az első szerelőt keressem meg a hibával mertg amit cserélt az még garanciális.

Hátha nektek van valami ötletetek. Még egy kis információ: álltalában dugóban használom a gépjárművet napi 30km-t kb. 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Gondolom égéskimaradás, erre szokták az "alkatrészcserélők" reflexből cserélni a trafósort.

Trafóból minimum Delphi-t érdemes, alatta nem... Gyertyából gyárit, belevalót! Üa. szűrőcsere, üa. rendszer nyomás mérés ajánlott. 

Használj premium olajat (belevalót), premium benzint (Maxxmotion, Neo, Racing), akár 100-ast. Városban is pörgesd a motort, mindig 2e és 3e között tartsd a fordulatot. Ez 50-nél 3-ast jelent! Városban nincs 5. fokotat. Idővel kitisztul a gép, és meghálálja.

EGR-t iktasd ki ha lehet, és keress rendes szerelőt. Nem egyszerű...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

hi.

nekem is ugyanez a problémám mint amit outsider írt előttem.

nekem mindig csak télen jön elő ez a probléma.indításnál remeg,dadog a kocsi.check enginet be is nyomta.

kivillogtattam és a hiba kód:0304,0300

1 éve volt trafó csere,már tönkrement volna?nem a gyári van benne hanem 1 angol márkáju,sajnos a nevét nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 22. at 11:53, szabolala írta:

Sziasztok!

Mostanában fogom megörökölni bátyám 93-as F Astra kombiját. 1.7 isuzu motor.
Elmondta a nagyjábóli tudnivalókat róla, és van egy olyan gondja, hogy hidegben (-5 alatt) nehezen indul. Elméletileg nem akksiprobléma, mert az új, nem is izzítógyertya mert azt nézték. Azt mondja az indítómotor jár, csak lassan kapja fel az üzemanyagot, és néha sokáig kell járatni az indítót. Nagy hidegben éjjelre fel szokta rakni töltőre az akksit, akkor jobb a helyzet. 
Egy szerelő azt mondta, hogy ez típushiba, miszerint elfárad a generátor, és nem tudja rendesen feltölteni az akksit (főleg ugye rövidtávú használatnál). A szerelésre (gondolom generátor csere?) 50-60 ezret mondott.

Van esetleg valakinek ilyesmivel tapasztalata? Megmondom őszintén nem tervezem sokáig használni az autót, inkább csak átmenetileg van nálam, így ha nem muszáj nagy összegeket nem akarok rákölteni, szóval ha van más megoldás, kiváncsian várom. :)

Köszönöm!

Anno ilyen motoros astrám volt nekem is, detto hasonló jellegű problémával az ötödik év végére.? Merthogy kb. addig hajtottam. Szóval, nekem reggelre jött elő a jelenség mindig, amikor lehűlt már a motor. Függetlenül attól, hogy reggel -15 volt, vagy csak -1 fok. De az önindító tekert, mint a fene. Így utólag és a te esetedre is inkább arra gondolok, az üzemanyagrendszer (adagoló) eleresztette a nyomást reggelre. 
 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 21. at 21:08, Geopake írta:

Nekem is ez a megoldás a halálom.A garázsban lelocsolom vízzel a szélvédőt és utána törlöm.A Tranzitba meg tudták oldani,meg a Ladazsigába:)

Nekem KaCsa felé ablaktörlő vezérlő van bent, az előbb spriccel aztán töröl, nem is értem miről beszéltek, olyan rég óta használom már hogy a gyári funkcióra nem is emlékszem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, laci1978 írta:

Leömlőnél? Közvetlenül a hengerfejnél kéne lebontani akkor? Ez még a motor jobb oldalán könnyen is ment de a bal oldalán a termosztát vízcső és a klíma cső miatt nem férek hozzá az anyákhoz! Aki bontott már le leömlőt az tudna abban segíteni hogy ezt hogyan csinálta!

Nem tudom egyre gondolunk-e, lehet én fogalmaztam rosszul (?), arra gondolok, ahol a kipufogó első része csatlakozik a motorhoz, igaz nem én csináltam, csak szemlélő voltam, de úgy emlékszem a csavarok viszonylag könnyen, bontás nélkül hozzáférhetőek voltak, csak az egyik úgy bele volt rohadva, hogy megszenvedtek vele a szervizben...

Link to comment
Megosztás:

Igen szerintem egyre gondolunk! Én is ott kezdtem el szétbontani de nem egyszerű mutatvány ezt egy 14 éves autón kivitelezni! Keményen össze vannak rohadva a csavarok és hely sincs igazán! Ha 100 % biztos lennék abban hogy a katalizátor a szar akkor alulról széttörném a kerámiát és kiszedegetném a darabokat lentről és a leömlőt le sem venném!

