Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello. Sajna megint gondjaim vannak, a segítségetek kellene:

1. honnan csöpöghet oda az olaj

2. Ma reggel beindítás után leáll az autó ezt kb 5x játszottam el vele hibakód nincs!

(((z14xe 1.4 caravan, nem rég lett cserélve gyári gyertyák, szűrők,motorolaj . Egr lezárva (Akksi elmúlt 2,5 éves))))

Aztán a parkólóból nagy gázzal elindultam utána nem csinálta, menet közbe nem áll le,, egy kis távolság pár km után a motor nem állt le84y6yi5izy4lmecuhnnl.jpg.

Munka után indulásnál jó volt. Aztán a garázsból indulva csak akkor nem fulladt le az autó ha nagy gázt nyomtam

Haza érve a hűtővíz-motor már meleg a jelenség megszünt! :((

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég volt hengerfej tömítés csere + síkolás az autómon (Z14XEP, sajnos fogyott a víz).

Látszólag minden rendben, de a javítás óta furcsa zajt lehet hallani főleg hidegen alacsony fordulaton induláskor.

Leginkább akkor tudom előcsalni ezt a fémes csikorgó, zörgő zajt, ha kettesben alapjáraton gurulva nyomok gázt és alacsony nyomatékon hallani 1-2 másodpercig.

Olyan mintha a kipufogó leömlő környékéről jönne, de alapjáraton nincs semmi hangja.

Esetleg valami tipp?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

41 minutes ago, kopisti írta:

Sziasztok!

Nemrég volt hengerfej tömítés csere + síkolás az autómon (Z14XEP, sajnos fogyott a víz).

Látszólag minden rendben, de a javítás óta furcsa zajt lehet hallani főleg hidegen alacsony fordulaton induláskor.

Leginkább akkor tudom előcsalni ezt a fémes csikorgó, zörgő zajt, ha kettesben alapjáraton gurulva nyomok gázt és alacsony nyomatékon hallani 1-2 másodpercig.

Olyan mintha a kipufogó leömlő környékéről jönne, de alapjáraton nincs semmi hangja.

Esetleg valami tipp?

Köszönöm.

Ez simán lehet kopogásos égés is... Első körben tankolj bele valami prémium benzint és azzal próbálgasd. Lassan fél éve tankolok Shell Racing+ 100 (vagy mi a csodát), azóta -lekopogom gyorsan- nincs terheléskor becsörgés... 

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Janó32 said:

Ez simán lehet kopogásos égés is... Első körben tankolj bele valami prémium benzint és azzal próbálgasd. Lassan fél éve tankolok Shell Racing+ 100 (vagy mi a csodát), azóta -lekopogom gyorsan- nincs terheléskor becsörgés... 

Szia,

Nem hinném hogy benzin probléma, azóta már többször is tankoltam.

Ez nem az a "becsörgés" zaj, azt ismerem. Ez inkább mechanikai jellegű. Esetleg lehet hogy katalizátor vagy a leömlő sérült a szerelés során?

Ha áll az autó nem lehet produkálni  a hibát, nem fordulatfüggő, inkább ha kis nyomaték mellett berezonál a motor/hajtáslánc akkor hallani rövid ideig.

Esetleg gondoltam még vezérműtengely kenési problémára, de ez már extrém gondolat.

Az olajban 4000 km van, szerelés előtt lett lecserélve. A nívón még jónak tűnik, habár minimális víz kerülhetett bele...

Link to comment
Megosztás:

57 minutes ago, kopisti írta:

Szia,

Nem hinném hogy benzin probléma, azóta már többször is tankoltam.

Ez nem az a "becsörgés" zaj, azt ismerem. Ez inkább mechanikai jellegű. Esetleg lehet hogy katalizátor vagy a leömlő sérült a szerelés során?

Ha áll az autó nem lehet produkálni  a hibát, nem fordulatfüggő, inkább ha kis nyomaték mellett berezonál a motor/hajtáslánc akkor hallani rövid ideig.

Esetleg gondoltam még vezérműtengely kenési problémára, de ez már extrém gondolat.

Az olajban 4000 km van, szerelés előtt lett lecserélve. A nívón még jónak tűnik, habár minimális víz kerülhetett bele...