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, chris8800 írta:

hi.

nekem is ugyanez a problémám mint amit outsider írt előttem.

nekem mindig csak télen jön elő ez a probléma.indításnál remeg,dadog a kocsi.check enginet be is nyomta.

kivillogtattam és a hiba kód:0304,0300

1 éve volt trafó csere,már tönkrement volna?nem a gyári van benne hanem 1 angol márkáju,sajnos a nevét nem tudom.

Hellosztok. Tegnap ezt az oldalt találtam..

http://liget-autoszerviz.hu/index.php?c=291

Nekem most az 5. felsorolás igaz 1 hete hideg motornál, leáll az autó, a hétvégén most meg menet közbe is megállt, új hibakód nélkül.(0300-301)

Most kerestem egy "másik szerelőt" , tisztításra és talán megtudja mondani miket tisztít ki..

Üdv! 

z14xe-egr-lezárva-trafó cserélve....feleslegesen,fagyizás hétvégente... :)

 

 

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, kobraCode írta:

Nekem KaCsa felé ablaktörlő vezérlő van bent, az előbb spriccel aztán töröl, nem is értem miről beszéltek, olyan rég óta használom már hogy a gyári funkcióra nem is emlékszem.

Leírásod van róla? Honnan lehet beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, laci1978 írta:

Igen szerintem egyre gondolunk! Én is ott kezdtem el szétbontani de nem egyszerű mutatvány ezt egy 14 éves autón kivitelezni! Keményen össze vannak rohadva a csavarok és hely sincs igazán! Ha 100 % biztos lennék abban hogy a katalizátor a szar akkor alulról széttörném a kerámiát és kiszedegetném a darabokat lentről és a leömlőt le sem venném!

Lehet ideglesen használni az autót ha kibelezem a katalizátort? Nem akarom hosszan így használni csak  addig a 2-3 napig míg meg nem kapom az új katalizátort? Nem fog hibát dobálni katalizátor nélkül? Nem vágja szét kontroll szondát?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, laci1978 írta:

Lehet ideglesen használni az autót ha kibelezem a katalizátort? Nem akarom hosszan így használni csak  addig a 2-3 napig míg meg nem kapom az új katalizátort? Nem fog hibát dobálni katalizátor nélkül? Nem vágja szét kontroll szondát?

Gondot nem fog okozni, pár hétig én is így használtam, bár azt már nem tudom, hogy csinálták meg, de azt mondták, átfúrták a katalizátort. Hibalámpa nem volt, a kocsi megtáltosodott (egy fojtással kevesebb), fogyasztása valamennyit nőhetett (de ahhoz képest, hogy jobb volt neki tolni, és gyakran ki is használtam ezt, nem volt számottevő), csak valószínűleg a káros anyag kibocsátás nem felelne meg vizsgán, de szerencsére mobil ellenőrzésre jellemzően a teherautókat szokták kiállítani (ilyet mostanában már nem is láttam), rendőr meg műszer nélkül nem mondja meg (pl. nem füstölt).

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült levennem a leömlőt! A katalizátor szanaszét van benne törve! Neked hogy javították a katalizátort? Bele lett hegesztve egy univerzális? Valahogy most nincs kedvem 330 ezret kiadni egy új gyári katalizátorra,mert lassan nem ér annyit az autó! Javítás után se volt semmi hiba lámpád? Jó volt vizsgán az Co érték?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy érdekes "problémám". Tegnap és ma is első indításnál vettem észre. Gyújtás ráadás után aminek kell az kialszik. Beindítom az autót, abs visszajelző felvillan majd 1 másodperc után elalszik. Menet közben nem jön vissza, abs működik. Kezdhetek félni vagy csak kicsit fázik az autó? :)

Link to comment
Megosztás:

20 minutes ago, trassher írta:

Lenne egy érdekes "problémám". Tegnap és ma is első indításnál vettem észre. Gyújtás ráadás után aminek kell az kialszik. Beindítom az autót, abs visszajelző felvillan majd 1 másodperc után elalszik. Menet közben nem jön vissza, abs működik. Kezdhetek félni vagy csak kicsit fázik az autó? :)

 

Szerintem ne félj, mert tegnap ugyanez tűnt fel nekem is:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 1/22/2016 at 9:40, mzsombor írta:

Sziasztok!