Értem... Lehet hogy sajnos a katalizátor hullt szét, annak hamarosan lesz akkor jele, mert majd "fuldokolni" fog az autó a csökkent áteresztőképesség miatt. Rezonancia viszont 1000 dolog lehet, hiszen meg lett bontva a motor (nem is kicsit), és ilyenkor egy rosszul összerakott egység, rosszul meghúzott csavar vagy valami ami beleér/hozzáér valamihez simán tud zörejeket okozni. Anno amikor nekem összerakták az F-et, rá kb egy hétre bizonyos fordulaton olyan csörgés volt, hogy azt hittem vége a motornak. Visszavittem a szerelőhöz, mondta h nyissam fel a géptetőt, forgassam és megnézi. Kézzel végigtapogatta a motorteret és kiderült, hogy egy mezei hővédő lemez egyik csavarja nem rögzít jól és emiatt nagyobb fordulaton hagyja berezonálni a lemezt ami a vergődése miatt ad csörömpölő hangot. A csavar megpróbálták jól a helyére tenni összerakáskor, meg is húzták csak megszakadt a menete. Csavarcsere és boldogság, 0Ft költséggel...

Tehát nyisd fel a motorteret és hallgatózz meg tapogass (BALESETVESZÉLYES, csak ha biztosan tudod merre és hogyan szabad nyúlkálni járó motornál!!!). 

Link to comment
Megosztás:

20 minutes ago, Janó32 said:

Értem... Lehet hogy sajnos a katalizátor hullt szét, annak hamarosan lesz akkor jele, mert majd "fuldokolni" fog az autó a csökkent áteresztőképesség miatt. Rezonancia viszont 1000 dolog lehet, hiszen meg lett bontva a motor (nem is kicsit), és ilyenkor egy rosszul összerakott egység, rosszul meghúzott csavar vagy valami ami beleér/hozzáér valamihez simán tud zörejeket okozni. Anno amikor nekem összerakták az F-et, rá kb egy hétre bizonyos fordulaton olyan csörgés volt, hogy azt hittem vége a motornak. Visszavittem a szerelőhöz, mondta h nyissam fel a géptetőt, forgassam és megnézi. Kézzel végigtapogatta a motorteret és kiderült, hogy egy mezei hővédő lemez egyik csavarja nem rögzít jól és emiatt nagyobb fordulaton hagyja berezonálni a lemezt ami a vergődése miatt ad csörömpölő hangot. A csavar megpróbálták jól a helyére tenni összerakáskor, meg is húzták csak megszakadt a menete. Csavarcsere és boldogság, 0Ft költséggel...

Tehát nyisd fel a motorteret és hallgatózz meg tapogass (BALESETVESZÉLYES, csak ha biztosan tudod merre és hogyan szabad nyúlkálni járó motornál!!!). 

Köszi a tippet, én is ilyesmire gondoltam (az összes tömítés cserélve lett, a leömlőnél is).

Érdekes, hogy hidegen intenzívebben lehet hallani, melegen meg csak ha berezonál.

Valami hőtágulás is befolyásolja a dolgot. Majd még hallgatózok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 
Az előző hsz-emre nem kaptam választ, viszont közben felfigyeltem még valamire. Tehát adott egy 2007-es G astra Z14XEP motorkóddal. Hidegben az autó nehezen indul, a hideg alatt mondjuk 0 fokot értek. AC hang nem mindig van gyújtásnál, hogy mitől függ azt nem tudom, egyszerűen néha hallani, de legtöbbször nem. Ha nagy nehezen be is indul, mondjuk motorindító spray-vel akkor is a fordulatszám egyből 800-ra áll be szépen, tehát olyan mintha nem lenne automata szívató. Eddig AC hibára gyanakodtam, de okozhatja a nehezen indulást hibás szívató?
 
Előre is köszönöm!
 
Link to comment
Megosztás:

30 minutes ago, Sparheltvas said:

Sziasztok!

 
Az előző hsz-emre nem kaptam választ, viszont közben felfigyeltem még valamire. Tehát adott egy 2007-es G astra Z14XEP motorkóddal. Hidegben az autó nehezen indul, a hideg alatt mondjuk 0 fokot értek. AC hang nem mindig van gyújtásnál, hogy mitől függ azt nem tudom, egyszerűen néha hallani, de legtöbbször nem. Ha nagy nehezen be is indul, mondjuk motorindító spray-vel akkor is a fordulatszám egyből 800-ra áll be szépen, tehát olyan mintha nem lenne automata szívató. Eddig AC hibára gyanakodtam, de okozhatja a nehezen indulást hibás szívató?
 
Előre is köszönöm!
 

Szia,

A hiba okát nem tudom, de nekem melegen az alapjárat pont 750 (a 800 hidegen jó lehet).

Egyébként a külső hőmérséklettől is függ szerintem az alapjárati fordulatszám.

Az AC hang akkor nem szokott lenni nekem sem, ha viszonylag rövid időn belül kapcsolgatom a gyújtást (gondolom akkor még van rendszernyomás).