Egy kis segítséget, iránymutatást kérnék tőletek:
130e (valós) km-t futott Z14XE motoros 2004-es G Astrám van. Kb 35e km óta, mióta nálam van, főleg LPG-n megy.
Utolért engem is a szokásos betegség. Hidegen minden jó, de melegen elkezd rángatni, alapjárat ingadozik, hallhatóan kihagy néha egy henger. Hibalámpa és hibakód nincs. Egyelőre leállás se volt még. Gyertyákat kicseréltem újra (Bosch FR7DC+), amúgy is ideje volt már, a helyzet nem javult. A trafósor jónak tűnik, meg ahogy olvastam, kb senkinek sem a trafócserétől javult meg a dolog.
Mivel benzinen és gázon is ugyanez a jelenség, az üzemanyagellátást és az injektorokat is kizárnám a hibalehetőségek közül. 
Jönne a kézenfekvő megoldás, le kell dugózni az EGR-szelepet. De ebben nincs, gyárilag le van zárva...
Kezdek kifogyni az öteltekből, hogy mitől lehet. Ami furcsa, hogy most úgy tűnik, csak meleg motornál van hibajelenség.
Lehetséges, hogy a légtömegmérő-lambdaszonda táján kell keresgélni, vagy nagy valószínűséggel le vannak kokszosodva a szelepek? Tavaly januárban, kb 12e km-rel ezelőtt volt egy szívósor tisztítás a motoron, alapjáraton járó motornál egy sprayt fecskendeztek be a fojtószelepnél, kb negyed órán keresztül. Ekkor még érezhető gond nem volt, diagnosztika alapján mondták, hogy szükséges. Nem gondoltam, hogy ilyen hamar előjön ez a probléma egy ilyen tisztítás után.

Hétvégén esedékes egy hosszabb autópályás menet, kipróbálnám a fagyizást, mielőtt belenyúlnánk a motorba. Fontos, hogy ez benzinnel történjen, vagy mehet gázon is? 

Ha van öteltetek, merre induljak, szívesen venném!

Előre is köszönöm,
Zsombor

Megpróbáltam most hétvégén egy dupla fagyizást, V-Power 100-as benzin, és egy Bp-Győr, másnap egy Győr-Bp utat végigtoltam 4-esben 5000-es fordulat körül. Valamit javult, de jó nem lett, melegen az alapjárat ugyanúgy elkezd liftezni sajnos, érezhető, hogy ki-kihagy egy henger. Hibakód nincs, EGR gyárilag se volt, gyertyák újak, benzin-gázon ugyanez. Van tippetek, hogy merre tovább?

Köszi,

Zsombor

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, mzsombor írta:

Megpróbáltam most hétvégén egy dupla fagyizást, V-Power 100-as benzin, és egy Bp-Győr, másnap egy Győr-Bp utat végigtoltam 4-esben 5000-es fordulat körül. Valamit javult, de jó nem lett, melegen az alapjárat ugyanúgy elkezd liftezni sajnos, érezhető, hogy ki-kihagy egy henger. Hibakód nincs, EGR gyárilag se volt, gyertyák újak, benzin-gázon ugyanez. Van tippetek, hogy merre tovább?

Köszi,

Zsombor

 

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, Tomi 1.6 írta:

Szelepszorulás...

Azért a szelepszorulás diagnózis megállapításához egy nyomásveszteség / kompresszió mérés min szükséges.... Úgy emlékszem Neked már volt szelepszorulásos problémád, gondolom ott is kiderül egy ilyen mérés során hogy melyik hengernél van a gond. 

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, laci1978 írta:

Na sikerült levennem a leömlőt! A katalizátor szanaszét van benne törve! Neked hogy javították a katalizátort? Bele lett hegesztve egy univerzális? Valahogy most nincs kedvem 330 ezret kiadni egy új gyári katalizátorra,mert lassan nem ér annyit az autó! Javítás után se volt semmi hiba lámpád? Jó volt vizsgán az Co érték?

Lengyel utángyártott került bele, akkor ~80 ezer volt. Javítás után is rendben volt, vizsgán is átment rendben, de nem tudom, az ott kapott papír mennyire volt valós, mert eladáskor (2 évvel, és kb. 10 ezer kilométerrel később) derült ki, hogy gyakorlatilag nem volt már első fékem, szóval... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ablakmosó feltöltéskor vettem észre, hogy olajkicsapódás van a hűtővíz tartály belső falán, az olajsapka alatt pedig sárgás krémes kicsapódás, ami télen mindig szokott lenni. Vizszint-olajszint rendben. 2 hete még nem volt sammi olajkicsapódás. Jelenleg 117 e. van a verdában. Mehetek hengefej tömítést venni?

Köszi!

Módosítva : zolinho
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.