Egyébként nekem is 2007-es, Z14XEP :)

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Sparheltvas írta:

Sziasztok!

 
Az előző hsz-emre nem kaptam választ, viszont közben felfigyeltem még valamire. Tehát adott egy 2007-es G astra Z14XEP motorkóddal. Hidegben az autó nehezen indul, a hideg alatt mondjuk 0 fokot értek. AC hang nem mindig van gyújtásnál, hogy mitől függ azt nem tudom, egyszerűen néha hallani, de legtöbbször nem. Ha nagy nehezen be is indul, mondjuk motorindító spray-vel akkor is a fordulatszám egyből 800-ra áll be szépen, tehát olyan mintha nem lenne automata szívató. Eddig AC hibára gyanakodtam, de okozhatja a nehezen indulást hibás szívató?
 
Előre is köszönöm!
 

Ezen nincs szívató. A Ladán és a Kispolszkin volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, Sparheltvas írta:

 

Igen! Azt, hogy felejtsem el ezt az oldalt!

Ó, hát kérem szépen nem kell ilyen messzemenő következtetéseket levonni... Van olyan hogy van segítség és van olyan hogy nincs... Vagy tud valaki segíteni, vagy nem. Ez egy nagyon jó közösség, azonban nem kell mindenkinek csatlakoznia hozzá, nem kötelező. Van hogy hasznos, van hogy hasztalan az adott segítség, vagy még csak ötlet (segítség) sincsen (mert mondjuk ötletünk sincs a problémát illetően és hülyeséget nem kiabálunk bele a fórumba). Hidd el, nagyobb baj lenne ha szó nélkül ráhagynánk mindenkire-mindent (amit már tudunk az Opelekről de a kérdező nem), akkor születnének csak veszélyes dolgok sokak fejében. 

A probléma ott kezdődik, hogy a google miatt idetéved egy Opel-es márkatárs. majd irreális elvárásokkal fordul a tagokhoz a gondját illetően: körbeír egy jelenséget (ha éppen sikerül érthetően), leírja a hangot (már amennyire ez lehetséges), majd várja hogy valaki ennyiből megmondja, hogy az autójának melyik csavarja a baj (pláne úgy, hogy már több szerelő tanácstalan miközben ő láthatta, hallhatta, nézegethette mielőtt egy határozott passzt dobot volna be) és hogy azt honnan tudja beszerezni és hogy mennyibe kerül majd a legvégén a történet. Sőt, még egy komplett szerelési útmutatót is szeretne, mert majd ő megcsinálja szombaton két matiné közt, csak valaki írja már le részletesen hogy hogyan vegye le a hengerfejet. Persze mindösszesen annyi alapvető ismerettel tenné mindezt, hogy azt sem tudja miként kell felnyitni a motorháztetőt. Innen nehéz nekifutni. Mi itt nem szerviztechnikusok és/vagy autószerelő mesterek vagyunk (kivétel azért akad), amit tapasztaltunk, láttunk, olvastunk (és még be is vált), azt megosztjuk egymással. Távgyógyítani nem tudunk a fotelből ülve, de még csak egyértelmű hibameghatározást sem tudunk eszközölni, ha csak nem valami echte tipikus szériahibáról lenne szó. Sajnos van pár abból is, de van millió hiba amivel nem tudunk mit kezdeni a bejegyzést olvasgatva. Ellenben tudod mitől épül és fejlődik ez a fórum? Ha mégis visszatérsz majd és megosztod velünk hogy mi lett a megoldás. Akkor legközelebb a hasonló problémával küzdő márkatársnak tudunk majd segíteni... 

Módosítva : Janó32
  • Like 9
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Cs. Zoltán said:

Szia Pisti!

Korábban írtad, hogy bekakált a vízpumpád, folyadékod elment. Mindez menet közben történt?

Korainak tartom a hengerfej problémád...

Szia Zoli!

Sajnos elfolyt a hűtővíz és még kb. 2 km-t mentem utána.

Vízpumpa csere megvolt, de sajnos később előjött az ebből keletkezett hiba is, megfőtt a hengerfej.

Állítólag nem is a tömítéssel volt probléma, hanem két henger közt annyira deformálódott a hengerfej a hő miatt (megnyúlhattak a nem igazán túlméretezett csavarok is), hogy eléggé be kellett köszörülni hogy síkba legyen.

Most a zaj forrását kellene kideríteni, nehogy valami kezdődő nagyobb probléma legyen...

Link to comment
Megosztás:

Sajnálom az eseted. Gondolom az a fránya műanyag csonk repedt el.

Sajnos nem tudok segíteni. Rezonanciát, előző astrámon, nekem (állítólag) a kuplungtárcsa hallatott, finomabb csúsztatásoknál. 300k felett járt és ott már kezdődtek a motor problémák (is).

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Sparheltvas írta:

 

Igen! Azt, hogy felejtsem el ezt az oldalt!

2004-ben csatlakoztam a fórumhoz. Ez idő alatt a fórumtársak segítsége rengeteg pénzt megspórolt számomra és úgy gondolom én is sok ember számára nyújtottam megoldást a problémájára. Ez a fórum erről szól. Én sem úgy kerültem ide, hogy ismertem az autóm minden porcikáját. Mertem kérdezni, utána járni dolgoknak és a kapott információkat tovább adom az arra érdemes fórumtársaknak. Van egy-két illető aki csak akkor látogat az oldalra amikor már problémája van, de a kemény mag szerves része az oldalnak. Sajnálom ha az önérzetedben megsértettelek, de nem volt szándékomban. Aki ismer az tudja, hogy milyen is vagyok valójában. A kérdésed mellett ezért nem tudtam szó nélkül elmenni. Úgy gondolom ha ilyen kérdést teszel föl akkor először alap információkat kell tisztába tenni és nem elkezdeni magyarázni az ECU-Vízhőmérséklet-Levegőmennyiség-Üzemanyagmennyiség viszonyát. Ha pedig úgy gondolod, hogy nincs értelme tovább látogatni ezt az oldalt akkor keress föl a Facebookon néhány a típussal foglalkozó chatoldalt. Garantálom, hogy hasznos információk birtokába fogsz jutni, csak drága lesz a tanulópénz! Ezzel befejeztem és nem óhajtok többet ezzel a témával foglalkozni!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, Sparheltvas írta:

Sziasztok!

 
Az előző hsz-emre nem kaptam választ, viszont közben felfigyeltem még valamire. Tehát adott egy 2007-es G astra Z14XEP motorkóddal. Hidegben az autó nehezen indul, a hideg alatt mondjuk 0 fokot értek. AC hang nem mindig van gyújtásnál, hogy mitől függ azt nem tudom, egyszerűen néha hallani, de legtöbbször nem. Ha nagy nehezen be is indul, mondjuk motorindító spray-vel akkor is a fordulatszám egyből 800-ra áll be szépen, tehát olyan mintha nem lenne automata szívató. Eddig AC hibára gyanakodtam, de okozhatja a nehezen indulást hibás szívató?
 
Előre is köszönöm!
 

Mintha régebben már lett volna szó róla, ezt a hibát okozhatja akár a tankban az AC-ra menő gumicső kirepedése, esetleg az ott lévő szűrő eltömődése, de akár az AC hibája is. A gumicső esetében eltudom képzelni, hogy ebben a hideg időben merevebbé válik és jobban ereszt mint melegben. Egyébként én is hasonló "hibával" küzdök. Ma megyek a kocsiért. Majd pár nap múlva tudósítok, hogy mit mondtak a szerelők, ill. milyenek a tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy amióta megvan az autó a jobb oldali ajtót kicsit nehezebb kinyitni. Eddig nem tulajdonítottam neki gondot. Viszont most jobban megnéztem és azt vettem észre, hogy az ajtó alsó sarka beleér a B oszlop aljába és kicsit be is nyomta, valamint a festék dörzsölődik lefelé. Az ajtók egyformán néznek ki, értem ezalatt, hogy felül mind a kettő síkban van a karosszériával, de alul már van pár mm eltérés. A jobb oldali zár műanyag perselye is eléggé el van kopva. Szervizben azt mondták, hogy lehet rajta állítani de akkor még jobban el fog állni az ajtó. 

A zárszerkezeten lehet szerintetek állítani? Nem az lehet a gond? Mert a bal oldali ajtó olyan finoma nyílik a kilincssel, mint a kés a vajban.

Raktam fel ide pár képet: https://www.dropbox.com/sh/qtywo7vrobz82a3/AADkvvZYFggH8ubI3ATPjK52a?dl=0

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, PorcioNorbi írta:

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy amióta megvan az autó a jobb oldali ajtót kicsit nehezebb kinyitni. Eddig nem tulajdonítottam neki gondot. Viszont most jobban megnéztem és azt vettem észre, hogy az ajtó alsó sarka beleér a B oszlop aljába és kicsit be is nyomta, valamint a festék dörzsölődik lefelé. Az ajtók egyformán néznek ki, értem ezalatt, hogy felül mind a kettő síkban van a karosszériával, de alul már van pár mm eltérés. A jobb oldali zár műanyag perselye is eléggé el van kopva. Szervizben azt mondták, hogy lehet rajta állítani de akkor még jobban el fog állni az ajtó. 

A zárszerkezeten lehet szerintetek állítani? Nem az lehet a gond? Mert a bal oldali ajtó olyan finoma nyílik a kilincssel, mint a kés a vajban.

Raktam fel ide pár képet: https://www.dropbox.com/sh/qtywo7vrobz82a3/AADkvvZYFggH8ubI3ATPjK52a?dl=0

Szia. Ha meg mozgatod az ajtót, nem lötyög a sarkán? Nem e véletlen a sarkánál van le lógva, aztán egy kasznis meg tudná csinálni. Lehet nem jó az ötletem, csak nekem a régi F Astrám igy járt, aztán a kasznis meg csinálta! 

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, alibi írta:

Szia. Ha meg mozgatod az ajtót, nem lötyög a sarkán? Nem e véletlen a sarkánál van le lógva, aztán egy kasznis meg tudná csinálni. Lehet nem jó az ötletem, csak nekem a régi F Astrám igy járt, aztán a kasznis meg csinálta! 

Nekem az lenne a gondom ha tudnál segíteni, vagy valaki, hogy ma este mentem a kocsiva, aztán a diagnosztika lámba meg a szerviz kulcsos kis lámpa, fel villantak, aztán vagy le akart állni a kocsi vagy menni akart, de nagyon össze vissza csinálta a dolgokat! Nem tudom mi a manó a gondja. Biztos tudjátok, melyik lámpákra gondolok.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 18. at 17:29, llaci89 írta:

Hello. Sajna megint gondjaim vannak, a segítségetek kellene:

1. honnan csöpöghet oda az olaj

2. Ma reggel beindítás után leáll az autó ezt kb 5x játszottam el vele hibakód nincs!

(((z14xe 1.4 caravan, nem rég lett cserélve gyári gyertyák, szűrők,motorolaj . Egr lezárva (Akksi elmúlt 2,5 éves))))

Aztán a parkólóból nagy gázzal elindultam utána nem csinálta, menet közbe nem áll le,, egy kis távolság pár km után a motor nem állt le84y6yi5izy4lmecuhnnl.jpg.

Munka után indulásnál jó volt. Aztán a garázsból indulva csak akkor nem fulladt le az autó ha nagy gázt nyomtam

Haza érve a hűtővíz-motor már meleg a jelenség megszünt! :((

Alapjarati motor okozhatja ezt?

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, PorcioNorbi írta:

Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy amióta megvan az autó a jobb oldali ajtót kicsit nehezebb kinyitni. Eddig nem tulajdonítottam neki gondot. Viszont most jobban megnéztem és azt vettem észre, hogy az ajtó alsó sarka beleér a B oszlop aljába és kicsit be is nyomta, valamint a festék dörzsölődik lefelé. Az ajtók egyformán néznek ki, értem ezalatt, hogy felül mind a kettő síkban van a karosszériával, de alul már van pár mm eltérés. A jobb oldali zár műanyag perselye is eléggé el van kopva. Szervizben azt mondták, hogy lehet rajta állítani de akkor még jobban el fog állni az ajtó. 

A zárszerkezeten lehet szerintetek állítani? Nem az lehet a gond? Mert a bal oldali ajtó olyan finoma nyílik a kilincssel, mint a kés a vajban.

Raktam fel ide pár képet: https://www.dropbox.com/sh/qtywo7vrobz82a3/AADkvvZYFggH8ubI3ATPjK52a?dl=0

Nálam is az F Astra-nál a csapszeg kopott szét és emiatt elkezd lógni az ajtó. Ebből adódóan a zár is másként kopik, és nehezebben is csukódik. Karosszériás srác egy sörért kicserélte, csak csapszeget kellett vinni (párban cserélendő).

https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_fuggocsapszege_opel_36863

 

1 hour ago, alibi írta:

Nekem az lenne a gondom ha tudnál segíteni, vagy valaki, hogy ma este mentem a kocsiva, aztán a diagnosztika lámba meg a szerviz kulcsos kis lámpa, fel villantak, aztán vagy le akart állni a kocsi vagy menni akart, de nagyon össze vissza csinálta a dolgokat! Nem tudom mi a manó a gondja. Biztos tudjátok, melyik lámpákra gondolok.

Tudjuk melyik visszajelző jelez ilyenkor, de a hibakiolvasás (pl kivillogtatás) segítenie elindulni valamerre, mert így csak tippelgetni lehet és az nem vezet sehová... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.